MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Sobota, 4 lipca
im. Malwiny, Odona

Gigant pod Śnieżką

Wiadomości: Kotlina Jeleniogórska
Sobota, 17 marca 2007, 0:00
Aktualizacja: Sobota, 17 marca 2007, 10:43
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Rusza budowa hotelu sieci „Gołębiewski”. Pomieści półtora tysiąca ludzi oraz potężny park rozrywki z kompleksem basenów i polem golfowym.

Projekt potężnej bryły hotelu budzi podziw u jednych, ale wzbudza kontrowersje u innych. Nie podobał się konserwatorowi zabytków, a strefą jego działań jest objęty Karpacz. Negatywnie został oceniona przez włodarzy Karkonoskiego Parku Narodowego. Pozytywnie – przez samorządowców – którzy na inwestycję czekali sześć lat.
W końcu po wielu przepychankach udało się uzyskać wszystkie pozwolenia i załatwić formalności. Pierwsze prace rozpoczną się za około trzech tygodni.

Hotel powstanie na 15-hektarowej działce w Karpaczu Górnym. Gołębiewski kupił ją od miasta za 13 mln zł. Jak twierdzi, usytuowanie hotelu to połowa sukcesu. – Ludzie muszą mieć piękne krajobrazy, a takie roztaczają się tam, gdzie wyrośnie hotel.
Ten będzie jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Na powierzchni 100 tysięcy metrów kwadratowych znajdzie się miejsce dla 1500 miejsc noclegowych i 29 sal konferencyjnych. Największa pomieści aż 2500 osób.

Inwestor podkreśla, że hotel będzie miał także charakter rodzinny. – Są dni, kiedy nie ma śniegu, pada deszcz i wieje nudą. Ludzie wówczas idą na piwo. Trzeba im stworzyć alternatywę, aby atrakcyjnie mogli spędzić czas w hotelu i jego pobliżu – zapowiada.

Dlatego turyści będą mogli skorzystać z ogromnego aquaparku: zjeżdżalni oraz siedmiu basenów (hektar lustra wody). Będą sauny, solaria, komory śnieżne i lodowe. Architekci zaprojektowali sztuczne lodowisko, kręgielnię, halę fitness i siłownię. Powstanie pole do minigolfa i strzelnica. Dzieci ucieszy ogromny plac zabaw i kilka sal z grami zręcznościowymi.

Gołębiewski przekonuje, że hotel nie zburzy architektonicznego porządku w kurorcie. Przy jego projektowaniu wykorzystano wiele elementów charakterystycznych dla okolicznej zabudowy. Mimo pięciu kondygnacji, ma ładnie komponować się z okolicami.
Pięciogwiazdkowy gigant będzie jednym z najbardziej luksusowych placówek w Polsce, ale ceny mają być znacznie niższe niż w hotelach o podobnym standardzie.

Sama budowa to nie wszystko. – Aby mogły tam wygodnie dojechać turyści, potrzebna jest przebudowa kilku ulic, między innymi, Karkonoskiej – mówi burmistrz Karpacza, Bogdan Malinowski.

Ogłoszenia

Czytaj również

Oficjalne wyniki wyborów – Jelenia Góra i powiat jeleniogórski

Plany wysadzenia mostu (jednak) są realne?

Bolesławieckie Święto Ceramiki

Komentarze (60) Dodaj komentarz

~Małgośka. 9-07-2005 0:24
Chciałam zauważyć że w plan KGTZ wkradł się błąd. Czyżby szykowała się giełada "terrorystyczna". Tu !!! W naszej Jeleniej Górze!!! A może chodzi o giełde terrarystyczną.
~Max B. - Jelonka com 9-07-2005 11:14
Dziękuję za zwrócenie uwagi, jak najbardziej chodzi o giełdę terrarysyczną! Wiadomo, nikt nie jest nieomylny. Ale dzięki temu że czytasz, podobnie jak wielu innych internautów, nasz artykuły, relacje i zapowiedzi, mobilizuje to mnie do jeszcze lepszej i dokładniejszej pracy :)
~Monia 9-07-2005 18:31
No, ale Wam to sie zdarza notorycznie :)
~on 17-03-2007 10:49
super
~MALKONTENT 17-03-2007 10:58
SERDECZNE WYRAZY WSPółCZUCIA DLA MIESZKAńCOW KARPACZA Z POWODU JAK WYżEJ!!!!!!!!!
~anna 17-03-2007 10:59
Mnie sie bardzo nie podoba, taki akordeon. Uwazam ze tylko zepsuje architekture miasta i napewno zadziej bede odwiedzac Karpacz i znajomym tez odradze.Natomiast zdaje sobie sprawe ze jest duzo zwolennikow tej budowy tylko , ze takim turystom nie sa potrzebne ladne widoki, bo nie po to przyjezdzaja.Wystarczyloby unowoczesnic Hotel Skalny.To jest moje zdanie.
~gregor 17-03-2007 11:14
czy tego typu moloch jest potrzebny?
~Kaja 17-03-2007 11:26
cyt. "Są dni, kiedy nie ma śniegu, pada deszcz i wieje nudą. Ludzie wówczas idą na piwo". Drogi inwestorze jest wiele ciekawszych sposobów n spedzenie wolnego czasu.
~ja 17-03-2007 11:56
To wspaniała wiadomość, a na pewno słuszna decyzja samorządowców. BRAWO !!!
~FLUJ DLA MAS 17-03-2007 12:01
bez sęsu....a po co komu hotel. te pieniadze lepiej by bylo przeznaczyc na dokarmianie dzikich zwierzat w lasach wokol karpacza
~do Kaja (Konstanty hakerman) 17-03-2007 12:01
Co mozna robic w Karpaczu jak nie ma śniegu i leje deszcz ...??? Pozjezdzac na saneczkach na kolorowej ? Wymień mi "wiele ciekawszych sposobów na spedzenie wolnego czasu" w Karpaczu ??? ... Jestem za ta inwestycją, dużo nowych miejsc pracy,duzo pięniedzy dla regionu, może wreszcie w miare normalny aquapark dla kotliny jeleniogorskiej ...
~Pablo 17-03-2007 12:02
Dobrze ze powstaje taki moloch. Bezrobocie jest duże a taki hotel zatrudni wiele osób: kelenerów, kucharzy, pokojówek itd. właściciele pensjonatów i restauracji mogą obawiać sie że ucieknie im kadra, może to pociągnie wzrost płac w Karpaczu aby zatrzymac pracownika albo bezrobocie spadbnie niewiele ale zawsze coś.
~misiu10 17-03-2007 12:11
A czy ktoś pomyślał o rozwoju regionu taki kompleks to szansa nie tylko dla Karpacza ale dla całego regionu minimum kilkaset miejsc pracy w samym kompleksie i nie tylko nastepnych kilka tysiecy miejsc aby ten kompleks fukcjonował, korzyści będą niewymierne, a narzekacze "moloch", " niewymierna bryła" " serdeczne wyrazy wspóczucia" " odradzanie" Juz się odzywa Polskie Piekiełko ale to normalka.
~bart 17-03-2007 13:01
do Kaja Tak jakie masz sposoby jezeli ktos przyjedzie do karpacza zima na narty i nie ma sniegu co im proponujesz ??? NIC ............ bo nic ciekawego tam nie ma
~mad 17-03-2007 13:02
Brawo w końcu jakaś inwestycja która zbliży nas do Europy, ktoś chciał modernizować Skalny, dobre he he.
~jk 17-03-2007 13:12
W Karpaczu jest miejsce i dla małych pensjonatów i dużych hoteli i bardzo dobrze, że budowa Gołębiewskiego ruszy. Przynajmniej jeleniogórzanie będą w końcu mieli w pobliżu lodowisko i porządny park wodny, bo widząc indolencję władz Jeleniej - aquapark w tym mieście nigdy nie powstanie. Ten hotel pozwoli na organizację imprez, konferencji jakie teraz nie mogą się odbywać w tym regionie z braku własciwego miejsca. To oznacza zwiększony ruch turystyczny i nowe miejsca pracy. Skalny jest może i sympatyczny, ale symbolem luksusu to mógł być za komuny w czasach peweksów i kartek na mięso.
~kazimierzp 17-03-2007 13:27
Trzeba najpierw wywieźć tysiące metrów sześciennych ziemi i skał, przywieźć dzieiątki tysięcy ton betonu, cegieł, drewna. Po ukończeniu budowy trzeba zapewnić miejsca parkingowe dla tysięcy samochodów, dowieźć tony żywności, dostarczyć codziennie setki metrów sześciennych wody i odebrać takie same ilości ścieków. Czy to nie zmieni charakteru Karpacza Górnego (kiedyś Bierutowic). Czy Ci co szukali tu gór, spokoju, widoków bedą bywac? Jeszcze na szczęście mamy spokojne Borowice, Przesiekę, Jagniątków, Michałowice! A do tego młyna (nie mylić z nieistniejącym już Młynem Miłości w Karpaczu) niech przyjeżdżają ci co takie coś lubią!_
~agajg 17-03-2007 13:29
Jak w hotelu ma powstać też aquapark to co bedzie z miejskim basenem Karpacza?Ponoć tam miał być park wodny
~turysta 17-03-2007 13:50
wy wszyscy gadacie jak mocherowe berety co wam przeszkadzają inwestycje? tylko potraficie zrzędzić i biadolić popatrzcie na inne kurorty zimowe w Europie i przekonacie się że to i tak nie jest duży kompleks hotelowy ludzie przestańcie zrzędzić
~kaja 17-03-2007 14:12
A ja uważam że jest to bardzo dobry pomysł! W końcu zaczyna sie coś dziac w naszej okolicy. mamy doskonale warunki naturalne, swietne polozenie, a nie potrafimy tego wykorzystac.popieram ta inwestycje :)
~stefan 17-03-2007 14:48
SNOOKER SNOOKER SNOOKER !!!!!! JEDYNA SZANSA NA SNOOKER W OKOLICACH JELENIEJ !!!!! MÓDLMY SIĘ ABY INWESTORZY O TYM POMYŚLELI !!!!
~xyz 17-03-2007 14:58
No coś się dzieje - NARESZCIE To teraz może i kolej coś pomyśli o Karpaczu - Tylko Panie dyr.PKP w sensie pozytywnym: np jakieś połączenia z Polską albo i Światem
~do aga jg 17-03-2007 15:23
Ja też uważam, że ta inwestycja ma sens Moherowy beret (Zwróć uwagę na pisownię)
~TaG 17-03-2007 15:29
Ja tam wole Aquapark w Libercu !! na bank taniej i lepiej !
~realista 17-03-2007 16:32
Bardzo dobrze,przynajmniej dostana po dupach chciwi drobni hotelarze,ktorzy nie maja nic do zaoferowania oprocz kosmicznych cen i ciaglego narzekania,ze im ciezko.Nareszcie ruszy prawdziwa konkurencja i ceny spadna co moze nareszcie zamiast odstraszac zacheci turystow do przyjezdzania na nasze tereny.Panie Kazimierzu niestety poki co to za ten krajobraz placa najwiecej mieszkancy,bo uiszcza sie go w podatkach i w zamian nikt nam nie daje pracy,a jak jest to ochlap na pocieszenie,z ktorego na niewiele starcza.Wrecz przeciwnie musimy uciekac z kraju,zeby moc zarobic na siebie i na nasza przszlosc.Niestety ladne widoki na niewiele nam sie tu zdaja mimo ze sa piekne:((( Trzeba umiec je zagospodarowac bez ich niszczenia,wykorzystac to piekno i dac wiecej mozliwosci innym a nie tylko gledzic,doradzac bo to kazdy potrafi ...Jakos Czesi nie cierpia z powodu np. duzej ilosci wyciagow narciarskich czy kurortow gorskich a zarabiaja.Gratuluje mieszkanca bo nareszcie bedzie mozna w mily sposob spedzic wolny czas i przybedzie troche miejsc pracy,miejmy tylko nadzieje,ze nie za 400 zl.
~sainz 17-03-2007 16:38
super
~Gregor z Jeleniej 17-03-2007 16:39
SUPER! JAK WYBUDUJĄ TO BĘDZIE GDZIE POJECHAĆ NA WEKEEND, BO TERAZ W JELENIEJ WIEJE NUDĄ :( POZDROWIONKA DLA OSÓB, KTÓRE PODJĘŁY TAKĄ DECYZJĘ!
~goral 17-03-2007 17:23
i naeszcie bedzie jak w zakopcu. Z dudek sie turystow obedrze a onie bedam zadowoleni. I niech czesi widza jak sie powinno robic w takoch pagorkach. A co kurde.
~oliwka 17-03-2007 17:32
bardzo dobrze ze buduja taki hotel w karpaczu jestem z tych okolic i z tego co wiem to dadza napewno ludziom zarobic a nie jak inne dorobliewicze z karpacza maja obskurne pensjonaciki a uwazaja sie za superbiznesmenow w koncu da im golebieski lekcje jak ma cos wygladac na poziomie.bardzo fajnie niech wykonczy te gnidy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~nakatomii 17-03-2007 18:47
Ta budowa nada troszeczke"EXCVLISIVE"karpaczowi bo niestety nasze za przeproszeniem KURORTY w porównoniu chocby z SŁOWACKIMI przypominaja raczej obozy dla uchodżców niż miejsca wypoczynku.Wstyd ze to sie robi dopiero teraz i z jakim hukiem a to powinna być normalna(o ile jest cos normalnego w tym kraju) kolej rzeczy.pozdro dla czyt.jelonka.com
~emeryt 17-03-2007 19:43
proponuję wybrać Pana Malinowskiego Prezydentem Jeleniej Góry to może i nam wybuduje obiekty, które poprzedni władcy tylko obiecywali a obeci je prześpią.
~aite 17-03-2007 19:47
miłośników architektury, którym nie podoba się akordeon odsyłam do obejrzenia hotelu las i hotelu fan, z pewnością będą zachwyceni;-)szczególnie "ciekawą bryłą" hotelu fan oraz jego kolorystyką. jeżeli chodzi o skalny to też jest co "podziwiać" jak ktoś nie rozumie, że taka inwestycja przynosi korzyści nie tylko inwestorowi, ale i okolicy, a także każdemu z nas to nie ma co sobie strzępić języka . ja mam nadzieje korzystać z lodowiska , basenów i wszelkich rozrywek jakie będą w hotelu, jeżeli będą w przyzwoitej cenie. niestety pod względem rozrywek, to mamy prawdziwe zapupie
~Miras 17-03-2007 20:04
Nie rozumiem przeciwników projektu. Jak można być tak ograniczonym. Jak do tąd nie było lepszej szansy dla regionu. Tyle się walczy o rozwój turystyki.Takiej dużej sali konferencyjnej nie ma w regionie.Będzie to wielki magnes dla turystów i inwestorów.ZDECYDOWANIE POPIERAM.
~agajg do "do aga jg" 17-03-2007 20:43
Jeśli było to napisane do mnie to doczytaj,że mój post był tylko zadanym pytaniem dotyczacym innego obiektu, wobec którego były pewne plany.Nie jest moją opinią na temat samego hotelu.Odstaw lepiej te prochy bo ci mózg lasują.Do moherowego beretu mam sporo czasu a ty sam zwróć uwagę na pisownię bo nawet mojego nicka nie potrafisz poprawnie przepisać, głąbie.
~agajg 17-03-2007 21:03
Oczywiście jestem za inwestycją.Trzeba stawiać na turystykę a to chyba najlepsze co może spotkać nie tylko Karpacz ale cały nasz region.
~klarenz 17-03-2007 21:44
ten hotel jak go tu okreslaja niektorzy - MOLOCH - nie bedzie stanowil zagrozenia dla pensionatow poniewaz jest on nastawiony na inny segment ludzi - jest to obiekt typowo biznesowy. konferencje na 500osob nie moga sie odbywac w pensjonacie na 20osob. no a poza tym jest to bardzo trafna inwestycja w regionie, poniewaz budowa tego hotelu pociagnie za soba inne inwestycje, no ale o tym juz pisac nie bede. Dla wtajemniczonych jedynie dodam, iz efekt mnoznikowy spodziewany bedzie na poziomie 5 :) (wg mnie) pozdro
~do budowlańców 18-03-2007 10:32
tylko nie idźcie pracować za 5zł/godz.
~ja 18-03-2007 10:55
fajnie. jeśli ceny będą przystąpne nie trzeba będzie jeździć do Liberca.
~mieszkanka karpacza 18-03-2007 11:08
Mialam okazje rozmawiac z panem Gołebiewskim, jest to naprawde w porzadku facet i niczym nie rozni sie o przecietnego Kowalskiego, no moze z wyjatkiem ilosci zer na koncie ;) A roboty juz ruszyly a nie jak twierdzi autor tekstu, ze rusza "za trzy tygodnie". Pozdrawiam karpacz
~stah 18-03-2007 11:23
No i całe szczęście, że budowa rusza... jeszcze parę takich inwestycji w Karkonoszach i może przejmiemy pałeczkę od Zakopanego. Zgadzam się z "klarenz", iż sam hotel to dopiero początek... jeżeli obiekt będzie cieszył się zainteresowaniem turystów to powstaną inne inwestycje, szczególnie nastawione na rozrywkę. Zastanawia mnie tylko jedno... jak będzie z dostępnością części rekreacyjnej nie dla gości hotelowych.
~aite 18-03-2007 14:38
weszłam na stronę gołębiewski, aquapark-25 zł za 1,5 godziny dla niegości hotelowych,czyli można z rozrywek korzystać nie wynajmując pokoju. cena też nie zwala z nóg jak na 5-cio gwiazdkowy hotel. jedenastka życzy sobie za 45 min.11 zł czyli 1,5 godz.22 zł, a to mały basen bez dodatkowych atrakcji i często jest taki tłok ,że nie da się popływać. bornit w szklarskiej 18 zł za 1,5 godz sam basen
~dario 18-03-2007 17:09
spoko projekt tylko ktos pomyślał o małych hotelach?
~turist 18-03-2007 19:06
moze cos sie bedzie wreszcie dzialo w tym nudnym karpaczu!bo teraz wszyscy wola jechac do czech!tam maja wszystko czego nie ma w polsce a szczegolnie w naszym regionie!
~Julka 18-03-2007 19:25
Przeciwni oczywiście , dobrze nazwani włodarze Karkonowskiego Parku Narodowego , boją się tylko czego ? Pamiętam jaka burza była w Zakopanem kiedy miały powstawać obiekty sportowe na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego .Krzyczeli nie wolno wycinać lasu , zwierzęta , ma być cisza itp.Tylko nikt nie zauważa ile lasu zjadł kornik , ile lasu należało wyciąć już dawno bo niedługo to będzie więcej suchych konarów niż zdrowych drzew .Ktoś miał tu rację mówiąc , że dzięki takiemu obiektowi dużo możecie zyskać .Dobry pomysł .Pozdrawiam wiadomo kogo .
~prawnik ze 100lycy 19-03-2007 2:24
Kto widział Hotel Gołębiewski na Mazurach ten już wie jaka tandeta nadciąga. Współczuję mieszkańcom Karpacza.
~dolnoślązak 19-03-2007 8:42
gratuluje mieszkańcom Karpacza - nareszcie nie trzeba będzie jeździć np do Wisły tylko do Was właśnie to na prawdę super!!!
~kaki 19-03-2007 13:18
Jestem za napewno ludzie z okolic będeą mieli wieksze szanse na zatrudnienie.Hotel nikomu nie zaszkodzi a i okolica będzie bardziej rozleklamowana:Ściegny, Kowarski Park Miniatur, Szklarska itp.Ja jestem za i trzymam kciuki że juz nikt i nic nie przeszkodzi w budowie hotelu:)
~ertyv 19-03-2007 18:47
zamiast tego mogli by zbudowac aqua park bo hoteli to mamy pod dostatkiem.
~ja 21-03-2007 21:21
zawsze znajdzie się jakiś malkontent.któremu nic nie pasuje. Niech siedzi w domu i dłubie w nosie.
~... 23-03-2007 17:56
Popieram pomysł budowy tego hotelu!!Będzie sie wpasowywał w Karpacz!A do wielkiego Polcoloritu w Piechowicach nikt nie ma zastrzeżeń,jak go nawet ze Śnieżki widać-wielka bryła,a ten hotel przynajmniej sie jakoś bardziej przysłuży i-jak już wspominałem-ma ładną architekturę!
~Sasiad 24-03-2007 19:07
Teren pod budowe hotelu styka sie z moim podworkiem :) Zazwyczaj 6 koparek ciezko pracuje, a helikopter Golebiewskiego ktory stoi obok wzbudza sensacje :) Ale nie przeszkadza mi to, mysle ze ten hotel to bardzo dobry pomysl, co prawda mieli go budowac juz rok temu, ale trzeba bylo przesadzic chronione roslinki :]
~xxxL 25-03-2007 18:24
Akurat budowa hotelu nie wpłynie na konkurencje bo u Ggołembiewskiego ceny nie bedą niskie.Co do miejsc pracy,to niech tylko nie płaci tyle co inni w Karpaczu tzn.mniej niż najniższa płaca minimalna
~maka 26-03-2007 9:45
ja nie wiem czemu tak piszecie Gołębiowski to nie konkurencja dla pensjonatow! Pensjonaty sa przeznaczone dla innej klasy ludzi a Gołębioswki dla innej i napewno powstanie tego hotelu nie wplynie na ceny w pencjonatach!!
~Jasiek 5-04-2007 19:54
Teraz wiem, że w Jeleniej już nie muszę czekać na kryty basen. Będęgo miał w Karpaczu. Za trzy lata, przy okazji następnych wyborów, znowu będą budować coś w Jeleniej, ale ja już będę jeździł do Gołębiewskiego i nie dam się zrobic w konia!!!!!
~robi 6-04-2007 19:50
Na samym szczyce, dwa wieżowce.
~Pała17 8-04-2007 11:25
Jakby zrobiliby ten hotel z zapałek , to by dopiero było super. :D
~Henryk K. 11-04-2007 7:52
Moim zdaniem , Ci co najwiecej krytykuja to jeszcze nigdy poza krajem nie byli.Takich "molochow" w gorach calej europy jest pelno. Czasy "wigwamow" dawno sie skonczyly.
~biuscik 12-04-2007 22:22
mysle ze tego typu inwestycja jest dobra tym bardziej ze karpacz jest miastem typowo turystycznym wiec mieszkancy okolic Karpacza i jeleniej mają szanse na prace. a w dzisiejszych czasach to jest barzdo ważne!!
~Plusak 15-04-2007 13:16
Hehe... pomysł świetny.. ale z tego co wiem to mają problem z ludzmi, ktorzy mieli by to stawiać... Pewnie wszyscy siedza w Angli, Belgi i innych krajach. Będą importować chinczyków
~:):):):) 16-04-2007 11:05
ludzie jak wam sie teraz tak nudzi to pomózcie przy budowie a nie narzekacie;);) super pomysł! gratulacje dla inwestorów

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

IMGW: burze, deszcz i silny wiatr (aktualizacja)

Straty policzone

Trwa rozbudowa SOSW

Powstaje "Kuchnia Ducha Gór"

Prezydent na Polanie Jakuszyckiej

Sonda

Przed nami II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Kto ma większe szanse na wygraną?

Oddanych
głosów
1404
Andrzej Duda
41%
Rafał Trzaskowski
55%
Nie wiem
5%