MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Czwartek, 9 lipca
im. Sylwii, Weroniki

Czesko–polskie porządki w mieście

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Sobota, 12 lipca 2008, 13:33
Aktualizacja: Niedziela, 13 lipca 2008, 14:53
Autor: TEJO
Mieszany patrol posko–czeski przy Bramie Wojanowskiej.
Fot. TEJO
Podpraporcik Dana Bilaharkowa u boku z sierżantem Ryszardem Figurą i posterunkowym Tomaszem Cieplińskim zaczęli w sobotę nową erę w dziejach czesko–polskich relacji policyjnych. Czeszka z mundurowymi kolegami Polakami patrolowała w sobotę jeleniogórską starówkę.

Takie mieszane patrole będą od tej soboty pilnowały porządku na ulicach i drogach stolicy Karkonoszy, w górskich kurortach oraz wszędzie tam, gdzie jest wzmożony ruch turystyczny, także na szlakach.

– To efekt zawartego porozumienia pomiędzy komendantem miejskim policji w Jeleniej Górze, a jego czeskim odpowiednikiem – wyjaśnia kom. Bogumił Kotowski, oficer prasowy jeleniogórskiej policji. Mieszane patrole będzie miała także drogówka. Skupią się głównie na drodze krajowej nr 3 pomiędzy Harrachovem, a Radomierzem.

– Pracuje nam się dobrze, dogadujemy się, więc mamy nadzieję, że nasza służba przebiegnie bez problemów – powiedziała nam Dana Bilahorkova, która wspólnie z polskimi kolegami przetarła szlaki międzynarodowym patrolom, sprawdzając w sobotę przed południem centrum Jeleniej Góry.

– Wspólne patrole i współpraca policji polskiej i czeskiej dotyczy przede wszystkim wzajemnego przekazywania informacji w zakresie przestępczości, pomocna ma być przy poszukiwaniu osób i utraconych przedmiotów – mówi kom. Bogusław Kotowski.

Osoby popełniające przestępstwa i wykroczenia, zarówno z Polski i z Czech, również nie będą mogły czuć się bezkarnie wyjeżdżając za granicę. Polska policja będzie ścigać przestępców i sporządzać wnioski na łamiących prawo, a w identyfikacji osób pomagać będą czescy stróże prawa.

Wszystkie te działania mają na celu poprawę w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego w rejonie przygranicznym

Ogłoszenia

Czytaj również

Będzie nowy przystanek kolejowy w Mysłakowicach

Wiceminister podsumowała kampanię prezydenta

Fundusze dla powiatu kamiennogórskiego

Komentarze (42) Dodaj komentarz

~hirsch 12-07-2008 14:38
przeciez to sa jaja, niby czeski podobny, ale jednak nie kazdy zrozumie komendy w tym jezyku wydawane, ciekawe jak dogaduja sie ci nasi stojkowi z owo nebeska laska? nie wiem czy dobrze widze, ale chyba nosza jednakowe mundury, czy ona jest zatrudniona w polskiej policji? z tego moga wyjsc tylko jaja... albo male knedliczki - romanse tez moga byc slowianskie;-)
~zenon 12-07-2008 15:00
Jestem oczywiście ZA ładem i porządkiem, ale: jak to się ma do polskiego prawa? Jaka jest podstawa prawna takiego nadużycia? Przecież ten czeski policjant u nas nic nie może! Nawet samo paradowanie w mundurze poza Czechami jest "Nadużyciem Władzy"! I to samo na odwrót - Nasi policjanci poza Polską nie mają prawa "używać mundurów"!
piipi 12-07-2008 15:13
..~Cudowna kooperacja !!.~Pania policjantke o autograf poprosze i moze w przyszlosci autogram od Pana Policjanta otrzymam.~Fajnie !.
~Paweł 12-07-2008 15:14
policjantki ok, ale policjanci to nie. Oj będą romanse będą. Ciekawe jakie te Czeszki są ;D Pozdrawiam wszystkie Policjantki, te ładniejsze :DDDD
~-wtajemniczony- 12-07-2008 15:28
do zenon. Ratyfikowana umowa międzynarodowa pomiędzy Rządami RP i RCz reguluje wspólne patrole po obu stronach granicy. Policjant czeski w Polsce ma prawo użyć środki przymusu i broni w obronie koniecznej i Polak po czeskiej stronie również.
camerlengo 12-07-2008 15:31
Hirsch, chyba źle widzisz. Nie wiem gdzie Ty się dopatrzyłeś jakiegokolwiek podobieństwa w mundurach pokazanych na zdjęciu, no może pasek jest troszeczkę podobny i to że koszule mają kieszenie i kołnierzyk :-)
~Kierowca 12-07-2008 15:52
Polacy są naprawdę poj...Co Wam to szkodzi..Widze ze z Waszą Słowiańską naturą wolelibyście jakieś bitwy stoczyći. Lepiej razem chodzić niż strzelać do siebie k...ni....
~Kierowca...cd 12-07-2008 15:58
acha i jeszcze jedno od Czechów moglibysmy duzo sie nauczyć, tylko pozazdrościć "malym niemcom" jak sami o sobie mówią..a My co osiągneliśmy?? ze nas nienawidzą na całym swiecie, wszędzie z nas sie smieją z Polaków..ot to
~abcde4 12-07-2008 16:02
paranoja kiedy listonosz bedzie jeszcze nas kontrolowal
~podstawy prawnej jak podstawy prawnej, ale... 12-07-2008 16:05
watpie by ta lady zdala egzamin z polskich przepisow... bezrobocie w czechach spada, a u nas rosnie...
~onalboona 12-07-2008 17:08
popieram zenona mundur broń ? ... tylko wiesz zenon? to jest taka propaganda dla mediów... zrobić zdjęcie i po 30 minutach patrolu nie ma a po 24 godzinach news jest w archiwum a na starowce... cóż, szary normalny dzień a jelonce policja po staremu wozi się autami i siedzi na komisariacie ja osobiście ciekaw/a jestem co zrobili z ta żebrzącą rumunka z dzieckiem jakieś 30 metrow za nimi? :-)
~do hirsch 12-07-2008 18:02
No to ty widze wszechstronnie spojrzałeś na tę sprawe bo przecierz Czesi nie mogą nauczyć mówić się po Polskiemu xD
~rumunka 12-07-2008 18:27
gdzie ty tam widzisz rumunke ????
~ja tylko pytam 12-07-2008 18:37
Co to jest kurorat? Co to jest droga krajowa m 3?
~do Paweł 12-07-2008 19:43
mówisz policjantki ok? to chyba nie miałeś doczynienia z tą blondyną co patroluje ulice busem w raz z kolegami ;)
~Ahoj 12-07-2008 19:58
~zenon 12-07-2008 20:01
Do "wtajemniczonego": A jakaż to "Ratyfikowana umowa międzynarodowa" nakazuje nam legitymować się każdemu, kto ma jakiś tam mundur? W artykule napisano, że zrobiono to na podstawie "zawartego porozumienia pomiędzy komendantem miejskim policji w Jeleniej Górze, a jego czeskim odpowiednikiem". Podaj mi, proszę konkretny paragraf, a nie ogólniki, z których nic nie wynika. Od wielu lat dookoła słyszymy bzdury, które potem trybunał konstytucyjny obala... lub też okazuje się, że coś tam było zrobione bez sensu, bo ktoś źle rozumie przepisy: choćby "zielone strzałki" - nagle się okazało, że nie są zakazane... Cieszę się, że policja wyszła pilnować porządki, ale niech robi to zgodnie z prawem :))
nol_ 12-07-2008 20:28
zenon, czeska, polska, niemiecka co za różnica policja to policja.
piipi 12-07-2008 21:10
..do - [~nol...]...~Policjantka z Czech = Nebeska Laska.
~Kiedyś ZOMO a teraz ... 12-07-2008 22:18
Już kiedyś Niemcy wprowadzali patrole w 39 w gdańsku a później zostali u nasz 6 lat. A co to nie ma polskich policjantów. Nigdy się nie wylegitymuję obcemu policjantowi na terenie polski. Może jeszcze przyjdą mi zrobić rewizje do domu. Oczywiście nie widzę problemu żeby Czescy Policjanci mieli jakieś dyżury w komendzie i rozwiązywali problemy z swoimi obywatelami. Ale żeby od razu na ulicę, kiedyś pałowało ZOMO a teraz może Czesi przecież maja do nas żal za interwencję z układem Warszawskim.
~Do"Zomo" 13-07-2008 0:05
Wybuchla wojna ???
~_kolegahaczykabezbieżnicka___ 13-07-2008 0:35
Czeszki są z natury bardzo otwarte i sympatyczne. Bez tego całego bagażu mo...lnego dźwiganego przez nieszczęsne Polki ;) Policjantka, to jednak policjantka. Zalecana daleka ostrożność ze wskazaniem na nieufność ;)))
~b&b&b 13-07-2008 2:58
~b&b&b 13-07-2008 3:01
~al 13-07-2008 7:01
Można powyżej znaleźć głosy prawdziwych Europejczyków i znawców prawa. Szkoda, że tylko teoretyków. Zachęcam do zaznajomienia się z faktami przed ich skomentowaniem. Czeski policjant udziela asysty polskim policjantom, udziela informacji i porad ob. Czech, środków przymusu używa tylko do obrony koniecznej. Niektórzy zapominają,że blisko od 7 miesięcy jesteśmy w strefie Schengen. A może właśnie Wam się marzy powrót Układu Warszawskiego zamiast Unii Europejskiej i jej zasad współdziałania sąsiedzkich państw. Pozdrawiam poprzedników w komentarzach i zachęcam niektórych do większej dozy obiektywizmu. Choć pisać każdy może...
~M&M 13-07-2008 7:29
Jestem za mieszanymi patrolami. Z tego mogą wyjść tylko dobre rzeczy , a nawet coś więcej. Przećwiczyli to razem MieszkoI i księżna Dobrawka pozostawiając po udanej i bardzo bliskiej wspólpracy Bolesława Chrobrego. Najwyższy czas wrócić do dobrych wzorców pozostawionych nam przez naszych dzielnych Piastów.
~ 13-07-2008 9:08
POPIERAM
~hugu 13-07-2008 10:43
~hirsch 13-07-2008 13:56
ciekawe dlaczego ten watek, ktory ma mniej wpisow, stoi nadal tak wysoko, a ten kusiakowy, ze znacznie wiekszym zainteresowaniem zszedl juz na dol?
~richthofen 13-07-2008 14:34
pierwsze słysze że Czesi mówią o sobie "mali Niemcy". Czesi nie lubią Niemców tak samo jak Polacy i zawsze podkreślają, że ich poziom cywilizacyjny to ich własna zasługa a Niemcy im tylko przeszkadzali.
~Remember 13-07-2008 16:30
Tak się zastanawiam nad prowadzona propagandą na poziomie żłobka i to nawet nie starszaków jaką raczą nas róznego rodzaju władze chcące na siłę nauczyc nas MIĘDZYNARODÓWKI w rodzaju Uni Europejskiej, Układu Warszawskiego, NATO. Cento ONZ itp cudacznych tworów. Teraz jeszcze różnego rodzaju i autoramentu dziennikarze, ludkowie w rodzaju Piipi,M&M, nol zachwcają sie wspólnymi patrolami.." Ktos zaczyna majaczyć o ratyfikowanych ukladach ( umowach) międzynarodowych, porozumieniach komendantów policji miejsckiej itp banialukach!!!Luzie!!! Czy was pogięło na umyśle!! Niech prawo znaczy prawo a nie kpiny z prawa!!!i co gorsze z ludzi!!! dLA NIEKTÓRYCH POLICJA NIEMIECKA, CZESKA, CZY POLSKA to jest policja!?! Tak To jest POLICJA: Gestapo to też jest POLICJA, Stasi to też jest Policja, Ukraińskie UPA-owska Służba bezpeki- Dywizja HAŁYCZYNA, podobnie jak czeska HLINKOWA GWARDA TO JEŻ BYŁA FORMACJA POLICYJNA!! I co inch na patrolne do legitymowania POLAKÓW na POLSKIEJ ZIEMI? O ile wiem to do chwili obecnej nie ma ŻADNYCH RATYFIKOWANYCH UMÓW? Więc na jakiej podstawie Szkop, Pepik czy inny zagranicznA SWOŁOCZ ma prawo mnie legitymować, czy co gorsze karać? Już na swoim terenuie wystarczająca znecają sie wszelkimi dopuuszczalnymi i niedopuszczalnymi nad takimczymś jak GŁUPI POLACZEK!!!No ale trudno się czeoś nie tylko zgodnego z Mo...lNIOŚĆIĄ nie mówiz juz o prawe spodziewać sie od RZĄDU POLSKIEGO???!!! który zezwala na to, aby wnukowie tych co są winni wymordowania śmiercia głodową tylko w Świetoszowie około 16 tys zwykłych żołnierzy - jeńców wojennych - mogli na ICH bezimiennych MOGIŁACH czy nawet miejsca gdzie zginęłi nie mając nawet GROBÓW - dostawać pierwsze szlifi OFICERSKIE!!!! w UBIEGŁYM TYGODNIU dokładnie 12 lipca UPŁYNĘŁA 65 ROCZNICA MORDÓW POLAKÓW NA WOŁYNIU, POKUCIU I PODOŁU !!! W jedna noc oświetlona łunami pożarów w których gonęłi żywce paleni POLACY od niemowłecia, poprzez kobiedy, do starców tYLKO W TĘ JEDNA NOC zamordowano około 30 tys NASZYCH SIÓSTR I BRACI Za to tylko, że odwazyyli sie buć POLAKAMI i w tym języku odmawiać pacierz!!!.. Do dziś jeszcze trwaja spory ilu zgoneło bo różni różnie szacują od 160 tysięcy do 0koło 200. Nikt po stronie polskiej nawet nie pokusił sie ustalić ilu faktycznie oddało życie na Kresach Najjaśniejszej. Ukraińcy natomiast maja dokładne wyliczenia. Uważnie przegładałem dostepna mi prase polską(?) Nikt się nawet na ten temat nie zajaknął.Ale jak jak czeska podfruwajka robi sobie nielegalne spacery po naszym terenie, przy czym pozoruje sie przy tym rzekomą prewencje i naukę POLACZKÓW DO PRZESTRZEGANIA PRAWA W MIEŚCIE I KURORCIE?!?!. A ile przy tym Ochów, achów i innych okrzyków zachwytu!!! Zachwytu z czego?? Z Nauki łamania prawa??? GDY RIOZUM ŚPI - BUDZA SIĘ POTWORY!!!!
~ONA 13-07-2008 18:14
nol_ 13-07-2008 18:58
piipi, Nebeska = niebiańska, Laska = milość
~Aga 13-07-2008 18:59
~Remember 13-07-2008 20:45
Mam pytanie do Wtajemniczonego ze Strazy Granicznej. Prosze o podanie w jakim Dzienniku Ustaw rok. numer Dziennik i ew. pozycja zawarta jest ratyfikacja umowy o której twierdzisz, że istnieje ew. o podanie nzawy tego aktu to sobie sam odszukam na Googlach ...
~_wójekstrażnikabeznicka___ 13-07-2008 21:47
Biedny Remember ...on ma taką dłuuuuuugą pamięć !!! Boi się biedak, żeby ta zgrabna Czeszka nie zrobiła mu tutaj Katynia ;) Ale ja to rozumiem, bo tak to już jest, że jak natura w jednym miejscu poskąpi, to w drugim da w nadmiarze ;)
~CZYM WY SIE PODNIECACIE??? 13-07-2008 23:27
w takim patrolu Czeszka jest po to aby podejmować interwencje wobec obywateli Czech przebywających w naszej kotlinie oraz udzielać im informacji. ma także za zadanie oswajać nas z czeskim mundurem. Patrol jest polski tylko na dostawkę jest Czeszka - tak dla urozmaicenia. wątpię żeby to ona podejmowała jakieś legitymowanie albo interwencje wobec Polaków
piipi 13-07-2008 23:49
...do - [~nol__ ]...Ty masz w przedszkolu czeski ??...ja tam wole francuski.
piipi 14-07-2008 12:04
..do - [~Remeber..]...na potwory ?.~Woda swiecona jest cudownie skuteczna lub miecz Dzielnego Rycerza !!.~Kto co woli,a my mamy wybor ! ..JAKI ?.
piipi 14-07-2008 14:21
...hm..tak mysle i mysle juz dlugo,bo przeczytalam post od ~__Wojka- straznikabeznicka,...co ma P.Remember w nadmiarze ?.
~richthofen 14-07-2008 15:41
Hlinkova Gwardia była to formacja słowacka a nie czeska. O rzezi wołyńskiej pisały ostatnio różne gazety, "Rzeczpospolita" wydała nawet specjalny dodatek. Trzeba czytać porządną prasę a nie tylko "Gazetę Wyborczą", wtedy można widzieć szerzej.
~Remember 17-07-2008 17:14
Bidny " wójo sklerotyk" z krótka pamięcią cuś chiał napisać, ale nie pamiętał co... Bidula zaczął grożnie, ale w połowie zdania sie pogubił i nawet kochanej Piipi nie napisał tego czego oczekiwała - czego mam w nadmiarze!!! A dziewczę tak czeka111 richthofem ma tylko częścioą racje, iż w gruncie rzeczy Hlinkowa była przybudówka do Słowackiek Partii, ale prawdziwy rozwój nastapił w oparciu o niemców sudeckich, dlatego tez pomyliłem sie o koński pażnokietek, za co przepraszam!! Co do Wołynia - po namyśłe tez wycofuję sie częściowo ze stanowiska. Rzezywiście dodatku do Rzeczpospolitej nie czytałem - ale napisałem iz w" w dostepnej prasie" a jak na emerycka kieszeń to nuie zzawiele mozna nakupić bo albo leki, albo... Aha - kompute u rencistyr!!! ? no ostatecznie ma się rodzinę dla której jest to narzędzie pracy!! A Dziadka od czasu do czasu dopuszcza sie do tego ustrojstwa, które jest dla mnie tylko maszyna do pisania. Co do mordów to być może uraz na tle osobistych przeżyć.. Wiadomo Kresy... Podole... smierc była codziennym giościem..Ale to nie czas i miejsce na wspomienia i żałe. Ale jak się zna fakty i z Kresów , ize Świetoszowa, gdie szkolono banderwoców - z niedobltków Dywizji Hałyczyna, jak i jeleniej Góry, gdzie dio 1954 r praxcowała placówka UPA wprawdzie pod nadzorem UB /NKWD to istotnuie dłuuuga pamięć przeszkadza ale i ostrzega....

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Oficjalne wyniki wyborów – Jelenia Góra i powiat jeleniogórski

Spotkanie z prezydentem Andrzejem Dudą

Informacja wojewody ws. koronawirusa (aktualizacja)

Krakowska w budowie

Bobry na Zabobrzu

Sonda

Przed nami II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Kto ma większe szanse na wygraną?

Oddanych
głosów
2054
Andrzej Duda
40%
Rafał Trzaskowski
55%
Nie wiem
5%