MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Gdy chory psychicznie terroryzuje rodzinę…

Wiadomości: Region
Czwartek, 19 grudnia 2013, 8:10
Aktualizacja: Piątek, 20 grudnia 2013, 8:33
Autor: Mea
– Syn chory psychicznie grozi mi śmiercią, nie wiem co mam robić – zadzwoniła do redakcji mieszkanka Mysłakowic. Co w takiej sytuacji? Wezwać pogotowie, a w skrajnych przypadkach, także policje i zgłosić problem w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Jeleniej Górze pod numerem telefonu 75 643 91 00.

- W ubiegłym tygodniu mój 39-letni syn znowu biegał za mną ze scyzorykiem i groził, że mnie zabije. Mieszka obok mnie w komórce przystosowanej do mieszkania . Przez schizofrenię ma napady agresji, obawiam się o swoje życie. Gdy wzywam policję, przyjeżdża i informuje mnie, że skoro syn już się uspokoił, to nic nie mogą zrobić i, że do osoby chorej powinnam wzywać pogotowie – mówiła mieszkanka Mysłakowic.

- Do sądu złożyłam wniosek o eksmisję, bo syn ma swoje mieszkanie po ojcu. Staram się też o jego ubezwłasnowolnienie, ale decyzja ma zapaść dopiero w styczniu. Do tego czasu nie wiem, czy nie zrobi mi krzywdy. Boję się go - dodała.

Policja potwierdza, że otrzymywała zgłoszenia o agresywnym zachowaniu syna mieszkanki Mysłakowic. – Od sierpnia policja interweniowała już w tej sprawie pięć razy. Zazwyczaj mężczyzna uspokajał się przed przyjazdem policji lub uciekał. Jedynie we wrześniu był na tyle agresywny, że policjanci wezwali pogotowie ratunkowe. Na początku grudnia otrzymaliśmy już dwa zgłoszenia w tej samej sprawie – poinformowała Edyta Bagrowska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze.

Dyrektor Pogotowia Ratunkowego w Jeleniej Górze Dariusz Kus mówi, że w takich przypadkach należy dzwonię po karetkę. Ratownicy sobie z takim pacjentem na pewno poradzą.

Przy konfliktach rodzinnych, czy też przemocy domowej, również gdy osoba chora psychicznie jest agresywna, pomocy udziela też Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Jeleniej Górze. Wzywa wtedy odpowiednie służby np. policję lub pogotowie ratunkowe. Ponadto można tu uzyskać pomoc psychologiczną, psychiatryczną i prawną.

Ogłoszenia

Czytaj również

Spodziewany silny wiatr

XX Karkonoskie Dni Lajtowe już wkrótce

Niebezpieczne wyzwania

Komentarze (49) Dodaj komentarz

~ 19-12-2013 8:32
życie
~ 19-12-2013 8:45
szok, mam nadzieje ze uda sie pani to załatwic i umiescic najlepiej takiego w zakładzie psychiatrycznym
~Inna 19-12-2013 8:47
Współczucie.,,,,,,, dla kobiety, której życie z tak poważnie chorym jest zagrożone.
~nn 24-10-2019 17:22
do: ~Inna (8:47)
Dla chorego też.
~Mroku 19-12-2013 8:49
Do bolka z nim zanim zabije kobietę ale przecież służby czekają az to zrobi i wtedy do ciepłej celi z żarciem do końca życia . Jednym słowem Welcome to Poland raj dla takich jak on.
~18 sqandal 19-12-2013 9:11
..... na co czekają ? ..... ano na to ze w końcu stanie się tragedia. Takiego biednego ( chorego ) człowieka należy jak najprędzej umiescić w szpitalu a nie < doradzać > co zrobić bo i co może zrobić ta kobieta , no co? jak kazdy umywa ręce policja i lekarze , dziwne są te tlumaczenia < ze już się uspokoił , jest chory i nalezy Go leczyć w zakładzie zamkniętym a nie czekać na następny atak choroby , wspólczucie dla tej biednej pani .
~Kiki2 19-12-2013 9:12
Umieszczenie chorego psychicznie w szpitalu jest bardzo trudne w obecnym stanie prawnym. Przechodziliśmy przez to kilka lat temu. Nikt nie chciał pomóc, męczyliśmy się długi czas.Dopiero gdy chory zaczął rzucać przedmiotami w policjantów to zmusiło organa do odwiezienia chorego we właściwe miejsce. Ale to nie koniec. W szpitalu Sąd na posiedzeniu wyjazdowym dalej pochylał się nad słusznością umieszczenia chorego w szpitalu i... prawie go wypuścił, bo już na lekach był spokojny. Co z tego kiedy w domy nie chce brać ?
~felczer 19-12-2013 9:25
recepta milicji PRL: piącha,pała.but na garaże do Jel.Góry tam woda z myjki twarde dechy rano kopa i spokój na lata dla biednej kobiety wariat TYLKO SIĘ BOI SIŁY I BRUTALNOŚCI DZISIEJSZE METODY TO BAGNO a Policja to żłobek jak widzę dziewczynę w czarnym uniformie który wisi na niej jak szmaty na strachu na wróble o wzroście 155 cm i wadze 5okg to mnie śmiech ogarnia ludzie z czym do bandziorów tu trzeba chłopów z PRL ciągle podpitych brutalnych bandzior boi się tylko bandziora.
~ 19-12-2013 9:52
Bo to Polska wlasnie! wszystkie kraje UE umieja sobie radzic z takim problemem. Wszedzie sa domy opieki, ktore zapewnia choremu godne zycie i opieke lekarska. A ten biedny czlowiek mieszka w komorce i biega z nozem.
~linda 19-12-2013 10:29
zadziobie matke i wtedy będzie wielka afera... .*** jaki ten cały kraj jest chory.
~bum 19-12-2013 11:32
Co to za pedofilia. Dziewczyna kusi też, a cnoty nie zabrał. Łatwo takiego terroryzować psychicznie.
~pp 19-12-2013 11:39
Ośrodek Interwencji Kryzysowej to porażka - niczego nie załatwią, tylko biorą publiczne pieniądze i udzielają idiotycznych rad typu: "proszę wezwać policję" (bezsilną w tej sytuacji, bo przecież chory się uspokoił do ich przyjazdu...). W OIK siedzi taka otyła niewiasta, je ciastka i pitoli z sekretarką przez cały dzień (nierzadko o klientach ośrodka - no po prostu plotki uskutecznia...) TRAGEDIA!
~eM 19-12-2013 12:42
mało takich psycholi? znam rodzinke skladajaca sie z 4 osob i nikt tam nie jest normalny , kazdy ma cos z głowa... a policja co ? rozklada rece, bo co oni mogą ...
~Kasia$ 19-12-2013 14:19
Drogi/ Droga PP Z tego co mi wiadomo, Ośrodek załatwia wiele trudnych spraw. Sama jestem jego klientką (od dłuższego czasu), ponieważ nie radziłam sobie z wieloma sprawami. W Ośrodku uzyskałam pomoc, wsparcie. Dzięki takiej instytucji odzyskałam wiarę w siebie. Nie wyobrażam sobie miasta, w którym nie udziela się takiego wsparcia. Czasy są ciężkie, a dzięki osobom, które tam pracują można wile przetrwać. Ich praca często wybiega poza ich kompetencje.
~pola 19-12-2013 15:46
jak syn jest spokojny nie możemy nic zrobić, dobrze by było żeby jednak panią dźgną tym scyzorykiem, wtedy szybciutko przyjedziemy, a jak by przypadkiem zabił, proszę natychmiast dzwonić!
~sd 19-12-2013 16:44
Schizofrenik nieleczony odpowiednio-kazdy- to potencjalny zabójca.Zrobi to wczesniej czy pózniej ale napewno.Leczenie obecnie takich ludzi praktycznie nie istnieje Sad decyduje nie lekarz kogo leczyć a co przeżywaja opiekunowie takich chorych nikt nie chce widzieć.Każdy chory ciężko to tragedia dla bliskich ale psychicznie to koszmar.W istocie to tylko tragedia dla opiekuna bo chory raczej robi sobie zabawy ze strachu bliskich.Nienawidzę tych chorych boję się ich bardzo a tej Pani bardzo współczuję.Tacy powinni żyć w odosobieniu jak kiedyś w szpitalach
~ja 19-12-2013 17:28
ale jest literówka że w takich przypadkach należy !dzwonię! po karetkę
~Beataaaaa 19-12-2013 18:57
Jesli nie znacie osob nie piszcie takich glupot !!!! Ludzie ta cala Jelonka wysluchala tylko jedna strone !!! Podajrze rok temu chlopak byl podtruwany przez matke , zyje w tragicznych warunkach , a matka codziennie go prowokuje wyzywajac ... czy to jest normalne ??? Jestem sasiadka i widze co sie dzieje Mirek to dobry chlopak , tylko ciagle jest ponizany wyzywany i prowokowany ... w pomieszczeniu , bo to nawet nie dom mieszka w strasznych warunkach , a jego renta odbiera matka a chlopak czasem chodzi glodny stad tez awantury !!! Ona robi wszystko celowo ... dlaczego Jelonka szuka sensacji ? Jestescie tacy solidni to wysluchajcie drugiej strony....
~do ~Beataaaa 19-12-2013 20:07
Ma Pani rację , może najpierw niech przebadają matkę , bo jest atrakcja osiedla jak chodzi na spacer z kozą na smyczy i kilkoma psami. Ona po prostu chce się pozbyć Mirka z domu ( jeśli komórkę można tak nazwać).
~do Beataaaaa 19-12-2013 20:27
Ma Pani rację , to raczej matkę należy wysłać na badania psychiatryczne, wieczorami chodzi na spacer z kozą na smyczy i kilkoma psami. Całe osiedle o niej mówi . ie
~Mieszkaniec 19-12-2013 21:36
Ten ośrodek interwencji i cała reszta nic nie robią. Mają w d... Tak samo jeleniogórskie centrum przeciwdziałające alkoholizmowi czy coś. Dzwonisz do nich, że jest ćpun do leczenia, to odpowiadają, że sam się musi zgłosić. Skoro sam się musi zgłosić, to po co są te wszystkie instytucje? To samo pogotowie i policja. A jak się komuś krzywda stanie to nie ma winnych, bo działali według prawa. Jak można pytać osobę na kompletnym zjeździe, czy zgadza się na leczenie i brać na poważnie jej "nie"??? W ogóle, błagam, co to ma być? To jest jakaś parodia. Najgorsze to centrum interwencji kryzysowych. Można tam co najwyżej sobie zadzwonić i podyskutować o d... marynie.... Szkoda mi słów na to wszystko. Nic nie robicie, żeby się pozbyć patologii, jesteście tylko po to, żeby ciągnąć szmalec.
Piipi Jelonkowa 19-12-2013 22:00
..do - [~Autora postu z godz.20:27] .. pomoz kobieci !Dlaczego ? ..jak inny/inna z osiedla - oczerniasz,gdzie jest wspolczucie do ..Matki-Kobiety z chorym doroslym synkiem !
~Iza 19-12-2013 22:11
Ludki, czy wy nie wiecie, że w Polsce NIE MA przymusowego leczenia chorych psychicznie? Co oznacza, że każdy chory, który jeszcze nikomu nie zrobił krzywdy, musi się sam zgodzić na leczenie i nikogo nie obchodzi, że on sobie może nie zdawać sprawy, że mu to potrzebne i uważać, że z nim wszystko OK. To się wzięło z tego, że wsadzano przymusowo ludzi zdrowych do psychiatryka, bo się komuś nie podobali... Tu już niektórzy piszą, że mamusia chce się pozbyć syna i dlatego twierdzi, że on wymaga leczenia - co spokojnie może być prawdą, ale nie musi. Ktoś to powinien zbadać, tylko psychiatrów mamy za mało i nie nadążają, a badać bez zgody chorego też nie wolno... Ze strachu przed krzywdzeniem ludzi zdrowych a niewygodnych zrobiono takie przepisy, że uniemożliwiono leczenie faktycznie chorych. :(
~ 19-12-2013 22:37
Nikt nie mowi przymusowym leczeniu.Gdyby istnialy domy opieki dla psych. chorych- takie z prawdziwego zdarzenia- to ten pan mialby lepiej niz w obecnej komorce i na pewno profesjonalisci umieliby go przekonac o tym, by sie tam przeprowadzil. No coz- w tym miescie restauruje sie kapliczki. Psych chrzy nikogo nie interesuja. Przesylam wam linka o takim domu w Niemczech. Oni tam pracuja, ucza sie, maja gospodarstwo rolne i produkty sprzedaja.http://www.antoniusheim-fulda.de/ueber-uns/bereiche/antonius-gaertnerei
~ 19-12-2013 22:46
Tak (patrz linki) jest w cywilizowanych krajach. W Polsce chory mieszka w komorce. Ale kapliczki sie restauruje.
~2.przyklad 19-12-2013 22:53
http://www.bfb-haus-sonne.de/sozialtherapeutisches_heim.html
~Iza 19-12-2013 22:54
"Na pewno" to Kopernik umarł...
~3.przyklad 19-12-2013 22:57
http://www.merjehop.de/tuer_und_tor.html
~ 19-12-2013 22:59
A jak robia to inne kraje? Holandia? Niemcy? USA? chorzy mieszkaja w tych osrodkach dobrowolnie, zapewniam was.Zreszta zobaczcie sobie linki.Tylko w Polsce nie umiecie NIC. A, przepraszam, odnawiac kosciolki umiecie.
~Iza 19-12-2013 23:41
No dobra, nie mamy tego i tamtego też. Za to mamy człowieka, któremu trzeba polepszyć byt tu i teraz, a nie za 30 lat, jak się już dorobimy. Jakieś propozycje konkretne zamiast teoretycznych rozważań? Z poszanowaniem prawa, które obowiązuje aktualnie, a nie za te 30 lat?
~ 20-12-2013 7:38
Znana niemka z holenderskim obywatelstwem polskiego pochodzenia była w tych wszystkich zakładach zamkniętych, ale w żadnym nie dawano jej szans na jakąkolwiek poprawę... Teraz siedzi zamknięta w psiej budzie z internetem i wylewa smuty na jelonce...
~ 20-12-2013 9:23
do 22:46 Te restaurowane kapliczki to zdaje sie twoich ziomali są.
~ 20-12-2013 9:26
Nie bylam w tych zakladach. Ale pracowalam w jednym z nich, jako fizjoterapeutka. Tak, tak; oni maja tam nawet gimnastyke, basen i yoge.U was chory mieszka w komorce, ale na odnawianie kosciolow laduje sie miliony. Widzisz roznice?
~blumen 20-12-2013 10:14
MEA ,,należy dzwonię po karetkę" czy należy dzwonić po karetkę.Czytasz co piszesz.
~ 20-12-2013 17:26
jedyny lek to guma i ciasne drzwi
~ 20-12-2013 22:23
Przestań pitolić o tych kościołach, masz jakieś skrzywienie? Ksiądz cię molestował w dzieciństwie?!
~lex 20-12-2013 22:47
ot...wydolność policji...wlepić mandat kierowcy - proste, obronić kobiete przed schizofrenikiem to mission immposible
~ 22-12-2013 15:51
do 17:26: tak, tobie by sie to przydalo. Smutne, ze w tym kraju jeszcze ktos tak mysli, ze chorych psychicznie nalezy pa..... Ten czlowiek potrzebuje opieki lekarskiej, ale w Polsce to wyczyn nie do zrealizowania.Sa inne wydatki: odnawianie kapiliczek za ciezkie unijne miliony.Alleluja!
~ 23-12-2013 7:25
A ta znowu swoje... Wsadź sobie kapliczkę w d..... i przestań bredzić! A nie, przepraszam: KAPILICZKĘ (w twoim przypadku chyba lepiej kapipiczkę)
~Agula 26-12-2013 14:24
Ludzie najpierw zapoznajcie się z wersją z obu stron !! Ta "biedna" kobieta sama prowokuje syna, wyzywa go, zabiera mu wszystkie pieniądze - rentę. Wyzywa chłopaka od debili itp. , bardziej dba o swoje kozy niż o syna, one lepiej dostają jeść niż Mirek. Byłam ich sąsiadką jakiś czas to na własne oczy widziałam co ten babsztyl wyprawia. Wyeksmitowała go do komórki (mieszkaniem tego nie można nazwać) , zabiera mu rentę, zostawia bez grosza na jedzienie itp. Tą kobietą powinni się zająć bo ona ewidentnie ma nie równo pod sufitem !!! Jak ja bym z nią mieszkała to już dawno bym ją zamknęła w jakimś wariatkowie !!!
~he 22-03-2014 15:47
Zgadzam się przed chwilą dzwoniłem do ośrodka interwencji kryzysowej to doradził zadzwonić na policje i sie rozłączył Dziekuje bardzo za pomoc wróci i bedzie jeszcze bardziej szalał Co mam zrobić mam ojca nie dość że pije to ma nie pokolei w głowie robi awantury zaawansowana nerwica o wysłaniu Go do lekarza niue ma mowy najlepiej to bym Go oddał gdzies skąd juz by nigdy nie wrócił ma meryture 1700 czy jest ktoś zainteresowany??? Prosze o pomoc co mam zrobić najbardziej cierpi moja matka bo mnie nie ma w kraju a nie mam jej gdzie zabrac jestem w trakcie budowy
~gardol 28-05-2014 10:38
Powiem wam tak, to nie jest proste, ale jednak dla takich dzieci jednym dobrym miejscem jest ośrodek opieki, mowa o takich miejscach - revita.org.pl/wolne-miejsca# Po prostu żaden rodzic nie ma na tyle cierpliwości, szczególnie jeśli dziecko faktycznie sprawia duże problemy.
~Czas na pomoc.. 29-10-2016 18:19
Gdzie jesteście władze na górze, ci zwłaszcza od medycyny schizofrenicznej? Czas już na pomoc krewnym chorym na schizofrenię i zmianę tragicznej ustawy...
~Kiedy to się skończy? PYTAM? 29-10-2016 18:30
Znieście wreszcie tę patologiczną "USTAWĘ" o niszczeniu życia krewnym i samym chorym. Jak sam chory pójdzie do szpitala, skoro twierdzi, że jest zdrowy, a w rzeczywistości jest zagrożeniem dla samego siebie i dla krewnych? Gdy przyjeżdża pogotowie chory wywija się jak ekwilibrysta (udając na ten moment, że jest zdrowy) i pogotowie odjeżdża i jest już po akcji, a on później "gra na nosie" swoim krewnym wpędzając ich w coraz głębszą traumę..
~ana 6-02-2017 13:05
w naszym kraju opieka nad chorymi np schizo. nie istnieje ...nie ma ośrodków pobytu stałego , to rodziny sa skazane na mekę , strach i bezsilnosc ... musi sie stac tragedia by sluzby zadziałały .... tylko ten co sam przez to przechodzi w wlasnym domu wie o czym pisze.....
~ 12-02-2019 18:27
do: ~ana (13:05)
To prawda sama mam taką sytuacje i jestem bezradna. Chciałabym oddac syna do jakiegoś zakladu bo juz nie mam sily ale nie wiem czy cos takiego jest.
~TRAUMA 10-09-2017 0:02
Dlaczego tak pokomplikowano traumatycznie życie chorym i ich krewnym wspólnie mieszkającym? Czy nie wystarczyłoby, żeby lekarz leczący chorego widząc jego stan i znając przebieg choroby-efekt leczenia pacjenta mógł bezproblemowo za każdym razem wypisać skierowania do szpitala na leczenie psychiatryczne o ile zachodziłaby taka konieczność? Czy aż trzeba w to angażować Sąd, który długo załatwia sprawę i zastanawia się czy ubezwłasnowolnić chorego czy nie i na jak długo? Tenże Sąd i tak później zasięga opinii lekarza psychiatry. Gdy chory jest bez zwłoki leczony w szpitalu, wówczas zorientowany on jest o jego stanie zdrowia. A po odbyciu odpowiedniego w nim leczenia, decyduje o dalszym sposobie i formie leczenia. Takie podejście do problemu ułatwi życie choremu i jego krewnym.
~Prośba 10-09-2017 0:51
Gdzie są asystenci z MOPS? Czas najwyższy zmienić przepisy w tej kwestii, ponieważ traumatycznie komplikują one życie chorym i ich krewnym mieszkających pod wspólnym dachem Przede wszystkim nie nadążąją za życiem w takich rodzinach przysparzają duzo kłopotów i cierpień. Co z tym problemem zamierzacie zrobić? Czy chory psychicznie- nieświadomy swojego stanu chorobowego sam jest w stanie zadecydować czy zgodzi się pójść do szpitala? To jest krzywdzący wymysł i przepis! Czy nie czas go zmienić?
~Zfrustrowana 25-02-2019 23:12
Przepraszam ale nie czytałam dokładnie treści postu.... Weszłam na stronę bo potrzebuje rady..... Matka mojego chłopaka która z nami mieszka jest alkoholiczka i ma problemy psychiczne.... Gdzie można się zgłosić po pomoc nie będąc rodzina (na papierze)? Bardzo proszę o pomoc i dobre rady bo sytuacja jest na tyle niebezpieczna że ostatnio pod wpływem alkoholu chciała nas pobić przy użyciu wałka.....

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Usłyszał zarzut zabójstwa

Seniorzy świętowali

Teraz lepiej widać

Wypadek przy baniakach  

Bulwar Cieplicki otwarty!

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
315
Tak
62%
Nie
36%
Nie wiem
3%