MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Handel zwierzakami (tylko) pod kontrolą?

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 16 stycznia 2012, 13:44
Aktualizacja: Wtorek, 17 stycznia 2012, 8:33
Autor: bc
Fot. dtp
Zgodnie ze ze znowelizowaną ustawą o ochronie zwierząt nie wolno już sprzedawać psów czy kotów, które nie pochodzą z zarejestrowanych hodowli. Czworonogi muszą też zniknąć z bazarów czy targowisk. – To dobra ustawa – twierdzi szefowa jeleniogórskiego oddziału Związku Kynologicznego w Polsce Teresa Rupniewska. – Absurd – komentuje z kolei pani Lena, właścicielka dwójki sznaucerów.

Znowelizowana ustawa wprowadza m.in. zmiany dotyczące handlu zwierzętami. Pod rygorem odpowiedzialności karnej zabrania: wprowadzania do obrotu (sprzedaży) zwierząt domowych na targowiskach, targach i giełdach, prowadzenia targowisk, targów i giełd ze sprzedażą zwierząt domowych, wprowadzania do obrotu (sprzedaży) psów i kotów poza miejscami ich chowu lub hodowli.

Wynika z tego jasno, że taki handel może odbywać się jedynie poprzez hodowle tych zwierząt, zarejestrowane w ogólnokrajowych organizacjach społecznych, których statutowym celem jest działalność związana z hodowlą rasowych psów i kotów. Pozostałe zwierzęta (bez rodowodu) można jedynie przekazywać za darmo.

– Uważam, że ustawa pomoże ukrócić pseudohodowle, w których zwierzęta są często rozmnażane w sposób niekontrolowany i trzymane w niewłaściwych warunkach – mówi Teresa Rupniewska. Podkreśla też, że wreszcie może się skończy handel zwierzakami na giełdach i bazarach, gdzie szczeniaki czy kocięta przebywają w niehumanitarnych warunkach.

– A nie sprzedane trafiają w krzaki, albo pod płot. Nie jeden raz zbieraliśmy takie zwierzęta z okolic jeleniogórskiej giełdy przy ul. Lubańskiej i przywoziliśmy do naszego schroniska – twierdzi Eugeniusz Ragiel, szef jeleniogórskiego schroniska dla małych zwierząt i prezes zarządu głównego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce. - Będziemy nadzorować miejsca, gdzie dotąd odbywał się handel zwierzętami domowymi. Będziemy też zgłaszać nielegalne hodowle, jeśli takie spotkamy, powiatowemu inspektorowi weterynarii - dodaje.

Ludzie nielegalnie sprzedający zwierzęta domowe w miejscach publicznych Jeleniej Góry muszą się liczyć z konsekwencjami m.in. ze strony miejskich strażników. - Będziemy zwracać na ten problem uwagę – twierdzi rzecznik jeleniogórskiej SM Artur Wilimek.

- Moim zdaniem absolutny zakaz sprzedaży nierodowodowych szczeniaków jest absurdalny. Co mam z nimi zrobić, kiedy moja suczka będzie miała małe? Oddać za darmo? Przecież, zanim będą mogły pójść do innego domu, trzeba je zaszczepić, odrobaczyć, karmić. To kosztuje. Ludzie te maluchy zaczną topić. To dopiero jest niehumanitarne – podkreśla pani Lena.

- I tym razem ustawodawcy zabrakło zdrowego rozsądku. Handel na bazarach powinien być zakazany, ale sprzedaż nierodowodowych psów w ogóle? Skończy się na tym, że ludzie będą psa oddawać za darmo, pod warunkiem, że zainteresowany słono zapłaci za... obrożę – komentuje Andrzej, właściciel pary owczarków niemieckich.

Ogłoszenia

Czytaj również

Wszyscy za strajkiem

Start Rady Seniorów

Ogołocili drzewa

Komentarze (87) Dodaj komentarz

~abc 16-01-2012 14:05
Kolejna idiotyczna i martwa ustawa którą może wymyślić tylko polski rząd niedouczonych ignorantów . Ustawa prawdopodobnie przyniesie więcej szkody niż pożytku . nabije kasę pseudo miłośnikom psów zarejestrowanym w związku , organizacji wypisz wymaluj jak PZPN . Widziałem wylęgarnie psów prowadzone przez prezesów regionalnych związku , gdzie psy przebywały w nieogrzewanej stodole w boksach a suczki po dwa mioty w roku . Kolejna ustawa wspomagająca rozwijanie szarej strefy . Jak chcecie mieć zdrowego psa wolnego od wad genetycznych nie kupujcie w wylęgarniach .
~Super 16-01-2012 14:07
jedyna właśnie chyba co sie udało temu rządowi.... ta ustawa ograniczy rozród zwierzat bez "papierów". teraz te pseudohodowle padna a w schroniska zmniejszy się ilosc kundelków, popieram całym sercem
~Mam 16-01-2012 14:25
A jak się komuś suczka oszczeni to właściciel przywiezie małe w miejsce gdzie przebywa dużo ludzi i po prostu puści wolno. Może wtedy ktoś się zaopiekuje lub złapią i oddadzą do schroniska. Jeśli wcześniej nie pozbędzie się miotu w inny sposób. Będzie jak w dawnych czasach podrzucanie dzieci na próg czyjegoś domu?
~adv 16-01-2012 14:25
A może wypowie się pani Ragiel, która znowu w tym roku zapomniała o spotkaniu opłatkowym dla podopiecznych schroniska przy ulicy Spółdzielczej, prowadzonym przez jej męża.
~fdgsfce 16-01-2012 14:26
no niby super może to że każdy psiak będzie miał papierki co spowoduje spadek cen i kupie prawdziwego yorka dla swojej dziewczyny
~a na stadi 16-01-2012 14:31
onie panowi bedą sprzedawać smyczki badz kagańce po trzysta a piesek bądz sunia gratis dodatek do sprzetu prowadzącego i ochronnego
~EHHHHH 16-01-2012 14:39
sam mam nierodowodowego owczarka niemieckiego... wyglada o niebo lepiej od rodowodowych, suczka dala piekne potomstwo niespełna dwa laata temu (trafiło do poensjonatów i hoteli w Szkalrskiej i Karpaczu)... piękne, kumatye.. nie wyobrażam sobie teraz sytuacji abym je mógł oddać za darmo skoro na jednego wydaliśmy niespełna 200zł zanim trafiły do nowych właścicieli! Zapobieganie niehumanitarnym hodowlom jak najbardziej OK ale cała ustawa bez sensu. Dodatkowo co oznacza pies rasowy!? Jakie są warunki otrzymywania papierków? Dlaczego psa mozna kupić np. za 1000zł na kolana a tego samego do hodowli za 1500zł czy 2tyś!? Paranoja! I najważniejsze.. hodowla rasowa = hodowla komercyjna!!! A więc gdzie faktura lub rachunek zakupu i należny państwu podatek VAT!? oot taka czarna strefa i patologia kyn
~ 16-01-2012 14:47
niejeden w tym rozumieniu ...pisujemy łącznie !
~Iza 16-01-2012 15:51
Uwazam,powinna byc kontrola narodzin zwierzat.Kto nie chce,lub nie spodziewa sie popytu na szczeniaki,kociaki itp..razowe,czy tez "skladaki",sa zastrzyki dla suczek,lub sterylizacja.Fakt,ze jest to drogi zabieg,ale moze gdyby panstwo czesciowo refundowalo-wowczas nie byloby tyle bezpanskich zwierzat,.Ponadto zwierzeta powinny byc czipowane,aby w razie porzucenia-odpowiednio ukarac wlasciciela za bezdusznosc.
~Maksymilian 16-01-2012 16:04
Idiotyzm do kwadratu!!!
~kkkarol 16-01-2012 16:20
To jak Pani Lena sobie sprawila suczke, to teraz niech pilnuje, zeby niechcianych szczeniat nie bylo. Ustawa bardzos luszna, ale u nas pelne acofanie pod tym wzgledem i ludzie buraki beda sie tak rzucac. Przez takie wlasnei \"hodowle\" polskie schroniska sa przepelnione i z tym trzeba skonczyc. A Pan od owczarkow, jak juz nie chce tracic pieniedzy to niech swojej suczki nie dopuszcza po prostu. Bo prawda jest taka, ze kazecie sie sukom rozmnazc, zeby kase zarobic i dlatego wam teraz zal tylek sciska. Suka nie musi miec szczeniat, nic jej od tego nie bedzie, ropomacicze to juz dawno obalony mit.
~ghgh 16-01-2012 16:22
nie ma to jak utrudniać zwierzakom znalezienie domu.. debilizm
~ryszardo 16-01-2012 16:45
i dobrze. Znam kilkoro ludzi którzy dopuszczają swoje jorki (jorczki) po dwa razy w roku. Oczywiście nie dla zysku tylko dla seksualnego zaspokojenia bo inaczej suka wariuje. Kretyni do kwadratu.
~WOW 16-01-2012 16:47
CHORE USTAWY CHORYCH POLITYKOW. TAK JAK Z RECEPTAMI I APTEKAMI... DLACZEGO NIE MOGA ZROBIC RAZ A DOBRZE TYLKO DO BOLU Z POPRAWKAMI. KOMENTARZ Z 15:51 OD PANI IZY JAK NAJBARDZIEJ REALNY ! W SZWECJI FUNKCJOINUJE JUZ OD 15 LAT - KAZDDE ZWIERZATKO Z CHIPEM JEST POD KONTROLA I KAZDY NA TYM ZYSKUJE(WLASCICIEL,SKARB PANSTWA,WETERYNARZ,SAME ZWIERZETA ITP, ITD) NO ALE POLSKA ZAWSZE MUSI BYC INNA I ULATWIAC WSZYSTKO DLA SWOICH RODAKOW. JAK TU SIE NIE WKURZYC. POZDRAWIAM
SolAngelica 16-01-2012 16:48
Drodzy Czytelnicy, zanim zaczniecie komentować po co są rodowody, wyjaśniam: ludzie myślą, że pies z kosztujący 1500 zł, to : pies 500 zł, rodowód -1000. Nie. Rodowód to cena w granicach 20-50 zł. Nie 1000! A jeśli ktoś tak twierdzi, to wprowadza Was w błąd ! Wiecie co to jest 'rodowód'? To potwierdzenie, że pies jest zdrowy (rodowód wyklucza choroby genetyczne), jest tą rasą, którą dana osoba chce, a nie psem w TYPIE rasy. Pies bez rodowodu to jedynie pies w typie. Rodowód to wyeliminowanie niepożądanych cech (jeśli np. u reproduktora stwierdzi się jakieś objawy agresji, pies nie zostanie dopuszczony do pokrycia). Ktoś chce psa o łagodnym charakterze, bo ma dziecko.Oczywiście tu rolę odgrywa też ułożenie psa, ale pies w TYPPIE labradora może być mieszańcem labradorki i dobermana...
~eca 16-01-2012 16:50
Wiele razy słyszałem ,a trzeba ją chociaż raz dopuścić.Szczególnie głupie baby tak mówią
~do kkkarol 16-01-2012 16:54
czy Ty wiesz na czym polega problem w ogole czy tylko komentujesz to o czym nie masz pojęcia. A co do kolesia od owczarków to o co Ci chodzi, gośc rozmnożył jak sam pisze 2 lata temu i jeśli zrobiłby to teraz to... ? 4 szczeniaki dla chętnych a reszta!? do uśpienia? czy co???
SolAngelica 16-01-2012 17:02
1. Pewnie pamiętacie głośną sprawę, jak 'owczarek niemiecki' przegryzł 5 letniemu dziecku tętnicę. (Warunki trzymania psa też pozostawiały wiele do życzenia), ale jak się później okazało, pies nie był owczarkiem niemieckim, ale psem w typie rasy. A później tworzą się mity, że owczarki niemieckie są agresywne... :/ Ludzie zastanówcie się: jak ktoś ma mega wspaniałą yoreczkę, która ma szczenięta( oczywiście jakie to one nie są słitaśne) i może je sprzedać za np. 1200 zł, a sprzedaje za 200-300 zł, to chyba daje do myślenia?Z czego to wynika? Pies nie jest szczepiony(3szczepienia na różne choroby-co jest b. ważne,bo trzeba szczepić przed, a nie, kiedy pies już zachoruje;niektórych chorób wirusowych nie da się wyleczyć-zwierzęta są nosicielami do końca życia),
~alice 16-01-2012 17:02
też znam takich ludzi. A jak się pieska nie uda sprzedać pod rynkiem czy giełdą to wyrzucają po prostu do lasu. Pan z owczarkiem niemieckim niech najpierw zapyta czy są chętni na szczeniaka , apotem dopuści sukę. Oddanie psa za koszty szczepień i opieki nie jest przecież sprzedażą w rozumieniu tej ustawy. Ciekawe także , czy sam wystawiał faktury?
~Do16.48 16-01-2012 17:13
Z całym szacunkiem , ale piszesz bzdury , nie rób ludziom wody z mózgu rodowód nie ma nic wspólnego z chorobami genetycznymi a jak już to tylko ze zgodnością z wzorcem rasy / Jeśli znasz się troszkę na psach to wiesz że większość psów razowych ma predyspozycje do obciążeń genetycznych i chorób które objawiają się po kilku pokoleniach , tak więc to że tato i mama byli zdrowi nie znaczy że dzieci też będą . W ciągu wielu lat pracy z psami widziałem wiele psów z " dobrych " hodowli i z rodowodem z taką dysplazją że chodzić nie mogły. W polskich hodowlach normą jest podrzucanie szczeniaków , chów wsobny i inne kombinacje kasa , kasa ,kasa nie ma nad tym praktycznie żadnej kontroli . Osobiście uważam że ustawa jest co najmniej nietrafiona , ale zamysł był dobry tylko oczywiście jak to w Polsce
SolAngelica 16-01-2012 17:19
cd.2) nie jest odpowiednio karmiony(wierzcie, że karma z Biedronki czy Tesco nie jest odpowiednią karmą dla psów o wrażliwych żołądkach, przewodach pokarmowych-dlaczego? Poszukajcie, co znajduje się w takich karmach itd), nie był u weterynarza (wizyta, szczepienia, odrobaczenia) nie mieszczą się w 200 zł... W dobrych hodowlach bywa, że do zwierząt się dokłada i nie zwraca to właścicielowi kosztów utrzymania zwierzaka.Hodowla to bardzo drogie hobby. http://pseudohodowle.ovh.org/ , http://arka.strefa.pl/rasa2.html . To dla osób o mocnych nerwach: http://poznan.naszemiasto.pl/artykul/535444,pila-pogotowie-dla-zwierzat-zlikwidowalo-pseudohodowle-psow,id,t.html , http://www.choszczno.info.pl/2008/07/25/odpowie-za-znecanie-nad-zwierzetami.html - zobaczcie, czym jest zwierzę bez rodowodu.
~zk 16-01-2012 17:27
A kiedy wreszcie ludzie zrozumieją konieczność sterylizacji zwierząt?Problem od tego się zaczyna i na tym kończy.A swoją drogą to wiejskie psy stoją na krótkich łańcuchach jak stały,żadne tak trzy metry i nikt ich nie spuszcza.Kto wyegzekwuje wykonanie tej ustawy,no kto?
~zabobrzak 16-01-2012 17:30
a wczoraj przyszedł sobie do miasta dzik,konkretnie to sobie hasal po Zabobrzu sparaliżował przez chwile ruch na Jana Pawła II,potem poszedl sobie na Ogińskiego za szpital i na działki,dalsze losy dzikiego gościa nie jest znany być może gdzieś sobie siedzi na działce
SolAngelica 16-01-2012 17:30
Do 17:13, również z całym szacunkiem: "Naukowcy zgadzają się, że dysplazja biodrowa to choroba o podłożu genetycznym. Jeżeli rodzice mają dysplazję, wtedy ich potomstwo jest obarczona dużym ryzykiem zachorowania na tą przypadłość. Poprzez odpowiednią hodowlę można w znacznym stopniu ograniczać zachorowalność psów na dysplazję, zły dobór psów do rozrodu wpływa na jej rozprzestrzenianie się." Zwierzę, które zamierzamy kupić, ma w rodowodzie udokumentowane, że u rodziców nie stwierdzono np. dysplazji. Gdyby któreś ze zwierząt miało dysplazję, nie zostałoby dopuszczone do rozrodu, aby właśnie ograniczyć cechy niepożądane. Owszem- jak napisałeś- są choroby , których nie da się wyeliminować. Ale i są takie, którym można zapobiec, rozmnażając odpowiednio dobrane psy.
~ 16-01-2012 17:31
bardzo dobra ustawa ,koniec zarabiania na psach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SolAngelica 16-01-2012 17:41
Muszę to napisać: niektóre ogłoszenia na Jelonce również są powalające: Cytuję: "Przyjmę zwierzęta hodowlane Przyjmę zwierzęta hodowlane mogą być owce, konie, yorki, shih-tsu" ... :/Pozostawię to bez komentarza...
~ 16-01-2012 17:59
Przeczytalam te wszystkie komentarze i stwierdzam ze nikomu naprawde nie zalezy na zwierzetach.liczy sie tylko kasa ,nic o milosci i przywiazaniu do zwierzaka.Wszyscy tylko licza na wielka kase,nie liczac sie z odczuciami tych biednych stworzen,traktujecie je jak mebel .Ustawa jest dobra ,konec z produkowaniem zwierzat.A tylko od Was zalerzy czy Polska bedzie ,,cywilizowanym krajem"czy dalej ciemnogrodem.Ja osobiscie jezeli zobacze lewa sprzedaz zwierzat ,lub psa na wsi na krotkim lancuchu z miejscapowiadomie odpowiednie organy.Konic z ciemnogrodem.
~ 16-01-2012 18:08
Racja, mają psy, którymi "obsrywają" gdzie tylko jest to możliwe nie sprzątając po nich. Przykładem pani doktorowa z ul. Szybowcowej z Jeżowa Sudeckiego!
~:)) 16-01-2012 18:11
Skoro tyle kasy chcą za rasowe psy z zarejstrowanych hodowli to powinni odprowadzac podatki i wystawiac faktury lub paragony fiskalne!!!!!
SolAngelica 16-01-2012 18:13
Zanim ktoś zacznie krytykować rodowody , proszę się wgłębić w temat: http://nfo.pl/node/352 , http://nfo.pl/node/365 , http://agiliscattus.pl/kupno.html , http://www.petgarden.pl/jak-wybrac-hodowle-i-kota/
SolAngelica 16-01-2012 18:25
Do 18:11 :Z czego wynika cena rasowego kota/psa? Wysoka cena kociąt z hodowli nie bierze się znikąd. Nie jest wynikiem spisku hodowców, mody, czy pogoni za zarobkiem i często stanowi zaledwie zwrot kosztów wyhodowania kociaka. Na koszty hodowli składają się przede wszystkim: 1. Składki w organizacjach, do których należy hodowca 2. Zarejestrowanie przydomka hodowlanego 3. Zarejestrowanie hodowanych kotów 4. Koszt uzyskania licencji hodowlanej (wystawy, w tym międzynarodowe, zdobycie tytułów). Paragonów nie wystawiają, ale inne potwierdzenie zakupu zwierzaka-owszem. A z jakiej racji mają się rozliczać z podatku? Korzystałeś/aś z linków, które podałam? Widać, że nie. Dobra hodowla to hobby. A za hobby podatków się nie odprowadza. Równie dobrze tancerki itd musieliby to robić...
~do zk, 16-01-2012 18:26
większość tych piesków łańcuchowych to są wyrzucone w lesie, na drodze psiaki przez mieszczuchów ,a przygarnięte przez ludzi dobrego serca którzy dali mu miskę jedzenia i jaki taki dach nad głową,a że na łańcuchu to po to żeby się nie błąkał i nie ugryzł kogoś, bo taki porzucony zwierzak ma już uraz w psychice i która już mu pozostaje do końca jego dni, i dlatego pretensje do tych co je wyrzucają, A co do sterylizacji ,to zwierzętom po tym odbija , bo jak każda musi się w jakiś sposób wyładować, a jak mu się zabierze popęd seksualny to stają się nerwowe i nieobliczalne i niech tym się zajmie OCHRONA NAD ZWIERZĘTAMI,...I jeszcze jedno jak by nie było kupujących to i sprzedających by nie było,bo by sami z siebie"wymarli"
~..piotr 16-01-2012 18:27
no to szczeniaki i kotki będą lądowały w rzeczkach i strumyczkach lub innych miejscach wiecznego spoczynku ,wróci wiejska tradycja do reklamówki i o drzewo a banda idiotów będzie zadowolona z nowej ustawy
~janca 16-01-2012 19:07
Psy przeważnie niezbędne są samotnym kobietom.Nikt nie przekona mnie,że na piątym piętrze na Zabobrzu baba trzyma psa żeby jej stada pilnował....
~la boulange 16-01-2012 19:14
Gdzie jest SKM ?!
~Ło Jej ;) 16-01-2012 19:17
No to P. Matiasz będzie w komisji jednoosobowej :) zawsze lepiej niż ,,Prezydentowa" hehehehhee
~francia 16-01-2012 19:32
Znowu nasi posłowie chcą nam ograniczać swobody obywatelskie? Kiedyś kupiłam owczarka niemieckiego od znajomych na wsi i dzielnie się spisywał. Jako dziecko miałam mieszańca suczkę Azę. No to ktoś już nie kupi prosiaczka od chłopa, nie kupi koguta czy królika od znajomego na wsi ,bo dostanie grzywnę? Idiotów w tej naszej bogobojnej Polsce jak widać nie brakuje. Ufff! Az mi skoczyło ciśnienie.
~Errata 16-01-2012 19:33
Do godz.18:08 - ul. Spadochronowa
~Dariusz N 16-01-2012 19:53
A ja uważam, że ustawa jest bardzo dobra. Nie będę musiał już płacić za jedzenie.
~123 16-01-2012 20:11
postawic biedronke a potem powolac komisje do powolania komisji w sprawie zgodnosci z powołaniem pierwszej komisji odnosnie wiarygodnosci co do słusznosci tych powołan!!! nastepnie to wszystko poswiecic oraz ustanowic swietego patrona biedronek !!! AMEN OPORTUNISTÓW WYKLAC I WTRACIC DO LOCHU
~Wodnik-Charo 16-01-2012 20:12
Super ustawa. Teraz ktoś musi wpaść na pomysł i otworzyć sklep z akcesoriami :worki nylonowe lub szmaciane (różnej wielkości w kolorach maskujących) ,kamienie do obciążenia (różnej wagi -wg zapotrzebowania) ,mocny sznurek do zawiązania worka i koniecznie mapę z ustronnymi i dogodnymi miejscami rzutu żeby nie zamoczyć nóg i czuć komfort anonimowości. To dla posiadaczy młodych przychówków. A dla władz: siatki zagrodowe do przerzucenia przez nurt rzeki (różnej długości i wysokości) oraz podbieraki (różnej wielkości) .No i etaty dla poławiaczy.
~ 16-01-2012 20:18
SolAngelica BRAWO!!! :) rzadko spotykam ludzi, którzy potrafią zrozumieć czym jest rodowód i wytłumaczyć że pies bez rodowodu to nie pies rasowy, ale pies w typie rasy :) a z noweli ustawy jestem bardzo zadowolona :) STOP PSEUDOHODOWLOM :)
~ 16-01-2012 20:22
Ciekawe, czy SM będzie kontrolowała ogłoszenia na jelonce, bo tu pełno kundelków na sprzedaż za kosmiczne ceny :P
~nooooooooooo 16-01-2012 20:29
a nie jestesce sami psy?? dajcie mi bidone bo zawolam SM kochajcie jelonke!
~:)) 16-01-2012 20:56
Wiec dlaczego ludzie na straganach musza placic podatki?Chodujac kurczaki to tez hobby wiec sprzedajac je nie powinienem nic placic do US bo to tylko koszta ich utrzymania:)
~hymek 16-01-2012 20:57
Ustawa jest słuszna czy nie, to czas zweryfikuje dokładnie. Ale patrząc na niektóre wpisy to aż żal bierze jak społeczeństwo jest ułomne czasami. Bo uważanie że ludzie dalej będą sprzedawać psy ale od przykrywka sprzedawania drogich obroży z gratisowym dodatkiem psim to ja się pytam, czy jak kupie od kogoś bezpiecznik do radia samochodowego z gratisowym skradzionym radiem, to kto jest bardziej zły? Złodziej czy kupujący który wiedział co kupuje? A jeśli ja pobiorę z internetu ciekawy film pokazujący wystroję mieszkań innych ludzi a na tym filmie na pierwszym planie będą sceny z dziećmi wykorzystywanymi seksualnie, to kto jest bardziej zły? Osoba wstawiająca czy ja jako wiedzący co pobieram? Tak więc ustawy są na tyle dobre na ile to my jako społeczeństwo pozwalamy aby były dobre :)
~ 16-01-2012 21:09
Pseuudohodowcy to Wy hodowcy nastawieni na zysk!!! Ciągają te biedne zwierzeta po wystawach, zeby miały lepszy rodowód a co za tym idzie cenę. To jest chore
~ 16-01-2012 21:10
Pierwszy komentarz mowi, ze "polski rzad wymyslil"- BZDURA. Ta ustawa jest wszedzie w calej UE od lat.A Polacy sie jak zwykle burza... I to jest dobra ustawa. Handlujcie na ryneczkach marchewkami, a nie zwierzetami. Tak handluje sie w Afryce.
~HODOWCY? 16-01-2012 21:14
Byłam na wystawie gdzie debilni pseudohodowcy kotów, przebrali te zwierzęta w ubranka i zrobili pokaz mody!!! Banda idiotów, którzy twierdzą, że zwierzeta to ich miłość iu hobby!!! Jakie te zwierzęta były zestresowanne!!! KOSZMAR
~Dariusz N 16-01-2012 21:25
Jak się chce zwierzę, to trzeba się liczyć z konsekwencjami. Może jeszcze z NFZ.tu byscie chcieli dotacje, na szczepienia, sterylizacje, itp. Zacznijcie lepiej sprzątać po pieskach i nie wyprowadzajcie ich na cudzy teren, przyjdzie czas, że zobaczę u siebie kogoś z pieskiem na trawniku, to kosą spalinową będę po tych gównach napi.....ał koło właściciela psa, zobaczycie jak fajnie chlapie gówienko.
~totototo 16-01-2012 21:48
to jak moja sunia się oszczeni to co mam zrobić ze szczeniętami?utopić?
~ 16-01-2012 21:51
Nie top! Otwórz hodowlę i zgłoś nową rasę.
~Do SolAngeli 16-01-2012 22:00
Pocisz się i pocisz, żeby przekonać ludzi do swoich racji, ale kiepsko Ci to idzie. Hodowcy są różni tak jak i ludzie. Są zli i dobrzy także ich nie koloryzuj!!! Ja mam dachowca i karmie go karmą bosha bo wiem, że jest dobra.Hodowcy wynaturzają rasy tak, że te zwierzeta sie meczą i jesli sie "znasz" (a sadze,że tak jest) to wiesz o czym piszę. Ciąganie zwierząt po wystawach jest ok? Sądzisz, ze kot zamkniety w klatce przez wiele godzin jest szczęsliwy? Albo york z papilotami przed wystawą? Można by tak wymieniać w nieskończonosc...Więc nie pierdziel głupot!!!Ustawa jest chora tak jak stosunek ludzi do zwierząt!!!!
~tak 16-01-2012 22:05
Wszystkim, którzy biadolą nad losem biednych piesków i kotków topionych w rzeczkach, podpowiadam: jest taki zabieg jak KASTRACJA (potocznie zwana sterylizacją). Jakby każdy właściciel uratowanej suczki z rzeczki zainteresował się tym tematem i odżałował tych 200 złotych, to problemu następnych niechcianych pokoleń piesków i kotków by nie było. Wtedy każdy dbałby o swojego pupila bo następnego nie kupiłby za 15 złotych na targu.
~ 16-01-2012 22:13
Pies z rodowodem kosztuje min. 1000 zł a bez duuuużo mniej. Jak hodowcy tak bardzo pragną dobra zwierząt to niech zejdą z ceny:)
SolAngelica 16-01-2012 22:42
Do 18:26 : odbija, tzn. jak? Mam 2 kocury po kastracji i nie zauważyłam u nich żadnej zmiany . Prawda, czasem zdarzają się różne wyjątki, ale to jest mniejszość %. Tak jak wielu ludzi nie rozumie czym jest rodowód, tak nie rozumie czym jest kastracja. Dla niektórych kastracja= tylko i wyłącznie bezpłodność u zwierzęcia, co równoległe jest do bezpodstawnego 'okaleczenia'. Zalety kastracji:"1.Sterylizacja młodej suki zapobiega większości nowotworów sutka 2.Sterylizacja zapobiega chorobom macicy, takim jak ropomacicze i nowotwory 3.Wysterylizowane/wykastrowane zwierzęta nigdy nie spłodzą niechcianych potomków. 4.Kastracja zapobiega większości schorzeń gruczołu krokowego u samców 5.Kastracja zmniejsza agresję psów.
SolAngelica 16-01-2012 22:53
Do: ~totototo- wykastrować. A dlaczego? Pisałam wcześniej. Jednego z moich psów wykopałam spod ziemi. Wiesz dlaczego? Bo ktoś nagadał mojej sąsiadce, że po kastracji suka jej zdechnie :/ Efekt? Co cieczkę stado psów waruje pod moim blokiem, że czasem boję się wyjść,są agresywne; wszędzie pełno odchodów; w nocy/dzień sfory psów gryzą się między sobą, dotkliwie gryząc słabszych (jednego próbowałam ratować i sama zostałam pogryziona);suka męczy się później przez 2 m-ce, by po porodzie odebrać jej młode i utopić itp. Wykopywałeś/aś kiedyś żywego psa?
SolAngelica 16-01-2012 23:11
Do 22:00: uzasadniam fakty. Ja potrafię przytoczyć konkretne przykłady , podać odpowiednie strony, a nie napisać to co mi akurat przyjdzie do głowy. Zauważ, że w naturze istnieją 'rasy naturalne': koty norweskie leśne, kartuzkie,manxy ,birmańskie. U psów tak samo. I zwierzęta te po jakimś czasie dostały miano 'rasowego'. Kolejna rzecz: jeśli dla Ciebie rodowód=tylko wystawy, wybacz, nie mamy o czym pisać :/ Ja wiem co piszę, Ty piszesz co wiesz.
SolAngelica 16-01-2012 23:23
Wypada również wspomnieć o drugiej stronie medalu: nie każda zarejestrowana hodowla jest w porządku. Również tam zdarzają się znęcania, zaniedbania. Ja posiadam kota z takiej -nazywając rzecz po imieniu- wylęgarni. Tak, żeby nie było: mój kot też jest bez rodowodu. Dostałam go, ale zastanawiało mnie, dlaczego nie otrzymałam rodowodu jak i książeczki zdrowia. Po masie przeczytanych artykułów i skontaktowaniu się z hodowcami otrzymałam odpowiedź, że kot na pewno takich rzeczy po prostu nie posiadał. Kot nie był zaszczepiony w odpowiednim okresie, a konsekwencją jest choroba zakaźna, z którą walczymy do dziś. Mój kot jest jej nosicielem do końca życia. Dlatego trzeba pamiętać, że hodowla hodowli nierówna i nie szukać pupila w pośpiechu.
~donek świr 17-01-2012 0:35
Znajomy kupił sczeniaczka yorka w hodowlo/wylęgarni, okazał sie mieszańcem szitsu z kundlem, hehe! Chodzi z nim na smyczy, żal patrzeć.Oczywiście, reklamacje przyjeli.
~Do solAngela 17-01-2012 1:06
Nie dla mnie rodowód to nie tylko wystawy!!! widze,że jednak nie czytasz ze zrozumieniem wiec bardziej sie wysile. Co powiesz o hodowcach persow, ktorzy dążą do tego aby kot miał płaski pysk, niektore nawet wklęsłe przez co strasznie lzawią im oczy? A psy, ktorym od lat obcina sie uszy i ogony?, albo psy o specyficznej budowie czaszki, ktorym wypadają gałki oczne( np.buldożki mopsy). Czy tak postepują miłośnicy zwierząt, tworzą potworki narażone na tego typu urazy.To wszystko to twory chorej wyobrażni hodowców. Więc nie syp tu linkami bo faktycznie nie ma z wami o czy rozmawiać. Angelika-miłosniczka psów i kotów bez rodowodu.
~Cyganie 17-01-2012 6:24
A jak tam ,, Prezydentowa" się tym wszystkim zajmie. Toć Ona najlepiej się zna :) i zienciu z Kowar dostanie robotę jako ,,Hycel" a jest w tym dobry :)
~x 17-01-2012 8:28
skoro uregulowano sprzedaz pieskow, powinno sie je hipowac w celach odnalezien w przypadku zaginiec jak i zanieczyszczania zielencow w miescie. proceder dalej trwa, ludzie nie sprzataja po pupilach. nic tylko namierzac takich i zanosic im pod drzwi mieszkania i rozgniatac tak by poczuli jak to jest czyscic z TEGO ubabrane obuwie dzieci czy doroslych. nie wina to psiaczkow a flejtuchow, czyli ich wlascicieli.
~ 17-01-2012 8:33
to żeby nie było problemu z małymi psiakami to należy zrobić operacje u weterynarza żeby suczka już nie mogła mieć małych i po problemie
karmazyn 17-01-2012 8:47
Jak zwykle powielę to, co wielokrotnie pisałem: powinien być całkowity zakaz posiadania psów w mieście, poza odpowiednimi służbami i osobami do tego uprawnionymi (niepełnosprawni).
~auuu 17-01-2012 9:07
08:47 powinien tez byc zakaz przebywania w mieście takich jat ty, hyclu jeden...
SolAngelica 17-01-2012 13:08
Do 01:06 : wiem o co Ci chodziło, dlatego zaznaczyłam, że istnieją również rasy naturalne. Nie wiem czy wiesz, ale w wielu przypadkach selekcja pozwoliła zachować wiele ras , np. kota kartuzkiego. Z dalszą częścią się zgadzam. Nie podoba mi się tworzenie nowych ras, zwłaszcza kosztem zdrowia zwierzaka: trudności w oddychaniu, problemy z uszami i wszelkie inne. Co do kopiowania: z Twojego poprzedniego postu (16-01-2012 22:00) wnioskuję , że nie podoba Ci się w części nowelizacja ustawy (nie podoba się m.in. punkt odnośnie hodowli). Ale nie wiem czy wiesz, że ustawa zakazuje m.in. właśnie kopiowania uszów i ogona. A " 20 lutego 2010 Polski Klub Psa Rasowego wprowadził zakaz prezentowania na wystawach Klubu psów kopiowanych'. To tak na marginesie.I nie burz się tak, bo są tego + i - .
~jgbmngbjh 17-01-2012 13:20
CZEPILIŚCIE SIĘ TYCH RODOWODÓW A TU TYLKO NIE O TO CHODZI!! POMYŚLCIE MOŻE O ZWYKŁYCH KOTACH I PSACH, KTÓRYCH LUDZIE NIE BĘDĄ MOGLI WYNIEŚĆ W NIEDZIELĘ NA GIEŁDĘ BY ODDAĆ JE W DOBRE RĘCE! JAK MYŚLICIE CO Z NIMI BĘDZIE?!
SolAngelica 17-01-2012 13:21
Do ~x : cieszę się, że przynajmniej nie obwiniasz za to psów. Zgadzam się z Tobą.Gdyby był obowiązek kastracji i chipowania, nie byłoby problemu z bezdomnymi psami, psami mającymi właścicieli, ale puszczający ich samopas i zanieczyszczonymi odchodami trawnikami. Tak szczerze, to miasto jest gorzej zabrudzone niż wieś.Równie dobrze rodzice mogliby wysadzać dzieci na trawnikach. Ciekawe, czy wtedy byłby jakaś reakcja ze strony posiadaczy psów. Wszystko rozchodzi się o stanowcze karanie:gdyby zacząć karać ludzi niesprzątających, 1) dużo pieniędzy wpłynęłoby np. na konto schroniska, lub 2) właściciele zaczęliby sprzątać po psach.A za nie posprzątanie kara np. 200 zł- nie 20. Bardziej opłaci się kupić zestaw do usuwania odchodów, niż płacić po 200 zł, gdzie i tak trzeba by było posprzątać ;)
SolAngelica 17-01-2012 13:29
Do ~jgbmngbjh :nie czytasz dokładnie.Niektórym chodzi o to, że zwierzęta są rozmnażane przez zaniedbanie właścicieli.Suki w okresie cieczki są puszczane luzem, a później robi się problem, bo małych nie ma komu oddać.Znowu mamy podwyżki, zobaczycie, że za jakiś czas wielu osób nie będzie stać na utrzymanie choćby 1 psa!I co wtedy z nimi?Na Jelonce pełno jest ogłoszeń,że ktoś odda psa czy kota, bo wyjeżdża itp.Mieszkańcy wyjeżdżają za chlebem i zwierzęta stają się problemem.Pisałam:MOJEGO PSA WYKOPAŁAM SPOD ZIEMI!A jak myślisz, czy zwierzęta przebywające kilka godzin na chłodzie/upale/wietrze są zdrowe?To są warunki dla kociąt/szczeniaków?Znajoma kupiła na giełdzie szczeniaka, w typie jakiejś rasy, który za niedługo zdechł, bo miał wodogłowie.
~miss@ 17-01-2012 13:30
Panie Ragiel jak zawsze "czcze" gadanie. Na stronie www.toz.pl Właściciele psów czują się zabezpieczeni w przypadku nagłego zaginięcia psa lub gdy ich zwierzę zostałoby ukradzione. Sprzedaż psa z wszczepionym mikroprocesorem przez osobę, która go sobie przywłaszczyła w nielegalny sposób byłaby dla niej wyjątkowo ryzykowna. Z kolei PIES, który ZAGINĄŁBY miałby PRAWIE pewną SZANSĘ NA ODNALEZIENIE SWOJEGO DOMU. Czytnik, który zostaje przystawiony do miejsca, gdzie jest mikroprocesor odczytuje numer, pod którym jest zarejestrowany pies. Na podstawie tego numeru w bazie danych uzyskuje się informacje o właścicielu psa oraz jego adres. Takst zaczrpnięty ze strony: Ogólnopolskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce, którego Ragiel E. jest presesem. nr chpa: 985170000761339 szukaj !!!
SolAngelica 17-01-2012 13:41
W którymś artykule jedna z Jeleniogórzanek pisała o jakiejś pani, chcącej sprzedać na giełdzie szczenięta, a które później ona czy ktoś jej znajomy znalazł w śmietniku :/ ARTYKUŁY Z JELONKI: 'Wydał wyrok na szczenięta .Cztery dwudniowe psiaki miały zakończyć krótki żywot w nurtach rzeki. Niechciane zwierzęta chciał tam wrzucić jeden z mieszkańców. Zapobiegli temu strażnicy miejscy.'http://www.jelonka.com/news,single,init,article,17227 ; To jest wynik braku chipowania, sterylizacji, niekontrolowanego rozmnażania. Nam chodzi oto, by nie rozmnażać niechcianych zwierząt. Jeśli są chętni na szczeniaka mixa- można to zrozumieć, bo takie psy mają swoje zalety, a nie każdy ma życzenie posiadać yoreczka czy owczarka.Ale żeby te sy były wcześniej 'zamówione', a nie odwrotnie:
~miss@ 17-01-2012 13:42
Panie Ragiel- czy przyjrzał się Pan wreszcie sprawie skatowanego psa w Pana schronisku z odłowu w Lubaniu?? ARTYKUŁ: Ludzie płaczą nad Miśkiem .Strasznie długo się Pan przyglądasz wszystkiemu. Wyników nie widać. Prokuratura w Lubaniu jest gotowa do wszczęcia dochodzenia.?? Takich spraw jest więcej o niedopatrzenie obowiązków. Ogarnij się chłopie i znajdż właściciela psarasy HUSKY lub załóż sprawę o porzucenie. A MOŻE jam go "ukjadła ".
SolAngelica 17-01-2012 13:46
cd) najpierw rozmnożyć, a później zdziwienie, bo jednak nie ma chętnych na 'małego, ślicznego, mądrego szczeniaka/kociaka'.Mam znajomą, u której dużo osób chciało kundelka w razie jakiejś ciąży jej suni, ale ta osoba uśmiercała psy, bo 'trzeba je przecież trzymać 5 tygodni, a one brudzą...' Pomijając szczegół, że optymalny wiek oddzielenia młodego od matki to 12 tygodni, a nie 5. Rekord padł na Jelonce,gdzie ktoś chciał się pozbyć już... 3 tygodniowych szczeniąt :/
SolAngelica 17-01-2012 13:52
Warte przypomnienia/// 'Bestialsko wyrzucili suczkę ze szczeniakami: Dzisiaj rano na drodze Jelenia Góra – Karpacz przy zjeździe na Miłków ktoś wyrzucił z samochodu karmiącą suczkę z trzema szczeniakami. Na szczęście w porę znaleźli je przypadkowi ludzi, którzy odwieźli zwierzęta do weterynarza w Kowarach. Obecnie cała czwórka szuka nowego domu, a policja i straż miejska ustala bezdusznych ludzi, którzy skazali psy na pastwę losu.'http://www.jelonka.com/news,single,init,article,26261 . Zbliża się kolejna wiosna...
~zk 17-01-2012 14:52
A kogo powiadamiać o psie na krótkim łańcuchu?Powiadomiłam sołtysa Pisarzowic o takim psie na krótkim łańcuchu przy dziurawej budzie i co?Wielkie nic!
SolAngelica 17-01-2012 15:50
Cd. Skutki pseudohodowli, pseudohodowców, czyli czym są niezarejestrowane hodowle i zwierzęta bez rodowodu (UWAGA-TROCHĘ DRASTYCZNE!) http://www.dogomania.pl/threads/219223-LIKWIDACJA-PSEUDO-W-WIEKOPOLSCE-KOSZMAR-potrzebna-pomoc
SolAngelica 17-01-2012 15:56
Do ~zk: zadzwoń do TOZu. Muszą pomóc. W miarę możliwości porób foty o różnych porach, że pies nie jest puszczany- bo wg. nowelizacji pies 1) nie może przebywać na łańcuchu krótszym niż 3 m, musi mieć 2 miski z jedzeniem i wodą, oraz odpowiednio przygotowaną budę. 2) Pies może przebywać na uwięzi do 12 h na dobę. A nie masz możliwości pogadania normalnie z właścicielem, żeby zwiększył psu łańcuch, zrobił kojec, albo spuszczał na noc w kagańcu? Albo może Ty byś mogła go czasem zabrać na spacer?
~ 17-01-2012 17:48
sprzedam smycz dla psa za 600zł jorka daję gratis i co wy na to
~do 17;48 17-01-2012 18:48
Jesteś mało oryginalny
~GościuJG 18-01-2012 9:25
Pieprzenie o Szopenie... Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze ! Ktoś wział zapewne niezłą kasę za taką kulawą ustawę. Przypomina mi to to czystą rasę "aryjską". Jestem przeciw takim idiotycznym zakazom. Teraz jak będę chciał pieska, kotka czy innego zwierzaka, to aby być legalnym będę zmuszony go zakupić u Hodowcy = kasa. W innym wypadku narażam się na konsekwencje prawne... No i ktoś mi powie, że to jest zdrowe ! Tworzy się kolejne kasty - tym razem hodowców... Czym to grozi nie muszę pisać wystarczy rozglądnąć się dookoła... To, że są problemy z porzuconymi zwierzętami to nie jest wina zwierząt ani tego czy pochodzą z hodowli czy nie, to wina chorych ludzi, którzy skazują zwierzęta na taki a nie inny los i żadna ustawa tego nie zmieni.
SolAngelica 18-01-2012 10:12
Do 09:25: nie, nie z hodowli.Tak jak w Twoim przypadku,ludzie zapominają o schroniskach. Można wziąć psa ze schroniska, domu tymczasowego. Nie bój się, zwykłych psów na pewno też nie zabraknie, bo oczywistym jest,że nie każdy dostosuje się do przepisów.Do adopcji są również zwierzęta, które zakończyły służbę-w przypadku psów czy 'karierę' , jak w przypadku kotów.Proszę, masa psów rasowych i w typie rasy jest m.in. tu http://www.dogomania.pl/ogloszenia/c/43/ . Koty:http://www.doadopcji.pl/ogloszenia/dolnoslaskie/koty-oddam-kota/0/ . Jeśli ktoś naprawdę będzie chciał mieć psa lub kota- znajdzie.Może jak zwierzęta zaczną być w cenie, trudniej dostępne ludzie zaczną je szanować, a nie, jeden pies zdechnie czy go zabije auto, to nic, bierzemy następnego. I poczytaj wszystkie komentarze-warto.
SolAngelica 19-01-2012 11:30
Fabryki szczeniąt, czyli psy z niezarejestrowanych hodowli: http://www.stoppseudohodowcom.org/index.php/suki-z-pseudohodowli/ ; http://www.blog.niechcianeizapomniane.org/index.php/pitbulle-z-komorek/ ; http://www.dogomaniacy.fora.pl/pseudo-hodowla,128/ofiary-pseudo,423.html
~sonia39 19-01-2012 15:43
miesiac temu wysterylizowałam moją "puszczalską" suczkę. Koszt- 700zł. Zanim weżmiesz do domu takiego przybłędę ze schroniska, albo z ulicy zastanów się czy cię stać
Milusia_123 20-01-2012 11:20
Do 16-01-2012 18:11 | ~:)) | Odprowadzamy podatek, a że nie można konkretnie okreslić ile szczeniaków będzie w każdym miocie to jest podatek umowny. To nie prawda że na psach rasowych można zarobić. Żeby rasowego psa bylo mozna rozmnażać należy najpierw zaliczyć wystawy która każda kosztuje od 80 do 120 zl, później wystawy między narodowe. Karmy specjalistyczne nie kosztują 10-20 zl za 10kg tylko 120zł za 10/15kg. Każde podejrzane zachowanie psa może oznaczać początek jakiejś choroby lub niedyspozycji psa = 50zł (u taniego weta) za samo pokazanie zwierzaka. Hodując specyficzną rasę wiąże sie to z dodatkowymi kosztami szkolenie na psa towarzyskiego 600zl + szkolenia specjalistycznych od 400-800 zł, konkursy użytkowe od 50zl-80zl. Do tego pielegnacja sierści, paliwo.
~zuzulek 20-01-2012 12:18
Ja też kupiłam pieska na giełdzie Niby z hodowli ,piesek był chory i zarażony nuzycą ,ukłony dla pani hodowczyni z Podgórek
~ktos79 22-01-2012 17:27
Ta ustwa to koszmar kolejne utrudnienie dla posiadaczy psów. Niby zacheca sie ludzi do posiadanie, ale utrudnia im sie to nie przymyslanymi przepisami. To nie zlikwiduje pseudo hodowli bo taki człowiek ktory chce miec taka hodowle kupi parke psow i bedzie rozmnazal co cieczke glupota. I kogo bedzie stac na psa za 2-3 tys. Obowiazkowe czipowanie, co jeszcze nie dosc ze pies teraz bedzie drogo kosztowal to jeszcze nie koniec. Polacy i tak to obejda

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Znów alarm bombowy

"Wahadło" w Maciejowej

Kończy się referendum strajkowe

Zbiórka krwi u Franciszkanów

Głosy za strajkiem?

Sonda

Czy wszystkie handlowe niedziele powinny wrócić?

Oddanych
głosów
475
Tak
62%
Jest dobrze, jak jest
14%
Nie
23%
Nie ma zdania
1%