MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Jeleniogórzanie pojadą na pogrzeb Pierwszej Pary

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 14 kwietnia 2010, 11:07
Aktualizacja: Niedziela, 18 kwietnia 2010, 7:40
Autor: TEJO/ Angela
Fot. Archiwum
Specjalne autokary dowiozą mieszkańców Jeleniej Góry, którzy wyrażą chęć osobistego pożegnania Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej śp Lecha Kaczyńskiego i Jego Małżonki Marii. Uroczystości żałobne zapowiedziano na najbliższą niedzielę (18 kwietnia) w Krakowie na Wawelu. Dzisiaj o 21.00 PiS i Urząd Miasta w Szklarskiej Porębie organizują również wyjazd do Pałacu Prezydenckiego. Są jeszcze wolne miejsca.

Przejazd – z inicjatywy prezydenta miasta Marka Obrębalskiego – odbędzie się specjalnie przygotowanymi autobusami. Opiekę organizacyjną nad grupą sprawować będą piloci-przewodnicy. Osoby poniżej 16 roku życia pojechać mogą jedynie pod opieką rodzica lub opiekuna.
- Ilość miejsc jest ograniczona, będzie więc decydowała kolejność zgłoszeń – mówi Katarzyna Młodawska, naczelnik wydział promocji i polityki informacyjnej magistratu.

Odpłatność dla jednej osoby to 30 zł (kwota zawiera przejazd w obie strony i ubezpieczenie). Osoby spoza Jeleniej Góry, które również wyrażą chęć przejazdu, ponoszą pełną odpłatność w wysokości 60 zł.

Wpłat należy dokonywać w kasach urzędu miasta (w przybudówce ratusza oraz przy ul. Sudeckiej 29) od dzisiaj do piątku (16 kwietnia) do godziny 13.00. Po dokonaniu wpłaty należy zgłosić się wraz z dowodem wpłaty oraz dowodem tożsamości do pokoju nr 201 w przybudówce ratusza (Plac Ratuszowy 58) od dzisiaj do piątku w godz. 8.30-15.30. Wyjazd o godz. 6 z ulicy Teatralnej.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 75 75 46 184 w godz. 8. 00-16. 00. Wyjazd dofinansowany z budżetu Miasta Jeleniej Góry.

Autobus do Warszawy w celu oddania hołdu Parze Prezydenckiej zostanie podstawiony w Jeleniej Górze przy stacji Statoil przy ulicy Jana Pawła II dzisiaj o godzinie 21.00. Wyjazd organizuje wspólnie Urząd Miasta w Szklarskiej Porębie oraz Prawo i Sprawiedliwość. Koszt wyjazdu dla wszystkich, nie tylko jeleniogórzan, to 40 zł. Osoby chętne mogą się zapisywać w biurze PiS przy ulicy Krótkiej w Jeleniej Górze lub pod nr tel. 75 75 222 99 lub 661 538 145. Na godzinę 12.00 było jeszcze 10 wolnych miejsc. Powrót planowany jest na jutro, jednak godzina będzie uzależniona od czasu stania w kolejce przed trumnami Pary Prezydenckiej.

Ogłoszenia

Czytaj również

Po testach autobusu zasilanego CNG  

PiS zaprezentował kandydatów

PiS ujawnił listy kandydatów

Komentarze (75) Dodaj komentarz

~Pasażer PKP 14-04-2010 11:40
~mirekjg 14-04-2010 13:07
ja pojadę w niedzielę dowiadywałem się wyjazd o 6:00. Dziś idę zapłacić i się zapisać w UM. Do zobaczenia. P.S. proszę przeredagujcie art. bo już nie wiadomo co i jak. Rozdzielcie 2 wyjazdy, dzisiejszy do W-wy i niedzielny do Krakowa.
~:-) 14-04-2010 14:13
hehehe teraz autokary, a jak żył / żyli to krytykowano i wyzywano, bez komentarza :-)
~ 14-04-2010 14:16
zbiórka jednak o 4:00
~jg73 14-04-2010 15:28
Tam będzie tłum ludzi, nie wiem po co się pchać, żeby i tak zobaczyc niewiele lub nic. Pewnie dawno wszystkie miejsca zajęte, Polacy tak lubia takie wydarzenia... zamiast na co dzień być dobrymi ludźmi to staja się świętymi tylko po każdym tragicznym wydarzeniu. Ostatnio 5 lat temu, po smierci Papieża. Hipokryzja...
~masakra to dopiero będzie 14-04-2010 15:44
Ludzie zwariowali. Niesieni psychologią tłumu organizują pielgrzymki, wyjazdy a "wczoraj" mało kto go tolerował. Jeszcze niech brat na prezydenta wystartuje to go tłum w szaleńczym zrywie żałoby wybierze!!!
~xd 14-04-2010 16:51
jak to teraz autokary?? jadą zobaczyć czy aby to prawda co podają w mediach
~ 14-04-2010 17:10
Poodpisuje sie pod poprzednikiem. My naprawde mamy cos nie tak pod sufitem.I uwielbiamy sie jednoczyc i byc jednoscia w obliczu tragedii.Czekam z ciekawoscia juz na to co sie bedzie dzialo w rzadzie po pogrzebie. Beda sie zrec i opluwac jak za dawnych dobrych czasow. Osobiscie uwazam pochowek prezydenckiej pary na Wawelu za przesade. I nie sadze aby tego chcieli s.p Panstwo Kaczynscy.
~ 14-04-2010 17:54
~z gor my suny 14-04-2010 18:00
Z pelnym szacunkiem dla Pierwszej Pary ale czarne chmury dopiero nadejda nad Polske !!! Wszystko dla was ale nie Wawel nie Wawel to dopiero porozni nasz sklocony narod . Panie prezydecie to ostatnia droga i miejsce na ktora pokierowal pan brat Jaroslaw.
~obywatel jg 14-04-2010 18:10
~Wawel 14-04-2010 18:15
Panowie Dziwisz i Jarosław Kaczyński to umieją zjednoczyć wszystkich Polaków.
~Adam K. 14-04-2010 20:38
To NIE jest jednoczenie się, to popadanie z jednej skrajności w drugą skrajność. Od nienawiści do miłości. Nie ma racjonalnych, zrównoważonych poglądów, odczuć. Cóż, jakoś mnie to nie zaskakuje. Aż chce się powiedzieć: \"a to Polska właśnie\" ...
~hans 14-04-2010 21:01
Wydaje mi się że godzina wyjazdu 4.00 przy zapowiadanym zamknięciu centrum Krakowa i zapewne ogromnym natężeniu ruchu w tym kierunku to trochę za późno
~s. 14-04-2010 21:09
Dlaczego nie Wawel ? Konkretnie, bez powtarzania zasłyszanych opinii, tak z własnych przemyśleń.
rymcycymcy 14-04-2010 21:30
Ma też przyjechać Barack Obama, który na tę okoliczność stwierdził, że "...wszyscy są Polakami". Martwię się tylko żeby chłop o wizie nie zapomniał, bo go z powrotem do Hameryki nie wpuszczą !
~bubu 14-04-2010 21:33
~ 14-04-2010 22:41
W obliczu takiej tragedii , wstydzili by się państwo wypisywać takie bzdury. Jeśli nawet coś komuś się nie podoba, to w obecnej chwili najlepiej głupie komentarze zachować dla siebie.Zostawcie zmarłych w spokoju-cześć ich pamięci!
~dj 14-04-2010 22:52
a z jakiej firmy beda autobusy?
~mario 14-04-2010 23:25
Moim skromnym zdaniem, swoją śmiercią, jej okolicznościami oraz reakcją świata, w tym wizytą jego największych prezydent zasłużył sobie na miejsce spoczynku właśnie na Wawelu, jak nikt inny. A za \"reklamę\" jaką ta śmierć zrobiła filmowi \"Katyń\", Wajda wstydziłby się w ogóle zabierać głos w tej dyskusji. I jestem tego bardziej niż pewien. Wałęsa może tylko pomarzyć o takim pogrzebie i hołdzie w przyszłości... Nie ja wybierałem Kaczyńskiego na prezydenta, ale jak widzę te zajadłe reakcję młodzieżówek PO i GW, to nie tylko popieram Wawel całym sercem, ale i wybraniec PO na przyszłego prezydenta traci szanse na mój głos w najbliższych wyborach z dnia na dzień.
~ByłemTam 15-04-2010 0:06
Miałem ten osobliwy zaszczyt pokłonić się przed trumnami Pana Prezydenta i jego Małżonki. Czas oczekiwania wynosił prawie 6 godzin - ale jako prawy obywatel RP nie żałuję żadnej sekundy. A co do malkontentów - pamiętajmy że o zmarłych mói ię dobrze ----- lub milczy ----- w końcu każdego czeka ssna taki los
~z gór my synu 15-04-2010 2:56
~bang 15-04-2010 6:47
i tak z wielkiej katastrofy, robi się pomału wielkie show...smutne
~z całym szacunkiem NIE WAWEL 15-04-2010 8:14
WAWEL JEST DLA KRÓLÓW I BOHATERÓW NARODOWYCH Na pokładzie samolotu byli wieksi bohaterowei co walczyli w czasach II Wojny Światowej! A Kaczynski co zrobił???? Wałesa zawsze wpsomina ze podczas Stanu Wojennego siedział schowany u matki razem z bratem. Wieli Prezydentów pochowanych jest w Warszawie jak Narutowiecz, Moscicki ale u nas zawsze musi byc pokazówka bo OBAMA przylatuje. To Teraz wynika z tego ze Kwasienski tez na Wawelu bo naród wybrał go na dwie kadencje wiec go tak bardzo kochał, Wałesa tez "bo otake Polske walczył" .... Teraz wszyyscy tak kochaja Lecha Kaczyńskiego a niech przypomna sobie sondaze prezydenckie miał chyba 20% głosów...... oj bedzie wir po tym pogrzebie a Jarosław K to na prezydenta kandyduje chyba na listosc liczy....
~do hieny z 08:14 15-04-2010 8:39
Ręce precz hieno od ś.p.Pana Prezydenta. Wawel jak najbardziej po trzykroć tak.
~do tego co mnie HIENA nazwał 15-04-2010 8:53
To wieksze ma zasługi Kaczorowski bo walczył podczas II Wojny Światowej o Polske i tez był Prezydentem i tez zginał w katastrofie i nie nazywaj mnie HIENA bo kazdy w sprawie WAWELU który jest naszym wspolnym dobrem narodowym moze wypowiedizec sie. Ogądałes wczoraj program M Olejnik? Dziwisz mówił ze Jarosław wydzwaniał by Lecha tam pochowali.... Obłed
~DSL 15-04-2010 9:06
A czemu jak ktoś mieszka na terenie starostwa musi płacić 60 zł bo co to inne województwo ? Brawo za pomysł 30 zł i 60 zł
~Eskimos 15-04-2010 9:09
~do Byłem Tam 15-04-2010 9:09
~abc 15-04-2010 9:26
do DSL bo powiat i miasto to dwa rózne budżety... warto poznac zasady samorzadowe drogi DSL i to Polska właśnie świadomość. eh...
~ja0 15-04-2010 10:04
nie mam czasu interesowac sie az tak bardzo tym co sie tam na gorze dzieje - ale jak uslyszalam o 40.000 ktore maja byc wyplacone dla kazdej rodziny to az sie zagotowalam !!!! Ile mielismy w naszym kraju tragedii , żałób narodowych - czy ktos taka kase gornikom wyplacil ???? czy ktos zaplacil taka gołębiarzom ???? Czlowiek w obliczu Boga jest człowiekiem , obojetnie czy byl na ziemi generalem , czy woźnym !!!! Acha i trzeba wspomniec , ze generalowie nie mieli wyplaty 1500,00 na reke - wiec renciny tez beda konretne ??? Wiecie co uwazam , ze oni sobie poradza tam miedzy soba !!! Moze ktos to odbierze jako brak szacunku , bo zadne pieniadze nie zwroca zycia - ale uwazam ze i tak lekka przesada jest w tym wszystkim
~ 15-04-2010 10:38
"A za \"reklamę\" jaką ta śmierć zrobiła filmowi \"Katyń\", Wajda wstydziłby się w ogóle zabierać głos w tej dyskusji." Nie każdy jest takim egoistą jak ty mario, nie każdy myśli o pieniądzach i reklamie, nie każdy da się zastraszyć ślepemu tłumowi, nie każdy ..
~jer 15-04-2010 10:51
ten,co od hien wyzywa ,to zapewne szakal...ale na pewno ubogi,biedny czlowiek...po stokroć !
~kociaczek 15-04-2010 11:12
autobusy KRYCHY jadą
~kazik1 15-04-2010 11:32
wawel nie dla Kaczyńskiego
~IRENKA83 15-04-2010 11:38
makabra... i co ja swojemu dzicku za 20 lat powiem...ze obok kroli i zasluzonych dla Polski ludzi lezy tez jakas para co zginela w katastrofie...w sumie nic nie zrobili ( zamiast laczyc dzielii) tylko byli...Bo suma sumarum to chca polozyc "parobka" obok krola (nie obrazajac nikogo!!!)...za kilkanascie lat bedziemy sie z tego wstydzidzc i mocno tlumaczyc naszym dzieciom...
~mirekjg 15-04-2010 12:32
aż mi słabo wobec małości krytyków. Jaki to ma sens, protesty są małostkowe i niestosowne. Wstyd! Dziś wiadomo kto ma klasę a kto kopie trumnę! Nie wiem dlaczego ale mam wrażenie, że nikt ze zwolenników Prezydenta nie protestował by gdyby chodziło np. o premiera. Nie wiem ile trzeba mieć w sobie złości by wypisywać takie kąśliwe uwagi. No ile?
~ 15-04-2010 12:45
ja podpisuje sie cala geba pod 11:38 i pod 10:04. Caly swiat sie usmiecha na mysl o pochowku na Wawelu a Polacy sie pusza.....Boleslaw Chrobry przekraecil sie 2 razy w grobie....
~Koala 15-04-2010 12:52
WAWEL - Dlaczego NIE: bo Prezydent Kaczyński nie zrobił w czasie swojej kadencji NIC co by wyróżniło go podłóg innych prezydentów. Nie oszukujmy się, nie był dobrym Prezydentem, choć prywatnie znakomitym, skromnym i dobrym człowiekiem. Dlaczego TAK: bo jako aktualnie rządzący Prezydent zginął tragicznie podczas pełnienia obowiązków służbowych (rocznica 70-lecia Zbrodni Katyńskiej). Jednym słowem - Wawel dla WIELKICH ZA ŻYCIA a tutaj WIELKIM jest PO ŚMIERCI
~-/- 15-04-2010 12:53
Tu nie chodzi o to czy w dzisiejszych czasach może być pochowany Prezydent z Królami.A czy dziś w Polsce rządzą królowie? A jeśli znacie choć troszeczkę historii to i Ci królowie mieli, też swoich przeciwników.Smuci fakt nagonki podjętej przez pana Wajdę - a jeszcze tak niedawno pisał o Miłoszu i walczył, dlaczego to on powinien spocząć na Wawelu. A państwo Kaczyńscy kochali swoją Warszawę i na pewno chcieliby w niej być pochowani ale ma racje pan Brzeziński , że pochowanie na Wawelu pana Prezydenta, który zginął śmiercią tragiczną wraz z innymi, będzie miała wymiar symboliczny - będzie hołdem dla tych zamordowanych Polaków 70 lat temu w Katyniu.
~Koala 15-04-2010 13:02
Ej! Rymcycymcy - ale się uśmiałyśmy do łez z Twojej wypowiedzi - dobry jesteś...
~ 15-04-2010 13:04
do 12:32. : Ty to nazywasz maloscia??? jaki ma sens pochowek na Wawelu??? jakim prawem??? jejku, jakie to wszystko zenujace.
~94 zginęło oprócz kaczyńskich 15-04-2010 13:10
ja tez popieram 11.38 i 10.04. Chyba że od tej pory wszystkie kobiety, których mężowie giną w tragicznych okolicznościach będą otrzymywały takie przywileje ( 40 tys, świadczenia dodatkowe, opiekun, auto z kierowca). Ja w takim razie o adres poproszę, gdzie się zgłaszać należy, już teraz żonę poinstruuje jakby co. A poza tym to szopka się zrobiła.
~mario 15-04-2010 13:36
(do: IRENKA83 i do wszystkich pseudo znawców wawelskiej nekropolii): Wróćcie dzieci może do szkoły albo weźcie dodatkowe korepetycje z historii i poczytajcie sobie o wszystkich pochowanych na Wawelu. Wielu z nich nie zasłużyło sobie na pochówek w tamtym miejscu, ale i nie było ani wybitnymi osobistościami, ani nawet rodziną królewską, a co dopiero "Wielkimi" (cokolwiek przez to rozumieć)... Choćby taka Elżbieta Granowska, wzbudzająca kontrowersje za życia i po śmierci. Jej miejsca na Wawelu jakoś nikt nie kwestionuje, choć nie pochodziła z rodziny królewskiej, a jedynie była trzecią żoną Jagiełły. Chronologicznie, niech wspomnę jeszcze o Michale Korybucie Wiśniowieckim, przypadkowym władcą z woli tłumu, przez współczesnych sobie i dzisiaj oceniany jakże negatywnie... A Sikorski..., który swoich politycznych przeciwników wywoził i izolował w Szkocji, na wyspie Bute, gdzie wielu z nich w desperacji popełniało samobójstwa i spoczywają tam do dzisiaj w zapomnieniu...? Nie opowiadajcie więc bzdur jakie to dostojne towarzystwo spoczywa na Wawelu, bo i tam znajdą się równie przeciętni władcy Polski co Kaczyński oraz tacy, którzy nawet jemu do pięt nie dorastali. Sam byłem przeciwnikiem jego wyboru na prezydenta, jak i jego prezydentury, ale akurat w przypadku Wawelu nasza d***okracja nie ma zastosowania, więc zamilczcie pieniacze i ateiści nad decyzją, kto ma spocząć w katolickiej świątyni. NIKT WAS NIE ZMUSZA ABYŚCIE TAM KIEDYKOLWIEK ZACHODZILI, a tym bardziej, abyście zwracali uwagę na sarkofag Kaczyńskich. A co do "reklamy" filmu Katyń, to akurat Wajda, który po śmierci Miłosza równie gorliwie apelował o powagę okresu żałoby, trochę się chyba pogubił kiedy ma apelować, a kiedy nie i wobec kogo tę powagę powinno się zachowywać. Oczywiście w błędnym przekonaniu wielu on stworzył ten film w pełni altruistycznie i charytatywnie i w ogóle nie myśli o pieniądzach...
~mirekjg 15-04-2010 13:42
ktoś napisał : "Wałesa zawsze wpsomina ze podczas Stanu Wojennego [Kaczyński] siedział schowany u matki razem z bratem". OTO przykład niedouczonego internauty, który się wypowiada w tak ważkiej sprawie. Tacy są właśnie krytycy tej decyzji... Było tak: W czasie stanu wojennego [L. Kaczyński] był internowany w Strzebielinku od grudnia 1981 do października 1982. Dodam od siebie - nie pisał w tym czasie pokornych listów do Jaruzelskiego, nie mogli go odwiedzać goście itd. Niektórzy mieli takie przywileje...
~ 15-04-2010 13:45
Ilu zginelo w Polsce gornikow? ilu mezow, ojcow, synow w miejscach pracy, gdzie byc moze pracowali za grosze? ilu w wypadkach samochodowych, bo pijak droge zajechal? ile dostali? gdzie sa pochowani? Ich rodziny klepia do dzis dnia biede. A z tym Wawelem to wielkie przegiecie. Jak to wytlumaczyc przyszlej generacji??? czym sie zasluzyli? ze rozslawil imie Katynia? Madrzy wiedza, co to Katyn. Gluptasom nie warto nic tlumaczyc, wiec o Katyniu i tragedii tam zaistnialej wie, kto ma troche oleju w glowie.
~Franek 15-04-2010 14:11
W przyszłości trzeba będzie zrobić miejsce dla Pana Prezydenta Wałęsy. Którą wawelską kryptę proponujecie?
rymcycymcy 15-04-2010 15:26
Przyznam się, że też bym chciał być gdzieś tam pochowany w okolicy ...no chociażby w Smoczej Jamie ...ale mi się tata o bliźniaka nie postarał i nikt mi nie załatwi !
~ 15-04-2010 15:46
Pan Walesa jak najbardziej.
~ 15-04-2010 16:38
Łukaszenka: Prezydent Kaczyński odpowiada za katastrofę
~do rymcymcy 15-04-2010 17:11
Nie zbadane są wyroki Boskie... Może Twoje marzenia się spełnią.
~s. 15-04-2010 18:57
W pewnym wieku procesy myślowe przebiegaja bardzo powoli - u ludzi kultury i sztuki - też. Konia z rzędem temu kto wymieni wielkie czyny i dokonania poprzednich prezydentów. Te pozytywne dla ojczyzny. No i.....
~kkk 15-04-2010 19:26
~mario, z tego co piszesz wynika, że decyzje o pochówku na Wawelu w wielu przypadkach są / były decyzjami politycznymi – przypadkowymi i nietrafionymi… naturalnie masz rację! To są decyzje wąskiej grupki władz kościelnych z bieżącą polityką w tle, podobnie jak decyzja dot. ś.p. L. Kaczyńskiego. Jego miejsce jest na Powązkach, to wspaniały i wystarczający cmentarz dla cenionych ludzi. Powinno się zakończyć szopki z pogrzebami polityków na Wawelu. Jeżeli kogoś już nobilitować (?) pochówkiem w wawelskiej krypcie to widziałbym tam np. miejsce dla Czesława Niemena, czy Grzegorza Ciechowskiego – przynajmniej dawali ludziom radość muzyką. Co dają politycy? Głównie Symbole, w imię których głupcy żrą się albo mordują wzajemnie. Zresztą zwisa mi to gdzie kogo pogrzebią, szkoda tylko, że autentyczny ludzki żal dla ofiar katastrofy przerodził się w szopkę z powodu wawelskich ambicji polityków Pisu, Dziwisza, itp. … żałoba się skończyła, witamy w Realpolitik – ciało ś.p. J.Kaczyńskiego w roli towaru politycznego. Na jakiej półce w politycznym supermarkecie go umieścić? Jak wypozycjonować? Żenujące.
~oj oj 15-04-2010 20:03
To jest dziwne ze jeszcze zbiórka pieniędzy i to sam Caritas dla rodzin.40 tys to na sam początek potem renty dla bliskich zona,dzieci oczywiście każde z osobna i konkubina ,dobrowolne ubezpieczenia i inne.Przyjdzie nam za to płacić .
~bartekjg 15-04-2010 20:33
to już jest skrajna histeria!!! zał mi tego co się stało,ale to co się dzieje po tym wydarzeniu w naszym kraju,przeraża mnie chyba jeszcze bardziej!!!
teessi 15-04-2010 20:58
do kkk - Co do tego, że i Ciechowski, i Niemen też powinni być na Wawelu (nie tylko za muzykę, ale i za teksty), także jestem za, ale Prezydent i Prezydentowa również są tego godni. W czym Tobie przeszkadza, że Oni tam będą?
~w[es;aw 15-04-2010 21:30
popieram wawel niektórzy pisza ze to miejsce dla królów w tamtych czasach nie było prezydeta tylko król
~bq 15-04-2010 21:37
Ja też Kaczyńskiego "nie kochałem", ale był to prezydent mojego kraju wybrany w demokratycznych wyborach. Jest dla mnie naturalne, że taki człowiek, walczący za sprawę polską, patriota, zostanie pochowany na Wawelu. Myślę że podobnie myśli cały Świat oprócz kilku malkontentów. Ale właśnie na tym polega demokracja, każdy ma prawo do manifestowania swoich poglądów. Do Mario dobrze napisane
~Gość 15-04-2010 22:14
Po pierwsze - o zmarłych mówi się PRAWDĘ a nie dobrze - ja nie głosowałem na zmarłego . Drażni mnie traktowanie go jak ikony - co on sam tam zginął? a inni ? a załoga? Jak zwykle - motłoch!!!. Jeśli szanowny prezydent jest godny pochówku na Wawelu, to czemu nie oni? Jakim on jest bohaterem? Teraz wszyscy biją pokłony - wcześniej wszyscy się śmiali - to jest dopiero obłuda!. Czemu nie mówi się nic o Kaczorowskim - który był PRAWDZIWYM BOHATEREM WOJENNYM. Jedynym osiągnięciem naszego zmarłego prezydenta jest muzeum powstania warszawskiego i za to chylę czoło - ale to troszkę za mało. Poza tym, gdyby nie jego hardość, gdyby nie ciągły konflikt, żyliby wszyscy!. Czemu nie mógł wylądować na lotnisku zapasowym? Bo Rosjanie nie będą mu rozkazywać? Bo zacząłby godzinę później - no to i wylądował. Szkoda tych wszystkich ludzi - wszystko przez chorą ambicję
~mario 16-04-2010 0:38
do ~Gość: Chłopie! Ty chyba piszesz z kosmosu... Oczywiście, że wobec śmierci wszyscy są równi, ale nie oszukuj siebie i innych, że wobec ludzi też tak być powinno... Skoro taki oburzony jesteś tym traktowaniem "go jak ikony" to może skumaj się z Wajdą i wystąp z jakimś kolejnym żenującym apelem do tych wszystkich co stoją w wielogodzinnej kolejce do Pałacu Prezydenckiego. Nie zapomnij też zaapelować do tych wszystkich, co planują przyjazd na pogrzeb, żeby jednak nie przyjeżdżali, że są w błędzie, że jeśli już, to powinni jeździć od pogrzebu do pogrzebu i tak 95 razy... Zrozum człowieczku i Wy wszyscy zacietrzewieni i zaślepieni w swoim ograniczonym punkcie widzenia, że jeśli już mierzyć zasługi Kaczyńskiego na tego rodzaju hołd miarą sprawowanego przez niego urzędu, to jest to pierwszy pogrzeb głowy polskiego państwa, wybranego w wyborach powszechnych... więc trudno powiedzieć, czy jest to (tak jak piszesz ~kkk) tylko i wyłącznie kwestia "ambicji" pojedynczych osób (Wałęsa albo Kwaśniewski mogą co najwyżej pomarzyć o takim pogrzebie, no chyba, że dadzą się zabić w podobnych okolicznościach). Oczywiście formalnie tak - jest to decyzja gospodarza katolickiej katedry na Wawelu oraz rodziny i właśnie choćby z tego powodu wszelkie głosy sprzeciwu powinny co najwyżej psioczyć sobie pod nosem, ale nie wyłazić na ulicę i robić totalną wiochę na cały świat... Przez tę d***okrację faktycznie ludziom się już w d**ach poprzewracało... wszystko chcieliby przegłosowywać większością... Niedługo dojdzie do tego, że 51% jakiś nawiedzonych mieszkańców mojej ulicy zbierze się pod moim domem, żeby mnie zmusić do wywieszenie różowych zasłonek w oknach, bo formalnie będą mieli większość...
teessi 16-04-2010 6:37
A gdzie będzie pochowany śp. PAN SZMAJDZIŃSKI? Dlaczego NIE W JELENIEJ GÓRZE lub tam gdzie się urodził? Może ktoś wyjaśnić, dlaczego na Wilanowie, a nie w Jeleniej Górze lub w Legnicy? Może ktoś to wyjaśnić?
~do teessi 16-04-2010 8:35
Dlatego, że tam jest grób rodzinny.
~pit 16-04-2010 9:25
Nadszedł czas prawdziwej próby dla PO....Donald Tusk kilka miesięcy temu,wiedząc jakim poparciem cieszy się prezydent L.Kaczyński,stwierdził,że nie jest konieczny jego start w wyborach.Postanowił,że jako kontrkandydat ,"wystarczy" Komorowski/Sikorski.Ale życie,również to polityczne,potrafi w sposób tragiczny i bolesny zachichotać.Otóż ten kandydat,który jeszcze tydzień temu wydawał się absolutnym pewniakiem,musi teraz zmierzyć się z siłą o wiele potężniejszą!Z siłą mitu,który powstaje w tym tygodniu na naszych oczach.Będzie musiał zmierzyć się nie z jednym, z braci Kaczyńskich,ale z dwoma,niejako zawartymi w jednej osobie Jarosława. Każdy kolejny dzień,który upływa od tej największej w historii katastrofy politycznej,utwierdza mnie w przekonaniu,że kampania prezydencka rozpoczęła się 10 kwietnia 2010r.Na naszych oczach powstaje potężny mit.Mit męża stanu,mit wielkiego polityka,mit największego patrioty polskiego.I żeby było śmieszniej,to w potężnej części mit ten budują te same media,które jeszcze tydzień temu mówiły o "drewnianej" prezydenturze,o prezydencie jednej opcji politycznej,itd.Dzisiaj te media,niejako w wyrzucie sumienia,na kolanach próbują,zmienić obraz prezydenta jaki kreowały.TVN24 na okrągło przypomina nam sylwetkę L.Kaczyńskiego jako męża stanu,wielkiego patrioty,jedynego sprawiedliwego w walce o pamięć narodową....Cóż za ironia losu,ta uchodząca powszechnie za najbardziej nieprzychylne dla PiS medium,telewizja,prowadzi teraz bezprecedensową,największą w historii kampanię prezydencką,dla brata tragicznie zmarłego prezydenta.Całkowicie za darmo! To na naszych oczach powstaje w tym tygodniu mit.Mit skutecznie podsycany kazaniami w setkach kościołów,gdzie księża opowiadają o ciemnych siłach,które zaatakowały prezydenta RP i jego małżonkę. Kampania prezydencka rozpoczęła się 10 kwietnia.Wycierane chusteczką,zapłakane nosy panów od socjotechniki w PiSie,już wyczuły krew.Zróbmy show!Zróbmy show!Największy z możliwych!Niech nasz największy wróg(Tusk),stoi przy trumnie razem z harcerzami!Niech pałac będzie otwarty dla tysięcy wyborców!Widok trumny działa,to kupi każdy!Niech się leją łzy,jak najwięcej łez!Potem o tych łzach będzie mówił nasz kandydat na prezydenta!
~pit 16-04-2010 9:51
lepiej niech ten tydzień się nie kończy!bo jak się skończy,to zacznie się kampania prezydencka....a będzie to najbardziej polaryzująca Polaków kampania...politycy będą pod udręczoną obecną tragedią twarzą ,skrywać wilcze kły,a kąsać nimi jedynie przy pomocy aluzji i półgębkiem,co dla gawiedzi będzie niewidoczne,ale dla konkurentów jeszcze bardziej dotkliwe...ale sam lud prosty najbardziej się będzie kłócił,już dzisiaj mnóstwo głosów pod Pałacem,że to PO,Tusk i ich moskiewscy przyjaciele zamordowali prezydenta.....już dzisiaj Polska dzieli się na chamów i prawdziwych patriotów...już dzisiaj są Ci,którzy jawnie w kościele mówią,że w tym samolocie powinien być premier,a nie prezydent....już dzisiaj pełno jest głosów,że Ci którzy nie czcili prezydenta za życia,powinni teraz na kolanach maszerować na Wawel i krzyżem leżeć przy mogile tego Największego z Polaków.....oj będzie jatka,będzie...
~ 16-04-2010 9:52
Do Goscia: NIC DOPAC, NIC UJAC. BARDZO POZDRAWIAM.
~pit 16-04-2010 9:54
przeżyłem mocno tę tragedię,dała wiele do myślenia,do zastanowienia się nad kruchością ludzkiej egzystencji,pozwoliła pomyśleć o tym,jak często rzeczy błahe zajmują zbyt wiele miejsca w naszym życiu....nawet przez sobotę i niedzielę,patrząc na tłumy pod Pałacem, miałem chwilowe zamroczenie,że może coś się zmieni w Polakach,w politykach...z tego zamroczenia,skutecznie wyrwał mnie głos sąsiadki,wracającej w niedzielę wieczorem z kościoła :"zamiast Prezydenta,to powinien tam być Tusk",a potem zaczęło już bardzo szybko wracać wszystko do normy,pojawił się w TV poseł PiS Karski,który był oburzony na nową nominację na szefa Kancelarii Prezydenta,przez marszałka Komorowskiego...a teraz dowiaduję się,że na Wawelu,obok Jana III Sobieskiego i Mickiewicza,będzie pochowany człowiek,który jeszcze tydzień temu,miał poparcie w społeczeństwie,na poziomie 15%,który kłócił się jak dziecko w piaskownicy o samolot,który melduje,nie Obywatelom,a swojemu bratu, zwycięstwo w wyborach prezydenckich.....zginęło 96 przyzwoitych osób,NIEPOTRZEBNIE!NIEPOTRZEBNIE!
~kiedy? 16-04-2010 10:14
W świetle ostatnich doniesień! Kiedy?
~mario 16-04-2010 10:56
Gdyby zginął Tusk, to faktycznie byłoby wszystko cacy, a przynajmniej tak jak się niektórym wydaje, że być powinno teraz a nie jest... Ale wy ludziska naiwni jesteście jak właśnie wspomniane wyżej "dzieci w piaskownicy"... Takie jest życie, taka jest polityka... Oczywiście w przeciwnych okolicznościach PO w ogóle by tego nie wykorzystała... Tam są sami mężowie stanu, którym zależy tylko na tym aby Polska była super... To, że Tusk stoi przy trumnie z harcerzami to faktycznie też wina Pis'u, a nie socjotechnika samej Platformy... Takie widzenie świata, to już jednak totalne ogłupienie. Myślicie, że jak zginął Sikorski, albo Kennedy (porównania z kapelusza, więc niech mi zaraz upierdliwcy nie wyjeżdżają, że porównuję te postaci, czy sposób sprawowanych przez nich urzędów do prezydentury Kaczyńskiego, bo nie porównuję, chodzi mi o bardziej o zbliżone okoliczności ich śmierci), to co wszyscy byli zjednoczeni i współczujący dla nich oraz ich obozów politycznych...? Zapewniam Was, że wielu było takich, co piło zdrowie Liberatora i niejakiego Jacka Ruby'ego. Dla impotentów umysłowych dodam, że po śmierci Kennedy'ego wybory wygrał również reprezentant jego obozu politycznego, Johnson i co ważne najwyższym odsetkiem głosów w historii wyborów prezydenckich w USA (61%)... Co myślicie, że śmierć poprzednika i jej okoliczności nie miała na to wpływu... Taaaa tak samo jak 10 kwietnia nie będzie miała wpływu na wynik najbliższych wyborów. Zgadzam się z ~pit'em, że obecnie sztucznie tworzy się i rozdmuchuje mit Kaczyńskiego... (mądrzy będą wiedzieli jakie z tego wyciągnąć wnioski i czy dać się porwać "owczemu pędowi"), ale tak samo jestem pewien, że w przeciwnych okolicznościach, tj. gdyby zginął przywódca państwa z konkurencyjnego bezpośrednio obozu politycznego scenariusz byłby podobny, o ile nie identyczny...
~eryk 16-04-2010 13:34
I kolejna tragedia gotowa.
rymcycymcy 17-04-2010 0:12
pit ...obyś się mylił
~Tom 17-04-2010 10:42
"Jeśli się nie nawrócicie, wszyscy tak samo poginiecie" Ewangelia Łukasza 13:5
~ 17-04-2010 12:25
Mam pomysł,żeby prezydent był godny pochówku na Wawelu.Zróbmy go królem.Król Kaczyński I przydomek"Spieprzaj dziadu" :)
~n i c o do Teessi 17-04-2010 21:55
Jurek Szmajdziński urodził się ww Wrocławiu, a mieszkał i był zameldowany przez wiele lat w Jeleniej Górze.
~do postu z 17.04 g. 12,25 17-04-2010 22:09
Wiesz co, smutny jesteś :) Nigdy nie głosowałem na Kaczyńskiego, naszym ideałem był Jerzy Szmajdziński i jego partia, ale w takiej przykrej chwili i my mamy szacunek dla tego prezydenta, choc go nie wybieraliśmy. Życzę ci, tego cepie, żeby kiedyś ktoś opluł i wyśmiał twoją rodzinę, leżącą w trumnach, albo już w grobie. Chyba, ze ty nie masz rodziny. pozdrawiam !
~do postu z godz.22:09 18-04-2010 23:03

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

KOD znowu pod sądem

Kandydaci PO

Bawili się na festynie

Rodzinne tworzenie rękodzieł i animacje

Areszt dla podpalaczy

Sonda

Czy jeleniogórski SOR zasługuje na krytykę?

Oddanych
głosów
106
Tak
70%
Nie
10%
Nie wiem
20%