MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Wtorek, 14 lipca
im. Kamila, Marcelina

Czy na ulice Jeleniej Góry powróci hycel?

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 13 lipca 2011, 7:21
Aktualizacja: Sobota, 16 lipca 2011, 10:40
Autor: RED
Fot. Jelonka.com
O rozważenie możliwości odłowu bezpańskich i biegających bez dozoru czworonogów zwrócił się do prezydenta miasta Marcina Zawiły radny Rafał Piotr Szymański z Prawa i Sprawiedliwości.

Skąd ta interpelacja? – Z rozmów ze strażnikami miejskimi dowiedziałem się, że znaczącym problemem w utrzymaniu czystości ulic i terenów zielonych w Jeleniej Górze są bezpańskie, lub wypuszczane bez dozoru psy. Straż Miejska nie dysponuje możliwościami ich odławiania, ani ustalenia ich właścicieli, nie istnieje też żadna służba miejska zajmująca się tym problemem – twierdzi radny Szymański uzasadniając swój wniosek.

A problem nie jest nowy. Od lat mieszkańcy utyskują na zapaskudzone przez czworonogi chodniki i trawniki. Nie pomogła znacząco ani akcja wszczepiania zwierzętom mającym właścicieli tzw. czipów. Na niewiele zdają się specjalne kosze na śmieci umieszczone przy niektórych ulicach Jeleniej Góry. Do rzadkości nie należą też przypadki pogryzień przez psy bez opieki.

– W związku z powyższym zwracam się z propozycją rozważenia możliwości odłowu bezpańskich i biegających bez dozoru czworonogów i zwracania ich właścicielom po zapłaceniu kary – argumentuje radny Rafał Piotr Szymański.
Dodajmy, że instytucja hycla, zwanego też rakarzem, istniała niegdyś w Jeleniej Górze, ale z różnych przyczyn zaniechano tej formy odłowu wałęsających się po mieście zwierząt. Dziś przeciwko takiemu rozwiązaniu są organizacje ekologiczne oraz obrońcy „praw zwierząt”, którzy twierdzą, że postępowanie rakarza i cały proceder jest niehumanitarny.

Sonda

Czy miastu potrzebny hycel?

Oddanych
głosów
748
Zdecydowanie tak!
61%
Absolutnie nie!
26%
Trzeba wprowadzić wysoki podatek od posiadania psów
13%

Ogłoszenia

Czytaj również

Politycy komentują wynik wyborów

Prezydent na Polanie Jakuszyckiej

Plaża nad Bobrem otwarta

Komentarze (109) Dodaj komentarz

~Aga_05 13-07-2011 7:41
Dziś miałam \\\"przyjemność\\\" z właścicielką pewnego owczarka , której piesek załatwiał potrzebę na środku chodnika , kiedy zwróciłam pani uwagę ta stwierdziła że \\\" pies się też wys...ć musi \\\" i jak miasto ma być czyste jak pełno takich idiotów w nim mieszka. Więc problem nie dotyczy tylko psów bezpańskich lecz wszystkich.
~lvl07 13-07-2011 8:00
a moze rozdac mieszkanca wiatrowki ,i kiedy spy beda sie lamac do skladania kabana to celny strzął w dupsko ,wtedy z piskiem uciekna do pobliskich lasów...
~ra 13-07-2011 8:04
Psy zostawiają miny gdzie pOpadnie należy walczyć z tą plagą z całą stanowczością i godnością osobistą, jak z terrorystami właścicieli co nie sprzątają odstrzelić to pies z...hnie z głodu i pO sprawie.
~lvl07 13-07-2011 8:07
Ewentualnie zbierac kupska i przerabiac na biopaliwa..i sprzedawac po 3.50 Litr..zwroci sie szybko..
~sarna 13-07-2011 8:07
No jak zaczną wyłapywać psy to miejsca w schronisku zabraknie bo właściciele nie będą ich odbierać gdyż i tak mają mało kasy a tu trzeba będzie jeszcze kare zapłacić
~! 13-07-2011 8:13
Bardzo mądra inicjatywa, Panie Rafale! Łapać "s...zy" i usypiać - durnych właścicieli też usypiać. Jak Radni nie będą chcieli pochylić się nad problemem - też usypiać.
~dani 13-07-2011 8:26
to nie problem czworonogów tylko ich właścicieli. Jako Naród nie jesteśmy karni i zdyscyplinowani, lecz zajęcie Hycla źle się kojarzy i nie powinno godzić w bezbronne zwierzęta. Panie Rafale, może podatki na utrzymanie czystości i sterylizację bezpańskich piesków nałożone na każdego Obywatela Miasta będą skuteczniejsze. Ludzie będą stosować samokontrolę. Proszę o rozwagę z instytucją HYCLA.
~.......... 13-07-2011 8:29
tylko dajcie inną nazwę niż hycel czy rakarz bo to źle się kojarzy, w sumie trudno się dziwić bo w większości przypadków to byli jacyś sadyści...
~ala 13-07-2011 8:33
Ale ładna focia piesek sadzi klocka a gdzie Pancio?. Zwykle przy piesku stoi Pancio i patrzy w niebo pogwizdując :)
~brabee 13-07-2011 8:35
Wprowadzić podatek za psa 1200zl rocznie (czyli 100 zl miesiecznie) i z tych pieniedzy stawiac slupki z woreczkami na kupy i kilka osob , ktore dodatkowo beda zatrudnione do zbierania kup po psach. Szacuje ze w miescie jest kilka tysiecy psow, wiec podatek 100zl od psa miesiecznie dalby kilkaset tysiecy zlotych co miesiac. Za takie kwoty mozna robic nawet co miesiac nowe toalety dla psow w roznych czesciach miasta
~ 13-07-2011 8:46
" Z rozmów ze strażnikami miejskimi dowiedziałem się, że znaczącym problemem w utrzymaniu czystości ulic i terenów zielonych w Jeleniej Górze są bezpańskie, lub wypuszczane bez dozoru psy. " - tak bo to również psy wyrzucają śmieci, pety, puszki po piwach i inne odpady :) straż wiejska zamiast mieć na wszystko oko przez monitoring to potrafi tylko zakładać blokady i wstawiać słupki żeby nie można wjezdzac na miasto. zlikwidować ciepłe stołki i tyle... do roboty !!
~wew 13-07-2011 8:55
Zdecydowanie większym problemem są pełne śmietniki na psie kupy, których nikt chyba nie opróżnia np. na ulicy Kopernika, brak worków. Nie lepsi są ludzie, którzy załatwiają swoje potrzeby gdzie popadnie i do tego bezpośrednio pod okiem kamer monitoringu. Może też trzeba wprowadzić dla nich podatek:)
~ 13-07-2011 8:58
wszyscy jadą tą straz miejską, ale gdyby nie kasa z blokad wpływająca do miasta to już wogóle jg bylaby pod kreską... dzięki nim, a w sumie to dzięki nam to miasto jeszcze jakoś ciągnie...
~Wiedzący 13-07-2011 9:00
Popieram - dobry pomysł. Proponuję jeszcze jedno działanie. Wyraźnie podnieść podatek od posiadania psów, tak aby "miłosnicy" psów sami finasowali wszelkie schroniska dla zwierzat, sprzątanie kup itp. Nie mam psa i dlaczego z moich podatkow mam opłacać "miłosników" psów.
~sqandal 13-07-2011 9:08
a po co zaraz hycel , niech obrońcy praw zwierząt wylapiją te bezpanskie psy i do schoroniska z nimi albo poprostu uśpić i to nie tylko bezpańskiego ale każdego walęsającego się psa i porządek w miesiąc się zrobi a zlapana osoba z psem która nie ma opłaty za psa albo nie posprzątala kupy zrobionej prze pupila no to jakieś dwa tygodnie sprzatania kup po psach i to w odpowiednich kamizelkach z napisem np; mój pies nabrudził a ja się migałem. Wstyd zeby nie poradzić sobie z psami i ich wlascicielami !
~zabobrze 13-07-2011 9:11
Popieram mimo,że nie jestem za PIS, wniosek jest uzasadniony i bez względu na to kto rządzi i z jakiej jest partii powinien być realizowany. To już jest jakaś paranoja ludzie dziś kochają zwierzęta, a ludzi nie kochają!!! Bezpański pies i pies bez dozoru, to to samo, jak ktoś ma gdzieś obowiązki, to rozumie się i że swojego psa także, a co dopiero mówić o tym czy pies gdzieś narobi lub kogoś pogryzie lub poddusi sarnę w lesie. Im mniej psów w mieście tym lepiej w liberalnej Szwecji nie ma tylu wałęsających się psów, ani problemu z karmieniem gołębi !!! Dac człowiekowi zarobić skoro straż miejska nic nie może to HYCEL jest potrzebny!
___x 13-07-2011 9:27
bardzo dobry pomysł jestem za, skończy się s...e po krzakach, przydałyby się jeszcze olbrzymie kary za puszczanie psów wolno (na pewno nie raz pies wbiegł pod samochód i uszkodził go)
~anitka 13-07-2011 9:29
nigdy w życiu ,żadnych hycli,to wyrok na te wszystkie psy bo wiadomo,ze potem ludzie i tak ich nie odbiorą,stawiajcie kosze i je opróżniajcie,bo naprawdę jest ich za mało.Jak ktoś słusznie zauważył ludziom Bóg dał "podobno" większy rozum,to dlaczego człowiek dewastuje,śmieci wywozi do lasu,załatwia się pod drzewkiem? Pies cóż zachowuje się naturalnie tak go natura stworzyła a my go udomowiliśmy ,więc weźmy odpowiedzialność ,ale nie na skróty!Panie Prezydencie żadnych hycli,PROSZĘ
~zibis 13-07-2011 9:43
A mnie co noc budzi szczekanie psa sąsiadów,którego nigdy nie wpuszczają do domu.Do pracy wstaję niewyspany i to jest humanitarne?Zapchlone czworonogi ważniejsze od spokoju mieszkańców?
~Ekolog 13-07-2011 9:46
Niestety, ale coś z tym problemem trzeba zrobić. ;( biedne psinki, ludzie są straszni !!!!
~?? 13-07-2011 9:52
oczywiście odłowienie psów załatwi wszystkie nurtujące to miasto problemy. Jak to nie ma rakarza? to dlaczego Straż Miejska informuje, że do potrąconych psów wzywa rakarza ? Rozumiem, ze pracujący za nasze pieniądze i dla naszego dobra strażnicy kłamią ? Proponuję też 100 zł miesięcznie podatku od głupoty dla niektórych
~ 13-07-2011 9:54
ale chwyt,znowu komuś głosów brakuje.Pogadamy,pogadamy i zostanie po staremu.
~ 13-07-2011 9:55
Hycel.Jestem za.Wyłapywać,dwa tygodnie na odbiór przez właściciela.Jeśli po terminie nikt się nie zgłosi,usypiać.W ciągu dwóch miesięcy będzie po problemie.
~s. 13-07-2011 10:02
Każdy pies powinien mieć właściciela. Kłaniają się chipy. Pies bez chipa - do schroniska. W przypadku biegania samopas trzeba pieska odłowić i właścicielowi dosolić ogromny mandat. Odpowiednie przepisy są już od dawna - trzeba je tylko egzekwować.
~.? 13-07-2011 10:05
A mnie nurtuje problem załatwiających się ludzi po parkach, nie tylko meneli... I za małej ilości koszy na psie odchody. Tym co mówią, że nikt nie sprząta radzę się przejść do parku przy ulicy Morcinka, sprząta tutaj na pewno ponad połowa właścicieli. Kosz na odchody jest pełen po 1-2 dniach... Tych co są przeciwni "finansowaniu psów" powiem, że ja jestem przeciwny podatkowi na kościół, czemu moje pieniądze na to mają iść? Radzę najpierw przeczytać co piszecie, bo widać, że macie same problemy.
~rumcajs54 13-07-2011 10:14
Zdecydowanie POPIERAM !!!
~Iza 13-07-2011 10:14
A ja jestem za nazwą hycel/rakarz. Na wyobraźnię bezmózgich właścicieli psów taka nazwa zadziała dużo lepiej niż "odwiezienie do schroniska". Niestety, subtelne nazwy i środki na nich nie działają, jak widać, więc trzeba z grubej rury. A co on będzie mieć wpisane w zakres obowiązków, to inna sprawa, w końcu co te psy winne, że mają głupich właścicieli...
~ 13-07-2011 10:44
zgadzam sie z Anitka,a kubelkow na kupki jest za malo , ja nie mam problemu ze zbieraniem klockow po moim pupilu, a lvl07 to po twoim komentarzu widac ze dostales srutem po mozgownicy
~emerytka 13-07-2011 10:44
Z całego serca popieram wniosek radnego.Przecież nie może tak być w cywilizowanym świecie,żeby w każdej chwili,w każdym miejscu można było wdepnąć w kupsko.wystarczy popatrzeć na trawniki na Zabobrzu.Kiedy idę z małym wnuczkiem trzeba mieć cały czas na uwadze,że wejdzie w kupę albo ją weżmie do ręki.Sąsiadka chodzi do SP11 i odbiera 10 letnią wnuczkę,żeby ją odprowadzić do domu na Kiepury,bo dziecko się boi bezpańskich psów,które już kilka razy je wystraszyły.Czy my ludzie nie mamy praw?Przecież nikt nie każe rakarzowi maltretować tych psów.Co to za władza,że przez tyle lat nie może sobie poradzić z psimi kupami.Podobno jesteśmy turystycznym regionem.Pokazujemy przybyszom super widoki.Nasi znajomi z Niemiec są zbulwersowani barkiem kultury właścicieli psów.Ekolodzy!Pozbierajcie te kupki !
~hahah 13-07-2011 10:45
płacę podatek za psa to mam to w d...........pie. Może w końcu miasto za zebrane podatki coś zrobi.
~Texas 13-07-2011 10:52
:world press photo:
~ 13-07-2011 10:55
Straż wiejska też sra po krzakach jak kaban ciśnie.
ebee 13-07-2011 10:59
Kolejna inicjatywa Pis. Do "wartości chrześcijańskich" tej partii polegającej na wyłapywaniu komunistów i żydów, dochodzi jeszcze wyłapywanie psów. Przepraszam za ironię, ale czy po prostu nie można zaangazować policjantów i naprawde nic nie robiących poza zakładaniem blokad Strażników Miejskich do obserwacji i karania przecież tych samych ludzi puszczających te same psy w te same miejsca. Wystarczy pochodzić po mieście poobserwować, popytać sąsiadów i uzyskać naprawdę konkretne informacje. Nie potrafie zrozumieć dlaczego wszystko sie u nas robi, "gębą", "pod publiczkę" i "pod statystykę". Wystarczy troche chęci i będzie po problemie. Ale przecież lepiej odłowić i wsadzić biedne zwierzę do niedoinwestowanego schroniska, ku radości radnego PiS przed wyborami. Pozdrawiam, EBEE
~Schengen 13-07-2011 11:27
Może by tak po kolei... Najpierw obowiązkowe "czipowanie" piesków, a dopiero późnij hycel. Luzem puszczony pies nie poda danych właściciela.... Mamy XXI wiek więc to żaden "kosmos" a ułatwi utrzymanie porządku.
~ 13-07-2011 11:36
A jak puszczony luzem jest PIES NA BABY? ;-)
~Z.K 13-07-2011 11:40
No jasne ,psy przeszkadzają.Natomiast tony śmieci po lasach,sprzęt,gruz,folie,to jest w porządku.Proponuję ochotnicza akcję członków PIS-sprzątamy świat.Głownie z tych substancji,które rozkładają się 300 lat i trują wody gruntowe.Reszta apelu to czysty populizm.
~ 13-07-2011 11:59
na wniosek PIS powinien wrócić HYCEL i wyłapać tych co zieją nienawiścią,tryskają jadem,zamykają uczciwych ludzi,zakładają podsłuchy itd
~xyz 13-07-2011 12:07
na GROSZOWEJ to dopiero kundli bez smyczy i kaganca biega strach przejsc z psem na smyczy bo atakuja a własciele udaja ze to nie ich kundle
~do EBEE 13-07-2011 12:07
jak to Sm nie robi nic poza zakładaniem blokad.... i tu się mylisz! Zatem odwozi pijanych do domów!
~dosia 13-07-2011 12:16
a moze tak mlodych wandali "zmusic" za kare do sprzatania psich kup? zapewniam ze tydzien i kazdy bedzie grzeczny ;D
~Persching 13-07-2011 12:27
Na ulicy Nowowiejskiej sa zamontowane juz smietniki z workami ale gdzzie worki???? Jak narazie to mlodziez biesiadujaca na skalkach lubi je kopac....:( Wiecej takich smietnikow!!!!!!!!!!!
~/???/ 13-07-2011 12:45
A może zacząć od tego aby straż miejska przeszła się po obrzeżach Jeleniej Góry, Cieplic, Sobieszowa i skontrolowała czy są płacone podatkiod psów.W Cieplicach są domy gdzie trzyma się po 4 kundle bez podatków bez szczepień, a kundelek każdą dziurą w ogrodzeniu wyjdzie.Na Nadbrzeżnej ile jest psów? Część podatków przeznaczyć na schronisko, kary za zabrudzanie miasta dać na schronisko. Mój pies nie biega luzem poza posesją, ma chipa.Niech będzie większa kontrola na włascicieli psów, to będą podchodzić do sprawy trzymania pieska odpowiedzialniej. Dlaczego za głupotę ludzi mają cierpieć zwierzęta.
~ 13-07-2011 12:47
W naszym mieście jest jeden wielki syf.Psy srają gdzie popadnie, koty srają dzieciom do piaskownic, ludzie załatwiają się po parkach ( bo trudno miastu toyki postawić), po klatkach też, wszędzie pełno śmieci, wandale rozwalają co się da... wyłapać wszystkich, uśpić a miasto zaorać
~@ ebbe 13-07-2011 12:58
Czy ty POstUBecki POmiot potrafi napisac coś z sensem oprócz tych głupich, onetowych wstawek? Masz prawo miec swoje zdanie, ale nie zaprzeczaj podstawoej logice! Myslisz że wszystko można ośmieszych, wykpić?!z wszystkiego można zadwrić?! Na prawdę w POstbolszewickim języku nie ma takch słów jak "logika", "przyzwoitość"?! Czy ty wiesz jeden z drugim jakie bagno robisz ze swojego domu?! Czy zdajesz sobie sprawę co czynisz juz nie tylko z prawem ale z wszystkim tym co czyni dane państwa cywilizowane lub nie?! Człowiek, jesli chce zachować się przyzwoicie, tematy niewygodne, niejasne POMIJA!!Nie kpi, nie kłamie, PO PROSTU MILCZY!Ty wypisujesz kolejne dyrdymały, zachowuje sie jak menel wypisujący gdzies na scianie kolejny paszkwil
~ 13-07-2011 13:17
Podobna dyskusja juz sie tu odbywala. I byly podobne, durnowate wpisy- ze place podatek i NIC mnie wiec nie obchodzi.Ktos tu pisze o cywilizowanym kraju. Mam watpliwosci...na calym Zachodzie ludzie placa podatki na psy, a zbieraja gowienka. Ja tez. I nie narzekam. Mam psa= mam odpowiedzialnosc. Nie jestem za hyclem, ale za wprowadzeniem kontroli, kto gdzie wypuszcza psa. Zabobrze sie klania. Sralnia jeleniogorska. Wprowadzic obowiazkowe chipy, podwyzszyc kary za gowienko. Czyli tak jak wszedzie w CYWILIZOWANYM kraju.Zabrac sie za psy a potem za meneli i pijakow szczajacych po klatkach i po skwerkach. Wstyd na cala Unie za ta polska cywilizacje!
~truskaweczka 13-07-2011 13:24
Wystarczy poustawiać wszędzie na terenach miejskich (a nie sporadycznie) kosze na psie odchody - i egzekwować ich użytkowanie. Za pomocą mandatów, naturalnie. Czy to jest skomplikowane? Pod presją - społeczeństwo będzie miało bardzo intensywną lekcję dobrych manier i właściwych reakcji. Skoro sami jako społeczność nie potrafimy sobie z tym poradzić, to konieczny jest nacisk z góry.
~lvl07 13-07-2011 13:26
Nierobów z zasiłkowego wygnac na ulice niech zlizuja psie batony
~ 13-07-2011 13:40
Nie tych na zasilkach wyslac na zbieranie gowienek, ale nienormalnych wlascicieli psow.Widzialam niejedna umalowana paniusie na Zabobrzu albo w Cieplicach. Piesio sra- paniusia cierpliwie czeka, az ulubieniec sie wyprozni a potem odchodzi ze swoim Pimpusiem na sznurku. Ohyda! ale co tu sie dziwic- przeciez sikanie po klatkach schodowych- tym razem przez ludzi- tez jest w Polsce na porzadku dziennym. Wywalanie smieci, opon, reklamowek, plastikow do rzek i parkow tez nie jest az takim wielkim grzechem. Wiec co sie tu zloscic o jakies tam psie gowienko albo o bezpanskiego kundelka! Smutne, ale prawdziwe. Moze wam wydaje sie taka smieciarnia normalna- ale tak nie jest. NIGDZIE, chyba ze w Rumunii tam, gdzie mieszkaja c...nie. Ale do nich nie chcecie byc porownywani, nie?
~Lukasz 13-07-2011 14:15
Do BRABEE - "Wprowadzić podatek za psa 1200zl rocznie (czyli 100 zl miesiecznie)" - a może tak podatek od gołębi?!?! np. 100 od gołębia/miesiąc. Srają na co popadnie (pranie, samochody, przechodniów, dachy,itp itd.) Gołębie to latające szczury i od nich podatek powinien być! A co do psów to najczęściej wina właścicieli - idiotów. Spotykamy ich na każdym kroku...
~Ekolog 13-07-2011 14:25
Ponoć jak się wejdzie w łąjno to na szczescie ;)
~Cipliczanin 13-07-2011 14:41
Wolę wejść w łajno i się mniej zdenerwuję Ale jak słyszę ciągłe szczekanie psów na posiadłościach to mnie cholera bierze.Mistrzami chałasowania psich stad są własciciele na ul Struga w Cieplicach
~ale jaja 13-07-2011 14:46
Jakiś czas temu GŁOŚNO BYŁO o "gówno-odkurzaczu" zakupionym przez MPGK Sp. z o.o. o czym "rozwodziła" się również Jelonka.com. Bezdomność zwierząt wynika z głupoty ludzi i ze ZŁEGO DZIAŁANIA Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami, którym to zawiaduje od tylu lat Maria,Anna Ragiel - radna-bezrada Miasta Jelenia Góra. To zdjęcie najlepiej podsumowuje działalność TOnZ w Jeleniej Górze i odsłania czym kierują się DZIAŁACZE w/w organizacji pozarządowej. MPGK niech za....dala i sprząta gówna po UKOCHANYCH pieska , bo MY LUDZIE płacimy za nie podat
~smiech 13-07-2011 15:13
DZIEN SWIRA 8]
~ 13-07-2011 15:14
oooo :) zdjęcie kangura
~zabobrze 13-07-2011 15:30
Hycel niech przychodzi i odławia te czteronożne psie szczury:) Większość właścicieli udomowionych psich niewolników powinna zadać sobie pytanie dlaczego zdecydowała się miec psa, mogę się założyć, że jest to zawsze funkcja braku, nigdy nie chciał bym mieć przyjaciela, którego prowadzał bym na smyczy, i tresował aby podawał łapę, dawał głos czy spełniał inne moje chore zachcianki. Lubie zwierzęta, ale te dzikie, a nie te, które srają na terytorium ludzi i jeszcze ich właściciele postulują aby ich psy były traktowane na równi z populacją ludzką. To jest jakiś absurd!!! Rzucanie pereł przed wieprze i dawanie psom tego co ludzkie!!! Fryzjer dla psa, łóżko z kołdrą dla psa, wolność dla psa, karma z innych zwierzaków dla psa, prawo dla psa, nieskrepowane s...e dla psa, podatki i groby dla psa!
~Władek 13-07-2011 15:52
Wprowadzić ZEZWOLENIE na posiadanie psa (podobnie jak na sztucer). Wprowadzić ceny zaporowe za takie zezwolenie! Wprowadzić obowiązek przedłużania zezwolenia raz w roku (tak jak na samochód). Wtedy byle szmaciarz czy zidiociały moher nie będzie tworzył bytów bez potrzeby! Nie będzie cierpienia zwierząt i utrapienia całej społeczności.
~Jerrry 13-07-2011 16:00
Czy na zdjęciu to nie mały kangurek podczas kicania?
~Jarek;D 13-07-2011 16:11
A co to psa wina,że mają zidiociałych (byłych)właścicieli...Usypianie nie wchodzi w grę mam nadzieję...A Pan Rafał chcę po prostu utworzyć nową służbę miejską,wtrynić tam swoich znajomych i wysłać ich po 10 latach na emeryturkę!
~ 13-07-2011 16:40
Dobrze , są kosze na psie odchody... i co jak nie ma w nim zadnego worka??? Miasto postawiło i sie cieszy ale juz nikt nie zadba zeby były woreczki. Na Zabobrzu wszedzie tylko tabliczki zakaz wprowadzania psów, Dobrze posprzątam po swoim psie, bo mając go odpowiadam za niego. Ale gdzie ten pies ma sie załatwiać skoro wszędzie jest zakaz???
~mieszkanka 13-07-2011 17:11
Biedne psy, bo to nie ich wina, że mają głupich właścicieli. To przykre, że tak łatwo wydajemy wyroki aby usypiać psy. A ciarki przechodzą jak łatwo chcecie odbierać życie zwierzętom. To ludziom brak człowieczeństwa. Brak konsekwencji władz aby karać solidnie właścicieli i pouczać jeśli się da! Za zwierzę odpowiada człowiek!!!!!!!!!!
~ziobronahak 13-07-2011 17:46
Pryszczaty znów "wystempuje z inicjatywom posel.. tfu, radnom" w sprawie która dawno wystygła, przyschła, ale koleś nie czyta pewnie niczego, więc nie ma pojęcia o tym. Taka typowa PiS-owska pyskówka przedwyborcza. Za trzy miechy siądzie na tyłku jak trusia. i tylko będzie swojego jamnika pilnował.
~ 13-07-2011 18:15
należy brać po uwagę ludzi starszych , samotnych. Oni potrzebują kogos by porozmawiac i nie czuć się samotnym. Należy egzekwować kary za zanieczyszczanie terenu, łatwiej uśmiercić niż egzekwować, Jelenia Gora to nie jedno miasto , w ktorym są gołębie ale tak drastycznych metod nie stosuja jak tu.Zwrócie uwagę na elewacje budynków w mieście, wygladają jak po bitwie a szkoda bo są piękne a nie które nawet zaliczone do zabytków , są obskórne i swoim wyglądem straszą. Miastojest bardzo zaniedbane i nie można zrozumieć j dlaczego dopuszczono do takiego stanu, szkoda.
~rara1 13-07-2011 18:39
A może PSICHOLOG coś poradzi i zrobi seans dla zidiociałych ludzi, co to zastanawiają się czy ich pies to człowiek czy zabawka, albo jakieś bóstwo, które może sobie s...ć gdzie popadnie w majestacie prawa. Są SPA dla psów, to może jakiś psi fascynat otworzy w Jeleniej s...ze i pisuary dla psich pupili. Hycel niech łapie te szkodniki, tak jak łapie się szczury.
~kuweta :) 13-07-2011 18:43
Ja + smycz + pies + kaganiec = Przyjaźń !!! Bueee:) :)
~............ 13-07-2011 18:56
Dawno powinna działać w Jeleniej Górze instytucja hycla, wobec tego co się dzieje z tymi psami bezpańskimi i pańskimi. Dlaczego w cywilizowanej Europie poradzono sobie z tym problemem, a u nas nie można wyegzekwować sprzątania kup po psach i usuwania z ulic bezpańskich psów, które nie dość, że brudzą, to mogą zrobić krzywdę ludziom i nie wiadomo od kogo domagać się wtedy odszkodowania. Ludzie wypuszczają wolno wielkie psiska, bo "przecież nie gryzie bo łagodny". Właściciela nie ugryzie, ale sąsiadowi nie pozwoli do budynku wejść.
~ 13-07-2011 19:01
do 13-07-2011 17:46 | - a co to ma do rzeczy jego przynależność partyjna, jeśli to dobry pomysł? To niech inna partia to zaproponuje, to ludzie temu także przyklasną, bo dość już mają indolencji straży miejskiej, która nic nie może, może tylko blokady nakładać i mandaty na prywatne posesje, jeśli krzewy nie dość przycięte w ogródku, a nie ruszy prawdziwego problemu czyli PSICH KUP, WAŁĘSAJĄCYCH SIĘ PSÓW I SAMOCHODÓW ZAPARKOWANYCH NA PLACU RATUSZOWYM, KTÓRYM JAKOŚ NIGDY NIE ZAŁOŻYŁA BLOKADY, CHOĆ PO PLACU RATUSZOWYM NIE WOLNO NIE TYLKO JEŹDZIĆ ALE I PARKOWAĆ.
~////alicja 13-07-2011 22:10
Bezczelni właściciele psów, gdy im się zwróci uwagę, że pies biega samopoas to obrazeni są na cały świat.Dumna Pańcia dużej czarnej suki chodzi po ul.Kochanowskiego i nawet nie myśli żeby ją prowadzić na smyczy.Doszłam do wniosku, że ta suka jest mądrzejsza od swojej pańci. Instytucja hycla napewno poprawiłaby sytuację w mieście.
~kejarko 13-07-2011 22:21
Do X więcej samochodów ląduje na sobie wzajemnie i to winni są sami kierowcy a piesek to rzadkość.Już widzę hycla jak biega za psem 50 lat temu na ulicy co pół godziny jechało auto ,a tłumy ludzi było na pochodach i jak idą i wracają z pracy a teraz co pół godz. nie przejeżdża auto a ludzie łażą ciągle krótko jest wszystkiego tłumnie już sobie wyobrażam jak zapieprza z kijkiem z kółeczkiem i omija to wszystko a jak będzie czerwone światełko na przejściu to proponuję niebieskiego kogucika na łepek ze złomowanych policyjnych cacek.I znowu temat czy pieski na łańcuchu czy nie .No kynolodzy PIŚnijcie co jest grane.
~@ 13-07-2011 23:03
O co tu się martwić? Poczekajmy na brukselską dyrektywę, nie takimi sprawami sie już zajmowali! A najlepiej niech zajmie się tym "świeżo wyemigrowany" europosioł Kurski!
~xxx 14-07-2011 0:09
Ja tylko chciałem spytać które to sa te "niektóre" ulice przy których sa śmietniki na psie odchody, bo w Cieplicach nie ma ani sztuki a w Jeleniej może ze trzy się znajdą. Bierzmy przykład z Czechów. W Pradze na prawie każdym rogu przy śmietniku są papierowe torebki z kartonową szufelka wewnątrz do sprzątania po swoim pupilu.
ebee 14-07-2011 12:07
Do ebbe z 12,58. Wypraszam sobi Szanowny internauto podszywanie sie pod mój nick. To że moje poglądy Tobie nie pasują nie upowaznia Ciebie do porównywania mnie z menelami i ubekami. Dlaczego tematy wstydliwe trzeba przemilczać ? Co to jest temat wstydliwy ? Niechęć do mówienia otwartego o seksie i psich kupach kojarzy mi się z PiSem. Szanuję twoje poglądy, a raczej ich brak, bo jesteś w/g mnie prymitywnym tchórzem, który potrafi tylko pluć i to najlepiej z ukrycia zza czyjegoś nicku. Czas idzie do przodu i trzeba to zrozumieć. Pies, jak kazda istota ma prawo do życia. Dlatego należy po prostu przypilnować właścicieli psów, aby przestrzegali prawa. Ale w/g ciebie lepiej uśpić psa niż pogadać z włąścicielem o jego kupach. Bo to temat wstydliwy. Pozdrawiam, EBEE
~j-in 14-07-2011 12:14
Proponuję wytruć lub powystrzelać wszyskie psy, koty i gołębie na początek. Zobaczycie jak będzie fajnie, nikt już puszek i butelek po trawnikach rzucał nie będzie, opon i wszelkiego badziewia do lasów okolicznych też, nikt po klatkach sikał nie będzie, ani przystanków rozbijał i dopiszcie sobie co chcecie. Biedne pokolenie przymusowej powojennej akcji ze wsi do miast, bo wiadomo, człowiek ze wsi wyjdzie ale wieś z człowieka nigdy, no może w 4 pokoleniu.
ebee 14-07-2011 12:16
C. d komentarza z 12.07 A najgorsze jest to, że we władzach i służbach nie ma determinacji i konsekwencji, czy po prostu dobrej woli w rozwiązywaniu tego problaemu. A wszystko przecież jest. Odpowiednia ustawa, kosze z woreczkami w końcu ewidencja właścicieli psów. Ale brak dobrej woli zarówno ze strony właścicieli, jak i urzedników powoduje, że psy robią kupy, właściciele tego nie sprzatają. Ale nikt tez nie opróżnia pojemników na te odchody. Dlaczego nikt nie wyciągnie konsekwencji w stosunku do odpowiedzialnych za oróżnianie tych pojemników ? Dlaczego nikt nie wyciąga konsekwencji od właściciela, ktorego pies na spacerze zrobił kupę, ktora nie została sprzątnięta ? takich przypadków są dziesiątki codziennie w biały dzień na oczach Straży Miejskiej w centrum miasta. Pozdrawiam, EBEE
~tera 49 14-07-2011 22:10
Ja to widzę tak gminy i miasta mają kłopoty z finansami i to po 500 zł mandatu za puszczanie bez pańskich psów powinno być kasa by była i psów mało pomyślcie nad tym a nie pijany jak rower prowadzi to mu mandaty dawać a psiska gryzą dzieci i atakują ludzi właściciele łapy do kieszeni wsadzą i mają to w d
~noel 15-07-2011 3:13
W tym temacie dodać jeszcze trzeba, że pomimo wiszących czerwonych tablic na każdej głównej bramie cmentarnej - informującej o ZAKAZIE WPROWADZANIA PSÓW NA TEREN CMENTARZA - ciągle widać ludzi wchodzących z psami !!!!! Nie szanujemy zmarłych, nie szanujemy siebie, nie uczymy dzieci i młodzieży szacunku dla zmarłych !!! A gdzie jest straż miejska i policja ???? W związku z tym życzę wszystkim wprowadzającym psy na cmentarz, aby zastali na grobie swoich bliskich dużą psią kupę !!!
~madona 15-07-2011 8:48
Wdepnięcie w klocka - ponoć - przynosi szczęście. Niektórzy mają tego szczęścia pod dostatkiem, zwłaszcza jak mają trasę pieszą wiodącą przez trawnik. Jedno jest pewne, według ekologów, nawet złapanie za ogon tygrysa szablozębnego biegającego po mieście i odgryzającego ludzią głowy byłoby niehumanitarne.
~ 16-07-2011 9:28
posprzątać mogę ale gdzie wyrzucić bo do śmietnika nie wolno PS. MAM SĄSIADA KTÓRY TRZYMA KURY I GÓWNA WYRZUCA DO ŚMIETNIKA
~ 16-07-2011 10:30
A zakopać w ziemi nie można?
~młodziak 16-07-2011 19:49
do "~ziobronahak". Koleżko widzę, że ty podobnie jak PO: "Pomysł zły, bo pisowski", "POmysł głupi - ale nasz!". Pozbieraj psie gówna z piaskownicy albo z chodnika, a potem pyszcz!
~ 17-07-2011 9:21
Proszę nie zapominać, że psy mają właścicieli, to może ich pociągnąć do odpowiedzialności...
~sowa 17-07-2011 12:23
Jezeli mowimy o "bezpanskim"psie to jednoznaczne by uniknac jego agresje potrzebny jest "hycel"Osoba piastujace to stanowisko powinna miec rozszerzony zakres dzialania , mozliwosc karania wlascicieli za zanieczyszczenia jak i brak smyczy.Wlasciciele praktycznie bez zadnego zazenowania chodza ze smycza w reku jako gadzet ,piesek obok.Solidne kary dla wlascicieli.
~Ilona 17-07-2011 16:33
Przeczytalam dokladnie wasze wpisy,i nie wiem czy mam smiac sie czy plakac nad ich logika.Po piewrwsze nigdzie na zachodzie europy nie istnieje instytucja hycla /a mieszkam 20 lat w cywilizowanym kraju/za to sa dobrze utzymane schroniska dla zwierzat.Nigdy nikomu nie przyszlo by doglowy usypianie zdrowych zwierzat ,jest to zabronione.Poprost od tego sa straznicy miejscy ktorzy sprawdzaja czy placony jest podatek od zwierzaka.Dlaczego Polacy nie umieja sie z tym uporac,ale jak zwykle byle jak byle dzien pracy minal .Panie radny z PiSu mam wrazenie ze Pan nie ma zadnych innych incjatyw zeby sie wykazac ,a tu wybory blisko chcialpan szczelic ,ale wyszczelil pan wielkiego bubla.
~nova123 17-07-2011 19:20
a ja dziś kupiłam pieska,a jak na spacerze zbierałam jego kupę,to sąsiedzi patrzyli na mnie jak na wariatkę
~ 17-07-2011 19:53
Czym sie zajmuja Radni Jeleniej Gory,gownami psimi,zatrudnieniem hycla,czy to zart?Czemu sie taki jeden z drugim nie zajmnie zdobywaniem inwestorow ktorzy by tworzyli nowe miejsca pracy.Czemu w Jeleniej Gorze nie zlikwiduja natrenctwa pijakowktorzy zebrza od turystow papierosy czy drobne dadki na alkochol.Bylam swiadkiem takiego zdarzenia a jak pan pijacy kawe w res.Sorento odmowil to ten obdartus naplol mu do kawy,moze pan Radny z Pisu ma na to tez sposob n.p hycel .
~jjjj 18-07-2011 13:04
Hycel potrzebny, inne sprawy mają też swoje ciśnienie, ale nie oznacza, to faktu,że z tymi psami trzeba zrobić porządek, z psami to znaczy z wszystkimi sprawami dotyczącymi współzamieszkiwania przez psy ekumeny ludzkiej. Nie może być tak,że właściciele psów mają totalną swobodę, a psy zasrają całe miasto i będą sobie gryźć i stresować bezkarnie ludzi w Jeleniej Górze. Podatki na organizacje psie i schroniska tylko ściągać od właścicieli psów inaczej jest to nadużycie. Mi pies do szczęścia nie jest potrzebny, a i do schronisk psów nie podrzucam, robią to psi fascynaci więc ich obciążać finansowo!!!
~Iza 18-07-2011 15:06
Moja przedmowczyni7wpis/napisalaze hycel powinien byc?Pytanie a ci powinno byc na zasmiecone ulice,brudne klatki schodowe,obdrapane budynki,dlaczegoo tym nie dyskutujecie tylko cale zlo widzicie w zwierzetach.Miara czlowieczenstwa jest stosunek do zwierzat wiec nie wiem jakmamnazwac jeleniogorzan?
~JJJ 18-07-2011 15:27
"Nie rzucajcie pereł przed wieprze, ani nie dawajcie psom tego co ludzkie" !!! - Prawo trzeba ekzekwowac, a nie pozwalac na dewjacje w postacji zasranego przez psy miasta, inne sprawy też ważne, ale tu debata się toczy na temat psów!!!
~pomysl 18-07-2011 15:34
Miasto Psów, a może tak stworzyć nową UTOPIĘ :) Zyły by tam psy miałyby absolutną władzę w mieście, srały gdzie popadnie, gryzły kogo popadnie kochałyby się tak jak w tym gatunku jest przypisane i nie byłyby materialistyczne ,bo miałyby od ludzkich niewolników trzy razy dziennie michę żarcia. Ludzie tyrali by w fabrykach żarcia z innych zwierząt dla psów ,czesali by psy u fryzjerów, pracowali w SPA dla psów, organizowali im rozmaite rozrywki i dokonywali ceremonii pochówków na cmentarzu miejskim. A może tak w Jeleniej zrobić ten ekperyment, tego jeszcze w świecie nie ma cho namiastki się pojawiają. Miłośnicy wszystkich psów łączcie się w postulacie powstania nowego psiego miasta -państwa!!!! :)
~Znajomy 19-07-2011 20:11
Jak się ma psa, to się po nim sprząta, szczepi go i pilnuje by kogoś nie ugryzł albo nie wystraszył. Panie Zawiła, co Pan na tą propozycję? Też ma Pan psa. Czy Pan sprząta kupy?
~ 20-07-2011 21:56
...problem psich odchodów wyłania się na tle ludzkiej głupoty i prostactwa. Zwierz ''odchodu'' musi dokonać. To rzecz pewna. A człowiek- właściciel powinien dopilnować, aby ''MINA POŚLIZGOWA" została usunięta. Może tresować pupilów do samodzielnego sprzątania? Tu olbrzymie pole do popisu dla szkół tresury. Można też zastosować metodę kamuflażu- na każdą kupkę kwiatek odpowiedniej wielkości. I tu zarobić mogą kwiaciarnie. Można taż pozostawić jako 'talizman szczęścia' w formie gratisu np. dla turysty- kto wdepnie ten szczęśliwy. Kolejną możliwością jest wyspecjalizowanie odpowiednich służb utylizacji odchodów różnego pochodzenia- zmniejszenie bezrobocia. Obowiązki te mogła by też przejąć straż miejska. Jak widać MOŻNA NIEŹLE ZAROBIĆ na psiej kupie !!! POLAKU DO DZIEŁA !!!
~justa 20-07-2011 21:56
jeśli zostaną nałożone wyższe niż do tej pory podatki to właściciele zaczną oddawać zwierzaki do schronisk, gdzie i tak jest ciasno. Należałoby jednak w jakiś inny sposób gonić właścicieli, może więcej koszy na odchody? w Cieplicach gdzie mieszkam widziałam tylko 2 czy 3 i to w parku, przecież właściciele chodzą z czworonogami także po osiedlach, blisko domu czy po chodniku przy ulicy, co kilkaset metrów powinien stać taki kosz, może w końcu wyrobiłby się dobry nawyk w właścicielach swoich pupilów, jak chcą mieć psa to niech też sprzątają to co po sobie zostawia. A my zwracajmy im uwagę, jak się zawstydzą to być może posprzątają. A co do bezpańskich psów to należałoby je wysterylizować i znaleźć dom.
~ 20-07-2011 22:00
...problem psich odchodów wyłania się na tle ludzkiej głupoty i prostactwa. Zwierz ''odchodu'' musi dokonać. To rzecz pewna. A człowiek- właściciel powinien dopilnować, aby ''MINA POŚLIZGOWA" została usunięta. Może tresować pupilów do samodzielnego sprzątania? Tu olbrzymie pole do popisu dla szkół tresury. Można też zastosować metodę kamuflażu- na każdą kupkę kwiatek odpowiedniej wielkości. I tu zarobić mogą kwiaciarnie. Można taż pozostawić jako 'talizman szczęścia' w formie gratisu np. dla turysty- kto wdepnie ten szczęśliwy. Kolejną możliwością jest wyspecjalizowanie odpowiednich służb utylizacji odchodów różnego pochodzenia- co przyczyniłoby się zmniejszenie bezrobocia. Obowiązki te mogła by też przejąć straż miejska. Jak widać MOŻNA NIEŹLE ZAROBIĆ na psiej kupie!!! POLAKU DO DZIEŁA!!!
7777777 20-07-2011 22:39
...problem psich odchodów wyłania się na tle ludzkiej głupoty i prostactwa. Zwierz 'odchodu' musi dokonać. To rzecz pewna. Człowiek-właściciel winien zadbać o usunięcie'MINY ANTYPOŚLIZGOWEJ'. A może tresować pupile do samodzielnego sprzątania?Tu pole do popisu dla szkół tresury. A może by tak zastosować metodę kamuflażu- na każdą kupę kwiatek odpowiedniej wielkości. I tu zarobić mogłyby kwiaciarnie. Można też zatrudnić specjalne służby do utylizacji różnego rodzaju odchodów, co przyczyniłoby się do zmniejszenia bezrobocia. Można też zadania te powierzyć straży miejskiej- dodatkowy dochód dla strażnika miejsko-psiego. Można również pozostawić jako 'talizman szczęścia'- kto wdepnie szczęśliwy- ,np. dla turysty spragnionego swojskich klimatów. Jak widać na psiej kupie NIEŹLE ZAROBIĆ !!! ...
7777777 20-07-2011 23:04
... a najwięcej na ludzkiej głupocie zarobić można!!! PSY NIECHAJ S..JĄ, PAŃSTWO NIECH NIE SPRZĄTAJĄ, A WTEDY W OKOŁO NAM BĘDZIE WESOŁO!!! DOSTATNIO NAM BĘDZIE I KASY PRZYBĘDZIE!!! Tak więc czyś strażnik, kwiaciarka, treserka czy bezrobotny pan z brzuszkiem- WSZYSTKIM NAM DOBROBYTU NAROBIĄ NA TRAWNIKU pupilki malutkie i DUŻE PUPILE, kotki, kocięta, gołąbki... i szkoda tylko, że krowy nie mają skrzydeł!!! majątki na ulicy czekają i o właściciela pytają!!! S T R A Ż niku MIEJ ski --->>> PIENIĄDZE LEŻĄ NA ZAKUPCZONYM TRAWNIKU !!! DO DZIEŁA !!!
7777777 20-07-2011 23:15
...CD ...i tak od sasa do lasa... od odchodu psiego do strażnika miejskiego... A MIAŁO BYĆ O HYCLU !!! ......może inną razą....
~Marga 21-07-2011 14:01
Jesli wiekszosc wlascicieli psow nie sprzata ( to problem ogolnoeuropejski a nie tylko jeleniogorski,niestety ) to oczywiscie nalezaloby wprowadzic mandaty,ale rowniez sluzby sprzatajace ( o ile w ogole istnieja musza sie zajac codziennym usuwaniem odchodow( czasem rowniez i ludzkich!).A tak naprawde nikt tego nie sprzata.Dlaczego? Rozpoczac edukacje dzieci wyjasniajac dlaczego i jak usuwac odchody ich pupilow. Nie sa potrzebne kosze na psie odchody. Mozan je w woreczku wyrzucac do kazdego kosza.Problem,ze te kosze musza byc w miare czesto oprozniane ( a to juz rola i zadanie miasta ). Straz miejska powinna miec uprawnienie kontroli czy wychodzacy na spacer piesek ma za obroza 1-2 woreczki na odchody.Jesli nie to na poczatku je wreczac,ale po akcjach naglasniajacych pozostaja mandaty.
~ja 21-07-2011 14:13
ile nienawisci , agresji w tych wypowiedziach. Uspic psy,ich wlascicieli....Po co komu zwierze w domu itp,itd...Jesli ludzie nie sprzataja to niech zajmie sie tym miasto.Chyba sa w nim jakies sluzby sprzatajace ? I rozpoczac edukacje zwlaszcza dzieci i nastolatkow , naglosnic i edukowac w mediach. Woreczkow miasto nie musi zapewniac , to obowiazek wlasciciela psa a czy pies wychodzi z woreczkiem to kwestia kontroli (Straz Miejska?) i mandatu.Golebie...tak zabijmy ,wytrujmy , uspijmy wszystko...pozostanie jeszcze eutanazja dla nas ..i swiat zrobi sie CUDOWNY i czysciutki!!!!czego sobie i Wam wszystkim zycze.
~ORLICA 21-07-2011 18:19
Nie chodzi tylko o psy bezpanskie ale o psy prowadzone przez właścicieli prosto na trawnik czy nawet klomb w biały dzien u szczytu np po południu prosto pod samo okno na dużym osiedlu. Właściciele budynków podobno nie mogą nic zrobić. To takim incydencie który zastałam pod moim oknem na parterze kiedy psie odchody były wielkosci pól wiadra, straciłam nadzieję na cokolwiek .Pozostało mi tylko posprzątać choć nie mam żadnego cworonoga. Jestem załamana.
~gość20 24-07-2011 14:58
Na zdjęciu to nie pies, to przecież jest kangur, kangury tak stoją.
~pies 25-07-2011 22:57
Przepraszam w imieniu wszystkich psów ,s...ć musimy i tyle. Robimy to tam gdzie uważamy.Takie jesteśmy .Nie wińcie nas za to.W waszym ,ludzkim świecie wszystko jest zwariowane.Jedni srają i szczą w domach , a inni pod murem , pod drzewem ,w trawę ,na śmietnikach , po krzakach i nikt jakoś o tym nie mówi. Część tych kup i moczu to wasza robota, ale jakoś hycli na was się nie wypuszcza.Pozdrawiam.Srał was pies.
~zs 27-07-2011 11:36
A żeby to nie było na niego ten pies udaje KANGURA.
~mim 27-07-2011 18:59
Koniecznie trzeba,w sposób humanitarny,wyłapywać wałęsające się psy. Życzę wszystkim przeciwnikom wyłapywania bezpańskich psów i tych puszc zanych bez opieki,by ich porządnie pogryzły i by nie były szczepione.Jak zacznie córeczce czy synusiowi lecieć piana z buźki-to może zrozumieją zagrożene.Dziecko bawiące sie w piaskownicy zafajdanej przez psa straciłio oko,w wyniku tego,że rozwinęła się w nim ludzka glista.Zainfekowało się w piaskownicy.Tego też życzyć "obrońcom" piesków???
karmazyn 3-08-2011 16:28
A ja do znudzenia: powinien być całkowity zakaz posiadania psa, oprócz uprawnionych służb i niepełnosprawnych.
~: (* 5-08-2011 21:50
Moim zdaaniem usypianie psów jest niepotrzebne , przeciez to nie wina psa , gdzieś załatwiać się muusi ; / Właściciele są za to odpowiedzialni a nie ich pupile ; /
~buc 15-08-2011 20:01
a może wprowadzić prawo dotyczące posiadania psów?. w blokach zakaz psów większych niż jamniki i yorki, na obrzeżach miasta psy do 30 cm, w kłębie. Owczarki niemieckie tylko dla posiadaczy dużych posesji gdzieś pod lasem. No i zakaz amstafów które w rękach idiotów stanowią zagrożenie dla ludzi.
~mm 18-08-2011 21:51
Psy nie sa niczemu winne! to jest tylko zwierze i nie ma w sobie wstydu jak czlowiek, zalatwiajac sie np na srodku chodnika! macie pratensje ze wlasciciele nie sprzataja po swoim pupilu,a czy wy zawsze macie ze soba chusteczki czy jakas reklamówe zeby to posprzatac jak pieskowi sie zdarzy zalatwic w nie dozwolonym miejscy ? bo napewno nie! zmienilo by sie to gdyby zostaly zakupione i postawione w miescie specjalene stojaki z reklamówkami do sprzatania. pieniadze byly na to zeby na miescie w kazdym miejscy gdzie tylko da sie zaparkowac auto postawic parkometry!sa one wszedzie nigdzie nie da sie zaparkowac nie placac to co za problem tak samo zrobic z tymi stojakami do sprztania odchodów?! i problem pewnie by znikl chociaz czesciowo ale nie kazdy potrafi tylko narzekac na te niewinne psiaki
~zorro 20-09-2011 7:43
zgłaszam się na hycla
~123 28-12-2011 9:58
polityków uśpic,miasto zaorac i pola golfowe zrobic dla angoli
~ 24-06-2015 20:20
Trzeba teraz psy nauczyć z wc korzystać jak nałożą grzywne za nie zebranie odchodów z trawnika

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Działka ważniejsza od zabytku?

Leśnicy posprzątali, sprawcy zapłacą

Senator zaklejał plakaty? Jest odpowiedź K. Mroza

Śmieci przy ścieżce na Perłę Zachodu

Półkolonie z MOS–em po pierwszym turnusie

Sonda

Powstała miejska plaża nad Bobrem, czy to dobre miejce, także na rodzinny, relaks?

Oddanych
głosów
649
Tak
46%
Nie
41%
Nie wiem
13%