MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Jeleniogórzanie swojemu miastu – odsłona pierwsza

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 28 sierpnia 2009, 13:40
Aktualizacja: Sobota, 29 sierpnia 2009, 10:00
Autor: Mar
Fot. Mar
Duch sprawczy spotkania, Paweł Kucharski, z niepokojem zerkał w drzwi wejściowe, gdy przed 17 w auli Książnicy Karkonoskiej siedziało zaledwie kilka osób. Ale o czasie i kilka minut po nim, ludzi zaczęło przybywać.

Pojawili się między innymi: przewodniczący rady miejskiej Hubert Papaj, Maciej Pawłowski z Politechniki Wrocławskiej, dyrektor DODN Zygmunt Korzeniowski, członkowie młodzieżowej rady miasta. Jak mówili zależy im bardzo na rozwoju naszego miasta, a futurystyczny tekst-felieton Pawła Kucharskiego, zamieszczony w Jelonce był dla nich bolesnym zderzeniem tego jak wygląda miasto z tym jakie mogłoby być.

- Witam wszystkich serdecznie i od razu chciałem sprostować, że nie przenoszę tutaj Obserwatorium Karkonoskiego z BWA – przywitał wszystkich Andrzej Więckowski - Paweł poprosił mnie, żebym poprowadził to spotkanie, które może przerodzić się w jakąś inicjatywę obywatelską. Być może jest to utopia, ale jakże piękna i potrzebna. Może powstanie z niego dokument, który będzie zawierał postulaty jakie wyłonią się z dzisiejszej dyskusji.

Głos przejął Paweł Kucharski i zaczął opowiadać, jak trafił do Jeleniej Góry, jak go zauroczyło to miejsce, jak wyczytał w miejscowych gazetach o planowanym rozwoju i co ma powstać w Jeleniej Górze i okolicach. Jak zaczął myśleć o obudzeniu tego co drzemie w jeleniogórzanach, co nie przekłada się na aktywność obywatelską.

- Czytałem cztery lata temu czytałem o planach i nadal czytam to samo, jak będzie pięknie, a rzeczywistość skrzeczy – mówił.
- Ja też czytam to samo od lat, jak lokalni politycy obiecują, że będzie lepiej i tylko obiecują – padł komentarz z sali

- Jelenia Góra, która jest skazana na turystykę musi zróżnicować swoją ofertę o kierować ją do ludzi o różnych poziomach zamożności – tłumaczył dalej Paweł Kucharski – tutaj powinno być zapleczem miejsko-rozrywkowym dla mieszkańców całej kotliny i dla turystów. Tymczasem nie ma tutaj porządnego kina, atrakcyjnych lokali gastronomicznych. Jak się mnie pytają moi goście, gdzie mogą się wybrać dobrze zjeść to co im mogę zaproponować? Łomnica, Staniszów, Pasja i koniec.

- Miasto takie jak Jelenia Góra, w którym mieszka ponad 80 tysięcy ludzi nie utrzyma się tylko z turystyki – odpowiedział Maciej Pawłowski - robiliśmy takie analizy i symulacje i każda pokazuje, że turystyka to tylko część potrzebnego potencjału. Muszą być inne dziedziny, ekologiczny przemysł. Brakuje też nam elementów które tworzą przyjazne życie. Jeśli nie wykonamy takiego wysiłku, mieszkańcy, przedsiębiorcy, urzędnicy miejscy, nasze miasto będzie coraz bardziej prowincjonalne.

- Rozumiem ten żal, je też uważam, że wiele lat zostało u nas zmarnowanych – odpowiadał Hubert Papaj – ale przez ostatnie lata mocno pracowaliśmy na to, żeby zaczęły się korzystne dla miasta zmiany. Zobaczycie państwo, jak wiele się poprawi w mieście za 2-3 lata.

- Miasto to nie kamienice, miasto to ludzie i od nich zależy bardzo wiele – kontynuował Zygmunt Korzeniowski – musimy sensownie wybierać naszych reprezentantów, bo przecież to oni tworzą swoimi decyzjami dużą część naszej rzeczywistości. Mówił pan o miastach, gdzie samorząd sprzyja rozwojowi, Słupsk, Głogów. Ale czy wiecie państwo, jaka jest frekwencja wyborcza w najlepiej rozwijających się miastach i wsiach? Siedemdziesiąt, osiemdziesiąt procent. A u nas jest mniej niż 40 procent. Dlatego niejednokrotnie wybieramy miernoty, bo ktoś i tak zostanie wybrany. Do kogo możemy mieć o to pretensje oprócz siebie?

Mówiono też o braku informacji o tym czym możemy się pochwalić, czyli wyremontowane centrum, kościoły o tym, że nawet jak jest okazja to miejscowi przedsiębiorcy nie chcą wydać 10 złotych rocznie za umieszczenie w internetowej i międzynarodowej bazie danych turystycznych.

Kierownik artystyczny teatru im. Cypriana Norwida Urszula Liksztet tłumaczyła, że prawo pracy uniemożliwia grę zespołu w czasie sezonu letniego. – Już Alina Obidniak usiłowała funkcjonować latem i przepisy o zatrudnianiu aktorów to uniemożliwiały – tłumaczyła – miasto które nie jest przyjazne dla mieszkańców, nie będzie przyjazne dla turystów. To się ściśle ze sobą łączy. Miasto jest brudne, zabytki zaniedbane. To musimy zmienić.

Padła propozycja, żeby nie skończyć na wymienieniu tego co działa źle. – Niech pierwszym krokiem będzie sporządzenie listy miejsc szpetnych i obrzydliwych w naszym mieście – padła propozycja z sali – wtedy będziemy mogli z nią wystąpić do władz o poprawę sytuacji.

Zebrani zaakceptowali propozycję i zadeklarowali udział w takim projekcie. Sporządzono listę imienną z kontaktem mailowym do każdego. Listę zabrał Paweł Kucharski i on będzie koordynował dalsze działania. Nasze łamy będą zawsze otwarte na każdy głos w tym pożytecznym działaniu.

- Łatwość komunikacji jest teraz wielka więc na co dzień nasza inicjatywa może się porozumiewać wirtualnie – podsumował Andrzej Więckowski – możemy się też zbierać, tak jak dzisiaj, ale tylko jeśli będzie taka potrzeba.

- Już kilka razy brałam udział w takich działaniach, gdzie wspólnie pisano postulaty, manifesty, listy. To jest dość łatwe do zrobienie i zwykle nic z tego potem nie wychodziło. Ale życzę tej inicjatywie, żeby było inaczej – usłyszałem sceptyczny głos uczestnika spotkania.

Całość relacji ze spotkania w poniedziałek w tygodniku Jelonka.com

Ogłoszenia

Czytaj również

Gdzie są podziemia?

Wyrok dla oszustów

Start Rady Seniorów

Komentarze (30) Dodaj komentarz

~notowacz 28-08-2009 15:25
Od kilku lat powtarza się to samo na różnych forach, warsztatach, sesjach,naradach, panelach i tworzy się kolejne listy tych samych spraw do załatwienia. Urzędnicy skrzętnie notują, wszyscy skwapliwie kiwają głowami, prezydenci obiecują...Drukuje się strategie, plany zagospodarowania, studia uwarunkowań, snuje wizje, bajeruje słuchaczy, robi prezentacje zaćmiewające radnych i nadal nic z tego. Życie toczy się obok. Jest to znany, stary konfucjański styl zarządzania. W myśl tego stylu sprawowania władzy lokalnej, nie nalezy zbytnio angażować się w załatwianie spraw, gdyż o wielu ludzie wraz ze zmianą pokoleniową po prostu zapomną, wiele się zdezaktualizuje, a wiele problemów rozwiąże się samoistnie...Poza tym, "dobry bajer,to połowa sukcesu; nie trza nic robić"
~notes 28-08-2009 16:19
Szkoda, że na 1 stronach Jelonki, w prasie nie podawano cały czas kiedy i gdzie będzie takie spotkanie. Jedna adnotacja gdzieś tam czasami nie wystarcza aby ludzie zapamiętali i stąd może ta mała frekwencja
~LRR 28-08-2009 16:35
Nie wroze podobnym inicjatywom powodzenia jesli uzyskaja one charakter polityczny i wlacza sie w nie politycy. Temu miastu potrzeba ludzi z wizja i determinacja wolnych od politycznych uwarunkowan. Jesli powstanie takie lobby, nabierze sily to bedzie moglo wplywac na samorzad bez wzgledu na kolor krawatow w ratuszu. W przeciwnym razie bedziemy miec do czynienia tylko i wylacznie z gierka polityczna na jeden lub dwa sezony jak rzecz sie miala z WM. Na przeciwnym biegunie widze Izersko – Karkonoskie Towarzystwo Kolarskie, ktorego czlonkowie, wolni od politycznych smyczy sa przeklenstwem UM i MZDiM ale potrafia cos osiagnac. Niech powstanie zatem inicjatywa dla miasta ale wolna od politykow i politykierow, ktorych na tym spotkaniu niestety nie zabraklo, co na starcie juz zle wrozy, a tylko wowczas to wladza w ratuszu bedzie pracowac dla nas a nie my dla wladzy.
~xxx 28-08-2009 16:58
kolejne przysłowiowe bicie piany pogadali i fajnie ,ale prawda jest taka ,że Jelenia góra nie ma żadnych perspektyw rozwoju JAKA turystyka?? turystyka to jest w karpaczu i szklarskiej a nie w jeleniej,koszalin też leży 15 km od morza a nikt nie jeżdzi tam na wakacje JAKI przemysł nic tu nie wolno jak marconi postawiło halę zatrudniło ludzi to wielka afera bo hala była 1,5 metra za wysoka rzygać się chce a władza to niestety banda nieudaczników ,która przychodzi się nachapać ,bo za cztery lata przyjdą inni nikt im za bardzo na takim zadupiu na ręce nie patrzy i tak się spokojnie żyje a to się pojedzie gdzieś na wycieczkę do włoch czy innego tzw.miasta partnerskiego a radni to co wielu biznesmenów i ciekawe czy pan Dzięciołowski czy Pokój oddali swoje uposażenia na jakiś szczytny cel ,bo im raczej żle się nie wiedzie niech pokażą ,że robią coś dla miasta i niech pełnią te funkcje społecznie i wtedy ja im uwierzę a tak to jesteście wszyscy funta kłaków warci i w jeleniej będzie niestety tylko gorzej
~ Baba Liczyrzepy 28-08-2009 17:08
Pana Jedrusia z Jeloki rowniez .. przywialo !
jgajewski 28-08-2009 18:04
Zgadzam się całkowicie z notowaczem ! Tylko ciagle się dziwię, że jak przyjdą wybory, to albo nie głosujemy, albo obsesyjnie na jakąś partię ! No i mamy to co mamy ! Kariery niektórych naszych "polityków" przypominają KARIERĘ NIKDEMA DYZMY ! I zawsze uaktywniają się przed wyborami !!! Jak widzicie na pow. zdjęciach, tam nie ma żadnego RADNEGO , których przecież DEMOKRATYCZNIE WYBRALIŚMY ... Ich nie interesuje, co Kowalski ma do powiedzenia, lub co uprzykrza mu zycie ! ONI są od obiecywania !!! Ale zapewniam Was, już niedługo będą się wdzięczyć do każdego przechodnia !!! Moi drodzy! Miałem ostatnio okazję przejechać kawałek Polski ... Widziałem to i owo ! Do niektórych miejscowosci wjeżdza się jak do innego świata !!! Równutkie drogi, piękne oświetllenie, trwniczki i kwiatki. Kamieniczki kolorowe. Aż chce się zatrzymać. Zatrzymałem się i pytam siedzącego na ławeczce ?! Szanowny Panie, jaka partia u Was rządzi ?? Partia ? Panie my już dawno pozbyliśmy sie tego patałajstwa !!! Nasz Burmistrz jest bezpartyjny, a my głosujemy na niego już trzeci raz !!! Tylko pozazdrościć !!!! Pozdrawiam: Józef Gajewski ...
~fakty 28-08-2009 18:09
Nie zapominajmy też że mieszkańcy nie są bez winy, jak tylko coś się może u Nas fajnego zorganizować to zaraz mieszkańcy płaczą że jest głośno a oni chcą spać itd...
~wlodar 28-08-2009 18:15
w latach 70-tychn dzialaly Kluby Robotniczo-chlopskie i co by nie myslec o tamtych czasach to byl hit na cala Polske. Cos sie wtedyn dzialo w Jeleniej. Czy to bylo dzialanie spontaniczne czy wymuszone ale skuteczne.
~alik 28-08-2009 18:56
Bardzo dobrze, świetnie, z tego coś będzie. To nie jest tylko jedna z wielu inicjatyw. Z tego będzie chleb. Może nie od razu pszenny, ale razowy, zdrowy, będzie! Kucharski z Więckowskim dadzą sobie radę. Zwłaszcza z Więckowskim. Ale on brzydki, fe!
teessi 28-08-2009 19:32
Jeden radny tam jest...
~galla 28-08-2009 19:57
no i co prelegent wzial honorarium bo czas to pieniadz ,/ kazdy grosz sie przyda/ i ipokazal sie ,pobiadolil, i sie zareklamowal jako czlowiek czynu i tylko patrzec jak bedzie kandydowal reszta organizatorow tez dostala kase pobili sobie brawo i a w miescie jak byl syf tak i bedzie tylko i nie trzeba robic listy wystarczy tej pisaniny, wezcie ci ktorzy tam byli lopaty w lapy i do roboty a nie klekotac w biblotece ktora nazywacie tak gornir ksiaznica szkoda zescie nie powiadomili spoleczenstwa o tym spotkaniu juz by wam oni pokazali gdzie i co upiekszac i gdzie pieniadze wsadzic
~Henry 28-08-2009 21:30
Nie rozśmieszajcie mnie, przecież to są ci sami ludzie, którzy przychodzą na wszystkie inne spotkania. Ja nie rozumiem, co broni rozwijać Jelenią Górę panu Korzeniowskiemu, który od lat jest przy władzy i władzy doradza? Może ktoś mi wyjaśni, co broni działać na rzecz Jeleniej Góry panu Pawłowskiemu, który jest zausznikiem obecnego pana prezydenta? Co borni pani Likszetet, która jest na wszystkich takich spotkaniach przekazywać swoje "mądrości" studentom, dla których ponoć jest ulubionym pedagogiem? Przecież to jest jakiś kabaret. Teraz zamiast BWA spotkania będą w bibliotece, a na nich te same osoby, od lat mówiące to samo... Super. Zamiast się spotykać zabierzcie się państwo za wdrażanie swoich świetlanych pomysłów. Macie do tego stanowiska, koneksje i możliwości. Ale jedyne co potrafcie, to spotykać się na pogaduchach.
~Jano 28-08-2009 21:36
Urzedasy wezcie sie wreszcie do roboty bo to miasto ginie poprostu robi sie tu dziura zabita dechami , p.Obrebalski to tylko nam jakies dziwne rocznice funduje jak nie chore i calkiem niewypalone 900 lecie to teraz wymyslil obchody 70 lecia wybuchu drugiej wojny , no ludzie komu ten caly patryjotyzm potrzebny chce akademie niech sobie robi ale niech nie zmusza ludzi do tego
~wie39 28-08-2009 22:22
kolejny cwaniak co o wszystkim opowie byleby nie pracować...
~... 28-08-2009 23:13
czemu macie pretensje do wyborców ??? Co za różnica, że na tą czy inną władzę głosuje 15-ście czy 80-dziesiąt procent wyborców skoro listy wyborcze będą wyglądały dokładnie tak samo. Walka o władzę będzie wyglądała tak samo. Kadencja ciągle będzie trwała tyle samo. Rozliczenie polityków z ich pracy jest żadne. A wizjonerów w JG brak. I to tylko dlatego, ze nikt z obecnych i kolejnych władz nie pozwoli na ujawnienie takowych. A udowadnianie że moglibyśmy stać się zagłębiem turystycznym wsród banków i bankomatów na głównych ulicach jest idiotyczne !! Gdzie potencjalny turysta może wydać te pieniądze ??? Przecież w JG nie można kupić kartki z karkonoszy, czy osławionego (?) liczyżepy - choćby produkcji made in china. Długo by tak gadać i pisać .... Ale oczywiście - jest to potrzebne. Tylko ... że kratując parki, zamykając je dla użytkowników (turysta z rowerem) niczego nie osiągniemy. Przecież nasze miasto - OSIEMDZIESIĘCIOTYSIĘCZNE !!!! - nie ma nawet pożądnych supermarketów. I nie wierzę że to brak inwestorów !!! To brak koncepcji na to miasto !!! Bywanie polityków na takich spotkaniach i przytakiwanie z głupią miną to kpina !! Zwłaszcza w obliczu nadchodzących kolejnych wyborów. Walka o wyborcę z takimi efektami żądzenia i obiecywanie, że za dwa trzy lata będzie lepiej ..... aż się nie chce marnować niedzieli na głosowanie. Odnowienie wizytówki JG - głównej ulicy miasta (Wojska polskiego) potrwa co najmniej 5 lat - oczywiście jeśli takowy remont ktoś zacznie. Realizacja dotychczasowych obietnic - choćby obecnych władz - nie oszukujmy się. To kpiny !!!! I pomyśleć że ktoś ... kiedyś mówił że może nawet uszczkniemy kawałek z organizacji olimpiad ... hahahaaa . Tak budując drogę rowerową .. zapomnijmy. Pogadać se zawsze można. Popisać też.
~oko 28-08-2009 23:48
witam wszystkich , może ktoś podpowie czy to możliwe zeby na zdjęciu 14 to Janosik ze swoimi laskami no ta młodsza to ok ale antykwariat z prawej to nie bardzo chyba ,ze się myle ,ale i tak ok bo Pan HUBERTUS zamiast pilnować kantoru w Cerefure to siedzi z carycami .ale pozdrawiam wszystkich aby tak dalej na temat naszego misata miało do powiedzenia około 5 osób ..papapapapppapa
~hmm 29-08-2009 0:25
do jgajew a papaj to nie jest radnym juz? dokladniej patrzyć prosze albo się lepiej orientowac kto jest radnym
~iska 29-08-2009 6:50
I dobrze,że organizuje rocznicę niech się cos dzieje, maja byc super zespoły, bo września jeleniogórskiego już nie bedzie- brak kasy... a szkoda
~ 29-08-2009 7:54
i tak się nic nie zmieni na lepsze, radnych wybieracie tych samych, urzędasy na zapieckowych stołkach(zgl, urząd miasta, mzdim) co najwyżej zmieniają miejsce siedzenia, wiecznie nie ma na nic pieniędzy z wyjątkiem trzynastek, nagród i premii, jakikolwiek by nie był prezydent, zawsze będzie miał w opozycji dekadencję poprzedniej epoki politycznej, wspólne miasto będzie wszędzie wietrzyło zło a jeleniogórzanie wiecznie oczekują cudów prześcigając się w szkalowaniu wszystkich i wszystkiego co nie po ich subiektywnej myśli
~ 29-08-2009 7:55
i tak się nic nie zmieni na lepsze, radnych wybieracie tych samych, urzędasy na zapieckowych stołkach(zgl, urząd miasta, mzdim) co najwyżej zmieniają miejsce siedzenia, wiecznie nie ma na nic pieniędzy z wyjątkiem trzynastek, nagród i premii, jakikolwiek by nie był prezydent, zawsze będzie miał w opozycji dekadencję poprzedniej epoki politycznej, wspólne miasto będzie wszędzie wietrzyło zło a jeleniogórzanie wiecznie oczekują cudów prześcigając się w szkalowaniu wszystkich i wszystkiego co nie po ich subiektywnej myśli
teessi 29-08-2009 8:06
Jak tak czytam Wasze wpisy, to nadziwić się nie mogę ile w Was jadu, nienawiści i zawiści. Artykuł zapowiadający to spotkanie "wisiał" na pierwszej stronie Jelonki.com od 20 sierpnia br. Był pod tym linkiem: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,22752. Było ono zapowiadane już dwa miesiące temu przez Jelonka.com, a zainicjował je Pan Paweł Kucharski, a nie ktoś z władz. Chwała panu Andrzejowi Więckowskiemu, że zechciał je moderować, a z reguły nikt nie chce zabierać głosu na takich spotkaniach, ani jako pierwszy, ani jako drugi. Każdy z Was, kto tylko chciał, mógł na nie przyjść. Pisać jest łatwo, ale najgorzej przyjść samemu i cośkolwiek wymyślić, aby było lepiej w mieście. Po co pisać źle o ludziach, którym cośkolwiek jeszcze coś chce się zrobić? Nie lepiej było po prostu przyjść i samemu cokolwiek powiedzieć w tej "bibliotece", (jeśli nie odpowiada Wam nazwa "Książnica";-))? Ci, którzy tam przyszli, wykazali się cywilna odwagą i dobrymi chęciami, aby cokolwiek zmienić. To było spotkanie dla JELENIOGÓRZAN, a nie dla władz. Jeleniogórzan przyszło tylu, co kot napłakał. Chwała tym, co przyszli. Szkoda, że tak niewielu. Ja także na nim nie byłam, ale mogę mieć pretensje do siebie samej, a nie do ludzi, którzy na nim byli. TRZEBA PRZYCHODZIC NA TAKIE SPOTKANIA, I TAM PRZEDSTAWIAĆ SWOJE POMYSŁY, A NIE WYPISYWAĆ TUTAJ FARMAZONY, BO NIC SIĘ NIE ZMIENI OD TEJ PISANINY, A ZNIECHĘCICIE NIĄ TYLKO LUDZI DO CZYNIENIA CZEGOKOLWIEK NA RZECZ JELENIEJ GÓRY.
~Gap'a 29-08-2009 8:41
popieram ~Henry'ego !!!
teessi 29-08-2009 8:53
Do "oko" - Ile masz latek? Trzynaście? To się szybciej skończy niż myślisz i też będziesz "antykwariatem". A może już jesteś "z wykopalisk"? Dziadki tak mają, że dokopują kobietom w swoim wieku...
~Jórek z Podgórek 29-08-2009 9:48
niezależnie od wszystkiego mamy jeden wielki problem -bardzo trudno określić kierunek rozwoju miasta które jest niby turystyczne ale nie do końca niby uzdrowiskowe ale jakoś kuracjusze nie wala drzwiami i oknami trochę tylko przemysłowe mimo strefy ekonom.a najgorsze że żadna z tych dziedzin nie jest dominująca i nigdy nie bedzie bo 80 tys. mieszkańców to za dużo żeby żyć tylko np. z turystyki.Stworzenie wyrazistego obrazu miasta które konkretnie kojarzyłoby się innym mieszkańcom Polski (i nie myliło z Zieloną Górą,Kamienną Górą,Jastrzębią Górą)będzie karkołomnym zadaniem a jeśli się to uda to trzeba cisnąć w tym kierunku na maxa!
~To powinien być temat tygodnia 29-08-2009 11:54
bo ten marazm jeleniogórzan jest tutaj najbardziej widoczny. Może to zachęciłoby mieszkańców do przychodzenia na następne spotkania.
~wrog bezsilności 29-08-2009 22:44
Ot i tryska stara powiastka od przyjaciół Moskali 'rada w radu sraka w zadu"pogadalismy przez 2 a może 3 godz. i rozeszlilśmy sie do domowych pieleszy.Za dwa lub trzy lata J.G. będzie podziwiało pół świata nie ma to jak być obiecującym optymistą-wybierzta mnie to ja to wszystko będę miał w d.-Ile lat budowano w n/Uroczym mieście słynną obwodnicę biegnącą przez największe osiedle czy też dzielnicę Zabobrze? Ca 20 lat to co będzie za 2 lub trzy lata???I ile lat obok tej "cudownej" trasy spoczywa jeden z elementów jej konstrukcji ?Kto to sprzątnie a może to jest część awaryjnie zastępcza coś a la koło zapasowe. W r.1997 w oknach na parterze gl. pawilonu uzdrowiska Cieplice wisiały plansze i projekty aqwa parku.Zapytany przez kuracjuszy kiedy to będzie jako real odpowiadałem krótko kochani to jest sen pijanego idioty no i co nie miałem racji!?A moze by tak w n/mieście wybudować pałac kultury i nauki toby dopiero nas podziwiano. Nam jest potrzebna praca od podstaw a nie wykwintne projekty tych to my mamy w nadmiarze. Bez mała 20 lat temu na zapleczu pawilonów uzdrowiska rozpoczęto budowę sali gimnastycznej i podobno 2 ch basenów czy długo jeszcze będzie to inwestycja przyszłości!? I ile jeszcze takich "kwiatuszków dało by się opisać łeb pęka od nadmiaru wrazeń ale to nic niech rządzą przynajmniej przyszłopokoleniowym turystom będziemy moli pokazywać starożytne ruiny pozdrawiam wszystkich uczestników korespondencji!
~jeleniogórzanka7 30-08-2009 20:31
Jelenia góra miastem turystycznym nie jest gdyż brakuje jej: mądrych i przedsiebiorczych władz siegajacych dalej niż wzrok sięga; dobrych i szybkich dróg, które połaczyłyby to miasto z A4, stolicą wojewodztwa Wrocławiem no i pobliską stolicą naszych sasiadów - Pragą ; absolutny w chwili obecnej brak połączeń kolejowych z resztą świata i nie mam tu na mysli tanich kolej mam na myśli szybką kolej; nie ma tu kina na miarę wspólczesnych czasów gdzie można by sobie nie pobrudzić spodni plamami z foteli lub nie przesmrodzić ubrań aż do bielizny zapachem zgnilizny ( w Marysieńce się dziwią że 3 osoby im na seans ledwie przychodzi)...; z teatrem było różnie, teraz nie mamy bo Wojtka Klemma wywalono z tego miasta więc bogatej oferty sztuk juz nie znajdziemy, teraz będą nudy i niskobudzetowe recytacje; korty tenisowe nie na miarę tych czasów, stadion? też nie na miarę nowoczesne hale sportowe? - brakuje ; oferta ciekawych restauracji poza pizzeriami to chyba tylko Metafora więc troszkę mało jak na miasto turystyczne; prawdziwie kryte sztuczne lodowisko, ooo to dla naszych władz tak nierealne mogło by przyciągnąc turystów no i jakis klub hokejowy moznaby... ; no i baseny w tym miescie pisać chyba nie musze, że to bardzo, bardzo drażliwy temat od wielu lat dla naszych rządzących, żeby w takim mieście gdzie są wody termalne chcieć baseny i turystów ze świata przyjmować??? farsa to jakaś; ścieżki rowerowe takie na aby aby do nikąd i z nikąd; zabytki no może jakieś??? wielce tylko szkoda, że jakiś dureń kiedyś postanowił zburzyć zabytkowe kamieniczki wokół ratusza a w zamian wybudował niby takie same, nowe powinien za to dostać wyrok, no cóż Polacy nie lubili spościzny poniemieckiej; tramwajów też nie ma choć byly i fajny \'klimat\' w mieście tym czyniły no ale co tam tania komunikacja miejska ( Towarzystwo Tramwajowe to istnieje jeszcze???Szkoda, że tych tramwajów nie udało wam się przywrócić moze warto bylo zrobić tych kilka kroków dalej???); parkingi jest tylko jeden na miarę czasów ten zadaszony ( godzina za 1zł najtańszy w mieście, brudny i windy pozamykane brakuje autoamtu przy drugim wyjsciu ale spokojnie zaparkować można) reszta to parkowanie na chodnikach, zatłoczonych uliczkach i dziurawych podwórkach tę ostatnią formę jeleniogorzanie w sanadałkach i powyciąganych skarpetkach bardzo sobie ulubili bo za free; brakuje widocznej na każdym kroku w innych miastach maskotki związanej z historią lub legendą miasta jednym slowem brakuje JELENI. Na ulicy 1maja lub na Placu Ratuszowym rzeźby JELENI byłyby jakąś atrakcją; artystów tych kontestujących to też u nas brakuje bo chociaż na nich mieszkańcy chcieliby liczyć to jednaka nikt jeszcze na to nie wpadł by taką ciekawę aleję z JELENIAMI stworzyć lub Coś Lepszego Jeszcze; prawdziwa sztuka, galerie, wystawy??? raczej tylko lokalnych artystów no czasem by sie chciało obejrzec chociąż tych z Warszawki ; okolica że niby góry, narciarstwo itp. otóż też nie mamy brakuje szerokich nartostrad nowych wyciagów kanap i gondoli. Jedna gondola w Swieradowie i jedna nartostrada ma niby przyciągnąć??? Kazdy narciarz wie, że na jednej nartostradzie to tłok będzie niesamowity!!!; schroniska od lat nie są remontowane, wystrój wnętrz to głeboka komuna a nowych brak , w Samotni by coś zjeść trzeba odstać swoje w kolejce. Po katstrofie budowlanej na Śnieżce z budynkiem obserwatorium własciwie nic się nie dzieje, przez lato nie rozebrali nawet do końca górnego uszkodzonego spodka więc co tu mówić o odbudowie; sklepy te w centrum to masakra a z tą ofertą towarów sprzed tamtej wojny wkrótce padną jak inne, brakuje sklepów firmowych dużych z artykułami nie tylko z dolnej półki. Do włascicieli sklepów obówniczych, na świecie juz od dawna chodzi sie w butach kolorowych tak kolorowych, nie nie wierzycie??? po sezonie wycieczki zagraniczne sa duzo tansze zobaczcie sobie jak to wyglada. Do włascicieli sklepów z ubraniami obejrzyjcie czasem feshion- tv lub f -men bo to co sprzedajecie rodem z Tuszyna to za naszą wschodnia granicą juz nawet zbytu mieć nie będzie; kultury też u nas jak na lekarstwo tej osobistej, jak pan zejdzie się z panią to pan pierwszy przejdzie przed panią, w drzwiach też nie przepuści ; taxowki w wiekszosci brudne i smierdzace, klimatyzacje mają ale nie uzywają , więcej benzyny sie spali; toalety??? W tym kraju tak i w tym mieście w 90 % można sie ubrudzić myślą o skorzystaniu. A co my mamy? Kilka miernej jakosci hipermarketów z towarami z coraz niższej półki. Rozwrzeszczanych często podpitych malolatow na ulicach, sypiących łaciną, Niezaangażowanych rządzących w starych garniturach bez poczucia stylu i dobrego smaku, Upośledzonych wyborcow, którym nic nie potrzeba po pracy w rozciągniętym podkoszulku, mały browar, tv i lulu. Filharmonię oceniam na dobry plus a to dobra not. Może cos jeszcze mamy? Przygnebilo mnie to pisanie. My jelenigórzanie mamy też wybór możemy zacząć zmieniać, możemy tylko krytykować i siedzieć w fotelu, mozemy ogladac tv i nie myśleć o niczym, możemy też wsiaść w auto i po tej złej drodze usłanej fotoradarmi pojechac do wroclawia tam kazdy wykorzysta bogatą ofertę tego miasta. Aby zmieniac potrzebna jest kontestacja, ruch społeczny krytyka rzadzacych, zanagazowanie, próba wyjscia poza własne granice...no to może ta maskotka miasta - aleja JELENI na poczatek lub cos bardziej fajnego. A czy z turystyki można żyć??? Oczywiscie można żyć świetnie trzeba tylko wreszcie cos zrobić albo nawet zrobic bardzo duzo i nie zastanawiać sie juz dłuzej nad wykresleniem własciwego kierunku (wykreślonego tylko na papierze) dla rozwoju miasta.
~do j gajewski 31-08-2009 11:11
panie gajewski a co to za zmiana poglądów?Porządek się panu podoba i kwiatki i odmalowane kamienice i oświetlenie ulic?A Watra Jagniatkowska się panu nie podoba a przecież oni robią to samo czyli porządek!I jak zorganizowali festyn to jak nastolatek zrywał "żeś" pan plakaty. P.s. Ktoś tu jeszcze coś wspominał o prezesie Banku Zbożowego(nazwisko chronione ustawą o ochronie danych osobowych)
~krzysiekM 31-08-2009 11:38
zgadzam się z koleżanką jeleniogórzanką.
~ 31-08-2009 17:46
Wszyscy naraz nie będą żyli z turystyki. Co z pozostałymi mieszkańcami? Pani Liksztet ma rację, gdy będzie lepiej mieszkańcom, to turyści także będą zadowoleni. Gdy brakuje dróg rowerowych dla mieszańców przemieszczających się jednośladami do pracy i szkoły, to należy je zbudować, inaczej miasto będzie jeszcze bardziej zakorkowane i zasmrodzone spalinami. Stawianie następnych jeleni i jelonków niczego nie przyniesie mieszkańcom, spowoduje jedynie konieczność wydatkowania pieniędzy na maskotki (przecież żaden artysta nie wykona niczego za darmo), podczas gdy secesyjne kamienice wymagają remontów i to na te remonty należy przeznaczyć jak najwięcej środków. To one stanowią wizerunek Jeleniej Góry.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Wiosna Kresowa z Agatem

Kończy się referendum strajkowe

Młodzież z Lema dzieciom

Na poranku działo się!

Wszyscy za strajkiem

Sonda

Czy wszystkie handlowe niedziele powinny wrócić?

Oddanych
głosów
46
Tak
57%
Jest dobrze, jak jest
22%
Nie
20%
Nie mam zdania
2%