MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Chcemy stąd wyjechać! – deklarują młodzi

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 15 kwietnia 2009, 20:29
Aktualizacja: Piątek, 17 kwietnia 2009, 7:52
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Ankietę o potrzebach i oczekiwaniach młodzieży przeprowadzoną pośród 1148 uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych analizowali dziś podczas posiedzenia radni Młodzieżowej Rady Miasta. – Niektóre wnioski nie napawają optymizmem – mówił Kamil Radomski, sekretarz MRM przedstawiając na wykresach, jak kształtowały się odpowiedzi respondentów na kilka kluczowych kwestii.

Na pytanie: "Jak oceniasz Jelenią Górę?” jedynie 7,9 procent ankietowanych odpowiedziało, że bardzo dobrze, a 5,6 procent, że – bardzo źle. Prawie połowa odpytywanych stwierdziła, że miasto ocenia średnio. Z kolei na pytanie: „Czy chciałbyś stąd wyjechać?” twierdząco odpowiedziało prawie 60 procent respondentów! – To alarmujące stwierdzenie, bo w obliczu zbliżającej się fali niżu demograficznego może w Jeleniej Górze zabraknąć młodych ludzi – podsumowano na sesji.

Jak młodzi jeleniogórzanie motywują chęć wyjazdu? Ze względu na studia, bo tu nie ma dobrych uczelni – to najczęściej zakreślana odpowiedź (42,2 procent). Nieco mniej, bo 35,5 procent uważa, że inne miasta są po prostu ciekawsze, a 33,4 procent chciałoby wyjechać w poszukiwaniu dobrej pracy. 31,4 procent pragnie uniezależnić się od rodziców.

Młodych ludzi pytano także o ocenę możliwości do uprawiania sportu i rekreacji (wypadła średnio). Odpowiadano też na pytanie: „Co zniechęca do korzystania z obiektów sportowo-rekreacyjnych?”– Jest ich za mało i nie ma tego, czego chcę – to odpowiedź 59,1 procent ankietowanych.

42,3 procent respondentów uważa, że młodzież w Jeleniej Górze nie jest wysłuchiwana. Aż 63,6 procent nie zawsze i nie wszędzie czuje się bezpiecznie. 65,7 procent uważa, że w Jeleniej Górze brakuje najbardziej koncertów. 54,3 procent wskazało też, że w mieście jest za mało sytuacji, w których można byłoby porozmawiać na tematy nie poruszane w szkołach.

– Opracowaliśmy tę ankietę, aby ukierunkować naszą pracę – mówił Kamil Radomski. – Dzięki temu poznaliśmy dziedziny, gdzie coś możemy zrobić, bo nie wszędzie się da. Ale, na przykład, organizacja dyskusji, czy koncertów jest w zakresie naszych możliwości – usłyszeliśmy. Młodzieżowi radni mają też pomysły na rozmaite działania. Jednym z nich będzie projekt „Aktywna wiosna” polegający na posprzątaniu brzegów Bobru przy Borowym Jarze. Będzie też niezależna debata międzyszkolna poświęcona edukacji. O tych pomysłach będziemy informowali szerzej w osobnych tekstach.

Podczas dzisiejszej sesji ślubowanie złożyła Paulina Paszczyk z Gimnazjum nr 4, która weszła na miejsce Marcina Zalewskiego, który zrezygnował z mandatu radnego.

Ogłoszenia

Czytaj również

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

O rozpadających się górach

Radni KO przeciw kupcom?

Komentarze (75) Dodaj komentarz

~ 15-04-2009 20:37
W Jeleniej Górze zabraknie młodych ludzie... ale co się dziwić skoro jak młodzi chcą coś zorganizować to nie ma na to możliwości albo później kończy się to sprawą w sądzie bo muzyka grała 30 minut więcej (przykład zeszłorocznej imprezy studenckiej)...
~... 15-04-2009 20:48
Nie Alicja, tylko Paulina!
~pkp 15-04-2009 20:59
panie radomski.. i tak wyjedziesz stad i nie kituj ze tu bedziesz studiowal itd... maly polityk brudny polityk... (by kazik)
~ja 15-04-2009 21:11
Powiedzcie mi... kto daje pieniądze na te "posiedzenia, obrady, spotkania"... albo lepiej za czyje pieniądze się spotykacie i co zwykli ludzie z tego mają?
NICpoŃ 15-04-2009 21:18
Chyba możliwość do uprawiania sportu, a nie uprawy. A co do ankiety, pytania były tendencyjne - a wyjechać chce ponad 100% :)
~jelgór 15-04-2009 21:45
nie było pytań o teatr?
~abade3 15-04-2009 21:46
wyjechac tu nic niema Jelenia to syf
~ 15-04-2009 21:47
do : ~ja za czyje pieniądze się spotykamy? a jakie są niby koszty tych spotkań? prądu zużytego przez kilka żarówek?
~palbosky 15-04-2009 21:50
coz, niestety nie wierze w mozliwosc zorganizowania dobrego koncertu, z tego poziomu 'wladzy', w tym miescie. ja niestety probowalem dwa razy i skonczylo sie na 'moze'(choc w zasadzie to nie otrzymalem odpowiedzi) ze strony JCK.
~do ~ja 15-04-2009 22:00
Informacja do wszystkich, którzy nie mogą się nadziwić i tego pojąć: MRM pracuje za darmo, jest tylko dla chętnych i nie potrzebuje pieniędzy na swoje spotkania :) dziwne? - Do ja: materialista pieprzony
~pkp do ja 15-04-2009 22:01
zgadzam sie w pelni to jakas bzdura i zobaczysz za pare lat jak oni wyjada albo taki pan Radomski wielki mądry nie obrazajac go ale bedzie siedzial na fotelu prezydenta i bral pieniadze... z tego rosna juz mlodzi politycy i nie mowcie mi ze nie...
~do pkp 15-04-2009 22:22
za mądry ten kto mądrzejszy niż ty? Ktoś chce coś zrobić, to się nie podoba...można się tego spodziewać po malkontentach, których w Jeleniej Górze mamy aż nadmiar...
~Żołnierz NSZ 15-04-2009 22:28
Polsce potrzebny jest Pinochet i jego reformy gospodarcze - przede wszystkim VAT poniżej 5 procent - no ale nie , państwo ma być opiekuńcze, musi być ojrosocjalizm , bo jak by inaczej ! Unia nie pozwala na niższy VAT niż 15 % .
~ja 15-04-2009 22:38
jelenia dziura piekne miasto
~Monet 15-04-2009 22:50
Taka jest prawda - młodzi ludzi, chcący studiować czy coś w życiu osiągnąć chcą stąd wyjechać. Gdy rozmawiam ze znajomymi o studiach (czy ogólnie o przyszłości) to znaczna większość z nich deklaruje chęć wyjazdu do Poznania czy Wrocławia, bo tutaj nie ma za ciekawych perspektyw. Ja sam chciałbym wyjechać na studia do Warszawy, ze względu na zdecydowanie większe możliwości, a także na późniejsze możliwości pracy. Przejdźmy do tematu sportu - o jakim sporcie my w tym mieście mówimy? Piłka nożna? Nie oszukujmy się, ale ktoś kto ma jakiekolwiek ambicje i umiejętności do gry w piłkę nie zadowoli się grą za darmo dla będących na skraju bankructwa Karkonoszy. Koszykówka? Podobnie. Piłka ręczna? Kobieca podobnie jak poprzednie sporty, a męskiej chyba nawet w ogóle nie ma. Żużel? Nie ma klubu, nie ma toru, nie ma nic. Siatkówka w tym mieście też praktycznie nie istnieje. Przeszliśmy przez 5 najpopularniejszych w tym kraju sportów i żadnego z nich w tym mieście nie można na dłuższą metę profesjonalnie uprawiać. A wcale nie trzeba tak daleko szukać mniej lub bardziej podobnych miast o niebo przewyższających Jelenią Górę pod względem sportowym. Zielona Góra - Falubaz, jeden z najlepszych obecnie klubów żużlowych w Polsce. Bełchatów - Skra, PGE GKS - oba kluby grają z powodzeniem w najwyższych klasach rozgrywkowych w swoich dyscyplinach. Lubin - Zagłębie - sekcje piłki nożnej i ręcznej także są na dobrym poziomie. Głogów - Chrobry - klub piłki ręcznej grający w najwyższej klasie rozgrywkowej w swojej dyscyplinie. Leszno - Unia - wicemistrz Polski na żużlu z poprzedniego sezonu.
~portier 15-04-2009 22:55
żeby coś analizować trzeba wiedzieć o czym się mówi, a dzieci niewiele wiedzą jeszcze o tym świecie...
piipi 15-04-2009 23:38
..do - [~JA..]..zgadzam sie z Toba,ze jelen ma dziure.~Jest ona ..az tak piekna ?.~ZAGLADALES ?.Napisz,co widziales !!.
~swercru 15-04-2009 23:41
Jelenia to istne dno dziura zabita dechami [!] ;/;/ tu się nic nie dzieje a jak się dzieje to jakieś lipne Amatorskie koncerty ;/;/ Płacicie tyle siana za takie koncerty a nic ciekawego w nich ;/;/ Dajcie raz na jakiś czas jakąś prawdziwą Gwiazdę a nie ciągle jakieś Amatorskie G....no [!] Dlaczego Wrocław takie Gwiazdy zaprasza a my jakieś śmieci muzyczne ;/;/ Paranoja [!] :(:(:( ;/
~fakt 16-04-2009 0:01
nic tu nie ma ,studia kiepskie , pracy brak , życie w miescie umiera o 18 , starzy ludzie , zyc sie nie chce , dobrze że studiuje we wro xD
~JA 16-04-2009 0:13
Nie ma sie co dziwic jak to miasto sie nie rozwija.. Nie mamy zadnego dobrego kina ani centrum handlowego, wiec gdzie do tego ma sie pojawic mowa o jakim kolwiek spedzaniu wolnego czasu przes mlode osoby? zalosne jest dzialanie wladz naszego miasta...
rymcycymcy 16-04-2009 0:33
Jak wyjadą faceci, to nie ma problema ...będą lepsze proporcje ;)
~Trzy grosze... 16-04-2009 0:58
...gratuluje mlodziezy - dobrze zaczeliscie, oby wystarczylo Wam zapalu na realizacje wszystkich zamierzen, nie dajcie sie zniechecic malkontentom i tym, co zawsze krytykuja, a sami... nic nie robia... pozdrowienia
Patol 16-04-2009 2:04
do swercru- a kogo ty byś chciał tu zobaczyć?? Jelenia Góra to małe prowincjonalne miasteczko i dopóki w ratuszu siedzą stare pierdziele to nic się nie zmieni! Nawet dojazd do naszego miasta z każdej strony jest dziadowski! W piątek wieczorem nie można usiąść w jakiejś knajpie przy rynku bo takich lokali jest mało. Za to banków coraz więcej. Ul. 1 maja miała by potencjał i przyciągała ludzi wieczorami gdyby profil działalności tej ulicy by uległ zmianie. Tylko markety i banki mogą działać. To jest chore. Cieplice to samo... Wieczorem nie ma miejsca żeby usiąść przy piwku kulturalnie. W parku zamiast placów do uprawiania sportów chcą budować place zabaw dla małych dzieci które nie rozwijają w dzieciach niczego. Drogi w mieście są w złym stanie! Jak się poruszać tutaj samochodem gdy inteligentne światła stworzyły korek jakiego wcześniej nie było ( wiadomo że aut przybywa ale przed remontem sygnalizacji takich cyrków nie było). Wyjazd na studia do innego miasta to idealny pomysł ale nie można tego miasta grzebać bo ma potencjał. Trzeba tylko samemu dojść do władzy i zrobić porządek z tym co się dzieje w ratuszu!!
~Zadowolony 16-04-2009 6:41
Rada Miasta ani tym bardziej BOSS tego nie kuma. Kto z Was przekona PREZYDENTA Jeleniej Góry, przecie Macie władzę a nic z tego nie wynika.
~Monet 16-04-2009 7:31
Wczoraj jakoś po 7 jechałem do miasta i byłem akurat na 1-go Maja... O ile jeszcze o powiedzmy 10 czy 14 chodzi tam jeszcze trochę ludzi, tak po 7 żywą duszę zobaczyć trzeba mieć sporo szczęścia. Czasem mam wrażenie, że w sporo mniejszym Kłodzku więcej ludzi wczesnymi wieczorami po rynku chodzi. A o Karpaczu już kompletnie szkoda gadać. Miasto, które przynajmniej teoretycznie jest kurortem praktycznie przez cały rok świeci pustkami, niczym 1-go Maja wieczorem w Jeleniej, a nawet jak już ktoś się zdecyduje tam wyjść to ma pełne gacie w obawie, żeby gdzieś w łeb nie dostać.
~buhaa 16-04-2009 8:27
wyjezdzają a potem i tak wracają!
~jeż 16-04-2009 9:17
Sporo tendencyjności w samej ankiecie i niezwykle dużo uśrednienia /przeciętności/ w odpowiedziach. Reasumując badanie zdecydowanie niewiarygodne i szkoda tych b.ciętych komentarzy
~zuo 16-04-2009 9:34
A czy taka ankieta coś zmieni?
diablica 16-04-2009 10:09
jeż - Twoja odpowiedź również nie odbiega od tych przeciętnych... a swoją drogą to jelenie nie zapewnia w miarę dobrej przyszłości młodzieży...
~szczesliwa emigrantka 16-04-2009 10:14
Przeciez to normalne...Kazdy kto zostanie,sklazany jest albo na prace przy kasie w hipermarkecie albo za najnizsza krajowa w "obozie pracy"(kazdy wie jakie zaklady mam na mysli),no moze troche wiecej w jakims biurze,gdzie pracuje sie za 2 osoby,ma mnostwo stresu i malo wolnego czasu,bo szef nawala,trzeba sie za niego tlumaczyc itp.Rzeczywiscie super perspektywy.Ja opuscilam nasze tereny 6 lat temu wiedzac,ze nigdzie indziej gorzej byc nie moze.Mialam racje i jedyne czego zaluje,to ze nie zrobilam tego wczesniej :( Teraz mam stabilizacje,dobra prace,odkladam pieniadze,wreszcie zyje normalnie i mam radosc z mojego zycia.O powrocie do kraju w obecnej sytuacji nawet nie mysle,bo po co wracac do szarosci,brudnych ulic,obskornych budynkow,stresu,niepewnosci,ponizania przez pracodawcow,glupich politykow i kosmicznych ustaw na korzysc rzadzacych albo kombinatorow jak to bylo np.w zeszlym roku z wodospadem w Przesiece.Na naszych terenach lepiej nie bedzie,bo do tego potrzeba madrych,stanowczych i nie zachlannych na wladze i kase ludzi a o takich naprawde ciezko.Nie bojcie sie ryzyka,bo naprawde warto,przynajmniej nabierzecie doswiadczenia i rozwiniecie sie.Z tymi powrotami,to wracaja tylko ci od prostych,czesto sezonowych prac,pracujacy na lepszych stanowiskach maja sie naprawde dobrze:) Juz mozna spotkac wielu "sezonowych Polakow",dla ktorych zaczyna sie wlasnie okres pracy,nowi ciagle dojezdzaja w duzych ilosciach...Pozdrawiam wszystkich odwaznych zyczac wam powodzenia w realizacji planow:))) Na koniec dodam: wstyd,ze tak piekne miejsce zamaist cieszyc nie ma nic do zaoferowania,straszy i zniecheca a ponowie w ratuszu ciesza sie ze swoich pozycji,malo robia dla innych a pozniej wielkie dziwy,ze Jelonka "wyludnia sie"...
~hahaha 16-04-2009 10:29
dokładnie... gadają, że wyjadą i tak tu wrócą bo zatęsknią za domowymi obiadkami itp... zobaczycie :D ja tam wrócę i to bankowo bo już mam dość oglądania poznańskich blokowisk... wolę widok ze swojego okna w jeleniej na nasze góry... dla takiego widoku warto wrócić, za nim się tęskni... no i zobaczycie jak to będzie... większość gada a tylko co czwarty wyjedzie... bo w końcu ktoś musi zasilić nasze super uczelnie. co do nich to tylko płakać się chce... i niech ktoś mi nie mówi, że poziom jest taki sam jak w innych miastach... porównajmy a się przerazicie...np wiem z własnego doświadczenia, że niektórzy uczą się tu czegoś rok co np. w Poznaniu trzeba było w miesiąc opanować... ehh szkoda gadać
piipi 16-04-2009 10:31
..do - [~Buhaa..]...masz RACJE !.Oni tego stresu nie wytrzymaja. Zawsze beda u "obcych" tymi gorszymi !.To wszystko dobrze funkcjonuje,ale jak w danym kraju beda problemy..to ONI beda przeszkoda i przyczyna tego problemu !!.
piipi 16-04-2009 10:35
..Wyjezdzajcie i z pieniazkami...wracajcie !.~NAJwazniesze i o tym rowniez PAMIETAJCIE to: umiejetnosc porozumienia sie z "obcym". *Powodzenia !!.Swiat jest tak *piekny.
~n i c o do piipi 16-04-2009 11:05
A ja myślałem, ze to ciebie w bobrze znaleźli, a tu proszę, jestes i znowu cytujesz i przepisujesz nie swojego autorstwa słowa...
~emeryt 16-04-2009 11:23
najlepiej krytykowac nasrac napluc i rece wyciagac a od siebie nic nie dac bedzie lepiej jak ta mloda cholota wyjedzie i nie bedzie nikogo obrazac
~ 16-04-2009 11:56
Mlodzi maja racje,w Jeleniej nie ma przyszlosci!!!!!!
~ali 16-04-2009 12:03
piipi ty chyba nie masz pojęcia o tym co piszesz , siedzisz w Jeleniej od urodzenia i Wrocław to chyba już dla ciebie inny świat.
~JeleniogórzaninT 16-04-2009 12:39
Inwestycje inwestycje i jeszcze raz inwestycje! W mieście nie inwestuję się w nic( poza hipermarketami lub jak to ktoś nazwał "obozami pracy") a potem się wszyscy dziwią, że Jelenia to dziura.W innych nawet porównywalnych miastach tworzy się parki przemysłowe i instytuty technologiczne... a u nas?Ogromne tereny poprzemysłowe straszą swoimi ruinami zarówno od strony JZO jak i dawnej Celwiskozy. Zwyczajnej galerii handlowej od lat nie udaje się wybudować nie wspominając już o innych projektach.Główny deptak należałby przemianować na ul. Bankierów, bo banków już od cholery.Wydaje się że chyba każdy dostrzega ile można by zrobić dla poprawy wizerunku miasta i jak powstrzymać dalszą degradację Jeleniej do stanu prowincjonalnego miasteczka... każdy kto tu żyje - oprócz lokalnej władzy .... ręce opadają...
~DJ_Jelonek 16-04-2009 13:19
Nie jestem już młody i też chcę stąd nawiać. Ciekawe ilu jest takich, jak ja 50-latków ? Przydała by się ankieta dla nas ! Jelenią oceniam na fajne miasteczko do spokojnego mieszkania. Pod warunkiem, że masz kasę ( rentę, emeryturę lub udziały w firmach, itd. ) i lubisz góry ( Landschafty ). Uczelnie są źle oceniane, bo źle zapisałi się ich pracownicy naukowi od lat 90-tych stanowiący rady nadzorcze w upadających firmach ( ponoszą częściową odpowiedzialność, obok KARR, za prywatyzacje ), piszący niesprawdzające się strategie rozwoju, czy rządzący Miastem. Teatr i sztukę robią pożal się Boże "artyści" etatowi od czasu Gierka. Wszyscy wiedzą, że nieboszczkę PZPR zastąpili nowi partyjniacy; tyle, że to tak, jakby PZPR podzielić na kilka części. W sumie robią dokładnie to samo ! Jak nie jesteś w partii, to możesz pożegnaćię z awansem ( naukowym, czy zawodowym ). Co może nieprawda ? Pierwszy przykład z brzegu: WORD i Pan dyrektor T. ( do niedawna sprzedawał ubezpieczenia; żeby nie tato... ) i jego zastępca Pan K. ( szef lokalnego PSL - partner koalicyjnego PO ), który nic nie znczy ( do niedawna trochę pracy w Urzędzie Skarbowym i PCK; no i oczywiście własna Fundacja wraz z firmą szkoleniową do przerabiaia spoecznych pieniędzy ( dla siebie i PSL ? ). Itd, itp. Wiać, wiać, wiać, aż się będzie kurzyło.
~AAndrzej 16-04-2009 13:30
Przede wszystkim brak perspektyw na pracę zawodową powoduje, że ludzie migrują do innych miast czy krajów. Być może jest to po części spowodowane niewłaściwym przepływem informacji o miejscach gdzie można lokalnie dostać pracę. Dlatego powstają serwisy internetowe, takie jak BAZAR-PRACY.PL aby usprawnić poszukiwanie lub oferowanie pracy. Aby jednak się to powiodło potrzeba chęci ze strony szukających i oferujących pracę do zamieszczanie swoich ofert.
~ 16-04-2009 14:10
w jeleniej robi sie co raz gozrej co raz smuciej jest , tak jak juz ktos pisal po godz. 18 nie ma nikogo na miescie pustka a czemu nie ma- gdzie mlodzi ludzie maja wychodzic zero rozrywki!!!!! zostala tylko atrapa gdzie chodza szczeniaki nie ma pozadnych lokali dla mlodziezy powyzej 25 roku zycia .Co raz wiecej sie slyszy ze mlodziez chce jak najszybciej stad uciekac!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Cień 16-04-2009 14:45
Jelenia Góra to ruina, nic dziwnego że chcą wyjechać. Powinno się władze miasta stąd wywieźć na taczkach do gnoju jak najdalej to możliwe.
~luk 16-04-2009 15:46
Każdy młodzian tego miasta zdając egzamin maturalny zastanawia się nad wyjazdem z miasta , wpływają na to nieatrakcyjne warunki miejscowych uczelni a z rynkiem pracy też w naszym mieście jest kiepsko ,o czym świadczą rubryki „podejmę pracę” i „dam pracę . Opisywana sytuacja powtarza się każdego roku . Ubywa nam młodych ludzi bo duża ich część wybiera właśnie Wrocław . Pozostaje nieliczna część która zmuszona jest podjąć cały etat za 4,50 bruto za godzinę . Tragedia pełną parą .
~ktosiowy 16-04-2009 16:01
jelenia jest pieknym miastem ale brak tu rozrywek. Przydalaby sie jakas chociazby kręgielnia czy inne tego typu lokeale gdzie mlodziez moglaby spedzac czas. Tu jest naprawdę nudno nie ma co robic ... Jelenia nie jest az takim malym miastem.... spojzmy ile czechy maja ciekawych miejsc do spedzania czasu przeciez oni zarabiaja na samej turystyce... tak malenkie miasta posiadaja wiele ciekawych miejsc gdzie naprawde mozna fajnie spedzic czas... a u nas... Spacery juz sie nudza w te same miajsca .... fajnie byloby przyjsc do FAJNEGO lokalu...
~Zdzich 16-04-2009 16:19
Aż przykro patrzeć jak miasto, której jeszcze 10 lat temu było wojewódzkim, a od czasu nowego podziału administracyjnego rzekomo ma wielkie ambicje, by stać się "drugim" po Wrocławiu z dnia na dzień umiera. Jak już kilka osób pisało - Jelenia Góra to teraz prowincjonalne miasteczko, do spokojnego mieszkania dla starszych ludzi. Legnica się rozwija, Wałbrzych się rozwija, Zielona Góra się rozwija, Opole się rozwija, a Jelenia Góra się cofa. Z taką tendencją Jelenia Góra będzie musiała się obawiać, żeby nie stracić swej czwartej pozycji na rzecz Lubina, Głogowa albo Świdnicy, bo te miasta niedługo pod każdym względem prześcigną Jelenią, a jak na razie bardziej zanosi się na stratę tej czwartej pozycji niż atak na Legnicę/Wałbrzych. Jeszcze jeden może już mniej istotny przykład. Zauważyłem ostatnio, że w Wałbrzychu samochody mają już na rejestracjach numery rozpoczynające się chyba DB 7.... czy nawet 8 już jest. W Legnicy też jest DL 6.... i niedługo będzie to 7, a w Jeleniej dopiero jest DJ 45...
piipi 16-04-2009 16:39
..do - [~NICO..]..pamietasz ?.."Indor myslal o niedzieli,a w sobote..". Uwazaj,bo on (byl) rodzaju meskiego,a ty ?.
piipi 16-04-2009 16:41
..do - [~NICO..]..to sa moje slowa,bo tak mysle.
piipi 16-04-2009 16:44
..do - [~NICO]..C.d.~..a z tym znalezieniem w "bobrze",to mam te slowa potraktowac..jak GROZBE ?.
piipi 16-04-2009 16:45
..do - [~NICO]..uwazaj,bo NIEprzemyslane slowa...tak po prostu bola !!.
~pkp 16-04-2009 19:35
ta kraina to ruina a taki radomski i inne spolki to niezle dno... mrm to porazka... to sa prawdziwi malkontenci... w tym miescie nie robi sie nic dla mlodziezy i bez jaj i kitu ze mrm cos zmieni.
kazimierzp 16-04-2009 19:42
Niektórzy w tych swoich wypowiedziach mylą pojęcia! Uprawiać sport, czy być zwykłym kibolem? Jeżeli ktoś twierdzi iz w Jeleniej Górze nie ma gdzie uprawiać sportu, zażywać ruchu to jest albo ślepy, albo oczekuje zwykłych, prymitywnych igrzysk! Piękne stoki, trasy narciarskie, góry, pogórza na których można uprawiać kolarstwo górskie, biegi przełajowe. Inni zazdroszczą nam tych mozliwości, ale nasi nie! Oni muszą mieć miejsce gdzie będą mogli się nawrzeszczeć, skuć komuś twarz (lub samemu zarobić) i wtedy czują, że żyją!!! Tu w Jeleniej Górze i na terenie całej kotliny nie ma jak się nudzić! Chyba, że ktoś jest prymitywnym sabarytą oczekującym tego że ktoś za niego zadecyduje co ma robić!!!
~jeż do diablicy 16-04-2009 19:46
brak logiki to wyłącznie cecha czarcich diablic
~do AAndrzej 16-04-2009 19:57
Ty na tej stronie bazar-pracy nie ma ani jednego ogloszenia z jeleniej góry ,ale z Ciebie gość hahaha mogłeś wcześniej sprawdzić czy tam są ogloszena !!
~Maja125 16-04-2009 20:18
Czym chcecie zatrzymać młodzież? Aby nie uciekali młodzi potrzeba więcej miejsc pracy za godziwe wynagrodzenie,a jak na razie to bezrobotnych w J.G przybywa,a bezrobotne to 100zł-czyż nie śmiechu warte?
~czechna 16-04-2009 20:38
A ja po studiach przyjechałam tutaj bo kocham góry. Urodziłam sie na Górnym Sląsku. Tam to dopireo jest smutno,brudno i nieciekawe krajobrazy. Tutaj gdzi nie spojrzysz piękna panorama, blisko do Pragi, Berlina I wiednia. Karkonosze i Góry izerskie prawie pod nosem. Uzdrowiska: Cieplickie i Swieradowskie dają szansę wypoczynku -przynajmniej świątecznego. Euroregion Nysa daje nam szansę trójstronnej wspólpracy. Bliskość granic to też atut. Uczelnie może nie są marzeniem dla niektórych mlodych , ale po studiach wartu tutaj wrócić. Dla ciamajdów ,lewusów i nieudaczników -Jelonka nie będzie miastem marzeń. Dla mnie cała Kotlina to świetne miejsce na mapie Europy.. Dlatego tutaj pomieszkam sobie tak długo, na ile pozwoli zdrówko.
~olekkk 16-04-2009 21:35
w tym mieście jak budują coś nowego to budują nowy sklep ( jakiś hipermarket, albo jakiś inny typu biedronka itp.) A z skąd ludzie mają mieć pieniądze, żeby robić tam zakupy?? Chyba z pracy na kasie w tym sklepie. O rozrywce już nie wspomnę, bo jak się możemy w naszym mieście zabawić ? Tylko się najeb....., ale to też lepiej chyba w domu! I jak tu się dziwić młodym ludziom, którzy chcą wyjechać? oni mają jakieś marzenia, pomysły na życie, perspektywy , ambicje, chcą zmian na lepsze ( w przeciwieństwie do naszej ekipy rządzącej)!!!
~Cień 16-04-2009 21:39
Do, Czechna. Jeszcze mało tu widziałaś, znam takie miasteczka gdzie jest ekstra, nie chodzi mi o imprezy czy ośrodki sportu i Rekraacji tylko o ten urok, taki czar przyciągania, jakiego niema, niemiała i chyba nie będzie miała Jelenia Góra i jej okolice to miasto jest zniszczone, zatrute do cna, jeszcze te menele w tym mieście strach się bać.
~erg 16-04-2009 21:41
piipi, on ci wcale nie groził, on po prostu bardzo sie zmartwił (tak jak my wszyscy...)
~młodyyyy 16-04-2009 22:13
Mieszkam w tym mieście prawie 24 lata. Tu się urodziłem i tu mieszkam nie mam zamiaru wyjeżdzać. Młodzi ludzie marudzą nie ma pracy nie ma pieniędzy, a jakie zawody macie turystyka ekonamia rynek jest tym przesycony! Nie mam zamiaru wyjeźdzać z tego miasta tu są bardzo duże możliwośći a kase można zrobić wszedzie tylko trzeba mieć głowe na karku!!! Wyjazd do Warszawy Wrocławia jak ktoś jest tepy to i tak nie znajdzie dobrej pracy, a o własnym biznesie to niech już zapomnie! Sam studiuje we Wrocławiu zaocznie i mam zamiar za jakiś czas inwestowac kase w to miasto! Bo tu jest potencjał wielki potencjał !!!
~new yorker 16-04-2009 22:18
Zgodze sie z tym iz nasza kotlina to piekne miejsce.Wychowalem sie w JGA ale po szkole sredniej przenioslem sie na studia jak wiekszosc do wro. ukonczywszy studia mialem zarabiac 2200 zl na renka i tak nie zle jak moi koledzy ze szkoly robia za takie pieniadze....obecnie mieszkam w NY ale bylem na swieta i to miasto nic sie nie zmienia Nawet galerie buduja tyle lat wstyd .A prezydenci co mysliciie wydusic wszystko z inwestorow bo wam sie nalezy .POCZEKAJCIE NIECH IM INERESY W NASZEJ KOTLINIE POJDA TO BEDA DOTOWAC MIASTO a nie oddstraszac ich na poczatek .Im tez trzeba pomoc.To co niemcy zostawili to jest i niezawszze nawet umieja to utrzymac . Co do uprawiania sportu owszem mamy piekne tereny ale co .Pojechalem z przyjaciolmi na kope na DOWNHILL i myslaem ze straznik nas sledzi po to by wypisac mandaat za jazde NA ROWERZE PO GORA:))))))Kolejno sprawa dla mlodych ludzi w jeleniej nie ma miejsc na spotkania nawet ten skate park to pozal sie boga w us taki skatepark zamknela by straz bo stwarza zagrozenie .Boiska widze ze robia w ramach orlika gratuluje chodzilem do 14 i jak zobaczylem teraz boisko to brawo, ale po 16 jest zamkniete .Basen ???? jaki ten prze szkole ???????czy swierk nie sudecka teraz az zal to zadaszyli by swierka i juz polowa kosztow.......... A na miescie siedzac po 22:00 jestesmy spisywani co to ma byc?Zycie nocne w cywilizowanych krajach europy zaczyna sie od 22,23 Brak klubow dyskotek jak chcecie przyciagnac turystow,bo przemysl w kotlinie to smiech..A zamiast ladnych galerii i sklepow otwieraja biedronki, lidle z najgorszym typem jedzenia i jakosci jaki jest .To miasto jako miasto nie ma nic do zaoferowania i DRENAZ MOZGOW mlodych ludzi bedzie trwal czy do polski czy ir eng us aus bo przynaajmniej zarobia godziwe pieniadze...Przepraszam za brakk polskich znakow.
~ 16-04-2009 22:51
droga redakcjo Jelonki sami widzicie po komentarzach ludzi co sie dzieje wydaje mi sie ze te komentarze powinni zobaczyc nasi radni moze cos do nich przemowi w koncu i rusza swoje 4 litery i zrobia cos z ta cala sytuacja a sytuacja w jeleniej górze jest patowa!!!!!!!!!!
~fantom 16-04-2009 23:04
new yorker - zmień sobie następnym razem IP na amerykańskie
piipi 16-04-2009 23:27
..WROCLAW *Fajny,a dlaczego marwisz sie o mnie ?.
~ja!!! 17-04-2009 0:13
jelenia to syf wogole polska to pojechany kraj! wszystko co sie tu dzieje to paranoja popierdzielone!!!ludzie uciekajcie z Polski tu jest syf nie do zniesienia!
~zuo do kazimierzp 17-04-2009 14:05
Drogi Panie, Sporty i rekreacja nie kończą się na sportach zimowych i stadionach. Poza tym - nie każdego po prostu stać na zimowe szaleństwa na stokach. Z basenem jak jest w Jeleniej - każdy widzi. Również nie cierpię kiboli, ale w lecie nie interesuje mnie piłka nożna ani szachy, ani tym bardziej mordobicia. A ja bym chciał, aby można było pojeździć autem po jakimś placyku, potrenować bez przyjazdu policji. Takich ludzi jest dużo, którzy czasem próbują poszaleć koło marketów, na placyku koło cmentarza albo wieczorami na parkingach. I co oni mają zrobić? Ja mogę raz na jakiś czas pojechać sobie na tor do Poznania... ale gdzie Poznań, a gdzie Jelenia? Gdzie rozwój Jeleniej, jako miasta turystycznego lub przemysłowego? Bo do dzisiaj nie wiem czy to pies czy wydra?
~tm 17-04-2009 21:50
np. taki Maciej chce być po prostu "w centrum uwagi"
~obywatel 18-04-2009 12:57
młodzi zrobili ankietę o potrzebach i oczekiwaniach młodzieży a dorosła rada miejska robi sondaże jakie ma poparcie.Kto tu musi uczyć sie demokracji?
~Maciej Pawlik Radny MRM 18-04-2009 21:11
Kurde szkoda, że niektórzy z Was zamiast wziać się do roboty i próbować coś zmienić( tak jak my próbujemy może nie zawsze skutecznie ale jednak) to tylko pouczają i krytykują, szczerze mówiac jeśli mamy mieć taki elektorat i takie wsparcie od młodzieży to weźcie wyjedźcie z Jeleniej niech zostanie tutaj ktoś kto chce pomóc nam przy jakiś zmianach. I tak w ogóle to żebyście się nie zdziwili jak cos zrobimy, a Pan Radomski pracuje w tej radzie dobrze i żebyście chociaż widzieli jak się poświęca żeby coś zrobić zresztą jak wszyscy radni. Następnym razem zanim ktoś będzie krytykował niech chociaż przez chwile pomyśli wiem, że czasem to przychodzi ciężko ale warto!!
~ago 19-04-2009 9:55
Jak zechcą wyjechać to i tak ich nic nie powtrzyma. Rymcycymcy, jak dla mnie to lepiej, aby TA część została, a ta druga część - jak jej taka wola - niech sobie wyjeżdża dokąd zechce. To co lepsze dla Ciebie - niekoniecznie jest takie dla pozostałej części.;-) A tak poważnie - przecież nie tylko młodzież narzeka na Jelenia Górę, a sama ankieta jest bardzo tendencyjna. Cytat z artykułu: "Młodych ludzi pytano także o ocenę możliwości do uprawiania sportu i rekreacji (wypadła średnio). Odpowiadano też na pytanie: „Co zniechęca do korzystania z obiektów sportowo-rekreacyjnych?”– Jest ich za mało i nie ma tego, czego chcę – to odpowiedź 59,1 procent ankietowanych." A czy ta ankieta zawierała punkt, w którym młodzież mogłaby wyartykułować JAKI RODZAJ SPORTU CHCIAŁABY UPRAWIAĆ W JELENIEJ GÓRZE? Co do lokali w Jeleniej Górze, to brakuje ich właśnie dla dorosłych, Kaligrafia i Atrapa jest dla małolatów, inne wyłącznie dla miłośników piwa, większość lokali, a nawet ten przy teatrze, jest dla palących, po wyjściu z niektórych można oberwać przed wejściem. Nie tylko młodzież w Jeleniej Górze ma niekomfortową sytuację. Jednak mnie się podoba Jelenia Góra mimo tego, że brak lokali. W końcu ostatnio bardzo dużo się dzieje dobrego (o wielu imprezach dla młodzieży pisze również Jelonka), ale jak komuś tutaj aż tak bardzo ciężko już u progu dorosłości, to faktycznie lepiej niech wyjedzie, w przyszłości będzie mniej narzekaczy.
~ago 19-04-2009 12:16
cd. Właściwie WIĘKSZOŚĆ najciekawszych imprez kulturalnych, jest organizowana właśnie z myślą o młodzieży licealnej, która z tego ... nie potrafi skorzystać...
~polecam :) 19-04-2009 15:10
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Jelenia_G%C3%B3ra
~new yorker 22-04-2009 23:17
do fantom wiesz co do ip lacze sie z warszawy ale powiem ci lepszy klimat polowa polakow nie ma protokolu zabezpieczajacego na sieci wi fi :))Pozdrowienia dla hoodies bo to miasto to jak mala dzielnica.
~tomekw24 23-04-2009 13:43
niestety przyznac trzeba racje tym ktorzy mysla o wyjezdzie. w tym miescie niczego nie mozna sie ani dorobic ani chocby otrzymac. na mieszkanie czekalem ok 15 lat i niestety sie nie doczekalem bo niby nie ma . pracy za godziwe pieniadze rownez brak. jesli powiecie ze chyba cos bredze to niech ktos madry powie jak utrzymac 4 osobowa rodzine z 1500zl? bo ja mialem tego dosc. wynajm to ok 750 czyli juz polowy nie ma a druga polowe zjadaja kolejne oplaty. nazycie w tym miescie trzeba dorabiac czyli w ciagu doby pracujemy po ok 12-15 godz.a czas na rodzine? wiec mlodzi ludzie jesli choc troche maja wlasnych ambicji napewno w tym miescie nie zostana choc powiem SZCZERZE ZE JEST TO PIEKNE MIASTO ! ale poki co z ludzmi ktorzy rzadza niestety przyszlosci w nim nie ma i nie bedzie.! ...czisza i pustka do okola...bylem zobaczylem i znow wyjechalem...
~... 8-05-2009 12:20
Brałam udział w tej ankiecie i tez wcale nie zakreslilam tych pozytywnych odpowiedzi .. Jelenia to kompletne dno. Chcicialo by sie pojsc na jakis normalny koncert .. nie koniecznie darmowy, ale tez nie przesadzajmy z cenami biletow ( Feel ) .. jak narazie od 15 lat, to najfajniejszy kocert to byl "jamala" ... i powiem tez szczerze ze sama boje sie wieczorami przejsc po niektorych ulicach, bo albo siedza jacys pijacy, albo banda starszych chlopakow, ktorzy tez zachowuja sie tak, jak sie zachowuja. Chodzilam rowniez na zawody strzeleckie np. z wiatrowki. Nie powiem zle, bo atmosfera byla fajna. Ale te miejsca zawodow? Totalna klapa .. nawet nie ma u nas porządnego "placu" albo cos .. Niedlugo rowniez bede musiala podjac decyzje wyboru szkoly - liceum. Budowlanka, ogolniak, handlowka, rolnicza, elektryk .. co tu wybrac? .. :/ .. naprawde .. rodzaj szkol tutaj jest tandetny ..
~ 28-05-2009 12:47
Uciekajcie z tego zadupia i to szybko...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Uroczysty Dzień Edukacji

WORD w Jeleniej Górze jest zagrożony

Trwa remont Krakowskiej

Młodzież artystycznie na rzecz czystego powietrza

Mają w nosie pieszych

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
993
Tak
65%
Nie
28%
Nie wiem
7%