MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Bunt przeciwko obwodnicy

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 2 października 2007, 0:00
Aktualizacja: Wtorek, 2 października 2007, 11:22
Autor: TEJO
Fot. ttp://www.kilian.wroclaw.pl/wizualizacje
Mieszkańcy nie chcą drogi szybkiego ruchu.

Albo stanie w uciążliwych korkach, albo szybki przejazd obok miasta obwodnicą – kierowcy wybierają to drugie. Ale rozwiązaniu są niechętni mieszkańcy, bo droga szybkiego ruchu ma przebiegać tuż pod ich oknami. Zebrano już 130 podpisów jeleniogórzan, którzy się temu sprzeciwiają.

Wirtualną symulację obwodnicy południowej już pokazywaliśmy dzięki uprzejmości portalu osiedla Czarne. I choć powstanie drogi to kwestia co najmniej kilku lat, tamtejsi mieszkańcy oraz jeleniogórzanie z peryferyjnych osiedli nie chcą drogi pod domami.
Nie są przeciwnikami budowy, ale uważają, że lokalizacja przyszłej drogi jest fatalna.

Z kolei samorządowcy przekonują, że wybrano najwłaściwszy wariant. Takie wytyczenie drogi pozwoli na jej proste przeprowadzenie, bez łuków i zakrętów. Nie przetnie także żadnego osiedla, będzie przebiegać jedynie po ich obrzeżach.

Obwodnica ma połączyć węzeł grabarowski z ulicą Sudecką, i dalej – trasą średnicową – zostanie skierowana ku drodze krajowej Jelenia Góra – Jakuszyce.

O sprawie pisze wtorkowe Słowo Polskie Gazeta Wrocławska.

Czytaj również

Specjaliści medycyny ratunkowej szkolą się i zwiedzają

Wszyscy za strajkiem

W Jeleniej Górze trwa kongres ratowników medycznych

Komentarze (48) Dodaj komentarz

~anzol 2-10-2007 8:19
Trasą średnicową???? Jesteśmy w Katowicach???
~Popieram 2-10-2007 8:30
Popieram!! BUDUJCIE
~patol 2-10-2007 8:41
aby zadowolić 130 mieszkańców można zbudować drogę pod ziemią (tunel). Można też mieć w 4 literach tych kilka osób i posluchać się "prawie" całego miasta i budować ;–) Może dobrze by było pomyśleć o tych takich ścianach które wytłumiają ;–)
~Bąbel 2-10-2007 8:54
JUrek odpuść sobie:)
~kazimierzp 2-10-2007 9:31
Wizualizacje pochodzą z tej strony: http://www.kilian.wroclaw.pl/ Na stronie Czarnego to wtórne zamieszczenie.
~Conan 2-10-2007 9:36
Fotomontaż ilustrujacy przebieg obwodnicy moze nie jest najlepszy ale da sie zauwazyc ekrany tlumiace od strony zabudowy! Czasem trzeba pojsc na kompromis inaczej w przyszlosci miasto bedzie tonac w korkach a prze niesprzyjajacych warunkach z uwagi na to ze jestesmy w kotlinie, spowije nas gesta chmura smogu!
~Dzej Dzijowiec 2-10-2007 9:55
niech mieszkancy czarnego zadzwonia do kasi
~Rom 2-10-2007 10:24
Bez przesady! Obwodnica wcale nie będzie biegła tuż pod oknami. Ekrany w 100% załatwią sprawę.
~ktoś 2-10-2007 10:40
Miasto już tonie w korkach !!! Zawsze znajdzie się grupa ludzi przeciwnych wszystkim i zdrowemu rozsądkowi . Oni pewnie na PIS głosują , tam są takien same zasady.
~Sith 2-10-2007 11:27
A może by tak ktoś zaczął zbierać podpisy popierające obwodnicę?? Wtedy by się okazało, że 130 głosów przeciw to nic w porównaniu z tymi co są za obwodnicą, w końcu podobno mamy demokrację...
~tak 2-10-2007 11:55
obwodnica powinna zacząć się przed Maciejowaą, i wtedy nikomu pod oknami nie będzie pzrejeżdzać! Popieram ludzi z osiedla!
~ktos 2-10-2007 12:05
prawda jest tak ze ludzie sami sobie sa wini w wiekszosci takich przypadkow nie zagladaja do planow zagospodarowania przestrzenego na najblizsze pare lat a pozniej sie dziwia ze ktos chce im droge budowac pod nosem.
~xxx 2-10-2007 12:09
a w d...pie ich miejcie !! jak nie zrobicie czegos to nasze miasto stanie w korku :/
~Obwodnica 2-10-2007 12:13
Jestem osobiście zainteresowana budową a raczej nie–budową obwodnicy tuż za moim domem.Ze zdziwieniem przeczytałam o jakiejś akcji podpisowej.Skąd te 130 podpisów i dlaczego my, mieszkańcy kilku najbliższych przyszłej obwodnicy domów ,dowiadujemy się o niej z internetu? Wpisy ludzi, którym nie zagraża hałas obwodnicy (alternatywnie ekran przed oknami)piszą tylko dla treningu,po to tylko,żeby coś napisać. Nikt,dosłownie nikt nie zauważa,że generalnie ( i podkreślone to jest w artykule)nikt nie neguje konieczności budowy obwodnicy w JG i wyprowadzenia ruchu z miasta. My chcemy prawdziwej obwodnicy,poza miastem a nie pod naszymi oknami. Cała "dyskusja" sprowadza się do tego,że z jednej strony mała grupka ludzi przedstawia swoje argumenty – hałas, spaliny, dlaczego pod moimi oknami itp, a pozostała reszta dyskutantów przytacza argumenty już z innej bajki –argumenty o spalinach w mieście i konieczności budowy obwodnicy jako takiej.To są dwie odrębne sprawy! O ile dyskusja na temat konieczności budowy obwodnicy jest bezprzedmiotowa,bo nikt jej nie neguje,o tyle dyskusja rozgorzała na temat jej przebiegu.Poza stwierdzeniami ex catedra,że tędy jest najlepiej, nie widzę żadnych argumentów tłumaczących,dlaczego mam mieszkać za ekranem. I po raz kolejny napiszę tu,że planowana obwodnica jest alternatywną trasą do Jana Pawła II.Obie przebiegają przez miasto,tylko w innych miejscach.Jeleniej Górze potrzebna jest obwodnica poza miastem! I śmieszą mnie argumenty przytoczone przez kogoś "wtajemniczonego" ( na stronie oś.Czarne),że eksploatacja przyszłego tunelu będzie tańsza,bo nie trzeba będzie w nim odśnieżać. Z tą sprawą to jest tak, jak z koniecznością wyrwania zęba.Po rozmowie ze stomatologiem i poznaniu wszystkich argumentów i powodów konieczności tego zabiegu,najczęściej pacjent godzi się na to (choć niechętnie). Ja w sytuacji "zagrożenia obwodnicą" mówiąc hasłowo, też chciałabym poznać argumenty za. Konkretne ! Jak słusznie zauważył Conan jesteśmy w dolinie.Nie wiem czy dokładnie widać to na wizualizacji.Obwodnica pomiędzy Skowronków a Okrężną ma przebiegać właśnie w dolinie!Tu jest naturalne obniżenie terenu i zarówno spaliny jak i hałas pozostaną raczej u nas,między naszymi domami i w nich też.I dlatego nie chcemy jej tutaj!
~fdh 2-10-2007 12:27
bo to ,,bezmuzgi nie wiedzą co robią,, obwodnica ma być i koniec!!!!!!
~Do Sith 2-10-2007 12:28
Nawet gdyby zaczął ktoś zbierać podpisy "za", to i tak wyniki takiego sondażu nie odzwierciedliłyby prawdziwej opinii mieszkańców. Ja,wpisana wyżej jako Obwodnica,z czystym sumieniem podpisałabym Twoją listę.Chcę obwodnicy miasta !Szczerze.Rozumiem i popieram konieczność jej budowy!Równie szczerze jednak nie chcę, aby przebiegała planowaną obecnie trasą! Tak więc widzisz,że o wynikach sondażu decuduje sposób sformułowania pytań! Można nimi dowoli manipulować i po sondażu ze zdziwieniem stwierdzić, że choć większość jest za, to wyszło,że jednak przeciw.
~korek 2-10-2007 12:38
Budowac i to szybko!!!!
~kizi mizi 2-10-2007 13:06
Czym oni sie martwia i tak ta obwodnica nie powstanie do czasu kiedy on będą żyć a jak będą żyć to beda na pewno głusi i nie beda nic słyszec wiec spokojnie ja uwazam ze mozna zaczac faze przygotowan do budowy a na zdjeciu widac ze ta obwodnca tak przebiega ze nie ma prawa przeszkadzac nikomu wiec niech sie nie piekla miszkancy tylko pojda po rozum do głowy i sie nie buntuja, bo polska natura jest sie buntowac i koniec nie wazne czy z dobrym czy z złym skutkiem Ja sie podpisuje pod tym aby była obwodnica :)
~mama patola 2-10-2007 13:11
Oj synku tylko wróć do domu to dostaniesz baty za te ranne ćpanie ...
~MAZI 2-10-2007 14:49
popieram!!! BUDUJCIE!!!!! i nie sluchajie tych starych ludzi ktorzy zyja chyba jeszcze w 19 wieku oni uwarzaja ze chyba nalezy jezdzic jeszcze doroszkami hehehe budujcie przyda sie jeleniej obwodnica
~no nie... 2-10-2007 14:50
Niech budują,wcale nie jest tak blisko,w domach w Gdańsku przy Trasie do Autostrady A1,widać tylko ekrany od drogi....dobrze,że im obwodnica bo dachu nie jedzie.
~Krzysiek 2-10-2007 14:50
popieram budowe
~zwolennik obwodnicy 2-10-2007 16:10
sranie w banie cała polska opiera sie na właśnie takim chaosie 130 osobom to nie pasuje no to stop wszelkim budową!!! Paranoja porównajmy 100 000 chce budowy obwodnicy a 130 nie dysproporcje widać gołym okiem. Pozatym jak już sie niejedna osoba rozpisywała powyżej, EKRANY to jest XXI wiek z niemalże każdego problemu jest wyjście. Pamietajmy jednak że budowa tej obwodnicy przyniesie niwymierne kożyści dla miasta!!! Pamiętajmy jednak że planowali już ja komuniści tak wiec jak przez 30 lat nie można było jej zbudować tak teraz dajmy szanse wykazać sie samożądowi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Siwy 2-10-2007 16:53
Ludzi chyba nie wiecie ze sa specjalne sciany dzwiwekoszczelne. A chyba kazdymieszkaniec tego osiedlama samochod a ta obwodnieca to super rozwiazanie. Az mi zal niektorych osob!!!
~ekolog 2-10-2007 16:57
wystarczy sie kolo was przejechac rowerem,sterty smieci,wyrzucane przez mieszkancow czarnego po pobliskich rowach.To wam nie przeszkadza?
~do zwolennikow obwodnicy 2-10-2007 19:00
No tak, najlepiej sie wypowiadac, jak obwodnica nie ma isc pod waszym oknem...Proponuje inna ankiete: "Czy chcesz obwodnice pod wlasnymi oknami z rewelacyjnymi ekranami dzwiekoszczelnymi?"Ciekawa jestem rezultatow...
~JUrek do Bąbel i pozostałych... 2-10-2007 19:37
Bąbel Bąbel co z Ciebie wyrosło... ;)Proponuję dać kwestię przetargów do tej cudownej inwestycji Beacie S i będzie prawie dobrze. (PRAWIE ROBI WIELKĄ RÓŻNICĘ) Skowronków czy Ptasia co za różnica niech puści obwodnicę przez Wojska Polskiego :) Tylko kto będzie drugim ...... do pary.........
~Marek 2-10-2007 20:14
ta obwodnica,to przyszlosc,jak najbardziej za!!!
~robert 2-10-2007 20:17
u naszych sąsiadów nie mają takich problemów,tam praktycznie każda najmniejsza mieścina ma w swoim krajobrazie jakiś znaczący dla niej kawałek drogi szybkiego ruchu lub autostrady i wszyscy wiedządoskonale,że to im pomaga bardziej niż szkodzi,jeżeli wogóle jest jakaś szkoda.Te kłótnie są chore!lepiej aby ciężarowe autka bujały się nam po ciasnych ulicach niż po drogach przystosowanych do takiego tonażu?Jedno jest pewne obwodnice są nam potrzebne,bo to korzystna inwestycja dla miasta też.Przetargi można będzie sobie ustawiać.../tożart/ ludzie pomyślcie ile będzie korzyśći z obwodnic!!!! jestem za budową i koniec
~KK 2-10-2007 20:27
http://www.kilian.wroclaw.pl/wizualizacje/JELENIA%20GORA%20–%20obwodnica/index.html
~A ja 2-10-2007 21:36
A ja chętnie zobaczyłbym listę 130. Tak jak się podpisali. A może to jedna z list pani poseł która '"uwielbia seks jak koń owies"?
~do Roberta 2-10-2007 21:58
A czy widzisz tu chociaż jedno zdanie o tym,że Jeleniej jest niepotrzebna obwodnica? Krytykujący jej projekt chcą, żeby biegła za miastem!! Po co więc te oczywistości o ciasnych ulicach i spalinach w mieście ? Przecież nie o tym tu mowa.
~miki 2-10-2007 22:01
Obwodnica jest konieczna! Proponowany przebieg optymalny ! W czym problem????
~Marta 2-10-2007 22:34
Obwodnicy nie bedzie!!!!!!
~slamark 2-10-2007 23:24
Obwodnica będzie przebiegać niedaleko mnie i chcę by była zbudowana. BUDOWAĆ jak najszybciej !!
~Lukasz 3-10-2007 0:04
o jakiej obwodnicy mazycie? miasto nawet jeszcze wszystkich terenow nie wykupilo pod pierwszy odcinek (ul.Podgórna jeszcze stoi kilka domow w prywatnych rekach) a co dopiero mowimy o czarnym. Wiec skoda slow bo dlugo jeszcze bedziemy stac w korku Podrawiam
~ewr 3-10-2007 1:41
Kupta im rowery , wsioki !!!!!!!!! XXI wiek chyba nie w Polsce , matolki !
~Adam z chicago 3-10-2007 4:41
Brawo dla Patola
~POSTęPOWY 4-10-2007 21:40
To takie polskie . Niech budują , ale gdzieś z dala ode mnie. To że proponowany przebieg obwodnicy był znany od lat ( obecna wersja to niewielka modyfikacja omijająca osiedle ) i jest sensowny tych 130 "gniewnych" nie interesuje. Dość oszołomstwa !!!!Budujcie , oby szybko znalazły się na tę inwestycję pieniądze z UE!!!
~brawo! 15-10-2007 16:49
w końcu jakaś inwestycja na miarę 21 wieku. jestem za budową tej drogi, a miasto potrzebuje jej najbardziej.
~bye, bye 16-10-2007 1:57
He,he Polak na zagrodzie równy wojewodzie ! Kazdą lokalizację jakis "mądry inaczej" oprotestuje. Do planu się nie zajrzy ale "buźkę" sie drze. A zwinąć asfalt, samochody na szrott, wprowadzic trojpolówkę i bedziemy skansenem Europy zwiedzanym na wielbłądach. I wam sie marzy Europa, karty kredytowe, eh, światowcy z Bożej Łaski.
~jelmar 16-10-2007 2:04
Umiarkowanie mądrzy ! Ta obwodnica była w projektach wcześniej niż wy kupiliscie swoje obecne działki, więc nie rżnijcie głupa ! Pojedziecie do centrum i wściekacie się, że korki i tłok. Ludzie używajcie mózgu, póki co, to jeszcze nie jest karalne i nie boli.
~VW_@005 19-10-2007 17:11
Racja jestem za !! Budujcie jak najszybciej...!!
~edek z... ;o) 22-10-2007 21:25
przepraszam z tego co mi wiadomo to plany zagospodarowania istnieja od wielu wielu lat ... to te 130 osob nie interesowało sie gdzie buduja sobie domek ? wiec do kogo maja teraz pretensje ? racje musze przyznac ze sa sposoby (np. ekrany wygłuszajace) zeby zyło sie tym 130 ludzikom milej (a napewno ciszej) a jak to jest rozwiazane na zachodzie – wystarczy sie przejechac po Niemczech . choc w Jeleniej nie ma takich strasznych korkow to z roku na rok powieksza sie liczba aut wiec... serdecznie pozdrawiam – zwolennik obwodnicy
~mieszkaniec osiedla Czarnego 24-10-2007 18:10
ja, nizej podpisany Czarnoksieznik z Czarnego, stanowczo jestem za budowaniem tej obwodnicy w tej formie. Malo tego, jestem za zbudowaniem Autostrady (przez wielkie A)pomiedzy Jakuszycami a A4 oraz pomiedzy JG a Zgorzelcem.
~Stefan 25-10-2007 22:04
Zawsze ktoś będzie niezadowolony i zawsze każdy chciałby aby to był kto inny. Generalnie to na pewno znajdzie się parę osób niezadowolonych, ale współczując im mogę jedynie powiedzieć, że marna garstka nie jest w stanie powstrzymać budowy obwodnicy w tym właśnie miejscu. Zresztą lokalizacja jest już znana od dawna i dziwne że dopiero teraz ludzie organizują się aby wywalczyć swoje racje. Teraz – jak już plan budowy zostaje zaakceptowany i fundusze na to się znalazły ciężko będzie coś zmienić. Zresztą decydenci będą kierować się dobrem społecznym i zestawią sobie parę liczb. Pierwsza to liczba strajkujących przeciwko budowie, a druga to średniodobowy prognozowany ruch na tej drodze. Zawsze jest tak że trzeba poświęcić parę osób żeby większości było dobrze. Decyzja sprowadza się tylko do tego żeby zminimalizować ilość poszkodowanych osób i oczywiście wybrać kto to będzie. Szkoda mi środowiska, bo według planów nitki obwodnicy poprzecinają zalesione tereny podmiejskie. Na szczęście nie ma tu zbyt dużo gatunków zwierzyny więc greenpeace nie będzie miał co tu robić. Ale to tak na marginesie Ja też będę miał bardzo blisko do trasy, ale nie "pod samymi oknami", jak to ktoś określił. Też mógłbym mieć zastrzeżenia co do lokalizacji, ale mam nadzieje, że nie będzie to aż tak uciążliwe. Zresztą gdyby okazało się, że jednak będę miał obwodnice pod samymi oknami, to nie panikowałbym. Może kwestia ta wymaga przeorientowania myślenia. Jakbym miał obwodnice pod oknami, to bym zaraz wynajął za opłatą jakieś miejsce reklamowe, otworzyłbym grill–bar, agroturystykę, zaczął wynajmować kwatery, albo sprzedał działkę pod jakąś działalność gospodarczą i przeprowadził się w inne miejsce. Tak sobie tylko gdybam, ale jakbym nic nie wskórał w urzędach w sprawie zmiany lokalizacji, to bym się nie załamywał. Takie dobrze prosperujące biznesy widać co krok przy nowopowstałych lub wyremontowanych drogach. Tym bardziej, że "nasza" obwodnica wiedzie ku miejscowościom i atrakcjom turystycznym Sztuka to poradzić sobie w każdych warunkach. Pozdrawiam
~marek 27-10-2007 16:55
Jest ostanio moda na oprotestowywanie wszystkiego. To jest chore. Obwodnicę trzeba zbudować i to szybko. Jest jeszcze parę miejsc, które czkają na ręke prawdziwego gospodarza, a mianowicie:odcinek ulicy pomiedzy ul. Dworcową i Wojewódzką w Cieplicach oraz most łączący ul. Warszawską i Nadbrzeżną w Jeleniaj Górze.
~rekin 28-10-2007 10:56
Co za uciążliwy niepostępowy naród – przecież ta obwodnica przebiega z dala od najbliższegio budynku , i powinna być już dawno zbudowana. A Ci co marudzą i wymyślają bo na silę chcą być pokrzywdzonymi, to zapewne cwaniaczki zamierzający wyludzić zaraz jakieś odszkodowanie lub inną forsę pod byle jakimś pretekstem. Cz tak nie jest ? A gdyby coś nawet bylo lekko za glośno to mozna ustawić stosowne ekrany jak jest to w calej unii.Może sciągniecie Leppera on potrzebuje do rozglosu takich awantur. Hojarska chętnie stanie na barykadzie.!! już się odgrażala , sciągnijcie ja na Czarne .

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Będą utrudnienia w ruchu na Goduszyńskiej

Brakuje rodzin zastępczych

Głosy za strajkiem?

Start Rady Seniorów

Uchodźcy religijni na ziemi jeleniogórskiej

Sonda

Czy wszyscy młodzi do 26. roku życia powinni być zwolnieni z podatku PIT?

Oddanych
głosów
1074
Tak
38%
Nie
54%
Nie mam zdania
8%