MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Sobota, 26 września
im. Łucji, Justyny

Do miejskiego autobusu tylko ze złożoną hulajnogą

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 12 września 2020, 7:02
Aktualizacja: 9:53
Autor: WAC
Fot. WAC
Przy drzwiach autobusów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Jeleniej Górze pojawiły się naklejki z przekreśloną hulajnogą. Czy oznacza to, że wprowadzono zakaz przewożenia tych pojazdów w autobusach miejskiej spółki?

Jak tłumaczy rzecznik prasowy spółek miejskich Zbigniew Rzońca - treść naklejki jest nieco myląca, gdyż podróż z hulajnogą autobusem MZK nadal jest możliwa, jednak przy zachowaniu określonych zasad. Oznacza to, że wsiadając do autobusu z hulajnogą należy zadbać, aby była ona przewożona w sposób zgodny z "Regulaminem przewozu osób i bagażu ręcznego". Regulamin ten - między innymi - zabrania wnoszenia do autobusów przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla podróżnych, zagrażać bezpieczeństwu i porządkowi oraz stwarzać możliwość wyrządzenia szkody pasażerom lub kierowcy, a także przeszkadzać im i narażać na niewygody

Jako przewoźnik dopuszczamy przewóz hulajnóg (i takie informacje były od kilku lat udzielane na indywidualne pisemne bądź mailowe zapytania) jednakże pod pewnym warunkiem, a mianowicie po doprowadzeniu do stanu, aby hulajnoga spełniła definicję bagażu podręcznego - mówi Z. Rzońca. - Jest to możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy zostanie złożona, nie zajmuje dużo miejsca tj. nie więcej przestrzeni niż ta, którą pasażer ma do dyspozycji nad i pod miejscem, które zajmuje, nie utrudnia przejścia i nie przeszkadza pasażerom, jest trzymana przez pasażera w ręku lub na kolanach. Najlepiej, gdyby została spakowana do jakiegoś pokrowca. Również dopuszczalne jest jej umieszczenie pod siedzeniem pasażerskim, ale wówczas trzeba ją zabezpieczyć w taki sposób, aby uniemożliwić jej przemieszczenie się w pojeździe w warunkach gwałtownego hamowania.
Wiadomym jest, że rozróżnia się wiele rodzajów hulajnóg np.: wyczynowe, miejskie, z dużymi kołami, elektryczne - dodaje rzecznik MZK. - Niestety nie wszystkie posiadają możliwość złożenia ze względów konstrukcyjnych, a wówczas nie spełniają definicji bagażu podręcznego. W takiej sytuacji nie mogą zostać przewiezione autobusem komunikacji miejskiej przede wszystkim dlatego, że pojazdy miejskie nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń typu pasy bezpieczeństwa czy inne uchwyty, które umożliwiłyby unieruchomienie przewożonego przedmiotu.

Jak zapowiada Z. Rzońca - ciągu kilku dni obok drzwi autobusów pojawią się kolejne naklejki, przedstawiające złożoną hulajnogę, czyli wskazujące na zalecany sposób przewożenia tego pojazdu.

Twoja reakcja na artykuł?

53
59%
Cieszy
21
23%
Hahaha
4
4%
Nudzi
1
1%
Smuci
4
4%
Złości
7
8%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Orle pamięta o Ryszardzie Semczuku

Senator zachęca do głosowania na maszty

Rozbudowa szpitala  

Komentarze (88) Dodaj komentarz

~ 12-09-2020 7:15
Ciężko było pomyśleć od razu i zrobić jedną zbiorczą naklejką z piktogramami?
~~ 13-09-2020 9:27
do: ~ (7:15)
Myślenie to pięta Achillesowa zarządzający MZK.Rower można hulajnogi nie.Za chwile się okaże że,,baba z jajajami" jadaca na rynek przewozi niebezpieczny ładunek. Pan rzecznik spółek miejskich niech się wypowie może w bardziej przyziemnej i mniej zagmatwanej sprawie terminu remontu ul Krakowskiej.Oddanie nastapi po terminie,a jeszcze bardziej remontu Al.Wojska Polskiego.Tu terminy będą znacznie przekroczone.
~BRZECHOTNIK 14-09-2020 23:15
do: ~~ (9:27)
Nooo.... żebyś wiedział, że jaja to niebezpieczny ładunek, a tym bardziej baba z jajami... A co dopiero "baba z jajajami" ! No, weź się zastanów... porządnie. :)
~Miasto cudów 14-09-2020 17:03
do: ~ (7:15)
W tym mieście wszystko to, co normalnie funkcjonuje u innych, tutaj urasta do rangi czegoś niewykonalnego.
~BRZECHOTNIK 14-09-2020 23:00
do: ~Miasto cudów (17:03)
To proste... bo to co nienormalne stało się normalne. Dzięki temu mamy normalnie i... jest dobrze.
~BRZECHOTNIK 14-09-2020 23:08
do: ~BRZECHOTNIK (23:00)
No i jeszcze jedno... Jak ze złożoną nogą hulać po autobusie...? Nie mam pojęcia. A może hulajnogą złożyć autobus i jechać dalej? Jest przecież tyle możliwości na normalność bez normalności. :)
~Krecik 14-09-2020 21:04
do: ~ (7:15)
Najważniejsze tęczowe naklejki tego p e d a l s t w a LGBT
~Miłościwy 12-09-2020 7:20
Prawda jest taka że tu wcale nie chodzi o tą zasr...ą hulajnoge! Tu chodzi o typa, który naje***ny chciał się popisać jaki to on super hiper gość! A że był zwykłym leszczem, jednostrzalłowcem, to Panowie Policjanci mu udowodnili po ponad 15 minutach grzecznego tłumaczenia. (Moim zdaniem robili to o 14 min za długo) . Taki ś m i e ć, w innym kraju leżałby skuty po pierwszych trzech niewykonaniach rozkazu od Policjanta! Taka prawda! A oni się z nim cackali 15min. Afera rozdmuchana na cały kraj, a tak naprawde nic się nie stało! Po prostu zwykły D e b i l, i Policja reagująca tak jak powinna w stosunku do takich D e b i l i ! AMEN
~Pasażer jakiś tam 12-09-2020 8:04
do: ~Miłościwy (7:20)
Nic dodać, nic ująć. Już pomijając te hulajnogi, może regulamin jest nieporecyzyjny. To dobrze, że są te naklejki. Facet wszedł do autobusu pijany. Już za samo to zgodnie z regulaminem kierowca może odmówić przewozu takiej osoby. Druga sprawa (to się dowiedziałem później) pan nie skasował biletu. Więc domagał się usługi nie płacąc za nią. Już z tych dwóch powyższych powodów zgodnie z regulaminem kierowca może odmówić przewozu bo nie zapłacił za usługę i był pijany. REGULAMIN PRZEWOZU OSÓB I BAGAŻU RĘCZNEGO POJAZDAMI MIEJSKIEGO ZAKŁADU KOMUNIKACYJNEGO SP. Z O.O. W JELENIEJ GÓRZE Rozdział II paragraf 8 punkt 1 i 2 Rozdział II paragraf 15 punkt 1, 2, 3 i 4
~Lm 12-09-2020 11:34
do: ~Miłościwy (7:20)
Typem na...ym to ty jesteś..facet był z3 dzieci i tu trzeba było zrobić taki cyrk przez kierowce .Dlaczego jak jest taki silny to dlaczego nie wyjdzie do meneli pijanych lub do innych bo się boi dostał by po ryju i tyle w temacie
~Miłościwy 12-09-2020 12:10
do: ~Lm (11:34)
Hehehheh! Następny jednostrzałowiec się odezwał!! Wracaj chłopczyku do domku bo jeszcze przykozaczysz na mieście i sobie narobisz wstydu przed podobnymi leszczowymi jak ty kolegami.... AMEN!
~pff 12-09-2020 12:41
do: ~Miłościwy (12:10)
Ło ho ho ho, pan władza się zdenerwował, zluzuj piesku.
~ 13-09-2020 9:49
do: ~pff (12:41)
Milcz, gdy do Pana o nicku " Miłościwy" mówisz, kundlu!
~king-kong 15-09-2020 18:23
do: ~Lm (11:34)
Spoko z trójką dzieci ale zapewne nie widziałeś bo tatuś nie mógł udostępnić filmiku z monitoringu autobusu, że ta trójka dzieci po zwolnieniu awaryjnie drzwi wyskoczyła tatusiowi po colę i chipsy do żabki .Super tata brawo pacanie
użytkownik facebook 12-09-2020 8:16
I teraz Pan próbujący przewiesc hulajnoge powinien dostać odszkodowanie
użytkownik facebook 12-09-2020 8:22
Emila Sinicka ale za co, za to że był pod wpływem, że pił w autobusie i jeszcze córki wysłał po zapojke... Za to powinien mandat i pracę społeczne dostać. czy za to że obrażał policjantów i kierowcę...
użytkownik facebook 12-09-2020 8:39
Jolanta Gac-Strzelecka a kto mu udowodnił ze był pod wpływem lub że pił alkohol? Nie został zbadany alkomatem... Nie ma na to dowodów to jedynie słowa policjantów
~Miłościwy 12-09-2020 12:12
do: użytkownik facebook (8:39)
Chyba mu szpare popuszczasz że go tak bronisz?!?!!? AMEN
użytkownik facebook 12-09-2020 8:50
Emila Sinicka i nagranie z monitoringu, że przelewał alkohol do butelki pepsi
użytkownik facebook 12-09-2020 8:50
Emila Sinicka nie chyba nie tylko słowa policjantów... Jest nagranie z monitoringu na którym widać jak się zachowywał. Jeżeli dla Pani człowiek, który wykazuje tak patologiczne zachowanie przy swoich dzieciach, jest kimś, kogo należy bronić to gratuluje.
użytkownik facebook 12-09-2020 9:20
Emila Sinicka jest nagranie z monitoringu autobusu jak leje sobie wódkę do Pepsi po którą wysłał własne córki... To chyba nie jest normalne... Proszę obejrzeć nagranie z monitoringu i zobaczyć jak się owy 'tato' zachowywal- poniżej nagranie https://youtu.be/Ty3OYKrV9dU
użytkownik facebook 12-09-2020 9:23
Jolanta Gac-Strzelecka oglądałam, nie jest na nim pokazane ze to wódka...
~ 13-09-2020 10:35
do: użytkownik facebook (9:23)
pił wode mineralną ze żródeł w Cieplicach PINDO GŁUPIA
użytkownik facebook 12-09-2020 9:26
Katarzyna Aleksandrów może jego zachowanie nie jest idealne ale policjantów zaś żenujące tyle w temacie, nie widać aby pił alkohol i był agresywny, zaczęło się od hulajnogi jak udowodniono że jednak można ją przewozić trzeba wymyślić coś nowego...
użytkownik facebook 12-09-2020 9:29
Emila Sinicka czyli widzi pani to co chce , filmik 1:04 leje wodę do Pepsi co potwierdzili świadkowie...
~Stary Pijak 13-09-2020 0:34
do: użytkownik facebook (9:29)
Pamiętaj Pijaku młody,lej zawsze Pepsi do wody
użytkownik facebook 12-09-2020 9:34
Jolanta Gac-Strzelecka widzi pani że to wódka, bo to prawnie nie zostało mu udowodnione ale Pani ma rentgen w oczach?
użytkownik facebook 12-09-2020 9:54
Emila Sinicka Nie jechala Pani tym autobusem,wiec niech Pani nie zabiera glosu.Pan w autobusie zachowywal sie wulgarnie,byl pijany,nie trzeba bylo alkomatu,i rentgena w oczach,co bylo widac golym okiem,bez potrzeby rentgena w oczach.Nie wszystko widac na kamerze,nie wszystko slychac,co wygadywal.
użytkownik facebook 12-09-2020 9:57
Emila Sinicka zeznania świadków były w którymś artykule. I nic dziwnego że jest w tym kraju jak jest skoro mamy społeczne przyzwolenie na takie zachowanie w miejscach publicznych. Tyle w temacie.
~s 14-09-2020 8:46
do: użytkownik facebook (9:57)
A Pani to taka świeta jest ? że Pani głos zabiera ?
użytkownik facebook 12-09-2020 10:00
Emila Sinicka może się umów z nim jak tak go bronisz
użytkownik facebook 12-09-2020 10:03
WiolettaBiłous, to nie kwestia obrony a faktów, że takie zachowanie policjantów nie powinno mieć miejsca na oczach dzieci, jest to na tyle śmieszne że ten Pan chciał przewieść hulajnoge która defakto mógł przewieść, kierowca by pojechał a całe zdarzenie nie miało by miejsca. To my sami stwarzamy sobie i innym problemy.
~ 12-09-2020 12:03
do: użytkownik facebook (10:03)
Te dzieci już pewnie nie jedno widziały
~1410 13-09-2020 11:16
do: użytkownik facebook (10:03)
"Defakto" wróć do szkoły kobieto.
~Elf swietego mikolaja 14-09-2020 11:42
do: użytkownik facebook (10:03)
O czym ty mówisz????? Oni go poinformowali ze użyją środków przymusu :) i się na to zgodził :) no kr...n, w Wy go bronicie ze przy dzieciach itp :)
użytkownik facebook 12-09-2020 10:08
Wioletta Biłous myślę że jak sztab posłów i polityków go broni to też się chcą z nim umówić?
użytkownik facebook 12-09-2020 10:10
Niestety w autobusach miejskich jest co raz więcej przypadków takiego nie "standardowego" zachowania. Moja znajoma była świadkiem kilku takich sytuacji. Mój znajomy emerytowany kierowca MZK może snuć godzinami opowieści o tym jak "luzacko" zachowują się pasażerowie obydwu płci. Osobiście częściej podróżuję autobusami PKS i w nich nie rzadko obserwowałem "luzackie" zachowanie pasażerów : popijanie piwa, palenie papierosów, buciory na siedzeniach itd. Kierowcy przeważnie nie reagowali dla świętego spokoju, i wcale im się nie dziwię!
użytkownik facebook 12-09-2020 10:25
Wioletta Biłous Wiola teraz przesadziłaś, ja także bronię Gąski dlaczego??? Bo tylko w tym pi...ym internecie wszyscy bez skaz...a ja jestem człowiekiem popełniam błędy ale chce żyć w wolnym kraju i nie otaczać się ludźmi takimi jak pan kierowca służbista wiec chcąc oskarżać kogoś zacznijmy od siebie!!!! Pozdrawiam
~Ten tam 14-09-2020 9:28
do: użytkownik facebook (10:25)
Mnie nigdy nie wyrzucono ze środka komunikacji zbiorowej, a Policja nie zatrzymała mnie siłą ani nie poszukiwała za niepłacenie alimentów. Zarzutów też nigdy mi za nic nie postawiono. Może bez skazy nie jestem, ale na pewno nie jestem kryminalną pato.logią. Wolno mi się wypowiadać czy jednak odmawiasz mi tego prawa?
użytkownik facebook 12-09-2020 10:57
Emila Sinicka jak widzę Twoje komentarze to mam wrażenie że piłaś chyba znim zanim wszedł do autobusu, proponuję prosty zabieg, rozbieg i prosto w mur
użytkownik facebook 12-09-2020 11:05
Paweł Sadowski skoro doświadczyłeś takich zabiegów i Ci skutkują to gratuluję metody możesz doswiadczac jej śmiało dalej
użytkownik facebook 12-09-2020 11:06
Emila Sinicka mi nie potrzeba ale Tobie polecam
użytkownik facebook 12-09-2020 11:40
Paweł Sadowski mi również nie potrzeba
użytkownik facebook 12-09-2020 11:47
Emila Sinicka no nie mam pewności
użytkownik facebook 12-09-2020 16:58
Policja zachowała się żenująco. Otóż prawda jest taka (proszę zwrócić uwagę na godzinę na nagraniu), że prosili go 10 minut czy może nawet dłużej. Mieli go policjanci prosić do rana aby opuścił autobus w którym był pijany i nie skasował biletu? Już za samo to zgodnie z regulaminem kierowca miał prawo odmówić przewozu. A znam sprawę trochę więcej, nie tylko z nagrania
użytkownik facebook 12-09-2020 17:02
Rozdział II paragraf 8 punkt 1 i 2 oraz paragraf 15 punkt 1, 2, 3 i 4 https://mzk.jgora.pl/pl/regulamin-przewozu
użytkownik facebook 12-09-2020 17:04
Bardzo dobrze policja zrobiła, ileż można negocjować i prosić. Do rana?
użytkownik facebook 12-09-2020 17:11
Godzina 21:15 wejście policji do autobusu i rozpoczęcie negocjacji, 21:24 wyprowadzego pana siłą. 9 minut negocjowali z nim a do niego nic kompletnie nie docierało, bo mimo 9 minut negocjacji pan nadal miał pytania na które odpowiedź jest od samego początku oczywista
użytkownik facebook 12-09-2020 17:11
... i powszechnie każdemu znana
użytkownik facebook 12-09-2020 17:13
Policja zachowała się żenująco. Otóż prawda jest taka (proszę zwrócić uwagę na godzinę na nagraniu), że prosili go prawie 10 minut. Pan pasażer był pijany i nie skasował biletu. Za samo to kierowca miał prawo odmówić przewozu. A znam sprawę trochę więcej, nie tylko z nagrania. Rozdział II paragraf 8 punkt 1 i 2 oraz paragraf 15 punkt 1, 2, 3 i 4 https://mzk.jgora.pl/pl/regulamin-przewozu Godzina 21:15 wejście policji do autobusu i rozpoczęcie negocjacji, 21:24 wyprowadzego pana siłą. 9 minut negocjowali z nim a do niego nic kompletnie nie docierało, bo mimo 9 minut negocjacji pan nadal miał pytania na które odpowiedź jest od samego początku oczywista i powszechnie każdemu znana. Bardzo dobrze policja zrobiła, ileż można negocjować i prosić. Do rana?
użytkownik facebook 13-09-2020 11:27
Jolanta Gac-Strzelecka dzieciom sprzedaliliby wódkę??
użytkownik facebook 13-09-2020 11:47
Elżbieta Masełko są sklepy które to robią niestety, tak samo jak papierosy... A na zwrócenie uwagi sprzedawca reaguje albo milczeniem albo tekstem "nie musi Pani tu kupować jak się nie podoba" - doświadczenia własne z małego osiedlowego sklepiku...
użytkownik facebook 14-09-2020 10:30
Elżbieta Mogły też kupić przez słupa, także nie jest to jakiś wyczyn.
~ 12-09-2020 8:25
piktogramy ? bzdura ,od wielu lat wiszą z informacją o zakazie wchodzenia z lodami i co? Regulamin przewozów MZK zabrania spożywania jedzenia i picia napojów w autobusach a pasażer leje na to ,przy próbie zwrócenia uwagi przez kierowce - obrażony, bo kierowca to ,,cham ,, jak śmiał !!!
~Człowiek koń 12-09-2020 8:52
A co z deskorolkami!!?? Dlaczego SK8ci są jak zwykle dyskryminowani!!??
~Smrodnik 12-09-2020 23:21
do: ~Człowiek koń (8:52)
Bo nie potrafią po polsku pisać? W d00p3 s3 wsadź ten swój kawałek deski albo na nim zjeżdżaj. Tylko załóż najpierw kakakask...Chociaż w twoim przypadku to już nie ma czego chronić tym kaskiem.Jadąc komunikacją publiczną, po zapłaceniu za bilet, oczekuję dwóch rzeczy: przewozu w normalnych warunkach oraz dostarczenia mnie na miejsce w jednym kawałku o czasie. Bez atrakcji typu rozwydrzony gó...rz bez słuchawek z mądrościami "raperów" w formacie mp3 czy youtu(wiadomo co), czy też głupek nie ogarniający działania fizyki przy ostym hamowaniu autobusu.
~ 12-09-2020 8:57
Szkoda ze teraz muszą cierpieć na tym dzieci przemieszczające się między skateparkiem w Cieplicach a pumptruckiem na Zabobrzu, wcześniej bez problemu przewoziły hulajnogi w autobusach, teraz są wyzuccane z autobusów! Skandal!
~ 14-09-2020 8:01
do: ~ (8:57)
B a h o r y 500 plusowe niech się za naukę wezmą ,tłuki jedne a nie hulajnogami w autobusach się rozbijać z telefonkiem w łapach
użytkownik facebook 12-09-2020 9:23
A co z przewozem rowerów czy nart niema jasnych przepisów a miasto zwie się przyjazne turystom.
~ 12-09-2020 11:17
Hulajnoga, nawet rozłożona, zajmuje mniej miejsca, niż wielka walizka na kółkach z dodatkowym wyciąganym uchwytem. Taka walizka jest bagażem podręcznym. Plecak 80 litrowy ze stelażem też jest większy, niż hulajnoga, a na dodatek pasażerowie często noszą go na plecach i ocierają się o twarze innych pasażerów. Najpierw wymyślano, że powodem odmowy przewozu hulajnóg jest akumulator. Teraz się okazuje, że można, jeśli hulajnoga jest złożona. Wtedy akumulator nie zagraża? Sami w tym du...m MZK nie wiecie o co wam chodzi i wymyślacie regulaminy, które nie są jasne i prowadzą do kłótni. Kierowca sobie może dowolnie interpretować taki regulamin i wyrzucać z autobusu kogo chce. Na dodatek MZK ma magiczną zdolność wyczuwania alkoholu na odległość. Policja nie dysponuje badaniem alkomatem, bo nie zostało ono wykonane, a MZK w pismach twierdzi, że facet był pijany. Dla mnie to jest podstawa do pozwu o publiczne pomówienie. MZK to spółka nieprzyjazna mieszkańcom. Prywatny folwark Rzońcy, który jedyne co potrafi, to popisywać się arogancją i chamstwem w wypowiedziach dla mediów. Strach pomyśleć jakim pr...em jest poza kamerą. Nie wiem jak można zatrudniać w roli rzecznika człowieka bez kultury.
użytkownik facebook 12-09-2020 13:42
I po co była taka bezwzględna agresja ???
użytkownik facebook 12-09-2020 14:45
Jolanta Cudo żeby CHłopcy W Dress code Policaj mogli się dowartościować, inaczej nie da się tego skomentować
użytkownik facebook 12-09-2020 14:34
czekamy na sposób przewożenia paleciaków
Zdzich 12-09-2020 14:37
Moim zdaniem naklejanie kolejnych piktogramów mija się z celem.To nic nie da.Skoro w regulaminie jest napisane co można przewozić to reszty nie wolno przewozić i koniec.Dojdziemy do tego że pół autobusu będzie zaklejonych naklejkami czego przewozić nie można i w końcu nikt na to nie będzie zwracał uwagi.Zamiast wydawać pieniądze na naklejki to może lepiej by było zorganizować jakąś sensowną kampanie np w szkołach na lekcjach wychowawczych na temat podróżowania autobusami.Uczmy dzieci prawidłowych zachowań a zaowocuje to w przyszłości.Uczmy też czytać ze zrozumieniem bo z tym też jest poważny problem.Nawet najlepiej napisany regulamin nie pomoże jeśli czytający go człowiek jest niekumaty.
Cowtrawiepiszczy 12-09-2020 18:14
do: Zdzich (14:37)
Zdzichu, najpierw niech doprecyzują regulamin, bo ma wiele określeń, które są nie do końca wyjaśnione. Przedmioty, które można przewozić, jak np. bagaż, plecak czy wózek na kółkach na zakupy mogą być potencjalnie niebezpieczne, gdy w przypadku nagłego hamowania autobusu mogą dotkliwie pokaleczyć pasażerów stojących czy małe dzieci. Oprócz tego o tego typu rzeczy można się po prostu potknąć, a parasol jednosekcyjny w przypadku nagłego hamowania może wylecieć, jak pocisk.
~Smrodnik 12-09-2020 23:24
do: Zdzich (14:37)
Dochodzimy powoli do wersji USA: uwaga, gorąca kawa może być gorąca :) Niech ewolucja i selekcja naturalna zrobią swoje...
Cowtrawiepiszczy 13-09-2020 13:02
do: ~Smrodnik (23:24)
Nie żyjemy w USA i daleko nam do USA szczególnie w sprawach odszkodowawczych. Wiadomo, że jeśli zamawia się kawę, to kawa będzie gorąca, no chyba, że ktoś zamówi kawę mrożoną. To są absurdy. Dyskutujemy jednak o realnych sprawach. Mnie razi fakt, że regulamin MZK jest niedoprecyzowany. Spójrzmy chociażby na §28 punkt 7 - "Nie wolno przewozić rzeczy, których przewóz jest zabroniony na podstawie odrębnych przepisów". Jakich przepisów? Skoro żąda się przestrzegania regulaminu, to musi to być wyjaśnione, bo pasażerowie nie bawią się w zgaduj zgadula. Niewiedza nie chroni przed odpowiedzialnością za złamanie prawa, ale jeśli pasażerom nikt nie podaje podstaw tego prawa, ba nie cytuje istotnych jego zapisów, to mogą oni bezwiednie to prawo złamać. W tak ważnym z punktu widzenia bezpieczeństwa pasażerów regulaminie, jego treść nie może budzić najmniejszych wątpliwości. Kolejny przykład - §28 punkt 2 - "Nie wolno przewozić rzeczy niebezpiecznych ostrych narzędzi, białej broni i innych przedmiotów mogących stwarzać zagrożenie dla innych pasażerów". Jak już wyżej napisałam; cytuję: "Przedmioty, które można przewozić, jak np. bagaż, plecak czy wózek na kółkach na zakupy mogą być potencjalnie niebezpieczne, gdy w przypadku nagłego hamowania autobusu mogą dotkliwie pokaleczyć pasażerów stojących czy małe dzieci. Oprócz tego o tego typu rzeczy można się po prostu potknąć, a parasol jednosekcyjny w przypadku nagłego hamowania może wylecieć, jak pocisk".
~HulajnogaZ 12-09-2020 18:46
Zauwaźyłem coraz mniej jest w autobusach MZK.Ludzie przesiedli się na własny transport bezpieczny ze względu na kowida.Są za to większe korki w mieście.MZK zbankrutuje.
~Obserwa 13-09-2020 6:21
A nie lepieu zamontowac w tych miejskich autobusach uchwyty na takie chulajnogi i rowery max dwa!! Zwiekszyc cene za bilet z rowerem lub hulajnoga i miasto zyska!!! Nie w Polsce wszystko jest na nie a zwlaszcza w Jeleniej Gorze bo to miasto dziura
~~ 13-09-2020 9:30
do: ~Obserwa (6:21)
Oczywiście że można tylko trzeba chcieć. W rowerowej stolicy ,w stolicy Karkonoszy o wybitnych walorach którymi się chwalił ostatnio Łuzniak.Nie ma miejsca na takie blachostki.
Cowtrawiepiszczy 13-09-2020 13:12
do: ~Obserwa (6:21)
Regulamin zabrania wręcz przewóz rowerów, za wyjątkiem szczególnych okoliczności, jak uszkodzenie roweru, nagła zmiana pogody..., a i to uzależnione jest od widzimisię kierowcy :( Nie mniej jednak poza nielicznymi wyjątkami uniemożliwia się ludziom przewożenia rowerów, co jest totalną głupotą, bo rowerzyści mogą mieć prawo rozpocząć wycieczkę w konkretnym miejscu, gdzie mają dogodne warunki, bo dróg rowerowych jest w mieście, jak na lekarstwo. Nawet w wybranych pociągach wolno przewozić rowery, a MZK zamiast patrzeć w przyszłość, nadal jest 100 lat za mu.rzynami :/
~borat 13-09-2020 18:02
a wózek inwalidzki elektryczny też trzeba składać?jedną sztukę można przypiąć do pasów ale jak będą takie dwie osoby i matka z wózkiem jak wtenczas zareaguje kierowca ?1
~ 13-09-2020 19:59
do: ~borat (18:02)
A widział ktoś wózek inwalidzki elektryczny w autobusie mzk? Ja raz widziałem jak trzy osoby próbowało po rampie wepchnąć do autobusu taki wózek i nie dali rady . Nie pisz bzdur jak sie nie znasz
użytkownik facebook 13-09-2020 18:34
Kierowca kierowcy nie równy!!! Jadąc do Jagniątkowa pan kierowca wyprosił panią z autobusu. Pani miała przebitą opone. A wracając z Jagniątkowa pan kierowca wposcił starsza panią z rowerem i nawet pani kupiła bilet za rower i chwaliła się komuś przez telefon że jej rower na Paradzie Rowerowej naprawili. COŚ TU NIE GRA niech szanowne MZK się zdecyduje i konkretnie się wypowie w tej sprawie. Jedni mogą a drudzy nie!!!
~ 13-09-2020 20:05
do: użytkownik facebook (18:34)
bo ta Pani dzień wcześniej zgłosiła niesprawny rower a po dojechaniu na swój przystanek wsiadła na rower i pojechała dalej. Kierowca może m...ł ale też się uczy
~z innejbajki 13-09-2020 23:23
Kiedy jadę z hulajnogą autobusem (jedną ze zwykłych /mam 2 takie/ czy elektryczną) to nie widzę sensu składania kierownicy. Składam co najwyżej "rączki" wzdłuż sztycy kierownicy a hulajnogę, która ma wąski podest nisko przy podłodze na wysokości kostek czy lekko powyżej (elektryczna) ustawiam w przestrzeni na wózki albo wzdłuż pod ścianką z oknem lub prostopadle, tuż obok barierek ograniczających fotele, a nawet siadając na jednym z dwóch foteli chowam podest pod nie właśnie - natomiast sztyca kierownicy jak drążek sterczy do góry umożliwiając mi DOBRE przytrzymanie hulajnogi i nawet trzymanie wciśniętej klamki hamulca żeby nie jeździła bezwładnie po podłodze !!! Kiedy zgodnie z fantazją zupełnie nowiutkiego przepisu regulaminu MZK zamienię hulajnogę w "bagaż podręczny" składając ją - to co ? - mam klęczeć żeby ją utrzymać w bezruchu ? Mam wziąć ją na kolana i zablokować fotel obok ? Mam włożyć pod fotele i czekać kiedy poobija kostki pasażerom pod wpływem hamowania ?? Drogie MZK jeleniogórskie - nie wiedzące do końca co macie w regulaminie i raz utrzymujące, że nie można przewozić hulajnóg, a potem samo sobie zaprzeczające - proszę uporządkujcie swój regulamin raz a dobrze i porządnie - tak, by był logiczny i nie nakazywał składać niewielkiej hulajnogi, gdy równocześnie nie trzeba np odczepiać kół od roweru i zamieniać go na bagaż podręczny - tym bardziej że hulajnoga jest dużo węższa od wielu walizek-kufrów, a jej kierownica nie wyższa od ich rączek !!!
Cowtrawiepiszczy 14-09-2020 13:17
do: ~z innejbajki (23:23)
Nic dodać, nic ująć. Bardzo dobrze to opisałeś(aś), ale MZK niestety nie ogarnia tematu.
~Dario X 14-09-2020 20:51
Prędzej Rzońcy kaktus na języku wyrośnie niż przyzna, że regulamin jest nieprecyzyjny, kiepsko sformułowany i zwyczajnie niedopracowany.
Cowtrawiepiszczy 15-09-2020 11:49
do: ~Dario X (20:51)
Rzońca, to taki "skoczek", który skacze z kwiatka na kwiatek, by raz bronić MZK, a raz MPGK i nie tylko.
~Dario X 15-09-2020 20:31
do: Cowtrawiepiszczy (11:49)
Bo jest rzecznikiem spółek miejskich i takie ma zadanie. Za to mu płacą.
Cowtrawiepiszczy 17-09-2020 14:09
do: ~Dario X (20:31)
Dobrze, tylko za każdym razem mówi od rzeczy.
~z innejbajki 15-09-2020 9:15
do Cowtrawiepiszczy - pogratulować MZK pomysłu by złożoną i zamienioną w "bagaż podręczny" niemal lub ponad 20-kilogramową hulajnogę elektryczną cyt : :trzymać w ręce lub na kolanach" ( w tym chyba pasażera obok lub częściowo na wolnym drugim fotelu.
Cowtrawiepiszczy 15-09-2020 12:21
do: ~z innejbajki (9:15)
Co tu komentować. Po prostu ręce opadają. W cywilizowanym świecie do przewozu rowerów, hulajnóg itp. rzeczy w pojeździe znajdują się pasy, którymi można je unieruchomić. Walizkę wolno przewozić, ale nikt nie zająknął się na temat, że ów walizka wypuszczona z rąk przy nagłym hamowaniu, ba ostrym zakręcie z impetem może uderzyć stojącego pasażera w nogi, a małe dziecko w twarz. Parasol jednosekcyjny może wylecieć, jak pocisk, a jego zakończenie wbić się komuś w ciało. Można się także potknąć, jeśli nie o walizkę, to np. o torby z zakupami, wózek dziecięcy, czy wózek na kółkach na zakupy i nie tylko.
~Asa 15-09-2020 13:40
To sie fachowo nazywa pudrowanie s..a po fakcie, na przystankach powinni jeszcze zamiescic regulaminy dotyczace bagazu a nie tylko cenniki, prezes mzk powinien sie jeszcze podac do dymisji i zwolnił bym tego baranan z dyspozytorni mzk ktory odbiera telefony od petentow za hamstwo i brak wychowania...
Cowtrawiepiszczy 15-09-2020 16:54
do: ~Asa (13:40)
Kiedyś zadzwoniłam do tej dyspozytorni, jak kierowca siódemki urządził sobie autobusowy rajd ulicami miasta. Siedząc, musiałam kurczowo trzymać się uchwytu, bo wiele nie brakowało, bym zleciała ze skrajnego siedzenia na zakręcie, a jedna stojąca Pani nie upadła. Dyspozytor przyjął wprawdzie zgłoszenie, ale wyczułam, że chciał się mnie pozbyć. Nawet, jeśli dyskutujemy post factum, to większość jest za zmianami w MZK i te zmiany powinny jak najszybciej nastąpić.
~biker 17-09-2020 5:34
Kierowcy z MZK przekraczają uprawnienia. Wg. regulaminu podczas deszczu i w wypadku nieprzewożenia wózków dziecięcych lub inwalidów - maja obowiązek zabrać rowerzystę. Ten oczywiście kupuje bilety dla siebie i roweru . Mnie jeden zł...s nie zabrał...Zaczął c..j nawet łapami machać..Jak nie pasuje, to zawsze można pracę zmienić i przenieść się do cieciówki - zł...ie.
~jeżozwierz1 18-09-2020 8:17
Wiadomym jest, że zakupowa torba na kółkach jest nieco większa od przestrzeni, jaka przewidział przewoźnik w autobusach. Czy traktować ją jako bagaż wielkogabarytowy, za który należy uiścić opłatę za przewóz? Nie jest tajemnicą, że kobiety, którym kręgosłup odmawia posłuszeństwa swoich zakupów nie dźwigają, a przewożą właśnie takimi wózkami. Jedno jest pewne, na kolanach nie da się takiej torby przewozić. I przy okazji tematu MZK - folie oddzielające kierowców od pasażerów zostały zdjęte, czy kierowcy nie powinni zabezpieczać się maskami lub chociaż przyłbicami? I kierowcy, i pasażerowie mogą być potencjalnymi nosicielami Covida, może warto zmienić zwyczaje i trochę zestrugać zarozumialstwo . Pokora nikomu jeszcze nie zaszkodziła, zamieniona w hardość - zabija.
~Drone ma2 22-09-2020 4:39
A co jak wejde do autobusu z balonem ktury nadmuchał chory na cov_19 mozna czy to bedza atak terrorystyczny

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Lodówka społeczna znowu jest dostępna

Jednostki kultury zapraszają na nowy sezon

Dwie dziewczyny pobiły i skopały, a następnie okradły piętnastolatkę  

Solidarność samorządowców w zakresie turystyki

Wracają dopłaty do wody i ścieków

Sonda

Wiemy, jak ważna jest ochrona środowiska, ale czy dbamy o to na co dzień?

Oddanych
głosów
908
Tak
24%
Nie
73%
Nie wiem
4%