MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Cięcie po działkach

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 23 maja 2006, 0:00
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Działkowcy z ulicy Flisaka protestują przeciwko planom zagospodarowania miasta. Przewidują one budowę drogi przez teren działek. Niemal przesądzony jest już los ogródków przy ulicy Krakowskiej. Mają one zniknąć z mapy. W ich miejscu powstanie osiedle domków jednorodzinnych.

W wydziale architektury urzędu miejskiego przy ulicy Sudeckiej każdy może zobaczyć plan zagospodarowania przestrzennego części Jeleniej Góry. Wynika z niego, że działki położone między ulicami Drzymały, Flisaków a Różyckiego zostaną przedzielone drogą.

Nie podoba się to działkowcom, którzy od dawna uprawiają tu rośliny i zainwestowali w altany oraz inne urządzenia ogrodowe. Zamierzają skierować list protestacyjny do samorządowców.

Z kolei urzędnicy uspokajają. – Póki będzie tam uprawiana ziemia, nikt działek nie zlikwiduje. Poza tym są to tylko plany i dość dalekosiężne – usłyszeliśmy.
Oczywiście mieszkańcy mogą zgłaszać swoje wątpliwości dotyczące planów. Rozpatrzą je prezydent oraz rada miejska.

Tymczasem jest niemal pewne, że z mapy miasta znikną ogródki przy ulicy Krakowskiej. Jak się dowiedzieliśmy, miasto przejęło grunty od Polskiego Związku Działkowców. Ma tam zostać zbudowane osiedle domków jednorodzinnych Urocza 1 oraz Urocza 2.

Tamtejsze działki są od lat uprawiane, między innymi, przez rodziny kolejarskie. Willowe osiedle nieopodal ogródków zaczęło się rozrastać w połowie lat 90-tych. Tereny okazały się tak atrakcyjne, że domków jednorodzinnych ma jeszcze przybyć.

– Ten obszar łatwo uzbroić. Jest blisko centrum. W jego okolicy ma w przyszłości przebiegać obwodnica północna. Takich terenów w mieście powoli zaczyna brakować – powiedziano nam w wydziale architektury.
Już wkrótce mają być ogłoszone przetargi na zagospodarowanie wspomnianych miejsc.

Ogłoszenia

Czytaj również

Manewry: pościg, strzały, 30 rannych

Obchody jubileuszu 60–lecia Towarzystwa Karkonoskiego

Tłumy we dworze

Komentarze (12) Dodaj komentarz

~ml 23-05-2006 11:06
patrząc na taką śliczną działeczkę to się żal robi, że takie działki znikną...a przecież jest jeszcze w naszych okalicach kilka miejsc na domki jednorodzinne...
~Co?? 23-05-2006 13:45
Czy ja dobrze zrozumiałem?? Czy przez działki na ul. Flisaka ma iść jakaś droga?? Co za ludzie rządzą tym miastem?? Odczepic sie od tych działeczek...Gdzie wy tam chcecie droge robić?? Przecież wkoło są same skrzyżowania i podwórka, nie kumam... Mało dróg wam???
~Mateju 23-05-2006 13:50
Co za ludzie... Wszędzuie te pier*** samochody, smród i syf... po co działki niszczyć?? Już nie długo nie będzie ani jednego drzewka owocowego, wszędzie jakieś badyle rosną... czy tego chcecie w mieście?? Tak zalejcie najlepiej trawniki asfaltem...
~racus 23-05-2006 15:07
niezle moderatorze....... brawo!!!
~muminek 23-05-2006 15:30
czy ja dobrze czytam ze na działkach przy ul krakowskiej maja stanąć domki jaednorodzinne!!!!! to szok ! niedługo to wogóle niebędzie terenów zielonych i gdzie ludzie którzy lubia uprawiadż działki a mieszkają w blokach będą mogli odpocząć nas na domki niestać!!!!!!! działkowcy !chyba musimy zacząć protestować!!!!!!!!!!!!!!!
~Stashek stashek@centrum.cz 23-05-2006 17:11
Nie bardzo wiem, na jakich zasadach działają te działki, bo sam nie posiadam- ale jeżeli działkowcy mają do nich prawo własności i płacą od nich jakieś tam podatki, to budowa tam drogi byłaby zwykłym wywłaszczeniem. Może i za odszkodowaniem, ale wywłaszczeniem. Cóż, Miastem rządzą socjaliści, więc oni nie takie wywłaszczenia już przerabiali. Więc generalnie popieram działkowców. A co do tekstu, to mam kilka uwag (czytanie ze zrozumieniem): 1. ta ulica nazywa się w końcu Flisaków, a nie jakiegoś tam Flisaka- a w tekście jest raz tak, raz tak, żadnej konsekwencji. 2. Co to za chimera ten Związek Działkowców- czy to on ma prawa własności, które dzierżawi innym? Może ktoś z Czytelników mi wyjaśni, bo przyznaję się tutaj do zupełnej ignorancji. 3. Czy to wydział architektury ma problemy z rozróżnianiem kierunków świata, czy Autor ma problemy z dokładnym cytowaniem? Przez ul. Krakowską jeżeli już, to może przebiegać będzie obwodnica południowa- północna już jest zbudowana. Ale to i tak za jakieś 30 lat... 4. Czy ktoś naprawdę chce budować luksusowe osiedle domków jednorodzinnych przy projektowanej trasie szybkiego ruchu, czy to może jakiś trick władz, developerów i Związku Działkowców? Może ktoś z Krewnych i Znajomych Królika kupi sobie za bezcen działki, przy których powstanie kolejny Lidl albo McDonald`s. Warto byłoby sprawdzić, w czyje łapki pójdą te działki... Pozdrawiam.
~nlg 23-05-2006 19:55
dziwne, średnia wieku użytkowników internetu to pewnie coś koło 20, a większość komentarzy tu i generalnie na jelonce jakby pisana przez zgrzybiałych dziadów - czy to nowa droga, sklep, osiedle, restauracja - wszystko źle i niepotrzebne i oczywiście przekręcone, więc najlepiej, gdyby nie powstawało nic nowego. pozostaje wierzyć, że takie teksty piszą odosobnieni frustraci, a normalnej większości jednak zależy na nowych inwestycjach, bez których każde miasto staje się zapyziałym trupem.
~Stashek stashek@centrum.cz 23-05-2006 21:55
Szacowny nlg, piszesz, jakbyś się wczoraj urodził. Trochę popytałem, bo mnie sprawa zainteresowała- rzeczywiście podoczepiałem się trochę niesłusznie w paru kwestiach, ale z treści artykułu nie wynikało to, czego się dowiedziałem. Zresztą, do teraz mam niepewność i rozbieżne informacje. Śmiało mogę Ci się przyznać, że jestem akurat ciut poniżej Twojej "średniej wieku użytkownika internetu"- a że narzekam, to dlatego, że żyję 1. w Polsce, a 2. w Kusiakolandii i tutaj GENERALNIE jeżeli coś powstaje, to albo źle, albo z przekrętu. Jeżeli powstaje coś dobrego i wysokiej jakości, to pewnie zbudowała mafia, bo to jedna z niewielu solidnych firm w regionie. Nb. bardziej ufam mafii niż władzom. Przykłady- a proszę: "nowa droga"- droga na Perłę Zachodu, przekręt. Wolności i wyjazd w Maciejowej na Wrocław- fuszerka. "Nowe osiedle"- Kem-Bud, bankructwo, do dziś na liście niesolidnych dłużników. "Nowy sklep"- (ponoć) łapówy przy wyznaczaniu lokalizacyj hipermarketów (tak twierdzą kupcy). Jak ktoś zna przykład restauracji, to niech doda. Oczywiście, fajnie, żeby powstawały nowe rzeczy- ale w uczciwy sposób i porządnie- tak, żeby nikt się nie czepiał. Czy to jest odosobniona frustracja? Zupełnie nie a`propos: miło było mi popatrzec wczoraj, jak ja muszę zapitalać bicyklem, natomiast JE wiceprezydent wozi rzyć darmową taksówką straży miejskiej... ("zgromadził oszczędności w wysokości 584 000 złotych, 2 308 euro oraz 9 200 dolarów amerykańskich. Ma papiery wartościowe, akcje oraz obligacje na sumę 144 095 złotych. (...) dochód z akcji w wysokości 7 tysięcy złotych.") Pewnie go, k.... (kruca), nie stać na autobus.
~nlg 24-05-2006 1:11
Sz. Stashek, różnimy się tym m.in.,ze dla ciebie 'szklanka jest do połowy pusta', a dla mnie 'do połowy pełna'. idealna to jelenia z pewnością nie jest, ale bez przesady z czarnowidztwem. dlaczego uważasz, że ul wrocławska to fuszerka? to normalna 7 m. ulica z chodnikami, w tym pasem dla rowerów. o niebo lepsza i bezpieczniejsza, niż te wertepy, co były wcześniej; oczywiście nie zastąpi obwodnicy maciejowej, która kiedyś pewnie powstanie. ścieżka na perłę? teraz jeździ tam dwa razy więcej ludzi niż wcześniej, choć wkurzające, że nie jest regularnie sprzątana i konserwowana. skala łapownictwa jest pewnie w jg. taka sama jak wszędzie. w mówieniu, że wszystkie lokalizacje są za łapówy, jest tyle samo prawdy, co w opinii, że wszyscy handlowcy zatrudniają na czarno pomagierów, wszyscy polacy kradną w niemieckich supermarketach, itp. swoją drogą dziwne, że nie widzisz tej sprzeczności - chciałbyś, żeby rzeczy były robione w sposób uczciwy, a wynosisz na piedestał bandytów z mafii, których uważasz za idealnych inwestorów. trudno to nawet komentować. pozdrawiam.
~jacky 24-05-2006 2:53
Wreszcie ktoś pomyślał. No może nie do końca, ale działki "rekreacyjne" otoczone z wszystkich stron ruchliwymi ulicami to samo zdrowie, dla przebywających na nich i dla "super warzywka". I jeszcze jedno, przepiękne architektonicznie budy rodem ze slamsów. Dorównują im tylko te z rynku przy Różyckiego. Ludzie jeżeli chcecie działki to jest mnóstwo terenów poza miastem, spokój inaprawdę czyste powietrze.
~JPG 24-05-2006 11:07
Stashek czy Ty musisz wszędzie wciskać swoje mądrości, nie wszyscy są tak mądrzy i inteligentni jak TY !Czasami jak się rozkręcisz to jednym swoim komętarzem zaprzeczasz poprzedni.
~Stashek stashek@centrum.cz 24-05-2006 11:57
KomENtarzem, jeżeli już, drogi(a) JPG- nie widzę tu akurat specjalnych sprzeczności. Może w pierwszym komentarzu mnie ciut poniosło, bo nie znałem wszystkich faktów (zresztą, gdybym polegał tylko na wiedzy z tego artykułu, to bym ich do teraz nie znał). A komentował będę tak długo, jak długo moderatorzy będą to tolerować.. Szacowny nlg- takie polemiki to ja lubię, rzeczowe! 1. Otóż ul. Wrocławska dla mnie jest fuszerką: obwodnicy Maciejowej, jak sam wiesz, nie będzie co najmniej z 5 lat, a przez ten czas na 7-metrowej ulicy naprawdę ciężko jest wyminąć się dwóm TIRom. A chodniki- owszem, z jednej strony powinien być szeroki (tam, gdzie są domy). Ale po co z drugiej strony chodnik szeroki jak 1-go maja, skoro tam są pola i stacja benzynowa? No i co z Wolności? 2. Ścieżka na Perłę- nie chodziło mi o to, że źle, że powstała- to bardzo dobrze, rzeczywiście sporo ludzi z niej korzysta (ja też)- tylko o to, że prokurator dopatrzył się przy jej budowie marnotrawstwa środków publicznych. 3.Wszystkie lokalizacje na pewno nie są za łapówy- ale może niektóre... 4. Co do mafii- stwierdzam fakty- widziałeś kiedyś, żeby im się jakaś inwestycja nie udała...? 5. "Skala łapownictwa taka jak wszędzie" - jak wszędzie w Polsce, dodajmy. Marne pocieszenie. Ja chciałbym, żeby była taka, jak na przykład w krajach Skandynawskich, uznawanych za praktycznie bezkorupcyjne... 6. Co do mojego pesymizmu- masz absolutną rację. Dla mnie jest do połowy pusta. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Chcą odwołania przewodniczącej

Stop marginalizacji średnich miast

Radny KO: Szyszko już, a kiedy reszta?

Nowy konkurs na prezesa KCGO

Danuta Sadownik o uzależnieniach

Sonda

E-papierosy są lepsze od zwykłych?

Oddanych
głosów
741
Tak
15%
Nie
65%
Nie wiem
21%