MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Środa, 15 lipca
im. Henryka, Włodzimierza

Idzie zima. Czy dokarmiać ptaki?

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 21 listopada 2011, 9:10
Aktualizacja: 9:11
Autor: Agrafka
Fot. Agrafka
Mimo sprzecznych opinii na temat słuszności dokarmiania przez ludzi ptaków, szczególnie tych, które na zimę powinny odlecieć do ciepłych krajów, wielu mieszkańców zbiera suchy chleb i gromadzi resztki, aby w mroźne dni mieć co rzucić wygłodniałym kaczkom i łabędziom.

Populacja z natury dzikich, choć aktualnie w większości oswojonych ptaków bytujących w wodzie, znacznie w ciągu minionych lat wzrosła. Były czasy, kiedy na jeleniogórskich stawach przebywało kilka łabędzi: dziś jest ich o wiele, wiele więcej. Wszystko przez człowieka, który – poprzez dokarmianie – odzwyczaił zwierzęta od „samodzielności”, a w przypadku łabędzi – od migracji na zimę do ciepłych krajów. Nie bez wpływu była też seria łagodnych zim.

W wielu miejscach Jeleniej Góry, nawet w mroźną zimę, można spotkać pokaźne stada kaczek i łabędzi, które czekają na jedzenie „podane na tacy”, czyli przyniesione przez ludzi. Jeśli przyzwyczailiśmy ptaki do dokarmiania, co nie było słuszne, teraz nie możemy o nich zapominać, gdyż bez naszej pomocy mogą sobie nie poradzić w mroźne dni.

Większy problem jest z gołębiami, których również przybywa z roku na rok. Czy powinniśmy je dokarmiać? Na pewno srogą zimę przetrwają jedynie te silniejsze. Na wielu osiedlach pojawiły się nawet tabliczki z informacją o zakazie dokarmiania gołębi, np. w okolicach placów zabaw lub koszy na śmieci. Tymczasem znacznie zmalała ilość wróbli i to nie tylko w Jeleniej Górze. Nawet próba ich dokarmiania kończy się przylotem chmary gołębi. Dla sikorek warto wywiesić plaster słoniny, gdyż jedynie te drobne ptaszki potrafią przyczepić się do wiszącego pożywienia i je dziobać.

Ogłoszenia

Czytaj również

Spotkanie z prezydentem Andrzejem Dudą

Maseczki dla szpitala

Koniec prac przy ul. Jagiellonów

Komentarze (31) Dodaj komentarz

~Pietr 21-11-2011 9:58
Ja pamietam o ptaszkach juz im wywiesiłem karmik
~adamdorzeczy 21-11-2011 10:15
Dzięki dokarmianiu ptaków od kilku lat mam sposbnośc obserwowania bardzo ciekawych gatunków, np. dzięcioła zielonosiwego, gilów, a w szczególnie mroźne dni - jemiołuszek
rymcycymcy 21-11-2011 10:36
Wróbelek jest małą ptaszyną, Wróbelek istotka niewielka, On brzydką stonogę pochłania, Lecz nikt nie popiera wróbelka. Więc Wołam: Czyż nikt nie pamięta, że wróbelek jest druh nasz szczery?! Kochajcie wróbelka, dziewczęta, kochajcie, do jasnej cholery! ...K.I.G. ...;)
~buuuuuuuu 21-11-2011 10:40
Alik z...ł !!
~buuuuuuuu 21-11-2011 10:53
ALIK !!! - to nie ptak!!! Hahaha ( kojarzyć, kojarzyć :))
piiipek_jelonkowy 21-11-2011 11:18
*/*** Trzeba dokarmiać ptaszki , oczywiscie że będę je dokarmiał, tak jak i sarenki */*///*
~AA 21-11-2011 11:27
Taką informację proszę polecać częściej. Ptaki chronione nam znikają, a gołębie są zaborcze. Nie mylić z sierpówkami, są pod ochroną!
~ 21-11-2011 11:48
Kupa wariatow
piiipek_jelonkowy 21-11-2011 12:08
*/** Bum parara bum bum bum /*/***
~ 21-11-2011 12:25
te, piiiiipek, z jakiej choinki sie skubancu urwales? A ja lubie sojki. I je dokarmiam.
~ 21-11-2011 13:36
Piipek, jak na razie, to karmisz kaczki dziennikarskie odpadami jamy gebowej tudziez oparami organu szczatkowego w twoim przypadku mozg. Bum tarara
~ 21-11-2011 14:02
dlaczego nie ma reakcji na wyjatkowe chamstwo z 13:36 ?
~do 14.02 21-11-2011 14:13
jeżeli to było dla ciebie chamstwo to wiedz człecze żeś arcyd...l w świecie.
~do 14.02 21-11-2011 14:18
jeżeli to było dla ciebie chamstwo to wiedz człecze żeś arcyd...l w świecie.
~ 21-11-2011 15:11
wyjatkowe chamstwo...he he he-----zapomniales juz, jak zawsze do mnie/ na mnie wypisywales? a teraz sie troszke przestraszyles, co? powiem tylko: bum tarara....
~ 21-11-2011 15:18
PRZYPOMNE CI JEDEN Z WIELU CHAMSKICH WPISOW POD MOIM ADRESEM:"...robią to dla pieniędzy a nie z miłości do takich jak ty, wbij sobie to do swojego pustego, poniemieckiego hełmu, trolu jelonkowy"(...) Posty tego rodzaja beda kopiowane i natychmiast przesylane do Redakcji: mam ciebie i twoich wpisow dosyc. Dziekuje za uwage....
~ 21-11-2011 15:22
wstrząsające....
~ 21-11-2011 15:30
...i KAZDY obrazliwy post bedzie przez redakcje usuwany...bum tara parara rara bum bum cyk cyk........chyba juz zauwazyles, ze niektore posty zniknely? nie? bum cyk cyk...to jestes bardzo malo spostrzegawczy...pozdrawiam Redakcje, ktora ma oczy i uszy otwarte. Bum cyk cyk!!!!
~ 21-11-2011 15:55
ten się śmieje, kto się ostatni śmieje....
~ 21-11-2011 16:11
tara rara bum cyk cyk!!! ja smieje sie zawsze, szczegolnie, gdy mam fajny powod! bum cyk cyk. Moge smiac sie pierwsza, moge tez ostatnia......nie moge sobie wyobrazic, z czego ty moglbys sie na koncu smiac.Ani na poczatku..... Nie zauwazylam ani krzty humoru w twoich wpisach. A smiech to zdrowie, zapytaj piiiipka bum cyk cyk, tere-fere!!!!!
~ 21-11-2011 16:16
Najgłośniejsze hurra w orła nie zmieni knura... — Jan Izydor Sztaudynger bum tara rara!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~ 21-11-2011 16:29
PRZESTROGA DLA PYSKACZY: (Sztaudynger) "Nim język puścisz w taniec, Załóż na mordę...kaganiec." Bum tara rara. (dziekuje poecie, ze za mnie powie, co mnie w dolku gniecie) Bum cyk cyk!!!!!!!!!!!!!!!
~ 21-11-2011 16:47
Nie zgnębi Nie zgnębi mnie byle przytyk, W d... miejsce mam dla krytyk. . . (Jan Sztaudynger)
Piipi Jelonkowa 21-11-2011 18:44
~ TAK ! ..dokarmiac ! ..*ale ,, w zimowym pomaganiu ptakom najważniejsza jest ciągłośc dokarmiania ! .. i zdrada tutaj jest niewskazana !
~a ja sie p 21-11-2011 20:10
pytam: gdzie sa wroble? co sie z nimi stalo? za malego zawsze pelno bylo tych smiesznych Elemelkow a teraz zobaczyc wrobla w miescie graniczy z cudem
Mielonka Gienia 21-11-2011 23:11
ta niemiecko baba goda jakby sie szaleju nażarła. U nas był tyż taki jeden, tyz tak gadoł, potem kajś wyjechoł. Cytom to jus trzeci roz ale nijak nie rozumia
rymcycymcy 22-11-2011 0:28
No nie macie się gdzie nawalać, tyle jest newsów o polityce !!?? :) ...już nawet ptaka nie uszanują ! ;)
~ 22-11-2011 10:19
Czesc Genia- ady pudz do mie na kursy, to sie poducys staudingera, co jest poeta erotycny!!!
~ 22-11-2011 10:35
Rymcy- pilnuj wröbelka, bo lubi czasami na zime odfrunac w sina dal.....
~ 22-11-2011 13:28
A ja Sztaudyngera lubie. I humor rozumiem. A czlowiek z godz.15:55 zasluguje na politowanie- i tylko na to jedno.Czepialski i beznadziejny.
~Kati 25-11-2011 22:08
Mam pytanie. Gdzie było robione zdjęcie nr 3?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Prezydent na Polanie Jakuszyckiej

Politycy komentują wynik wyborów

Moja Mała Ojczyzna – konkurs

Guwer: To będzie profesjonalny skatepark treningowy

Potok Łomnica ponownie został zanieczyszczony  

Sonda

Powstała miejska plaża nad Bobrem, czy to dobre miejce, także na rodzinny, relaks?

Oddanych
głosów
722
Tak
46%
Nie
41%
Nie wiem
13%