MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Czytelnicy: MZK oszczędza na klimatyzacji!

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 12 sierpnia 2015, 7:56
Aktualizacja: Czwartek, 13 sierpnia 2015, 8:56
Autor: Katarzyna Pruś
Fot. Katarzyna Pruś
Skwar i duchota to mało przyjemny dodatek do jazdy autobusami komunikacji miejskiej. Nasi Czytelnicy ubolewają, że w taką pogodę jeleniogórskie MZK skazuje pasażerów na jazdę w nagrzanych autobusach. – Nawet tam, gdzie klimatyzacja jest na wyposażeniu, jest wyłączona lub nie działa – skarżą się.

Członek Zarządu MZK Jerzy Wrona poinformował nas, w autobusach, w których klimatyzacja jest na wyposażeniu, zawsze jest włączona i automatycznie reguluje ona temperaturę - w lecie schładzając, a w zimie ogrzewając powietrze.

- Obecnie mamy 12 autobusów wyposażonych w klimatyzację. Nie jest to duży odsetek przy 78 pojazdach, którymi dysponujemy, dlatego mogło się zdarzyć, że Czytelnicy, podróżowali akurat tymi autobusami, w których klimatyzacji nie ma – wyjaśnia Jerzy Wrona. Zapewnia, że przy wymianie składu, będą nabywane tylko autobusy z klimatyzacją. Dodaje także, że we wszystkich dwunastu autobusach klimatyzacja działa sprawnie. – W poniedziałek (11.08) zdarzyła się mała usterka klimatyzacji w jednym z naszych autobusów. Pojazd od razu zjechał do zajezdni i po krótkim czasie wrócił na trasę z naprawioną klimatyzacją – dodaje Jerzy Wrona.

Jak poinformował nas Jerzy Wrona, nie ma stałych przydzielonych tras na których kursują klimatyzowane pojazdy. – Tych dwanaście klimatyzowanych autobusów kursuje na różnych trasach. Może się zdarzyć, że nawet na tej samej trasie, ale np. w innym dniu czy godzinie kursuje inny pojazd – mówi J. Wrona.

Pan Mirosław, kierowca jednego z miejskich autobusów, wozi swoich pasażerów nieklimatyzowanym pojazdem. -Włączam dostępne nawiewy, które choć trochę obniżają temperaturę. W swojej gablocie mam miejscową klimatyzację, ale przyznam, że nie jestem jej „gorącym” zwolennikiem. Oczywiście, jest to bardzo komfortowe, ale też szkodliwe dla zdrowia. Czasami zdarza mi się prowadzić autobus z ogólną klimatyzacją. Są pasażerowie bardzo zadowoleni z tego rozwiązania, ale zdarzają się też i tacy, którzy twierdzą, że jest za zimo – wyznaje Pan Mirosław. Standardem jest jednak, że temperatura klimatyzacji jest ustawiona na około 20 stopni Celsjusza – dodaje.

Ogłoszenia

Czytaj również

Rozrywki tu nie będzie, powstanie market

Nietypowa akcja

Chcą powtórki wyborów!

Komentarze (51) Dodaj komentarz

~anonim777 12-08-2015 8:11
Klima ,klima a później choroby ,alergie ,przeziębienia .W biurach czy innych lokalach gdzie przyjmuje się klientów temperatura jest za niska ,następuje szok termiczny .Większość to ludzie starsi . Przed laty też było gorąco i trzeba było tyrać i przetrwaliśmy.
~` 12-08-2015 8:12
Wszyscy wiedzą że klimatyzacja jest szkodliwa! Używanie klimatyzacji zabija ludzi i zwierzęta! Należy bezwzględnie wyłączać klimatyzację i siedzieć w temperaturze nawet i 70 stopni w smrodzie i pocie. To jest zdrowe! Nawet Pan Mirosław wieloletni specjalista od klimatyzacji doktor nauk o powietrzu i gorącu wam to powie. No i nie marudzić że gorąco to dla waszego dobra obywatele!
~MariuszM 12-08-2015 8:17
Pycha ludzka nie zna granic. Po co takie marnotrawstwo jak klima w autobusach miejskich. Pzrecież to cały czas bedzie wywiewane, a szkody dla zdrowia są chyba oczywiste...Pokory trochę (jak powiedział przed 20 laty mój profesor z Akademii Ekonomicznej). A środowisko...
~par... 12-08-2015 9:01
Sorry, taki mamy klimat.
~do anonim777 12-08-2015 9:10
Przeczytałem Tój post i przypomniała mi się babcia Pawlaczka w Samych Swoich,która zajmując miejsce na piecu pokazała palcem na żarówkę i powiedziała "Żeby jeszcze tej elektryki niebyło,byłabym całkiem spokojna" .To oczywiste,że zdrowiej jest jeździć samochodem w 60 st na plusie i spać w domu przy 30 w pomieszczeniu.Człowiek budzi się wypoczęty i rześki,każdy chory na serce powie Panu Anonimowi777 ,że czuje się znakomicie w gorącym, cięzkim powietrzu i tylko dureń używa tego podstępnego chłodzącego mordercy w samochodzie,pracy i domu.
~X 12-08-2015 9:14
A co maja powiedzieć kierowcy autobusów bez klimatyzacji? Jak jeżdżą po 10 godzin ... Trochę pokory ... My jeździmy 10-30 min wiec można przeżyć. A kierowcy w takim upale do tego odpowiedzialni za pasażerów.
~anonim777 12-08-2015 9:37
09;14 TY mendralo ,gatunek ludzki istnieje od kilku tysiącleci i przetrwano ,a klima dopiero TU kilkanaście lat .Taka sama sprawa jest z ogrzewaniem podłogowym ,nawiewowym .Nie zawsze taka nowoczesność jest zdrowa . TY będziesz żył dlużej odemnie to zobaczysz jak dzieci te teraźniejsze będą umierać jak lemingi . Wszech obecna elektronika wielkiej i malej częstotliwości no i od jesieni obowiązkowa RELIGIA ,już ćwiczę 1,2,3,4,5,.a
~MariuszM 12-08-2015 9:44
Wszystkie kurki na maxa, aby człowiekowi większy komfort sprawić. W imię czczej wygody. Czysty człowiek, spocony trochę, nie śmierdzi odrażająco. Latem autobusy nie są przepełnione i można w nich godnie jeździć. Zgodnie z tym postulatem można by zabudowywać przystanki autobusowe i tam nawiewy robić klimatyzacyjne. A co z deklarowaną przez te wszystkie osoby dbałością o środowisko (większe zużycie paliwa, emisja temperatury z urządzeń chłodzących, gazy technologiczne etc.). Nic nie ujmiemy ze swej wygody, aby tylko nam o przecinek poprawić komfort. Taki butny jest człowiek XXI wieku, a przeważnie ich większość. Lato ma swoje prawa, a my chcemy zamknąć w naszych kanonach komfortu. Żyłem też 30 lat temu i nie pamiętam, aby ludzie czyści śmierdzieli latem. "Depczmy tą ziemię ile się da :(".
~ANKA 12-08-2015 10:17
Jechałam ostatnio było 38 stopni..
~minister 12-08-2015 10:21
Oddalam to pytanie!
~Arek 12-08-2015 10:50
Autobusy bez klimatyzacji powinny woźić ludzi za darmo, a pozostałe na montaż klimy lub na złom.
~Marcin1984 12-08-2015 11:03
Co się dziwicie - tu jest Polska. Klimatyzowanych jest 12 z 78 pojazdów, czyli 15,38%. Wniosek z tego - prawdopodobieństwo, że wsiądziecie do klimatyzowanego autobusu jest nie dużo większe, niż trafienie 6 w lotka :) Dlatego ja w upał jednak wybieram swoje prywatne auto (klimatyzowane) (choć na co dzień dojeżdżam do pracy autobusem)
~7 grzechów MZK 12-08-2015 11:05
Grzechy MZK: 1. Archaiczny rozkład jazdy - brak dojazdu do wielu miejsc w JG, które rozwinęły się w ostatnich latach. Rozkład stworzono w latach 80/90. Miasto od tego czasu się zmieniło. 2. Bilety. Jedne z droższych w Polsce.Dlaczego mieszkańcy, którzy płacą podatki, mają płacić tyle samo co turyści? Może zamiast dawać darmowy przejazd 1-go każdego miesiąca rozróżnić mieszkańców i turystów. Turyści niech płacą 3 lub 3,50, a mieszkańcy ok. 2 zł! 3. Brak biletów czasowych 4. Klimatyzacja nie jest włączana - w autobusach jest duchota (po 36stopni!). Szyby w wielu autobusach są mleczne, co nie sprzyja komfortowi jazdy 5. Brak linii pospiesznych (przejazd Zabobrze-Sobieszów w np. 25 minut a nie 40!) 6. Newraliczne linie (7, 9, 6) powinny jeździć dużo częściej! 7. Za duża liczba przystanków
~Jel.. 12-08-2015 11:10
jechałam i w autobusie(bez włączonej klimy)czytnik nad kierowcą wskazywał 43 st.pasażerka zapytała kierowcę czy chce nas ugotować odpowiedzi nie było
~no pytam 12-08-2015 11:13
Ci co twierdzą że klimatyzacja w autobusach jest zbędna mają chyba jakieś problemy ze zdrowiem psychicznym, najpewniej właśnie przegrzały im się mózgi jak jechały nieklimatyzowanym autobusem. Jedna podstawowa sprawa- ja mogę jechać autobusem bez klimy - ale nie będę wtedy 3zł za bilet płacić. Jaka jest sprawiedliwość że za bilety wszyscy płacimy tak samo - czyli drogo- a w jednym jedzie się komfortowo w chłodziku, a w drugim po 3 przystankach prawie schodzisz z przegrzania?
rymcycymcy 12-08-2015 11:13
12-08-2015 11:10 | ~Jel.. | ...może był już ...na twardo ?! ;)
~ósmy 12-08-2015 11:21
Dodałabym jeszcze 8 grzech MZK - wielu chamowatych i opryskliwych kierowców, mało jest sympatycznych, którzy nie mszczą się na pasażerach za to że jadą razem z nimi. A tacy którzy poczekają 5 sekund na przystanku na dobiegających pasażerów to już w ogóle odsetek malutki, w każdym razie tym, którzy wykazują się odrobinką zrozumienia i cierpliwości - serdeczne dzięki!
~znawca 12-08-2015 11:31
Klimatyzacja w autobusach miejskich nie spelnia swojego zadania, dlatego większe maistach, takie jak Warszawa, Łódź, czy Kraków od ostatnich lat inwestuja w nowe autobusy, które zamiast klimy mają wszystki okna otwierane, każde 2/3 szyby jest odsuwane. W Niemczech i Francji jest podobnie, tam do tego doszli już z 10 lat temu. Do pani z 11:10 Jel... Ten czytnik, z tego co powiedział mi kiedyś kierowca, pokazuje temp przy przedniej szybie ona czały czas jest nmagrzewana i temp tam jest na pewno duzo wyższa, nie ma co na to patrzeć
~xxx 12-08-2015 12:14
pitu pitu panie wrona jerzdze do pracy i nie czuc zeby w tych nowych autobusach była włączona klimatyrzacja a druga rzecz to puszczajcie dluzsze autobusy na 7 a nie krótkie gdzie najwiecej ludzi jezdzi do szpitala galeri jakaś głupia mania zmiany z długich na krótkie wielkie oszczedności a bilety w cenie jak we wrocławiu tylko ze tam jest konfort w podruzowaniu komunikacja
~Jana 12-08-2015 12:15
Dlaczego sanepid nie kontroluje tych środków transportu?
~iras 12-08-2015 12:34
ludzie obsługujący klimatyzację w pociągach i innych środkach komunikacji powinni przejść szkolenie. Osobiście zmarzłem już kilkakrotnie. Wolę jechać bez klimy przy otwartych oknach niż zabierać ciepłą odzież przy upale do środka transportu miejskiego.
~` 12-08-2015 12:50
Nie pozwalają włączać klimy tłuściochy z MZK bo paliwo jest czymś świętym i nie będzie można sobie wypłacić premii jak im ich niewolnicy za dużo go wypalą.
~x 12-08-2015 13:33
Jaki sens ma klima w pojeździe,który co 2-3minuty otwiera drzwi na oścież;)
~wer 12-08-2015 13:47
KLIMA! OTWIERANE OKNA!!! A porozbierać się i do roboty!
~MariuszM 12-08-2015 14:14
Autobusy to dopiero początek. Klima powinna być też w parkach (chociażby pod niektórymi tylko drzewami), bo i tam jest za gorąco,. Chodniki przy ścianach od strony południowej - też wymagają schładzania. Okolice pod mostami mimo, że przewiewne nie dają pełnego wytchnienia, a przecież tam są najubożsi, których na klimę nie stać...Korytarze Urzędu Miejskiego też są nieklimatyzowane, pewnie celowo dla osłabienia koncentracji petentów. :). Czy nasze miasto w tylu miejscach bez klimy może mienić się nowoczesnym (?)...
~ 12-08-2015 14:38
Do ~xxx w najnowszych autobusach MZK w Jeleniej NIE MA KLIMATYZACJI NA POKŁAD PASAŻERSKI. Długie Volva mają średnie spalanie na 100km ok 45litrów paliwa. Proszę sobie policzyć ile biletów za 3zł musiało by być kupione żeby pokryło sam ON nie mówiąc o reszcie kosztów.
~Podróżnik 12-08-2015 14:48
Trudno każdemu wygodzić. Kiedyś była afera w stolicy, bo w zimie kierowcy komunikacji miejskiej nie włączali klimatyzacji - dostawali premie za oszczędzanie, jak się potem okazało. Przyznam rację, że klimatyzacja jest szkodliwa, ale gdy żar leje się z nieba, każdy pragnie trochę ochłody, tyle, że należy używać jej z rozwagą. Do 7 grzechów MZK. Są rzeczy do zmiany. Przede wszystkim rozkład jazdy. Należałoby wprowadzić dodatkowe autobusy pośpieszne zatrzymujące się np. co trzeci, przystanek lub w główniejszych miejscach w mieście. Kursowałyby np. raz na godzinę. O SKM nastała wielka cisza. Bilety są za drogie, masz rację. Brakuje biletów czasowych, możliwości przesiadek do autobusu innej linii na jednym bilecie. Zsynchronizowanie linii przesiadkowych. Brak połączenia z dworca PKP do PKS.
~Podróżnik 12-08-2015 14:59
Nie przeszkadzają mi mleczne szyby w komforcie jazdy, bo to nie szybom to zawdzięczam. Szyby są często rozszczelnione lub porysowane przez wandali. Ceny powinny być dla każdego takie same. Nie masz prawa dzielić ludzi na turystów i mieszkańców. Każdy, niezależnie, czy mieszka tu, czy gdzie indziej, również płaci podatki. Poza tym nasz region ma ich przyciągać, a nie na "dzień dobry" skutecznie odstraszyć.
~ 12-08-2015 16:00
Do ~xxx w najnowszych autobusach MZK w Jeleniej NIE MA KLIMATYZACJI NA POKŁAD PASAŻERSKI. Długie Volva mają średnie spalanie na 100km ok 45litrów paliwa. Proszę sobie policzyć ile biletów za 3zł musiało by być kupione żeby pokryło sam ON nie mówiąc o reszcie kosztów.
~Notoryczny pasażer 12-08-2015 16:02
Brak połączenia z dworca PKP do PKS. Brak klimatyzacji gdy temp. przekracza 30st.C. Nieuprzejmi kierowcy, nie czekający nawet 10 sekund na pasażerów, ruszający mimo, że pasażer dobiegł i puka do drzwi, kierowca nie otworzy, mimo tego, że WIDZI PASAŻERA, ale woli UDAWAĆ, ŻE NIE WIDZI, ALBO NAWET NIE UDAJE LECZ BEZCZELNIE ODJEŻDŻA PRZED SAMYM NOSEM PO DOBIEGNIĘCIU DO AUTOBUSU. Twierdzenie, że ma już skręcone koła niczego nie zmienia, bo co ten skręt przeszkadza w otworzeniu drzwi na 10 sekund Nie działające automaty do biletów. Zatrzymywanie autobusu na MINUTĘ na przystanku GORZELNIA, MIMO BRAKU JAKIEGOKOLWIEK WSIADAJĄCEGO I WYSIADAJĄCEGO PASAŻERA -- NAGMINNE, A WCZEŚNIEJ UCIEKANIE PASAŻEROWI SPRZED NOSA TEGO SAMEGO AUTOBUSU. Po przejechaniu zajezdni dalej ucieka się pasażerom sprzed nosa.
~ 12-08-2015 16:33
ludzie przestańcie narzekać! włączona klima nie ma racji bytu w sytuacjach kiedy co przystanek otwiera się i zamyka drzwi!wszystkim jest gorąco, i kierowcom także ! kilka godzin jazdy w takim upale + zrzędzący pasażerowie -Panowie kierowcy współczuję :)
~DJ 12-08-2015 16:56
Do wszystkich tępaków argumentujących, że klima jest zbędna. Wsiądźcie do samochodu osobowego, wyłączcie klimę, uchylcie odrobinę okna bo przecież nie na oścież i przejedźcie się na trasie przykładowo Podwale-Kiepury, z taką samą prędkością jak jeżdżą autobusy. Co, fajnie będzie, miło, rześko? Oczywiście, że się da tak jechać, ale do komfortu takiej jeździe daleko podczas obecnych upałów a chyba nie o to chodzi by bić rekordy wytrzymałości organizmu podczas gorąca w autobusach MZK. Bez żarówek też można żyć, ale ktoś je wymyślił i ułatwił nam tym życie. Tak samo jest z klimą. Chorzy malkontenci. Życzę nieznośnych upałów w nieklimatyzowanych pomieszczeniach.
~do anonim777 12-08-2015 17:03
Myslałem,że wiekszej głupoty już nie wymyślisz,ale okazuje się,że wg Ciebie ogrzewanie również jest niepotrzebne,bo przecież neandertale jakoś tam sobie bez tego radzili,ba,oni radzili sobie bez dachu nad głową :) Powiem CI nawet wiencyj kuleżko-UNE INTERNETA NI MIAŁY :D:D:D:D:D:D:D:D
~wtf 12-08-2015 17:09
Co za ludzie w tej Jeleniej!kilka dni upałów i już o mało nie n*****ą pod siebie,bo musieli dziesięć minut przejechać siódemką,skandal.Jeśli w autobusie nie ma klimy,to nie ma i tyle,po co po gazetach latać?a jak tak bardzo chcecie jeżdzić z klimą to kupcie sobie auto,proste!
~Notoryczny pasażer 12-08-2015 17:13
do 12-08-2015 16:33 | - Proszę Pana, kierowca autobusu zatrzymuje się na przystanku na 30 sekund, a wiele przystanków pomija, za wyjątkiem przystanku koło Zajezdni i przystanku koło Gorzelni, na którym przed Zajezdnią zatrzymuje się zawsze, ale k/Gorzelni i tak nie otwiera, bo tam prawie nikt nie wsiada, w czasie 30 sekund powietrze nie zdąży się wymienić. NIE CHODZI O TO, ABY ZAWSZE WŁĄCZONA, ALE W CZASIE TAKICH UPAŁÓW JAK OBECNIE. One już długo nie potrwają, a klimatyzacja pomoże, także kierowcom, bo im oczywiście tym bardziej ciężko.
~dena 12-08-2015 18:23
A mi się klima zawsze włącza jak widzę kierowców rozmawiających ze znajomkami podczas jazdy.
~ 12-08-2015 18:40
Przypadek postojów na przystanku ,,LUDOWA'' (GORZELNIA) w str. centrum. Tłumaczę i objaśniam :) w str. Centrum czas przejazdu wg rozkładu między ,,Ludową'' a Ceglaną =1min. W przeciwną =2min. Ruszając koło piekarni punktualnie trzeba by było jechać ok 10km/h żeby nie być przed czasem. Wg nowych ustaleń kierowca może ,,dostać po premi za ruszenie z przystanku nawet 1 SEKUNDĘ przed czasem. Dlatego czekają tam często ok minuty mimo, że nikt nie wsiada ani nie wysiada...
~J.J.J. 12-08-2015 19:07
Ludzie!!!!!Czy Wy tylko narzekać potraficie??????Autobus nie ma klimy, źle, otwarte okna, źle,kierowca nie poczeka na dobiegającego, źle, jedzie chwilę opóźniony, źle,szyby porysowane przez wandali, źle,wszystko źle!!!!!!Czy każdy z tych narzekających ma w mieszkaniu klimę i non stop ją użytkuje???Czy ktoś pomyśli co ma powiedzieć kierowca, który przez conajmniej 8 godzin jeździ autobusem bez klimy???Zastanówcie się trochę!!!Może trochę więcej empatii dajcie sobie nawzajem w te upały!!!!A jeszcze o dobiegających...w/g mnie są to potencjalni pasażerowie następnego autobusu, bo to pasażer czeka a nie autobus na pasażera, tylko TAXI zatrzymuje się, kiedy na nią machamy!!!Cieplutko pozdrawiam tych, których wyobraźnię poruszyłam.
~ 12-08-2015 19:20
Kierowca jest rozliczany z punktualnej jazdy, więc ciągłe czekanie na dobiegających stawiałoby go w złym świetle, gdyż miałby zbyt dużo minut opóźnienia np. w tygodniu. Takie statystyki są prowadzone. Więc albo uprzejmość i nadstawianie karku i swojego potfela, albo jazda zgodnie z zaleceniami według rozkładu To jest wybór kierowcy
~ 12-08-2015 19:37
do 12-08-2015 19:07 | ~J.J.J. | - gdyby klima była włączona, to z tego skorzystaliby również kierowcy. Co do konieczności minuty oczekiwania przed Ludową - dlaczego tej minuty nie można przeznaczyć na oczekiwanie na wcześniejszych przystankach, gdzie WSIADAJĄ LUDZIE, zamiast uciekać im sprzed nosa, aby potem czekać minutę na nikogo na przystanku Ludowa-Gorzelnia?? Tak trudno poruszyć wyobraźnię, aby to zmienić z pożytkiem dla pasażerów i nie naruszając premii dla kierowcy?
~Miś 12-08-2015 19:41
To że kierowca jest rozliczany ze swojej wypłaty za spóźnienie co do minuty powinno się pracodawcę dyrektora wsadzić do więzienia na rok czasu do pracy w kamieniołomach by docenił swoich pracowników którzy dla niego tyrają za grosze. Przez takiego głupka dyrektora widać co niektórzy kierowcy odwalają niezłe cyrki na ulicy byle tylko tą minutę być szybciej. Są korki trudno jest to jak najbardziej zrozumiałe, ale nie dla dyrektora który chyba żyje komuną i odwala takie cyrki. Dlatego oczekujemy zmian nie tylko w przepisach dla kierowców ale i dla nas pasażerów. Niestety albo autobusy jeżdżą stadami albo ich niema wcale, tak być nie powinno. Dlatego że to codziennie przynosi ogromne straty finansowe dla firmy. Panie Jerzy Wolski, niech pan jako nowy dyrektor coś z tym zrobi na dobre
~anonim1 12-08-2015 20:31
Klimatyzacji się wszystkim zachciewa...i co jeszcze, może papieru toaletowego???...dajcie już spokój, wielka mi afera o klimę...też mi coś... za robotę się weźcie jeden z drugim, a nie dyskutujcie o bzdurach...
~Anek 12-08-2015 20:37
Klimatyzacja włączona ale tez okna pootwierane- może jeżeli poinformować pasażerów o zakazie otwierania okien w momencie kiedy działa klimatyzacja bardziej byśmy ja odczuli!? I jeżeli już w temacie MZK- dlaczego automatom do sprzedaży biletów potrzeba aż 15 sekund do powrotu do ekranu głównego... następna osoba w kolejce przez ten czas tylko patrzy na zmieniające się cyferki. niby to tylko 15 sekund ale mnożąc x ilość osób kupujących bilet to na pewno uzbiera się długi czas stania przed automatem!
~Bezdomny 12-08-2015 20:55
Chyba na świecie nie ma głupszego narodu niż polacy!!!
~lolo2 12-08-2015 21:22
20 stopni to za mało jak na dworze jest 35 - muszą kierowcy wtedy więcej ustawiać - nawet 25. W autobusie numer boczny 806 jest klima i wczoraj na 12tce było za zimno! Niech MZK poda numery boczne autobusów z klimą! Ja na taki będę czekał aż przyjedzie :)
~tak jest 12-08-2015 21:45
Zgadzam się z Notorycznym Pasażerem, że bardzo często jest tak iż kierowca zamyka drzwi przed nosem pasażera i robi to z premedytacją. Nikt mi nie powie, że tak nie jest, ponieważ widziałam kilka takich sytuacji - raz była to staruszka o lasce, kierowca zamknął jej chamsko drzwi i mimo tego, że pasażerowie zareagowali na tą sytuację, to odjechał i się słowem nie odezwał. A argument o tym, że pasażer może sobie poczekać na następny autobus jest beznadziejny - bo w Jeleniej na następny autobus trzeba czasem czekać 40 min (nawet na popularną 6-tkę)! I to jest niby ok?
~ 12-08-2015 21:45
Lolo w 806,807,808,809 klima włącza się automatycznie. Latem chłodzi do 20st a zimą grzeje do 20 kierowca nie ma na to wpływu, co więcej... nie jest w stanie jej wyłączyć.
~tak jest 12-08-2015 21:48
Do ~20:31 a nie pomyślałeś ułomku, że właśnie autobusami dużo ludzi do pracy jeździ? ~17:09 też nie lepszy młot, szkoda nawet w polemikę wchodzić.
~pasażerka 12-08-2015 22:03
wszyscy tylko potrafią narzekać na kierowców, że nie włączaja klimatyzacji . Nikt nie sprawdzi czy za większe zużycie paliwa niż napisano w książce kierowca nie musi płacić z własnej kieszeni. Ktoś podał że autobus pali 45l/100km niech doliczą z 4 litry przepalu x 4,5 zł x 20 dni= 360 zł, które kierowca z własnej pensji musi oddać, ciekawe czy wy byście tak chętnie włączali klime.
~cieplicc 12-08-2015 22:22
klima w autobusach :P? a po co ? komu to potrzebne ?a dlaczego? w żadnym wypadku:!:P
~ 13-08-2015 0:14
tylko czy przypadkiem nie jest tak w autobusach, jak ostatnio widziałem w pociągu, że paniusia sobie w klimatyzowanym pociągu mimo że napisane wyraźnie na oknie otworzyła okienko, bo jej za gorąco było... cóż klima autobusu czy pociągu nie da rady wychłodzić całego miasta...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Cieplice nie chcą Jeleniej Góry?

Mozaika pod ochroną

Magiczny wieczór z Cleo i Pectus

Mikołajki wolontariuszy z kowarskiego Lema

Karolina wśród najpiękniejszych!

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
741
Tak
21%
Nie
70%
Nie wiem
9%