MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Czerwona kartka dla nieposłusznych

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 19 maja 2006, 0:00
Autor: TEJO
Fot. Jelonka.com
Patrole policji w nieoznakowanych radiowozach będą pilnowały kierowców poruszających się ulicą Wolności. Najdłuższy w mieście trakt wciąż jest pokusą, aby dodać gazu i łamać obowiązujące ograniczenie prędkości i zakaz przejazdu na czerwonym świetle.

– Są dni i godziny, kiedy na Wolności odbywają się prawdziwe wyścigi – powiedział nam podinspktor Maciej Dyjach, naczelnik Sekcji Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze. Dzieje się tak zwłaszcza w soboty i niedziele oraz w godzinach popołudniowych niemal codziennie.

Czteropasmowa jezdnia i na całym jej odcinku ograniczenie do 50 km na godzinę. Policja i tak jest tolerancyjna. Jeśli ktoś jedzie nieco szybciej, może liczyć na pobłażliwość patroli. – Ale już przekroczenie tego ograniczenia o 20 km/h jest i będzie rygorystycznie karane – ostrzega naczelnik Dyjach. Złapani „rekordziści” mieli na liczniku ponad setkę i więcej.

Problemem jest przejeżdżanie przez kierowców na czerwonym świetle. Dochodzi do tego bardzo często na ulicy Wolności, gdzie jest kilka sygnalizacji na przejściach dla pieszych.

Kierowcy – widząc, że nikt nie przechodzi – po prostu wciskają pedał gazu i przejeżdżają. A to wbrew przepisom. I może zagrażać ludziom, którzy niespodziewanie w tym miejscu wejdą na jezdnię widząc zielone światło.

– Dzieje się tak także u wlotu ulicy Wolności w plac Niepodległości oraz na skrzyżowaniu przy aptece „Pod Koroną” – mówią policjanci. Miejscem występku jest także ulica Jana Pawła II.

Drogówka zapowiada wzmożone działania w tych miejscach. Będą one patrolowane przez nieoznakowane radiowozy. Nieposłuszni kierowcy dostaną karne punkty i mandaty.

Ogłoszenia

Czytaj również

Spór o edukację seksualną

Manewry: pościg, strzały, 30 rannych

Święto województwa  

Komentarze (21) Dodaj komentarz

~ed 19-05-2006 10:29
a czy to nie jest bez sensu zeby na czteropasmówce było ograniczenie do 50 km/h? przecież tam zupelnie bezpiecznie można jechac co najmniej 70. Liczba wypadko na wolności wcale nie jest większa niż gdzie indziej mimo że jeździ sie tu dużo szybciej, wkurza mnie rygorystyczne trzymanie się przepisow tam gdzie mogly by być one bardziej liberalne z korzyścią dla wszystkich, chyba nie chcemy aby z cieplic do JG jechalo się 30 min. Zresztą chyba wszyscy widzimy z jaką prędkością poruszają się radiowozy...
~nie wazne 19-05-2006 10:30
hehehhe no no to prawda,ostatnio przejechalem na czerwonym swietle i mnie zaczal gonic jakis glina w cywilnym passacie kolor bordowy.
~mustang 19-05-2006 11:58
no policja to zatrzymuje tylko spokojnych ludzi, któży sporadycznie łamią przepisy, gangsterów sie boją.
~tutejszy 19-05-2006 12:23
bardzierj niebezpiecznie niż na ul. Wolności jest na ulicy Sudeckiej. Już od świateł przu ul. W.Polskiego niektórzy zaczynają ostre wyścigi i popisy, bez respektu dla wszelkich tam oznakowań i ograniczeń. Tak jest na odcinku do nowego cmentarza. Radarowcy natomiast uwielbiaja stać w jednym miejscu, za ogrodzeniem b. koszar, namierzając jadacych w kierunku miasta dość bezpiecznym odcinkiem, podczas gdy gro wykroczeń dotyczy dalszego odcinka, w kierunku centrum miasta, a w szczególności od Urzędu Miasta do GOPR
~andrzej 19-05-2006 12:58
bywam w tym mieści bardzo rzadko (mam żonę z Jeleniej Góry ). Moim zdaniem , na ulicy Wolności można dopuścić szybkość jazdy do 70km/h bez stwarzania zagrożenia w ruchu drogowym . Co zaś dotyczy przejazduj przejść dla pieszych na czerwony świetle,należy karać z całą stanowczościa.Pozdrowienia z Krakowa.
~hehe 19-05-2006 13:59
Dla zainteresowanch Jeleniogórskie policyjne numery nie oznakowanych radiowozów zaczynaja sie dj 050... Pozdrawiam
~Pi 19-05-2006 14:06
Jeżeli na 4-pasmówce ograniczenie do 50 jest właściwe to ile powinno być na 2-pasmówce w centrum? 25? 15? Zgadzam się że popylanie 100-wą na czerwonym to powoażne zagrożenia/wykroczenie ale znaki ograniczenia prędkości też trzeba przemyśleć ...
~f-1 19-05-2006 14:08
nie wazne i mustang wy jestescie smieszni.nie wazne policja nie ma bordowego passata,a mustang gangsterzy to sa w filmach, ty sie chyba boisz tych pseudo pakerow.aha i ktorzy przez rz!!!!mustang jestes serio jakis niedowartosciowany:)!!!
~klama 19-05-2006 14:35
A i ja twierdze ze 50km to przegiecie mysle ze 70-80 to mozna tam jechac spokojnie! ale co do tych to lataja przez czerwone to popieram bo sam czesto widze jak totalnie olewają te światła...
~daro 19-05-2006 16:25
Widze że drogówka z jeleniej Góry wzieła się ostro za kierowców nie tylko na Wolności, ale też na ul. Pl.Ratuszowy, 1 go Maja i wielu innych miastach. W Polsacie widziałem i słyszałem ,że jelenia góra ma dostać Fotoradar na własność to będzie jazda.Narazie pracuje na pożyczonym z legnicy lub wrocławia. W sprawie cywilnego samochodu videokamery to Mondeo .Mustang kto to jest gangster,takich gości też zatrzymują, naoglądałeś sież dużo filmów.
~JPG 19-05-2006 20:33
hehe-- żebyś czasem się nie zdziwił jak cię zatrzymają tajniacy z Wrocławia, Legnicy czy Złotorii bo często mają służby u nas w mieście,a tab. rej. mają troche inne jakie podałeś.Raz widziałem VW na niemieckich tablicach.
~Stashek stashek@centrum.cz 19-05-2006 20:44
A ogólnie większość z tubylczych kierowców, to policja może pocałować w d*** (dłoń na przykład). Jak skonczą łapanki, to i tak każdy będzie jeździł, jak będzie chciał. Wiadomo dlaczego- po prostu inaczej się nie da! Po Wolności można jechac spokojnie 70-80 kmph. A jeździ się szybko tam, gdzie można, bo potem i tak swoje się odstoi w korku. Każdy, kto jeździ po mieście koło 7:30 rano wie, jak zakorkowana jest aleja Wojska Polskiego, albo jak koło 15:00 zapchana jest Sudecka, Bankowa i Piłsudskiego. Problem to nie zbyt szybko jeżdżący kierowcy, tylko brak obwodnicy południowej, W.Czc.Panie Prezydencie Kusiak... A co do świateł- niektóre są poustawiane tak kretyńsko, że nawet rowerem nie czekam na zielone... A samochodem jeździłem i jeżdżę bez pasów. Niech mnie łapie cała jeleniogórska policja, a proszę bardzo. Po tym, jak tzw. UE nakazała montaż pasów w autobusach, czekam, aż każą mi zamontowac w rowerze... I tak nie zapnę.
~kierowca 19-05-2006 22:38
Ej kozaku Stashek jak jesteś taki "Kozak" to podaj markę i nr rejestracyjny swego pojazdu to policja bardzo szybko ucałuje Cię. Wszyscy sa kozakami jak sa anonimowi.Wydaje mi się ,że masz bardzo mały rozum.
~Stashek stashek@centrum.cz 20-05-2006 11:27
Citroen AX ciemnozielony metallic z rejestracją na WWD (tylko 2 takie są w całym mieście) i czerwony citroen C15 z rejestracją na DJ. Do domu zawsze jeżdżę przez Aleję Wojska Polskiego i dalej Wolności do Małej Poczty. Policji powinno wystarczyć, a ja nie muszę się wszystkim chwalic swoimi rejestracjami. Nie zapnę tak czy inaczej. Stać mnie na te 100 złotych- za wolność nieraz trzeba zapłacić znacznie wyższą cenę...
~mundurowy 20-05-2006 13:14
Stashek kiedyś za wolność zapłacisz życiem, czego Ci nie życze. W swoim życiu widziałem wielu takich kozaków jak Ty którzy później żałowali, że nie zapieli pasów. Weź pod uwage że ktoś może wjechać w Ciebie bo przecież Ty nie spowodujesz wypadku bo jesteśs mistrzem kierownicy.
~Stashek stashek@centrum.cz 20-05-2006 16:02
Panowie! żeby zapłacić zyciem, trzeba by najpierw mieć taką możliwość! Jadąc autostradą zazwyczaj zapinam pasy- bo to mi podpowiada zdrowy rozsądek, którego mi jednak nie brakuje. Podobnie na drogach ekspresowych i te de. Ale nie zapinam i zapinał nie będę jadąc 30 kmph na Wojska Polskiego, albo 10 kmph na Bankowej! A co zrobić z samochodami, które NIE MAJĄ pasów? Na przykład mój pierwszy samochód, którym jeździlem jako mały berbeć (żuk z połowy lat 70) po prostu nie miał takiej opcji- i co? Sznurkiem sie miałem przywiązać, czy poprosić rodziców o fotelik? Nasza cywilizacja ostatnio wariuje na punkcie bezpieczenstwa- ot, co. Gdyby JE Prezydent Kusiak zbudował obwodnicę południową- zapewne też bym na niej zapinał (i jechał co najmniej 70-80 kmph). Nie jestem z tych wariatów, co gnają po 140 po mieście bez pasów- ale ograniczenie do 50 na prostym gładkim odcinku czteropasmowej jezdni uwazam za absurd rodem z Monty Pythona! Jadąc obwodnicą północną zapinam, bo jadę szybciej...
~kierowca 20-05-2006 17:43
Stashek z tego co pisałeś masz już pojazd z poduszką pamietaj, że jeśli strzeli poduszka , a nie będziesz miał zapietych pasów to w najlepszym wypadku rozbije Ci nos. Kierowca który zabił się na Mickiewicza uderzając w słup , włassnie dla tego że nie był zapiety.Przeprowadzone badania wykazały, że kierujący nie zapięci w pasy , a posiadający poduszkę dochodzi do uszkodzenia kręgosłupa.
~wojtus 20-05-2006 19:02
w AX'ie nie bylo nigdy poduszek i c15d tez nie ma.
~Mysek 20-05-2006 20:49
Te przepisy to dla debili albo policji żeby było z czego ściągać kase. Jeżeli ktoś z was był w zachodnich niemczech to zapewne widział że tam nieważne jak droga zawsze jest 70 km/h i nikomu nie trzeba jechać szybciej choć niemcy mają szybkie samochody to po tych drogach jeżdżą koło 60 km/h. Też przejeżdżałem przez niemieckie kurorty a teren był jak kapela czyli pełno zakrtów i dużo podjazdów. Tam też droga gorsza od kapeli i noralnie wszedzie było 70 km/h i nikom się nie spieszyło. Byli też mili panowie którzy sobie ćwiczyli techniki pokonywania zakrętów na "ścigaczach" zakręty są tam takie że nieda się szybcie jechać nawet motorem niż 40km/h w zakręcie więc chyba sobie wyobrażacie jakie one muszą być ostre. Więc dlaczego tam można a u nas nie. Dużo jest znaków drogą gdzie jeździ bardzo mało samochodów i tam są ograniczenia do 50 km/h a wiadomo teraz są dobre samochody którymi bez żadnego ryzyka można spokojnie jechać 80-90 km/h .
~Stashek stashek@centrum.cz 20-05-2006 21:11
Szacowny Kierowco! Bardzo się cieszę, że tak troszczysz się o moje bezpieczenstwo, ale na tym właśnie polega Wolność, że powinienem mieć prawo zginąć za własną durnotę- to jest Wolność i Odpowiedzialność. Ja nie zapinam pasów tam, gdzie nie potrzeba dlatego, że obecny reżym NAKAZUJE mi zapinać wszędzie. Po prostu inni chcą decydować za mnie o tym, co jest dla mnie lepsze, a ja się na to nigdy nie zgodzę. Albo jestem Obywatelem i mam prawo decydować (również o tym, że mogę zginąć w wypadku samochodowym) i ponosić tego konsekwencje, albo jestem Poddanym i totalitarne Państwo decyduje za mnie! Następnym razem reżym nasz albo "unijny" zakaże mi jazdy z "zimnym łokciem"- bo ktoś tam sobie pocharata łokieć o autobus, który za blisko przejechał obok niego z lewej strony. Oczywiście dla naszego dobra, a Większość przytaknie - bo to bezpieczne. Dla Twojego spokoju- Wojtuś ma rację- w AXach i w C15 nigdy nie montowano poduszek powietrznych...
~elegant pl 21-05-2006 22:30
Dla mnie to jest bardzo zły pomysł o jakimś łapaniu ludzi w cywilnych autach. To jest podciąganie statystyki do ruchu drogowego a nie polepszanie bazpieczeństwa w jeleniogórskiej policji. Po prostu jeżeli nie będziemy odbiegać od statystyki w polocji to nie będzie lepiej a coraz gorzej. Dlaczego drogówka nie wykonuje swoich należytych obowiązków podczas pracy tylko zrzucają robotę prewencji. Dla mnie to jest coś niedopuszczalnego żeby inny wydział obciążać inną robotą. Skoro brakuje ludzi do pracy to niech zrobią nabór ludzi pracujących na ulicy a nie za BIÓRKIEM!!!!!!!!!!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Będzie referendum w Jeleniej Górze?

Dyski do remontu

Chcą odwołania przewodniczącej

Danuta Sadownik o uzależnieniach

Tajemnice Książa

Sonda

E-papierosy są lepsze od zwykłych?

Oddanych
głosów
741
Tak
15%
Nie
65%
Nie wiem
21%