MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Jak Wam się podoba? Stare obok nowego

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Czwartek, 24 listopada 2011, 9:44
Aktualizacja: Poniedziałek, 28 listopada 2011, 14:51
Autor: RED
Fot. RED
Kontrast nowoczesnej architektury z XIX–wieczną zabudową i barokową świątynią – taki widok można oglądać na popularnym „skwerku” przy cerkwi św. Apostołów Piotra i Pawła.

Po „skwerku” u zbiegu ulic Klonowica i 1 Maja – jak nazywano to miejsce – nie ma już śladu, bowiem właśnie tam w ciągu kilku miesięcy wzniesiono śmiałą architektonicznie kamienicę mieszkalno-usługową. Przeszklona elewacja i kanciaste kształty kontrastują z typową XIX-wieczną zabudową Przedmieścia Wojanowskiego, czyli ulicy 1 Maja. W całość wpisuje się owalna bryła barokowego kościoła (pierwotnie św. Marii Panny, zaś aktualnie cerkwi prawosławnej pw. św. Piotra i Pawła). Zabytek – stanowiący dotąd dominantę w tym miejscu – pozostał jednak w cieniu nowego obiektu. Wprawdzie o gustach się nie dyskutuje, ale… Czy tak właśnie należy zabudowywać place w śródmieściu Jeleniej Góry? Czy może bardziej pasuje tu stylizowana zabudowa? Czekamy na Wasze opinie.

Sonda

Co sądzisz o nowej architekturze na starówce?

Oddanych
głosów
377
Takich realizacji powinno być jak najwięcej
32%
Trzeba nawiązać do dawnego stylu zabudowy
68%

Ogłoszenia

Czytaj również

Spór o edukację seksualną

Palą kable – spalą las!  

Będzie referendum w Jeleniej Górze?

Komentarze (135) Dodaj komentarz

Smisiu 24-11-2011 10:09
Nie jest to wcale nowoczesna zabudowa. To wytwór pracowni, która zatrzymała sie w rozwijaniu swojej kreatywności w połowie lat 90. Spaprano dobrą miejscówkę na coś takiego i każdy myśli, że teraz tak sie buduje "nowocześnie" - otóż nie. I nie jest to w żaden sposób dopasowane. Nawet wielkością. Widać to od drugiej strony. Zero szkła, drewna, czegokolwiek ze współcześnie stosowanych materiałów. Zwykłe płyty hipermarketowe i PCV.
Smisiu 24-11-2011 10:23
Dochodzi jeszcze kwestia sposobu reklamy wolnych powierzchni w tej budowli. Pozostawię bez komentarza te wszystkie bijące w oczy bannery. Każdy z 80 tys. mieszkańców musi wiedzieć, że mają do sprzedania lokal. Na Różyckiego ogromną ścianę budynku tym oblepili. Wystarczyło we wcześniejszych etapach pomyśleć i znaleźć franczyzobiorcę jakiejś większej sieciówki typu h&m. Będą banki? Obym się mylił.
~drapi 24-11-2011 10:27
Przy ławeczkach meneli. Wieczorem przejść się w tym rejonie to żadna przyjemność, a i za dnia nie jest to przyjemne miejsce ze względu na agresywnych gówniarzy i meneli którzy opanowali to miejsce. Oczywiście straż miejska i milicja... oj przepraszam policja, jest jak zwykle bezradna. Ale to nie nowość.
~LR 24-11-2011 10:32
Kto to projektowal? Smieszny jest ten czubek narozny... po co on tam?
~ 24-11-2011 10:37
Hotel "Gołębiewski" dach "nie taki" a "to to" na zdjęciu należałoby wyburzyć!!!! I to expresowo !!!!!!!! Tfuj................
~j.g. 24-11-2011 10:37
SUPER - powinniśmy promować śmiałe projekty - ten akurat pasuje w tym miejscu wspaniale - jeśli nie mamy pomysłów na nowe nowatorskie projekty to oznaka - cofania się miasta w rozwoju - już bardziej szpetnie wygada zostawiony budynek ,,woskaru, koło nowo postawionego budynku na rogu Maja i Kubsza - albo ten nowy projekt na Maja pod ,,zegarem,, - ohyda
~barak 24-11-2011 10:38
jest to zwykły skandal architektoniczny,gdzie konserwator zabytków,zwykłą ordynarną dewloperką zakłócono zabytek co tu komentować,gdyby to była kaplica rzym.kat.do tej zabudowy by nie doszło,właściwie lepiej by było zburzyć tę kaplicę i ten barAK POSTAWIC WIEKSZY,skandal
~jajko 24-11-2011 10:46
Masakra !! no ale najważniejsze w tym jest że ktoś przyjął kilka $
~ciekawe 24-11-2011 10:46
ciekawe jak zachowa się struktura kaplicy po prowadzonych wykopach,kto bedzie ponosił koszty ewentualnych napraw,pewnym jest,że praca sprzetu ciezkiego nie będzie obojetna dla zabytu,i tak to zwykła głupota,pogoń za zyskiem,może być początkiem końca wilelowiekowego zabytku,jak będzie wyglądała sprzedaż np.alkoholu w tym w nowym obiekcie/obok zabytek sakralny/sumujac życze upładłosci nowej inwestycji
~.) 24-11-2011 10:48
A mi sie podoba...czy wszystko ma być stylizowane na starocie???
~ 24-11-2011 10:51
Architekt musiał być świadomy tego, co robi. Z pewnością studiując tę dziedzinę zawodową uczono go jak tworzyć, aby zachować równowagę, jak dopasować koncept do otoczenia itp. Na pewno o tym wie. Pytanie więc co chciał osiągnąć projektując ten budynek? Czy architekt ten postrzega bardziej przyszłościowo, niż ludzie codziennie przechodzący obok tego? Czy zwyczajnie chciał dać upust swojej fantazji twórczej nie licząc się z otoczeniem? Według mnie raczej to drugie.
~? 24-11-2011 10:52
Najpiękniejsze są miski po pelargoniach....
~ja 24-11-2011 11:00
Ale lipa kto pozwolił na budowę takiego paskudztwa przecież to w ogóle tam nie pasuje :/
~x 24-11-2011 11:00
kto jest inwestorem lub wlascicielem? czy moze to nowe delikatesy D&D?
~Max Payne 24-11-2011 11:03
Koszmar architektoniczny...brak słów na takie szkaradzieństwo. Brak smaku, brak poszanowania dla otaczającej architektury. To miasto (wróć) ta wieś już dawno zeszła na psy...każda kolejna inwestycja jedynie to potwierdza.
~zabytek 24-11-2011 11:05
dbałościa o harmonię architektoniczną jest zabudowa przy kosciele garnizonowym, wprzypadku otoczenia zabytków fantazja twórcza nie powinna miec miejsca
~olo 24-11-2011 11:25
niewiem dlaczego ale w jeleniej wszystko co powstaje nowego od razu jest na NIE .... nic nie powstaje tez na NIE ... po prostu nie rozumiem mentalnosci osob.... osobiscie budynek bardzo ladny ( zdecydowanie lepiej widoczna jest teraz swiatynia na tle nowego bydynku a nie na tle starej walącej sie kamienicy ).
~diabelek 24-11-2011 11:31
... w mojej opinii uzupełnianie zabudowy nowoczesnymi w formie budynkami zdecydowanie podnosi walory estetyczne. Może architektura tego akurat obiektu nie jest najwyzszych lotow, takie trochę postmodernistyczne coś, niekoniecznie spójne w całej bryle, ale jednak. ja jako jelonkowy malkontent, musze przyznac, że "przynajmniej cos sie wybudowało", przynajmniej jedno miejsce mniej dla żulerni jeleniogórskiej. tyle na temat. Lepiej, gdy powstaje coś, co moze przyciagnie inwestorów do sasiednich, zapewne tańszych w zakupie dzierżawie budynków, z których utrzymaniem miasto, ani o.m.c. Konserwator sobie nie radzą. Popieram, choc pomysł kontrowersyjny niby, nie możemy wciąż budować secesyjnych kamieniczek, wygladających jak chińskie "firmówki" bez ładu i składu ówczesnych architektów ...
~Ida 24-11-2011 11:35
a taki byl ladny malunek na kamienicy i go zakryli buuuuuuuuuuuu:(
~dani 24-11-2011 11:40
Nie wnośmy nowoczesnej architektury w centralne, piękne ulice Starego Miasta i śródmiejskiej zabudowy. Zachowajmy charakter stylu i dawnej epoki. Na nowe trendy w architekturze czekają tereny strefy ekonomicznej, obszar Zabobrza i zabudowa wzdłuż ulicy Wolności w kierunku Cieplic.
~tommy 24-11-2011 11:41
Gdyby architektura polegała na konserwowaniu tego, co zastane, to do dzisiaj mielibyśmy gotyk albo drewniane chatynki. Elewacja od ul. Klonowica wygląda całkiem fajnie, natomiast ten "dzióbek" narożny to porażka. Pewnie na specjalne życzenie jaśnie pana ynwestora ;) Ogólnie - szału nie ma - ale to bardziej kwestia gustu. Jak dla mnie trochę za dużo chaosu.
~diabelek 24-11-2011 11:47
http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.311886502157934.83625.209527142393871&type=1
~MUMINIOREK 24-11-2011 12:07
BUDYNEK NEI JEST TAKI ZŁY. BARDZIEJ RAZI TEN KOŁO KCM I NIKT NIE WYRAŻA SWOJEGO ZDANIA NA TEN TEMAT. JAK MOŻNA BYŁO WŚRÓD PIĘKNYCH WILLI NA BANKOWEJ WYBUDOWAĆ KLOCEK OBITY BLACHĄ? PRZY TAMTYM PORJEKCIE WOGÓLE SIĘ NIENAPRACOWALI ALE KONSERWATOR ZABYTKÓW WIDOCZNIE ŚWIETNIE "WSPÓŁPRACOWAŁ" Z WŁAŚCICIELEM TEGO KLOCKA I DLATEGO JEST CICHUTKO NA JEGO TEMAT.
~... 24-11-2011 12:19
p.Kapałczyński się na to zgodził? Konserwator zabytków musi wydać zgodę na każdą zabudowę w strefie konserwatorskiej. Nawet na budę z hot dogiem... Szkarada-zastanówcie się jak to będzie za 20 lat wyglądać...
rymcycymcy 24-11-2011 12:22
Na dzióbku brakuje ...kogutka !!! ...reszta ok :)
~fk 24-11-2011 12:23
Koszmar z ulicy Wiązów....forma nieświeża i archaiczna już w chwili powstania, w dodatku agresywna i jakaś taka nijaka, ani to nowoczesne, ani historyczne, białe pilastry i ten pokraczny dziubek miały zapewne upodabniać toto do kościółka obok - tylko po kiego grzyba??? jakieś mizerne nawiązanie do początku lat 90, zestarzeje się toto szybciutko i bedzie straszyć jeszcze bardziej. Szkoda starówki po prostu - ktoś nie lubił tego miasta... Turyści będą musieli uważać przy robieniu zdjęć aby niechcąco tego nie ustrzelić fotografująć cerkiewkę.
~krzysiu 24-11-2011 12:36
Bardzo ładny obiekt.Powyższa krytyka głównych specjalistów RP od spraw wszelakich nie ma żadnego uzasadnienia.
~fk 24-11-2011 12:36
do 11:40 -To nie jest tak jak piszesz z ta nowoczesną architekturą i z tym że nie może ona uzupełniać i wręcz podkreślać części historycznej miasta. Miasto to żywy twór, podlegajacy rozmaitym zmianow w czasie, a nie skansen. Jest tylko jeden warunek - ale za to ważny: To musi być bardzo dobra architektura! Ten budynek tego warunku niestety nie spełnia.
~j.g. 24-11-2011 12:47
W Paryżu w centrum Luwr stoi szklana piramida - i nikomu nie przeszkadza - tylko u nas wszystko - co za ludzie - te Zabobrze wypaczyło całkowicie u tych ludzi nowoczesną formę architektury
~luwr 24-11-2011 13:01
i pasuje jak pięśc do nosa,znakomita częsc paryżan do dzisiaj nie toleruje tej piramidy
~McFitt 24-11-2011 13:23
plac zabaw w tym miejscu by byl lepszy albo jedna fontanna :)))albo Parking :))) albo Targ:)) albo beach club:)))
~Max Payne 24-11-2011 13:34
Koszmar architektoniczny...brak słów na takie szkaradzieństwo. Brak smaku, brak poszanowania dla otaczającej architektury. To miasto (wróć) ta wieś już dawno zeszła na psy...każda kolejna inwestycja jedynie to potwierdza.
~KOSMOS 24-11-2011 14:18
Jest poprostu ZAJEBIŚCIE! JESZCZE 5 TAKICH PROPONUJ!!!!!
~ 24-11-2011 14:40
wcale mnie to nie dziwi... w naszym miescie juz dawno te rzeczy ida w niewlasciwym kierunku... wolna amerykanka w zabudowie calego miasta, brak pomyslanej estetycznie przestrzeni. Tu jest starowka - zal patrzec na to szkaradztwo, a pod lasem za Malcuzynskiego zabudowa bez ladu i skladu, spaprany caly teren, a kazdy skrawek zieleni to wychodek dla psow bezkarnych wciaz wlascicieli...
~san 24-11-2011 14:44
Najgorszy koszmarek jest na Pl. Wyszyńskiego w pobliżu baszty. Jak można zatwierdzić do realizacji taka budowlę?
~geronimo 24-11-2011 14:55
Wiedeń jest miastem o troszkę bogatszej historii, niż Jelenia Dziura.W centrum w bezpośrednim sąsiedztwie Stephansdom (Katedry św.Stefana) stoi szklane "pudło" Haas Haus. Link do zdjęcia : http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/889363.jpg Gdy zobaczyłem to zderzenie po raz pierwszy - miałem "mieszane uczucia".
~@ 24-11-2011 15:00
Kompromitacja osób odpowiedzialnych za urbanistykę i ochronę zabytków. "Czekamy na wasze opinie" - to kpina! Teraz?! Całe śródmieście Jeleniej Góry powinno być traktowane jako zabytek. nie wie o tym Pan Koserwator?
~sqandal 24-11-2011 15:00
oj to jakiś bubel , lepsze by już było zazielenić ten teren , ale?... ano wlasnie kto dal pozwolenie na takią pasqde
~a to! 24-11-2011 15:10
A to jest normalne - stare i nowe obok siebie. Tak powinno być. Zawsze tak było , bo gdyby było inaczej to miasto miałoby zabudowę ze średniowiecza , czyli drewniane śmierdzące budy
~diabelek 24-11-2011 15:26
... no śmierdzące budy w wiekszości są ... tyle, że murowane ... :)
~mim 24-11-2011 15:34
Panie Kapałczyński - nic nie mógł Pan w tej sprawie???Czy nie chciał móc? Ten koszmar powinien się śnić po nocach Panu i tym,którzy nam go zafundowali. Jak można skopać tak ładny kawałek miejsca w obrębie Starego Miasta... Dziwne,że Pani architekt - żona batiuszki Bazylego nie protestowała... Ciekawe jakie argumenty do tych wszystkich,którym powinno zależeć na zachowaniu charakteru Starego Miasta? No,jak myślicie?
~viva 24-11-2011 15:38
MASAKRYCZNIE!!! CZas na zmiany ,ludzie,miasto traci swój klimat!!!
~viva 24-11-2011 15:43
To jakaś paranoja! Gdzie tu jakiś nadzór? W Karpaczu - za wysoko hotel,Galeria Grodzka-też za wysoka,przysłania Starówkę,teraz ten kaszmarek! Ludzie!!! Kogoś trzeba wykopać? Co się w tym mieście / jeszcze mieście z prezydentem,bo za chwilę tu będzie tylko wójt,a w najlepszym razie burmistrz/ dzieje???
~Schengen 24-11-2011 15:44
Nowoczesne ? Może tak. Równie nowocześnie wyglądały w pewnym momencie "plomby" na ulicy Solnej i kilka innych "perełek". Ktoś się kiedyś będzie śmiał lub krzywił na widok zderzenia klimatu starówki z przebrzmiałą "nowoczesnością"...
~fk 24-11-2011 15:48
do 15:10 - dokładnie tak jak piszesz, stare i nowe obok siebie powinno być, z tą tylko różnicą że: dobre stare z dobrym nowym, a nie dobre stare z jakimś post'post'modernistycznym badziewiem. Budynek wygląda tak jakby autor nigdy nie był w JG, a już napewno nigdy w tym miejscu. (często taka własnie forma jest KOMPROMISEM ustalonym przez kiepskiego autora z kiepskim konserwatorem - czyli takie jakby ich wspólne dzieło i to dopiero jest granda na maxa)
~ 24-11-2011 15:52
a co na to konserwator zabytkow- dziwne ze wydal zezwolenie na ten twor , dziwne
~bemoll 24-11-2011 16:01
nie wysyłaj daltonisty po niebieskie migdały ad.do architekta.
~fk 24-11-2011 16:02
Powtórzę raz jeszcze. Nie chodzi o to by budować zabytki. Wszystkie budynki budowane w przeszłości, w różnych epokach - które dziś mają po kilkaset lat - były ówcześnie budowane jako budynki nowoczesne! Mowa tu o formie i o technologii. Dziś są generalnie dwa sposoby działania: 1.odtwarzanie oryginalnej tkanki miejskiej z dawnych czasów (przykład starówka w W-wie odbudowana po wojnie) lub 2. wkomponowywanie budynków nowoczesnych w starą tkankę miejską, przy zachowaniu najwyższych stadardów estetychnych, rozpisaniu konkursów itp.itp. W tym przypadku wybrano trzecią drogę - efekt na zdjęciach.
~Any 24-11-2011 16:03
A ja jestem ciekawy ile będzie kosztowało ogrzewanie takich przeszklonych budynków. To nie ciepłe tereny z widokiem na morze. Albo chociażby na góry. A szyby najprawdopodobniej za jakiś czas będą po prostu brudne i nie będzie pieniędzy na mycie. Bo pani sprzątająca nie przetrze ich szmatką.
~żal 24-11-2011 16:04
Obłuda albo zazdrość.. wiekszosc osób które sie tutaj wypowiedziały nic w życiu nie osiągneły, nie maja pojecia o tym co piszą - mówiąc o walorach architektonicznych albo ze nie pasuje ten budynek itp. Co wy możecie wiedzieć o tym jak to wszystko powstaje, ide o zakład ze wiekszosć z Was piszaca te komętarze to zakomplekieni i nie wykształceni ludzie, którym pisanie o rzeczach im wgl nieznanych przynosi satysfakcje. Nie macie nic w domu do roboty tylko grzejecie swoje tyłki przed komputerem i krytykujecie wszystko. Banda infantylnych ludzi.
~Aldi 24-11-2011 16:09
Zabezpieczenie emerytalne pana konserwatora?Szkoda słów.........................
~przejezdna 24-11-2011 16:14
A czy nie lepszy byłby mini plac zabaw dla dzieci, przecież wolnych pomieszczeń w Jeleniej jest mnóstwo, rodzice z dziećmi będąc na 1Maja muszą usiąść na ławce a mogliby trochę się zrelaksować a dziecko pohuśtałoby się.
~Tu i teraz 24-11-2011 16:14
A elektrownia wiatrowa????????????????Teraz będzie pasowała jak ulał......nowoczesne z kosmicznym podparte starym ,jednym słowem-przeterminowane gó..o w kolorowym papierku
~ 24-11-2011 16:18
ten obiekt powinien stac na tereni clwiskozy jako biurowiec
~ymm. 24-11-2011 16:37
~żal może i racja, że ludzie się nie znają etc. nie trzeba od razu na wszystkich tak naskakiwać. budynek jest ciekawy, i owszem, ale moim zdaniem, patrząc na moje zupełnie subiektywne uczucia, to również uważam, że nie komponuje to się z zabytkową cerkwią. myślę, ze taki budynek mógłby być gdzieś indziej,gdzie lepiej by się kreował i wtedy większości (na pewno nie wszystkim, bo zawsze się ktoś przyczepi, jakby nie miał co robić) się spodoba. a do tych co się im nie podoba: cieszcie się że w ogóle w tej jeleniej coś budują. a h&m to byłaby niezła myśl. jak nie tu to moze zamiast trzeciej biedronki na zabobrzu..
~ 24-11-2011 16:41
~żal pisze jakby był autorem tego badziewia i się załamał że nikomu się nie podoba
~ 24-11-2011 16:47
Skoro są starzy żule koło starej cerkiewki, to może czas na nowych żuli przy nowym budynku?
~ania pil 24-11-2011 16:59
wystarczy przemalowac świątynie na szaro i bedzie wszystko do siebie pasowac , albo na odwrót. hehe
~faks 24-11-2011 17:01
Mnie sie podoba, widac na 1 rzut oka ze dopasowane do kaplicy. Kto tego nie widzi ten slepy.
~ 24-11-2011 17:20
Na wizualizacjach ten budynek wyglądał znacznie lepiej- po prostu obcięli koszty i choć sama bryła się zgadza to użyte materiały (najtańsze z możliwych) i rezygnacja ze wszystkich detali sprawiły, że obiekt jest niestety kompletną porażką. To zjawisko było codziennością w poprzednim systemie : całkiem niezłe często projekty "kładło" ordynarne wykonawstwo i siermiężne materiały. Dziwię się tylko, że budynek przeszedł przez odbiór (a może nie?) jako zgodny z projektem. Niskie loty...
~ 24-11-2011 17:20
a mnie sie podoba. koniec i kropka.
kazimierzp 24-11-2011 17:21
Nie będę się wypowiadał czy mi się podoba czy nie! Wypowiem się jako urzędnik który przez parę lat pracował nad decyzjami o pozwoleniu na budowę, a teraz zajmuję się zabytkami. Informuję wszystkich tu wypowiadających się, że urzędnik zgodnie z prawem nie ma wpływu na wygląd budynku. Projekt robi uprawniony architekt należący do odpowiedniej izby i to on ostatecznie odpowiada za wygląd. Urzędnik w Urzędzie miasta ma tylko sprawdzić, czy budynek odpowiada warunkom zawartym w Decyzji o WARUNKACH zabudowy czyli wysokość, ilość kondygnacji, odległości od granic działki i czy posiada uzgodnienie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Ulica 1 Maja (dawne Przedmieście Wojanowskie) jest wpisana do rejestru zabytków. Ten projekt spełniał wszystlkie narzucone prawem lokalnym i państwowym warunki!
~mim 24-11-2011 17:36
do : żal - żal serce ściska,jak się widzi taką ortografię : komĘtarze,nie wykształcony... Bardzo "wykształcony " to pisał...Zgroza!
~mim 24-11-2011 17:40
do : kazimierzp- czy ze strony koserwatorskiej też spełniał? Bo tak na zdrowy rozsądek biorąc - to kopie po oczach.Ale konserwator chyba ma jakieś specjalne okulary :))).
~Janosik2 24-11-2011 18:21
Jak art-dym zrobi dziubka to nie ch... we wsi ;)
~Joanna K. 24-11-2011 18:26
Budynek ten ma śmiałą konstrukcję i na pewno należy do zabudowy modernistycznej, ale spełnia wszystkie walory estetyczne. Takie budowle powstają w całej Europie i nikogo nie rażą (np. na starówce w Aachen w Niemczech - bardzo nowoczesne szklane hotele "przyklejone" są do starych kamieniczek, sieć hoteli Mercure - np. w Paryżu) Trudno byłoby zbudować coś w stylu cerkwi św. Apostołów Piotra i Pawła. To nistka, zabytkowa kapliczka, która zawsze będzie wyróżniała się na tle innej zabudowy. Nowy budynek posiada dużo szkła, co jest jego dużym walorem. Przez to staje się lekki i ciekawy. A nasi loklalni krytycy powinni przenieść się na ulicę Wojska Polskiego, gdzie walą sie przepiękne stare kamienice zabazgrane dodatkowo graffiti. Brawo dla inwestora, który wprowadził do miasta powiew świżości.
~her Flik 24-11-2011 18:41
popieram opinię
~ 24-11-2011 18:52
A MOŻE SZANOWNA REDAKCJA SPOJRZY NA TO: http://www.jelonka.com/news,single,photos,article,37170,p,28#photos ; A POTEM SPOJRZY ŁASKAWIE NA TO: http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:ZdrojowyTeatrAnimacjiwJeleniejGorze.JPG&filetimestamp=20091104093547 .... NA TYCH ZDJĘCIACH JEST TEN SAM BUDYNEK. CIEKAWE, JAK SZANOWNEJ REDAKCJI TO SIĘ PODOBA? BO JAKOŚ NIGDY SIĘ NIE WYPOWIEDZIAŁA NA TEN TEMAT. ;-) I W JAKIM STYLU JEST "ODNOWIONY" JEDEN I TEN SAM BUDYNEK NA TYCH DWÓCH RÓŻNYCH ZDJĘCIACH?
~SARBLE 24-11-2011 18:56
To właśnie jest Jelenia - WIEŚ ŚPIEWA I TAŃCZY. Przykre:(
~axel_polej 24-11-2011 19:00
kolejna galeria promująca powietrze wygląda jak g.... w lesie
~krzysiekM 24-11-2011 19:01
Dlaczego nie dziwi mnie tak krytyka etatowych krytykantów?Architekturę miasta można zmienić nie można natomiast zmienić mentalności,przekazywanej w genach z pokolenia na pokolenie.To miasto jak i inne po wojnie było jak perełka a co z niego zostało?Czy zrobili to przyjezdni?Otóż nie!Nikt z Was nie zadba o własne obejście, nie posprząta własnego podwórka, własnego zasikanego korytarza, bo niby dlaczego?Niech"se"miasto ,ZGL posprząta, nie po to płacę podatki,itp.Tutaj krytykuje się wszystko,dosłownie wszystko!Nikomu nic się nie podoba!Ale kiedy naprawdę trzeba zareagować to nie ma chętnych bo to nie moja sprawa, co mnie to obchodzi.Zdecydowanie wolę w tym miejscu taki futurystyczny obiekt niż jak do tej pory ogólny bajzel, wysypisko śmieci czy miejsce spotkań towarzystwa z malinowymi nosami.
~pazerny 24-11-2011 19:34
można też mieć w genach pazerność,ponad wszystko łącznie z niszczeniem zabytków które przetrwały stulecia,aby zarobić kasiorę na wbrew zdrowemu rozsądkowi,można też było zaoszczędzic na tej budowli wykorzystujac jedna ze ścian kościółka,była by to w pełni skomponowana architektura
~maska 24-11-2011 19:37
No cóż, kiedyś tam wyburzono zabytkowe kamienice na Kopernika i postawiono koszmarki. Dziś to samo mamy obok cerkwi. Tylko już nie można zwalić winy na bezguścich komuchów.
~ość portalu 24-11-2011 19:37
A mnie się podoba latarnia na trzecim zdjęciu.
~Mario36 24-11-2011 19:43
A Obok najlepsze tosty i bułki w mieście :)
~kmam 24-11-2011 19:45
A budynek na Placu Wyszyńskiego. Ostatnio podziwialiśmy widok na Starówkę, a na pierwszym planie budynek który absolutnie w tym miejscu nie pasuje.
~Sir Galahad 24-11-2011 19:53
Szału nie ma, ale jest lepiej. Powyżej przeciętnej. Dobrze, że nie historyzm w stylu kamienic na Kopernika. Tak jest lepiej.
~żal 24-11-2011 20:42
i żal Wam dupe ściska ze napisałem cos z sensem i tylko czepiacie sie o ortografie, a nie potraficie pojąć tego co napisałem bo wasze małe mózgi nie ogarniaja postępu cywilizacyjnego i jesteście n lat za murzynami, i to jest prawda i to was boli, o zgrozo najlepiej jak wszystko bedzie stare i nic sie w tym mieście nie bedzie działo... a później narzekacie nieroby że coś wam sie nie podoba, zerszta nie ma co pisać bo ludzie którzy zatrzymali sie w postępie wywilizacyjnym i tak tego nie ogarną.
~Jalonka 24-11-2011 20:50
Lepsze to od tego co było wcześniej - teraz jeszcze większą sztuką będzie zrobienie równego chodnika , który to może być jedyny w Jeleniej G. bo jakoś nikt nie posiadł tej sztuki . Zieleń na pewno też będzie - oby nie tylko miejska tzn. chwaściory do pasa oraz pełno wściekłych reklam przysłaniających cały efekt. p.s. a może tak skończyć jeszcze rozbebeszony teren wokół kościółka Sw.Anny ? szkoda , że Konserwator Zabytków jest niewidomy
~fiki 24-11-2011 21:31
rozebrałbym ten kościół co zawadza na środku ulicy... uważam ,że należy zlikwidować całą zabudowę ,która ma więcej niż 75 lat...postawić nowe fajne domy...przecież stare zużyte śmieci wyrzuca się do kosza...po co certolić się z ramotami skoro szybko i fajnie można wybudować nowe miasto...te starocie cuchną szczochami ....
~masakra 24-11-2011 21:31
To jest jakaś masakra!!! Ludzie czego Wy się czepiacie???!!! Postawili nowoczesny budynek a Wam ciągle coś nie pasuje...Akurat mieszkam w tych okolicach i wiem co sie tu działo. Oczywiście lepiej było jak na tej trawce od rana do nocy rządzili żule, nawet postawili tam sobie wielką kanapę i na legalu siedzieli tam od rana do wieczora , robili awantury zaczepili przechodniów i nikt na to nie reagował bo nawet policja juz tam nie przyjezdzala..nie to wszyscy narzekają bo lepiej jak tam żule siedzialy...żenada tylko narzekać umiecie...
~bee 24-11-2011 21:35
,To ważne! Sytuacja jest tragiczna. Zapadła decyzja o likwidacji schroniska w Józefowie, 600 psów i 30 kotów ma być UŚPIONYCH! Błagam was rozpowszechniajcie te wiadomość. Może ktoś wziąłby na dom tymczasowy jakiegoś zwierzaka. Będziemy tez zbierać karmę, pieniądze na hoteliki, by choć trochę ich uratować Artur Starosz nr tel. 668249268 Ula Kurek 880822051 Proszę was wklejajcie to gdzie się tylko da!''
~kacpi 24-11-2011 21:44
http://www.internetzarobek.dbv.pl/news.php
~masakra 24-11-2011 21:58
Kto w ogóle dał pozwolenie na tę budowę? W tym miejscu pasuje, jak nie powiem co. Sądzę,ze jest sporo lepszych miejsc,w których mogli to postawić. Kontrast niesamowity.
~Katarzyna 24-11-2011 22:02
Czemu nie można lajkować komentarzy? :D Komentarz ANY jest bardzo trafny! A ten nowy budynek razi w oczy i to dość mocno...
~oko 24-11-2011 22:07
Śliczne jak Szkolna, Solna, Kopernika itp. ...
~ludek m 24-11-2011 22:21
są gusta i guciki, dyskusja o tym to tylko suples marketingowy słabego redaktorka z jelonki. Budynek ok, ważne że cos sie tu buduje bo jelenia pustoszeje pozdro dla malkontentów którzy potrafią narzekać, marudzić i tyle
~bumcyk 24-11-2011 22:26
do Sir Galahad, ten budynek to całkowita pomyłka, wykonany bez pomysłu w duchu jakiegoś postmodernizmu z początku lat 90, co dziś już jest przeżytkiem i w żadnym wypadku nie komponuje się z otoczeniem. Szkoda że oszpecono ładny zakątek J.G.W tym miejscu historyzm byłby nie tylko wskazany ale konieczny i cieszę się że historyzujące budynki na Kopernika zasłoniły komunistyczne klocki.
~żal 24-11-2011 22:29
brawo za to co napiasla joanna.k, jednak sa jeszcze inteligentni ludzie ;) az milo sie czyta w porownaniu do tego co pisza inni nie majac zielonego pojecia o budowaniu o konstrukcjach i stylach
~fk 24-11-2011 22:43
do 18:26 - "spełnia wszystkie walory estetyczne" co to znaczy kobieto? czyje walory spełnia? twoje? - to gniot taki że z butów wyrywa jak się na niego patrzy!; "budynek posiada dużo szkła przez co staje się lekki i ciekawy" - ciekawy? nie widziałaś ciekawszych? potłuczona butelka po piwie też posiada dużo szkła i czy jest przez to lekka i ciekawa?; jeśli to dla ciebie jest "powiew świeżości" - współczuję z całego serca. Kup sobie jakąś gazetę o architekturze i dużo i często oglądaj - powinno pomóc.
~fk 24-11-2011 22:47
a ty ~żal -to po prostu d...pę ściskasz jak się ciebie czyta, ZNAFCO ARHITEKTURY I STYLUF
~fk 24-11-2011 22:53
do Kazimierza - super wyszło, prawda? wszystko zgodne z prawem i warunkami,a budynek wygląda jakby go jakiś przechodzący tędy większy biurowiec wysr...ał przed chwilą. Jak ja lubię takie wypowiedzi....Boże widzisz i nie grzmisz....
~ 24-11-2011 22:56
Budynek postawili, skwerek zlikwidowali a żule jak byli tak są.
~ 24-11-2011 23:18
to połączenie wygląda okropnie!!!!!!!!
~moja jelenia 25-11-2011 0:06
Mieliśmy prześliczne miasto. Ten kto wydał pozwolenie na to g... powinien stracić pracę już dzisiaj.Żal patrzeć i żal pięknej starej zabudowy,którą jakiś idiota za wszelką cenę postanowił zeszpecić. Może w Urzędzie Miasta w wydziale Architektury Pan Zawiła powinien zatrudniać kompetentniejsze osoby, a nie mafię z jeleniogórskiej budowlanki.Żenada!!!!!!!!!!!!!!
~Joanna K. 25-11-2011 0:32
Do fk: O gustach się nie dyskutuje. Gust się ma lub nie. Myślę, iż w czasie BAROKU byli i tacy ludzie, którzy nie znosili aniołów i pompatycznych ozdób i krytykowali tych, którzy obok surowych gotyckich kościołów, strzelistych budynków stawiali dekoracyjne, przecukrowane domy. Zapewne też pojawienie się spodni w stroju kobiecym było szokiem dla tych, którzy woleli niewiasty w gorsetach i długich kieckach. Niestety czas mija, architektura i moda się zmieniają, a kapliczka, która setki lat temu była oświetlona światłem świec musi jakoś przeżyć czasy elektryczności i zmiany czasowe. P.S. Osobiście uwielbiam zabytki i wszystko, co stare, ale życie idzie do przodu, Kolego... P.S. Potłuczona butelka może stać się świetnym tematem malarskim i też może być piękna.
~bumcyk 25-11-2011 1:00
To że na Wojska Polskiego walą się budynki, to tylko świadczy źle o właścicielach, że do tego doprowadzili i nie uzasadnia stawiania podobnych koszmarków. Budynek po pierwsze nie komponuje się z resztą zabudowy i wygląda jak żelazna koronka w szczęce, w formie jest banalny i mało oryginalny, skrzyżowanie Gierka z modernizmem z początku lat 90, kolorystyka szara i ponura fatalna w naszym kraju gdzie dni słonecznych jest stosunkowo mało.
~Joanna K. 25-11-2011 1:03
P.S. Architektura Gaudiego także była szokiem i powodem krytyki dla mieszkańców Barcelony, a teraz jest główną atrakcją miasta. Nie muszę kupować gazet o architekturze, bo widziałam większość najciekawszych budowli świata "na żywo".
~bumcyk 25-11-2011 1:04
C.D. Akurat w zachodnich krajach znów wraca się do historyzmu w starych dzielnicach i wyburza się modernistyczne naleciałości, które się tam nie sprawdziły vide Drezno czy Frankfurt nad Menem. Tylko my nadal tłuczemy modernę myśląc że jest taka nowoczesna. I na koniec nie jestem wrogiem nowoczesnej zabudowy, gdyż można tworzyć wiele wartościowych dzieł, ale nie w historycznych dzielnicach. W Jeleniej miejsca jest dużo.
~bk 25-11-2011 7:09
ciekawe kto ile zaplacil aby wybudowac takie cos kolo starego budynku a moze to rodzina zarzadzajacych w jeleniej
~Max Payne 25-11-2011 7:43
~żal mi d...ę ściska jak czytam Twoje wypowiedzi. Skąd w Tobie człowieku tyle agresji ? I ten prześmiewczy ton wypowiedzi. Naskakujesz na Nas jakbyś się z Niesiołem na łby pozamieniał. Komętarze...zakomplekieni...postępie wywilizacyjnym ? Zanim cokolwiek napiszesz i prześlesz, sprawdź pisownie wujku samo zło. Szpetota i jeszcze raz szpetota !!!
~ 25-11-2011 8:11
Szkaradztwo , kto pozwolił na takie paskudzctwo w ścisłym centrum zabytkowego miasteczka , mało jest miejsca na obrzeżach miasta do budowy szklanych domów, szkoda , że nie wybudowali drapacza chmur!
~fk 25-11-2011 8:28
do 00:32- Zamiast spać po nocy wypisujesz kolejne farmazony. "O gustach się nie dyskutuje" - kto ci zabronił dyskutować? jeśli się nie będzie dyskutować to miasto będzie mieć kolejne badziewne pamiąti na lata. O czym ty piszesz? jaki barok, jaki gotyk, jaki Gaudi, co ty porównujesz? Usiłujesz bronić porażki architektonicznej, czegoś co możnaby nominować do makabryły roku z dużą szansą na wygraną. Przetrzyj szkiełka, mamy 2011 r! Zobacz co się buduje w centrach dużych polskich miast. Masz internet, pooglądaj. Nikt nie jest przeciwko zmienianiu się architektury - tylko na litosć boską nie w tą stronę! Budunek wygląda jakby go projektował pani Halinki szwagra syna znajomej ojca brat. ps. Każdy ma prawo sie nie znać, tylko po co się odrazu ośmieszać. pozdrawiam
~diabelek 25-11-2011 9:03
... dobrze,że dyskusja trwa ... pomysł z modernizacja teatru w parku też był kontrowersyjny,ale mimo,iz sam miałem obawy z początku realizacji,wyszlo ciekawie,patrzac na budynek z różnych stron widzimy absolutnie różne obiekty... i dobrze! Powroty do modernizmu,snobistycznej prostoty,plastikowych żyrandoli i kubków na kompot rodem ze stołówki szkolnej nie unikniemy! Fakt,budynek spójny architektonicznie nie jest sam w sobie, ale... co mają "dworki małopolskie" wspólnego z naszym terenem? Nasze chatki i częściowo nadciągające od łużyc domy tyrolskie,pruskie mury itp itd maja i nas niewielu zwolenników.Mamy w wiekszości szare osiedla lat 70 lub nowobogackie dworki,z kolumienkami,ewentualnie deweloperke z najtańszych materiałów bez stylu i wyrazu. A czarne Ogińskiego 1a jak sie Wam podoba ???
~J.K. 25-11-2011 12:33
do fk: Proponuję zobaczyć szklany budynek w kształcie piramidy na samym środku zabytkowego dziedzińca pałacowego w Paryżu - to wejście do Luwru...
~fk 25-11-2011 12:41
do12:33, kobieto, ja o niebie ty o chlebie.... dobra, czyli co? chcesz powiedzieć, dając ten przykład, że za ileś tam lat ten maszkaron z 1-Maja w JG będzie równie znany co piramidka w Luwrze? życzę powodzenia :)
~J.K 25-11-2011 12:46
Nie- chcę powiedzieć, że nowoczesna forma i szkło komponuje się także z zabytkami.
~fk 25-11-2011 12:55
ale nikt nie twierdzi że się nie komponuje, komponuje się i to jak.... tylko niech to będzie NOWOCZESNA forma - a nie jakieś popłuczyny po postmoderniźmie narysowane na kolanie na odpieprz, ot co. Szkoda miasta.
~Tre 25-11-2011 13:36
Paskudna forma!!! Będę omijać wzrokiem, ale generalnie,to i tak na główne deptaki nie chodzę bo nie ma po co:)
~acab 25-11-2011 18:28
A ja mam propozycję dla wszystkich, którzy narzekają: zróbcie składkę po ileś tam złotych, odkupcie ten teren, zburzcie ten "kontrowersyjny" budynek i wybudujcie sobie "wasz" wymarzony obiekt. I przestańcie narzekać, od czytania Waszych wiecznie niezadowolonych komentarzy boli mnie łeb:(( muszę zrobić sobie przerwę w czytaniu wiecznie niezadowolonych ludzi... PS. wg mnie to prywatna sprawa inwestora co i gdzie sobie wybuduje, jesli oczywiście wszystko jest zgodne z prawem...
~do acab 25-11-2011 19:29
Dobre sobie zburzcie:) A kto na to pozwoli skoro ludzi o nic się nie pyta:) A inwestor tak czasem działa zgodnie z prawem jak i prezes lato działa:) Szkarada, a jak się nie chce słuchać ludzi, to kosmitów może tak posłuchać, ludzie w tym mieście mieszkają i mają prawo mówić co się im podoba, a co nie. Żaden człowiek tego niech nie zabrania, skoro ludzie w większości mówią,że to maszkara, to znaczy,że coś w tym jest! A jak nie chce się słuchać, to nie słuchać, wziął harlekina do ręki i myśleć o jeleniogórskim raju...
~opo 25-11-2011 23:18
Bardzo fajny nowoczesny budynek !!!
~ 26-11-2011 15:48
sami architekci sie znalezli,zal mi was tych co pisza te komentarze wam sie nic nie podoba wezcie sznurki i do lasu patałachy zrobcie cos lepszego..........zenada
~Baltazar 27-11-2011 1:51
Do wszystkich krytykantów - ciekaw jestem co wy w życiu osiągneliście - sądzę że nic, bo jad z was leje się litrami, a to cecha małych i zakompleksionych ludzi którzy sami nic nie osiagneli więc kłuje ich w oczy sukses innych. Bo ja uważam że to sukces że w takiej Jeleniej dziurze coś się buduje. Budynek może się podobać lub nie - kwestia gustu ale żeby takie teksty? LUDZIE!! Sami coś zbudujcie a potem się wymądrzajcie. Zal mi was.
~ 27-11-2011 8:33
Baltazar, nie mierz innych swoją miarką, to że ty jesteś zerem nie oznacza że inni są. Każdy ma prawo wypowiadać swoje zdanie, do tego właśnie służy to miejsce - spróbuj to pojąć. A im więcej takich dyskusji - tym lepiej dla sprawy.Budynek jest raczej marny (jak na tak ważne miejsce) więc spotyka się ze sporą krytyką. Nie ma się co jarać i pienić. Wyluzuj pośladki i nie napinaj się tak.
~ABC 27-11-2011 12:55
Po pierwsze lepsze to od pijaczków ,którzy tam siedzieli , po drugie to stare przenieść za wschodnią granicę razem z parafianami , tak jak kiedyś Wang przenieśli i postawić następne nowe.
~Top 28-11-2011 8:43
Bardzo ładny i fajny budynek w końcu jakis nowoczesny budynek w jg
~masakra 28-11-2011 16:54
w ogóle zaorajcie starówkę i posiejcie trawę ,po co nam starówka ...........aaaa do "żalu powyżej" największy kompleks to chyba ty jednak masz,co jest pięknego w tej architekturze która niczym nie pasuje do reszty starówki własnie?????????może by zabobrze unowocześnić i dla niepełnosprawnych zrobić solidne ,przejścia,wejścia i podjazdy a nie stawiać moloch w którym nikt ,niczego mądrego ani nie zrobi ani nie wynajmię, jeleniogórzanie to nie wrocław czy warszawa,ludzie nie maja pracy "chleba" więc nie mają i ochoty na podziwianie wymysłów tęgich umysłów ,i wyluzuj ,każdy ma prawo mieć własne zdanie a ty co?????????/dyktator-dyktatorka????już jednego mamy w kraju ....
~ja 29-11-2011 8:29
Ich dziadkowie spaprali ul Kopernika i wiele innych. A to jest taka nowoczesna komuna gratulujemy..........
~viki13 29-11-2011 14:48
Jak zwykle Jelenia Gora daje plame.Zal patrzec na zeszpecona ulice 1-Maja
~art 29-11-2011 15:01
Proponuje zatrudnić w nim tych meneli, co przesiadywali na ławkach.
rymcycymcy 29-11-2011 15:43
Ja, to mam taki punkt widzenia ...żeby lepiej stare nie spotykało się z nowym ! ;) ..to rodzi niepotrzebne napięcia. ...najlepszym środkiem zaradczym jest usuwanie starego ! :)
~alil56 29-11-2011 23:29
Mój poprzednik nie wie co pisze i albo mu ktoś kazał pod dyktando pisać takie bzdety albo się nie zna. To co wybudowali to koszmarek, kwiatek do kożucha.Ciekawa jestem kto na to "coś" wydał pozwolenie.Ś.p Pan Tomasz Radwan- architekt miejski w grobie się przewraca na to co się dzieje.
~jelonekxxxx 30-11-2011 23:05
dla mnie osobiscie super, lepsze to niz te odrapane kamieniece i bramy w rynku, te rynny łatane z plastiku i nie iwadomo czego a najfajniejsze, że kazdy sobie wstawia stolarke okienna jaką chce na samym Placu Rauszowym i tu pytanie, gdzie KONSERWATOR??????????
~hydraulik 1-12-2011 7:16
Czy fotka przedstawia obraz polskiego społeczeństwa? od prawej dwoje emerytów, kobieta w średnim wieku, emerytka i kolejna pani w średnim wieku. Kto na nich pracuje? Brawo fotograf, na drugi raz nie klep bezmyslnie
~sąsiad :) 1-12-2011 8:37
mnie się podoba przynajmniej nie będzie tam widać tych miejscowych biednych alkoholików na skwerku i osikanych chodników dobra idea z zagospodarowaniem placu
~Mona 1-12-2011 11:54
Taką nowoczesną brzydotę w starą zabudowę ??? Komuś się cos pomyliło !!!!
~ 1-12-2011 19:24
dlaczego redakcja uparcie nie komentuje połączenia "nowego" ze "starym" w Teatrze Zdrojowym? Tam w ramach jednego budynku widać dwa całkowicie różne style. Tutaj są przynajmniej dwa odrębne budynki, Teatr Zdrojowy to JEDEN budynek. W jakim on jest stylu, zdaniem Pana Redaktora?;-)
~miszka 2-12-2011 20:23
Dla mnie rewelacja!A krytycy ,niech swoje opinie jeszcze raz przemysla.
~ 2-12-2011 22:14
miszka, weź sie za zmywak i nie filozofuj po nocy....
~bella 3-12-2011 11:33
To miasto coraz bardziej się kompromituje. Nieudolna władza, nieudolna rada, jeszcze gorsze starostwo. Zero logiki w zabudowie. Konserwator zabytków gorszy niż dno i wodorosty! A widzieliście koszmar powstający za Muzeum Miasta JG? To dopiero gówienko architektoniczne. Cieszę się, że już za m-c wyprowadzam się stąd ma stałe. Nie chcę żeby moje dzieci wychowywały się w tym mentalnym śmietniku. Miasto wygląda koszmarnie tylko żule i banki. Zero perspektyw, kultury, życia i integracji społeczeństwa! Brawo Panie pseydo-Prezydencie! Razem z innymi pseudo-polityczniakami. Zniszczył pan moje rodzinne miasto. Gdybyś mógł zrównałbyś je z ziemią co?
~salami1111 4-12-2011 13:02
do dupy
~pdgjgiok 5-12-2011 11:12
kamienica jak kamienica, nowoczesna, kościół usunąć skoro jedno do drugiego nie pasuje. bez przesady wszystko wybudujcie na wzór Niemców, bo nie potraficie sami ruszyć głową. Mamy XXI w ludzie a wy chcecie z jeleniej Góry zrobić epokę kamienia łupanego. MASAKRA. A to kto robił projekt w cale nie powinno was interesować, każdy z was powinien zająć się swoim życiem i może w końcu ten budynek poprawi jakoś wartość tej okolicy, bo wszyscy potrafią komentować, ale sami odremontować swoich mieszkań nie potrafią. Ta budowla na pewno jest lepsza niż te obskurne budynki w okol.
~ja 8-12-2011 17:03
totalna porażka,do tego miejsca kompletnie nie pasuje.Jak można wybudować taaaki budynek w taaakim miejscu.IDIOTYZM!!!
~irga 19-12-2011 13:09
mi sie podoba łączenie budowli architektonicznych

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Immatrykulacja w KPSW

Podgórna zarasta!

Koniec objazdu na DK3

Motocykliści dla Niepodległej

Studium na początek

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
826
Tak
64%
Nie
29%
Nie wiem
7%