MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Czarne chmury nad wielkim widowiskiem

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Czwartek, 4 września 2008, 14:17
Aktualizacja: 14:29
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Organizatorzy plenerowego spektaklu, który odbędzie się w nadchodzący piątek na wzgórzu przy Krzyżu Milenijnym, modlą się o dobrą pogodę. Prognozy nie są korzystne: według meteorologów będzie lało!

Deszcz może zepsuć wielodniowe przygotowania i wystraszyć publiczność, która i tak, aby obejrzeć spektakl, będzie musiała dotrzeć spory kawałek drogi. Już przygotowano miejsce na parkingi, ale na wąskiej drodze, która prowadzi do krzyża, może być bardzo tłoczno.

Najważniejsze, żeby nie padało! Taką nadzieję mają Tadeusz Wnuk, reżyser przedstawienia, oraz jego pozostali twórcy, w tym prawie 100 jeleniogórzan, którzy po raz pierwszy w historii miasta sami odegrają sceny z poszczególnych okresów jego historii.

Pełne efektów przedstawienie, w którym wystąpią – oprócz aktorów i statystów – teatry ognia Anstis i Eterna Favilla, Husycka Rota Piesza, Drużyna Rycerska Syrokomla oraz Grupa Cyrkowa Trickster, zaczyna się w piątek o godz. 21. Przewodnikiem po sztuce jest komiks „Historyczne podróże po Jeleniej Górze” autorstwa Jakuba Chomickiego. Całość kosztowała miasto około 300 tysięcy złotych. Oby nie poszły one w błoto….

Ogłoszenia

Czytaj również

Maraton charytatywny

Nowe wozy dla OSP

Niepełnosprawni na Żuławach

Komentarze (29) Dodaj komentarz

~Polack 4-09-2008 14:52
Ja p....nawet nie wypisujcie takich rzeczy - za 300 tysięcy można by zaprosić kilka niezłych zespołów na koncert, a nie jakieś badziewie wystawiać. Smutna i głupia ta Polska cała...
~anitka 4-09-2008 15:09
genialny jesteś
~Adi 4-09-2008 15:36
Jak by ktos nie wiedział to cena jest realna bo przygotowania sceneria i ci wszyscy statysci co tam beda z castinu co był przed wakacjami to ona mają płacone i z tego co wiem to wieksza kase ok 300 zł nawet a sporo ich jest do tego dla kazdego statysty ciuchy sredniowieczne robione pod spektakl specjalnie to kolejne koszty strone robione we wrocku wiec dojaz statystow a oni za to nie płaca tylko ogranizator jesli ktos jest tak mądry i tak pisze to niech sam zorganizuje cos taniej A co do wykonawcow to pewnie moze i by było tez fajnie ale niektorych ciekawi tez i takie widowisko a ostatnio były swietne koncerty na szybowcowie a w prazdzierniku ma byc FEEL wiec i wykonawcy beda w jeleniej tez i nikt nikomu nie kaze isc jak go to nie interesuje i co kogo obachodzi co oni ribia z pieniedzmi wazne ze cos sie dzieje w jeleniej bo jak nie ma nic to kazdy nazeka ze nic nie ma a jak cos jest to ze jest beznadziejne wazne sa checi miasta w organizowaniu czego.....
nol_ 4-09-2008 16:07
a ile piwa można kupić
~ed 4-09-2008 16:17
zgadza sie, nawet gwiazda światowego formatu za tę kasę by wystąpiła, jeleniogórzanie zobaczyliby kogoś kogo nigdy w życie prawdopodobnie już nie zobaczą, o jeleniej trąbiły by wszystkie media, a publicznosc byłaby zapewniona nawet w największą ulewę, no ale przecież lepiej zrobić widowisko historyczne ziejące nudą okraszone kuglarstwem na styl teatrów ulicznych , i jeszcze niewadomo czy sie uda bo nikomu nie będzie sie chciało tego oglądać stojąc w deszczu Skoro w takim ostrowie wlkp mógl wystąpić np skorpions to dlaczego nie w jeleniej.
nol_ 4-09-2008 16:52
to przez ten znak, który tam stoi przy wjeździe http://tinyurl.com/5p3cpo
~tryk 4-09-2008 17:05
Adi chyba podatków nie płaci skoro jej nie interesuje na co idą nasze pieniądze poza tym dni kątów Wrocławskich były o wiele lepiej zorganizowane za mniejsze monety
~Wrozba 4-09-2008 17:44
Wiekszosc mieszkancow oleje ten chory pomysl nawet jak nie bedzie deszczu,miasto wydziwia na wszystkie sposoby zamiast zorganizowac jakis dobry koncert.Marny prezydent -marne imprezy....
~gość niedzielny 4-09-2008 17:58
widać, że miasto nie ma zupełnie pojęcia o kosztach imprez, chyba że w ten oto sposób 100 bezrobotnych statystów dostanie kasę, i niespełnionych TFURCUF, w sumie za nic, stroje szyte pod imprezę - głupota, raz założone wylądują w magazynie teatralnym jak sądzę, chyba, że właśnie o to komuś chodziło... mam trochę doświadczenia związanego z imprezami plenerowymi i wiem że za 1/3 tych pieniędzy można by zorganizować to samo, jeśli nie więcej i to na zasadach czystko komercyjnych, zarabiając na tym nieźle. Ale... jeśli się za taką imprezę bierze ktoś komu zwisa jakie będą jej koszty, to szasta kasą na lewo i prawo, niczyją dla organizatora, a ja czuję, że z naszych podatków się je trwoni. No cóż można jeszcze zrobić pokaz sztucznych ogni na koniec i puścić w parę minut 50 tys... albo powsadzać wszystkim pomysłodawcom i nadzorującym ten projekt race do tyłków, odpalić i popatrzeć jak będzie wesoło, zapewniam że byłoby ciekawiej niż na zapowiadanym spektaklu, o którym chyba nikt poza jalonką nie wie... aaaa... może w nowinach jakaś wzmianka poszła... no to będą tłumy z całej Polski... no i telewizja przyjedzie... dami... będzie show.
~student 4-09-2008 18:04
Pewnie Dody wam się chce!!! Albo innej przereklamowanej i nie umiejącej śpiewać gwiazdy. Trochę kultury liznąć nikomu nie zaszkodzi.
HankaOdRumcajsa 4-09-2008 18:08
...a ja trzymam kciuki, oby się udało i pogoda dopisała.
~gość niedzielny 4-09-2008 18:11
~ed co racja to racja, za tyle pieniędzy przejeżdża już pierwsza liga światowa, a media patroni robią promocję za free... i są szczęśliwi że mogą nimi być. a tu będziemy mieli 100 statystów, miejmy nadzieję że nie będzie ich więcej niż widzów ;P
~Sabath 4-09-2008 20:53
czy słońce czy deszcz i tak przyjdzie tyle ile ma przyjść ale jak by tak sprowadzić niezłe zespoły ale nie mówię tu o Dodzie itp. to wtedy by może przyszło więcej osób nie patrząc na to jaka będzie pogoda
ulvhedin 4-09-2008 21:06
prosze bardzo prezydenta aby juz do zimy nic nie organizował w weekendy!!!ja chce miec choć jeden łykend słoneczny!!
nol_ 4-09-2008 21:20
"Doda" "pierwsza liga światowa" statyści z jeleniej są gorsi ?
~Artur 4-09-2008 21:57
Napewno będzie tak jak na Szybowcówie -deszcz mgła i wiatr. A w niedziele miało nie byc koncertu to był..........hehe jak to w Jeleniej wszystko do dup.......
~?normalni? 4-09-2008 22:00
LUUUDZZZZIEEEE?????Od kiedy czytam komentarze do tego co dzieje sie w Jeleniej to zawsze nóż w kieszeni mi sie otwiera!!!!!!!!Cieszcie sie z tego co macie !!A na Dode ,Feeel'e i takie tam inne badziewia to do Bolesławca!!!Ktoś stara się wam życie urozmaicić a wam i tak zawsze źle!!!!A nasz prezydent jest Git Kolo (szczególnie fryz ma fajowy)
~maska 4-09-2008 22:00
To okropne, deszcz jak będzie spektakl przy krzyżu milenijnym? Ten Bóg to jakiś nietaktowny jest.
~kurka 4-09-2008 22:07
ale głośno ćwiczą w tym momencie!:D
~pytacz 4-09-2008 23:36
wie ktos do ktorej ma to potrwac ?? i co bedzie sie tam dzialo jedynie przedstawienei czy rowniez muzyka sprzedaz piwa i inne np atrakcje ??
~_ojdiridirachciach___ 4-09-2008 23:49
Impreza pod krzyżem wysokiego napięcia jest chroniona siłami nieziemskimi. Będzie słoneczko, spoko ! ;)
~wert 5-09-2008 0:26
ludzie pomyślcie, macie mozliwosć zobaczenia na żywo - no żeby nie przesadzić i trafić w różne gusta np A. Bocelli lub U2, Bon Jovi lub R. Williamsa, Garou albo E. Johna, G. Michaela (pewnie i tak by odrzucili zaproszenie ale kto wie, przykład Scorpions i Ostrowa daje do myślenia) albo jakieś widowisko teatralne grane przez zgraje amatorów, co wybieracie? naprawde za tę kasę to już bym wolał coś materialnego np rondo na JPII. A tak to popatrzymy przez 2 godzinki, powiemy "no fajnie" rozejdziemy sie i za tydzień nikt nie będzie o tym pamiętał, tak jak jest po każdych teatrach ulicznych. I niech nikt nie pisze że jakaś doda czy inny feel, bo za tę kasę to takich feelów moglibyśmy miec z dziesięć
~gość niedzielny 5-09-2008 1:02
~wert za 300 tys to ronda nie zbudujesz, no chyba że takie klepisko bez asfaltu i chodników ;) co do reszty prawda... nikt nie usłyszy o dzisiejszym już puszczeniu bąka pod krzyżem. Teraz jest już post factum, kasa poszła. Ciekawi mnie tylko czy nasi radni akceptując budżet na ten rok mieli świadomość tego jak będą spożytkowane pieniądze na obchody 900 lecia...
~J8 5-09-2008 2:34
za 300 tys U2 buhahahaha rondo z 300 tys buhahahaa Ty nawet nie wiesz o czym piszesz człowieku. Rece opadaja czytajac te wpisy. Pewnie, lepiej obejrzec Feela niz widowisko mowiace o historii naszego miasta. Troche patriotyzmu lokalnego..... a jak nie to wyprowadz sie do....a zreszta gdziekolwiek...byle daleko stad....Pozdrawiam i trzymam kciuki za organizatorow...
~ 5-09-2008 7:13
ktoś wie gdzie będą te parkingi?
~do malkontentów 5-09-2008 7:55
przestańcie narzekac mieszkam na Noskowskiego i przyglądam się próbom na prawdę zapowiada się niezłe widowisko światło dźwięk ciekawy plener przyjdźcie zobaczcie myślę że zrobi to na was wrażenie bo rozrywka to nie koniecznie koncert festyniary Dody 10 piw i kiełbasa Pozdrawiam,a tak na marginesie grajek Rubik kosztował miasto 250 tysięcy
~ludzie! 5-09-2008 8:31
Nie dotyczy to wszystkich na tym forum, ale jak tacy mądrzy jesteście to czemu byki walicie? A błędy stylistyczne to już nie mówię. A na spektakl pójde zobaczyć i wtedy się wypowiem czy było fajne czy badziewie.
~wert 5-09-2008 10:00
kurcze ludzie nie znam stawek gwiazd za koncert, może na U2 to za mało, ale bez wątpienia za 300 tys zł można coś super atrakcyjnego zrobić o czym będzie mówić cała Polska i na co ludzie przyjadą z innych miast poznając przy okazji gdzie jest JG, dodatkowo promocja w mediach zapewniona, a na widowisko historyczne przyjdzie garstka jeleniogórzan i tyle. JB jeśli nie rozumiesz o co chodzi to sobie trzymaj dalej kciuki ale nie gadaj tu o czymś tak abstrakcyjnym jak patriotyzm lokalny, bo nie jest nim na pewno wywalanie takiej kasy z budżetu miasta na rozrywkę dla plebsu miejskiego. to widowisko to taka sztuka jak Rubik to muzyka poważna. dużo szumu wartość artystyczna nikła.
~wert 6-09-2008 1:42
no i co, porażka, nuda, nic nie widać jak ktoś nie ma 1,9 m lub nie stał w przy barierkach, telebimy do bani, obraz nieostry i brzydki i mały, fabuła... a w zasadzie brak fabuły, za to sztuczne ognie ekstra, tyle jeśli chodzi o pierwsze wrażenie. koncert byby lepszą atrakcją o ile w ogóle to co tam zobaczyliśmy można tak nazwać

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Mniej do kasy miejskiej za płatne parkingi

Koło ratunkowe dla Flory?

Wyjątkowy spektakl, wyjątkowi aktorzy

A śmieci zostały...

Prezes DIOZ za kratkami

Sonda

Rowerzyści też powinni zdawać egzamin na prawo jazdy?

Oddanych
głosów
666
Tak
53%
Nie
43%
Nie mam zdania
4%