MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Granaty na Poznańskiej – aktualizacja

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Wtorek, 8 stycznia 2008, 15:03
Aktualizacja: Środa, 9 stycznia 2008, 13:19
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Służby antykryzysowe zostały postawione we wtorek po godz. 14 w stan alarmu po tym, jak policja otrzymała zgłoszenie o dwóch granatach na piętrze kamienicy przy ul. Poznańskiej. Ewakuowano wszystkich mieszkańców domu i większości budynków na wspomnianym trakcie.

Centrum Jeleniej Góry zostało sparaliżowane w godzinach szczytu, bo policja zamknęła dla pieszych i samochodów nie tylko ulicę Poznańską, lecz także pobliską Obrońców Pokoju. Tam znajduje się dworzec PKS.

Zdezorientowani ludzie spieszyli się na autobus. – Za 10 minut odjazd, spóźnię się – prosiła funkcjonariuszy o wyrozumiałość jedna z kobiet. Policja była nieustępliwa, a zdesperowani pasażerowie skakali przez dworcowy płot, aby zdążyć na kurs. W ten sam sposób wychodzili z terenu dworca, ponieważ wyjście normalne było przez policję zamknięte.

Kłopot z powrotem ze szkoły mieli także uczniowie zespołu szkół "Mechanik". Niektórzy musieli iść dookoła przez obwodnicę.

Jak się dowiedzieliśmy od nadkom. Edyty Bagrowskiej z KMP w Jeleniej Górze, policjanci mieli sygnały, że w mieszkaniu przy Poznańskiej były przechowywane materiały wybuchowe. Na miejscu – podczas przeszukania – znaleziono dwa granaty – jeden typu F–1, a drugi – puszkowy.
Natrafiono także na szafę pancerną. Ponieważ funkcjonariusze nie wiedzieli, co w niej było, wezwano na miejsce specjalną jednostkę z Wrocławia, która szafę prześwietliła. Znajdowały się tam: magazynek z broni typu KBKS oraz pistolet gazowy.

Policja ustala szczegółowe okoliczności zdarzenia.

Ogłoszenia

Czytaj również

Drakońskie podwyżki za odpady komunalne?!

Bilety MZK też podrożeją?

Sudety w Gościńcu

Komentarze (65) Dodaj komentarz

~ 8-01-2008 16:05
czasss wczytywanych zdjec jest masakrycznyyyyyyyy!!!!!!!!!!!!
~jola 8-01-2008 16:11
już na dworzec pks mogli ludzi puścić, co za chamstwo policji
~Dominika G. 8-01-2008 16:16
Widziałam początek akcji! Znaczy to było tak: Czekałam na Podwalu na jedynkę i nagle po ulicy przejechała policyjna mini-furgonetka na sygnale. Za kierownicą zobaczyłam antyterrorystę! Zjechał w boczną ulicę (za przystanek) i wyłączył sygnał. Potem wjechał w tą uliczkę, przy której są sklepy. Po kilku minutach przyjechał kolejny policyjny wóz i pojechał tą samą drogą. Potem wysiedli policjanci i założyli taśmę wokół terenu. Chciałam jeszcze trochę pobyć gapiem, niestety nadjechała 1. Zrezygnowana do niej wsiadłam i gdy autobus był przy Bankowej minęła nas karetka, również na sygnale. Na przystanku wsiadł mój kolega, który powiedział mi, że kilka minut wcześniej jechała straż pożarna. Wysiadłam przy sądzie i powlekłam się do domu. Chciałam tam wrócić, ale nie było szans. Teraz jestem wściekła, że wsiadłam do autobusu! I to wszystko...
~bzdura 8-01-2008 16:22
jaki kłopot mieli ludzie z Mechanika, nic nie prawda, obok postoju taksówek i tyle, tam nei było nic zablokowane, k
~zorro 8-01-2008 16:50
w końcu cos się dzieje w naszym pieknym mieście
~dawid 8-01-2008 17:18
i ekipa tvn'u nas odwiedziła :D
~ 8-01-2008 17:18
Chamstwem jest Twój komentarz. Co by było gdyby tą panią puścili a w tym czasie granat by wybuchł ??!! Nikogo by nie obchodziło że puścili ją bo za 10 minut odjeżdżał autobus. Ci policjanci wypełniali powierzone im obowiązki i dobrze, że robią to sumiennie, bo to właśnie od nich zależy bezpieczeństwo, zdrowie i życie innych ludzi. Pomyśl zanim napiszesz coś następnym razem
~ 8-01-2008 17:27
zorro, ale to nie jest fajnie jak sie jest mieszkańcem tej ulicy! była ewakuacja mieszkaców; jak narazie 3,5h bez domu
~Lol 8-01-2008 17:30
Do Bzdura.. Byl Problem i to wielki nie moglam wydostac sie na druga strone miasta dopiero pozniej jak rozscieli plot kolo KomFortu to bylo przejscie "Normalne" bo jak do tej pory to niebylo normalne bo trzeba bylo skakac przez Płot! Wiec kolo postoju taksowek moglas dojsc tylko ewentualnie do Kiosku Ruchu lub na Poczekalnie PKS-u
marl 8-01-2008 18:12
Policja powinna sprawdzić trop prowadzący do Cygana żebrzącego z komórką w kieszeni. To może byc zemsta za artykuł i nieautoryzowane zdjęcia , to jego rewir.
~zabol25 8-01-2008 18:26
widziałem prawie sam koiec jeszccze chodzili saperzy ale nic nie było widać cały pks był zablokowany i o bok też pozdrawaim krzysiek.
~LKK 8-01-2008 18:41
Jak zwykle nie ma to jelonkii. 1. Poznańska 46 nie istnieje. 2. z Wroclawia, a nie Bolslawca Tak poza tym, to działanie służb uważam za skandaliczne !!! - wywołanie zbędnej paniki - praktycznie bezsensowne wyrzucenie ludzi z domów bez informacji dlaczego i przede wszystkim na JAK DŁUGO. Pan policjant walił w drzwi ... przestraszył żonę (straż pogotowie, wybuch) i z małym dzieckiem przegonił ich na dworzec PKS,... NA KILKA GODZIN ! Rozumiem względy bezpieczeństwa ... ale to były 2 granaty ... kupione na jarmarku staroci, a nie bomba atomowa!! W życiu nie widziałem tylu policjantów w naszym mieście.
~ktoś 8-01-2008 18:58
a już myślałem, że będzie bum a tu znowu taka ciszzzaaaa...
~Rav_85 8-01-2008 19:03
Ale wy gadacie głupoty. Fakt był taki iż w mieszkaniu którym znajdowały się owe ładunki wybuchowe mieszkał facet który kolekcjonował takie rzeczy z czasów wojny i ukrywał je w sejfach w ścianach. Mężczyzna ten zmarł około miesiąc temu, córka przeglądając mieszkanie natknęła się na ładunki wybuchowe i poinformowała Policję - stąd owa akcja.
~LKK 8-01-2008 19:14
Stawiam skrzynke piwa, że te granaty to bedą atrapy, dla kamuflarzu, żeby zbonować sejf zmarłego niedawno sąsiada.
~LKK 8-01-2008 19:20
Stawiam skrzynke piwa, że te granaty to bedą atrapy, dla kamuflarzu, żeby zbonować sejf zmarłego niedawno sąsiada.
~0.o 8-01-2008 20:25
tak świetna zabawa. pomyślcie jak się czuliśmy my, mieszkańcy.mówili że bomba. czekać kilka godzin z myślą że możesz nie mieć gdzie wrócić. a wy chcecie widowiska ://
~07 zglos 8-01-2008 20:31
no troche ponioslo tych naszych strażnikow texasu
piipi 8-01-2008 20:52
..dobrze, ze nie znalezli pocisku artyleryjskiego..,bo nad Bobrem bylby nasz schron.Polska weszla do strefy Schengen i terorystom bedzie teraz latwiej "cos" w Jelonce "zorganizowac".Cos tutaj widac,ze to nie jest ostatnia taka akcja......dla niektorych Irak jest niedaleko.
~........... 8-01-2008 21:03
DZIALANIE SLUZB BYLO PRAWIDLOWE WIEC GRATULACJE!!CIEKAWE GDYBY PAM LKK SIEDZIAL W DOMU PRZED TELEWIZOREM A TU NAGLE WYBUCH BY BYL.... ALE MY WIEMY KTO TO JEST POAN LKK MY MIESZKANCY ULICY POZNANSKIEJ CZYLI OKOLIC TEGO BUDYNKU GDZI BYLA AKCJA
~Do LKK 8-01-2008 21:27
I co jeszcze mieli Ci sprawozdanie zdać co robią i dlaczego, i może jeszcze taxówke zamówić. Gówno Cię to interesuje, skoro masz opóścić mieszkanie to to zrób, nikogo nie wypraszali dla swojej przyjemności.
~mieszkanka 8-01-2008 21:30
do LKK : Twoja bezmyslnosc nie ma granic, chyba dobrze ze sie okazalo ,iz sa to granaty a nie bomba atomowa,powinienes sie cieszyc a nie jeszcze glupie komentarze pisac. Uwazasz ze lepiej byloby jakbyscie siedzieli sobie w domu a tuz za sciana saperzy rozbrajali bomby albo nawert wynosili granaciki kupione na jarmarku staroci??Chyba jestes samobojca,naprawde!!! Napisales ze byly dwa granaty, a co myslisz ze wszyscy maja rentgen w oczach i wiedza co moze byc w srodku???Ja oczywiscie bije brawa dla policji, która zachowała nalezyta ostroznosc i przede wszystkim wyrozumialosc, poniewaz pozwolila mi nawet zabraz psa, ktory od rana siedzial w domu i malo tego polcjant narazajac siebie(nawet na dwa granaty,moze i kupione na gieldzie staroci) poszedl ze mna, bardzo sprawnie to poszlo!!OGROMNE BRAWA DLA POLICJI!!a wy wszyscy zastanowcie sie nad soba,chyba lepiej dmuchac na zimne!!!
~locke 8-01-2008 22:01
Dlaczego panowie z Jelonki "puszczają" posty durni? (Myślę o LKK)
~ahoj 8-01-2008 22:07
<i> regulamin mimo wszystko złamany :-) </i>
~dostawca 8-01-2008 22:07
brawa dla Policji spisała się na medal brawa też dla mondeo pozdrawiam
~..... 8-01-2008 22:12
ZGADZAM SIE DOKLADNIE LEPIEJ DMUCHAC NA ZIMNE!!!!!!!!A LKK NIECH POMYSLI TROCHE ZANIM ZACZNIE COS PISAC !!!!!BRAWA DLA POLICJII !!!!!!!!!!!!!PRAWIDLOWA AKCJA!!!!BRAWO!!!!!!!!
~wszystkowiedzący 8-01-2008 22:24
<i> regulamin złamany </i>
~Do Lkk 8-01-2008 22:48
lkk na jarmarku staroci to ciebie kupili ja mieszkam budynek obok tego co sie stalo i wiem ze to były granaty współczesne jeden to był F-1 a drugi puszkowy a po za tym nie tylko granaty znalezli u niego w domu poniewaz znalezli tez sejw pancerny w którym znajdował sie magazynek z amunicja z KKBKS i pistolet gazowy ten koles ktory umarł nie był kolekcjonerem starych zeczy bo to były wspołczesne granaty on miał podobno powiazania z ludzmi którzy mieli cos wspolnego z mafia wiem co mowie wkoncu był moim sąsiadem i znałem go
~ja 8-01-2008 23:01
nie wiadomo kto wezwal policje...ale pewnie ktos sie msci na rodzinie ... po śmierci zmarlego...Bo nikt by nie trzymal w domu granatow!pomyslce troche!!Ja nie wiem o co tyle zamieszania!!TE GRANATY TO ATRAPY !!!!TO JUZ JEST UDOKUMENTOWANE!!!!i jak ludzie nie wiecie o co chodzi to nie piszcie glupot...BO TAK WLASNIE POWSTAJE PLOTKA!to jak gluchy telefon... masakra..!pomyslce o rodzinie zmarlego...nie dosc ze taka tragedia to jeszcze ktos pisze glupty!!
~_rymcycymcy___ 8-01-2008 23:34
Najbardziej to mi szkoda tego biedaka, co tak grodzi PKS. Stawia chłop płoty, zasieki, a ostatnio łańcuszki, żeby było trudniej wejść. A tu mu wpadli łobuzy i płotek rozcięli. Chłopina nie śpi pewnie całą noc. Granaty to przy tym detal. Mówię wam ;)
~ja 8-01-2008 23:51
powtarzac to co napisal jakis reporter tez moge... wspolczesne? ha no chyba teraz sie nie uzywa granatow!a skoro byles sasiadem i go znales to bys oszczedzil tych plotek o mafii!bo kazdy madry ...a jak ktos umrze to potrafi wypisywac glupoty!!
~ja 9-01-2008 0:11
a magazynek z kbks to jest do broni sportowych wykorzystywanych do szkolenia wiec niegrozne !!na bron gazowa ma sie zezwolenie! i takowe zmarly posiadal!
~pytanie 9-01-2008 0:41
A wąglika nie było?
~jajaja 9-01-2008 1:46
gratulacje za cala akcje
~zakochana 9-01-2008 10:13
A był tam pan Łukasz Olba i Marek Skiba ?? To bardzo przystojni panowie . Pozdrowienia dla Łukasza i Marka . Łukasz kiedy będziesz u nas na dzielnicy , bo się źle dzieje.
~ahoj 9-01-2008 11:55
KOndek, no co ty!! jaki regulamin zlamany?! Chyba w waszym regulaminie nie ma zakazu pisania dobrze o Ryśku Rawskim. Przecież wszystkie Ryśki to fajne chłopaki! No!! <br> <br> <i> no fajne :-) racja, niech Ci będzie :-) </i>
~darionkaa 9-01-2008 12:45
popieram jole normalnie mogli puszczac ludzi ktorzyspieszyli sie na autobusy!!!! jak starsza osoba moze przeskoczyc przez płot.
piipi 9-01-2008 14:19
...LOBUZY,trenowali te przeskoki przez plot juz "u siebie",bo tak sprawnie im to poszlo.......Alle trzoda
~LKK 9-01-2008 15:04
<i> regulamin złamany </i>
~Grażyna R. 9-01-2008 16:38
Na autobus nie puscili ale wejsc do mieszkania po psa to już można.
~mieszkanka 9-01-2008 17:46
BO dla niektorych pies jest jak czlonek rodziny,to tak jaby po kogos z rodziny sie szlo i do tego niech nikt sie nie miesza!!jeszcze raz brawa dla policji i podziekowania.
~......... 9-01-2008 18:11
tak mozna owa pani Grazyno R !!!!!!!!!!!!bo to czlonek rodziny !!! bylo zagrozenie wiec kazdego trzeba ratowac!!! Pani widocznie nie ma serca tylko KAMIEŃ!!!!tyle..........
~ozi 9-01-2008 18:23
<i> regulamin złamany </i>
~mieszkanka jeleniej 9-01-2008 19:40
do wszystkich , którzy uwazaja ze nasza policja nie potrzebnie narobila paniki wśród mieszkańców : osobiście wolę przeczytać ten artykuł niż " dwa granaty wybuchły smierć poniosło ..mieszkańców okolic " ludzie zrozumcie taka jest procedura i taką policja musi wykonac !!!!!!! i jest to dla naszego bezpieczeństwa podziekujmy policij za akcje i oby wiecej czujnej policji bo o to przeciez chodzi ;) pozdrawiam :)
~jajcarz 9-01-2008 23:14
Jakie gratulacje dla Policji sie pytam? Gdzie jest budynek z fryzjerem a gdzie chodnik kolo enregetyki? Blokowanie chodnika przy energetyce do dworca PKS jest po prostu lenistwem policji bo mniej do pilnowania. Ludzie! wyobrazni troche .. co musialo by wybuchnac w zakladzie fryzjerskim ... zeby trzeba bylo droge przy biedronce zamknac? Rozumiem dojazdy ... w razie akcji .. jasne .. w momencie kiedy ta brygada przyjechala a nie przez pol dnia. Nie slyszalem o granatach o takim zasiegu :) ale kto wie. No i czemu nikt w koncu oficjalnie nie napisze ze .. to byly atrapy tych granatow? bo siara?
~jaja 9-01-2008 23:23
a tak na marginesie .. nie zastanawia nikogo .. ze u nas w calej policji to nie ma nikogo kto by rozpoznal wstępnie atrape granatu? Tym bardziej ze ktos go tam trzymal .. pewnie nie od wczoraj ... przyniosl tam ... hymmm to dobrze ze to nie byla biala bron bo by kogos z japonii musieli sciagac :)
~do niemyslacych 10-01-2008 12:43
po pierwsze nie w zakladzie fryzjerskim tylko nad nim,a po drugie nie o granaty chodzilo najbardziej tylko o wielka niewiadoma w sejfie, po trzecie to nie jest siara tylko szczescie,a co wolalbys glupku zeby byly prawdfziwe???????????nie mam slow do takich ludzi, ktorzy czekaja tylko na jakas akcje,zal mi was
~ 10-01-2008 13:00
jestescie nierozumni .....ciekawe co byscie napisali jakby wybuch byl i zginelo XYZ osob ....policja bardzo dobrze zareagowala lepiej to sprawdzic niz zeby doszlo do jakiejs tragedii .....pomyslcie troche zanim cos napiszecie.......
~ja 10-01-2008 14:50
A co nie mozna miec w domu sejfu? a w ogole to to nawet nad fryzjerskim nie bylo ...smieszni jestescie...
~ew nk 10-01-2008 19:01
co oceniacie ludzi,jeżeli nie znacie!!!!!!!!!!!!!!!!Niektórzy jesteście dziwni!!!
piipi 10-01-2008 22:42
....dobrze,ze detonacja tych granatow nie nastapila w srodku tego sejfu....,To pytanie,co jeszcze poszlo bum,bum z dymem...to jest pytanie ? Oj,to pytanie do konca zycia "kogos" by meczylo....
~smieszne juz to! 11-01-2008 3:06
Ludzie to chyba czytac nie umieją... przeciez juz wiadome ze to NIE BYLY prawdziwe granaty...i one nie byly w sejfie przeciez jasno napisane...
~ 11-01-2008 20:31
Gdy patrzę na zdjęcie oraz opis " działania zabezpieczającego" to zastanawiam si.e co za Kretinus Wulgaris Popularos "organizaował i kierował akcją" rozminowania. Przeciezż to wszystko co się ta działo to jest ewidentne zoprzeczenia PODSTAWOWYCH ZASAD prowadzenia takich akcji.Watpię, aby w tym maczali ręce Panowie z Wydziału Zarządzania Kryzysowego tut.Urzędu Miejskiego - gdyz wiem, że procedurę postepowania maja opracowana i stosują ją. Zresztą znana ona jest od wielu. wielu ta z likwidacji niewybuchów powojennych. Ale podstawowe błedy, których sie nikt nie jest w stanie przesłonić towręcz kretynizm całej grupyn widocznej na zdjęciu, która uważała, że jest nieśmiertelnma wzgl ma zdolności zmartwychwstania. Gdyby istotnie byłóo takie zagrożenie , jakiego można się było spodziewać po okolicznościach ( granat zaczepny F-1 i obronny ( nie popdano typy, ale prawdopodobnie RG. wzgl RG ppanc o niezbyt dużej sile razęnia ( wywaklenie okien i drzwi i ew. pokaleczenie ścian odlamkami, ale przyecież w sejfie mogły bć materiały wybuchowe, w tym i syntex, którego jak wiem Wojska Radzieckie * Rosyjskie) zostawiły co nieco - a to istotnieu spowodowac mogłoby w przypadku eksplozji zainicjowanej granatami skutki wręcz tragiczne - w tyum odesłanie do niebios tej " malopwniczej' grupy nieśmiertelnych. Z ustawienia owej grupy skoncentrowanie sie przy drwaich wejsxciowych należy domniemywac, iż owe " zabawki" były w tm budynku . Tam nie powinno byc więcej niż dwie osoby 1. przed drzwiami wejsciowymi do mieszkania, aby nie dopuścic do dostępu osób trzecićh oraz posterunek przed wejściam. Ew. grupa osłonowa ( na wypadek ew. taku terrorystów) w pewnym oddaleniu. Trern odgrodzony tasma i spokojne wyjaśnianie ludziom przeczyn zajscia, a n ie wariowanie, waleni pięściami do drzwi , wyrzycanie na siłę.Przecież slabsi nerowwo mogli wpaść w panikę, a panika tlumu w takiej sytuacji i miejscyu, jak zajscie to rzecz łatwa. a skutki... No naprawdę nie chciałbym być w skórze tego****** co to kierował akcja i zapezpieczeniem. Po jaką cholerę( Tejo wybacz to słowo- ale mnie poniosłow - widziałem niestety skutki takiej brawury) lepien nie wspominać...) ten cały cyrk - czy naprawde po ludzku sprawy nie można byłoby załatwić bez popisów cyrkowych. Tejo - przyjacielu. mimo czasowych naszych przycinek darzę Ciebie pełną sympatią i właśnie w jej imie PROSZĘ - nie ryzykuj życia w takich andrealinwych sutuacjach i nie pchjaj sie blisko miejsc w których jest niebnezpieczny materiał i to nie tylko granaty , pociski, akle i przemysłowe środki trujące, jakie przewożone sa krajówka. Pamiętaj, że TYLKO RAZ MATY RODYŁA
~!! 12-01-2008 0:04
Zgadzam sie ! akcja zle przeprowadzona... !!
~yogi 12-01-2008 6:56
Szanowny poprzedniku ogrom Twojej wiedzy jest zniewalajacy > zapewne chodziło Ci o semtex (nie syntex). Naczytałeś się pewnie książek i teorie masz opanowaną , ale tylko bardzo powierzchownie.Powiem tak w policji są ludzie rozsądni , ale procedury czasami są bezsensowne . Ta grupka co niby skupia siię w miejscu zagrożenia wie ,ze takie zagrozenie nie istnieje. Mają poważny dylemat czy postępować zgodnie z procedurami czy ze zdrowym rozsądkiem. Jak zapewne wiesz w słuzbach mundurowych istnieje zasada wykonywania rozkazów przełozonych. Nie było odwaznego , który wziąłby na siebie odpowiedzialność za sopkojne załatwienie sprawy .Granaty nie wybuchają bez odbezpieczenia, a sejf działa jak komora tłumiąca wybuch. Wystarczyła sprawdzic kim był własciciel i co mogł mieć w sejfie ,ale lepiej dmuchać na zimne , a moze chodziło tez o sprawdzenie jak procedury zadziałaja , jak sprawdzą się ludzie,
~hi hi 12-01-2008 15:04
no a co zrobili z osobą przechowującą tą broń??
piipi 12-01-2008 16:35
....do-(~hi,hi..)...badz wyrozumialy,ten pan wlasciciel tych 2 granatow i broni...no, jak to napisac..po prostu poddal sie,bo do Aniolow zostal wpuszczony bez tych "przyrzadow"......
~- 12-01-2008 16:51
jabys czytal uwaznie to bys wiedzial ze ta osoba od jakiegos czasu nie zyje a do mieszkania nikt przez dluzszy czas nie wchodzil
~ja 12-01-2008 17:19
Gadacie ciagle o tym a przeciez to nie byly prawdziwe granaty:|! jak nie znacie prawdziwego zajscia to prosze nie piszcie...!j do "hihi" ...no nie wiem czy to takie smieszne... bo osoba co miala te niby granaty umarla 2 miesiace temu... i przestancie w koncu o tym mowic bo nie ma sensu...robicie afere z niczego!tam nic nie bylo!wiele zamieszania o nic!!
~ 12-01-2008 21:13
Przepraszam za kolejna przerwę, ale to nie moja wina> Piszesz o procedurach.. Istptnie procedury są w istocie ramami postepowania , które wypełnia zarówno zdrowy rozsądek, jak i konkretna sytuacja na miejscu zdarzenia. Procedury ogólne sa opracowane istotnie przezTwoich zwierzchników i wskazuja jedynie podstawowee ramy postepowania mające na celu m.in. likwidację realnego zagrożenia, - zadaniem Policji w opisanym przypadku jest JEDYNIE ZABEZPIECZENIE TERENU DO PRZYJAZDU SAOPERÓW do tórych należy likwidacja... A zatem - czy ta grupa była jasnowidzam, iż jeszcze przed przyjazdem saperów wiedziała że n ie ma niebezpieczeństwa, tym bardziej, iz była sugestia o powiazaniu ...patrz wypowiedzi piszących.. Kierownictwa Komendy tez ' było postawione na nogi " o czym świadczy Pani Rzecznik. O ile sytuacja opisana przez LKK jest prawdziwą to Boże caria chrani To nie tylko brak podstwowej wiedzy o psuchologioi postepowania w sytuacjach zagrożenia, ale i brak***** przeciez takie sprawy sa podstawa wyksztalcenia i przygotowania tego typu służb mundurowych.. Ech!!! zresztą i DURNO I STRASZNO o tym opisać !!! aLE SĄDZE, ŻE W INTERESIE NAS WSZYSTKICH TYCH kilka UWAG NIKT NIE POTRAKTUJE JAKO ZOŚLIWOŚCI CZY DOKUCZENIA KOMUŚ... Ot poprostu to tylko fragment DOŚWIADCZEN A do Teja prosba - od czasu do czasu , gdzy jest sezon, gdzy idą kaczki dziennikarskie - co nieco o podstawowych zasdach zachowania sie w niebezpieczeństwi nie zaszkodzi - a i pare groszy też wpadnie...
~locke 13-01-2008 2:06
Mój stary podpułkownik, z zakresu rozminowywania ładunków nierozpoznanych mawiał " saper nie musi być mądry, ale musi ich być dużo". Mdlący jesteście wy wszyscy spece, w kapturach na bani, z niepełnym licencjackim wykształceniem, po Sorbonie w Sobieszowie z tymi Waszymi postami w stylu: "Jak można pomylić F-1 ze zwykłym "Fugasem"", "Dlaczego nie zablokowali 20 metrów bliżej" lub "Po co to wszystko". Chwała tym gliniarzom, że zrobili wszystko, a nawet za dużo i nic się nie stało. Przez takich jak wy, dochodzi do tragedii w postaci zastrzelenia przez pomyłkę studentów w Łodzi oraz setek innych wydarzeń, gdzie można by przy odrobinie zdrowego rozsądku zapobiec tragedii. Szczęśliwy jestem, że krytykujecie wszelakie działania Policji tylko dlatego, że multiselect, oraz psychiatra nie dopuścił was do tej służby. Dokąd wasze działania będą się ograniczać tylko i wyłącznie do głupawego gdakania i nie będziecie mieli jakiegokolwiek wpływu na kogokolwiek obywatele naszego miasta będą bezpieczni..
~iza12 13-01-2008 21:55
czytam wasze komentarze i na niektóre słów brakuje . tym co się tak głupio wypowiadają na pewno by zrzedły miny gdyby to w ich budynku znaleziono niewypały, sami by zwiewali w panice gdzie pieprz rośnie ,zanim by ich policja z tamtąd usunęła. a co do naszych stróżów prawa ,spisali się okey.lepiej na zimne dmuchać niż potem zbierać trupy. pozdrawiam.
~iza12 13-01-2008 22:00
czytam wasze komentarze i na niektóre słów brakuje . tym co się tak głupio wypowiadają na pewno by zrzedły miny gdyby to w ich budynku znaleziono niewypały, sami by zwiewali w panice gdzie pieprz rośnie ,zanim by ich policja z tamtąd usunęła. a co do naszych stróżów prawa ,spisali się okey.lepiej na zimne dmuchać niż potem zbierać trupy. pozdrawiam.
~Maruda 15-01-2008 15:33
Oj mądry był Pan pułkownik, oj naprawde mądry był. Istotnie saper i policjant zabezpieczający " znalezisko" nie musi byc " mondry" byle tego byłoby duzo... Tym bardziej, że saper myli się tylko raz i juz za swoja głupote tu na ziemi odpowiadać nie będzie. A Bozia jest łaskawa, zwłaszcza dla maluczkich nawet w rozumku....Ale rodzina i osoby potencjalnie zagrożone - co oni sa winni??? Nikt nie sugeruje aby nie prowadzić akcji ewakuacyjnej, czy też zabezpieczenia terenu, ale musi to byc wykonane w sposób nie przynoszący więcej szkody niz pozytku. "Poczytajta": co na temat akcji pisał LKK. Przecież osobom o słabszym sercu groziłby zawał , nie mówiąc o skutkach paniki - o co łatwo, jeśli stloczy sie tylu ludzi w tak małym pomieszczeniu jak poczekalnia PKS. A zdjęcia skaczących przez wysoki i najeżony " pikami" płot wokół PKS? Kto odpowiadałby za nabiicie się delikwenta na taka włócznię? Nie tylko finansowo, ale i moralnie? Porównać prosze oddzielona zaledwie kilkoma dniami akcje przy ul. Lipowej i Poznańskiej! Z wypowiedzi uczestników, jak i gapiów - wynika diametralna różnica!!! I taktowne powiadamiania i nadzór nad przebiegiem akcji w tym i przez osoby zze sztabu ( wydziału?) zarządzania kryzysowego. A i przygotwane na wypadek dłuższej ewakuacji pomieszczenia do przebywania osób ewakuowanych. Tak - bo przeciez może zaistnieć taka sytuacja nie tylko w sprawach zagrożenia niewybuchami ( granaty, pociski) a,e i tzw. katastrof technicznych np awarii pojazdu przewożącego przemysłowe środki trujące np. amoniak, chlor itp nasza drogą krajową nr. 3 , czy nawet powodzi czy pożaru , gdy zajdzie zwłaszcza w warunkach zimowy konieczność opuszczenia własnych mieskzania na kilkanaście czy kilkadziesiąt godzin. To przecież są ewakuowani, często starsi wiekiem, czy chorzy którzy przeciez nie moga czekać np w Parku, lecz w wynajetych przez Sztab Kryzysowy pomieszczeniach. I jeszcze jedna nieopokojąca sprawa - to brak popularnej informacji dla mieszkańców o zagrożeniach, i sposobach neutralizacj ich skutków.. "Izuniu 12" naprawdę nie ma potrzeby ucieczki za granice Państwa" gdzie pieprz rośnie" , ale wystarczu oddalic sie poza faktyczna granice zagrożenia i słuchać kierujących akcją, którzy stosownie do faktycznego zagrożenia. A I PAMIETAJ, ŻE ZYJESZ POMIĘDZY LUDŹMI I ŻE SĄSIAD MOGŁ ZACHOROWAĆ, CZY JEST NA TYLE NIESPRAWNY, ŻE WYGLĄDA TWOJEJ POMOCY! Pomyśł i o NIM, aby potem nie miała wyrzutów sumienia. I naprawde STRACH MA DUŻE OCZY ! i dobrze, że na zimne się dmucha, bo i umiejętnie ( jak na Lipowej) prowadzona akcja wiele zaoszczędzi i zdrowia i nerwów i kosztów. I nie ma tu znaczenia, gdzie kto ukończył SORBONĘ - nawet w Sobieszow, czy Wąchocku - jeśli wie jak się zachować i nie rozbić paniki tam , gdzie nie ma takiej potrzeby. A od nauki - nawet takiej - nikt jeszcze nie zachorował
~locos 18-01-2008 23:36
pokoj dzjadka doszy...........i njech mu zjemja lekka bedzje..........

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Nie zaśmiecajmy otoczenia Kropelki

Poznali wyniki rekrutacji

Są wykonawcy inwestycji drogowych

Nowy sposób na wyższą emeryturę

Zderzenie motocykla z fordem

Sonda

Czy mnożenie rządowych programów plus ma sens?

Oddanych
głosów
119
Tak
25%
Nie
73%
Nie mam zdania
2%