MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Czytelnicy: Groby tonęły w śmieciach!

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 2 listopada 2012, 7:32
Aktualizacja: Sobota, 3 listopada 2012, 8:10
Autor: red
Fot. Adam
– Cmentarz parafii rzymskokatolickiej w Jeleniej Górze – Cieplice przy ulicy Jagiellońskiej. 1 listopad – Wszystkich Świętych – odwiedzam groby bliskich ... szok. Grób mojego wujka tonie w śmieciach. Dzień wcześniej sprzątając groby widziałem przewalające się śmieci z ustawionych kubłów. Miałem nadzieję, że administrator uprzątnie wieczorem ten bałagan i w święto nekropolia będzie czysta i schludna. Niestety. Widok, który zastałem był tragiczny – napisał do nas Czytelnik Adam i przysłał zdjęcia. Takich e–maili ze zdjęciami, nie tylko z tego cmentarza, dostaliśmy więcej. Co na to administratorzy nekropolii?

- Idę do administratora, który przygotowuje ołtarz do mszy świętej (w czystym miejscu cmentarza z dala od śmietnisk). Na moją interwencję tłumaczy, że „wczoraj wywoziliśmy śmieci” i że to ludzie śmiecą. Obok siedzi ksiądz i nic nie mówi (cmentarz jest parafialny), mimo iż udowadniam, że żadne śmieci nie były wywożone. Powiadamiam policję i Straż Miejską. Najbardziej mnie boli, że na cmentarzu parafialnym, nikt nie nadzoruje administratora i pozwala na śmieciowe bezczeszczenie grobów. Boli, że w dniu, kiedy każdy odwiedza groby bliskich, administrator cmentarza na słowa krytyki nie potrafi przeprosić - pisze Adam.

- Tak wyglądał cmentarz w Cieplicach w dniu Wszystkich Świętych. Sterty śmieci, połamane konary drzew, leżące na grobach, które w okresie letnim powinny być wycięte przez pracowników obsługi Cmentarzy Komunalnych. Identyczna sytuacja ma miejsce na Cmentarzu Komunalnym w Jeleniej Górze przy ul. Sudeckiej. Czym to można wytłumaczyć? Brakiem środków? Chyba jednak nie, to po prostu brak zwykłej przyzwoitości i szacunku do tych miejsc - twierdzi Krzysztof.

- Na cmentarzu w Cieplicach góra śmieci, przepełnione kontenery, błoto. Wstyd! Czy jest ktoś stanowisko wyżej, aby zrobić z tym porządek? Tak jest co roku, nie tylko w święto... smutne - taki list i zdjęcia otrzymaliśmy od Kasi. W podobnym tonie napisał do nas również Piotr.

Z kolei Mirosław pisze o starym cmentarzu w Jeleniej Górze i również przesyła zdjęcia. - Wydaje się, że służby odpowiedzialne zupełnie zlekceważyły porządek: kubły przepełnione, torby z liśćmi i śmieciami na stertach koło zapełnionych kubłów, albo na poboczach ścieżek bez żadnych koszy na śmieci. Takiego bałaganu jeszcze nigdy nie widziałem na naszym cmentarzu. Wart zapytać, kto za to odpowiada - czytamy w e-mailu.

- Nie zdążyliśmy wywieźć wszystkich śmieci, za co przepraszamy. Niestety przez opady śniegu, jakie miały miejsce w weekend wiele osób dopiero w środę sprzątało nagrobki, stąd tak duża ilość śmieci w kontenerach. Opróżnialiśmy je tak szybko jak się dało, jeszcze o 6.00 rano w czwartek część pojemników była opróżniana. Już o godz. 9.00 nie mogliśmy wjechać na stary cmentarz w Jeleniej Górze, gdyż droga była zatarasowana samochodami. Obecnie są wzmożone siły pracowników, którzy porządkują teren starego cmentarza – poinformował Jan Pałka, wiceprezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.

– Dostajemy zlecenia na wywóz śmieci z cmentarza przy ul. Jagiellońskiej w Cieplicach, jednak nie są to stałe wywozy. Gdy jest taka potrzeba zarządca dzwoni do nas i zleca wywóz odpadów, jednak musi to zrobić przynajmniej dzień wcześniej – dodał.

Nie udało nam się dotąd skontaktować z przedstawicielem parafii p.w. św. Jana Chrzciciela w Cieplicach. Będziemy nadal próbować.

Ogłoszenia

Czytaj również

Będzie referendum w Jeleniej Górze?

Radny KO: Szyszko już, a kiedy reszta?

Znów odmierza czas

Komentarze (154) Dodaj komentarz

~ZłyPorucznik 2-11-2012 7:46
Na nowym cmentarzu w Cieplicach porządek, jak zawsze. Należy podziękować odpowiedzialnym za dbałość o ten cmentarz. Naprawdę jest to wzór do naśladowania. A co do starego cmentarza - bez komentarza...Skandal.
~ 2-11-2012 7:56
Potwierdzam śmieci były na alejce po której ludzie chodzili. Mam pochowaną Mamę na tym cmentarzu i żeby w normalny dzień nie świąteczny wyrzucić śmieci to trzeba pokonać kawałek bo śmietnik stoi w jednym miejscu na dole a na górze nie ma żadnego. Zgłaszałam to nie raz od lat. Powiedziano mi że ksiądz się nie zgadza na umieszczenie więcej śmietników.
~ 2-11-2012 8:01
Potwierdzam śmieci były na alejce po której ludzie chodzili. Mam pochowaną Mamę na tym cmentarzu i żeby w normalny dzień nie świąteczny wyrzucić śmieci to trzeba pokonać kawałek bo śmietnik stoi w jednym miejscu na dole a na górze nie ma żadnego. Zgłaszałam to nie raz od lat. Powiedziano mi że ksiądz się nie zgadza na umieszczenie więcej śmietników.
~ 2-11-2012 8:04
wczoraj z rodziną byłam na cmentarzu w Jeleniej Górze to co zobaczyłam te sterty śmieci ten bałagan WSTYD
~kasztelanik 2-11-2012 8:13
Opłata przy pochówku ponad 1500zł za co ? ? ? Za wjazd z trumną, za wywóz nieczystości przez 20 lat i wodę, ale jak widać, Zarządca chętnie kasiorkę bierze, ale nie potrafi zagonić nierobów snujących się po alejkach do roboty ! ! ! Zmiana Kierownika na Sudeckiej dała sporo, ale dopóki nad nim będzie PRL-wski beton kasztelański, to NIC SIĘ NIE ZMIENI ! ! ! Panie Prezydencie ! ! ! Jest Pan naprawdę inteligentnym człowiekiem, nie przeszkadza to Panu ? ! ?
~ 2-11-2012 8:19
Te zdjęcia to dowód prawdziwego skandalu :-( Szczególnie zdjęcia z Jagielońskiej to koszmar!!! Smieci przy samych grobach... Strasznie to smutne!
~Szok 2-11-2012 8:21
Potwierdzam jeszcze tak brudno na cmentarzu w święto zmarłych nie było nigdy !!!!! a do ~ kasztelanik opłata 1500 zl to przecież opłaty administracyjne cmentarza ! jak zapytałam się za co to, to nikt mi nie potrafił wytłumaczyć . Pochowałam wnuka maleństwo nie korzystałam z kaplicy była tylko ceremonia nad samym grobem z księdzem a i tak musialam zapłacić 1500 zl opłat tzw.administracyjnych!!! do czyjej kieszeni to idzie ?!
~iras 2-11-2012 8:22
To prawda pieniążki każdy by brał a nic od siebie=skandal!!!
~thor h. 2-11-2012 8:29
Gratulacje Panie Prezydencie, Panie Prezesie, brawo! A JAK TAM TERMY? Dzisiaj otwarcie?
~zeta 2-11-2012 8:34
SKANDAL!!!
~ 2-11-2012 8:35
Postawcie sobie jeszcze jeden krzyz: wielki, zelazny, drogi. Musi byc bardzo wysoki, zeby czubek wystawal spoza wysypiska smieci....
~jeżozwierz1 2-11-2012 8:38
Każde zdjęcie jest prawdziwe i bolesne. Mam pytanie - czy każdy z administratorów winny takiego niechlujstwa i organizacyjnego bałaganu, lekceważenia Drogich Zmarłych i obecnych na cmentarzach ich Bliskich, zostanie pociągnięty do odpowiedzialności?. Prawda , że wstyd - to ludzkie uczucie, ale przede wszystkim brak szacunku dla tych, którzy od nas odeszli, zostali pochowani w poświęconej ziemi, opłakiwani przez miesiące, może lata , dzisiejsi Wielcy Nieobecni świadkowie hipokryzji . Panie Prezydencie Miasta Jeleniej Góry gospodarzu wszechobecnej niemocy - to Pan jest odpowiedzialny za to co się stało na terenach jeleniogórskich nekropolii. 1 i 2 listopada to dni wyciszenia i zadumy nad życiem i śmiercią, w tym roku postarano się o spektakl na wysypisku odpadów. Brawo!
~~~ 2-11-2012 8:40
To karygodne,to HAŃBA.Na cmentarzu na Sudeckiej tonęliśmy w śmieciach.W niektórych miejscach nie sposób było się przedostać do grobu,bo na alejce stał duży kontener a dookoła góry śmieci.Do grobów chodziło się okrężnymi ścieżkami!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To HAŃBA.My o tym piszemy i co dalej.Przecież za takie karygodne niedopełnienie obowiązków ktoś powinien o ponieść odpowiedzialność i wszyscy powinniśmy się o tym dowiedzieć.
~śmieciarz 2-11-2012 8:40
W normalnym mieście prezydent miasta i prezes MPGK byliby już dziś rano odwołani. Tymczasem w jeleniogórskim "układzie" paru radnych pomarudzi i wszystko pozostanie w ramach "układu".
~ 2-11-2012 8:43
Adminstrator powinien byc ukarany i to solidnie lub ustapc miejsce komus bardziej odpowiedzialnemu.To skandal taki widok WYSYPISKO????
~~pstryczek 2-11-2012 8:44
Za Obrębalskiego nie było takiego bałaganu, także na cmentarzach! Ale teraz dopiero widzicie jaki Complex został wybrany
~ 2-11-2012 8:51
administrator niech wykupi sobie miejsce przy śmietniku
~kierowniczek 2-11-2012 8:55
KIEROWNICZEK z MPGK na bruk ! tak tak Panie Machalski krowy do końca wydoić sie nie da!
~kmam 2-11-2012 8:57
Tylu hałd śmieci na Wszystkich Świętych na ścieżkach i wśród grobów jeszcze nie było co w tym roku. To prawda, że mnóstwo opadłych liści było sprzątanych w ostatnim momencie, ale administrator cmentarza nie jest tylko od brania kasiory, ale także od dbania o porządek. Usuwania gałęzi, koszenia, usuwania dzikich wysypisk śmieci, ustawiania i OPRÓŻNIANIA kontenerów. Najbardziej mnie bolą hałdy śmieci na grobach, szczególnie dzieci (ludzie którzy je tworzą są bez serc). I administrator cmentarza powinien je likwidować, bo groby pod tymi hałdami widać tylko na wirtualnym cmentarzu w sieci.
rymcycymcy 2-11-2012 8:58
Zawsze tak było ! :) ...prawdziwemu wiernemu takie sprawy doczesne nie przeszkadzają ! :)
~jak 2-11-2012 9:02
ale pieniądze za pozwolenia na nagrobki biorą,za miejsce na 20lat biorą-więc na co idą te pieniądze jak myślicie?Ja myslę że na prezesa(administratora) i reszty urzędasów-nierobów,albo przekręty-innego wytłumaczenia nie ma.
~ 2-11-2012 9:07
nowa miotła na cmentarzu sobie nie poradziła ha ha ha , ale i co z tego i tak nie poniesie żadnych konsekwencji , bo w zarządzie jedna * drugiej * tyłek ślini . Tak jest Panie M...le w całym MPGK śmieci są zamiatane pod dywan , bo koleśie muszą mieć posadkę
~ 2-11-2012 9:10
pan machalski oszczędza gdzie sie da żeby sie wykazać przed prezesem ... a tu wpadka!!!
~WC 2-11-2012 9:13
a kibelki tymrazem były otwarte czy pod płotem trzeba było robić za potrzebą?
~vg 2-11-2012 9:14
ŚMIECI, BŁOTO,I STARE POMNIKI ZOSTAWIONE PRZEZ FIRMĘ WYMIENIAJĄCĄ NOWE, NAJLEPIEJ ZOSTAWIĆ KOMUŚ OBOK A LUDZIE DOKŁADAJĄ ŚMIECI I ROBI SIĘ ŚMIETNIK!!!!!!ZAPRASZAM PANA FOTOGRAFA Z JELONKI NA CMENTARZ TO BĘDZIE NOWY ARTYKUŁ !
~wiocha.pl 2-11-2012 9:15
dodam zdjecia na wiocha.pl
~cerber 2-11-2012 9:22
Dlaczego piszemy tylko o cmentarzu na Sudeckiej a Jagielońska ? Tam też było i jest tragicznie tylko tam odpowiedzialnośc sie rozmywa. Administrator nie ma nic do powiedzenia wiec kto odpowie za ten skandal?
~ 2-11-2012 9:23
w normalnym kraju prezes lub dyrektor firmy odpowiedzialnej za porządek podałby sie do dymysji ale nie w polszy, poprzyrastali do stołków i będą sie trzymać za wszelką cenę.Wiecie dlaczego??? bo nie maja za grosz honoru ale za to maja nas w dopie
~Kasia A 2-11-2012 9:24
Jestem pewna, że gdyby Pani Zofia Czernow była nadal w Ratuszu, nie byłoby takiego bałaganu. Bo to wina pracowników Ratusza, że nie roztrzygnięty był przetarg na porządkowanie cmentarza. Też jestem oburzona bałaganem, stertami śmieci na cmentarzu. Dlaczrgo nie reakcji pana Prezydenta?
~ira 2-11-2012 9:30
w Sobieszowie też sterty śmieci w miejscach przy grobach
~ 2-11-2012 9:35
Pietyzm inaczej. Po polsku.
~1 2-11-2012 9:38
Co na to Jasio Pałka on rodzicieli ma w Czernicy .czas wypieprzyć MPGK rozpisać przetarg na usługi bez udziału partaczy
~ 2-11-2012 9:38
Skandal!
~Ciepliczanka 2-11-2012 9:42
A nikt nie pomyślał, aby nie parkować samochodów przed bramami cmentarza? W jaki sposób śmieci wywieźć skoro nie można było wjechać, bo mądrzy kierowcy gdyby mogli to pod sam grób wjechali samochodem. Wszystkie wjazdy były pozastawiane... Czy ktoś jeszcze chce cos dodać?
~:( 2-11-2012 9:44
Na "nowym" cmentarzu w Jeleniej wieczorne odwiedzanie grobów to brodzenie po błocie i w egipskich ciemnościach. Ścieżki płyną deszczówką i błotem, wpada sie po kostki w kałuże. Do tego ani na cmentarzu, ani na parkingu nie świeci się ani jedna latarnia! I tak od lat - stoją zardzewiałe słupy z pobitymi kloszami. Włodarze naszego grajdołka nie potrafią zarzącać absolutnie niczym:(. Tylko wstyd przed przyjezdną rodziną, która z podziwu wyjść nie może, że u nas na cmentarzach takie śmietnisko, ciemność i "pola ryżowe" zamiast scieżek...
~piuguyd 2-11-2012 9:44
Pora na wcześniejsze wybory w Jeleniej...
~~gość 2-11-2012 9:49
Dlaczego Jelonka miesza w głowach. Za cmentarz parafialny w Cieplicach nie odpowiada zarządca Cmentarzy Komunalnych!!! To że jest syf to wina księdza.
~lysy11 2-11-2012 9:50
płacić za utrzymanie miejsca na cmentarzu i nie narzekać PŁACIĆ PŁACIĆ!!!!!!!!!!!!
~ 2-11-2012 9:51
Polski pietyzm cmentarny?. Jelonko- bede tu pisac do usranej smierci, co mi sie podoba. Prosze nie kasowac moich wpisow. Prosze likwidowac te, ktore lamia regulamin. Z powazaniem.
~simeko 2-11-2012 9:55
jeśli MPGK nie radzi sobie to może simeko sobie poradzi - a prezes M niech sobie dalej siedzi na stołku
~Marcin 73 2-11-2012 9:59
Tylko dajcie spokój Radzie Cieplic. Radni ostatnio są bardzo zajęci - walczą o prawo psów do zanieczyszczania parku, organizują parady przebierańców i wystawy dyń . Proszę się więc nie dziwić że takie pierdoły jak śmieci na cmentarzach umykają uwadze Pani Przewodniczącej oraz jej najbliższych współpracowników. Marcin Kaflik - Ciepliczanin.
~Celnik 2-11-2012 10:00
machalski myto bierze za wjazd na cmentarze
~wstyd wstyd! 2-11-2012 10:04
Może by na księdza nałożyć grzywnę za niechlujstwo na cmentarzu? Do forsy za pogrzeb i miejsce pochowku to pierwsi, a do sprzątania ? Jestem z Wałbrzycha, u nas był porządek, a te sterty śmieci na cmentarzu parafialnym w Cieplicach wokół grobów to jakis szok.
~ 2-11-2012 10:05
Takiego wstydu dla miasta nie było bardzo dawno, ludzie przyjeżdżają na groby z całej Polski, a zastają śmietnisko, duże powalone konary przed grobem nieznanego żołnierza, głównymi alejkami nie można było przejść z wózkiem dziecięcym, bo na całej szerokości zalegały śmieci, żenada!!!
~ 2-11-2012 10:12
za kaplicą w Cieplicach mają kanciapę i co, małpki piją regularnie a za robotę się nie wezmą hieny cmentarne
~zdziwiony 2-11-2012 10:18
Administratorzy - korzystajcie ze sprawdzonych przykładów i pomyślcie o możliwościach tzw. wolontariatu, w tych trudnych dniach szczególnie. Ludności "cywilna" odwiedzająca tłumnie w tym okresie cmentarze, jeżeli nie ma miejsca w ustawionych pojemnikach nie zasypujcie stertami śmieci ich okolicy. Tak trudno trochę wziąć ze sobą? W tym roku opady śniegu spowodowały, tuż przed 01.11. pojawienie się zarówno połamanych gałęzi jak błota oraz zatrzymały ludzi w domach w ostatnią sobotę, kiedy wielu z nich planowało porządkować groby bliskich. Odrobinę umiaru i pokory dla "siły wyższej", jakkolwiek ktoś to pojmuje.
~Ryś 2-11-2012 10:20
To zdjęcie się nie ukazało.Wię przesyłam linka.Cmentarz na Sudeckiej.. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/466a1c5deb313d37.html
~~~ 2-11-2012 10:32
Na starym cmentarzu w Jeleniej wyglądało podobnie - jeden wielki śmietnik - jednym słowem TRAGEDIA !!!
~Cicha 2-11-2012 10:33
Polska Bieda jechała ławicą samochodów, a potem "wielkie pństwo" bezmyślnie dbało tylko o swoje miejsce. Teraz krzyczą. jak mieli cięzarówkami w ciągu dnia jeździć po cmentarzu i zbierać wciąż napływające sterty, nikt się nie pochylał zeby zabezpieczyć fruwające woreczki. Sami sobie nie umiemy pomagać !
~Iza 2-11-2012 10:37
Jeżeli Anka K. pisze prawdę powyżej, że ten syf był skutkiem faktu, iż przetarg na sprzątanie cmentarza komunalnego nie został rozstrzygnięty, to dam głowę, że ktoś "nie swój" dał najlepszą ofertę i cały Ratusz był zbyt zajęty główkowaniem, jak dać fuchę "swojemu", żeby pamiętać o uporządkowaniu cmentarza we właściwym czasie. Szanowna "wierchuszko" miejska, Wy najmłodsi nie jesteście, też kiedyś umrzecie - ciekawe, czy wtedy komuś będzie się chciało rozstrzygnąć przetarg na sprzątnięcie hałd śmieci na/przy Waszych grobach... wszak szkolicie sobie godnych następców, prawda? Lekcja praktyczna została przez nich niewątpliwie przyswojona i zapamiętana, więc groby na śmietniku macie już załatwione, amen. NB, proboszcza parafii w Cieplicach to samo dotyczy, też nie jest nieśmiertelny...
~@ Cicha 2-11-2012 10:45
Problem w tym, że śmieci "z ostatniej chwili" były tylko dokładane do wcześniejszych, których nikt nie wywoził przez co najmniej ostatni tydzień, jeśli nie parę tygodni... Zaś kierownik cmentarza + władze miasta chyba na Marsie nie żyją, powinni widzieć, co się dzieje i przewidywać następstwa.
~janecki 2-11-2012 10:47
święto bloku wschodniego,tłumy ludzi,wypadki na drogach i śmieci
~Zabobrzanka 2-11-2012 10:50
Mam bliskich na cmentarzu w Cieplicach. Potwierdzam szok ile śmieci. Jedna z alejek na całej swojej długości była jednym śmietnikiem. opłaty jakie uiszczamy nie są małe. Tak jest niemal co roku o tej porze. Ustawianie dodatkowych małych pojemników to chyba pomyłka, tu potrzebne są duże i wywożone systematycznie, a nie sporadycznie na telefon.
~Ja 2-11-2012 10:58
na starym cmentarzu w Jeleniej Gorze tez bylo tragicznie .Na dodatek rano jezdzila smieciarka po cmentarzu a z ust pracownikow plynely same przeklenstwa na caly cmentarz ,,Troche kultury Panowie .
~Szarawara 2-11-2012 10:59
Skad to zdziwienie ? Przeciez to Polska ! Dzisz smrod , zadupie , dzicz . W cywilizowanych krajach takie rzeczy sie nie zdarzaja . A jak sie ewentualnie zdarza to odszkodowanie za straty moralne jest astronomiczne . A w Polsce jak w Polsce , wiocha i psy duupami szczekaja . Ludzie , zyjecie na smietniku , Jelenia Gora to nie centrum wszechswiata . Szanujcie sie , ludzie . Panie Adamie , do sadu za morde wziac odpowiedzialne sluzby , zaplaca odszkodowanie to sie na drugi raz naucza . Zadnych przeprosin niech Pan nie przyjmuje , jedynie pieniezne odszkodowanie , to boli najbardziej .
~Bolo 2-11-2012 10:59
Wszyscy tu piszą o śmieciach. A już nikt nie zauważył , że od lat nie ma przy cmentarzach odpowiedniej ilości miejsc parkingowych !!! Od lat !!! Np. przy ulicy Sudeckiej na starym cmentarzu w Jeleniej Górze. Kiedy wreszcie od strony ulicy Skowronków wyrónają (przynajmniej) plac przy bocznej bramie ??? Od ponad 30 lat (a właściwie od zawsze !) żadne władze miasta nie zainteresowały się tym tematem w rzetelny sposób. A potem MPGK pisze, że samochody zatarasowały im wjazd na cmentarz ! Reasumując, cała ta sprawa jest podobna do tej z zamykaniem dachu stadionu w Warszawie !
~RP Szymański 2-11-2012 11:00
Skandal i brak jakiegokolwiek szacunku dla zmarłych! W normalnym mieście po czymś takim zarząd MPGK byłby odwołany, ale założę się, że u nas, nic takiego nie będzie miało miejsca... Pewnie okaże się, że śmieci to wina PiS...
~Bolo 2-11-2012 11:04
Wszyscy tu piszą o śmieciach. A już nikt nie zauważył , że od lat nie ma przy cmentarzach odpowiedniej ilości miejsc parkingowych !!! Od lat !!! Np. przy ulicy Sudeckiej na starym cmentarzu w Jeleniej Górze. Kiedy wreszcie od strony ulicy Skowronków wyrónają (przynajmniej) plac przy bocznej bramie ??? Od ponad 30 lat (a właściwie od zawsze !) żadne władze miasta nie zainteresowały się tym tematem w rzetelny sposób. A potem MPGK pisze, że samochody zatarasowały im wjazd na cmentarz ! Reasumując, cała ta sprawa jest podobna do tej z zamykaniem dachu stadionu w Warszawie !
~xcz 2-11-2012 11:30
@Bolo Jest komunikacja miejska. Można też zaparkować dalej i dojść te 200-300 metrów z pożytkiem dla własnego zdrowia.
~tato 2-11-2012 11:35
przeciez balagan i syf jest wszedzie wiec nie ma sie czym bulwersowac,to nie nowina.
~ 2-11-2012 11:37
Na starym cmentarzu w Jeleniej Górze problem brudu, śmieci i ich nie usuwania istniał na wiele dni przed 1 listopada, od czasu gdy zaczęły opadać liście z drzew. Przyczyna tego jest nie tylko nie opróżnianie pojemników ale przede wszystkim ich brak( zbyt mała ilość) oraz rozlokowanie ich tylko przy głównych alejach. Stachu
~tubylec2 2-11-2012 11:42
Na cmentarzu w Cieplicach płaciłam się za wjazd na teren cmentarza z pomnikiem, tylko żadnego dokumentu na to, CAŁY ROK każdy wiatr łamie gałęzie drzew, które od lat nie były podcinane. Nikt w Cieplicach nie wywoził kontenerów ze śmieciami ani we wtorek, ani w środę, ani w czwartek. Przecież ul. Jagiellońska była zamknięta dla ruchu więc i pod obstawą straży miejskiej więc jaki problem wjechać i zabrać. Notabene wczoraj po cmentarzu jeździła długi czas prywatna ciężarówka pełna ziemi pytam się po co? i jedni potrafią wjechać A MPGK nie????. Po prostu nikt ich nie wezwała za wczasu.
~!!!! 2-11-2012 11:48
Marcinie ,,,przewodnicząca rady nie będzie nawalać na plebana bo sama jest kościółkowym berecikiem.
~lassss 2-11-2012 11:57
Ja sie pytam czy te smieci zlecialy z kosmosu ? przeciez to ludzie je tam pozostawiali. Zabrac ze soba i wyrzucic a nie walnac najlepiej komus na grob. Ze kontener pelny lub jego brak to juz wolno tak rzucic gdzie popadnie? ŚMIECIARZE
~Iza 2-11-2012 12:02
Tak w sumie, to gdyby ktokolwiek miał tych rozmiarów bajzel na posesji, SM nie omieszkałaby wlepić mu mandatu adekwatnego do rozmiarów bajzlu i płaciłby z własnej kieszeni. Ciekawe, czy kierownik cmentarza zapłacił wczoraj cokolwiek, i to z WŁASNEJ kieszeni, nie publicznej...? Bo powinien!!! Pomijając konsekwencje służbowe, oczywiście... chyba, że jest "swój".
~@ lasss 2-11-2012 12:15
Zabrać ze sobą to ja mogę pojedynczą pustą butelkę PET, a nie sześć ciężkich worków śmieci, które 2 tygodnie przed Świętem Zmarłych postawiłam obok przepełnionego kontenera w płonnej nadziei, że MPGK je wywiezie - nie wywiozła. Ale dobra, poświęcę się następnym razem, tylko podaj adres swojej wspólnoty mieszkaniowej - niewątpliwie się ucieszycie, gdy Wam w przyszłym roku wsadzę taką samą ilość worków do Waszego kontenera... a za moim przykładem pójdą inni. Bo przecież kontenery na cmentarzu stoją wyłącznie do dekoracji i nie muszą być opróżniane.
~ia 2-11-2012 12:17
wszyscy pisza o jeleniej gorze ze sa smieci nie zebrane ze cmentarza a ja bylam wczoraj w LUBIECHOWEJ na cmentarzu i jest ten sam problem z wywozka smieci z cmentarza i wogole zlikwidowania smietnika z terenu cmentarza ,jest wystawiony smietnik przed cmentarzem i ludziom niektorym sie nie chce wynosic smieci do kontenera tylko zucaja smieci w rog cmentarza ,gdzie nie daleko znajduja sie groby i gdzie powinno byc to smietnisko dawno zlikwidowane ,ludzie posprzataja na swoich pieknych pomnikach a smieci w rog cmentarza niech leza snieg przysypie .
~jshr 2-11-2012 12:35
Cztery dni mrozu nikogo prawie na cmentarzu,odpuściło i my wszyscy na hura porządki to i się nazbierało.Na mojej alejce było prawie czysto.Dzisiaj popołudniu pójde sobie i posprzatam.
~ 2-11-2012 12:46
ksiądz zbiera na nowe auto
~ 2-11-2012 12:50
na pikapa bo do starego się nie mieści
~mani9ekk 2-11-2012 12:59
Wywalić kasztelana! Miasto musi zareagować, oburzenie jest totalne !
~Dykuś 2-11-2012 12:59
Widzę,że wszyscy jesteście mądrzy przy komputerach.Czego nikt z was nie poszedł do MPGK i nie zgłosił problemu??. Tacy jesteście mądrzy.Śnieg spadł to co mieli zbierać śnieg do worków?.A co pracownicy MPGK, nie mają rodzin.Również mają ,ale zrobili Chodziasz tyle ,że zebrali się wszyscy o godzinie 5 rano i robili.T
~do dykuś 2-11-2012 13:07
nie chowamy głowy w piasek i nie piszemy tylko w internecie spróbuj sie dodzwonić na cmentarz 75 64 20 160
~do dykuś 2-11-2012 13:09
dzwońcie jeszcze do prezesa 75 6420 161 lub 160
~socjalista 2-11-2012 13:27
Co tam śmieci na portalu * trwa plebiscyt na najgorszego prezydenta !!!Narazie prowadzi NASZ!! No to referendum i na aut.
~do socjalist 2-11-2012 13:44
Podaj proszę link do tego konkursu. Zagłosuję i znajomym roześlę.
~26 2-11-2012 13:53
Byłem na tym cmentarzu jakieś 2h temu. Co się tam dzieje to szkoda słów... Syf kiła i mogiła. A najgorsze jest to, że alejki zamiatał chłopak w wieku około 14lat. Mało to "bezrobotnych", którzy nic nie robią tylko chleją za kase z zasiłku? Dlaczego taki młody człowiek zamiata cmentarz kiedy takie kolejki w urzędzie pracy...
~ 2-11-2012 14:17
A i Sokolińskiemu należy się ocena: za całokształt działań, a zwłaszcza za zadłużenie i sprowadzenie na dno Szklarskiej P.
~zeta 2-11-2012 14:20
Chodze na Cmentarz Stary w JG od 35 lat. Czegos takiego jeszcze nie było!!! SKANDALICZNIE!!! Teraz zaczną sie tłumaczenia - a pogoda, a ludzie, a to i owo. Odpowiedzialni powinni zostac ukarani! Oczekujemy od WŁADZ informacji na ten temat. Czas najwyższy ruszyć d... do roboty!
~...:) 2-11-2012 14:22
No jak na stolice regionu przystało . No image turystyczny już ludzie mają wyrobiony na temat jeleniej góry gratuluje :) .
~$$ 2-11-2012 14:40
Nowy dyrektor i nowy kierownik nie poradził sobie z tematem . Wywalić na pysk z roboty i tyle. Banda nierobów.
~gość ! 2-11-2012 15:36
Witam ja przyjezdzam na cmentarz co 2 miesiace bo nie jestem z tego rejonu i co jestem na cmentarzu przy ulicy Jagiellońskiej to wiecznie kontenery ze śmieciami sa załadowane. Więc jak Pan Pałka moze twierdzic ze wywozi smieci raz na jakis czas jak tam jest wieczny syf. Jest odpowiednio duzo miejca by ustawic kontenery na twarwie a nie ludzią pod same pomniki. Przychodzac 1 listopada byłam rozczarowana jak mozna tak śmiecic i ustawic kontener pod grobem, widac ze władze gospodarki komunalnej nie maja za grosz rozsadku i bezwstydnosci by stawiac pod pomnikami smietniki.Słuzby porzadkowe biora pieniadze za sprzatanir czy ku.... za siedzenie i grzanie dupy w stołek. Gratuluję popisu władza Komunalnym i zarzadcy cmentarza.
~~jg 2-11-2012 15:53
do 15:36 | ~gość ! Cmentarz w Cieplicach jest parafialny więc pretensje do proboszcza. Skoro nie zamawia wywózki śmieci to będą leżeć i zasypywać groby.
~ 2-11-2012 15:59
no tak towarzyszacej rewii mody śmieci i liscie sola w oku wielkie panstwo raz w roku wybrało sie na cmentarz i mysli ze czerwony dywan rozwina by nie wybrudzic nowych kozaczków za 600 zł....
~emeryt 2-11-2012 16:01
większość z nas uważa sie za ludzi wierzących, dbajacych o pamieć o tych co odeszli raptem sobie przypominamy ,że jest już pora znicz zapalić , mogiłe posprzątać i tu zadaje pytanie co większość z nas pamięta o bliskich ,cały czas...... dlatego mamy te wory śmieci , pamiętajmy o Tych co odeszli na biężąco
~xxx 2-11-2012 16:01
To co się działo na starym cmentarzu w Jeleniej Górze tj. tylko i wyłącznie wina kierownika cmentarza. Polikwidował kontenery od multicar żeby zaoszczędzić na kosztach, a doszło do tego że takie syfu na cmentarzu nie było przez kilkanaście lat i nie ma co zwalać na śnieg. Po prostu, chłop nie nadaję się do zarządzania cmentarzem
~emeryt 2-11-2012 16:02
większość z nas uważa sie za ludzi wierzących, dbajacych o pamieć o tych co odeszli raptem sobie przypominamy ,że jest już pora znicz zapalić , mogiłe posprzątać i tu zadaje pytanie co większość z nas pamięta o bliskich ,cały czas...... dlatego mamy te wory śmieci , pamiętajmy o Tych co odeszli na biężąco
~Sobiesz 2-11-2012 16:26
Rokrocznie we Wszystkich Świętych jestem na cmentarzach w Sobieszowie, w Rębiszowie (na starym i na nowym) i w Jeleniej Górze przy Sudeckiej. Jakie są jeleniogórskie - każdy widzi. A w Rębiszowie cmentarze utrzymane we wzorowym porządku. A przecież warunki śniegowe w ostatnim tygodniu były identyczne i tu i tam. Ale w Rębiszowie o cmentarze dbają ludzie: bliscy zmarłych i proboszcz. I robią to nie tylko raz do roku, robią to systematycznie, przez cały rok. I nie ma tłumaczenia że liście, że śnieg, że administrator, że nie było zamówienia z wyprzedzeniem. Po prostu, każdy robi to co do niego należy, i do tego robi to dobrze, sumiennie, w poczuciu obowiązku.
~qwq 2-11-2012 16:26
cały zarząd MPGK wraz z radą nadzorczą do odwołania, tylko wtedy prezydent zachowa twarz i jakąś nikłą szansę na reelekcję.
~krycha 2-11-2012 16:29
a na nowym cmentarzu przy sudeckiej było czysto i stały dodatkowe kontenery,brawa dla zarządcy tego cmentarza
~Princy 2-11-2012 16:30
Stary cmentarz w Jeleniej Górze zawalony śmieciami(jak nigdy dotąd niektórymi alejkami nie dało się przejść bez tłoku) a Pan Kasztelan tylko obiecywał czystość którą miały zapewnić dwie nowe śmieciarki o podwójnej mocy załadunku.Obiecanki macanki a głupiemu ....WSTYD dla MPGK:(((
~jelgo 2-11-2012 16:33
Jestem zainteresowana kolumbarium postawionym na starym cmentarzu przy ul. Sudeckiej. W biurze cmentarza powiedziano mi, że jest to kolumbarium wybudowane przez osobę prywatną . Czy osoba ta budując to kolumbarium będzie udostępniała miejsca (na pewno za grubą forsę) zainteresowanym? Może ktoś wie coś na ten temat? A swoją drogą dlaczego miasto nie może zdobyć sie na wybudowanie kolumbarium, co znacznie ograniczyłoby popyt na miejsca do pochówku, którego jest coraz mniej.
~ 2-11-2012 16:35
to jest celowe działanie, jest firma która chce wejsc na nasz rynek, tzn prywatna firma bo MPGK jest dotowana, śmierdzi tam komuną jak cholera, kierownicy, dyrektorzy, zastępcy, kierowcy, sprzątaczki itd itp muszą to jakos posunąć a kierownictwo w nowej prywatnej firmie znajdzie zajęcie a teren mpgk pójdzie za złotówkę.Co wy nie wiecie jak sie to robi????
~socjalista 2-11-2012 16:36
1344> podałem ale wykasowali ,wklep nasze ,,,miasto com
~ 2-11-2012 16:47
Szanowny, wierzący emerycie.Wielka szkoda,że Twoje pokolenie nie tylko z przypomnienia ale właśnie systematycznie zadbało o prządek na tych ziemiach przez ostatnie 60 lat.Dziękuję w imieniu mojego pokolenia.
~czarnula 2-11-2012 16:49
Na starym cmentarzu w Jeleniej Górze też były śmiecie ,ale nawet w Dzień Zmarłych były wywożone,ale ludzie też rzucają byle gdzie.
~ 2-11-2012 16:53
Gdyby każdy zabrał ze sobą , to co ma do wyrzucenia to by nie było problemu.Przecież to wasze śmieci.A każdy szuka winy gdzieś indziej.
~ 2-11-2012 16:59
Do 16;53 Wpadnę dzisiaj wieczorkiem do Ciebie na kawkę i zabiorę ze sobą kosz na śmieci.Będzie przyjemne z pożytecznym.
~Dykuś 2-11-2012 17:04
Wy jesteście śmieszni myślicie ,że to problem MPGK?.Nie to wy taki syf robicie wokół siebie a mówicie na innych.Bardzo ładnie. :).Po co mi te wasze nr telefonu?,skoro nikt nie odbiera to może pójdzie to MPGK i nikt was nie wygoni. !!!Tak ciężko hmmm?.Sądzę ,iż nie ...Robicie wiele kłopotów gdzie w większość chodzi o was :)!!.
~zmartwiony 2-11-2012 17:15
To prawda że widok śmieci był porażający ale może warto zadać pytanie kto te śmieci tam zostawił, służby nie były w stanie ich po prostu wywieźć, np. na cmentarzu przy Jagiellońskiej, śmieciara nie mogła we środę wjechać ponieważ bramy zastawione były przez samochody osobowe... może warto nie do końca administrator jest winny, ponieważ to ludzie dorzucający kolejne śmieci stworzyli tą wielką kupę, byle dalej od własnego grobu, niestety taka już nasza polska mentalność
~Jowita 2-11-2012 17:15
Pracownicy cmentarza wolą pić a nie zajmować sie porządkiem!Skandal!!!
~ 2-11-2012 17:24
Gdyby tam lezal ktos z rodzin decydenckich wladz miasta? czy zostawiono by taki smietnik? Coz ,obywatela z szarych warstw spoleczenstwa traktuje sie jak smiecia. Dowody na zdjeciach. Wice wersa, ja wlasnie mam analogiczne podejscie do wladz tego dziwnego miasta i ich slugusow.
~agata 2-11-2012 17:58
widziałam jak sprzątali śmieci w czwartek ,aczkolwiek to była tylko kropla w morzu potrzeb. Może ten rok da wiele do myślenia i w przyszłym tego nie będzie
~Dostawca 2-11-2012 18:00
Co mnie interesuje że śnieg że wiatr że korki że itd itd itd jak podpisałeś umowe to sie z tego wywiązuj bo jest kilku innych na twoje miejsce wiec nadzorcy tego śmieciska nie mają wytłumaczenia NIE NADAJA SIE DO TEGO
~Dostawca 2-11-2012 18:08
Mam pytanko do kogo lub gdzie mam się zgłosic ze skargą na źle wykonaną usługe w końcu za nutrzymanie czystości na cmętarzu płace a może pozew zbiorowy
~Jel... 2-11-2012 18:22
w Jeleniej też tak jest
~Gość 2-11-2012 18:37
Jaki prezydent takie miasto ,a że mamy teraz Zawiłe a po przednio Obrębalskiego ,to bajzel bród smród i po polina w tym zasyfiałym mieście jak zawsze ,Zawiła weż sie człowieku do roboty ,bo ja na twoją pensje płace i pogoń tego komunistycznego prezesa MPGK Kasztelana ,bo nierób nic nie robi ,tak się zasiedział już na tym stołku że dzióre wysiedział.
~Princy 2-11-2012 18:38
Zastanówmy się a może Pan Kasztelan Szef główny MPGK nagle zachorował a jego zastępca był otępiały na umyśle bo teraz ktoś na kogoś i tak ten burdel cmentarny i tak zwali .(( Aż się nie chce słuchać tłumaczeń bo mogą zęby rozboleć:((
~Princy 2-11-2012 18:44
Czy Obrembalski czy Zawiła to nie ma znaczenia odpowiada za to szef MPGK KASZTELAN i nie koniecznie za przetargi skoro śmieciarki należa do jego firmy:((((((
~Princy 2-11-2012 18:46
Czy Obrembalski czy Zawiła to nie ma znaczenia odpowiada za to szef MPGK KASZTELAN i nie koniecznie za przetargi skoro śmieciarki należa do jego firmy:((((((
~sowa 2-11-2012 18:58
Z jednej strony dobrze ze widac jaka ekologiska bombe szykujemy nastepnym pokoleniom.A fakt smietniska to tak ogolnie jest w Jeleniej Gorze wszedzie brudno. Moze wszyscy powinnismy przeanalizowac obchody tego "SWIETA"?
~Dykuś 2-11-2012 19:20
Zgadzam się z ~zmartwiony | .Ma rację popieram.Jak tu śmieciarki mają przejechać skoro było wszędzie wszystko załadowane autami?.Szkoda,że niektórzy tego nie wiedzą i robią syf koło swoich bliskich.:)
~fanjelonki 2-11-2012 19:21
HAŃBA! 1 listopada wieczorem na cmentarzu cieplickim smieci leżały juz na grobach, do krzyża mozna było sie dostać TYLKO depcząc groby, alejki zajmowały tony smieci! WSTYD I PROFANACJA!!!Administrator mówi,że "ludzie smiecą"??! no umarli raczej nie...
~fanjelonki 2-11-2012 19:24
DO DYKUŚ raczej 1 listopada nikt nie sprzatał grobów,więc smieci powinny być wywiezione w środę wieczorem a nawet w nocy!!!!
~ 2-11-2012 19:31
Były wywiezione o 5 rano !.Widocznie nie masz dobrego wzroku,że nie widzisz jak ludzie sprzątają groby !!.Faktycznie jesteś Fanem jelonki nr1. Chyba aż napiszę o tobie książke.Jakich mamy dobrych fanów jelonki
~do Dykuś 2-11-2012 19:52
Jeżeli ktoś za coś bierze forsę, niech ma chociaż trochę przyzwoitości i tą pracę wykonuje. A śmieci to sam sobie bierz do domu... moje też możesz sobie wziąć.
~Cieplice 2-11-2012 19:57
Od ponad pięćdziesięciu lat chodzę na cieplicki cmentarz ale takiego śmietnika nie pamiętam. Argumenty, że można zabrać ze sobą śmieci, że to ludzie są winni wyrzucając śmieci, nie przemawiają do mnie. Jesienią sypią się liście z drzew, latem nie da się ich wyzbierać na zapas. Kiedyś tu dominowały tuje, które nie sprawiały tyle kłopotu, teraz rosną ogromne lipy, klony (w ogromnej ilości samosiejki), rozrastają się bez kontroli. Brak gospodarza - to jedyna refleksja. Może z workami śmieci podejść pod kościół i tam je składać -kto za?
~Willy 2-11-2012 19:58
Tak źle jeszcze w dniu Święta Zmarłych stary cmentarz przy ul. Sudeckiej chyba nigdy nie wyglądał. Pełne ( niewywiezione !! ) pojemniki i śmieci złożone poprostu na alejkach. Rozumiem ,że śmieci biorą się z uprzątania grobów przed świętem , ale wywieźć trzeba je było nawet w nocy !!! Rzucone w ostatniej chwili do wywozu śmieci samochody i ludzie w tym dniu nigdy nie powinny się znaleźć na cmentarnych alejkach !!!! Na innych cmentarzach nie byłem , ale z relacji znajomych było podobnie !!!
~Dykuś 2-11-2012 20:08
Proszę bardzo jutro jest sobota. MPGK czynne od 6;00 do 15;00 zapraszam do Prezesa i wtedy bedziecie mogli się wyżalić jak to był zasyfiony cmentarz .Dziwne ,ze co roku jest czysto.Tylko w tym roku jakoś nie ...:)
~Dykuś 2-11-2012 20:12
02-11-2012 19:52 | ~do Dykuś |ciekawi mnie czy ty dobrze wykonuesz swoją prace.Chyba,że siedzisz w domu i przymulasz przy komputerze czy laptopie .;)!!
~ 2-11-2012 20:19
byłam dzisiaj na cmentrzu w cieplicach i jeszcze większ gora śmieci
~do Dykuś 2-11-2012 20:25
Wyobraź sobie, że rozmawiamy teraz o śmieciach na cmentarzu a nie o jakości mojej pracy.... chyba, że problem śmieciowy dotyczy ciebie osobiście. A wtedy bardzo cię przepraszam, więcej na temat źle wykonanej pracy na cmentarzu nie będę pisać żebyś się nie musiał pienić przy komputerze.
~ 2-11-2012 20:33
A może ty chcesz aby śmieciarki pracowały 24h ?.Ty nie rozmumiesz ,że oni mają również rodziny?.No właśnie nie sądze. Ja przynajmniej segreguje śmieci. Nie wiem jak ty.Jeśli obchodzą cie te śmieci to ci mówie ić do MPGK !!!!!!!!!!!!!!!!!!
~romi 2-11-2012 20:38
A dali by tę robotę kółku rolnemu z Siedlęcina i było by cacy .
~do Dykuś 2-11-2012 20:40
"Mówił dziad do obrazu, a obraz ...."
~Dykuś 2-11-2012 20:42
Niech dają komu chcą ale nie oczerniajcie MPGK ;)!!!!!!!!!!!!
~mariano 2-11-2012 20:47
dykuś ty jesteś małe *, może ciebie publicznie zakopiemy
~fanjelonki 2-11-2012 21:35
do postu z 19.31- wzrok mam świetny i widzę, że dziś 2 listopada dalej te śmieci lezą!! one były nie tylko nie wywiezione o 5 rano(ciekawe skąd masz taką informację??Śpisz na cmentarzu czy zniczy pilnowałeś??)ale zalegają tam od tygodnia!!!
~guliver 2-11-2012 21:42
Skandal.K...wa Skandal i jeszcze raz skandal.
~fanjelonki 2-11-2012 21:44
a skoro dykus pracujesz e mpgk do do roboty sie zabieraj !
~ 2-11-2012 22:05
Tonął i tonie.
~marg-o 2-11-2012 22:09
Skandal na cmentarzu przy ul. Jagielońskiej powtarza się każdego roku , kto nie ma grobu najbliższych w okolicach śmietnika to nic nie wie na temat śmieci zasypujących pomniki. Prośby o porządek, pisma do proboszcza , rozmowy z kierowniczką cmentarza nic nie dają. A telefon do parafii im Jana Chrzciciela nie odpowiadał. Bo po co!!!!
~ewa 3-11-2012 5:17
tak to prawda.oplata za wjazd aby pochowac zmarlego jest skandalicznie wysoka. a to co sie dzialo a dniu swieta zmarlych to przeszlo najsmielsze oczekiwania odwiedzajacych groby. do dupy gospodarze sa w jeleniej .
~ 3-11-2012 6:55
Wina MPGK jest bezsporna, ale i ludziei tez. Trzeba nie miec za grosz oglady by z braku miejsca klasc smieci obok cudzego grobu, nawet zaniedbanego! To nie fer. Skoro zawiodlo tez szefostwo cmentarza, mozna bylo skladac to pod biurem, i to tak by zawalic im nawet okna. Czy braklo kontenarow? wiadomo ze na takie swieto potrzeba ich multum, to nic nowego. Ale nawet jesli bylo to co bylo staly bezladnie jak baby w kolejce sklepowej - SYSTEM KRAJU RAD. JOBAC TO!
~dinko 3-11-2012 7:38
wina tylko samych ludzi za mało na tacę rzucają a poza tym za parę dni i tak o tym wszystkim zapomną i obejdzie się bez żadnej odpowiedzialności
~tubi 3-11-2012 7:48
takiego syfu jak cmentarzu na Sudeckiej to ja dawano nie widziałem. Raz na rok służby sprzątające powinny spreżyć sie
~ 3-11-2012 8:00
tak bedzie wygladala Jelenia Gora w następnym roku gdy wejdzie ustawa o gminnym odbiorze odpadow komunalnych- a to co widzimy na zalaczonych zdjeciach to pierwsza lekcja
~admin 2012 3-11-2012 9:28
CZY WIECIE ŻE KIEROWNIK CMENTARZA JEST DALEJ NA SWOIM STANOWISKU!!!! A KASZTELAN STOI ZA NIM MUREM!!!! I NAPEWNO NIE WYLECI Z CMENTARZA!!!!
~dmin 2012 3-11-2012 9:46
kierowniczek podsumował swój rok pracy !!! ha ha ha
~deepdish 3-11-2012 10:10
Jak szedłem po cmentarzu widząc te stery śmieci ,mowa o starym J.G. to miałem ochotę wziąć ze 4 pełne worki śmieci i wpierdo....ć do kaplicy ,wykonać dobry rzut tak żeby trafiło księdza lub jakiegoś innego z władzy porządkowej ....słyszałem od ludzi i wiem że są gotowi na podpalenie kaplicy ...tylko tyle wiem i ok tak mam być ...żeby w takie święto nie wywieść śmieci...
~abe1 3-11-2012 13:31
Dzisiaj już jest posprzątane :)
~ 3-11-2012 18:40
kochani parafianie nazywacie sie parafianami a sprzątając grób rzucacie śmieci trzy groby dalej i macie pretęsje do zarzący cmentarza że ma usprzątnąc śmieci.A lekarze i prokuratorzy niech parkują swoje mercedesy z dala od bram ponieważ samochód z mpgk nie może dostac sie do kontenerów oczywiście przepełnionych przez wielce parafian.A co do [hien cmentarnych] to gdyby nie oni musieli byście odkopywac groby koparką.A że jest tyle śmieci na cmentarzu to nie przez kierowniczke cmentarza tylko ludzi którym nie chce sie przenieś woreczka ze śmieciami do kontenera tylko zostawia go na początku alejki choc idzie na dół gdzie jest kontener.Kierowniczka jest bogu ducha winna poniewarz to nie ona śmieci tylko zasrani pseudo parafianie
kicak 3-11-2012 19:32
Ludzie zastanówcie się nad znaczeniem słowa hiena cmentarna a pózniej piszcie takie głupoty widziałem osobiście jak chłopaki ciężko pracują a pseudo parafianka która napisała że piją ma na to dowody? moge sie założyc że nie wiec niech pani nie sieje fermentu
~Jagielońska 3-11-2012 20:07
Proszę kiedyś w dzień zobaczyć w jakim stanie są pracownicy cmentarza ( ul.Jagielońska) na 100% będą pod wpływem alkoholu. Pani kierowniczka jest ślepa na to ? nie wydaję mi się! pozwala na to!. Jak byłam we wrześniu na cmentarzu zapytać się o postawienie nowego pomnika , to nie dość tego ze nie znalazłam kierowniczki , to odnalazłam dwóch panów kopiących grób pod wpływem alkoholu! , czuć od nich było woń alkoholową i byli aż tak przerażeni ze nie odpowiadali na moje pytania zebym nie wyczuła alkoholu. Wkońcu podali mi nr telefonu do Pani kierowniczki a tam kolejna nie przyjemna sprawa- grzecznie pytając czy Pani kierowniczka będzie dziś na cmentarzu usłyszałam oto taką odpowiedz : Ze ona nie jest od siedzenia na cmentarzu i ze może bedzie dziś może jutro a może za tydzień! oraz
~Jagielońska 3-11-2012 20:14
oraz że ona ne życzy sobie aby do niej dzwoniono na komórkę , ze takie sprawy załatwia się w biurze na cmentarzu po czym się rozłączyła. - ok można takie sprawy załatwić w biurze na cmentarzu ale jeżeli było by takie i ktoś by tam b! jedyne co zobaczyłam ze są tam drzwi z napisem zakład usług pogrzebowych. Po całej ej mojej przygodzie ręce mi opadły ze jak można takich ludzi zatrudniać! czy to są czasu komuny? Jeżeli ktoś bardzo chce sobie podnieść ciśnienie oraz cofnąć sie w czasy pijanych grabarzy i wulgarnych kierowników to polecam cmentarz w cieplicach.
~ 3-11-2012 20:16
jeśli ktoś ma pretęsje do mpgk i szefa pana kasztelana to jest porabany bo dzięki jego firmie cieplicki cmentarz dostał od godziny 4 rano 4 kontenery bo wtedy adwokaci ani lekarze nie zastawili bramy dzięki sympatycznemu kierowcy tak zwane hieny cmentarne załadowały kontenery i zostały wywiezione tak że uprzejmości mpgk te pseudo katolicy nie muszą odkopywac grobów koparkami te psełdo katolicy
~do 20:16 4-11-2012 9:46
jesteś podstawioną osobą z MPGK ? szef kazał ci tak napisać puknij sie w głowe
~Dykuś 4-11-2012 17:32
Nie pracuje w MPGK.Mam lepszą prace!.Wiecie śmieszni jesteście !.Szkoda marnować klawiatury ,żeby coś tu na pisać. puknijcie sie w głowy.
~do Dykuś 4-11-2012 19:13
Szkoda że śmieci wywieziono po święcie, ale rzeczywiście na "starym" cmentarzu przy Sudeckiej jest błysk. Dobrze by było aby teraz ci przynieśli tonę zniczy i kwiatów na cmentarz nie zapomnieli grobów z nich posprzątać.
~@@@ 5-11-2012 10:51
Za ten bałagan śmieciowy odpowiedzialny jest ks.proboszcz i pani Marysia z kancelarii!!!O jakich 4 kontenerach piszecie???Byłam na cmentarzu dzień przed Wszystkimi Świętymi-śmietniki były pełne.A w Dzień Wszystkich Świętych byłam przed 8mą rano i już było pełno śmieci na ziemi koło kontenerów!!!Nikt ich nie wywoził od paru dni!!!!!!!!!
~gadu gadu 5-11-2012 22:33
gadu gadu a kierownik cmentarza konunalnego jest dalej kierownikiem na cmentarzu tyle co sobie pogadaliśmy . takrze nie wołajmy głośno komuno wróć do Polski bo ona tutaj dalej jest i wiecie co wam powiem na MPGK wołają tramwajarz a wiecie dlaczegobo łatwiej jest wypaść z zamkniętego tramwaju niż z firmy MPGK , cobyś nie zrobił to z tamtąd nie wylecisz chwała wam za to czerona dolino - ze kumpel nawet jakby nasrał i tak z roboty nie wyleci , kazik śpiewał piosenkę inżynierowie z petrobudowy kładziemy lachę ..... i tak jest niech nasz pan kierownik żyje 100 lat!
~Bolko. 6-11-2012 1:26
Ale za to przed 1 listopada byłem pełen podziwu dla fascynata dmuchającej rury, jak precyzyjnie i ze złośliwą radością zasypywał liśćmi mogiły znajdujące się bezpośrednio przy "sprzątanych" alejach. On wręcz kocha to dmuchanie! Dać mu nagrodę.
~bomba 6-11-2012 8:52
czytajcie wcześniej artykół o bombie w wordzie - co to zn urzednik państwowy " panisko i tyle" a ludzie zdesperowani pseudo bomby podkładają a ty jeśli w łapę nie dasz egzaninu nie zdasz , taksamo i to cobyś nie napisał kierownik zostaje na swoim miejscu i tyle bo nikt kolesia z PO roboty nie pozbawi , a ze przez chwile bedzie niesmacznie tonic ludzie jutro zapomną tak tak panie mirku, włodku i michale
~elutek 10-11-2012 15:09
Ja jeszcze raz dodam odnośnie cmentarza w Cieplicach " To tragiczny skandal| Należy wyciągnąć konsekwencje . Pytanie tylko Kto to ma zrobić?To tak jak problem molestowania dzieci przez "Panów w czarnych sukienkach ".I CO ? I NIC? POWODZENIA !!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

KFS, jak z niego skorzystać?  

Wybory parlamentarne (aktualizacja)

Wybory: Zwycięstwo PiS

Stop marginalizacji średnich miast

To będą efektowne manewry

Sonda

E-papierosy są lepsze od zwykłych?

Oddanych
głosów
582
Tak
13%
Nie
65%
Nie wiem
21%