MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Crossowcy, nie rozjeżdżajcie nam lasów!

Wiadomości: REGION
Piątek, 8 kwietnia 2011, 7:18
Aktualizacja: Sobota, 9 kwietnia 2011, 7:53
Autor: Agrafka
Fot. Moto Klub Siedlęcin
Zbliża się XXIII Piknik Cross Country połączony z Pucharem Dolnego Śląska. Do Siedlęcina w tę niedzielę (10 kwietnia) zjedzie się około 100 motocyklistów. Tymczasem członkowie Moto Klubu Siedlęcin, którzy stworzyli ze starego wysypiska śmieci tor treningowy, szukają sposobów na odciągnięcie „dziko” jeżdżących crossowych zapaleńców z lasów, poprzez m.in. uatrakcyjnienie toru w Siedlęcinie, a także akcję plakatową.

- Chcielibyśmy wyjść z inicjatywą stworzenia plakatu w formie, która dosadnie przemówiłaby do wyobraźni motocyklistów jeżdżących po okolicznych terenach zielonych. Projekt ten mógłby zawierać hasło: „Nie rozjeżdżaj lasu, przyjedź do nas”, czyli na tor do Moto Klubu Siedlęcin, z odpowiednio wymowną grafiką przedstawiającą zagrożenia jakie niesie za sobą jazda po lesie – powiedział Adam Gaweł, wiceprezes stowarzyszenia Moto Klub Siedlęcin.

– Tym samym chcielibyśmy zachęcić osoby, szczególnie młode, do uprawiania tego sportu legalnie i w bezpiecznych warunkach, czyli do trenowania na specjalnie przygotowanym torze. Mamy nadzieję, że Karkonoski Park Narodowy, czy też nadleśnictwa oraz gminy będą zainteresowane rozpropagowaniem tych plakatów, jak i ich sfinansowaniem. Myślę, że koszty zrealizowania takiego przedsięwzięcia są niczym przy kosztach jakie rzekomo nadleśnictwa mogłyby ponieść z powodu „dziko” jeżdżących motocyklistów – dodał A. Gaweł.

Moto Klub Siedlęcin nie ma możliwości sfinansowania tego projektu, ponadto jego członkowie szukają sponsorów, aby uatrakcyjnić tor do jazdy i w ten sposób przyciągnąć młodych motocyklistów do klubu, by m.in. nie niszczyli lasów. Ale nie chodzi tylko o pieniądze. Adam Gaweł mówi, że klub chętnie przyjmie od nadleśnictw stare i spróchniałe pnie, które mogłyby posłużyć jako przeszkody na torze „extreme”.

Moto Klub Siedlęcin pragnie urządzić taki tor, na którym byłby możliwy przejazd przez grubą belkę, czy też przez serię belek, ogromne kamienie, a nawet opony od ciężarówek, czy cokolwiek, co na pierwszy rzut oka nie nadaje się do przejechania przez motocykl. – Wielu motocyklistów, którzy jeżdżą w lasach, mówi, że szukają tam przygód, dlatego właśnie chcielibyśmy uatrakcyjnić wydzieloną część toru, na tyle aby przypominała warunki, jakie można spotkać w lesie. Jest to również sekcja, która obok błotnych przepraw i ostrych podjazdów, w trakcie zawodów przyciąga największą liczbę kibiców – podkreśla Adam Gaweł.

Tymczasem nadleśnictwa mają wciąż ten sam kłopot z motocyklistami, którzy rozjeżdżają lasy – Problem istnieje od dawna i nie łatwo go rozwiązać, dlatego jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje, dzięki którym zmniejszyłaby się ilość „dziko” jeżdżących motocyklistów po terenach zielonych – powiedziała Elżbieta Hałdaś, inżynier nadzoru z Nadleśnictwa Śnieżka.

- Motocykliści jeżdżący po lasach to nie jest problem sezonowy, gdyż robią to cały rok. Moto Klub Siedlęcin wpadł na bardzo ciekawy pomysł. Myślę, że bez najmniejszych problemów moglibyśmy przeznaczyć powalone drzewa, które nie nadają się do sprzedaży na rzecz uatrakcyjnienia toru, tym bardziej, że było by to z pożytkiem dla lasu – powiedział Roman Matyga, Leśniczy z Leśnictwa Maciejowa.

Jedyny w okolicach Jeleniej Góry tor motocrossowy o długości 1600 metrów, który na czas zawodów Cross Country zostanie wydłużony do 5 kilometrów znajduje się w Siedlęcinie. 10 kwietnia rusza pierwsza runda Pucharu Dolnego Śląska, którego pomysłodawcą jest właśnie stowarzyszenie Moto Klub Siedlęcin. Kolejne etapy będą m.in. w Wałbrzychu, Olszynie Lubańskiej, Kamiennej Górze, Bogatyni czy też w Nowej Rudzie. W zawodach stratuje co najmniej 100 motocyklistów, a udział może wziąć w nich każdy. Następny etap, który odbędzie się w Siedlęcinie przewidziany jest na wrzesień.

- Zachęcamy do zapisania się do stowarzyszenia Moto Klub Siedlęcin. Aby to zrobić wystarczy zgłosić chęć członkostwa przez stronę internetową. Coraz więcej kobiet jeździ na crossach , a w barwach MK Siedlęcin są już dwie, nawet jest już osobna kategoria w zawodach motocrossowych dla pań – powiedział Adam Gaweł.
Osoby, które chcą skorzystać z toru bez zapisywania się do Moto Klubu, płacą jednorazowo w danym dniu 15 złotych, które zostają przeznaczone na utrzymanie toru. Członkowie stowarzyszenia płacą 200 złotych rocznie i mają do dyspozycji cały tor bez ograniczeń, a także uczestniczą w zorganizowanych treningach i wyjazdach klubowych na inne zawody, z tym ze od klubowiczów wymaga się już uczestniczenia w organizacji imprez i uczestnictwa w zawodach sportowych. W kwocie składki klubowicze mają także opłacone ubezpieczenie NNW.

Więcej informacji o Pucharze Dolnego Śląska i o Moto Klubie Siedlęcin można znaleźć na stronie stowarzyszenia.

Ogłoszenia

Czytaj również

To już jutro!  

Radni KO przeciw kupcom?

Będzie kręcone!

Komentarze (65) Dodaj komentarz

~xyz. 8-04-2011 8:31
Inicjatywa b.dobra. Niestety crossowcy, a w sumie endurowcy dalej rozjeżdżają lasy, i jesze połowa problemu w samym rozjeżdżaniu, ale chodzi o to, że jak jadą to nie ma że boli - trzeba w trybie ekspresowym wiać na pobocze,krzaki itp. Piesze to też endurowiec, ale rowerowy, i czasami pieszy, więc mający okazję czesto spotkać się z takimi przypadkami. Pzdr.
~sqandal 8-04-2011 8:44
.. ja tam nie widziałem motocyklisty czy crossowca z wyobraznią , tak wysypisko to wsam raz dla takich glupoli
~ 8-04-2011 8:57
bo crosowców najbardziej interesuje co tu się wypisuje
~ddt 8-04-2011 9:00
Crossowcy to najmniejszy problem tego naszego grajdołu więc proponuję zająć się pisaniem poważniejszych artykułów,sezon ogórkowy dopiero za kilka miesięcy.
~ 8-04-2011 9:13
wiecej pulapek w lasach na tych bandytow-szkodnikow,niszcza lasy zwierzyna jest sploszona teraz dziki rodza mlode i nie maja spokoju,tepic tych debili
~Spokojny! 8-04-2011 9:25
Wraz z nadejściem wiosny, pojawiają się pierwsi "rajdowcy". Niedziela słoneczne przedpołudnie, lub około godz. 13-15 jak z piekielnej odchłani pojawiają się oni. Zamaskowani na swoich ryczących gratach. Tak około 5, 6, zamaskowanych wąską wiejską drogą, żółtym szlakiem na Chojnik, rezerwat KPN. Pędzą na złamanie karku przez wieś spokojną cichą prawie w każdą niedziele!!! Ryczą te potwory ok.1h na zboczach Chojnika, a potem z rykiem przejazd przez wieś.Co zrobić z taką "paradą" ????????????? Mieszkańcy, starsi, młodsi, zwierzęta i turyści mają tego dość!!!! Ręce opadają!!! RATUNKU!!!!
~do ~ 8-04-2011 9:27
debil to jest z ciebie palancie , uważaj lepiej żeby ktoś na ciebie pułapki nie zastawił
~RALLYACTION 8-04-2011 9:45
NAJLEPSZE jest TO: POLICJA nie jest w stanie NIC ZROBIĆ. Oni są ABSOLUTNIE bezkarni. Śmieją się z POLICJI,i ja również!!!!! Lepiejc stać z suszarką i karać kierowców za przekroczenie prędkości. A więc panowie POLICJANCI nie jesteście w stanie wyłapać nawet 1% tych przypadków! Śmiech na sali !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~-x 8-04-2011 9:52
W lasach od dawna tępi się szkodniki i ich też tępić się powinno. Młode łepki bez prawa jazdy zapierdzielają po lesie na złamanie karku. Teraz to nikogo nie obchodzi, ale jak komuś dzieciaka rozjedzie to może wtedy coś z crossowcami zrobią.
~do ~xyz 8-04-2011 10:20
mylisz enduro z crossem, jeśli musisz wiać to zapewne jakiś baran na cross'ie, zwykle na dwusuwach, bo co to za motor enduro dwusuw ? hehe chyba tylko taki dla dzieci albo jakiś chiński.
~MK 8-04-2011 10:29
Jak zwykle znajdą się tacy co lubią swoją frustrację niespełnienia życiowego przelać na komentarze pod artykułem. Pierwsza sprawa jest taka, że pojawia się inicjatywa żeby to ucywilizować to dalej piszecie bez głowy głupie teksty zamiast to poprzeć. Prawda jest taka, że policja, ani straż leżna nam nic nie zrobi. Ale sami chcemy żeby coś zmienić. Prawo się nie zmieni, bo nie ma takich możliwości. Chcemy stworzyć warunki dla motocyklistów i dla tego sportu. Zamiast pisać żeby policja coś zrobiła - a ma związane ręce - naciskajcie na samorządowców żeby coś z tym robili - przeznaczyli tereny, środki - to jedyny dobry kierunek, bo uganianie się trwa kilka lat a efekty marne. Są sensowne pomysły - potrzebne jest tylko wsparcie i chęci nadleśnictw i gmin - tylko w ten sposób coś się może zmienić - to ich naciskajcie i do nich "przemawiajcie w swoich komentarzach"
~bang 8-04-2011 10:35
MK - bardzo trafny komentarz
~MK 8-04-2011 10:38
Druga kwestia dotyczy osób które napisały "więcej drutu". W Małopolsce był przypadek pisania takich komentarzy pod podobnymi artykułami. Niedługo potem zdarzył się wypadek w którym na taki drut najechał chłopak i skończyło się to ciężkimi obrażeniami ciała i kalectwem. Osoby które pisały te podpisy zostały odszukane i wezwane najpierw na przesłuchania a potem z powództwa prywatnego oskarżone o podżeganie, bo osoba która rozwiesiłą drut tłumaczyła że "tak inni robią i włąśnie o tym przeczytała w necie". Więc i ja nie omieszkam powiadomić prokuratury. Przykro mi że ten kraj budują tak ograniczone umysłowo osoby. Dlatego szybko nic się nie zmieni. A wystarczy tylko chwilkę pomyśleć.... tylko troche postawić się w sytuację/rolę drugiej osoby. Proszę zrozumieć że to też sport i chcemy w tym kierunku to rozwijać. Niestety zdarzają się wioskowe głupki co szaleją bez opamiętania po terenach turystycznych i pod czyimś domem. Z ty
~Bogdan 8-04-2011 10:42
Nikt nigdy nie rozwiązał problemu zakładając kajdany, przeganiając sprawę pod dywan. Tak jak wcześniej napisano. Trzeba zachętą, zmianami pozytywnymi, edukacją przekonać ludzi do uprawiania tego sportu w taki sposób żeby osiągnąć kompromis.
~Spokojny 8-04-2011 11:03
Panowie na motorach, a może macie jakiś "kodeks honorowy", który powinniście przestrzegać!!!??? Sami eliminujcie z Waszych szeregów takie "ropiejące wrzody" tak jak robi to chirurg. Skalpel d.... na stół i cięcieeeeeeeeeeeeee!!!!!!!! Wszystko jest piękne ale w granicach rozsądku, bo jak się stanie TRAGEDIA ojej strach pomyśleć!!!!!!!!!!!
~do MK 8-04-2011 11:15
ograniczeni to sa ci, ktorzy wiedza ze nie moga a jezdza na crossach po lesie jak powaleni, tratujac wszystko na drodze a jezdza nie patrzac ze ktos z dzieckiem idzie, nawet nie hamuja i jeszcze z naszych podatkow mamy im placic za tory do jazdy???? jak chca kupic crossa to niech sie najpierw zastanowia gdzie moga jezdzic - jestem oczywiscie za tworzeniem specjalnych torow ale niech sie brac crossowa sama sklada a nie robi sie na biedakow nekanych przez normalnych ludzi bo im zakazuja jezdzic po terenach chronionych!!! paranoja !!! to moze zlodziejowi np najpierw pensje placic za nic to moze krasc nie pojdzie???? po prostu lamiecie prawo i jeszcze zrzucacie wine i odpowiedzialnosc na wszystkich wokol. nie umiecie sie zachowac i nie macie poszanowania ani dla prawa, ani dla ludzi ani dla przyrody.... tylko przykre ze jednostki odpowiedzialne za utrzymanie porzadku(policja, straz miejska i sluzby lesne) nic z tym nie robia a wystarczy ustawic sie na kilku znanych sciezkach w weekend
~mm 8-04-2011 11:43
W zawodach stratuje co najmniej 100 motocyklistów-ofiary w ludziach będą.
~oo 8-04-2011 12:16
Dajcie spokój, narodowa mentalność nie pozwala na głupie komentarze, nawet najbardziej szczytny cel zostanie obsikany, co za ludzie!, lepiej ktoś dwa razy pomyśli zanim zostanie przyłapany przy zakładaniu sideł na motocyklistów, ponieważ oni też mają swoich zwolenników którzy spacerują, biegają lub jeżdżą rowerami, a jeszcze nie stać ich na własny motocykl lub z jakichś powodów nie mogą jeździć.A co do rozwijania toru jestem jak najbardziej za, im dłuższy i trudniejszy tym mniej będzie się chciało orać okoliczne lasy, po prostu z braku siły. Jedyne to parę kilometrów dojazdu do toru, ponieważ nie wszystkich stać na transport w postaci przyczepki lub busa. Osobiście 1 na dziesięciu motocyklistów mijających mnie z dzieckiem w lesie, nie odpuścił gazu i przeleciał dosyć szybko, ale była to bezpieczna i nie kamienista dróżka( kamienie potrafią strzelać spod koła) tym niemniej nie powinno mieć to miejsca. Reszta zachowała się bardzo dob
~fakss 8-04-2011 12:34
Prawo jest prawem i trzeba je przestrzegac, nie to karac. Pies wbiega do lasu jest zagrozeniem dla zwierzyny to co sie robi ? .... Reszte sobie dopiszcie, orac ziemie to u siebie na trawniku czy za stodola.
~ 8-04-2011 12:46
panowie tylko ze u was trzeba placic i jakos dojechac, wiec bez absurdów. W kazdym cywilizowanym kraju sa wytyczone trasy w lasach po ktorych moga jezdzic motocykle i nikomu to nie przeszkadza. Oczywiscie w polsce wszystko wszystkim przeszkadza.
~pik 8-04-2011 12:55
MK ma racje. Jesli cos takiego bedzie mialo miejsce rowniez zglosze ten artykul i te komentarze do prokuratury
Tomy M. 8-04-2011 13:22
Tor w Siedlęcinie nie jest i nie będzie ŻADNĄ ALTERNATYWĄ dla wielbicieli jazdy ENDURO. CROSS to jazda po torze ... ENDURO to jazda w terenie NATURALNYM. Nawet motocykle do tych dwóch rodzajów sportu są zbudowane inaczej. Przypomnijcie sobie Mistrzostwa Świata ENDURO w latach 1995 oraz 1987 ... czy wtedy zawodnicy jeździli po jakimś TORZE CROSSOWYM?! Myślicie że amatorzy ENDURO chcą jeździć po trasach gorszych od zawodników profesjonalnych? Jak myślicie gdzie uczył się jeździć Jacek Czachor, Kuba Przygoński czy Marek Dąbrowski? ... odpowiem: NA pewno nie na TORZE CROSSOWYM. TOR CROSSOWY jest miastu jednak potrzebny aby ściągnąć turystów bo to widowiskowy sport, nie mamy w JG toru F1, nie mamy toru cartingowego, nie mamy toru żużlowego ... i nie mamy toru crossowego. Ale co zrobić skoro miasto NIE WYRAŻA CHĘCI współpracy z inwestorami którzy taki tor chcieli zbudować w granicach JG (ale na uboczu).
~do ~bang 8-04-2011 13:25
bardzo sensownie wjezdzasz w doope :) czyli jestes czlowiek bez wlasnego zdania
~do ~pik 8-04-2011 13:29
do prokaratury zglos swoj glupi leb ! emerytoman zas-rany, palnij sie tak zdrowo o sciane kacapie zanim cos napiszesz bo tylko wkur..asz ludzi i kiedys sie potkniesz o te swoje wyuzdane brednie. Tak to jest daj debilowi dostep do internetu i klawiature, do roboty nierobie a nie pitolisz mi tutaj farmazony!
~obywatel 8-04-2011 14:54
prosze policje i prokuratora o zainteresowanie sie sprawa jazdy crossowcow po lasach. Czy musi dojsc do tragedii lub przyjazdu TVN.?
~ 8-04-2011 14:57
Borys zaciera ręce jak jest więcej motoccrosowcow bo 200%ma przebitki na naiwnych klijętach hehehe
~pik do 13:29 8-04-2011 15:05
cmoknij mnie w pompke stary kapciu. dowiem sie gdzie mieszkasz to bede ci motorem o 3 w nocy pod oknem jezdzil (dodam ze legalnie zarejestrowanym)
~ 8-04-2011 15:26
do 13:29,alez bydlo z ciebie wyszlo i teraz mamy obraz kto jezdzi tymi kladami,
~pik do 13:29 8-04-2011 15:29
cmoknij mnie w pompke stary kapciu. dowiem sie gdzie mieszkasz to bede ci motorem o 3 w nocy pod oknem jezdzil (dodam ze legalnie zarejestrowanym)
~do plk 8-04-2011 16:02
sam się cmoknij geju, jak już przyjedziesz mi o 3 nocy pod chałupe to ci przefasonuje mordkę :) a ten twój legalny chińczyk wsadzę ci tak głęboko żebyś poczuł hałas we własnych czterech literach! nie rozumiesz sensu wypowiedzi i tego co sam piszesz to STFU!
~do 15:26 8-04-2011 16:09
tytułem uzupełnienia - nie mam i nie zamierzam mieć quada, ani też nie jeżdżę kładem buraku, ani nie jeżdżę po lasach, ani nie utrudniam nikomu zycia jeżdżąc motorem. Poruszam się legalnie, zarejestrowanym i dopuszczonym do ruchu bez dodatkowych żadnych przerobek, wiec nie pisz mi synek takich bredni bo bydlo to ty masz u siebie w domu co najwyzej. Piszę tak, bo takie pitolenie o prokuraturze czy innym TV to jakas jawna prowokacja i smiech na sali! zrob cos z tym a nie pisz ze zrobisz! a jesli to sie nie okaze skuteczne to lapiesz delikwenta i go uswiadamiasz odpowiednio "agrumentujac". Po prostu zygac sie chce takimi krzykaczami jak ty, duzo gada malo robi.
~jood 8-04-2011 17:08
@ MK. Masz rację, ale nie do końca. Naciskajcie, na kogo trzeba, żeby wam stworzyli tory - jasne, skoro chcecie jeździć. Ale na policję i służby leśne również trzeba naciskać, żeby tępiła tych, co łamiąc przepisy jeżdżą na przykład po rezerwacie. To, że nie ma torów, to żaden argument - jazda na motocyklu jest przyjemnością, a nie niezbędną potrzebą życiową. Nic nie usprawiedliwia łamania prawa, narażania innych na niebezpieczeństwo i zakłócania innym spokoju i wypoczynku, "bo nie ma gdzie". Jak "nie ma gdzie" to się trzyma motor w garażu.
~obi 8-04-2011 17:11
Nie cwaniakuj za bardzo do tej prokuratury i policji-IP są namierzalne- sprawa jest powazna nikt Ciebie nie osadza ze jestes tumanem i rozjezdzasz lasy-ludzie prosza o pomoc wladze poprzez media gdyz to moze poskutkowac. Sprawa dotyczy bezmózgó, głownie gówniarzy ktorzy zapiprzaja po sciezkach lesnych gdzie spaceruja ludzie. Jak widze rozumiesz ze motor musi byc zarejestrowany i poruszanie sie po lasach jest nielegalne bo ploszy zwierzyne i wlasnie zagraza ludziom. Chodzi tylko o to. Chodzi o tłuków którzy pokupili motorki szperajac pieniadze ale nie stac ich by pojechac na tor i jak ludzie-normalni fani motocykli poszalec. U nas jest tak yes udalo mi sie kupic motorek- OC nie juz na to nie mam....żal-dlatego za granicami sie z nas smieja.
~a dziki??? 8-04-2011 17:41
a jak wataha dzików "poryje" ziemie w lesie to też nadleśnictwo zasypuje dziury???
~brednie 8-04-2011 17:52
jacy crossowcy zobaczcie co robią palanty które legalnie wycinają lasy a także pojazdy nadleśnictwa po nich zastają metrowe koleiny polecam oględziny lasów wokół góry szybowcowej Ci co powinni chronic przyrodę dewastują ją bez umiaru a potem szukają winnych niedługo przyjdzie kolej na rowerzystów i na ludzi spacerującymi z kijkami
~Dr Watson 8-04-2011 18:06
"Tomy m" masz rację. Proponuję wszystkich endurowców wysłać do Abu Dabi albo Dakaru. Niech tam szlifują swoje motory i charaktery. Może przy okazji wypromują oprócz siebie i nasz bidny grajdoł. Pozdrawiam.
~gosc123 8-04-2011 18:11
Z tymi pułapkami to już przesadziłeś idioto, wiesz co to jest Downhill, zacofańcu? Twoja pułapka może urwać głowę jakiemuś rowerzyście! A co do Crossu to sam też lubię pojeździć, oczywiście nie przekraczając szlabanów w lasach! Jeśli mam zarejstrowany motocykl to chyba mogę poruszać się po publicznych i polnych drogach a tym bardziej po terenie byłego poligonu wojskowego położonego przy trasie Jelenia- Mysłakowice! A czy zainteresowani wiedzą że w Łomnicy naprzeciwko stacji paliw u Tyrały powstaje tor do offroadu???
~.. 8-04-2011 18:47
a czy nie z moich podatków są budowane ścieżki rowerowe, boiska itp. to dlaczego nie coś dla zmotoryzowanych ?
~-/+ 8-04-2011 19:10
Daleko szukać nie trzeba. Sobota, Niedziela – okolice Góry Szybowcowej, Krzyża plus lasy w okolicach Dziwiszowa. Godzina od 12 do 16. Nieoznakowane quady, crossy pędzące środkiem drogi, nie zważające na spacerowiczów i zwierzęta. Policja i SM ma ich jak na dłoni – mimo telefonów o interwencje nie widziałem tam nigdy żadnego patrolu.
~do 16;02 8-04-2011 19:17
uwazaj zeby twojej japy ktos nie stuningował...
~Greg 8-04-2011 19:19
Znajomy myśliwy mi kiedyś opowiadał, że kiedy szedł z psem przez las, znalazł drut zaczepiony od drzewa do drzewa. Oczywiście go natychmiast ściągnął, ale gdyby przypadkiem tego nie zauważył, to któryś z "enduro-wców" straciłby głowę...dosłownie... A Polica...? No cóż...Wiele lat chodzę na Chojnik, i zawsze w weekend jeżdżą tam quadami, motorami, no i co z tego? co im kto zrobi ? Nie zgodzę sie z przedmówcami, że Policja stoi tylko z suszarkami. Policja nawet z suszarką nie stanie. U nas w Maciejowej, strach wyjechać z dzieckiem na główną, co już zgłaszałem Pani Bagrowskiej, ale narazie bez większych sukcesów. Najlepiej jest na obowdnicy: ograniczenie do 40, a TIR wyprzedza osobowki. Mieliby kasy jak lodu z mandatów. ale po co ?
~ja2 8-04-2011 19:34
Moze Policja i SM sie jednak zaintereują sprawą. Sprawa, jak widać,dla spolecznosci jest ważna. Panowie Policjanci-nawet ktos napisal gdzie i o której godzinie przypatrzyc....
~xx 8-04-2011 19:48
Szlag mnie trafia jak czytam to wszystko i tak jelenia jest juz zapadla dziura ale najlepiej wszystkiego zakazac zamiast pomyslec ja tez swego czasu jezdzilem na motorze i pelna zgoda ze po KPN nie powinno sie jezdzic ale nasza kotlina i nasze lasy to nie tylko KPN jest pelno innych lasow po ktorych mozna jezdzic i niech mi jeden z drugim debil nie mowi ze chodzac po lesie NAGLE niemalze najechaly na niego motory a co gluchy byl nie slyszal za jada nie mogl zejsc na chwilke na bok a druga sprawa ze motocyklisci widzac czlowieka powinni zwolnic i bezpiecznie ominac ludzi a nie jak debile isc pelnym ogniem.Wszystko mozna pogodzic las powinien byc dla wszystkich ale kazdy powinien korzystajac z niego myslec a z tym juz niestety gorzej po obu stronach sporu.
~mieszkaniec223 8-04-2011 20:00
Polecam też sprawdzić Sobieszów, szczególnie soboty i niedziele w godzinach 11-14 okolice ul Tetmajera, Karkonoskiej oraz Młyńskiej nie można iść spokojnie na spacer z dzieckiem bo człowiek ucieka gdzie popadnie bo banda ... jedzie
~kiepski 8-04-2011 20:02
a to Polska właśnie... tak sie składa że mam trochę znajomych z US i tam przy każdym mniejszym mieście jest tor do MX, i zawsze sa wydzielone połacie (kilkaset ha) dla endurowców, i nikt nie robi żadnych kłopotów! Nawet na HAWAJACH prz samej granicy Parku Narodowego i w niedalekim sąsiedztwie plaż, maja ok 300ha terenów z kilkunastoma trasami enduro, i jeżdzą, ryją podjazdy, ryk motocykli niesie sie po okolicy i wszyscy są happy, nikt nie wiesza żyłek, nie rzuca kamieniami, niestet my chyba juz nie doczekamy takich czasów tutaj w PL
~-Druciarz 8-04-2011 20:09
trutu tutu troche drutu ;-). Ogłaszam Komarno strefą drutu trutu tutu
~kiepski 8-04-2011 20:22
a to Polska właśnie... tak sie składa że mam trochę znajomych z US i tam przy każdym mniejszym mieście jest tor do MX, i zawsze sa wydzielone połacie (kilkaset ha) dla endurowców, i nikt nie robi żadnych kłopotów! Nawet na HAWAJACH prz samej granicy Parku Narodowego i w niedalekim sąsiedztwie plaż, maja ok 300ha terenów z kilkunastoma trasami enduro, i jeżdzą, ryją podjazdy, ryk motocykli niesie sie po okolicy i wszyscy są happy, nikt nie wiesza żyłek, nie rzuca kamieniami, niestet my chyba juz nie doczekamy takich czasów tutaj w PL
~do druciarz 8-04-2011 20:54
druta bedziesz mi robil
~devil 8-04-2011 21:01
niestety ile razy odbędzie sie jeszcze piknik cross w siedlęcinie czy gdziekolwiek indziej to tyle bedzie sporów obelg i tego typu komentarzy na jakiej kolwiek stronie bo my crossowcy nie damy rady zrozumieć spacerowiczów a spacerowicze nie (chcą ) zrozumieć nas.....nie sądze aby ta akcja z plakatami coś zmieniła ..jestem młodym motocyklista ledwo uzbieram na paliwo a gdzie jeszcze 15zł za to że sobie po torze posmigam ;/ .....i to jest polska własnie ...ale mam nadzieje że kiedyś będzie można poczytać same miłe komentarze na nasz temat .
~ 8-04-2011 21:39
greg a u was w tej maciejowej jakie jest naprawde ogranicznie? jak jade 60 to mi siedza na ogonie i trobia.
~ 8-04-2011 21:42
aaa w temacie to zakazac oczywiscie, crossy i quady powinny byc zakazane jak klusownictwo. dopuki to sie nie zmieni to jest tylko jeden sposob linka miendzy drzewami!
~xx 8-04-2011 22:01
do wszystkich idiotow druciarzy mam nadzieje ze kiedys Wy albo wasze dziecko jadac na rowerze przez las spotka taki drut.Zycze zdrowia (szczegolnie psychicznego)
~Xan 8-04-2011 22:16
MK, mylisz się :) crossy to są na torze... W lesie to enduro, także coś Ci się pomeszało.
rymcycymcy 8-04-2011 22:25
Taka jazda po torze, to jak seks w małżeństwie ...w kółko to samo :) ...jazda po lesie, to moc niespodzianek ...kto raz spróbował na tor wróci niechętnie ;) PS: Mimo tych podobieństw i tak nie lubię pierdziawek, bo mi stresują towarzyszki leśnych spacerów ! ;)
~ikar 8-04-2011 22:34
pffffffff jeden sposób linka............ człowieku o ile jesteś człowiekiem przestań pisać takie jebnięte rzeczy bo narazie nie przewyższasz intelektem szympansa !!!!!!.
~ 8-04-2011 23:17
Offroad autkiem bardziej niszczy las a nie ma nawet wzmianki tutaj o takich co śmigają po terenach sterj jednostki lasy są rozryte co niedziele jest pełno tam pseudo offroaderów vitarami itp
~Dos 9-04-2011 1:46
No tak czego można się spodziewać po typowym Kowalskim, które pasją jest gra w chińczyka. Najlepiej wyłapać wszystkich i zakazać wszystkiego, wtedy w będzie każdy Kowalski mógł w ciszy i spokoju zagrać w swoją ukochaną grę nie wadząc nikomu. Kiedy wreszcie zrozumiecie ludzie że to nie jest żadne rozwiązanie !! Czy będziecie karać czy nie to i tak Enduro nie zniknie. Wydaje mi się że lepiej stworzyć takim ludziom miejsc do uprawiania ich sportu a jak sądzę nie trzeba na to wielkich nakładów finansowych. Część z pewnością skorzysta z tego i będzie jeździć tam gdzie im prawo pozwala a resztę wariatów, którzy mają głęboko w poważaniu wszelkie zasady surowo karać. Ale niestety w tym kraju zawsze wszystko musi być za przeproszeniem załatwione od dup.y strony.
~bigos 9-04-2011 6:04
moze w koncu policja i prokuratura zainteresuja sie teraz tym problemem-ktory jak widac narasta.czy musi dojsc do tragedii?
~do Dos 9-04-2011 7:50
skoncz jakąś szkole poza podstawówką-potem pisz.zal
~+/- 10-04-2011 1:02
A mnie śmieszą prostackie teksty w stylu „najlepiej to zakazać wszystko, niech nic się nie dzieje ”, „zabronić wjazdu do lasu – bądźmy końcem Europy” – boże co za prostackie rozumowanie – najlepiej wjechać sobie ciężkim, śmierdzącym, robiącym hałas i zostawiającym smród i inne nieczystości wehikułem do lasu i mieć wszystko w dupie. To nic że w naszych lasach mieszka olbrzymia ilość gatunków zwierząt, ptaków, owadów i roślin. To nic że niedługo ich nie będzie i przyjdzie nam to wspominać z książek i filmów. To nic że nikt na co dzień nie wjeżdża tam swoim samochodem. Trzeba tam wjechać na weekend z żoną, w nowych kupionych quadach bo taka moda – jak lans to lans. Trzeba też mieć w dupie pieszych i jechać środkiem trasy na pełnym gazie, rozjeżdżać drogę, płosząc zwierzęta, bo tak naprawdę nie ma gdzie indziej pojechać jak do lasu pod Szybowcówą – i tam wypróbować sprzęt . Ludzie czy wy jesteście tak tępi
~ 10-04-2011 8:55
I nie ma jak to pójść na spacer do lasu pod szybowcową i zostawić po sobie wór śmieci,ale cisza i spokój jest,no i ładny widok jaki tam powstaje,może ptaszki coś sobie jeszcze z tego wybiorą,wekend z rodzinką zaliczony.
~prawda1 10-04-2011 11:25
do tumanów piszacych-\'wszystko zakażcie najlepiejj...\'-nie stac was na wstep na tor w Siedlecinie za 15zl-nie kupuj motorka-problem tumanów jest taki-mam motorek, uskrobałem 3tys ale OC tez kosztuje-nie na OC nie mam-babcia nie dostala jeszcze renty-nie mam OC to na droge nie ma co wyjezdzac-15zl za wjazd na tor-nie nie mam-to bede jezdzil po lesie-ale wies-nie obrazam mieszkancow wsi. ogarnijcie sie prostaki-jezdzijcie tym na co Was stac
~KTM spider 21-04-2011 1:08
jazda crosówką jest super i nikt nie rozjeżdża lasu bo jezdzi sie po drogach leśnych powstałych przez ścinke i wywóz drewa,do którego wykorzystywany jest ciężki sprzęt na gąsienicach dlatego te drogi wyglądają jak wyglądają a motory zostawiają po sobie niewielkie ślady,które szybko przestają być widoczne. Jedynie quady zostawiają dużo większe ślady na drogach. Lubicie latać po terenie to latajcie bo co by nie robić to zawsze ktoś sie przyczepi. Widocznie żal ludziom,że ktoś może a oni nie. A policja może mieć coś do powiedzenia gdy wyjedzie sie na droge publiczną bez prawka czy coś bo inaczej nic im do tego. Pozdro ziomy wkręcajcie maszyny
~ 29-04-2011 15:58
Problem jest taki że jak jakiś łepek kupi sobie motor na który długo oszczedzał to nie stać go na wynajęcie przyczepki auta z hakiem i kierowcy po to żeby raz w miesiącu się bujnąć po torze. Woli odpalić maszyne i polatać po lasach i łąkach. A niestety gmina czy też burmistrzowie mają gdzieś prośby od takich ludzi o pomoc(udostepnienie terenu) A wiem bo też przerabiałem te tematy i naprawde ciężko to ugryść. Myślicie że nam miło orać lasy, sami wolimy poskakać po torach i powbijać się w bandy ale niestety jeżeli ktoś mieszka np w Kowarach to do siedlęcina jest kawałek. Prosze co niektórych o wyrozumiałość. Bo bez tego to się wszyscy pozabijamy
~ 29-04-2011 16:15
Problem jest taki że jak jakiś łepek kupi sobie motor na który długo oszczedzał to nie stać go na wynajęcie przyczepki auta z hakiem i kierowcy po to żeby raz w miesiącu się bujnąć po torze. Woli odpalić maszyne i polatać po lasach i łąkach. A niestety gmina czy też burmistrzowie mają gdzieś prośby od takich ludzi o pomoc(udostepnienie terenu) A wiem bo też przerabiałem te tematy i naprawde ciężko to ugryść. Myślicie że nam miło orać lasy, sami wolimy poskakać po torach i powbijać się w bandy ale niestety jeżeli ktoś mieszka np w Kowarach to do siedlęcina jest kawałek. Prosze co niektórych o wyrozumiałość. Bo bez tego to się wszyscy pozabijamy

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Przetarg anulowany  

Jubileusze małżeńskie

Tu też świętowali

O rozpadających się górach

Marcin Wyrostek patriotycznie w Jeleniej Górze

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
870
Tak
64%
Nie
29%
Nie wiem
7%