MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Budowa ścieżki nartorolkowej na ukończeniu

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 6 sierpnia 2013, 7:41
Aktualizacja: Środa, 7 sierpnia 2013, 11:16
Autor: Mea
Fot. Mea
– Trasa nartorolkowa w Sobieszowie miała być gotowa w czerwcu, a nadal nie można z niej korzystać – alarmuje Czytelniczka, mieszkanka Sobieszowa. Zakończenie inwestycji przesunęło się przez konieczność wybudowania dodatkowych przepustów na cieki wodne oraz poszerzanie i stabilizację skarp. Oficjalne otwarcie trasy planowane jest w połowie września. To inwestycja za ok. 4 mln zł.

- Biegałem tutaj na nartach już w latach 70’ i 80’. Później, kiedy zostałem trenerem, postanowiłem starać się o utworzenie tu bazy nartorolkowej, łyżworolkowej i dla uprawiania narciarstwa biegowego. Udało się. Powstaje trasa o długości ok. 2 km i szerokości 3 m, z której część będzie pokryta asfaltem – mówił Zbigniew Stępień, prezes Międzyszkolnego Klubu Sportowego Karkonosze Sporty Zimowe Jelenia Góra – Sobieszów, który jest inicjatorem przedsięwzięcia.

- Natomiast druga część trasy, która znajduje się już na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego zostanie pokryta nawierzchnią ekologiczną , przepuszczającą wodę – dodał Zbigniew Kalka, kierownik budowy z jeleniogórskiej firmy AXYO.pl.

Obecnie budowany jest parking na ok. 20 autokarów i prawie 50 samochodów osobowych i trwa wykańczanie budynku, gdzie ma mieścić się siedziba KSK Karkonosze. Będą tu pomieszczenia gospodarcze, sanitarne, świetlica dla zawodników, centrum informacji turystycznej, mini bar, taras z widokiem na ścieżkę oraz pomieszczenia biurowe. Stoi już wiata zlokalizowana przy punkcie startowym zawodów. Obok będzie camping dla przyczep campingowych i namiotów.

- Z trasy będzie mógł korzystać bezpłatnie każdy. Już 6 września odbędą się tu zawody nartorolkowe o Puchar Polski – mówił Zbigniew Stępień, który ma już plany na rozbudowę obiektu.
- Chcemy utworzyć tu również lodowisko, strzelnicę z celownikiem laserowym przy starcie do treningu biatlonu, a w przyszłości rozbudować trasę o kolejne dwa kilometry i wykorzystać drogę na Zachełmie, która biegnie od pętli zakrętu na ścieżce nartorolkowej. Zamierzamy też kupić odśnieżarkę, skuter śnieżny i quada, specjalną kosiarkę do trawy, dmuchawę do porządkowania liści oraz stoły do przygotowywania nart – dodał Zbigniew Stępień.

Inwestycja kosztuje ok. 4 ml zł i ok. w 90 % dofinansowana jest z Unii Europejskiej w ramach projektu „Rozwój infrastruktury dla turystyki aktywnej Jeleniej Góry i Boxberg” ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia 2007-2013. Ok. 10 % finansuje Urząd Miasta Jelenia Góra.

Ogłoszenia

Czytaj również

Seans plenerowy z Janem Nowickim

Dzieci uratowały zwierzaczki

W obronie zwierząt

Komentarze (65) Dodaj komentarz

~ciepliczanin102 6-08-2013 9:55
Jakiś koszmar rodem z Polski ,część asfaltowa i część ekologiczna ???!!!
~ 6-08-2013 10:03
ciesze sie ide kupic rolki
~ 6-08-2013 10:08
ciekawe jak się będzie jeździć na rolkach po części ekologicznej.... ktoś tego chyba nie przemyślał do końca... z drugiej strony 2 km ścieżki z przepustami, skarpami, parkingiem itp za 4 mln a w jg fontanna za ponad bańkę... wolę ścieżki... az się prosi by taką sama wybudować z jeleniej do łomnicy - były nawet takie plany, i miejsce jest - stary tor kolejowy wiodący wzdłuż drogi na łomnicę...
~ktos123121 6-08-2013 10:45
Firma nazywa się AXYO.PL, a nie axio.
~ 6-08-2013 11:03
a kiedy nasz Neptun odzyska wodę ?????????? ?????????????? ???????????
~Jarek. 6-08-2013 11:35
Ooo, a co to? Stomatolodzy maczali w tym ręce? Przecież tu wszystkie zęby będzie szło zgubić na tych rolkach.
~Jerzy 6-08-2013 12:34
Nie wolno niszczyć torów kolejowych do karpacza, nawet nie rozumiem skąd ten pomysł, przecież oczywiste jest, że jeśli gospodarka Polski nadal będzie się dość szybko rozwijać tak jak teraz to w ciągu najbliższych 10-15 powrócą pociągi na tę trasę bo będzie nas na to stać ponownie, a odbudować takie tory to gigantyczne koszty są, nie mówiąc o puszczaniu kompletnie nowej linii kolejowej do karpacza inną trasą...
~ 6-08-2013 12:41
A ja się cieszę i nie mogę się doczekać oddania tego do użytku :)
~Jerzy 6-08-2013 12:46
Nie wolno niszczyć torów kolejowych do karpacza, nawet nie rozumiem skąd ten pomysł, przecież oczywiste jest, że jeśli gospodarka Polski nadal będzie się dość szybko rozwijać tak jak teraz to w ciągu najbliższych 10-15 powrócą pociągi na tę trasę bo będzie nas na to stać ponownie, a odbudować takie tory to gigantyczne koszty są, nie mówiąc o puszczaniu kompletnie nowej linii kolejowej do karpacza inną trasą...
~ 6-08-2013 13:53
jerzy nie oszukuj się po tych torach już nigdy pociąg nie pojedzie. nawet drezyna nie da rady bo zarosło wszystko drzewami...
~killbill 6-08-2013 14:13
I na co to komu ?? powiedzmy że 100 osób w jeleniej bd z tego korzystać a myślę że jest z 35 tysięcy osób które mają problem z normalną egzystencją może by im pomóc a nie budować jakiś asfaltowy chodnik za 4mln zł policzcie ile to jest obiadów dla najbardziej potrzebujących .
~ja pitole 6-08-2013 14:28
Jednak Polska to kraj malkontentów... Nic się nie dzieje, narzekają. Ma ktoś inicjatywę, narzekają. Ale jak się na takich trasach wychowa jakiegoś medalistę to obiema rękami zaczną się podpisywać... Panie Zbyszku BRAVO i oby tak dalej. Mam nadzieję, że to początek pięknej bazy treningowej na miarę Europy.
~Marcin Em 6-08-2013 15:04
Co po obiadach dla bandy nierobów i alkoholików ? a tak będzie miejsce dla turystów, będzie na kim zarobić, to wszystko idzie w stronę rozwoju regionu! zamiast narzekać weź się może do roboty ? Pomysł może nie jest idealny, może brakuje rozmachu, może ktoś się czepiać nawierzchni itd. ale coś się dzieje! idzie to w dobrym kierunku! a co do fontanny... ? był przetarg, trzeba było wystartować ze swoją tańszą ofertą to by miasto przyoszczędziło a i Ty jaki był byś zadowolony! chyba nikt nie zdaje sobie tutaj sprawy z rozmiaru inwestycji publicznych... fontanna w centrum miasta to nie to samo co postawienie szopy ze szwagrem za 2piwa z kradzionych sąsiadowi desek... :/
~Jerzy 6-08-2013 15:21
Oczywiście, też jestem za tym niech nieroby idą do roboty, bo pracę da się znaleźć jak się chce, ale lepiej iść do MOPS-u po żarcie i zasiłek, wydajmy wszystko na socjal i będziemy mieli drugie Detroit, trzeba równomiernie na różne sprawy wydawać kaskę, do teatru też chodzi mało ludzi, tylko elita, więc co, też zaorać i postawić jadłodajnię dla patologii?
~peacemaker 6-08-2013 15:23
jedna z niewielu w ostatnich czasach pozytywna rzecz w tym mieście. Trzeba nam więcej inwestycji które spowodują, że będzie co robić w JG. jeszcze żeby te nieszczęsne termy skończyli, jeszcze kilka ścieżek rowerowych, może tor motocrossowy, może kręgielnia z prawdziwego zdarzenia, jakiś basen większy od kałuży pod tesco.... ehhh się człowiek rozmarzył........ byłoby pięknie. A za tą konkretną inicjatywę BRAWO !
~Marcin Em 6-08-2013 15:34
Dokładnie TAK Panowie! :) Swoją drogą, piękna wizja aby turyści mogli z Harrachova pociągiem dojechać na dworzec do JG a z tamtąd np PAROWOZEM do Karpacza, podrodze sącząc piwko w wagonie restauracyjnym! PIĘKNA WIZJA ! Jestem mega przekonany że region by na tym tyle zyskał że szok! nie oszukujmy się, na te chwile jedyna deska ratunku dla nas to TURYSTYKA! wykorzystajmy to! Mamy mnóstwo poniemieckich perełek które dla nas są nie istotne i nie ważne "bo to Hitlerowskie" a Niemcy chętnie by to traktowali jako punkt w przewodniku po naszym regionie!
~Harnaś Sud. 6-08-2013 17:13
Smutne jest to, co dzieje się w ostatnim czasie na Chojniku. Niedawno słyszeliśmy o planach wybrukowania drogi na Chojnik. Teraz ta ścieżka nartorolkowa pokryta asfaltem, z wielkim parkingiem i budynkami nie wiadomo do czego. W artykule czytamy o kolejnych planach: lodowisku, strzelnicy z celownikiem laserowym oraz dalszej rozbudowie asfaltowych dróg. I co dalej: kolejka linowa na zamek Chojnik? Nie zapominajmy, że całe wzgórze objęte jest ochroną w Parku Narodowym! Przed utworzeniem parku był tu rezerwat, chroniący najcenniejszy w Karkonoszach fragment naturalnej buczyny wraz z bogatym runem z licznymi chronionymi gatunkami. Jak szybko można zniszczyć ten piękny fragment Karkonoszy.
~Harnaś Sud. 6-08-2013 17:19
Cd. Jak szybko można zniszczyć ten piękny fragment Karkonoszy. Potrafię zrozumieć, że droga dojazdowa na zamek wymaga remontu, ale do budowy ścieżek nartorolkowych czy strzelnic jest wiele innych miejsc, niekoniecznie cennych przyrodniczo. Sprawa ewidentnie nadaje się do prokuratury - to wstyd, żeby Karkonoski Park Narodowy pozwalał na taką dewastację tego pięknego i cennego przyrodniczo zakątka. Powinny również zaintersować się tematem media - mam na myśli ogólnopolskie, zainteresowane sprawami ochrony przyrody, a nie lokalne, robniące "pod" lokalnych baronów. Sam jeszcze dziś wyślę informację w tej sprawie do kilku gazet, w miarę swoich możliwości postaram się zainteresować tym skandalem media. Zachęcam też do tego wszystkich, którym sprawy ochrony przyrody w Karkonoszach nie są obce.
~ 6-08-2013 18:03
@ Marcinek ..Oj robole niewolniki pracujta ale wara od mnie ... dziś jest 34 w cieniu walcz ty... ja se poleżę..
~rrr 6-08-2013 18:22
do;harnaś sucz; powiem tylko tyle jesteś kolejnym eko-oszołomem i proponuję ci zamiast iśc ztym do prokuratury , weż łańcuch i przykuj się ze swoimi popapranymi ekologami do drzewa na znak protestu . Dla pana Panie Zbyszku wielkie podziękowania za pracę i bezinteresowne zaangażowanie w sprawy naszej społeczności dla Pana i wszystkich którzy nie szczędzili swojego cennego czasu na rzecz nas wszystkich wielki szacunek iwszelkiej pomyślności dalszej i owocnej pracy....... i jeszcze do harnasia szybciutko to wszystko odszczekaj i przeproś tych wszystkich na których chcesz donieśc to może zapomną coś ciołku napisał ,i jeszcze jedno wszystkie takie przedsięwzięcia muszą posiadac zgodę i uzgodnienia środowiskowe więc czuwa nad tym PINB wJeleniej górze bo także jest to realizowane ze środków unij
~AnnaP 6-08-2013 18:35
Do 18:22: Żal mi ciebie człowieku. Naprawdę. Potrafisz kogoś, kto walczy o uchronienie cennej przyrody przed piłami i asfaltem tylko zwyzywać i obrzucić błotem. Ciekawe, że również na drugim lokalnym portalu bez przerwy odzywa się jakaś osoba, która obszczekuje wszystkich wypowiadających się krytycznie o tej inwestycji. Jakiś urzędnik zaangażowany w projekt? Czy tylko zbiegiem okoliczności jest, że najpierw pan Zawiła oddał Karkonoskiemu Parku Narodowemu praktycznie za darmo pałac w Sobieszowie, a teraz miasto inwestuje na terenach KPN-u nie zawsze przemyślanymi inwestycjami? Jak tak ma wyglądać "współpraca" pomiędzy miastem i Karkonoskim Parkiem Narodowym to dziękuję. Popieram Harnasia i wszystkich, którym zależy, żeby nie zniszczyć największego skarbu jaki mamy - pięknej przyrody.
~jeż do rrr 6-08-2013 18:45
Jeśli takich mecenasów posiada " ścieżka" ,to wróży to jej jak najgorzej.Trzeba max złej woli i zacietrzewienia, a takze specyficznego potencjału intelektualnego,żeby na stanowisko prezentowane przez Harnasia, odpowiedzieć w taki sposób tj WRRRRR
~izerus 6-08-2013 18:51
Popieram Harnasia i też uważam, że należałoby zawiadomić instytucje nadzorujące działalność K.P.N. t.j. prokuraturę, media i Ministerstwo Środowiska. STOP DLA BEZMYŚLNEGO NISZCZENIA I BETONOWANIA GÓR !!
~Marcin Em 6-08-2013 18:52
@Harnaś Sud. Jak już sklecisz jakieś te pisemko to zamieść najciekawsze fragmenty i tutaj, niech wszyscy się pośmieją z Twojego problemu ;) Szukasz problemu w pięknej inicjatywie! Ja nie wiem czy Ty gdziekolwiek bywałeś w świecie ale to nie jest żadna nowość że nawet w ścisłych rezerwatach są zrobione eleganckie, porządne ścieżki dla pieszych... TO JEST NORMALNE - w ten sposób można dbać o jaki kolwiek poziom świadomości "mas" na temat parków, "terenów zielonych", przyrody - tak że w naszym regionie! na pewno będą pojawiali się tam spacerowicze w weekendy bo znacznie przyjemniej spacerować po eleganckich ścieżkach w lesie niż po współczesnych domach kultury miejskiej typu: "tesco", "biedronka" itp. Jeszcze raz BRAWA za wytrwałość wszystkim wspierającym ten projekt!
~do 18:52 6-08-2013 19:51
@Marcin Em: Prędzej pośmiejemy się z twojej głupoty. Asfaltowa droga w lesie - rzeczywiście "wspaniała" trasa spacerowa. Pewnie nigdy nie byłeś w górach. Podjedź kiedyś w czeskie Karkonosze, tam jest mnóstwo wyasfaltowanych dróg, zobaczysz jak przyjemnie wędruje się po czymś takim. Biedny mieszczuch, dla którego wyznacznikiem cywilizacji jest asfalt. Bardzo dobrze że u nas udało się zachować naturalne drogi w górach. I żeby nie było, że to tylko my jesteśmy "zacofani" - polecam świeży artykuł z czeskiego portalu, w którym autor zachęca Czechów do wędrówki po naszych Gorcach, zachwalając m.in. to, że u nas w przeciwieństwie do czeskich gór nie ma jeszcze asfaltowych szlaków: http://cestovani.idnes.cz/gorce-a-polske-karpaty-067-/kolem-sveta.aspx?c=A130731_163106_kolem-sveta_tom
~peacemaker 6-08-2013 21:10
najlepiej ogrodzić te piękne góry i zamknąć na kłódkę, nikogo nie wpuszczać żeby się nie zniszczyły. Taki tor to normalnie wpłynie na Karkonosze co najmniej jak fukushima. A te 2 kilometry (niecałe) asfaltu to początek budowy autostrady na śnieżkę i trasy szybkiego ruchu na Szrenicę. Ludzie puknijcie się w czoło.....
~ja 6-08-2013 21:34
do Harnaś i jemu podobnych......... asfaltowa droga jest na gruntach Miasta a mineralna na obrzeżu KPN, ten cenny ekosystem to jeszcze w ubiegłym roku był polem obsianym owsem.... jeśli już chcecie protestować i donosić gdzie się da to przynajmniej odróbcie lekcje, wycinki objęły głównie krzaki i samosiejki a nie tak jak utrzymujecie buki i inne stare cenne drzewa. Przez takich baranów jak wy cieszą się Czesi, którzy wygarniają od polskich narciarzy, turystów megaszmal, który mógłby pozostać po tej stronie gór i nie musielibyście lamentować o zupki i datki dla potrzebujących, którzy w większości i tak mają w d.... wszelaką pracę....ale każdy ma prawo do swojego zdania, jeśli uważacie, że popełniono jakieś przestępstwo to nie mówcie żeby ktoś zawiadomił prokuraturę, zróbcie to sami ....
~ja cd 6-08-2013 21:41
ale oczywiście tego nie zrobicie, malkontenci, nieroby, wiecznie niezadowoleni krytykanci wszystkiego i wszystkich nie są od działania, łatwiej wylewać anonimowo frustracje na takim portalu a i odwagi cywilnej pokazać nie trzeba.... całe szczęście, że są ludzie którym się chce i nie oglądają się na szczekające kundelki...... KARAWANA IDZIE DALEJ... pozdrawiam p. Zbyszka i wszystkich z Karawany....a reszcie życzę żeby rozum w końcu wrócił........................
~cityzen 6-08-2013 21:57
2 km kosztowalo 4 melony??? czyli metr tego chodnika kosztował 2000zł, niech sie ktoś wypowie czy to tanio czy drogo???
~@ 6-08-2013 22:09
Ale Szanownym Redaktorom nie przyszło do glowy, ze mozna zamiast nudnych zdjęc pokazać szkic trasy? Ech, Jelonka, Jelonka...
~ja 6-08-2013 22:17
to może ja się wypowiem, gdybyś czytał(a) uważnie i ze zrozumieniem i obejrzał(a) foty to by może dotarło (a wystarczy się troch skupić), że jest tam jeszcze budynek z pełnym wyposażeniem, parkingi, cała infrastruktura techniczna ( ta pod ziemią i ta nad nią), kilometr utwardzonych i zabezpieczonych balami skarp, architektura(ławki, stojaki na rowery itp) i wiele innych elementów..... tanio może nie jest ale Wykonawca nie musi kombinować żeby zarobić cokolwiek, no i Unia płaci....
~Marian2 6-08-2013 22:20
Ja p........., ja chyba żyję w jakimś matrixie, cudowna i wspaniała inicjatywa (Bravo Panie Zbigniewie) a tu jakieś zakompleksione trolle ciągle narzekają. Ktoś narzeka na ekosystem,ktoś się pyta ile to kosztuje, ludzie ogarnijcie się, co macie tak dużo inwestycji w jeleniej górze? Każda, powatrzam każda inwestycja w jelonce jest na wagę złota. Malkontetom mówię zdecydowanie nie!!!!
~mc 6-08-2013 22:22
do cityzen :dodaj infrastrukture ,parkingi,budynek to ile ci wyjdzie ... .?!
~mc 6-08-2013 22:26
Wielki szacunek i poparcie dla Pana Zbyszka
~do ~ja 6-08-2013 22:39
Jesteś przedstawicielem inwestora? To kup sobie mapę to może zorientujesz się, że CAŁA TRASA, ZA WYJĄTKIEM NIEWIELKIEGO FRAGMENTU PRZY SIEDZIBIE KPN, LEŻY W GRANICACH PARKU NARODOWEGO !!
~do ~ja 6-08-2013 22:45
Więc przestań obracać kota ogonem i najpierw dowiedz się szczegółów. Byłem na miejscu budowy i widziałem mnóstwo wyciętych drzew. WIĘC PO CO KŁAMIESZ ?? generalnie tak jak już to napisano: jest wiele innych miejsc, gdzie mozna budować takie rzeczy, niekoniecznie musi być to teren parku narodowego. Na rolkach można sobie pojeździć na każdym równiejszym placu albo wybudować ścieżkę w innym miejscu a do nart nie potrzeba asfaltu. BZDURNA INWESTYCJA I NISZCZENIE PRZYRODY !! Podjarało się paru dupków że będą mieli inwestycję, a że niszczy się przyrodę to już ich ograniczone móżdżki nie są w stanie pojąć. Wyrazy współczucia. NIE DLA NISZCZENIA PRZYRODY I NATURALNYCH LASÓW !! A ignorantom proponuję wybrać się na miejsce i samemu sprawdzić, bo mocni są tylko w gębie a o faktach nie mają pojęcia.
~ja 6-08-2013 22:47
sam sobie kup mapę, w przeciwieństwie do Ciebie wiem o czym mówię, ta inwestycja to nie tylko trasa ale i teren z budynkiem i parkingami, więc nie wybieraj tylko tych danych, które Ci pasują, a sama trasa już tam była, teraz jest tylko odbudowywana. p.s. nie jestem przedstawicielem inwestora. pozdrawiam
~ja 6-08-2013 23:01
ograniczony to Ty jesteś, brak Ci perspektywy, wyjdż ze swojej ciasnej norki, pojedz gdzieś, pooglądaj np do Czechów albo Słowaków, zobacz jak to jest na świecie...do Austrii albo innych alpejskich państw nie namawiam , bo to kosztuje i trzeba by się wziąść do roboty a to jakby trudniejsze niż warcholstwo i bicie piany na jelonce..... p.s. Ty byłeś a ja mam zdjęcia tych drzew, będę się trzymał swojej wersji.... nawet na Gestapo........
~sef 6-08-2013 23:42
A ja mieszkam w Sobieszowie kolo tej trasy. I biegam tam parę razy w tygodniu. Niczego nie wycięto. Trasa powstaje na bazie ścieżki, która już wcześniej była wytyczona w tym miejscu. Nie wiem jak tą inwestycję można nazwać dewastacją Zanim się, krytykancie, odezwiecie, przyjedźcie na miejsce i zobaczcie. Natomiast denerwuje mnie co innego: dlaczego trzeba było koło ścieżki wystawić wielki budynek, biura, parkingi? To on pociągnął koszta inwestycji. Nie lepiej było wybudować drugie tyle trasy? Niedługo jak ktoś zechce postawić na osiedlu stół do ping ponga to obok biurowiec dla kadry będzie musiał stać.
~JG 6-08-2013 23:45
@Ja: Ile ci zapłacono, żebyś bronił tej inwestycji ? Ważne jest to, że trasa jest na terenie KPN, ile to już drugorzędna sprawa. A słuszałeś o czymś takim jak otulina ochronna parku narodowego ? Pewnie nie. Jak dla ciebie wyasfaltowanie gór to jest przejaw "szerokich perspektyw" to musiało coś ci się na mózg rzucić. znalazł się "światowy" ... Jarają cię buldożery w lesie ? Wyrazy współczucia, żal mi ciebie człowieku, bo tak naprawdę masz bardzo zacofane poglądy. Stop asfaltowi w górach !
~sef 6-08-2013 23:58
Nic mi nie zapłacono. W sumie szkoda, kasa by się przydała. Ale- jak napisałem- mieszkam obok. Słyszałem o otulinie. I co z tego? Nie napisałem nic o perspektywach. Nie jarają mnie buldożery. Od siebie powiem tyle: naucz się, głupku, że dyskusja polega na posługiwaniu się argumentami, a nie eksponowaniu emocji. Dobranoc.
~sef 7-08-2013 0:02
Nic mi nie zapłacono. W sumie szkoda, kasa by się przydała. Ale- jak napisałem- mieszkam obok. Słyszałem o otulinie. I co z tego? Nie napisałem nic o perspektywach. Nie jarają mnie buldożery. Od siebie powiem tyle: naucz się, głupku, że dyskusja polega na posługiwaniu się argumentami, a nie eksponowaniu emocji. Dobranoc.
~JG 7-08-2013 0:33
@Sef: Sam jesteś głupkiem, skoro nie docierają do ciebie argumenty o ochronie przyrody. Tu masz argument - art. 15, pkt 1, ppkt 1 Ustawy o ochronie przyrody z 2004 r.: "W parkach narodowych oraz rezerwatach zabrania się budowy lub rozbudowy obiektów budowlanych i urządzeń technicznych, z wyjątkiem obiektów i urządzeń służących celom parku narodowego albo rezerwatu przyrody". Ścieżka dla rolek i parking w żadnym zakresie nie służą celom parku narodowego i ochrony przyrody. Najpierw zorientuj się w przepisach prawnych, zanim następnym razem wyzwiesz tych, którzy przestrzegają litery prawa i dbają o ochronę przyrody. Typowe prowincjonalne buractwo: zniszczyć, zabetonować, bo "każda inwestycja jest na wagę złota". Nie każda - każdy kto tak myśli, jest ograniczonym ignorantem.
~do ~sef 7-08-2013 0:40
Człowieku, jaki z ciebie internetowy pieniacz. Podskakujesz jak wściekły kundelek, który głośno szczeka, a mało rozumie. Jakie ty masz argumenty? Nie masz żadnych. Za to najwięcej się tu udzielasz, skąd wniosek, że musisz być osobą bezpośrednio zaangażowaną w tę pożal się Boże "inwestycję". Rozumiesz ty w ogóle po co tworzy się parki narodowe?
~K_asia1 7-08-2013 9:36
2 km trasy za 4 mln zł??? Ja chyba śnię. Na unijnej kasce można się nieźle dorobić. I jeszcze jedno: 2 km tras i parking na 20 autokarów i prawie 50 samochodów osobowych??? Po co do ...? Parkingów w Sobieszowie jest bardzo dużo, więc nie dla tych, którzy idą na Chojnik.
~K_asia1 7-08-2013 9:45
Zapomniałam dodać (jako osoba biegająca na biegówkach i mieszkanka Sobieszowa) że przez znaczącą część sezonu w Sobieszowie absolutnie nie ma warunków do uprawiania narciarstwa. Po prostu brak odpowiedniej ilości śniegu. Przy współczesnym sprzęcie trasa musi byś właściwie przygotowana, a to się da zrobić tylko jeśli jest właściwa ilość śniegu. Chyba, ze te jaja co je słyszałam to prawda, tzn. że śnieg będą dowozić ciężarówką.
~mieszkanka 7-08-2013 12:16
Też uważam, że to kompletnie bzdurna inwestycja. Ci którzy bronią tej inwestycji, prezentują poziom zakompleksionych prowincjonalnych ignorantów ekologicznych, którym wydaje się, że jak się wytnie ileś drzew i wyasfaltuje drogi, to turyści będą walić do nas drzwiami i oknami. A jest dokładnie na odwrót! Dlaczego nie przebudowano w ten sposób na przykład zarośniętych dróg pomiędzy Sobieszowem a Piechowicami, powyżej drogi nr 366? Teren praktycznie taki sam, a poza obszarem parku narodowego. U nas niestety jest tak, że jak coś się inwestuje w górach, to koniecznie w parku narodowym, przez co parki narodowe są przesycone zagospodarowaniem turystycznym a reszta świeci pustką. A powinno być dokładnie na odwrót! Typowa polska bezmyślność i kompleksy, a może... pójście na łatwiznę?
~mieszkanka 7-08-2013 12:23
Jako trasa dla rolek też świetnie nadawałaby się na przykład któraś z dróg gruntowych pomiędzy Sobieszowem a Cieplicami, pomiędzy stawami albo nad Wrzosówką. Wystarczyłoby tylko którąś wyasfaltować. Obecnie drogi też bardzo zaniedbane. Narciarzom biegowym asfaltowe drogi są niepotrzebne -oni świetnie sobie poradzą bez asfaltu. Ciekawe, kto będzie utrzymywał te trasy, gdy skończą się pieniądze z Unii? Jakoś nie wierzę, że będzie tam codziennie jeździł ratrak, a śniegu tak jak zauważyła przedmówczyni, przez większość zimy jest za mało. Z niepokojem obserwuję to co się dzieje ostatnio w Karkonoszach, pan dyrektor Raj powinien mocno beknąć za to, co się wyprawia w ostatnich latach w Karkonoskim Parku Narodowym pod jego okiem. Panie dyrektorze, park narodowy to nie park miejski!
~Marcin Em 7-08-2013 18:53
Ale Wy jesteście płytcy! Przez takich EKO-czubów autostrady w polsce kosztują tyle ile kosztują-NAJDROŻEJ W EUROPIE-kładki dla żab, innych ślimaków i ciekawe co jeszcze... aż dziwne że nie ma tuneli nad drogą aby komarów nie zabijać... hmmm a może któreś z Was ma już skrzętnie opracowane wyliczenia ile to biednych, niewinnych istotek ginie na każdym cm^2 tablicy rejestracyjnej :P ??? Kpina jakaś normalnie! co Wam po tych kilku drzewach ? Ja jak najbardziej jestem za tym aby inwestycje jak najbardziej rozbudowywać! może kiedyś będzie szansa stworzyć trasę do Przesieki(i Karpacza przez Borowice?) a i do wspomnianych Cieplic by nie zawadziło... Fajnie jak by nikt nie komplikował i dało by się to rozwinąć do poziomu Jakuszyc! Jakuszyce nie mają możliwości rozwoju, SOBIESZÓW MA!
~do Marcin Em 7-08-2013 19:35
~Marcin Em, właśnie pokazałeś, jaki z ciebie prostak i prymityw. Widać, że ekologia jest ci całkowicie obca. Pieniądze przeznaczone na lata twojej edukacji zostały zmarnowane. Żałuję, że tacy ludzie są mieszkańcami naszego regionu cechującego się piękną przyrodą. A równocześnie nie dziwię się, że w górach znaleźć można tyle śmieci, skoro tacy ludzie z tak prymitywnymi poglądami żyją tutaj i mają czelność wygłaszać swoje poglądy. Żal mi ciebie, naprawdę.
~joanna-j 7-08-2013 20:10
Nareszcie dzieje się coś pozytywnego, szkoda tylko, że jest tylu zawistników. Pełen podziw dla osoby, która potrafi to zorganizować na przekór naszej wspaniałej biurokracji.
~kubek 7-08-2013 21:52
Coś pozytywnego czyli wycinka drzew i asfaltowanie dróg leśnych? Panienko, nie wiesz co piszesz.Pewnie nigdy nie byłaś w górach a d... ruszasz tylko wtedy, gdy jest asfalt, bar i wieeelki parking. Prawdziwi turyści i narciarze nie potrzebują asfaltu w górach.
~ 7-08-2013 23:06
Te wszystkie posty antyekologiczne pisze chyba jedna i ta sama osoba. Nie wierzę, że nasze społeczeństwo może być aż tak głupie ... Zapewne jakiś ... p. Z., bo tylko ktoś taki może piać z zachwytu nad wycinką drzew w parku narodowym.
~Ns 7-08-2013 23:31
Narciarze nie potrzebują asfaltu? A jak wg Ciebie trenują latem? Na śniegu? Jeżdżą na nartorolkach po drogach ogólnodostępnych, co jest dla nich niebezpieczne. Chcemy mieć dobrych sportowców, ale po co im baza - niech ćwiczą na łące? Żeby w przyszłości zawodnik osiągał sukcesy, musi zacząć jak najwcześniej. Nie chciałabym, żeby dzieci i młodzieży trenowały obok samochodów. Kilku malkontentów narzeka, że nie tu, nie tak, itd. A sami co zrobiliście dla miasta? To że jesteście - to za mało! Panie Zbyszku - szacunek za wiele lat pracy na rzecz regionu i jego rozwoju! Proszę nie zwracać uwagi na pieniaczy, którzy są mądrzy tylko nad klawiaturą, bo na więcej im zapału nie starcza. Powodzenia w dalszych projektach!
~Elaa 8-08-2013 1:01
Ośrodek treningowy dla sportowców w parku narodowym? Ciekawe... Czy Minister Środowiska o tym wie? "Karkonoski Park Narodowy" wycina pierwotne drzewostany bukowe, żeby wybudować ośrodek treningowy dla sportowców" - już widzę te tytuły w gazecie. Ciekawe czy wierne pieski pana Zbyszka będą z takim samym zapałem szczekać, gdy będą musiały odpowiadać na pytania dziennikarzy, oczywiście już nie anonimowo, ale pod własnym imieniem i nazwiskiem.
~ 8-08-2013 2:39
Przerażająca jest ciemnota ekologiczna części mieszkańców naszego regionu.
~Ns 8-08-2013 11:58
Elaa Gdybyś się zainteresowała trochę bardziej, dowiedziałabyś się, że nie w parku, ale obok niego. A to już ogromna różnica. I nie nazywaj tu ludzi pieskami, bo Ciebie nikt tu nie obraża. Trochę kultury! Dyskusja nie polega na obrażaniu innych. Chyba, że nie masz argumentów.
~do wyżej 8-08-2013 13:44
To może najpierw ty sam zorientuj się w temacie, bo nawet na zdjęciach widać, że trasa nartorolkowa mija tabliczkę oznaczającą park narodowy. Po co to wciskanie kitów?
~ 8-08-2013 14:52
Bezsensowna inwestycja. Już pomijając sensowność budowy tras nartorolkowych w miejscu, gdzie przez pół zimy nie ma śniegu, a jak jest to kilka centymetrów na krzyż - ale: kto będzie dbał o to, gdy skończą się pieniądze z Unii? Trasy biegowe trzeba codziennie ratrakować (nota bene skąd organizatorzy wezmą ratrak?), co kosztuje. Do obsługi tego budynku potrzeba przynajamniej kilku osób (dodatkowe etaty), no chyba że będzie on stał zamknięty na głucho. Pewnie będzia tak jak z Grzybkiem, gdzie też Unia dała pieniądze na remont, a teraz przez pół roku stoi zamknięty na trzy spusty a miasto zupełnie nie ma pomysłu na jego wykorzystanie. Polak myśli, że jak Unia rzuci groszem to trzeba łapać, bo za darmo. A to nie jest tak. Zawsze jest wkład własny gminy, poza tym trzeba to później utrzymywać.
~K_asia1 9-08-2013 10:34
Ja nie jestem "szalejącą ekolożką" ale jeżdżę na biegówkach. Jeszcze raz piszę - w Sobieszowie nie ma warunków. Za mało śniegu!!! Sprzęt średniej klasy dla amatora to ok. 1500 zł, każdy, najmniejszy nawet kamyczek na trasie ten sprzęt niszczy, kto zaryzykuje? W sytuacji, gdy Jakuszyce z super warunkami pod nosem? Jakuszyce, gdzie przyjeżdżają ludzie z całej Polski? Chyba, że jak słyszałam, ciężarówką będą ten śnieg przywozić. To głupota jakich mało, i kto za to zapłaci?
~- 9-08-2013 10:46
a ja myślę, że chodziło o pretekst - aby móc postawić ten budynek wraz z parkingami obok. Tam będzie restauracja, wszystkie autokary i turyści idący zwiedzać Chojnik tam zaparkują. Odbierze to mieszkańcom Sobieszowa środki uzyskiwane z ruchu turystycznego kosztem cwaniaków którzy to wymyślili. Prawdopodobnie bez tego niby celu sportowego (społecznego) nie można było w tym b. atrakcyjnym miejscu nic wybudować (otulina KPN). Ktoś to fajnie sobie wymyślił.
~do 10:46 9-08-2013 11:03
K_asia1: Myślę, że masz rację, jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Nikt by nie budował 2 km trasy za taką kasę.
~- 14-08-2013 10:24
Byłem zobaczyć ostatnio tam na spacerze - i wcześniej tego nie zauważyłem - ta niby trasa nartorolkowa nie tworzy nawet pętli ! Czyli jak się pokona te 2 km (cóż to jest dla sportowca), ściągamy rolki i na piechotę chodnikiem, po schodkach, a potem drugą stroną ulicy zasuwamy ok 200 m aby dojść do punktu z którego wystratowaliśmy przed chwilą tj. na początek trasy. Jak na razie nie ma śladu budowy jakegokolwiek łącznika. Tak to sobie wymyślili. To raczej zabawne.
~biegacz 14-08-2013 12:25
lepiej chodzic po ... sciezkach i to bedzie ekologicznie
~FscherJakuszyce 30-05-2015 10:20
Uwaga: darmowy test najnowszych Nartorolek Fischer! Miejsce: Tor nartorolkowy Sobieszów, w dniu 13 czerwca 2015 Wszystkich chętnych, zapraszamy do komentowania pod postem! Spośród zgłoszeń wylosujemy uczestników. Liczba miejsc ograniczona! https://www.facebook.com/nartybiegowejakuszyce/posts/1581526755433847

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

PiS ujawnił listy kandydatów

W Karpaczu działo się!

Wichura nie narobiła szkód

Jacek Sutryk i Jerzy Łużniak o 21 tezach

Odpust na szczycie

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
526
Tak
86%
Nie
9%
Nie mam zdania
5%