MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Sobota, 6 czerwca
im. Danuty, Dominiki

Dzieci zostaną w domach?

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 23 maja 2020, 9:43
Aktualizacja: Poniedziałek, 25 maja 2020, 14:04
Autor: UM Jelenia Góra
Fot. Archiwum
W czwartek i w piątek (21–22.05) z inicjatywy prezydenta Jeleniej Góry Jerzego Łużniaka trwało badanie przesiewowe pracowników przedszkoli miejskich w Jeleniej Górze. Niemal 350 osób miało być poddanych testom. Przedsięwzięcie to zostało zorganizowane bez wsparcia finansowego Rządu RP, mimo że zabiegały o to i gminy, i Unia Metropolii Polskich – informuje Cezary Wiklik, rzecznik Urzędu Miasta w Jeleniej Górze.
Uznaliśmy – powiedział J. Łużniak – że w interesie ochrony zdrowia pracowników przedszkoli i ich podopiecznych musimy to zrobić, żeby – na tyle, na ile to możliwe – zapewnić ochronę epidemiczną tych placówek, przed ich planowanym otwarciem.

Okazało się (w chwili, gdy badania prowadzone przez pracowników Pogotowia Ratunkowego jeszcze się nie skończyły), że wśród pracowników znalazły się osoby, w przypadku których testy wykazały obecność przeciwciał, co oznacza w pewnym uproszczeniu, że są one albo chore, albo przeszły tę chorobę bezobjawowo. Teraz zachodzi wątpliwość, którą może wyjaśnić tylko dyrektor placówki, czy brały te osoby udział w pracach przygotowujących przedszkola do otwarcia, czy też nie. W drugim przypadku sprawa jest – zdaniem jeleniogórskiego sanepidu prosta – jeśli nie stykały się z przedszkolem, to placówka może być otwarta, a te osoby zostaną poddane kwarantannie i testom już genetycznym. Jeśli brały, to sytuacja jest inna.

Podobnie rzecz się ma w sprawach rozpoczęcia także z dniem 25.05. opieki opiekuńczo-wychowawczej nad klasami I – III szkół podstawowych. Nauczyciele będą przebadani „przesiewowo” i dopiero potem się okaże, czy są wśród nich osoby „pozytywne”. W tej sytuacji dyrektorzy szkół także będą musieli podjąć decyzję, czy otwierają placówki, czy też nie.

Ale przedstawiciele rządu zgodzili się na otwarcie placówek przedszkolnych i szkół, przedszkoli nawet od 6 maja br. – przekonują niektórzy rodzice, zainteresowani przekazaniem dziecka pod opiekę. – Owszem – mówią inni. – Przedstawiciele Rządu zgodzili się na otwarcie placówek, ale pod pewnymi warunkami, które dla samorządów są skrajnie trudne do spełnienia, a w konsekwencji pozostawili odpowiedzialność burmistrzom. Wygląda to tak, jakby organizatorzy ruchu drogowego zgodzili się, żeby każdy kto ma samochód i prawo jazdy wyjechał na nieoddaną oficjalnie do użytku drogę bez znaków, ale pod warunkiem, że jest pewny, że nie spowoduje wypadku, bo jeśli to się zdarzy, to wyłącznie on, a nie organizator ruchu będzie w pełni odpowiedzialny za skutki - dodaje C. Wiklik.

Sonda

Otwarcie szkół dla najmłodszych uczniów nie oznacza normalnej nauki, tylko zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. Czy to ma sens?

Oddanych
głosów
1093
Tak
27%
Nie
69%
Nie wiem
5%

Twoja reakcja na artykuł?

4
9%
Cieszy
2
4%
Hahaha
1
2%
Nudzi
8
18%
Smuci
3
7%
Złości
27
60%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Dzieci zostały w domach

Kapitalna wiadomość w sprawie linii kolejowej do Karpacza i Kowar!

Kurator zaskoczony  

Komentarze (71) Dodaj komentarz

~dur gur 23-05-2020 11:18
s..nie w Banie. nie dość ,że jest wielkie G... a nie żadna zdalna edukacja. Bo wysyłanie zadanych lekcji to żadna nauka, to jeszcze byle nie wrócić do pracy w tym roku szkolnym. Lenistwo, a nie żaden strach. Dobrze, że mogą latać po sklepach itp. A ludzie inni pracują plus pracują w domu za nauczycieli! Do PRACY!
~XD 23-05-2020 12:02
do: ~dur gur (11:18)
100% prawdy !
~Do de bi la wyżej 23-05-2020 12:35
do: ~dur gur (11:18)
To morawieckiemu to pa ja cu napisz, bo to on pozamykał szkoły, a nie nauczyciele
~Gór dur 23-05-2020 12:58
do: ~Do de bi la wyżej (12:35)
Ty pewnie nauczyciel, co leniwcu?! Jak tam "zdalne nauczanie? Tez rodzicom pajacu lekcje wysylasz zeby robote za ciebie robili? Byle do wakacji! Zebys sie z przepracowania nie usrał. Sa tacy co pracuja i zamkniete szkoly nic do tego nie mają, ale ty napewno sie opierdzielasz 😁
~Daleko od środka tarczy 23-05-2020 20:52
do: ~Gór dur (12:58)
Nie trafiłeś. Studiuję inżynierię i rozróżniam to, że ktoś nie chce chodzić do pracy, od tego, że ktoś nie może chodzić do pracy. I z tego co kojarzę to rząd pozamykał szkoły i uczelnie, a nie nauczyciele. Więc wszystkie nietrafione żale kierować do pinokia i adriana trzeba.
~aaa 23-05-2020 21:35
do: ~Gór dur (12:58)
Tak byle do wakacji zapracowany frustracie spod biedronki, co nie uzbierałeś jeszcze na mózgotrzepa? Zamiast czachodyma mózgu drobiowego sobie trochę dokup, dorzucisz trochę ramu i też nauczanie zdalne będziesz robił.
~Gór dur 23-05-2020 22:40
do: ~aaa (21:35)
Chyba ci cpanie weszlo za mocno 🤣
~Ankabrown 23-05-2020 22:55
do: ~aaa (21:35)
Czyżby to właśnie błysnął nam tu nauczyciel niosący kaganek oświaty? A potem zdziwieni, że ich nie szanują, jak sami z siebie d..ni robią
~inge 2-06-2020 18:23
do: ~Gór dur (12:58)
Ale bzdry pan pisze nie mając pojęcia jak wygląda zdalne naczanie.Myślę że wymaga od naczycieli wiecej wysiłku niż lekcje w szkole.Odbywają się normalne lekcje ze wszystkich przedmiotów z wykładami,odpytywaniem,pracą ucznió w czasie lekcji itd.Jak się nie wie to sie nie wypisuje bzdur.Nie jestem nayuczycielką ale babci aucznia i widzę tio na własne oczy
~Racja 23-05-2020 14:33
do: ~dur gur (11:18)
A w czym nauczyciele są lepsi od pozostałych grup zawodowych? Wszyscy wracają do pracy, a święte krowy nie chcą? A łuzniak jest tak samo g..upi jak Morawiecki, każdy tylko pod publiczkę robi. Dlaczego prezydent nie pojawił się że swoimi g..wno wartymi testami jak większość firm do pracy wracała. Czyżby pokuta za okłamanie nauczycieli podczas ich strajku w ubiegłym roku?
~Ewa 23-05-2020 16:29
do: ~dur gur (11:18)
Nic nie wiesz o zdalnym nauczaniu, zapraszam do szkoły, zrób studia i przyjdż do szkoły, ucz w szkole, ucz zdalnie. Wtedy będziesz mógł się wypowiadać jak to wygląda. Nie masz o tym zielonego pojęcia, bijesz pianę i jesteś hejterem.
~Gór dur 23-05-2020 16:53
do: ~Ewa (16:29)
Mam studia lepsze niz pedagogiczne 😁i nie musze sie w szkole wycierać. A o nauczaniu zdalnym wiem wiecej niz ci sie wydaje! A napewno więcej niz ty. I wiem jak powinno wygladac i jak moze wygladac, a jak w naszej dziurze w wiekszosci wyglada. Wiec nie bij piany biedny nauczycielu bo poki co pracuje za ciebie i na ciebie
~Gość7 25-05-2020 12:15
do: ~Gór dur (16:53)
Studia skończyłeś ale niedouczony jesteś z języka polskiego a konkretnie z gramatyki.
~inge 2-06-2020 18:26
do: ~Gór dur (16:53)
Nie jestem naczycielką ale obserwuje lekcje mojego wnuczka i widzę ile wysiłku wkładają naczuczyciele w przygotowanie lekcji,.Nie wiem dlaczego różni trolle wypisują bzudry nie mają co niczym pojęcia.
~Ela 25-05-2020 19:41
do: ~Ewa (16:29)
Zdrbiłam 2 kierunki, w szkole przepracowałam 2 lata. Takiego bicia piany i zakłamanie nie spotkałam przez kejne 20 tat pracy. Pozdrawiam panią, która mojej pracownicy poleciła dokleić kartki do żądanego formatu A 3, podając jego wymiary. I jeszcze panią od wf, dla której przesłany filmik był zbyt któtki(zabrakło 1,5 minuty) do wymaganego przez panią czasu nagrania. Choć są też wspanualu nauczyciele, którym zależy na uczniach i prowadzą lekcje online i jeszcze po południu kontaktują się z rodzicami, jeśli Ci mają problem. Ale większość,, chce mieć wolne popołudnia,, pozdrawiam p. Gosię,
~lusyfe 23-05-2020 21:52
do: ~dur gur (11:18)
niema chorób bezobjawowych - przestańcie powielać bełkot
~Jalo 23-05-2020 23:41
do: ~lusyfe (21:52)
Bezobjawowo- bo się trudno przyznać że korona był, jest i będzie, każdy już miał z nim styczność albo będzie miał. To jest wojna ale całkiem inna, psychologiczna.
~ 23-05-2020 23:03
do: ~dur gur (11:18)
To zapraszam do szkoły właśnie brakuje nauczycieli. Też będziesz miał dobrze.
~Dur gur 24-05-2020 10:14
do: ~ (23:03)
I pracować z nauczycielami? Nie dzięki 😁 nie lubie otaczac sie leniwym nieudacznikami.
~Iks 25-05-2020 11:06
do: ~Dur gur (10:14)
Wolisz się wyróżniać w grupie?
~ewka konewka 23-05-2020 11:19
trzynastka zamknieta
~Ola 23-05-2020 12:37
do: ~ewka konewka (11:19)
Jak wszystkie inne szkoly
~456 23-05-2020 11:27
W szkołach wszyscy pracownicy będą przetestowani czy wybiórczo i kto o tym będzie decydował?
~az 23-05-2020 11:43
do: ~456 (11:27)
Ci co są wyznaczeni do pracy z dziećmi stacjonarnie.
~Ciule 23-05-2020 12:21
Rząd uwolnił, a samorząd jeśli czuje, ze może to zrobić to robi, ale tak żeby nikt nie ucierpiał.Nikt nikomu nic nie każe. Wielki sukces będzie jak inicjatorowi działań się uda, bo będzie mądrzejszy i sprytniejszy od rządu.A jak się nie uda to winny będzie ten g..upi rząd.Obłuda do potęgi "n-tej". g..wno robią i chwalą się byle czym.
~Mama4 23-05-2020 12:42
Co mają zrobić rodzice, którzy pracują?Dziecko 10 letnie ma zostać same w domu.
~,,, 23-05-2020 13:28
do: ~Mama4 (12:42)
Z całym szacunkiem, ale dziecko które ma 10 lat jest już dużym dzieckiem. Ja mając 10 lat sam chodziłem do szkoły, jeździłem autobusem na treningi piłki nożnej oraz zostawałem w domu jak rodzice byli w pracy i żyje.
~Mama4 23-05-2020 21:06
do: ~,,, (13:28)
Brawo, ja też sama chodziłam do szkoły,na treningi i sama zostawałam w domu. A teraz zostaw swoje dziecko same w domu na 9 godzin i idź do pracy.Powodzenia
~Ela 25-05-2020 20:07
do: ~,,, (13:28)
Toż to małe dzieci, proszę mi wybaczyć ale 20 lat temu też woziłam dzieci na zajęcia, choć były bardzo samodzielne. Samopas biega patologia, normalni rodzice martwią się o swoje pociechy. 10 latek to przecież małe dziecko,
~Kio 23-05-2020 15:25
do: ~Mama4 (12:42)
Do domu dziecka oddaj
~ 23-05-2020 13:14
Samorządy rzucają ludziom kłody pod nogi i tłumaczą to działaniami rządu. To polityczne nieroby uzależnione od decyzji Trzaskowskiego i Dulkiewicz.
~gderacz... 23-05-2020 14:10
to wszystkie przedszkola wciaz zamkniete beda czy tylko te gdzie u pracownikow stwierdzono obecnosc przeciwcial?
~az 23-05-2020 20:21
do: ~gderacz... (14:10)
tam gdzie sa zakażeni
~Jacenty 23-05-2020 14:19
Testy powinna być zrobione wcześniej wykluczyć zarażonych i otworzyć szkoły żłobku i przedszkola pod koniec maja
~Raczej nie 23-05-2020 20:59
do: ~Jacenty (14:19)
Jak by robili wcześniej, to w międzyczasie mógłby ktoś się zarazić, już po wykonanym teście. Dlatego na ostatnią chwilę robią.
~... 23-05-2020 14:49
W powiecie nikt testów nie przechodzi. Placówki są otwierane na zasadzie epidemii nie ma wszystko będzie dobrze. Przecież są nowe ogniska np. w Karpaczu kolejnych 10 osób zarażonych.
~... 23-05-2020 14:51
Zgodnie z obowiązującymi przepisami konsekwencje poniosą pracodawcy czyli dyrektorzy szkół.
~anonim 23-05-2020 17:12
Ja mialam lat 7 , do szkoly chodzilam na piechote i to dosc daleko.Mama zostawiala mi jedzonko i wcale nie bylo tak zle, bo i kolezanka przyszla do mnie, nikt tego nie bronil, ze do domu to nie.Teraz gdyby bylo mozna, to rodzice by wjezdzali do szkoly na schody, bo 9 letnie dziecko musi byc pod opieka mamy.Moja znajoma ma dwie corki: jedna 12-cie, a druga 10. Mamusia bierze zwolnienie z pracy, bo dziewczynki same nie moga zostac w domu.Czy tak sie wychowuje dzieci? Na nie radzacych sobie?
~az 23-05-2020 20:20
do: ~anonim (17:12)
wg. prawa nie może. Jak cos sie stanie lub ktos doniesie może miec sprawę i karę.
~Mama4 23-05-2020 21:21
do: ~anonim (17:12)
Jak będziesz miał swoje dziecko to bedziesz się mógł wypowiadać.Zostawisz samą 9 latkę w domu i pójdziesz do pracy na 9 godzin.I tak codziennie przez 3 miesiące.A jak ci obiecają , że dziecko będzie mogło iść do szkoły to się wycofają bo zapomnieli o testach.
~Dur gur 24-05-2020 10:19
do: ~Mama4 (21:21)
Otóż to. Z tym, ze nikt nie zapomnial tylko 1) nauczyciele lobbowali o wolne aka"zaraz umre jak pojde fizycznie do pracy, 2)zagrywka polityczna. W d u p i e mają dzieci i rodzicow, bo im wygodnie jak jest.
~Hmmmm 24-05-2020 19:45
do: ~anonim (17:12)
Przepisy się zmieniły
~Gość 23-05-2020 19:58
A przedszkola niepubliczne? Czy pracownicy tam też zostaną poddani testom? Czy są gorszej generacji ?
~Gość:, 23-05-2020 19:59
Mam dziecko w niepublicznym czy tam również personel zostanie zbadany ?
~ 23-05-2020 20:27
do: ~Gość:, (19:59)
Nie,w prywatnych przedszkolach dyrekcja liczy tylko na kasę,pracowników i dzieci oraz ich zdrowie maja w d....e,tak jest w "Bajkolandzie" na W.Pola
~456 23-05-2020 20:28
Piszczcie konkretnie bo pracownicy to nie tylko nauczyciele lecz także pracownicy niepedagogiczni. Czy testowani będą takze fizyczni pracownicy, ktorzy pośrednio mają kontakt z dziećmi poprzez sprzątanie czy powtarzaną kilkukrotnie dezynfekcję sal - no chyba że te czynności będą wykonywali poddani testom "pracownicy"?
~az 24-05-2020 7:55
do: ~456 (20:28)
Podobno tak
~ 23-05-2020 20:31
Moje dziecko tez jest w przedszkolu prywatnym i tam pani dyrektor zakupiła testy żeby nie narażać na koronawirusa,trzeba mieć głowę na karku i myśleć.Szacunek wielki,będę spokojna o swoje dziecko.
~ 23-05-2020 20:40
Nie dałabym nigdy dzieci do niepublicznego przedszkola,wole czekać rok na wolne miejsce w publicznym
~Noti 23-05-2020 21:07
To dowodzi temu że albo każdy już przeszedł, w styczniu był nawał chorych dzieci w szkołach albo te testy wykazują Covid19 u roślin, zwierząt i nas, to dowód na to że Świąt nie może uwierzyć w to potworne kłamstwo. Jeśli zamiast innych przedsięwzięć zrobić każdemu test to byśmy w końcu obalili te kłamstwa. Pozdrawiam
~. 23-05-2020 22:29
Żeby mieć pewność musieliby być przebadani wszyscy - nauczyciele, dzieci i rodzice, którzy przychodzą z dziećmi. Samo przebadanie nauczycieli nic nie daje. Nauczyciel też nie ma pewności, czy wszystkie dzieci są zdrowe skoro nie przeszły testów.
~Ankabrown 23-05-2020 22:44
Studia nauczycielskie to żaden wyczyn 🤣 nie ma sie czym chwalić. Pedagogika, też mi coś 😁 i w wiekszosci w wyzszej szkole krecenia lodów. Plus co? Roczna podyplomówka i wielcy specjaliści 🤣 Prawdziwi specjaliści pracują na uczelniach, w laboratoriach, porządnych firmach badawczych, rozeijają sie, a nie gniją w szkole. Szkoła to wygodna posadka i tyle. A prawdziwych pedagogów jak na lekarstwo. Reszta to Wieczny przerost formy nad treścią. Mało wiecie w tej Polsce o nauczaniu. A jak czytam jak sie nauczyciele wypowiadają to cieszę sie, ze mam to juz za sobą :)
~? 23-05-2020 22:56
Czy dzieci, które przyjdą do szkoły też będą miały wykonywane testy? Dlaczego w tym przypadku ma wystarczyć oświadczenie rodzica? Bez testów nie ma pewności.
~Jan 23-05-2020 23:39
do: ~? (22:56)
Jeśli by miały testy to by wyszło że większość już dawno przechodziła infekcje, tego się wszyscy boją, przyznać że jesteśmy robieni w konia
~_ 23-05-2020 23:02
Powrót dzieci do szkół jest przedwczesny. To jeden wielki eksperyment. Dlaczego dalej będzie prowadzone zdalne nauczanie, a część dzieci wraca do szkół? Teraz dziennie jest więcej zarażeń niż np. w kwietniu. W kwietniu nie wolno było wychodzić z domu, a teraz wolno?
~ 23-05-2020 23:10
Nieroby do roboty
~Hmmm 24-05-2020 4:56
Teraz wystarczy jedno dziecko z bezobjawowym koroawirusem i mamy zarażone inne dzieci i pracowników wcześniej przeglądanych .
~Dla pewności 24-05-2020 5:02
Czy jemny wynik testu daje pewność, że po kilku dniach ,osobą testowana będzie nadal zdrowa. Może należy robić testy dwa razy w tygodniu.
~ 24-05-2020 7:17
Testy robić non stop
~Alek 24-05-2020 9:01
Ludzie obudźcie się, jeśli testy by nam wszystkim zrobili to by wyszło że większość nas już przechodziła infekcje... Bo uwaga... Corona już znana jest ludzkości to jest wirus z grona tysięcy innych które nas atakują. A testy na nauczycielach i innych pracownikach szkół to poprostu udowodnią (to samo jest z górnikami, jak bada się większą liczbę to zawsze coś wyjdzie, ba nawet dzwoni sanepid że wynik pozytywny u górników którzy nie mieli testu wogole robionego, taka mała ciekawostka) . A ponoć polski naród jest mądry a te komentarze dowodzą ze łatwo można zmanipulować ludzkie życie.....
~.. 24-05-2020 9:26
Żaden rodzic nie będzie miał pewności, czy dziecko nie zarazi się w szkole skoro dzieci nie przechodzą testów. Poza tym wymóg zachowania odległości 1,5 m pomiędzy dziećmi nie jest możliwy w klasach 1-3 To naturalne, że dzieci będą się kontaktować.
~gderacz... 24-05-2020 11:26
to ktore przedszkola beda dzialac?mi wydaje sie,ze to niedorzeczne otwierac teraz przedszkola i szkoly....dobrze ktos pisal---wystarczy jedno bezobjawowe dziecko....porazka
~...e...as 24-05-2020 11:30
w styczniu juz wiele osob moglo przejsc ta chorobe,pusto bylo w szkolach i przedszkolach
~Natii 24-05-2020 19:06
do: ~...e...as (11:30)
Dokładnie, dlaczego testy nie robili wcześniej, raptem pojawiła się choroba i testy w tym samym czasie, to pierwsza do tej pory choroba która przechodzimy bezobjawowo, bardzo ciekawe, myślę że wiele chorób przechodzimy bezobjawowo jak głupota, manipulacja itd. Przerażające jest to że i władze rządowe i samorządowe brną w tym kłamstwie jeszcze bardziej.
~anonim 24-05-2020 16:17
Ankabrown- Nie posylaj dzieci do szkoly, bo ich ucza "nieudacznicy" Trudno, ze nie moga studiowac na uniwersytecie majac 7 lat. Ktos musi uczyc i w szkole podstawowej i w sredniej, zeby twoje dziecko dostalo sie w rece naukowcow. Studia pedagogiczne sa tak samo trudne jak twoja politechnika. Trzeba tak samo zdobywac wiedze.
~Ankabrown 24-05-2020 16:46
do: ~anonim (16:17)
Dzieki Bogu nie musze moich dzieci posylac do was polskich nauczycieli 🤣lepsze mam szkoly niz ty napewno Ale jak czytam ze politechnika to rowne ze studiami pedagogicznymi to nie wiem czy soe śmiać czy plakac 🤣 ot ego nauczyciela, co w d..ie byl i gowno widzial
~ehhil 24-05-2020 16:28
Niech zrobią testy dzieciom i pracownikom szkół wtedy można być spokojniejszym. Wystarczy jeden dziecko nosiciel który zarazi inne dziecko z mniejszą odpornością organizmu i może być źle.Wcale nie powinni na razie szkół otwierać.A Brajan i Jessica jak nie potrafią zająć się swoją pociechą to widocznie nie dorośli do bycia rodzicami !!!
~do Ankabrown 24-05-2020 19:56
Ciebie wykształcili właśnie nauczyciele i masz ich trud,wysiłek głęboko gdzieś?Cuchniesz chamstwem i brakiem szacunku do ich pracy,żeby i tak zostać d..ilem jak Ty.
~Ankabrown 24-05-2020 20:20
do: ~do Ankabrown (19:56)
Ja mialam lepszych nauczycieli niz obecne leniwe barachło. Ich moge szanować, a nie obecne byle co, wiecznie w pretensjach. Czas znow sie za krowy przebrać i spiewac. 😁
~korwin 25-05-2020 12:25
Wydawanie PUBLICZNych pieniędzy bez celu i bez pewności co do wyników. Te testy dają pewność w zaledwie 10%. Czy to prawda, że Prezydent płaci z ZFŚS? Czyli z pieniędzy na zasiłki? I co na to prawo? Podobno zmieniają regulaminy, aby tylko zrobić bezwartościowe badania. Właśnie wydali ok. 45 tys. ! Będą badali też MOPS, szkoły, poradnie inne placówki wychowawcze i opiekuńcze? To tylko POLITYKA!!!!!!
~anonim 25-05-2020 12:36
Ankabrown- Jezeli nie mieszkasz w Polsce, to tam ucz swoje dzieci, a nie obrazaj i nie wyzywaj polskich nauczycieli. Tam gdzie mieszkasz i jest ci dobrze, to dobrze i wiecej juz nic nie pisz. Szpanujesz facet.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Jak dojechać na Czarne?

Zakup laptopów do Zespołu Szkół we Wleniu

Pełna mobilizacja zwolenników Rafała Trzaskowskiego

Wizyta władz Powiatu Lwóweckiego w szkołach powiatu

Odór przy ulicy Polnej

Sonda

Pojawiają się głosy, że w związku z zaległościami w nauce, spowodowanymi pandemią, wszyscy uczniowie powinni powtarzać rok. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
739
Tak
25%
Nie
72%
Nie wiem
4%