MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Co z chodnikiem na Wróblewskiego?

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 23 marca 2019, 6:07
Aktualizacja: Poniedziałek, 25 marca 2019, 13:17
Autor: WAC
Fot. czytelnik
Dlaczego wzdłuż fragmentu ul. Wróblewskiego w Cieplicach brak jest chodnika? – pyta nasz Czytelnik
Przy ulicy Wróblewskiego na odcinku około 200 metrów ani po prawej, ani po lewej stronie nie ma prawidłowego chodnika – opowiada pan Dariusz. - Istnieje wprawdzie miejsce na chodnik, ale jest ono zarośnięte przez rośliny.To skutecznie uniemożliwia chodzenie po nim.
W tym miejscu nie ma zaplanowanego ciągu pieszego – wyjaśnia p.o. komendanta Straży Miejskiej Jacek Winiarski. - Taki jest na równoległej ulicy Promiennej i mieszkańcy okolicznych domów o tym doskonale wiedzą. Widoczne na zdjęciach przejście dla pieszych, które wiedzie niejako „donikąd” zostało namalowane omyłkowo i zapewne wkrótce zostanie usunięte.

Jak mówi Jacek Winiarski - w najbliższym czasie możliwe są zmiany w organizacji ruchu w tej okolicy Cieplic.

Twoja reakcja na artykuł?

0
0%
Cieszy
3
23%
Dziwi
2
15%
Nudzi
0
0%
Smuci
2
15%
Złości
6
46%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Rozmowy z malarzem

Wsparcie strajkujących

ZNP zaprasza na "czarny marsz"

Komentarze (31) Dodaj komentarz

~ 23-03-2019 6:27
Czas najwyższy na zmianę organizacji ruchu zanim dojdzie do kolejnego nieszczęśliwego wypadku...chodzi o znisienie skrzyżowań z pierszeństwem i przywrócenie ul Wróblewskiego jako głównej...
~Łukaniuk jak mówisz to rób ! 23-03-2019 20:15
do: ~ (6:27)
Czekamy na remont ul.Dębowej, którą to Pan w obecności mieszkańców Dąbrowicy potwierdził , bo jeździmy do i po Jeleniej Górze jak po poligonie wojskowym
~ekolożka 25-03-2019 12:30
do: ~Łukaniuk jak mówisz to rób ! (20:15)
Nie ma się co oszukiwać. W Jeleniej rządzą POmioty KOmuny. Wydali gruba kasę na bezsensowną ul Wróblewskiego, wiodącą donikąd. Przecież od kościoła w górę, mało co PO niej jeździ. Na chodnikach i ścieżce rowerowej rośnie trawa. Po ulicy jeżdżą dzieci na rolkach. To jest właśnie myślenie i planowanie według POKO. Mam wrażenie, że Wróblewskiego POwstała tylko PO to, żeby Zawiła i spółka mogli POsadzić drzewa. Teraz "prezydęt" zootechnik obiecuje nauczycielom zapłatę za czas strajku. A jednocześnie nie ma "piniędzy" na pilne remonty. Całe POKOmony.
~mieszkaniec 23-03-2019 6:34
popieram popieram popieram wrócić do poprzedniego układu to jakiś dramat wymyślony na wzory made in zachód ale po pierwsze kazali by tam usunąć tuje na pierwszym skrzyżowaniu bo rzeczywiście dojdzie do tragedii szczególnie że na ulicy zwiększa się ruch w związku z powiększającą się zabudową domów i apartamentów
~ 23-03-2019 7:57
A kiedy wreszcie ktoś pomyśli o przejściu dla pieszych na ul. Wojewódzkiej.Od ul. Ceglanej nie ma przejścia.Wchodzimy prosto pod koła samochodów.Tam nie jeżdżą samochody 30 na godzinę ale 70. W stronę K.Miarki nie żadnego przejscia.
~ 23-03-2019 20:20
do: ~ (7:57)
Fakt, Tam nie ma przejścia dla pieszych, a ulica jest dość długa. Powinny być tam pasy.
~Ben 23-03-2019 8:26
Tym bardziej, że na Wróblewskiego powstają liczne domy, przy tej organizacji ruchu to tragedia.
~Ben 23-03-2019 8:30
Warto by było jednocześnie przypomnieć mieszkańcom, serią mandatów, o zakazie chodzenia, biegania a zwłaszcza jazdy rowerami po jezdni. Po obu stronach jezdni są szerokie chodnik.
~ 23-03-2019 11:08
do: ~Ben (8:30)
Podając fałszywe informacje szkodzisz ludziom. Za jazdę po chodniku to rowerzysta dostanie mandat, więc nie siej tu błędnych informacji. Jest wyraźny zakaz jazdy rowerem po chodniku. Miejsce rowerzysty zgodnie z prawem jest na jezdni albo na drodze dla rowerów. W JG nie ma dróg dla rowerów, są tylko te dla rowerów i pieszych, po których rowerzysta może jechać, ale nie musi. Doucz się, zanim wyskoczysz na jakiegoś rowerzystę. Jak będzie kumaty, to wezwie na ciebie policję.
~Ben 23-03-2019 17:11
do: ~ (11:08)
Nie, mój przemądrzały dyskutancie. Przed transformatorem jest niebieski przekreślony znak z rowerem (C-13a). Oba chodniki mają wyznaczone dwa ciągi, rowerowy i pieszy. Pedałowanie nie zwalnia od myślenia :-)
~ 23-03-2019 18:16
do: ~Ben (17:11)
To się zdecyduj może o czym piszesz. Napisałeś wyraźnie o chodniku po obu stronach. Jazda chodnikiem jest zabroniona. Można jechać tylko wydzieloną na czerwono częścią przeznaczoną dla rowerów. Więc nie po obu stronach. W dolnej części ulicy w ogóle nie ma części dla rowerów, a jedynie same chodniki. Na dodatek znak końca drogi dla rowerów jest ustawiony błędnie, bo nigdzie nie stoi znak początku takiej drogi. Tam powinien stać znak C13/16 po prawej stronie chodnika, a nie przy jezdni. Skoro znak końca drogi dla rowerów stoi przy jezdni, to sugeruje, że cała jezdnia przed tym znakiem w dół jest drogą tylko dla rowerów. Niezły bajzel. Nie wiem, jak stoi teraz, ale na google streetview widać, że tam jest/był niezły pierdzielnik ze znakami. Ten przed transformatorem stoi przy jezdni, więc dotyczy jezdni, a nie chodnika. To twoim zdaniem jest zakaz ruchu rowerów? To polecam kurs doszkalający w dowolnym ośrodku nauki jazdy. To jest znak końca drogi dla rowerów, kolego szanowny. Tam przy jezdni ktoś zapewne chciał postawić znak zakazu ruchu rowerów, ale postawił koniec drogi dla rowerów. Niezły ciemniak. To najlepiej pokazuje, jaka jest polityka rowerowa w MZDiM i mieście. Oni nawet znaku kończącego nakaz od znaku zakazu nie odróżniają. Szkoda, że tam policja nie jeździ, bo bym się tam celowo podłożył i poszedł z tym do sądu, żeby ośmieszyć miasto. Natomiast co do tych czerwonych części na chodniku, to one nie są fizycznie oddzielone od chodnika, a taka jest definicja drogi dla rowerów. One zgodnie z rozporządzeniem nie są drogą dla rowerów. A na jezdni zakazu ruchu rowerów brak.
~ 23-03-2019 18:19
do: ~Ben (17:11)
Ben, a co twoim zdaniem oznacza przekreślony niebieski znak roweru? Bo na pewno nie zakaz jazdy rowerem po jezdni :) Ośmieszasz się chłopie, a w głowie wydaje ci się, że ośmieszyłeś innego rozmówcę.
~Ben 24-03-2019 0:39
do: ~ (18:16)
Jakieś dzieciaki obróciły znak, i coż z tego. Wzdłuż jezdni są chodniki oraz wydzielone pasy do jazdy rowerami. Kończą się one przy transformatorze. Jesteście niesamowicie nieogarnięci. Z jakimś dziwnymi blokadami na mózgach. Już we Wrocławiu zrozumieją takie proste oznaczenia.
~ 24-03-2019 1:29
do: ~Ben (0:39)
Obróciły znak? Przecież ty nie rozumiesz zasad stosowania takich znaków. Gdzie w takim razie stoi znak początku tej drogi dla rowerów? Skoro jest znak kończący, to musi być też początek. Skoro twoim zdaniem znak jest obrócony i powinien być czytany z przeciwnego kierunku, to początek powinien stać gdzieś przy stacji uzdatniania wody? I oczywiście w takim układzie po chodniku tym nie mogą poruszać się piesi, bo znak ten oznacza drogę TYLKO dla rowerów. Wstyd się przyznać, że nie odróżniasz znaków, co? :)
~Ben 24-03-2019 7:17
do: ~ (1:29)
Przeszedłem się tam z pieskiem. Jest C-13 i C-16 obok kościoła, C-13a przed transformatorem obrócony o 90' w stosunku do kończącego się odnóża drogi rowerowej. Ciemniaku.
~Ben 24-03-2019 7:20
do: ~ (1:29)
Także, to co tobie się wydaje że tam powinno być, tam JEST.
~ 24-03-2019 12:15
do: ~Ben (7:20)
Jakiego znowu "odnóża drogi rowerowej"? Tam nie ma żadnego odnóża, bo nie ma tam drogi dla rowerów. Nigdzie nie stoi znak jej początku. Znak jest tak postawiony od lat i nikt go nie obracał. Zdjęcia z google streetview są z 2013 roku i przez 6 lat ten znak stoi tak samo. W miejscu, gdzie ten znak stoi jest tylko jezdnia oraz droga dla rowerów i pieszych. Na drugą stronę ulicy nie ma przejazdu dla rowerów, jest tylko zwykła zebra. Ten znak tam nie ma sensu. Nigdzie nie ma znaku rozpoczynającego drogę dla rowerów. Na dodatek w Polsce czyta się znaki stojące z prawej strony, więc on może dotyczyć tylko i wyłącznie jezdni w takim ustawieniu. Zakładając, że jest o 90 stopni, to może dotyczyć ciągu pieszo-rowerowego, który nie jest drogą tylko dla rowerów, więc ten znak w takim rozumieniu też jest bez sensu. Ta ulica jest bezsensownie oznakowana. Przejdź się w dół w stronę kościoła i zobacz jak jest oznakowane przejście dla pieszych dla jadących Wróblewskiego w górę. Znak przejścia dla pieszych jest po lewej stronie. W Polsce znaki po lewej stronie mogą być tylko powtórzone na szerokich ulicach i ulicach jednokierunkowych, ale znak po prawej MUSI być. Wystarczy, że z przeciwka nadjedzie ciężarówka i znaku po lewej w ogóle nie zauważysz. Poza tym konwencja wiedeńska mówi jasno, że ruch jest prawostronny i znaki stawia się po prawej. Jakiś cymbał ten odcinek oznakowywał, a inny cymbał nie poprawił tego przez co najmniej 6 lat, a z pewnością dłużej. Jeszcze raz się pytam - gdzie jest znak początku drogi dla rowerów, który potem jest odwołany znakiem C-13a? Nie odpowiedziałeś.
~rattlehead 23-03-2019 10:13
Do roboty
~ 23-03-2019 10:21
Debile powinni drzewa posadzić sobie w pokoju , jak się sadzi to z głową i się dba i jak to wygląda
~Sylwester 23-03-2019 11:47
Pomyłka 🤣
~ 23-03-2019 15:43
do 11:08 bardzo dobrze że znasz przepisy , tylko jedz w godzinach szczytu rowerem po jezdni zobaczymy czy wrócisz cały
~ 24-03-2019 1:50
do: ~ (15:43)
Prędzej ci pieszy na chodniku jakiś nagły ruch zrobi i wskoczy pod koła, niż cię samochód na jezdni trafi. Samochody jeszcze nie potrafią jeździć bokiem, a piesi bardzo lubią machnąć ręką tuż przed nosem albo skręcić bez uprzedzenia pod koła. Jak ktoś nie umie jeździć, to może i się boi, ale dla kogoś, kto zna przepisy, sygnalizuje manewry i czuje się na rowerze pewnie, jazda jezdnią jest wielokrotnie bezpieczniejsza.
~były jg 23-03-2019 16:36
Brawo czerwona kotlina, ul, Walerego Wróblewskiego ma się dobrze jak i komuna.
~Jg pajacuje jak zwykle 24-03-2019 13:26
do: ~były jg (16:36)
Popieram! Żądam nazwania tej ulicy imieniem jakiegoś słynnego mordercy wyklętego.
~były jg 24-03-2019 15:02
do: ~Jg pajacuje jak zwykle (13:26)
Na przykład Kiszczaka i Jaruzelskiego. To przeklęci zbrodniarze.
~Bigi 23-03-2019 18:05
Od kiedy Promienna jest ciągiem pieszym ? Chodniki przy domach od czasu "reformy" śmieciowej są zastawione kosami i workami. Ciekawe dlaczego władza zezwala maszerowanie środkiem drogi jednokierunkowej. Nie tylko pasy na zdjęciu prowadzą do nikąd. Te na promiennej również. A oznakowanie Wróblewskiego i okolicznych ulic nadaje się tylko do ..... Jelonki. Robicie felietony o źle parkujących to zróbcie artykuł o tak oznakowanych ulicach. Będzie co czytać.
~ 23-03-2019 21:12
Róg Zielona- Wróblewskiego-wysoki żywopłot zarosnięty -zero widoczności na lewo.Co za mania z żywopłotami w Jeleniej.Wszędzie te chaszcze rosną a podobno mogą 1 m od chodnika.Jak wyjechać bezpiecznie ?.To samo jest przy Dino.Komu to słuzy? Gdzie Straż M.?Rąbnąć mandat zaraz poscinają do 1/2 m Coraz więcej ludzi jeżdzi autami i muszą mieć bezpieczne bezpieczne.
~wer 24-03-2019 9:26
Ludzie! Ale żeście się pobudowali na tym śmietnisko-wysypisku! Stop ustawie 447!
~Cerber 24-03-2019 9:41
Miejsce pod chodnik było pozostawione ale zanim zaczęto budować właściciele domków zagospodarowania je nielegalnie dla siebie nasadzając tam krzewy jest to normalna samowola i teraz starsi ludzie i matki z wózkami idąc do kościoła muszą poruszać się po jezdni i niech nikt nie mówi że tak miało być. Są jeszcze ludzie którzy pamiętają jak miało być.Po prostu właściciele domków zajęli nielegalnie teren przeznaczony na chodnik.
~Bigi 24-03-2019 14:03
do: ~Cerber (9:41)
To prawda, ale miasto nie zadbało o to by ten chodnik wybudować. Zresztą teraz też Jet taka możliwość. Przecież teren jest dalej własnością miasta. Inaczej jest na Zielonej. Tam pozwolono poprowadzić tak chodniki by nie można było z nich korzystać. Zresztą całe osiedle jest pod tym względem dziwne. Nic tutaj nie jest poprawnie oznaczone. To pewnie taki poligon doświadczalny dla urbanistow
użytkownik facebook 24-03-2019 14:16
Normalka. Platforma rządzi

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Egzaminy gimnazjalne w mieście (mimo strajku) trwają

Jak wyleczyć choroby autoagresyjne – jutro

Proces ws. Barona

Protest oświaty

Uliczny taniec... do Tancbudy

Sonda

Sezonowa zmiana opon powinna być obowiązkowa?

Oddanych
głosów
1264
Tak
70%
Nie
24%
Nie wiem
5%