MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Dlaczego centrum pustoszeje?

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 9 grudnia 2016, 14:35
Aktualizacja: Niedziela, 18 grudnia 2016, 13:53
Autor: Jelonka.com & TV Dami
Z centrum Jeleniej Góry znika coraz więcej sklepów, ubywa – cieszących się niegdyś dużą popularnością restauracji, jak choćby Kurna Chata czy Arkadia. Co zdaniem mieszkańców jest tego przyczyną – o tym w programie „Maraton subiektywności”.

Sonda

Centrum Jeleniej Góry pustoszeje, bo:

Oddanych
głosów
784
Nie ma tu nic ciekawego
48%
Mieszkańcy nie mają pieniędzy
23%
Miasto się wyludnia
28%

Ogłoszenia

Czytaj również

Konferencja PiS: Wybory i lokalne połączenia

Prawo jazdy na rower?  

Rekordowy zlot

Komentarze (71) Dodaj komentarz

~JG 9-12-2016 15:53
A szkoda...To miasto staje się smutne...
~x 9-12-2016 20:56
A co w tym dziwnego??Czasy się zmieniają, to nie lata 90-te.Zakupów ludzie już nie robią zakupów na "majówce", tylko we wszechobecnych galeriach/marketach/dyskontach/Przez internet.Podobnie z żarciem,wolą zamówić pizze do domu niż jeść na mieście.Do tego dochodzi mania siedzenia na necie w domu,zamiast na ławce w mieście.Ludzie przestańcie żyć przeszłością i powtarzać "a kiedyś to były czasy",bo nic nie trwa wiecznie,tak samo jak zniknął Hirschberg,tak samo zniknęła Jelenia lat 70,80,90-tych i trzeba się przyzwyczaić.
~ 10-12-2016 6:07
Nakazy,zakazy zezwolenia pozwolenia,zaswiadczenia,drakonskie podatki.
~ 10-12-2016 6:08
Podatkami pozabijali miasto.
~ 10-12-2016 6:10
Jedyne miasto bez iluminacji swiatecznej,WSPANIALA wladza.
~ 10-12-2016 6:12
Na kazdym kroku KOMPROMITACIA.
~ 10-12-2016 6:13
Wladza zadowolona.
~ 10-12-2016 6:23
Naszej wladzy najlepiej wyszlo podnoszenie podatkow.
~BartoszR 10-12-2016 10:06
Nasze miasto to jedne z piękniejszych miast w Polsce, przykład września jeleniogórskiego pokazuje, że nie brakuje nam turystów zainteresowanych eventami, które organizuje miasto. Jednak impreza tego formatu jest 1 na rok. Dlaczego Jarmark we Wrocławiu cieszy się takim powoodzeniem. Dlatego, że jest organizacja przez miasto, masę ozdób świątecznych, kramów, iluminacje i ludzie tego łakną. BRAKUJE EVENTÓW PLENEROWYCH, które będą przyciągać swoich jak i przyjezdnych. One napędzą sprzedaż i ruch w restauracjach. WŁODARZE MIASTA DO DZIEŁA BIERZCIE PRZYKŁAD Z WROCŁAWIA.
~Wit 10-12-2016 10:32
To proste przez decyzje niekompetentnego naszego pana Prezydenta Zawiły ponieważ według niego otwarcie galerii w centrum miasta jak i niezliczonych biedronek ma pomóc w walce z bezrobociem... To wyssało ludzi z centrum a kredyty właścicieli lokali do miasta zostały!!! Zawiła zatrudnia Paczuskiego na vice,i tak kolejne 10,000 znika z budżetu!! Ten człowiek to największy błąd w naszym pięknym mieście...
~podatki 10-12-2016 10:38
Proponuję nałożyć jeszcze wyższe podatki i opłaty parkingowe w centrum. Jak myślicie, czy lepiej dybać od parkuingu przez pół miasta po kostce w szpilkach, czy iść do knajpy na Zabobrzu i zostawić auto w deszczowy dzień przed lokalem, nie martwiąc się o czas opłaty parkingowej? Lepiej sprawunki nosić w licznych siatach przez kilka ulic, czy wrzucić od razu do bagażnika i kontynuować zakupy? Lepiej stać w kolejce do okienka w banku zerkając na zegarek i licząc czas opłaty parkingowej, czy załatwić sprawę na spokojnie w galerii, czy gdzie indziej poza centrum? Podobnie sprawa ma się z gabinetami lekarskimi, kancelariami prawnymi, operatorami telefonów. Centrum niech pozostanie TYLKO dla mieszkańców centrum i turystów, NIE dla mieszkańców dalszych dzielnic i okolicznych miejscowości
~ 10-12-2016 11:51
Dlaczego centrum pustoszeje ? głupie pytanie , wiadomo że przez wysokie podatki zachłannych polityków i włodarzy miasta.
~ 10-12-2016 11:57
Zawiła dostanie wypłatę i będzie tańczył z radości na pustym placu ratuszowym powtarzając w głowie : nareszcie mój tylko mój
~ 10-12-2016 12:23
Pytacie się biednych niewinnych ludzi? lepiej zapytajcie się władzy w ratuszu
~jamnik 10-12-2016 12:40
Dalej bajki o turystach. Jelenia nie jest, nie była i nigdy nie będzie miastem turystycznym. W rynku kupowali mieszkańcy Jeleniej. Jak Jelenia się wyludnia to sklepy zdychają. Wrocław nie jest miastem turystycznym a w rynku ma dzikie tłumy każdego dnia.
~??? 10-12-2016 12:57
Popieram wpis z 10:38 wszyscy uciekli do galerii gdzie wszystko można załatwić w jednym miejscu i bez płacenia za parking, a po czasie to jeszcze kara 30 zł
~??? 10-12-2016 13:02
Spartolona ulica Konopnicka i 1-go Maja jak po ostrzale artyleryjskim. Strach chodzić aby nie złamać obcasa i na rowerze nie można jechać, bo wystające kostki rzucają kierownicą na różne strony. A telepie, że można wszystkie plomby w zębach pogubić.
~jeleniogórzanka 10-12-2016 13:17
Budujcie dalej galerie - teraz życie toczy się już tylko tam, albo w domach przed komputerami..
~Do Wit 10-12-2016 13:20
Wysokie czynsze wygryzły osoby prowadzące sklepy w mieście. A ci, którzy pozostali i przychodzą to banki, a reszta nadrabia straty wysokimi cenami, lecz nie tędy droga. Nie chce mi się chodzić po mieście w upał, niepogodę, czy mróz i szukać towaru, którego kupno i tak graniczy z cudem. Wolę szukać go w internecie, bo i tak kupię taniej z dostawą do domu lub pójść do galerii i mieć wszystkie sklepy pod jednym dachem. Dla przykładu, szukałam nowego smartfona. Cena wybranego modelu w dużej sieciówce ponad tysiąc zł. W internecie niespełna 700 zł. Przecież firma oferująca ten model tel. w internecie nie daje mi go gratis, a jednak nie jest pazerna i też "swoje" zarobi, a duża i znana sieciówka mimo, że ma możliwość nabycia towaru taniej od mniejszego konkurenta, nakłada znacznie wyższą marżę.
~ 10-12-2016 13:40
Poszukajcie w internecie jak żydzi robią porządek z Arabami To samo robią z Polakami
~Do Wit c.d. 10-12-2016 14:32
Potem "dla osłody" udaje, że ma promocję, której nie można przegapić i wielkimi banerami oferuje produkt o 100 zł taniej. Taniej mam nadal w internecie. Handlowa żądza pieniądza to zgubny interes. DO 13:40. Żydzi potrafią robić interesy. Podczas II wojny światowej mój wujek potrzebował garnitur, na który babci nie było stać. Odparła, nie stać mnie na ten zakup, odłóż garnitur. A Żyd, niech go weźmie, a Pani zapłaci, jak będzie miała pieniądze i wręczył pozostałym dzieciom po ołówku. Pewnie, że nie daje się w sklepach niczego "na krechę", za wyjątkiem w tych wiejskich, ale klienta trzeba szanować.
~Do WAS 10-12-2016 17:44
Miasto zaliczyło glebę już 10 lat temu! Jesteśmy parobkami, tyramy za miskę ryżu! Za co mamy się bawić po knajpach! Teraz Mamy Kaczystan i macie się modlić do Kaczuara! Nara!
~gość 10-12-2016 19:09
nie chodzi się po majówce, bo nawet w płaskich butach bolą nogi od tego bruku. W sklepach drogo,nic tam nie nic się nie dzieje, szkoda,że władza nie ma pomyslu
~ 10-12-2016 19:18
gdyby nie to ze wlasciciele nastawili sie cenowo na niemieckich turystow to nie byloby pusto w centrum! kiedys chetnie jadalem w centrum...ale i jakosc i ilosc i cena byla przystepna! moze restauratorzy naucza sie w koncu jesc lyzeczka a nie od razu chohla!?
~ 11-12-2016 6:50
W Jeleniej zawsze rzadzilo SLD i PO-PSL,i to jest efekt.CZAS NA ZMIANY RODACY
~ 11-12-2016 6:54
PO-PSL- SLD i nowa odslona KOD-NOWOCZESNA,i wszystko w temacie
~ 11-12-2016 6:55
Wszyscy wont
~r2 11-12-2016 8:56
Dokładnie , czasy się zmieniają a przedsiębiorcy z majówki muszą się dostosować. Banki/sieci telekomunikacyjne i inne korporacje już uciekły ( oni mają kasę ) a małe firmy jak wykorzystały 40 lat dorabiania się na majówce ? Nikt nie będzie chodził od sklepu do sklepu i w każdym stał w kolejce.
~ 11-12-2016 11:03
To jest prawda my niewolnicy systemu tyramy na opłaty i miskę ryżu , nie stać nas na na przyjemności i zakupy , powinni podwyższyć wypłaty , najniższa krajowa powinna wynosić 1200 Euro a nie Pln-ów
~Kolej rzeczy 11-12-2016 12:47
społeczeństwo zmieniło sposób na życie, to już nie lata 90-te, gdzie na Majówce była większość sklepów, gdzie chodziło się do Omegi pooglądać sprzęt grający gdzie był komis techniczny, gdzie w bramie był sklep jedyny komputerowy i można było dostać gry do Commodore , gdzie życiem tętnił rynek na Kilińskiego a dziś plac od lat stoi nieużytkiem i kilka osób które do tego doprowadziły należałoby posadzić na 5 lat za kraty:)Więc wtedy można było spotkać znajomych iść do lokalu pogadać zagrać w bilarda. Teraz siada się na FB lub GG, znajomi są w telefonie, a na zakupy do galerii hehehe za 10 lat będzie pewnie jeszcze inaczej...
~Do Kolej rzeczy 11-12-2016 15:33
Rzeczywiście tak było. Pamiętam stare dobre czasy, gdy na hasło mamy - pójdziemy do miasta dziecko cieszyło się, bo w miastach życie tętniło. Ale wówczas nie było galerii poza domami handlowymi, a większość rzeczy można było nabyć w centrum, na targach. Teraz? Szkoda gadać. W centrum nieliczne sklepiki, które nie mają ciekawej oferty, poza kilkoma. Reszta, to banki, parabanki i tzw Skoki Stefczyka itp. W takim układzie wolę udać się do hipermarketu, galerii i kupić tam, co mi trzeba.
~ 11-12-2016 16:43
SLD-PO-PSL-i wszystko w temacie-czas na zmiany
~ 11-12-2016 16:46
Rodacy niedajcie sie nabrac na tratwy ratunkowe KOD-NOWOCZESNA.
~ 11-12-2016 16:48
Za co mamy sie dostosowac jak podatkomi nas wykonczyli
~ 11-12-2016 16:51
POdatki biara od zamknietych lokali -wstyd i chanba i to my wybralismy tych oprawcow.
~ 11-12-2016 18:38
To jest prawda podatki biorą od zamkniętych lokali ta banda z ratusza i wielkie paniusie z podatkowego
~ 11-12-2016 18:43
Pytacie się niewinnych ludzi wy kundle z ratusza ?
~Bambino 11-12-2016 23:09
Trudno mówić za innych, ale odpowiem za siebie, dlaczego nie mam ochoty na odwiedziny w centrum miasta. Powodów jest kilka: 1. Opłaty parkingowe - stanowczo za wysokie, jak postawię auto przy galerii, to i zakupy zrobię i parking mam w cenie. 2. Makabrycznie niewygodny bruk, po którym trudno chodzić. Wyprawa do miasta wymaga właściwej logistyki, a nie chce mi się taszczyć osobnej torby z butami, żeby jakoś wyglądać w lokalu. 3. Słaba oferta gastronomiczna, która by przyciągała. Albo drogo, albo byle jak. 4. Brak zniżek dla studentów - w lokalach. We Wrocławiu, Legnicy, a nawet Wałbrzychu są tzw. "studenckie czwartki". Każdy, kto okaże legitymację studencką zajada za pół ceny. 5. Zmiana trybu życia i sposobu jedzenia. Pokażcie mi w mieście lokal dla wegan, czy wegetarian. Nie ma.
~Bambino 11-12-2016 23:18
6. Brak lokalu, w którym oprócz jedzenia, można posłuchać fajnej muzyki na żywo, poczytać prasę. Restauratorzy nie mają pomysłu, brakuje im polotu w kreowaniu własnego miejsca pracy. 7. Za mało imprez plenerowych poza sezonem, w stylu: jarmarki, "wieczór z grzańcem", czy np. "Duch Gór odwiedza miasto"- to tak na szybko wymyślone tytuły. 8. Za dużo galerii, jak na tak niewielkie miasto. 9. Słabi włodarze, którzy nie mają pomysłu na ożywienie pięknego miasta, a przy tym nie słuchają ludzi. Tak bardzo są zapatrzeni w siebie.
~ 12-12-2016 6:29
Bardzo bobrze wychodzi im reprezentowanie NIEMIECKICH sieci. Tam podatek= 0
~ 12-12-2016 6:31
A na POLAKA drakonskie oplaty, wybralismy oprawcow.
~ 12-12-2016 9:09
w centrum ewentualnie mam do zalatwienia sprawe na poczcie i w urzedzie reszta niie istnieje, sklepy dziadownia,instytucje kultury slabiutka oferta ,knajpy drogie i byle jakie.
~gertrudina 12-12-2016 10:28
Przede wszystkim to wina właścicieli lokali, którzy czynsze tak podnieśli że sklepy i knajpy się otwierają i za chwilę zamykają. Jeśli czynsz wynosi minimum 6 tysięcy, a bywa że również 12 tysięcy to co mają sprzedawać sklepikarze i w jakich ilościach żeby zarobić na czynsz, pensję pracownika, składki ZUS i podatki i do tego mieć jakiś zarobek dla siebie? Dlatego większość czynnych lokali istnieje w bocznych uliczkach albo w dalszej części centrum. Wystarczy że zejdziemy z Majówki , Konopnickiej, Pl.Ratuszowego na którąś z bocznych uliczek a czynsz spada o kilka tysięcy. Właścicieli pustych lokali na deptaku pewnie teraz szlag trafia że już nie mają ogromnego finansowania co miesiąc w postaci złodziejskiego czynszu, ale to jest efekt pazerności.
~ 12-12-2016 10:36
A wiesz ile wynosi w niemieckim markecie ano trzy razy wiecej.ale niemcowi to ty chetnie dasz PRAWDA
~ 12-12-2016 10:37
OT cale polactwo
~gość123 12-12-2016 10:54
drogie taksówki, brak połączenia w nocy Jelenia Góra = Cieplice brak lokali z dobrą polską muzyką i regionalnych piwek
~@^@ 12-12-2016 12:27
Jak dzieci przestaną chcodzić do szkół w centrum, czy przestaną odwiedzać szkółki językowe to też nie będziemy bywac w centrum...To problem w całej Europie, znależienie pomysłu na zabytkowe starówki - u nas problemem są dodatkowo zapracowani mieszkańcy i niewysokie dochody. Nawet w słoneczny dzień zamiast pójść do kawiarni, na lody i do kina wybiera się alternatywny seans przed ekranem w domu. Młodzi lubia się włóczyć - ale trzeba stworzyć miejsca, które ich przyciągną - nie tylko galerie. Moze trzeba zaczekać, az znudzi się życie w wirtualnym śiwecie i ludzie zatęsknia za spacerkiem, zakupami w sklepikach i ciastkiem w kawiarence na świezym powietrzu? Byle przed ruiną do tego czasu ochronić.
~Monika 12-12-2016 12:38
A co jest w centrum? Wyrastające jak grzyby po deszczu second-handy? Żałosne... A Targowisko Flora? Ceny wysokie, czasem aby przymierzyć cokolwiek trzeba się w mrozie przebierać... to już nie te czasy. A po co tyle banków w centrum? Do Centrum wybieram się tylko jeśli muszę załatwić coś w urzędzie. Reszta jest w Galeriach Handlowych. Wszystko pod jednym dachem i DARMOWY PARKING !
~taxi 19626 12-12-2016 12:55
ktos tu chyba z byka spadl.. jakie drogie taksowki ?? jak kogos nie stac na zaplacenie tych 40-50 zl za powrot do domu, to nie stac go na wyjscie. buraki-cebulaki chcielbny wszystko za 5 zl. ja uwazam ze kurs za mniej niz 30 zl to wogole sie nei oplaca i nie jezdze z takimi patologiami. i zawsze doliczam 10 zl napiwku dla mnie, bo ja musze zarobic na cebulakach
~do 11:03 12-12-2016 17:02
zgadzam się z tobą, ale prócz podwyżki minimalnej krajowej powinna być regulacja cen, bo ty j...n pazernym prywaciarkom wiecznie mało mimo że pracowników na umowę o dzieło za grosze zatrudniają a ceny ich usług / produktów są astronomiczne, ponadto tak płaczą na urząd skarbowy, a bardzo niech ich ściga ile wlezie bo prywaciarek który kantuje państwo także zazwyczaj kantuje pracowników, więc niech chociaż Urz Sk dobierze im się do rzyci
~Iza 13-12-2016 0:00
Centrum to powinna być wizytówka miasta, coś, co przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Czyli sztuka i rozrywka - knajpki, galerie, produkty regionalne, dyskoteki dla młodzieży, kluby muzyczne dla starszych... Na promocję miasta trzeba wydać kasę, niestety. Natomiast co zrobił UM i prywatni właściciele lokali, ręka w rękę? Czynsze wywindowali do poziomów stołecznych, jednocześnie likwidując komunikację publiczną wieczorem oraz możliwość zaparkowania aut prywatnych, a dodatkowo lokalni mieszkańcy wyrzucili z centrum młodzież, bo im hałasowała. Ani nie da się dojechać do centrum wieczorem i wrócić stamtąd do domu, ani nie ma po co. No i tą metodą wspólnie stworzyli cmentarz miasta. A na cmentarz to większość ludzi chodzi raz do roku...
~Waldi123 13-12-2016 8:13
Miasto umiera. Większość młodzieży pomiędzy 25 a 40 wyjechała za chlebem i już nie wróci. Młode społeczeństwo nie dorosło do chodzenia a pozostałe starzeje się. To kto ma chodzić do tych lokali? Fakt faktem, że nie mieliśmy do tej pory w historii Jeleniej Góry bardzo dobrego zarządzającego miastem, wizjonera. Jak do tej pory same nieudaczniki. Aparatczyk z PZPR, historyk, ekonomista ale wykształcenie to nie umiejętność zarządzania miastem. A popatrzcie jak pięknie rozwija się Bolesławiec ! Ściąga ludzi do miasta oferując im zwolnienia podatkowe. Pewnie i od nas tam sporo ludzi się przeprowadziło. Co się dziwić. Bolesławiec jest lepiej skomunikowany ze światem bo ma bezpośredni dostęp do autostrad. A my? My jesteśmy w ciemnej d....ie i długo w niej pozostaniemy.
~EFEKCIARZ 13-12-2016 15:06
Ktoś tam napisał że co róg to powstają second handy i że jest to beznadzieja. Zauważ że w owych second handach są rzeczy które przewyższają jakością materiału i wykonania lumpy z każdego sklepu sieciowego czy każdego innego w mieście. Ja kupuję w second handach, nie z tego powodu że mama niską pensję ale dlatego że np spodnie za 300zł czy koszulka za 80zł z sieciówy po kilkunastu praniach nadaje się do wyrzucenia, a ciuchy z lumpeksów nie tracą na wartości. Jak się sprzedaje gó..o z kokardką to klient tę kokardkę rozwiąże i zauważy różnicę i z tego między innymi powodu znikają sklepy z centrum
~Filip56 13-12-2016 21:54
PODATKI jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą tylko w jednym lokalu a masz ich 4 płacisz jakbyś prowadził w czterech jednocześnie !!!!!!! Czyli za każdy stawka x3 To jest po prostu s..rw%^&* ! Dlatego tyle na sprzedaż i wynajm ...
~Filip56 13-12-2016 21:54
Dlatego miasto za wszystko nawet puste zgarnia olbrzymi hajs !
~ 14-12-2016 7:01
Zgarnie dlatego,ze jest pozbawione EMPATII-OPRAWCY
~Zakład Utylizacji Społeczeń 14-12-2016 10:36
Z.U.S czyli inaczej Zakład Utylizacji Społeczeństwa to też jest przyczyną zamkniętych lokali przecież żeby prowadzić firmę należy płacić 1200zł haraczu dla Z.U.S a jak dojdzie pracowniki dochodzi do 2400zł co miesiąc , plus podatki wynajem lokalu media i biznesmen leży i nie ma za co zapłacić a klientów nie ma .
~ 15-12-2016 6:00
Sowieckie myslenie-golodupca.
~ 15-12-2016 6:07
Do czasu kiedy miasto bedzie pobierac podatki od zamknietych interesow ,to niebedzie zainteresowane trwaniem ich.Wladzy kasa gra,a reszte mamy d..pie.
~ 15-12-2016 6:08
Wszyscy WONT.-na zmywaki.
~--.. 15-12-2016 10:15
Na pewno mieszkańcy mieliby uciechę,frajdę gdyby były iluminacje,kiermasz Bożonarodzeniowy itp.Włodarze niech biorą przykład z większych miast, które wiedzą jak przyciągnąć zainteresować ludzi.Lepiej brać przykład z czegoś co fajnie funkcjonuje niż samemu wymyślać bzdety.
~ 15-12-2016 11:07
A dlaczego pobierają podatek od zamkniętych lokali ? czy to jest zgodne z prawem ? jestem ciekawy, może by tak podać ich do trybunału w Hadze? o nie zgodne pobieranie haraczu , to jest mafia ten urząd miasta?
~ 15-12-2016 18:07
Podatki moi drodzy to placi sie w Panstwie prawa.Natomiast w Panstwie Besprawia to placimy harecze
~Koszty! 16-12-2016 0:55
SB ,cy UB , cy to uprzywilejowane grupy społeczne z PZPR :) Płać na 5,000 tyś + i nie Pie... L, murzynie.
~kmam 20-12-2016 17:16
Bambino dobrze prawi.
~taaa 21-12-2016 17:48
Jelenią Górą od lat rządzi ten sam układ UD, UW, PO - SLD, dlatego to miasto umiera.
~Gość Wojtek 21-12-2016 18:43
I... Zawiła nie będzie tańczył sam, napewno zaprosi do tego tańca paru rabinów.
~ok to j powiem 21-12-2016 22:18
opłaty parkingowe- nie będę płacić skoro pod palermo czy grande mam parking free. generalnie zarcie jest drogie- od czasu do czasu pojdziemy z młodą do sofy, meta albo arkadii ale no porfel i serce boli jak trzeba zaplacic - tu lepiej zrobix zakupy w biedrze gdzie parin jest free i zrobic cos w domku. meta, lord, cytr piieprz, warka i ta sofa to podobno ma jedne wlasciciel = monopol na zarcie ; )
~crls22 3-01-2017 11:29
Centrum miasta pustoszeje również dlatego, ze wieczorem, zima nie można w centrum oddychać. Jeżeli mieszkańcy nawet nie wychodza bo smród jest niedotrzymania to nie ma sie co dziwić ze turyści tez omijają Jelenia Gore. Proponuje żeby szanowny Pan Prezydent zajął sie problemem powietrza w mieście np. edukacja mieszkańców centrum czym grozi palenie śmieci, i karaniem tych którzy smrodzą najwięcej. Miejscowe hotele powinny rozdawac maski do oddychania wliczone w oplate klimatyczna. W przyszlym roku zdecydowanie wybiore inna destynacje.
~manix 30-01-2017 20:18
Jelenia zaczyna się robić podobna do Kamiennej Góry, po otwarciu tam Kauflandu , ludzie zniknęli z centrum jakby wybuchła dżuma, poza tym te cholerne kocie łby uniemożliwiają chodzenie. Pomysłodawca zasłużył na nagrodę Nobla w kategorii "Kretyn Stulecia". Dziwne że Complex historyk nie wytłumaczył mu, że już w starożytności drogi budowano dlatego, że łatwiej, szybciej i wygodniej poruszać się po gładkiej nawierzchni.
~aktywna 15-02-2017 11:43
Pierwsza decyzja naszego genialnego prezydenta byla likwidacja parkingu dla autokarow.Itak oto turysci powedrowali pod Tesco.Plac Ratuszowy powinien byc perelka,jak to bywa w innych miastach.U nas klei sie od brudu,podcienia nie myte latami bo nie ma pieniedzy,iluminacja NA SWIETA JAK W WACHOCKU.Podobno kosztowala grube pieniadze.Zero reklamy na zewnatrz o tym co sie dzieje w miescie.Prezydent wiesza baner na ratuszu jako informacje o imprezie albo mowi -przeczytajcie sobie w internecie.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Kolizja trzech aut

Festyn dla Matki

Wybory coraz bliżej. PiS apeluje

Jak spędzimy święta?  

Rajd zdewastował las?

Sonda

Wg. rządu najlepiej zarabiający mają finasować 500+ dla osób niepełnosprawnych. Czy to jest słuszne?

Oddanych
głosów
529
Tak
30%
Nie
65%
Nie mam zdania
5%