MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Fatalna wiadomość dla palaczy

Wiadomości: JELENIA GÓRA/ KRAJ
Poniedziałek, 7 stycznia 2008, 8:38
Aktualizacja: Wtorek, 8 stycznia 2008, 8:03
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Nie zapalicie w pubie, samochodzie i na przystanku autobusowym, a zakup papierosów wydrenuje wasze portfele. Taka będzie rzeczywistość amatorów dymka w Polsce.

Dowiadujemy się o tym z najnowszego wydania Dziennika, który pisze o projekcie ustawy antynikotynowej opracowanej przez Prawo i Sprawiedliwość.

– Nie będzie wolno palić w miejscach publicznych, czyli w pubach, restauracjach, szpitalach, szkołach, obiektach sportowych, a także na dworcach i przystankach – wylicza gazeta. Stanie się tak, o ile ustawę posłowie przegłosują, a jest to bardzo możliwe.

Nałogowym palaczem jest jeleniogórski poseł PO Marcin Zawiła. Stara się palenie ograniczać tylko do wyjątkowych sytuacji, ale – jak sam mówi – miewa z tym kłopoty. Nie wiadomo, czy ustawę poprze, choć – zaznacza – papierosy nie są dobre. Być może weźmie przykład z Ewy Kopacz, minister zdrowia, która właśnie palenie rzuciła.

Dziennik alarmuje jednak, że projekt jest zbyt restrykcyjny i może podzielić Polaków na dwie kategorie obywateli. Ale – z drugiej strony – na pewno ucieszy niepalących, których denerwują tytoniowe opary na przystankach autobusowych i w restauracjach. Tam – choć wyznaczone są miejsca dla niepalących – czuć tytoń, bo dym nie zna granic.

Będzie też zakazany dymek w samochodzie, co uczyni polskie prawo jednym z bardziej restrykcyjnych. – Tytoń zaburza percepcję, potęguje uczucie znużenia, a to może doprowadzić do zaśnięcia przed kierownicą. Zapalenie papierosa także rozprasza i może być przyczyną wypadków – podkreślają pomysłodawcy.

Ogłoszenia

Czytaj również

Trudny dojazd do SP 3

Seniorzy na scenie

Rusza remont dachu GOK–u

Komentarze (43) Dodaj komentarz

~Jaco 7-01-2008 9:34
I super! Po każdym moim wyjściu do pubu lub restauracji ubranie nadaje się tylko do prania co oczywiście czynię bo śmierdzi papierochami a kurtkę wietrzę całą noc na balkonie! Nie mówiąc już zdrowotnych konsekwencjach parogodzinnego wdychania tego co trudno nazwać powietrzem! I jeszcze jedno: akcyza powinna być tak poniesiona aby paczka tego świństwa kosztowała 50 zł :)
~Ciotka z ... 7-01-2008 9:54
Pomieszały się komuś priorytety! Czy palenie w samochodzie jest tak niebezpieczne jak pijaństwo , prowadzenie samochodu z komórką przy uchu na skrzyżowaniu lub brak kurtuazji dla przechodniów na zebrach? A następne prawo to nie wozić pasażerów bo rozpraszają uwagę ? Chyba walka z sexem w jadącym samochodzie skutecznie zwalczona - bo nie widzę ... Nasi posłowie chowają się za dymkiem, zamiast zająć się poważnymi sprawami - zlikwidowania głodu dla dzieci i starych (nie 50-cio letnich ) emerytów,poprawy dróg, komunikacji,etc. Na tylko tyle Was stać?!? Bo to za trudne?! Jak daleko się posuną aby całkowicie myśleć za nas i decydować co jest dla nas dobre a co złe ? Ciesze się ze pewne miejsca będą bez dymu i petów , bo kultury tutaj brak...ale nie chce być automatycznie zakwalifikowana do marginesów społecznych ! A teraz zapale papieroska, bo się zdenerwowałam... ,sprawdziłam, nie ma nikogo !!!
~Ryszard 7-01-2008 10:03
Palą w Ratuszu pomimo zakazu.
ciotkaz 7-01-2008 10:18
Do Jaco - picie alkoholu (co innego robisz w pubie?) tez szkodzi, spaliny samochodowe, smrody z oczyszczalni, tłuste mięso, samo życie jest niebezpieczne! Najpierw alkohole będą miały podwyższona akcyzę, potem paliwo,następnie niebezpieczne produkty spożywcze, czytanie prasy i książek i wszyscy będą za- akcyzo- wani! Juz cześć JG ma opłatę za wdychanie uzdrowiskowego powietrza - a nas resztę truje smród, mamy wybór, przenieść się do Cieplic!
Patol 7-01-2008 10:28
A ja dalej będę palił w aucie!! W aucie czuję się jak w domu i nikt mi nie bedzie zabraniał! na ulicy też zapale. A czemu nie? Jak pogoda dopisze to aż miło sie robi ;-)
~Hura 7-01-2008 10:37
Nareszcie tylko jestem ciekawy, który palacz będzie tego przestrzegał i w jaki sposób władza będzie ekzekwować ten zakaz czy też karać za głupotę jaką jest niewątpliwie palenia papierosów kiedy takowa osoba paląca go złamie.
~toja 7-01-2008 12:11
<i> regulamin złamany </i>
~xxx 7-01-2008 12:21
a ja nie palę i uważam za kretyńskie te propozycje a tam gdzie jest napalone aż sino po prostu nie chodzę
~krzych 7-01-2008 12:40
jestem jak najbardziej za i mam nadzieje ze jak najszybciej wprowadza te ustawe!!!!!!!!!co do palenia w aucie to bedzie tak jak z komorkami i tak wszyscy gadaja(az wstyd sie przyznac ale ja rowniez:)) w czasie jazdy.ale w pubach i tym bardziej restauracjach to powinien byc calkowity zakaz!!!!w niektorych lokalach to siekiery mozna wieszac tak jest nadymione.
~d1 7-01-2008 12:57
Paranoja...Nie ma sie co cieszyć kolejna ustawa ograniczająca wolność.No po prostu SUPER...
ebee 7-01-2008 14:12
Nigdy nie paliłem, nie palę i.........nigdy palić nie będę ! Uważam jednak ,że projektowana ustawa jest kretyńska ! Jak większość pomysłów Prawa i Sprawiedliwości zresztą. Uważam, że to ,czy palę, czy nie palę powinno być moim wyborem. Samobójstwo na szczęście nie jest jeszcze przez Prawo i Sprawiedliwość zakazane. Jeśli ktoś chce szybciej zejść z tego świata- jego wola !Sympatykom tej pseudodbającej o ludzi formacji chciałbym przypomnieć, że w Demokracji kazdy człowiek ma prawo decydować o sobie. Nikt nikogo nie zmusza do chodzenia do PUBÓw, gdzie się pali. W cywilizowanych krajach są Puby dla niepalących. Ale jest to wybór właściciela Pubu. On ewentualnie może zakazać palenia tytoniu kilentom. Osobiście prosiłbym mędrców z P i S, aby przestali ineresować się tym , czy palę w swoim samochodzie, czy prowadzę auto w krótkich, czy długich spodniach ! Bo jak tak dalej pójdzie, to powstanie autorstwa tej formacji ustawa określająca ściśle w jakich pozycjach mam uprawiać seks !A tego osobiście sobie nie życzę ! A tyle jest w tym kraju do zrobienia, bo wszystko drożeje. A PIS buja w obłokach ! Pozdrawiam: EBEE
piipi 7-01-2008 14:15
...Minister Zdrowia - Ewa Kopacz, mowila rowniez o zakazie palenia papierosow na balkonie, a nie wspomniala o piwnicy...Dobrze miec teraz znajomego, tego "fajnego Edzia" z kotlowni...
~tentaris 7-01-2008 14:30
może z jednej strony jest to dobre wyjscie,ale ja np.nie wyobrazam sobie wypic piwka i nie moc zapalic papierosa ...takie zycie...wiec w pubach palenie musi byc zezwolone a jak sie komus nie podoba to niech idzie gdzie indziej...moze jeszcze zabronicie dziewczynom noszenie stringow ,bo rozpraszaja facetow??? MOJE ZYCIE-MOJA SPRAWA!!!! i nikomu nic do tego co robie.... tak samo podniesienie cen artykulow tytoniowych...moze za niedlugo chipsy beda kosztowaly 10zl za paczke??? no bo one przeciez tez sa niezdrowe...błagam Was ludzie rzadzacy...urzywajcie czasem tak wznego organu jakim jest mozg
~gemba 7-01-2008 14:59
Następny bzdurny , martwy przepis. Niepalący , szykujcie portfele! Jak mnie wkurzą , to przestanę palić! Zrobi się jeszcze cieniej w budżecie a wtedy Was przyjdą skubać. Na razie niech mnie pocałują w d.łoń.
~Iza 7-01-2008 15:11
Jeśli chodzi o gastronomię - samo powieszenie wywieszki "Sala dla (nie)palących" nic nie da. Własciciel lokalu powinien decydować, czy wolno palić, a jeśli wolno, to instalować PORZĄDNĄ WENTYLACJĘ z wymuszonym obiegiem i kurtyną powietrzną - opłaci się, bo w palącym społeczeństwie będzie mieć wiecej klientów niż taki, który zabroni palenia całkowicie. Co do przystanków - najprostsze wyjście to krótki czas oczekiwania na autobus. Jak mam autobus za 2 minuty, to nie zapalę, bo nie zdążę. :P Jako palaczka, pod wiatą nie palę nigdy, bo nie jestem troglodytą, ale ciekawa jestem, jak się czują mieszkańcy budynku przy przystanku, którym wszyscy palą pod oknem... Pety na ulicy - NIGDY nie wyrzucę niedopałka na chodnik, jeśli mam w polu widzenia kosz na śmieci. Ile koszy jest ustawionych na deptaku albo w ciągu ul. W. Polskiego (pomijając przystanki)??? A potem dziwne, że śmieci i niedopałki na chodniku leżą ... Przy przystankach zasadniczo nie leżą, bo tam są kosze! Taki zbieg okoliczności ... Itd., itp.
~First 7-01-2008 15:13
Nie jestem palaczem , nie wiem jak mozna wdychac takie smrodki, nie mniej jednak uwazam iz autko to miejsce, w ktorym ten przepis sie nie odnajdzie.
~Kazczan 7-01-2008 16:29
jaka swoboda naszego naroda gdy niema co palic i niema co pic...... ;(
~GOCHA 7-01-2008 17:09
SUPER JESTEM ZA TYM W PUBACH NIE DA SIE SIEDZIEĆ JAK POLACZE ZACZYNAJA SIE CZĘSTOWAĆ PAPIEROSKAMI A PRZECIEŻ IDZIEMY ŻEBY SPEDZIĆ MIŁO CZAS. A CZY TAKIE ZADYMIENIE NALEŻY DO PRZYJEMNOŚCI!!!!!?????????
~do First 7-01-2008 17:39
No tak twoje miejsce ale stwarzasz zagrożenie w ruchu drogowym! Papierosy i samo ich palenie podczas jazdy po prostu dekoncentruje kierowcę! Tak samo jak używanie tel.kom. czy głośne słuchanie muzyki a nawet korzystnie z GPS Równie dobrze mogę powiedzieć: po jaką cholerę mi pasy? czy włączone światła?Mój samochód i ja decyduję jak jadę...TAK? Ludzie myślcie racjonalnie!!!
~Niepaląca 7-01-2008 17:40
Ja nie palę ale uważam ze takie restrykcje to ograniczenie wolnosci drugiego czlowieka. To tak jakby zabronic pic w barach bo nie chcesz czuc smrodu wódki od drugiej osoby. Zupelnie bez sensu. Po prostu niech wydzielą miejsca dla palaczy badz zrobia oddzielne pomieszczenia. Podkreślam jeszcze raz jestem nie palaca ale mi nie przeszkadza dym papierosowy tym bardziej w pubach, bo to normalne. A co do samochodów to lekkie przegiecie, bo to tak jakby ktoś zabronił Ci palić fajki w domu. Samochód jest Twoją własnościa! Jak tak dalej pojdzie to uznaja fajki za narkotyk.... Ehh co za kraj!!!
~do GOCHA 7-01-2008 18:03
oczywiście zgadzam się z tobą nie ma to jak mile spędzony czas przy lodzie
~mamba 7-01-2008 18:27
Mówcie co chcecie, ale każdy palący kierowca wie , że nie ma lepszego papierosa jak ten zapalony w casie jazdy !! A jeżeli komuś palenie przeszkadza to niech sie w końcu nauczy palic i przestanie marudzic !!!!!POZDRAWIAM PALĄCYCH!!!!!
~lmn 7-01-2008 18:33
nie jestem i nigdy nie byłem poplecznikiem PiSu, ale ta ustawa jak najbardziej mi się podoba!
~qba 7-01-2008 18:35
jestem za zakazem w pubach i restauracjach i przystankach, reszta mnie nie obchodzi.
~malgorzata 7-01-2008 18:57
nie wiedzialam ze papierosy budzą az takie kontrowersje. Ja mysle ze palenie w knajpie wcale nie musi być zabronione bo tak naprawdę kto komu każe odwiedzać akurat TEN PUB? zgadzam sie z Ebee ze w cywilizowanych krajach są pub-y gdzie sie nie pali. Ale jeżeli chodzi o przystanki autobusowe oraz inne miejsca, w których siłą rzeczy jesteśmy zmuszeni przebywać wszyscy powinniśmy sie szanować. A nie robimy tego wiec dobrze byloby usankcjonować to prawnie. pozdrawiam-niepaląca;)
~artur 7-01-2008 19:19
<i> regulamin złamany </i>
~wtf 7-01-2008 19:36
pójdę do pubu? moj wybor. z autem to jeszcze najmadrzejsza rzecz, ale kurde urok i klimat pubow lezy miedzy innymi w tym ze sa ZADYMIONE. jesli komus to nie pasuje niech tam nie idzie. naprawde nie maja sie czym zajmowac idioci z PiS. i jeszcze biora za ta pieniadze - ŻENADA!
~xyz 7-01-2008 19:39
A co mają powiedzieć nie- palący pracujący w zadymionych pomieszczeniach. To dla nich zbawienna ustawa.
~palaczka 7-01-2008 20:04
no tak nie bede wychodzila na publiczna klatke schodowa zapalic papierosa (moim sąsiadom to nie przeszkadza ze pale na klatce) ale poniewaz jeden z drugim poseł ma cos przeciwko temu zostane w domu i zapale przy dzieciach niech wdychaja ehhh czy tak bedzie lepiej ?? i nikt mi nie zabroni nawet narobic w gacie we własnym samochodzie jakim prawem ktos ma decydowac co bede robila we wlasnym samochodzie czy idac po ulicy tez palic nie moge ?;/ eh nie ma wazniejszych spraw na glowie w tym kraju widac...
~kazik 7-01-2008 20:11
jeszcze troche a godzine policyjną wprowadzą od 22 masz być w domu bo inaczej dostaniesz kolegium albo na dołek cie wsadzą co ich to interesuje że pale w samochodzie może zabronić słuchania radia czy muzyki bo ta też rozprasza kierowce. i jak tu wypić piwko i nie zapalić papieroska niech zrobią bary dla niepalących z przystankami sie zgodze bo to co innego pozdrawiam wszystkich................
~ 7-01-2008 20:38
I bardzo dobrze...... Ja nie pale i wdychanie dymu nikotynowego jest strasznie męczące i dokuczliwe!!! Nauczyliście sie palić to teraz nauczycie sie chować:P
~ja mam racje !!! 7-01-2008 20:38
<i> regulamin złamany </i>
~Ona 7-01-2008 21:10
popieram wszystkimi rekami i nogami !! chcecie palić to trujcie sie w domach!!
~Ed do Niepaląca 7-01-2008 21:21
Jeśli nie wiesz to palenie bierne czyli przebywanie w dymie nikotynowym jest bardzo szkodliwe. Twój pomysł na wydzielanie części dla palących i dla nie palących jest rodem z pkp, gdzie wagon pierwszej klasy jest podzielony połowa dla palących, druga dla nie palących, przecież to istny absurd. Jeśli nie palisz to nie przeszkadzasz komuś, a jeśli palisz to przeszkadzasz i jeszcze trujesz. Inną sprawą jest to, że palący powinni płacić wyższe składki zdrowotne ponieważ są w znacznym stopniu narażeni na choroby układu oddechowego. DO ebee: Demokracja to ustrój, w którym 7 pijaczków przegłosuje 2 mędrców, demokracja to ustrój dla mądrych narodów, o tym mówiło się już w starożytności. Oby w Polsce było mniej głupoty, PiS czy PO jeden syf i już tego doświadczamy, jeśli tego nie zauważasz to niedługo zauważysz. Serdecznie pozdrawiam.
~socjolog 7-01-2008 21:39
O wyższości picia alkoholu nad paleniem papierosów Tak sobie siedzę i myślę. Lubię piwo, choć rosnę w szerz, ale nie palę papierosów, bo uwielbiam się całować. Lubię się całować, ale nigdy z „popielniczką”. Uważam, że kobiety to anioły i powinny być czyste, pachnące, smaczne. Facet, to inna sprawa, czasem musi się spocić, może się nie ogolić, bo to taki wół do roboty. Może się nawet od czasu do czasu upić na umór, byleby nie pchał się kobiecie do łóżka. Wówczas może zapomnieć o całowaniu. Ale gdy wytrzeźwieje, to powinien użyć wody, Giorgio Armani Acqua i potem do kobiety. Oczywiście czystej, nie po umyciu zębów, ale na co dzień. Nie palącej. Palenie, to taki prymitywizm, próżność połączona z brakiem higieny. To dobre dla starych Indian i szamanów. Najbardziej mnie śmieszą kobiety, które ubierają się w modne ciuchy, wystawiają opalony pępek, chodzą do fryzjera i stosują kosmetyki na twarz, a zaraz po wyjściu z fitnes studio jarają jointa na ulicy. Błe! Szkoda mojego języka na taką laskę, nie wspomnę już o coraz bardziej wiotczejących piersiach kobiety i nie daj Boże raku sutka. Tak więc (może to naiwne) nie ma dwóch zdań, z obu nałogów wolę już picie alkoholu. Oczywiście też nie na co dzień, z umiarem, bez ciągów i delirek... Alkohol przynajmniej zaszumi w głowie, pozwoli na chwilę realnie odlecieć z tego świata; piją go ludzie z wysokim IQ. W niektórych formach i odpowiednich dawkach bywa nawet leczniczy. Papierosy natomiast palą moim zdaniem ludzie prości. Wpuszczać świadomie smołę do organizmu, fetor na ciuchy, firanki, meble i całe otoczenie, dla szpanu (na początku), to trzeba naprawdę nie mieć rozumu. Alkohol dodaje odwagi, ośmiela, zobojętnia, ale fajki zatruwają wszystkich dookoła i co najważniejsze – zabijają smak kobiecego języka...
~gemba 7-01-2008 21:42
Ale tu niektórzy trują ! Idę zapalić bo zostanę całkowicie otruty. Takie trucie , to dopiero szkodliwe jest!
~joorek 7-01-2008 21:48
słyszeliście o raku? Palacze powinni mieć świadomość, że popełniają samobójstwo.
~ 7-01-2008 22:09
luuudzie nie pochlebiajcie tak bardzo pisiorkom, to nie jest ich pomysł...oni teraz chcą być bardzo modni,trendy,itd itp za miedzą już chyba 0d półtora roku walczą w bundestagu o to samo ale wolą podwyższać cenę fajek i narazie co do kierowców to ten temat jest daaaaleko w lesie .oni mają lepsze sposoby ,aby ograniczyć palenie /bez jakiś strasznych rystrykcji/ np. każdy gnojek /do 18 roku życia ///bez urazy/// jeżeli miał w kielni/kieszeń/ 4 euro ,to szedł do automatu i miał paczkę fajek jakich chciał ,teraz z automatu można kupić fajki nadal ,ale trzeba posiadać specjalną kartę ,a ta należy się tylko pełnoletnim !!!!!A jeżeli chodzi o pozostałych to raczej tylko frajer ito jakiś niepełnosprytny rzuci niedopałka/peta/ tam gdzie mu się podoba 30 euro to najmniejsza kara za takie wykroczenie!!!! i tam nikt do PISu nie należy /NIE PODPIERDZIELA/ pewnie jakiś typek z branży produkujacej jakieś tam tabletki albo plastry na nie palenie dorwał się do koryta to jest chyba lobbowanie
~turysta 7-01-2008 23:19
Wzorem Irlandii, proponuję wygonić palaczy PRZED lokal. Ma to swoje ogromne plusy - np. możliwość poznania nowych osób (pamiętam gdy w LO palarnia byłem miejscem spotkań!), przy tym nie przeszkadza to niepalącym + do tego my sami i nasze ciuchy (my=palacze) nie śmierdzimy dymkiem... Tylko już widzę rozwrzeszczane twarze starszych Pań, które nie mogą spać, bo jej palą pod oknem ;) Sam osobiście nie miałbym nic na przeciw takiemu postulatowi, aby palić na zewnętrznej... Zakaz palenia w aucie, to jednak przegięcie pałki...
~manci 8-01-2008 1:13
niech palą we własnych mieszkaniach ale nie na klatkach schodowych zwłaszcza drewnianych szlag mnie trafia jak widzę pełno petów na schodach powinno się tę ustawę rozszerzyć na całkowity zakaz palenia
PrYk 8-01-2008 7:26
I bardzo dobrze ! Koniec ze smrodem ! Popieram ! Bez papierosa mozna zyc ! Trzeba bylo sie uczyc palic ? Pozdrawiam
~walczacy z dymem 8-01-2008 12:53
jestem jak najbardziej za wygonieniem palaczy z lokali!!!skoro tak bardzo chce im sie palic to niech wyjda sobie na zewnatrz i zapala!dlaczego mam wdychac ich smrod!a niech sami sie troja!lubie posiedziec i napic sie piwka w knajpce z tym ze niema w Jeleniej Gorze takiej w ktorej by sie nie palilo.takze niech nikt mi tu zaraz nie pisze zebym poszedl sobie wlasnie do takowego lokalu!
~Janusz 8-01-2008 20:57
żeby jak najszybciej ta ustawa weszła - a bardzo się cieszę że w szkołach!!!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Mazolewski show!

Będzie referendum w Jeleniej Górze?

Koncert Papieski  

Manewry: pościg, strzały, 30 rannych

Radny KO: Szyszko już, a kiedy reszta?

Sonda

Dla piratów drogowych, jak w Estonii, zamiast mandatu godzinny postój. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
44
Tak
70%
Nie
25%
Nie wiem
5%