MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Niedziela, 5 lipca
im. Antoniego, Karoliny, Marii

Fotoradary na straży prędkości

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Wtorek, 1 lipca 2008, 13:09
Aktualizacja: Środa, 2 lipca 2008, 7:54
Autor: KTL
Fot. KTL
Wkrótce w mieście pojawi się kolejny argument, który ma przekonać kierowców do zdjęcia nogi z gazu – oprócz radarów ręcznych i przenośnego fotoradaru zamontowanych zostanie pięć mierników prędkości w stałych miejscach.

– Maszty zostaną ustawione do końca tygodnia – powiedział nam podinsp. Maciej Dyjach, naczelnik Sekcji Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze. – Kierowcy ze skłonnościami do przekraczania dozwolonej prędkości będą musieli mieć się na baczności na ul. Wrocławskiej, na drodze krajowej nr 3 w okolicach salonu Renault, na ul. Spółdzielczej, przy młynie na ulicy Wolności oraz na Wincentego Pola. W przyszłym tygodniu radary zostaną opatrzone stosownymi oznaczeniami.

Montaż stałych fotoradarów nie oznacza jednak, że pedał po prawej stronie będzie można wcisnąć „do deski” w innych miejscach. Wciąż będzie można spotkać policjantów z radarami ręcznymi oraz z fotoradarem na statywie.

– Tylko dzisiaj w ciągu dwóch godzin zanotowaliśmy trzydzieści osiem przekroczeń prędkości na ulicy Wolności – mówi podinsp. Maciej Dyjach.
Miejmy nadzieję, że akcja przyniesie pożądane efekty i spadnie liczba wypadków spowodowanych przez brawurę kierowców.

Ogłoszenia

Czytaj również

Most do rozbiórki

Oficjalne wyniki wyborów – Jelenia Góra i powiat jeleniogórski

Powstaje "Kuchnia Ducha Gór"

Komentarze (52) Dodaj komentarz

~ja tylko pytam 1-07-2008 13:27
Kiedy rano jadę koło "Dzięciołowskiego "50-tką", wszyscy za mna ryczą klaksonami, mrugają światłami i jak sie da wyprzedzają czasami prawie setką. Wczoraj na szczycie wiaduktu jechałem nieco ponad 60, a wyprzedził mnie TIR jadąc minimum 90. Mam sporo ponad milion km przejechanych, więc bez większego błędu potrafię ocenic prędkość. Dziwi mnie tylko, że tyle tego pitolenia, a w miejscach o których wszyscy wiedzą że prędkość sie przekracza brak kontroli radarowej. Czyżby TYLKO policja o tym nie wiedziała?
KochaSJG1983 1-07-2008 13:54
Bardzo dobrze, że w Jeleniej Górze będą stałe fotoradary to może wtedy skończy się era wariactwa...
~Krzysiek 1-07-2008 14:00
na CB wszyscy od wczoraj trąbią tylko o tych fotoradarach
~beverly hills 1-07-2008 14:39
najlepiej teraz być policjantem ,slużbowymi autami mogą mykać z predkością światła bez ograniczeń
~bono 1-07-2008 14:41
zamalują soczewke i po kłopocie
~kiero 1-07-2008 14:43
Co z tego,to i tak jak prawie w calej Polsce będą tylko atrapy
~egh 1-07-2008 15:00
Moim zdaniem ograniczenie w mieście do 50 km/h to jest martwy przepis. Tak naprawdę niewielu kierowców jedzie 50 na godzinę np na wolności[srednia tam to chyba 90:) ] tym bardziej ze jest tam mało pieszych a maja oni ustawiona sygnalizacje świetlną i wysepki. Nic dziwnego ze nikt nie jeździ tam przepisowo. Całe szczęście ze bedzie radar tylko koło młyna a nie jeszcze w innych miejscach:D
~EM 1-07-2008 15:13
I bardzo dobrze!!! Wczoraj jechałam z Jeleniej do Karpacza na wyskości nowego cmentarza na podwójnej ciągłej wyprzedza mnie koleś oplem i pcha się mniędzy Tiry bo z góry jechał sznur samochodów,następnie kombnuje jak się wydostać z pomiędzy tych Tirów, próbuje na niewidocznych zakrętach, ale i tak do CPN Orlen jedzie grzecznie między Tirami, dopiero na wysokości Orlenu zaczyna idiota wyprzedzać, gdzie zaraz jest skrzyżowanie na Miłków i Mysłakowice
~Kierownik 1-07-2008 15:25
Wszystko fajnie, pytanie tylko czy oprócz samych fotoradarów (czy raczej masztów) pojawią się też odpowiednio wcześniej znaki o kontroli fotoradarowej, by taki jeden Ziutek z drugim mógł zwolnić. Bo chyba fotoradary mają służyć prewencji, a nie jako maszynka do zarabiania łatwych pieniędzy.
~s. 1-07-2008 15:28
Pieniądze z mandatów zamiast do policji pójdą do urzędu miasta. Gdzie tu sens ?
~maly... 1-07-2008 15:39
to pewnie Policja caly dzien pilnuje tego sprzetu hahaha...
~DO~ja tylko pytam 1-07-2008 15:57
Skoro masz przejechane ponad milion km to jak rozumiem jestes w stanie odpowiedzieć mi na kilka pytań : 1 dlaczego tak wyśmienity kierowca jak y wczoraj jechał nieco ponad 60km/h na szczycie wiaduktu w TERENIE ZABUDOWANYM ?? 2 Jakim cudem ciągnik siodłowy z przyczepa zwany przez WYBITNYCH znawców ( takich jak Ty ) TIRem jechał MINIMUM 90KM/H skoro ma ogranicznik prędkości a każde przekroczenie prędkości rysowana jest na tarczy którą wozi sie ze sobą przez 28 dni i nawet po 27 dniach można zarobić mandat . Na koniec pozwole sobie udzielic drobnej rady na koniec na Twa bolączke:" Kiedy rano jadę koło "Dzięciołowskiego "50-tką", wszyscy za mna ryczą klaksonami, mrugają światłami" - WYSTARCZY JECHAC PRAWYM PASEM !! z pozdrowieniami zawodowy kierowca z 8 letnim doświadczeniem i poczuciem ze ciągle sie uczy kultury jazdy i poruszania po drogach
zloty666 1-07-2008 16:09
a wystarczy jeździć zgodnie z przepisami i odpowiednio wcześniej wyjeżdżać z domu . . . ecoDriving :)
Rosomak 1-07-2008 16:29
Na ulicy Wolnosci,J.Pawla 2,Wroclawskiej,czy Spoldzielczej,moglby zdac egzamin jedynie mobilny wideoradar,ktory mialby utrzymanie,na conajmniej dziesiec godzin dziennie.Fotoradarami ustawionymi,na stale,juz niebawem zajma sie jeleniogorscy chuligani.To pewnik.
~gangsta SP 10 1-07-2008 16:48
do KochaSJG1983: e ty sztajfie ty uwazaj co piszesz i jakie samochody wymieniasz w trych swoich smiesznych komentarzach pozdro f...rze
~do s. 1-07-2008 17:05
Niestety nie. żeby tak pieniądze zostały w JG to pół bidy. One niestety zasilą kaskę Urzędu Wojewódzkiego!
~ja 1-07-2008 17:06
Znając energiczność naszej młodzieży raczej te maszty długo nie postoją :D
salmo 1-07-2008 17:09
a ja tam jestem przeciwny, wszyscy tylko gadają jak to dobrze będzie jeździć 50 na godzinę po mieście, a potem wściekają się że przez miasto do domu jedzie się 60 minut, to może od razu hopki poustawiać, tak jak kolo szkół i z głowy, nikt nie będzie szybko jeździł, na cholerę w miejscu ogrodzonym od pieszych dawać ograniczenia ? co przez płot albo barierkę przechodzą piesi czy jak ? - bzdura i tyle, chcą po prostu forsę z nas wyciągnąć i tyle !
~cezar 1-07-2008 18:16
Mimo tego fotoradaru na Wolności około 17.15 był tam niezły dzwon zaraz koło niego.
~glupie ograniczenia 1-07-2008 18:18
na trasie od ronda jadac ze Zgorzelca do wylotu na Wroclaw, wlacznie z estakada powinna byc predkosc 60 km/h,tak do Carrefoura, a na samym wylocie jak teraz na Wroclaw 80 km/h tak jak jest obecnie.Glupota jest ta 50 tka, nikt sie do niej nie stosuje. Nawet we Wroclawiu na podobnych trasach jest 60 tka, a na Legnickiej nawet 70 tka.
~Kierowca z 25 stażem 1-07-2008 18:28
Nakładanie mandatów to bardzo dochodowy interes dla budżetu. Kiedy policja zajmie się tez mniej dochodowymi zajęciami. Kiedy zacznie ścigać wandali chuliganów i graficiarzy. Tak naprawdę to chyba nigdy bo kierowcy można wlepić wyższy mandat.
~JG. 1-07-2008 19:14
Dlaczego fotoradary stoją w krzakach ??
~Mocherowa 1-07-2008 19:18
ja jak jade swoim Mietkim(s-klasa)to z daleka widze w której skrzynce jest foto-radar.
~dzień przepisowej jazdy 1-07-2008 19:20
zorganizujmy taki dzień jedźmy wszyscy z dozwoloną prędkością nie przejeżdżajmy na pomarańczowym świetle stójmy grzecznie na podporządkowanej aż ktoś nas wpuści będzie wesoło
~fan komury z kowar 1-07-2008 19:41
w polsce mandaty i tak nie naleza do wysokich . prawda jest ze stosujemy slepo unijne polecenia , ale i w unii drogi takie jak wolnosci maja podniesiony limit predkosci np do 70k/h .W uni jak jest 70 to jedzie sie 70 a nie 100 , a na 50 nie przekracza sie predkosci w uliczce osiedlowej przekroczenie limitu o 5km to moze byc i 200 euro . Przekroczenie predkosci notorycznie o 20km naprzyklad na trasie jelenia szklarska daje naprawde niewielki zysk czasowy a ryzyko mandatu rosnie bardzo ze nie wspomne o zagrozeniach ,jest duza czesc kierowcow co sa naprawde dobrymi kierowcami i te wieksze predkosci nie sa problemem , ale niestety kodeks jest dla wszystkich .
~ 1-07-2008 19:42
do radaru 50 km za ile się da szkoda ze te tzw. radary stoją na prostych odcinkach a nie przed przejściami albo niebezpiecznymi skrzyżowaniami czyżby patent na mandaty i to dla kierowców spoza J.G. a jeszcze jedno "cezar " pajacu ponad 300 metrów to nie zaraz koło niego
~MotoKamel 1-07-2008 20:21
~MotoKamel 1-07-2008 20:26
PS. do "glupie ograniczenia", Chyba kolego nie wiesz ile osób zginęło na odcinku rondo - kerfur... Tak więc zanim coś palniesz to najpierw pomyśl... Jak dla mnie 50 jest wystarczające, a kontrola policji na tym odcinku powinna być przynajmniej potrojona, zeby taki Ty i inni Tobie podobni nie mieli możliwości olania "głupiego przepisu", a nasze dzieci, bliscy, mieszkańcy mogli spokojnie poruszać się w obrębie Jana Pawła bez kostuchy na ramienu... pozdro
~Sindi 1-07-2008 20:42
Przy ul.Wolności faktycznie fotoradar już jest zamontowany,lecz niestety nie wszyscy kierowcy o nim wiedzą.Osobiście na tym odcinku drogi mijałam dziś kilka pędzących pojazdów.KIEROWCY ZWOLNIJCIE!!!
~aaa do beverly hills 1-07-2008 20:43
beverly hills co ty myślisz że fotoradar selekcjonuje pojazdy !! O jedzie radiowóz to nie robię mu zdjęcia . Głupi jesteś foto wali wszystkim jak popadnie kto przekroczy prędkość a gliniarz też musi płacić (chyba że jedzie na sygnale )
~jg 12 1-07-2008 20:51
Bezpieczna jazda to również płynność ruchu, i skuteczny przepływ a nie ciągłe blokowanie ruchu. Zbyt duzo jest zbędnych ograniczeń do 40 km i brak pasów zjazdowych i wjazdowych / rozpędzeniowych/. Zarządcy dróg nie myslą o upłynnieniu ruchu tylko o jego blokowaniu, efekt takiego myslenia będzie widoczny za pół roku /wzmożona ilość wypadków i korki/. Pozdrawiam .
piipi 1-07-2008 20:55
..do - [~Mocherowej..]...masz racje,dalej tak wszystko utrwalajcie.~To jest cudownie fajna pamiatka...na stare lata !.
~DO Do ja tylko pytam 1-07-2008 21:31
Wnioskujesz jak radziecki uczony. Znasz to? A zatem (mimo wątpliwości co do zdolności twego logicznego wnioskowania popróbuję): 1. W ktorym miejscu napisałem, że jestem "wyśmienitym kierowcą"? 2. w którym miejscu napisałem, że jestem "znakomitym znawcą"? 3. Jak to jest, że 99% ludzi używa dla większych ciężarówek okresleń TIR i wszyscy wiedzą o co chodzi, a tobie sprawia to trudność? 3. Skąd łaskawco wiesz, że akurat ten idiota jadący z oceniona na ponad 90 prędkością miał taki ogranicznik, i jak to się dzieje, że mimo (według twej genialnej wiedzy) na autostradach TIR-y (sorry za niefortunne nazewnictwo) jada 120-130? 4 Czy nie przyszło do twej mało ostrej głowiny, że na obu pasach moga jechać PRZEPISOWO samochody, a idioci trąbią, bo im sie wydaje że są królami szosy? I na zakończenie: Koleś, po 8 latach masz pojęcie o DOBRYM jeżdzeniu jak Murzyn z Czadu o komputerze. Nie chcę cię dołować, aleś ZA SŁABY W GŁOWIE ŻEBY BYĆ BELFREM i ZA CIENKI ZA KIEROWNICĄ, ŻEBY BYĆ INSTRUKTOREM. KUMA? No to jak tak, to kolacja, siusiu, paciorek i kimono. A jak nie, to pisz dalej. Takie przeróżne głupotki, jak to masz we zwyczaju.
~do dzien przepisowej jazdy 1-07-2008 21:47
hahahahahahahahaha :D dobry czub z Ciebie a na codzien to pewnie prujesz ze 100 po mieście ;)
~lime 1-07-2008 22:08
Te fotoradary to dzięki lobbingowi sprzedawców motocyklli.
urzula3 1-07-2008 22:09
a może tak postawić foto radary w miejscowościach niedaleko Jeleniej Góry! tam tez mieszkają ludzie , brakuje chodników , kierowcy jeżdżą jak sami chcą i nie widać policji to może foto radary ? dzieci chodzą do szkoły prawie rowami w tym wieku ?jak nasze władze dbają o społeczeństwo a szczególnie dzieci!!! POMOCY!!!
~xxx 1-07-2008 22:16
zastanawiam sie tylko czy to prawdziwy fotoradar czy tylko ściema bo prawdziwe są strasznie drogie a aż tyle chcą ich postawić???
~jga 1-07-2008 22:22
~meni 1-07-2008 22:48
heh łykam że na około 200tys. mieszkańców jeleniej góry nieznajdzie sie jeden co przyjdzie w biały dzień odpali agregat podłączy byka i zetnie te puszki .... sam od dziś zamiast gaśnicy woże peintbola ha
~baba za kierownicą 1-07-2008 23:01
parking Tesco , brak znaków- czyli obowiązuje pierszeństwo- prawa wolna. Nikt tego nie respektuje. Dlaczego?
~_kolegamuzykabezbieżnicka___ 1-07-2008 23:12
Logicznym jest, że po likwidacji przejścia i ustawieniu płotków w tym miejscu prędkość powinna być podniesiona. To przecież jeden z najbezpieczniejszych odcinków na JP2 ! A może ten fotograf będzie równie wysoce inteligięty jak te nasze światła ? ;) Dajcie fotkę tego inżyniera od RD, co wymyśla wszystkie głupawki. Powieszę w garażu zamiast tarczy do lotek ! ;)
~Jacek 1-07-2008 23:40
"Płynność jazdy" tak jak kolega napisał to moim zdaniem żecz najwarzniejsza i tak np. po Jana Pawła nie da rady pzrejechać wszystkich świateł na zielonym przy prędkości 50km/h a jeżeli zacznie się wlec po ulicy kilka autek z prędkością 50km/h to gogos wkoncu poniesie i zacznie ich wyprzedzać z dużo większą prędkością i zacznie stwazać zagrożenie w ruchu,a gdyby było w nie których niejscach 60 czy 70km/h to może była by tam ta wspomniana płynność.
KochaSJG1983 2-07-2008 7:04
Na Lubańskiej powinien być dodatkowy fotoradar, ponieważ tam też zapierdzielają niczym wariaci na zbity kark. Ilekroć tam dochodziło do wypadków, stłuczek, czy kolizji właśnie przez szybkość oraz brawurę i nieostrożność kierowców. Ponadto powinno się dokupić jeszcze trzy fotoradary, żeby ustawić je na Trasie Czeskiej za skrzyżowaniem ulic Goduszyńskiej, Lubańskiej oraz Trasy Czeskiej, przy Polcoloricie w Pakoszowie oraz przy wyjeździe z Jeleniej Góry do Wrocławia na prostej ulicy Jana Pawła II...
~guru 2-07-2008 7:54
pop...ny przepis, 50 w mieście jakiś d...l tylko mógł to wymyślić że na dwu pasmowej drodze:( mowa o Wolności ) z taką prędkością jechać. jak ktoś chce jechać nad może z jelonki to musiałby 13 godzin jechać wedłóg przepisów. Ale k...nów w Polsce nie brakuje, dlatego tak mamy. dużo jeżdże i po niemczech najczęściej, jest tak że ograniczenie jest do 30 ale tylko w miejscach bardzo zagrożonych, a potem jest normalka i te autostrady :) koniec zakazów :) jesteśmy 50 lat do tyłu.
~zamiast 2-07-2008 8:11
Wolałbym obwodnicę południową miasta - tę obiecaną w wyborach.
~tttt 2-07-2008 10:22
szkoda, że nikt nie pomyślał o tym że po likwidacji przejścia dla pieszych przy ul. JPII na wysokosci Salonu Renault wszelkie zagrożenie dla pieszych z tytułu nadmiernej prędkości w tym miejscu praktycznie przestało ustnieć, za to w Jeleniej jest kilka miejsc gdzie takie urządzenie bardziej by się przydało
~~Emeryt 2-07-2008 13:42
01-07-2008 13:54 | KochaSJG1983 |: Odpowiedź - nie skończy się - z Twojego punktu widzenia. Osobiście popieram ~guru i tyle.
~ja 2-07-2008 15:43
Guru... a w Niemczech to jakie niby ograniczenie jest w terenie zabudowanym? Dlaczego Polacy w niemczech potrafią jeździć grzecznie a w u siebie pełna anarchia? Dalej - o ile zmniejszysz czas przejazdu nad morze zwiększając swoją średnią prędkość o powiedzmy 10 km/h? Zdajesz sobie sprawę o ile trzema chwilowo zwiększyć prędkość, żeby średnią dociągnąć do takiego poziomu? ps. co do fotoradarów - to ciągle nic... za mało. Sudecka opuszczona, a tam powinien stać. I częstsze kontrole Policji. Dlaczego jak się jedzie w kierunku Lwówka/Bolesławca pewne jest, że "będą stali" a u nas jak spotkam na drogach radarowców raz na miesiąc to już jest sukces?
~adelante 2-07-2008 16:44
DO "~ja tylko pytam" no to koleszko powinienes za fotoradar w policji robic skoro masz takie celne oko ile kto jedzie , atest mial bys murowany na oko
~adelante 2-07-2008 16:53
DO "~ja tylko pytam" no to koleszko powinienes za fotoradar w policji robic skoro masz takie celne oko ile kto jedzie , atest mial bys murowany na oko
~zenon 3-07-2008 1:09
Do "baba za kierownicą": Ja respektuję i wymagam z całą surowością. Niech no ktoś na mnie wpadnie gdy jadę z prawej! Nie jesteś sama :))
~telik 3-07-2008 8:04
nic to nie zmieni będziemy jeździć jak po Warszawie przed foto radarami tylko się zwalnia a dalej pełen gaz

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Ruszyła procedura ws. referendum

Plany wysadzenia mostu (jednak) są realne?

Prezydent na Polanie Jakuszyckiej

Spotkali się z Beatą Kempą

Informacja wojewody ws. koronawirusa (aktualizacja)

Sonda

Przed nami II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Kto ma większe szanse na wygraną?

Oddanych
głosów
1424
Andrzej Duda
41%
Rafał Trzaskowski
55%
Nie wiem
5%