MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Co da remont przy Castoramie

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 6 września 2010, 8:52
Aktualizacja: Wtorek, 7 września 2010, 7:23
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Nowe dywaniki asfaltu już są na przebudowywanym skrzyżowaniu przy Castoramie. Otwarto także część chodników. Jednak kłopotów w tym newralgicznym miejscu nie brakuje. Czy po zakończeniu prac korki znikną?

W weekend nie działały światła i ruchem kierowała policja. O ile wczoraj (niedziela) przez skrzyżowanie dało się przejechać w miarę płynnie, o tyle dziś znów zacznie się męczarnia w potężnych (jak na Jelenią Górę) korkach. Kierowcy autobusów odnotowują rekordowe spóźnienia, co często komplikuje plany pasażerów. Ci – aby dotrzeć na miejsce – muszą wybierać wcześniejsze autobusy wpisując w plany ewentualne spóźnienie.

Choć sytuacja wciąż jest niełatwa, do końca prac już bliżej niż dalej. Drogowcy zapowiedzieli, że jeden z najbardziej kłopotliwych remontów zakończy się pod koniec września. Pytanie: czy rzeczywiście skutkiem prac będzie ułatwienie ruchu w tym strategicznym miejscu. Nie brakuje zmotoryzowanych, którzy twierdzą, że modernizacja pomoże niewiele. Zdaniem innych lepsza byłaby budowa ronda lub (na co nie było środków) – bezkolizyjnej estakady.

Dodatkowym utrudnieniem w tym miejscu jest plama oleju "zgubionego" przez jedną z koparek. Zanieczyszczenie ma zneutralizować straż pożarna.

Ogłoszenia

Czytaj również

Rusza budowa kanalizacji deszczowej

Stop takim przepustom

Drzymały do remontu

Komentarze (48) Dodaj komentarz

~ed 6-09-2010 9:15
nawet najmniejsze miasteczka budują ronda, na powierzchniach o wiele mniejszych niż to koło Castoramy, ale oczywiście w JG musi być ... po jeleniogórsku, czyli najpierw robimy potem patrzymy jak dziala i myślimy co dalej.
~ 6-09-2010 9:31
rundo by było najlepszym rozwiazaniem w tym miejscu,tylko ze Pan prezes zarzadu dróg nawet chyba nie wie do czego to słuzy i nie ma zamiaru rozkorkowac centrum Jeleniej.Jak stalismy w korkach tak bedziemy dalej stali,tlko ze nie bedzie juz tej dziury na srodku skrzyzowania.A Pan prezes jak nie wie jak to zrobic to niech jedzie podpytac do kolegów ze Zgorzelca oddalonego o 70 km jak sobie poradzic z korkami.Tam tez były jeszcze wieksze korki i jakos sobie dali rady tylko trzeba chciec.Wiec głowa do góry Panie prezesie i wez sie pan za myslenie bo duzo inwestycji w Jeleniej jest nie przemyslanych
~J25 6-09-2010 9:59
Zgadzam się z przedmówcami, mają w zupełności 100% rację. Jak jadę do Jeleniej to żyć człowiekowi się odechcewa a w szczególności na tym skrzyżowaniu. Korki i tak będą, a na pewno nie zmieni tego rozbudowa skrzyzowania. Rondo to co innego a ruch odbywał by się płynnie, no ale są już inżynierowie którzy pokończyli szkoły i wiedzą co mają robić hehe - rozszerzają debilizm, oraz głupotę, najpierw zrobić później mysleć.
~galla 6-09-2010 10:02
co da remont - a da bardzo duze zamieszanie , bo bedzie wjazdow zjazdow, bocznych glownych i do nieba, a policja bedzie zbireac zniwo i o to chyba chodzi
Menes 6-09-2010 10:03
Jakie rondo, o co wam chodzi? Chcecie by dzieci urzędasów były pozbawione tej frajdy, przejechania ponad stówą przez skrzyżowanie? ;)
~Lolobrygida 6-09-2010 10:39
"W weekend nie działały światła i ruchem kierowała policja " Pozwólcie że wybuchnę śmiechem... HA !!! Tak się składa że byłam w sobotę i przed południem i wieczorem na tym felernym skrzyżowaniu, i niestety ŻADNEGO policjanta nie widziałam... Kierowcy jechali na wyczucie, kto kogo przepuści, kto na głównej, kto się na chama wciśnie, a komu się nie uda i będzie pierdział na środku skrzyżowania przez 10 minut.. KOSZMAR ! aż dziwne że nie było tam żadnej stłuczki.. Policjanci może i kierowali ruchem ale na placu ratuszowym, podczas koncertu - stojąc w jednym miejscu i rozmawiając ze znajomymi dłuższy czas, po to, by bliżej placu młodzież mogła roztrzaskiwać w drobny mak butelki, kosze na śmieci itp..
~real 6-09-2010 10:59
Powiedzmy wreszcie PRAWDĘ. To nie jest żadna przebudowa skrzyżowania!!! To jest tylko i wyłącznie budowa wjazdu do marketu budowlanego. To że położą nową warstwę asfaltu na skrzyżowaniu możemy nazwać kosmetycznym remontem. A o ile dobrze sobie przypominam, to w ciągu ul. Grunwaldzkiej miały być po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Prawda jest taka, że nie wykorzystano w ogóle faktycznych możliwości rozbudowy skrzyżowania - na początek sądzę jak poprzednicy, że budowa ronda trochę poprawiłaby sytuację, ale i tak wszystko musiałoby być przygotowane do kolejnego etapu rozbudowy - budowy estakady w ciągu DK3. Tylko taka przebudowa przyniesie korzyść na wiele lat. Oczywiście należałoby również pomyśleć o przebudowie całego ciągu komunikacyjnego Mostowa-Podwale-Wyszyńskiego, z wykorzystaniem ul. Sobieskiego. Tyle, że to przekracza możliwości myślenia dyrektorów z MZDiM. Oni nawet nie potrafili przypilnować choćby tego, żeby był normalny pas do skrętu w lewo dla jadących ul. Jana Pawła II i skr
~:) 6-09-2010 11:07
rondo by sie przydalo tutaj,ale przeciez jedno juz jest i samochody sie na nim przewracaja bo jest krzywe wiec lepiej zeby ludzie tłoczyli sie w korkach.w kazdym normalnym kraju buduja wlasnie ronda,a u nas swiatel na stawiac nie zsynchronizowanych i wypadki gotowe.
~stradlin: 6-09-2010 11:09
Korki?? Chyba nie widzieliście korków. proponuję w godzinach szczytu z Wrocławia wyjechać. Postoicie 10 minut na światłach i \"JEZU JAKI KORKI\". Bądźmy poważni. aż tak dużego ruchu tam nie ma, a remont nie długo się skończy i wszystko wróci do normy. Oczywiście, zgadzam się, że rondo by się tam przydało, ale jak są dwa pasy ruchu to i rondo musiałoby mieć co najmniej dwa pasy, a na to miejsca tam nie ma. Puki co musimy czekać jak za \"parę\" lat zakończą całą obwodnicę do Spółdzielczej. Nasze dzieci być może będą tamtędy jeździć
Menes 6-09-2010 11:18
@ Lolobrygida. Ty też musisz być wiekową kobietą. Idź lepiej do okulisty, bo ja widziałem go już w piątek i sobotę, no i dziś tu na zdjęciu gdzie w końcu założył sobie kamizelkę, by był widoczny. Nawet się uśmiałem bo w sobotę jadąc od strony zabobrza, na sekundę odwróciłem wzrok tuż przed skrzyżowaniem i auto mi ciut zboczyło z trasy, oczuwiście szybka korekta, a policjant tak się dziwnie na mnie patrzył, że myślałem, że gdzieś mnie zatrzyma jakiś patrol by sprawdzić moją trzeźwość.
Piipi Jelonkowa 6-09-2010 11:25
~LOLObrigida ! .. *NIE ładnie jest podglądac Pana Policjanta ! ~On jest mężczyzną i na pewno musiał zrobic PRZERWĘ .. na *śiuśiu
~do menesa 6-09-2010 11:37
Ty chłoptasiu jakiś taki głupkowaty trochę jesteś, co? Może udało ci się zobaczyć policjanta, który akurat na godzinkę przerwał rozmowę z drugim policjantem, aby trochę rozładować ruch... Ja również widziałem, że policjantów nie było, a jechałem tamtędy kilka razy...
~Zdzich 6-09-2010 12:22
@stradlin: Ok, Wrocław to jest dramatyczne miasto, ostatnio przez 20 minut przetoczyłem się ledwie 200 metrów, a 5 km pokonałem w ponad godzinę, ale Wrocław jest miastem sporo większym, tam jest przemysł, są firmy, dlatego też jest potężny ruch, a w Jeleniej Górze nie ma kompletnie nic, a szlag cie może trafić jak jedziesz rano czy po południu. Najlepszym rozwiązaniem byłaby bezkolizyjna estakada.
~Obywatel 6-09-2010 13:13
To poszerzenie ulicy raczej mało co da bo dodatkowe pasy będą dla skręcających a większość skręca w stronę zabobrza lub jedzie na wprost do centrum. Może w przyszłości będzie tam większe rondo bo przygotowują większy teren chyba pod tą inwestycję lecz przeszkadzają pasy dla pieszych doprowadzających ludzi do Tesco, Castoramy i PUPy, których przeniesienie czy likwidacja raczej jest nierealna.
~anulkaa 6-09-2010 14:01
jeżdżę do pracy przez to skrzyżowanie i rano po prostu nie ma tam policjanta; owszem po południu policjant już kieruje ruchem; ale jak jechałam w niedzielę na basen to ani o godzinie 13, ani jak wracałam po 15 nie było nawet śladu Policji. Osobiście uważam to za skandal...
Menes 6-09-2010 14:25
@ 06-09-2010 11:37 | ~do menesa. To w takim razie, ten post: 06-09-2010 11:18 | Menes, kieruję również do ciebie, bo między czternastą z haczkiem, a około siedemnastej w sobotę, ja go tam widziałem i też jeździłem parę razy w tym czasie i w piątek po osiemnastej też tam stał, akurat wracałem z pracy. Jak i w puiątek, tak i w sobotę, nie miał na sobie zielonej kamizelki, może to było powodem, że go nie dostrzegłeś, a może faktycznie było tak, jak napisała Piipi, a wy już przeżywacie. Tak na marginesie. Przypadkiem nie jesteś jednym z portierów któremu nadepnąłem na odcisk? Ps. Policji nie bronię, sam ic nienawidzę za ich nieróbstwo.
~egzekutor 6-09-2010 14:32
niedługo wybory , rozliczymy urzad za nowe fabryki , zakłady pracy , przedszkola i złobki. czas jak to pisali w nowinach wpuscic szczupaka zeby zrobił porzadek lub zmienic rybki w akwarium.......
~exxon 6-09-2010 15:27
jak sie jedzie do Kłodzka jest takie rondo,co sie stoi 40 min w korku,więc podziekuje za ronda ,nie chce
~gosc 123 6-09-2010 15:44
Ja tez tam w piatek jezdziłem kilka razy i muszę przyznać ze policja jednak była ale UWAGA! 20 metrów za tym skrzyżowaniem i łapała na radar zjeżdżających z estakady
~świadek 6-09-2010 16:00
"policyjant" był bom go widział, a ponieważ nie był to ten co jest na zdjęciu, czyli musiało być ich więcej. Co również nie wyklucza też tego, że przez jakiś czas mogło takiego "policyjanta" nie być. Moim zdaniem, problem rozwiązałaby estakada, która jak się okazuje jest za droga. Czyli problem przedostania się z Mostowej Na Grunwaldzką w godzinach szczytu czy przed świętami pozostanie bez zmian, i należy mieć tu na uwadze, że przy dwóch pasach ruchu od JPII, wjazd na rondo w godzinach szczytu też należałby tzw. strefy cudów.
~madlen 6-09-2010 16:01
kosmetyczne zmiany ktore niczemu nie sluza... pare wysepek, chodniczek, trawka, a kierowcy i tak nic nie skorzystaja bo bedzie tak samo albo i gorzej...
~piipek 6-09-2010 16:10
tytuł notatki: "co da remont przy Castoramie?" i żadnej odpowiedzi w tekście, co da...? jedynie informacja o korkach , policjancie i nowych dywanikach asfaltowych. jaki remont-taka jego koncepcja=taka informacja prasowa - czyli wielki NIC. ale wszystko razem dobrze pasuje
~pan Pikuś 6-09-2010 16:30
...mózg pana Wandzla, dyrektora MZDiM nie ogarnia rozwiazań typu rondo...on tylko INTELIGENTNE rozwiązania preferuje...
~xaxa 6-09-2010 16:36
:"W weekend nie działały światła i ruchem kierowała policja " w niedziele rzeczywiscie policja byla i dobrze sobie radzili , natomiast swiatla nie dzialaja droga rozkopana a robotnikow ni ma , weekendzik w koncu to kto w weekend bedzie pracowal?!
rymcycymcy 6-09-2010 17:15
Te korki to właśnie przez te marudy co tak narzekają :) Gdyby usunąć drogowe łamagi, a reszcie zakazać ślimaczenia ...to byłoby szybciej i przyjemniej :) Postuluję: ustawić fotoradary na drogowe ciapciuchy, dla nich wysokie mandaty i punkty !!! :)
~syty zenon 6-09-2010 17:16
RONDO to jedyne wyjscie ale u nas nie darady ,a wiecie dlaczego0bo mieszkamy w Polsce.
rymcycymcy 6-09-2010 17:20
...dodam jeszcze hasło: PRECZ Z RONDAMI !!! :) ...ronda, to se róbta na własnych podwórkach ! ;)
~kierowcaa 6-09-2010 17:28
Rondo to dobre rozwiązanie,ale po rondzie trzeba jeszcze umieć jeżdzić a jak patrze na niektórych kierowców jak pokonują rondo na wylocie na Szklarską Porębe-Zgorzelec to zastanawiam sie kto im dal prawo jazdy,dojeżdza do ronda zatrzymuje się i patrzy jak szpak w p...,a rondo puste,że można wjechać odrazu,jakby koło tesco zrobili rondo to na 10 kierowców 3 by juz tamtędy nie jezdziło bo jak pokonać takie duże rondo:):):).Na obecną chwile to to co panowie drogowcy tam robią nie rozładuje korków.Moim zdaniem przy tej organizacji ruchu co tam jest powinni przedewszystkim wydłużyć cykl swiateł,tak jak sa one ustawione to jest jakieś nieporozumienie,przejedzie jena ciężarówka i 2 osobowki i znow stoimy bo czerowne,pasy zieleni na tym odcinku są długie ale żaden z zarządu dróg nie pomysłał aby te pasy wydłuzyć od strony estakady(skręt w lewo w kierunku centrum) i od strony Szklarskiej (skręt w lewo do TESCO),to już by pomoglo troszke udroznic ruch,bo kierowcy zamiast mieć pas do lewoskrętu s
~kierowcaa 6-09-2010 17:33
....bo kierowcy zamiast mieć pas do lewoskrętu stoja na pasach do jazdy na wprost bo lewe są krótkie,a co za tym idzie blokują ruch w ciągu tranzytowym.Jedynym rozwiazaniem jest budowa dodatkowej estakady gdzie tranzyt pójdzie górą a ruch miejski dołem obecna drogą.
~ja za 6-09-2010 17:50
Jestem za rondem.Przykład - Strzegom. Ruch jest tam na okrągło o każdej porze dnia.Ruch idzie płynnie. Widziałem tam na ogól góra 2 auta w kolejce ,która idzie do przodu.Brać przykład z innych miast. Szerokich rond życzyć tylko i obecnemu Prezesowi miasta szerokiego myślenia . HEJ
~Wiro 6-09-2010 18:46
Remonty i przebudowy skrżyżowań, ulic to jedno, a brak jakiejkolwiek organizacji ruchu kołowego i pieszego podczas remontu to sprawa druga. To , że do tej pory nie doszło tam do żadnego poważnego wypadku to cud. Było przecież tak , przy Castoramie i Tesco, że piesi ani po jednej , ani po drugiej stronie jezdni nie mieli chodnika i maszerowali pomiędzy maszynami budowlanymi, a innymi pojazdami. Nie było wtedy tam policji, straży miejskiej i tak naprawdę nikogo nie obchodziło co się tam dzieje. Dlatego ludzi odpowiedzialnych za pracę i nadzór w tym rejonie powinno się powyrzucać ze stanowisk, za elementarny brak wyoraźni i zdrowego rozsądku. Panu Prezydentowi podziękujemy za to wszystko przy najbliższych wyborach.
~turysta 6-09-2010 19:31
Przykład z rondem przed oszołomem i stacją paliw we Wrocku (po prawej zjazd do dołu przy wyjeżdzie na Jel.Górę) Szerokie rondo kilka pasów i dają radę kierowcy.Ruch we Wrocku tyci większy niż w JG
~Prawda .... 6-09-2010 19:40
jest taka że tej Castoramy i Tesco nie powinno tam byc i żadne pier...... co da remont nic nie zmieni ludzi którzy wydali pozwolenia na budowę takich obiektów w samym centrum przy najważniejszym skrzyżowaniu w mieście powinno się zamknąc do paki za nadużycia to jest poronione od samego początku
~pio 6-09-2010 19:43
na tej ulicy od poczatku do konca powinny byc ronda, ale przeciez Jelenia Gora jest bogatym miastem i stac ja placic za prad a nasze wladze udowodnily nie raz ze myslenie nie jest ich najlepsza strona, zapraszam do norwegii, zobaczycie na czym to polega. Pozdrawiam.
~Mauro007 6-09-2010 20:01
Obecna estakada miala byc pierwotnie wybudowana az po dworzec PKS. braklo kasy i estakade skrocili i teraz widac tego efekty.pzdr
~king-kong 6-09-2010 20:24
Doslownie NIC.
~mich 6-09-2010 21:35
Wszyscy na wszystkim sie znaja. Fachowcy od każdej dziedziny.Typowe polskie piekiełko" Przypominam sobie opinie tych" wybitnych fachowcow "co co to bedzie za drogowa" masakra" jak wybuduja Castorame !No i co ?Sprawdziło sie?Na rondo z dwoma pasami jest za mało miejsca. Na estakade nie ma pieniedzy i długo jeszcze nie bedzie.Na dzien dzisiejszy jest to chyba jedyne rozwiazanie.Napewno bedzie lepiej jak było.Na jak długo nie wiem Ruch z roku na rok jest coraz wiekszy.
rymcycymcy 6-09-2010 22:05
| ~pio | ...pio ma rację !!! :) nie powinno być wogóle żadnych ulic tylko taki slalom między okrągłymi kwietnikami ...ale czad ! ;) W rankingu rondziarzy pio już na podium ! :)
d3m0l 6-09-2010 22:09
RONDO było również rozważane przez radnych, jednak po uwzględnieniu wszelkich danych w tym specjalistów i Policji oznaczałoby to całkowite zamknięcie tego skrzyżowania na okres nawet do 3 miesięcy. W naszym przypadku przy braku obwodnic miasto zostałoby dosłownie sparaliżowane. Jelenia Góra ma kila takich newralgicznych punktów, od możliwego zalania Wolności, po brak parkingu dla autobusów i ciężarowych. Rozwiązaniem jest jak najszybsza budowa planowanej obwodnicy oraz zastosowanie na wzór zachodni całkowitej blokady skrzyżowań z ulicami podporządkowanymi na głównych arteriach wprowadzając nakaz skrętu w prawo, co zmniejsza ilość wypadków i udrażnia takie ulice jak Wolności czy Wojska Polskiego.
rymcycymcy 6-09-2010 22:34
A tak wogóle to korki są pożyteczne, bo pomagają w utrzymaniu drożności kichawek :) ...tam można zaobserwować fajne techniki kopania ...a nawet strzelania z tipsa przez otwarte okienko :) ...lepiej uważać żeby nie zarobić taką lepistą kuleczką ;)
~ale jazda 6-09-2010 23:05
Witam! Przebudowa tego skrzyżowani to farsa, tam się tak naprawdę nic nie zmienia, zostanie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku i korki nie znikną. Zgadzam się, że rondo było by dużo lepszym rozwiązaniem nawet jedno pasmowe, ruch byłby pewnie powolny ale płynny!!!
~Luk 6-09-2010 23:09
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Prawda? Jedźcie do Rosji zobaczyć drogi i doceńcie co macie. Pozdrawiam czytelników.
Piipi Jelonkowa 6-09-2010 23:11
~Lubię to rondo ! .. *tam można się *fajnie kręcic .. jak na karuzeli z wesołego miasteczka !
~ale jazda 6-09-2010 23:13
Witam! Przebudowa tego skrzyżowani to farsa, tam się tak naprawdę nic nie zmienia, zostanie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku i korki nie znikną. Zgadzam się, że rondo było by dużo lepszym rozwiązaniem nawet jedno pasmowe, ruch byłby pewnie powolny ale płynny!!!
Piipi Jelonkowa 6-09-2010 23:14
~C.d .. nawet *tam można zobaczyc *lizaka Pana Policjanta ! ..*on już każdego "odkręci"
~kozak 6-09-2010 23:43
Ale mówcie co chcecie ,jak misiek kieruje ruchem korki mniejsze ...lepiej se chłop radzi niż te inteligentne światła...
~KierowcaBOMB 7-09-2010 0:33
RONDO RONDO ZROBIC RONDO , dokladnie strzegom, srodek wroclawia rondo, drogi ekxpresowe - Słubice pelno rond, jako doswiadczony kierowca bombowca chce rondo!! i wiekszosc ludzi tez ciekawe kto sie zgodzil na przeprowadzenie takowej inwestycji jaka wlasnie sie odbywa??, Napewno nie mieszkancy:(
~g.niedzielny 7-09-2010 7:47
~d3m0l ...hmm wedle tego co napisałeś, przebudowa krzyżówki JP2 z Grunwaldzką nie będzie możliwa przez co najmniej 10 lat... bo nie sądzę, że kompletna obwodnica południowa (czyli z kawałkiem Wolności - Spółdzielcza) będzie wcześniej gotowa... mądrzy radni... mądrzy... ale widać trzeba ich zmienić na nowych, którzy potrafią myśleć. Napiszę tak... jedno z najbardziej zatłoczonych miejsc swego czasu na Śląsku - Rondo przy Spodku w Katowicach... przebudowano je bez wyłączania go z ruchu w całości, a budowano pod nim tunel, przebudowywano ciągi piesze i linie tramwajowe... było ciasno... ale nie zamknięto go ani na chwilę... znaczy...że można.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Country pod Śnieżką

PiS zaprezentował kandydatów

Samotnie na Mount Everest

Lech Wałęsa w Świeradowie Zdroju

Gdzie wymienią oświetlenie?

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
605
Tak
86%
Nie
9%
Nie mam zdania
4%