MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Były strażak ochotnik podpalił pole z jęczmieniem

Wiadomości: REGION JELENIOGÓRSKI
Czwartek, 14 lipca 2011, 8:01
Aktualizacja: 8:03
Autor: KMP
Policjanci zatrzymali byłego strażaka ochotnika, który podpalił pole, gdzie uprawia się jęczmień. Podpalacz stworzył zagrożenie pożarem na 109 hektarach upraw, gdzie wartość rosnącego jęczmienia wynosi około pół miliona złotych.

Jak ustalili policjanci, do zdarzenia doszło 8 lipca 2011 roku w jednej z podjeleniogórskich miejscowości. Sprawca podpalił pole uprawne z jęczmieniem powodując jego wypalenie na powierzchni trzech hektarów. Spowodował tym straty w wysokości ponad 15 tysięcy złotych. Przez działania podpalacza ogień mógł rozprzestrzenić się na całe pole uprawne o powierzchni 109 hektarów, gdzie wartość rosnącego jęczmienia wynosi około pół miliona złotych – poinformowała podinspektor Edyta Bagrowska z Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze.

Zatrzymany jest byłym strażakiem ochotnikiem. 25-latek trafił do policyjnego aresztu. Za popełnione przestępstwo grozić mu może kara nawet do ośmiu lat pozbawienia wolności. Został już objęty dozorem policyjnym.

Ogłoszenia

Czytaj również

Mają w nosie pieszych

Wystartowała gra miejska

70–latek jeździ, mimo dożywotniego zakazu

Komentarze (50) Dodaj komentarz

Kochaaś 14-07-2011 8:34
I właśnie przez takich strażaków piromanów ludzie wyrabiają zdanie na temat OSP. Oby dostał solidną nauczkę na przyszłość, a nie tylko dozór policyjny i wyrok w zawieszeniu...
~olo 14-07-2011 8:39
zlikwidować wszystkie OSP oni twarzą więcej strat niż jest z nich pożytku
~No to 14-07-2011 8:49
Może jakiś artykuł ;) o konsekwencjach podpalacza z Jeżowa Sudeckiego. Złapali go i co ?
strazak10 14-07-2011 9:55
Dokładnie Kochaaś tak jak mówisz. Przez takich idiotów ludzie wyrabiają sobie negatywną opinie o OSP, oraz tracą swoje dorobki. Powinno się tego piromana skazać na 25 lat pracy w kamieniołomie to następny by się sto razy zastanowił zanim by mu taki głupi pomysł do głowy przyszedł. Olo, ty sobie mózg zlikwiduj o ile go jeszcze masz. Gdyby nie Strażacy-Ochotnicy wiele Pożarów, wypadków zakończyło by się tragicznie gdyż zazwyczaj to oni są pierwsi na miejscu, to oni pomagają Ludzią podczas powodzi itp. kataklizmów często ryzykując swoje życie i zdrowie. Pozdrawiam Wszystkich Strażaków zarówno Ochotników jak i zawodowych.
rymcycymcy 14-07-2011 10:02
Dziwne to zdziwienie ! :) ...przecież wiadomo od lat - OSP główną przyczyną pożarów na wsiach ! :)
~Turbojebka 14-07-2011 10:05
Co jest z tymi oespesiakami do jasnej cholery!? Powinni rozwiązać to ustrojstwo jak kiedyś zomo i tak wyjeżdżają tylko raz do roku do palących się łąk które sami podpalają! Czy na każdej wsi jest karetka pogotowia albo komisariat policji? Nie! To po jaka cholerę ma byś OSP....
~Turbojebka 14-07-2011 10:19
Tylko sobie naklejki naklejają na prywatnych autach że to niby wielki ratownik jedzie...i może pan policjant mandatu nie wlepi za przekroczoną prędkość...a czym większa naklejka tym większy matołek. No i jeszcze nieodzowna kamizelka z ubrania koszarowego powieszona na oparciu fotela tak aby napis straż było widać...che-che a widzieliście żeby zawodowiec z kamizelka jeździł? Dobrze że już minęła moda na warcholstwo z wożeniem lizaka za przednią szybą....z tego to dopiero policjanty polewły!
~koniec osp 14-07-2011 10:30
Jak ktoś zauwazył-OSP to niepotrzebny twór-gaszą,co sami podpalą.Samonakręcający się mechanizm pochłaniający masę środków.KONIEC Z OSP!
~Turbojebka 14-07-2011 10:47
- 8 Gru 2010 ... Zawoja: Strażacy podpalali stodoły, bo chcieli zrobić coś głupiego. Zabawa w strażaka bez ognia to żadna frajda dla tych bezmyślnych typków... - 3 Maj 2009 ... Sześciu strażaków-ochotników z Nowego Korczyna (Świętokrzyskie) podejrzewanych o serię podpaleń zatrzymała policja... - 15 Wrz 2009 ... Strażacy ochotnicy z Kamienia Wielkiego od dwóch lat grasowali na wioskach pod Witnicą i wzniecali pożary... - 9 Maj 2007 ... Na trzy miesiące aresztował sąd dwóch strażaków-ochotników z Siedliska w Lubuskiem, którzy zostali zatrzymani pod zarzutem umyślnego podpalania... - Policjanci z Krasnegostawu rozwiązali tajemnicę serii podpaleń w miejscowości Krupe. Okazało się, że stali za nimi dwaj członkowie ochotniczej straży ...
~olo 14-07-2011 12:08
Do strażaka10 Wiele razy pisałem że nie chcę aby mojego majątku strzegł lub palił go jakiś niedoszkolony ochotnik, który poczół pasję czytając Jak Wojtuś został strażakiem. Szkoda każdej złotówki na pseudo strażaków czas na profesjonalistów z PSP !!! A co do ciebie to co z tego że jesteś pierwszy bo twój kolega wzniecił ogień żeby brać kasę za udział w akcji lub po to żeby się wykazać jak i tak stoicie i czekacie na przyjazd zawodowców, no może węże rozciągniecie i tyle z was pożytkuco gapiów będziecie odganiać widziałem wasze działanie przy kilku akcjach. Jedyne co potraficie to wylewać za kołnierz i paradować w brudnych mundurach
~olo 14-07-2011 12:16
Do strażaka10 Wiele razy pisałem, że nie chcę, aby mojego majątku strzegł lub palił go jakiś niedoszkolony ochotnik, który poczuł pasję czytając Jak Wojtuś został strażakiem. Szkoda każdej złotówki na pseudo strażaków czas na profesjonalistów z PSP!!! A co do ciebie to, co z tego, że jesteś pierwszy, bo twój kolega wzniecił ogień żeby brać kasę za udział w akcji lub po to żeby się wykazać jak i tak stoicie i czekacie na przyjazd zawodowców, no może węże rozciągniecie i tyle z was pożytku, co gapiów będziecie odganiać widziałem wasze działanie przy kilku akcjach. Jedyne, co potraficie to wylewać za kołnierz i paradować w brudnych mundurach
Piipi Jelonkowa 14-07-2011 12:37
..do - [~Rymcycymcy ] ..kiedyś to pioruny były POSTRACHEM wiejskich ludzi i również przyczyną pożarów,a teraz .. *mężczyzni ! ~SMUTNE ..
Kochaaś 14-07-2011 12:39
Olo, a co powiesz na temat bohaterskiego zachowania strażaka z OSP Kromnów, którzy bez żadnego sprzętu zabezpieczającego uratował starszą osobę z płonącego budynku? Też mieli czekać na to aż przyjedzie PSP, bo ona ma specjalistyczny sprzęt do oddychania?
~olo 14-07-2011 12:53
to świadczy tylko o braku przygotowania i o tym że mieli dużo szczęścia. Ja rozumiem ludzki odruch, brawo udało się im. Natomiast wszystkie profesjonalne służby ratunkowe wiedzą że ratowanie nie może odbywać się z narażeniem kolejnych osób.
strazak10 14-07-2011 12:59
do olo: Tak się składa że akurat w mojej jednostce nie bierze się pieniędzy za akcje:) Poziom wyszkolenia w tej chwili Strażaków-Ochotników jest taki sam jak strażaków z PSP. Ale takim bezmózgą jak ty nie da się nic wytłumaczyć. Obyś kiedyś nie musiał liczyć na pomoc Strażaków-Ochotników!!!! A to co napisałeś o podpalaniu to jest to oczernianie i jest na to paragraf. Sprawa trafia właśnie do prokuratury. Pozdrawiam
~olo 14-07-2011 13:01
Inną sprawą jest to że zamiast sieci byle jakich jednostek OSP funkcjonowałyby jednostki PSP i wtedy pierwsi byliby strażacy z aparatami tlenowymi i uratowaliby tą starszą osobę nie narażając samych ratowników Wyobraź sobie sytuacje że palą się tam wykładziny tworząc toksyczne opary ci strażacy z OSP wbiegaja i nie wychodzą z budynku po chwili do budynku wbiegają kolejni niedouczeni strażacy z OSP ratować kolegów i tak mamy kilka ofiar nieprofesjonalizmu a o bohaterskich zrywach mogę poczytać w kolorowej prasie i raczej nie są tam opisywani strażacy z OSP
Kochaaś 14-07-2011 13:07
Olo, a może sam się zapiszesz do którejś OSP? Chętnie bym popatrzył jak sobie radzisz w pełnym umundurowaniu przy 35 stopniach na słońcu. Poza tym nie wieszaj psów na całej OSP jakby we wszystkich każdy członek OSP był podpalaczem. Może jeszcze napiszesz, że wszyscy członkowie OSP chodzą i rozdają wszystkim zapałki lub zapalniczki i każą podpalać domy, stodoły, lasy oraz trawy? Jak coś Ci się nie podoba na temat OSP to zachowaj to dla siebie. Właśnie przez taką osobę jak Ty ludzie sobie wyrabiają zdanie na temat OSP!!!
~uczciwy 14-07-2011 14:08
Moi drodzy jak nie znacie temtu to nie zbierajcie głosu, jak w każdej profesi są różni ludzie uczci i nie, mam syna w ochotniczej straży pożarnej i to co przeżywam na kazdej jego akcji to Jeden Pan Bóg wie - powódz w Cieplicach gdzie było strasznie , różnego rodzaju pożary od budynków mieszkalnmych do stodół wiejskich, które płoną jak zapałki i nie wiadomo czy dziecko ratując kogoś dobytek wróci całe i zdrowe, czasami to ochotnicze straże sa wcześniej od państwówki- które bierza duża kasę - bo ochotnicy często oddaja swoje marne pieniądze na utrzymanie własnej jednostki, a Ci co podpalaja to są maniacy i trzeba ich leczyć , lecz nasze prawo ma wiele do życzenia
~olo 14-07-2011 14:39
Do 14-07-2011 14:08 | ~uczciwy Ma Pan 100% rację dlatego trzeba zlikwidować wszystkie OSP a w ich miejsce powołać PSP a Pana syn będzie bardziej bezpieczny pracując w PSP
~olo 14-07-2011 14:47
Do strażaka 10 i Kochaaś uderz w stół a nożyce się odezwą Macie rację nie wszyscy strażacy są nieuczciwi natomiast fakt jest faktem to strażak spalił pole z jęczmieniem, na opinię o was to sami sobie pracujecie więc proponuję najpierw oczyścić swoje środowisko, struktóry a najlepiej rozwiązać OSP i zatrudnić się w PSP i to wyjdzie nam wszystkim na dobrę .Powodzenia
~olo 14-07-2011 14:54
14-07-2011 10:47 | ~Turbojebka | IP: *.adsl.tpnet.pl - 8 Gru 2010 ... Zawoja: Strażacy podpalali stodoły, bo chcieli zrobić coś głupiego. Zabawa w strażaka bez ognia to żadna frajda dla tych bezmyślnych typków... - 3 Maj 2009 ... Sześciu strażaków-ochotników z Nowego Korczyna (Świętokrzyskie) podejrzewanych o serię podpaleń zatrzymała policja... - 15 Wrz 2009 ... Strażacy ochotnicy z Kamienia Wielkiego od dwóch lat grasowali na wioskach pod Witnicą i wzniecali pożary... - 9 Maj 2007 ... Na trzy miesiące aresztował sąd dwóch strażaków-ochotników z Siedliska w Lubuskiem, którzy zostali zatrzymani pod zarzutem umyślnego podpalania... - Policjanci z Krasnegostawu rozwiązali tajemnicę serii podpaleń w miejscowości Krupe. Okazało się, że stali za nimi dwaj członkowie ochotniczej straży ...
strazak10 14-07-2011 15:16
olo równie dobrze mógłbym ci wymienić przykłady policjantów którzy kradną. To znaczy że trzeba zlikwidować Policję?? Osp przechodzi szkolenia które organizuje właśnie PSP. To już nie te czasy kiedy do pożarów biegało się w czym się stało. teraz OSP niczym nie różni się od PSP (no może poza tym że OSP sama musi sobie zadbać o zakup sprzetu a PSP dostaje je od Państawa). Nie zapominaj żę Powołanie PSP wiąże się Poważnymi kosztami. OSP działa w tzw. czynie społecznym. Tylko bogate jednostki stać na wypłacanie sobie pieniędzy za akcje. Pozdrawiam
strazak10 14-07-2011 15:22
olo równie dobrze mógłbym ci wymienić przykłady policjantów którzy kradną. To znaczy że trzeba zlikwidować Policję?? Osp przechodzi szkolenia które organizuje właśnie PSP. To już nie te czasy kiedy do pożarów biegało się w czym się stało. teraz OSP niczym nie różni się od PSP (no może poza tym że OSP sama musi sobie zadbać o zakup sprzetu a PSP dostaje je od Państawa). Nie zapominaj żę Powołanie PSP wiąże się Poważnymi kosztami. OSP działa w tzw. czynie społecznym. Tylko bogate jednostki stać na wypłacanie sobie pieniędzy za akcje. Pozdrawiam
Kochaaś 14-07-2011 15:23
Olo nie chcę z Tobą prowadzić tej niepotrzebnej konwersacji, ale wydaje mi się, że zacznij od siebie rozwiązywanie struktur, bo widać, że masz coś do OSP. Jak masz coś do OSP to zachowaj dla siebie, a nie oczerniaj strażaków OSP, bo jakiś strażak podpalił pole jęczmieniu. Dla Ciebie każda straż OSP jest taka sama, ale na szczęście są osoby, które doceniają OSP oraz ich zaangażowanie. Niejednokrotnie okazywało się, że to właśnie OSP będąca wyposażona w specjalistyczny sprzęt sama uratowała życie poszkodowanych osób bez pomocy kolegów z PSP.
~gaceeek 14-07-2011 16:42
No niestety stgrazaku10 ponad 70 % podpaleń łąk, lasów, stodół......wynika z podpaleń członków OSP. Nie słuszałem, ani nie czytałem żeby to zrobił członek PSP !!!
~Kejtuś 14-07-2011 17:05
Do strażak 10 Ty gościu możesz do prokuratory donosić? O czym? IP Ola poznałeś? Gratuluję...dziadek w ormo służył? O każdy przecinek i kropkę będziesz się sadził?! Sprawa na trzy lata! Gratuluję ...I nie było żadnego ,,pomówienia" Głos olo (ola?) To głos wzburzenia podatników( nie porównywać z trollami internetowymi ) A dla OSP powinno się wprowadzić coroczne badania psychiatryczne! I mówi ci to strażak z dwudziestoletnim stażem pracy...i przeczytaj jeszcze raz ...kur...dwudziestoletnim!
~Tomek221 14-07-2011 20:13
Wildze ze ta dyskusja w komentarzach do niczego nie prowadzi. Prawda jest taka że jednostki OSP są potrzebne! na zachodzie ochrona ppoż jest zorganizowana głownie na nich dlaczego ? bo nie wymagają takich nakładów finansowych jak państwowe jednostki bo one działają społecznie a rekrutacja do nich nie różni się od rekrutacji do jednostek państwowych a poziom wyszkolenia jest taki sam. W Polsce również poziom wyszkolenia strażaków OSP jest bardzo dobry problem tkwi w tym ze nie ma tam obowiązku badań psychologicznych jak to jest w PSP i to powinno się zmienić. Krzyczy się o rozwiązaniu OSP Pan o nicku Olo najwięcej mówił na ten temat OK tylko kto utrzyma tak cholernie drogie jednostki PSP które miały by zastąpić OSP? gdzie samo wynagrodzenie miesięczne strażaków jednej PSP to ponad 200tys
~olus 15-07-2011 0:50
brawo... bardzo madre...
~pero 15-07-2011 8:57
Nie da się nawet dyskutować o potrzebie OSP. Oni są pierwsi na miejscu zdarzenia i oni ratują życie i dobytek. Nie można sprowadzać wszystkich do jednego mianownika bo jest to złe. Nawet wśród kleru są czrne owce co widać w telewizji a nikt tego nie globalizuje. Ja osobiście dziękuję OSP w całym kraju za ich poświęcenie dla innych. Tak trzymajcie i nie przejmujcie się idiotami.
~osp 15-07-2011 9:00
do OLO: mądry to ty nie jestes. nie znasz strazakow OSP a ciagle na nich naciskasz!!! obys i ty nie musial oczekiwac od nich pomocy!!! nie zycze ci tego bo sam jestem strazakiem OSP i dla nas liczy sie niesienie pomocy ludziom poszkodowanym a ze trafi sie jakas czarna owca to tak jest wszedzie a w artykule jest napisane BYLY STRAZAK OSP wiec nie ma juz nic wspolnego z OSP. nie oceniaj ludzi jedna miara!!!
~olo 15-07-2011 10:04
Ta dyskusja sprowadza się do próby przekonania nieprzekonywalnych bo samych zainteresowanych. OSP należy zlikwidować tak jak zlikwidowano ORMO. Zgodzę się z tym że OSP jest potrzebna bo nie jest rozwinięta sieć PSP (takie zamknięte koło) Wielu członków OSP to ludzie czujący powołanie do bycia strażakiem dlatego ich miejsce jest w PSP. OSP jest dużo gorzej wyszkolone i wyposażone od PSP (przykład podał Kochaaś jak słabo wyszkoleni i nie wyposażeni w sprzęt strażacy z Kromnowa w ludzkim odruchu , narażając głupio swoje życie uratowali staruszkę ) Sprawa kosztów jest taka jak z armią zawodową lepiej wydać pieniądze na zawodowców niż na byle jakich poborowych lepiej dla samych strażaków i społeczeństwa A strażak10 może mnie straszyć prokuratorem jak się nie ma argumentów to się straszy i tyle
strazak10 15-07-2011 10:13
kejtuś ormo to pewnie tradycja w twojej rodzinie skoro się na tym znasz. Skoro masz 20 lat staży w straży to podejrzewam iż to właśnie przez układy w Ormo się tam dostałeś. I nie piliśmy razem żebyś mi mówił na Ty. Zrezygnuj z pieniędzy które bierzesz do kieszonki, ciekwa jestem czy wtedy bedziesz takim super cwanym strażakiem. pewnie by ci się tyłka nie chciało ruszyć gdybyś miał zrobić coś społecznie. Pozdrawiam
strazak10 15-07-2011 10:30
kejtuś a co do badań psychiatrycznych to powinieneś się na nie wybrać bo ci nery puszczają:) A co do twojego stażu w Straży (pewnie przyzakładowej gdzie nigdy nie wyjechałeś do akcji:D) to myślę że z Twoją nerwicą to o jakieś 20 Lat za długo. Nie chciałbym aby mój dobytek ratował strażak z nerwicą bo by mu jeszcze serduszko stanęło i wtedy miałbym go na sumieniu. Myślę iż najlepszym dla Ciebie rozwiązaniem w tej chwili jest roczny pobyt w sanatorium w miejscowości Bolesłąwiec. Pozdrawiam i życzę miłęgo weekendu czytającym
strazak10 15-07-2011 10:39
kejtuś a co do badań psychiatrycznych to powinieneś się na nie wybrać bo ci nery puszczają:) A co do twojego stażu w Straży (pewnie przyzakładowej gdzie nigdy nie wyjechałeś do akcji:D) to myślę że z Twoją nerwicą to o jakieś 20 Lat za długo. Nie chciałbym aby mój dobytek ratował strażak z nerwicą bo by mu jeszcze serduszko stanęło i wtedy miałbym go na sumieniu. Myślę iż najlepszym dla Ciebie rozwiązaniem w tej chwili jest roczny pobyt w sanatorium w miejscowości Bolesłąwiec. Pozdrawiam i życzę miłęgo weekendu czytającym
~olo 15-07-2011 10:56
Oj strazak10 nerwy to tobie puszczają, widać tyle jesteś wart co twoja sikawka A praca strażaka wymaga rozwagi z zachowania zimnej krwi a tu mamy raptusa który wszystkich wyśle do Bolesławca lud do prokuratora bo wszyscy wiedza że ON jest IDEAŁEM ale jak się niema argumentów to tak jest no cóż podobno prawdziwa cnota krytyk się nie boi.
strazak10 15-07-2011 11:14
olo ja jestem bardzo spokojny:) Potrafię też zachować zimną krew i wcale nie boje się krytyki. Proszę bardzo krytykuj sobie ile chcesz :) Zdarzają się też przypadki podpaleń strażaków z PSP NP. "Zawodowy strażak z Trzcianki odpowie za podpalenie stolarni" przykłady również mogę wymieniać w nieskończoność to jest bez sensu. A zamiast likwidować OSP to trzeba wyposażyć je w lepszy sprzęt i wtedy będą działali w 100% jak strażacy z PSP. Oczywiście jestem za wprowadzeniem badań psychologicznych w Jednostakch OSP. Pozdrawiam olo i wszystkich czytających
~do strażak10 15-07-2011 11:21
Niepotrzebnie się gorączkujesz,straszysz prokuratorem i żadasz wbrew netykiecie zwracania się do Ciebie w formie grzecznościowej,przez radiostację też sobie "panujecie" w OSP? Porównanie do ORMO jest o tyle trafne,że jedno i drugie jest równie nieprofesjonalne.OSP jest droższe-a to na dzień dzisiejszy argument nie lada.Ilość zdarzeń patologicznych z udziałem strażaków z OSP przewyższa z pewnością rozmiary patologii w policji,czy wojsku i moim zdaniem twór ten powinno się zlikwidować.Jeśli ktoś chce przed zawodowcami brać sięza gaszenie łąki-ależ proszę.Nie za pieniądze podatnika i bez szpanerskiej otoczki i udawania profesjonalisty.
strazak10 15-07-2011 11:30
Całe szczęście nie ty o tym decydujesz:D A podatki płacą również strażacy Ochotnicy. OSP jest droższe?? chyba sam/a nie wiesz co piszesz. Ciekaw jestem czy PSP, Posterunek Policji, czy Kompania wojska utzrymała by się przez rok za 15tys pln? Pozdrawiam
~olo 15-07-2011 12:37
strazak10 Właśnie trafiłeś w samo sedno 15 tyś na rok to tak akurat na Internet i komputer. Oto obraz pseudo zabezpieczenia ppoż w naszym kraju Dlatego OSP jest droższe bo nie zawsze chodzi o wymierną kwotę jak policzysz wydatki i efekty działania OSP i PSP to pokaże skalę problemu Kiedyś ruscy żołnierze działali jak ty jeden biegł z karabinem a drugi z nabojami. 15 tyś ja dziękuję za takie zabezpieczenie ppoż. Ciężko pracuję płacę podatki i nie chcę chodzić do para lekarza, nie chcę ochrony przez para policjanta, para żołnierza i para strażaka. DOŚĆ DZIADOSTWA !! czujesz powołanie idź do PSP i nie stwarzajcie otoczki że niby ludność jest chroniona ppoż. bo są liczne OSP na wiosce i remiza do zabawy zdezelowany sprzęt komendant kutwa który nowego mundurku boi się wydać bo się zniczy itd.
strazak10 15-07-2011 13:22
olo Skoro ci się nie podoba tak jak jest to się wyprowadź z tego Kraju. Ja też płace podatki i uwierz mi dużo większe od ciebie. Na szczęście nie tobie decydować o istnieniu OSP z czego się bardzo cieszę. Nigdy nie miałeś styczności z OSP więc się nie wypowiadaj. Zapytaj ludzi, którzy zostali doświadczeni przez powódź lub inne kataklizmy co oni sądzą na temat działania OSP. Ale gdybym mieszkał w bloku i był laikiem w tych sprawach to pewnie też miałbym takie zdanie. Kup sobie gaśnicę w swoim markecie wtedy bedziesz bezpieczny. Kończę konwersację z tobą "olo" na ten temat bo szkoda moje czasu i pieniędzy. Pozdrawiam
Kochaaś 15-07-2011 13:30
Olo, gdzie ja napisałem, że strażacy z Kromnowa są słabo wyszkoleni? Nie napisałem czegoś takiego i nie wmawiaj mi czegoś, czego nie napisałem. Prawda jest taka, że strażacy z OSP Kromnów są dobrze wyszkoleni, bo gdyby nie byli wyszkoleni to nie umieliby zająć się poszkodowaną osobą i tyle na ten temat. Nie gadaj, że OSP jest droższe jak nie masz o tym zielonego pojęcia.
~olo 15-07-2011 13:38
Masz rację lepiej nic nie pisz bo im więcejk piszesz tym bardziej mnie utwierdzasz w tym że OSP to droga imitacja zabezpieczenia ppoż Z wami to tak jak z tą gaśnicą z marketu o której pisałeś człowiek myśli że coś ma a tu kupa tylko pusty szyld i pozory za 15 tyś rocznie jedna wielka kpina wioskowych chłopców. Pozdrawiam do kolejnego artykułu o dzielnych parastrażakach ps. Ja tu zostanę i będę walczył o likwidacje para strażaków tak jak para milicjantami zwanymi ORMO i para sądami zwanymi Kolegium ds wykroczeń
strazak10 15-07-2011 13:39
kochaaś nie ma co dyskutować z "olo" bo miał on ciężkie dzieciństwo (wiesz te zabawki poprzykręcane do sufitu itd.). Niech sobie żyje w przekonaniu że on ma rację:) Pozdrawiam
Kochaaś 15-07-2011 14:02
Olo dla Ciebie jest ważniejszy sprzęt oraz wyszkolenie od ludzkiego życia? Może mieli tylko przyjechać i nic nie robić do czasu przyjazdu PSP oraz patrzeć jak płonie dom? Weź się chłopie zastanów, co piszesz na temat OSP Kromnów. Oprócz nich jest jeszcze 7 OSP w jednej gminie. Chłopie daj sobie spokój z oczernianiem OSP. Całe szczęście możesz sobie tylko pogadać, bo i tak nic nie zrobisz. Również dobrze, że nie zasiadasz w strukturach rządowych odpowiedzialnych za funkcjonalność OSP. Na tym kończę rozmowę. Żyj w przekonaniu, że masz rację jak jej nie masz.
~olo 15-07-2011 15:17
Właśnie w tym problem, że gro społeczeństwa żyje w przekonaniu, że są chronieni a tu nic tylko duża sieć amatorów a struktury rządowe nie mają nic wspólnego z OSP, bo one działają na zasadzie stowarzyszeń. Dlatego tez OSP nie powinno dostawać żadnych środków i sami padną nawet tych wielkich 15 tyś na rok żenada ( chłopaki pewnie butelki i puszki sprzedają żeby mieć na paliwo, no bodajże w Łomnicy mieli dużo paliwa, bo nim handlowali jakoś tak, ale mogę się mylić) A jak chłopcy chcą pobawić się w strażaków i poparadować w mundurku to niech powołają sobie grupy zamiłowania i jeżdżą na zloty a ratownictwo ppoż. niech zostawią zawodowcom z PSP. Oj kochaaś 7 OSP i Kromnów szkoda gadać a co by było gdyby w ich miejsce był powołany oddział PSP
strazak10 15-07-2011 15:45
olo, była by ogromna dziura budżetowa :D Całe szczęście że ciebie do rządu nie wzięli:) Byli byśmy bankrutami jak Grecja:D
~OSP 15-07-2011 17:34
sluchajcie OLO ma swoj swiat i nie ma bladego pojecia o OSP.
~do strazak10 16-07-2011 14:20
Jedziecie ola bez umiaru,ale sami rzucacie argumenty za rozwiązaniem reliktu PRL o nazwie OSP.No ok ok,w płd Niemczech też są ochotnicy.Grają na procesjach,pilnują Grobu Pańskiego i takie tam.Ale nie rżną profesjonalistów i na miły Bóg-nie podpalają.Po pierwszym takim numerze jednostka OSP zostałaby rozgoniona.Zresztą o OSP jeszcze usłyszymy-mam takie dziwne przekonanie.
~strerzak 17-07-2011 20:26
muzgi se zlikwidujcie czy myslicie ze strezak gaszacy takie pole nie ryzykuje zycia aty olo ciekawe czy bys wszedl do poloncego sie donu nararzajac swoje zycie by ratowac inne sadze ze nie .a ci co podpalaja wylatuja odrazu wiec jak niewiesz to sie nie mondruj
~olo 18-07-2011 9:57
17-07-2011 20:26 | ~strerzak Oj chłopie jak ty gasisz tak jak piszesz to tylko mnie upewniasz w tym że mam rację. Widać że masz problemy z przysfajaniem wiedzy to i szkolenia zaliczasz celujaco Strach się bać !!! Trzech para strażaków się wypowiadało i włosy na głowie dęba stają .

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Wypadek przy baniakach  

Tragiczna śmierć nastolatka

Dachowanie w Kowarach

Remont ulicy Drzymały – jaka decyzja?

Cieplice pod selfie

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
434
Tak
62%
Nie
35%
Nie wiem
3%