MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Biegacze narciarscy apelują do pieszych

Wiadomości: Polana Jakuszycka
Sobota, 11 stycznia 2020, 8:00
Aktualizacja: Wtorek, 14 stycznia 2020, 9:51
Autor: WAC
Fot. Stowarzyszenie Bieg Piastów
Stowarzyszenie Bieg Piastów ruszyło z kampanią informacyjną, mającą zachęcać pieszych do niezadeptywania narciarskich tras biegowych.

U progu sezonu narciarskiego przy trasach biegowych w Jakuszycach pojawiły się znaki zakazujące wstępu na nie osobom z psami oraz z sankami. Znaki zakazują też zadeptywania śladów założonych na trasach narciarskich. Jednocześnie Stowarzyszenie Bieg Piastów zaprasza pieszych do korzystania z wygodnej drogi na Orle. Zaczyna się ona po prawej stronie szosy (patrząc od strony Szklarskiej Poręby), za ogrodzeniem budowy. Gospodarze Polany Jakuszyckiej zapowiadają też rychłe podanie kolejnych propozycji świetnych, wygodnych, utwardzonych tras tylko dla pieszych.

Osoby z saneczkami zapraszamy na Polanę Maliszewskiego - informuje Stowarzyszenie Bieg Piastów. - To ten rozległy teren po prawej stronie po wjeździe do Jakuszyc od strony Szklarskiej Poręby, blisko parkingów. Dopóki nie robimy na Polanie Maliszewskiego narciarskiej trasy biegowej, cała jest dla Was, szanowni rodzice z dziećmi. Gdy spadnie dużo śniegu i będziemy tę trasę przygotowywać, dla rodzin z sankami wydzielimy teren (i ogrodzimy go). Świetnym miejscem na sanki jest też stok Wiciarka przy szosie z centrum Szklarskiej Poręby do Jakuszyc. Po prawej stronie, z darmowymi zatokami do parkowania.

Twoja reakcja na artykuł?

17
44%
Cieszy
0
0%
Dziwi
1
3%
Nudzi
0
0%
Smuci
9
23%
Złości
12
31%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Awanturował się w sklepie

Prezydent Duda odwiedzi Jelenią Górę

KOD czeka na prezydenta Dudę

Komentarze (66) Dodaj komentarz

~gość45 11-01-2020 8:49
Piesi to jedna sprawa ale dla Mnie większym problemem są debile na nartach którzy nie zwracają na nikogo uwagi ,to są trasy rekreacyjne dla każdego a nie tory wyścigowe jak chcę pobiegać na maksa to wbijam na polanę 6-7 rano jak nie ma ludzi potem trzeba się dostosować do reszty
~ 11-01-2020 13:35
do: ~gość45 (8:49)
reszta niech się zachowuje kulturalnie i zgodnie z zasadami ruchu, to będzie ok.
~ 19-01-2020 16:39
do: ~gość45 (8:49)
Trasa Orle dla turystów ale niech nie zadeptują zrobionych torów
~seriooooo 21-01-2020 8:48
do: ~gość45 (8:49)
Dzieci się łatwiej dogadują w piaskownicy niż dorośli na śniegu. Ale to dorośli chcą ciągle pouczać dzieci.
~Yrezi Rewor 11-01-2020 9:26
...a ja apeluje do narciarzy (sam nim jestem od 25 lat) Drodzy narciarze, troszkę mniej agresji proszę!!! Pamiętam czasy gdy w Jakuszycach wszyscy się wzajemnie szanowali... Teraz nastaly (niestety) takie czasy, iż Jakuszyce są oblegane... W tym kolorowym tłumie pojawiają się niestety "czarne owce" 9 na 10 moich zimowych pobytów w Jaku to biegowki, ten jeden, to biegowki i mój psiak. Tak więc "uprzejmi" narciarze.., prosze łaskawie nie wydzielać swoich wykrzywionych w złości buziak, że to nie miejsce dla psiaka... Moim zdaniem bardziej to miejsce dla psiaka, niż egoistycznego agresywnego biegracza narciarskiego...
~ 11-01-2020 13:34
do: ~Yrezi Rewor (9:26)
też mam apel do narciarzy, a raczej drobne przypomnienie: nie stoimy na torach, zwłaszcza przy zjeździe z góry - rękawiczki można zmienić (czy odebrać telefon) schodząc na bok!!! nie blokujemy toru, bo akurat chcemy sobie pogadać, to tak jak z ruchem samochodowym - nikt nie staje na środku drogi bo coś chce wyciągnąć, tylko zjezdza na bok! niby proste i banalne a dla niektórych niewykonalne.
tomek44 13-01-2020 9:19
do: ~Yrezi Rewor (9:26)
No nie nie zgadzam się z Tobą. To nie jest miejsce dla psa, tylko tor do nart biegowych.
~Izer 11-01-2020 9:29
Jakuszyce zawsze były i będą dla WSZYSTKICH, czy nam się to podoba, czy nie...
~aaa 12-01-2020 16:41
do: ~Izer (9:29)
Tak , dla wszystkich: zimą dla narciarzy, a latem dla pieszych i rowerzystów.
~Hose 13-01-2020 0:13
do: ~Izer (9:29)
Tak. Tylko po co tam łazić ¿ Jedyny cel to brudne, drogie i śmierdzące Orle. Po drodze brak jakiejkolwiek widoków.
~ 13-01-2020 9:02
do: ~Hose (0:13)
no masz rację, nie chodź tam!!!
~zniesmaczony 18-01-2020 13:45
do: ~Izer (9:29)
Podstawowa, uniwersalna i powszechna zasada w ruchu to pierwszeństwo dla najsłabszego uczestnika i dostosowanie do niego prędkości, zwłaszcza przy wyprzedzaniu i wymijaniu. Kolejna uniwersalna zasada to kulturalne zachowanie wobec innych. A wyspecjalizowane aktywności realizujemy w wyspecjalizowanych miejscach (np, tory wyścigowe, skocznie itp). A Stowarzyszeniu Bieg Piastów proponuję - siebie, swoje prywatne włości ogrodźcie, a nie innych, Jakuszyce i tereny wokół nich nie będą przez was reglamentowane, woda sodowa się wam już przelewa uszami
~Ja 11-01-2020 10:41
Piesi mają pierwszeństwo
~ 11-01-2020 13:31
do: ~Ja (10:41)
ta, na autostradzie zwłaszcza
~Gosc 11-01-2020 11:46
Piesi wara od jakuszyc.
~Klar 12-01-2020 7:32
do: ~Gosc (11:46)
Ale prymitywny komentarz..... czego oczekiwać od autora takiego komentarza. Ja rozumiem , że autor-gość kupił sobie niedawno narty i chciał " błysnąć" przed innymi swoimi umiejętnościami....ale to nie powód do agresji i takiego zachowania. Boże zachowaj nas od narciarzy - świeżaków .....
~ 11-01-2020 11:52
Jakuszyce są oblegane, bo w Jeleniej i okolicach masowo sprzedają tereny zielone pod supermarkety, luksusowe blokowiska i pola golfowe na terenach zalewowych w Cieplicach. Niedługo będziemy druga Warszawa, a na spacery będzie trzeba jechać godzinę wcześnie.
~marek kanarek 11-01-2020 11:53
Piesi zgodnie z prawem mają pierwszeństwo tuż przed torem narciarskim, więc po co się napinacie narciarze:)
~ 11-01-2020 13:30
do: ~marek kanarek (11:53)
naprawdę? na stokach narciarskich też wchodzisz pod snowbordzistów i narciarzy i żądasz pierwszeństwa?
~marek kanarek 11-01-2020 14:31
do: ~ (13:30)
To był sarkazm;) ja nie chodzę po stokach, bo obce są mi sporty zimowe....
~STACH 13-01-2020 12:36
do: ~ (13:30)
Stoki narciarskie to tak jak tory, żużlowe, stadiony i tym podobne obiekty które łączy jedno ano ,że są albo prywatne albo dzierżawione za przez organizacje, firmy, kluby osoby prywatne itd. Tam obowiązują zakazy, nakazy ustanowione przez właściciela tudzież dzierżawcy e.t.c. Tereny leśne po których biegacie są terenami publicznymi ogólnie dostępnymi i jest to gwarantowane odpowiednimi ustawami. Zakaz wstępu ,ustanowić może i to po spełnieniu określonych warunków odpowiedni uprawniony organ administracji państwowej a w przypadku Jakuszyc organ Lasów Państwowych. A jak sobie ktoś wykupi lub wydzierżawi tereny t.zw. szeroko rozumianych tras biegowych to będzie mógł sobie zakazać wstępu pieszym na jego tereny . Nie pyszczcie zatem bowiem jak tak się jakimś cudem stanie to słono zapłacicie za korzystanie z tych tras bo opłata dzierżawna i zagospodarowanie to będzie niezły koszt. Szanujmy się wszyscy , piesi, narciarze i inni użytkownicy naszych pięknych państwowych lasów i oby nigdy nie zostały sprywatyzowane.
~18 sqandal 11-01-2020 12:12
…. i tu należy < przystanąć > Narciarze i piesi , wzajemne zrozumienie i …. uśmiech i po kłopocie .
~ 11-01-2020 12:54
A ja sobie tam śmigam rowerem i co mi zrobicie?
~Gosc 11-01-2020 21:07
do: ~ (12:54)
A Ty jestes jeszcze gorszy bo jak jest miekki snieg to niszczysz cala trase. Chcesz jezdzic? Wypad do karpacza/szklarskiej gdzie bedziesz mniej ludzi denerwował
~ 13-01-2020 17:38
do: ~Gosc (21:07)
Na taką odpowiedz, ja dam ci taką: wyp... w Alpy. Nasze góry są dal wszystkich, nie tylko dla garstki na sztachetach z płotu. Zadowolony?
~Izer 11-01-2020 13:01
Się usmiechniemy 😊
~kazia 11-01-2020 13:26
Stowarzyszenie Bieg Piastów nie przygotowuje tras ,nie zakłada torów a ratraki nie ubijają śniegu.Czy w Jakuszycach pojawią się pieski, sanki, rowery?
~Izer 11-01-2020 13:48
do: ~kazia (13:26)
O co Ci chodzi?
~kazia 11-01-2020 13:33
A najlepsi są panie i panowie instruktorzy.Stają z grupami kilku-kilkunastu ,gdzie chcą ,na środku trasy i szkolą .A cała reszta rowem ,a co tam.I tak co 200 metrów.
~nemo 11-01-2020 15:53
Na jakiej podstawie prawnej Stowarzyszenie stawia znaki zakazu na terenie L.P.
~Miko 11-01-2020 17:40
Niestety nastały takie czasy kiedy to apartamentowce zapelniane sa przez zadufanych w sobie pseudo narciarzy którzy ze sportem maja tyle do czynienia co nic. Nie wymagajmy kultury od nich bo oni po prostu nie maja elementarnej wiedzy na temat zachowania sie na stoku bądź trasie biegowej. Generalnie mam w glebokim poszanowaniu to co sie dzieje na polanie jakuszyckiej glowa do gory bedzie jeszcze gorzej. Gdzie ci ludzie z zatloczonej po brzegi Szklarskiej maja sie podziac. Gratulacje dla Miasta 😏 zycze powodzenia.
~Jak 12-01-2020 0:14
Ja dziś specjalnie tuptalam pomiędzy torami żeby nie zadrapać I nagle usłyszałam wypier..... zjazd.. ludzie to ja specjalnie idę tak żeby wam toru nie zadeptac A ten do mnie z ryjem... Dobrze że miałam dobry humor bo by w tym rowie że strumyczkiem leżał. Nie fajne zachowanie jak by trafił na buraka to strumyk byłby najmilszym zakończeniem jego trasy sorki zjazdu ..
~Izer 12-01-2020 6:50
Prawda w oczy kole "szanowni" narciarze.., tak, to wy jestescie źródłem "smrodu" w Jakuszycach...
~Edek 12-01-2020 8:18
Jeśli drogi/szlaki wszelkiego rodzaju znajdują się w zarządzie LP to wg. Ustawy o lasach każdy ma prawo do korzystania z nich. Chyba że nadleśnictwo zamkneło jakiś odcinek (ale zawsze podają powód i jeśli się da to termin kiedy będzie znów otwarty). Tak więc to nie są drogi TYLKO dla narciarzy, ale dla wszystkich ludzi uprawiających wszelakie rodzaje turystyki (włącznie spacery z psami-tylko na smyczy). Problem polega na braku szacunku z każdej ze stron... Mniej agresji że strony narciarzy i większą uwaga turystów pieszych na założone ślady...
~nemo 12-01-2020 10:15
do: ~Edek (8:18)
Wpis zgodny z prawem .
~krena 12-01-2020 18:38
do: ~Edek (8:18)
Taaaaak, więc myśliwi odstrzelający psy i dziki też powinni mięć wstęp. A już na poważnie -- zapraszam na stronę PTTK, które na okres sezonu narciarskiego ZAMKNĘŁO PIESZE SZLAKI w Jakuszycach.
~zniesmaczony 18-01-2020 13:55
do: ~krena (18:38)
szlak jest zlikwidowany, ale PTTK nie ma uprawnień, by zakazać chodzenia leśnymi drogami publicznymi. I wszystko! PTTK sobie może zamknąć czy zlikwidować szlak próbując skłócić pieszych z narciarzami, ale sami w ten sposób działają na własną szkodę, zrażając do siebie pieszych turystów, w tym swoich członków...
~krena 12-01-2020 12:56
Problem polega nie tylko na niszczeniu tras , ale też i na stwarzaniu przez pieszych niebezpieczeństwa. Narciarz niejednokrotnie jest bez szans gdy przy zjeździe za zakrętem trafia na ławę pieszych, albo pieszego z psem na długiej smyczy która podcina narciarza. To powoływanie się na to, że las jest dla każdego jest co najmniej nieprzemyślane, bo jak ktoś wyżej słusznie zauważył to samo mogłoby dotyczyć terenu dróg publicznych, a jednak żaden pieszy nie spaceruje jezdnią drogową, o autostradzie nie wspomnę. W tym wszystkim jest sporo hipokryzji pieszych i takiego sarmatyzmu w myśl którego "nikt mi nie będzie mówił gdzie mam chodzić" Przecież w górach jest sporo szlaków i tras po których nie biegają narciarze. Czemu spacerowicze nie wybierają tych tras? Wiadomo -wygodniej idzie się po trasie którą zrobił ratrak, i o to właśnie chodzi , że ten ratrak zrobił trasę dla narciarzy a nie dla pieszych. Wystarczy to zrozumieć.
~nemo 12-01-2020 17:20
do: ~krena (12:56)
Czyli w Polsce prawo nie obowiązuje?
~krena 12-01-2020 19:32
do: ~nemo (17:20)
Ależ obowiązuje. W tym tylko rzecz, żeby nie egzekwować swoich praw na złość i na przekór innym. Trasy narciarskie w Jakuszycach to nie jedyne szlaki spacerowe w Karkonoszach. A jeśli już tak ktoś chce przestrzegać prawa to zapraszam na stronę PTTK, żeby dowiedzieć się że PTTK oficjalnie zamknęło szlaki piesze w Jakuszycach na sezon zimowy.
~nemo 12-01-2020 19:43
do: ~krena (19:32)
Szlaki są na terenie zarządzanym przez L.P . Nieznajomość prawa nie zwalnia od przestrzegania go. PTTK jest jedynie ,,dzierżawcą".
~Izer 12-01-2020 21:35
do: ~krena (12:56)
Głupoty piszesz ☺
~STACH 13-01-2020 12:52
do: ~nemo (19:43)
Wydaje mi się że PTTK jest dzierżawcą schronisk i chyba nie jest ani właścicielem terenów ani dzierżawcą terenów na których sobie pooznaczało trzema paskami szlaki turystyczne. Zatem może mnie prosić abym tamtędy nie chodził bo może mi się zwalić lawina na głowę. Od zabraniania wstępu na określone tereny są inne służby.
~DarioW 14-01-2020 6:27
do: ~nemo (17:20)
Czyi nie rozumiesz paru dłuższych zdań i już wpadasz w histeryczne tony?
~nemo 12-01-2020 19:48
Jedynym wyjście z sytuacji jest sprywatyzować lasy państwowe .
~Kopernik 12-01-2020 20:54
Stowarzyszenie ... , że głowa boli. Prawda jest taka, że obecny zarząd nie potrafi zarządzać, bo... popiera tylko jedną stronę, winiąc pieszych, a nie jest w stanie zapanować nad nadmiarem narciarzy, często nie potrafiących biegać, a także z agresją z ich strony. Problem leży w tym, że jeszcze 20 lat temu Polana nie była tak oblegana, dzięki czemu było miejsca zarówno dla jednych, jak i drugich. Fakty też są takie, że nie było tylu z PO, WR którzy żeby poszpanować pokupywali sobie narty i udają przed znajomymi że są drugą Kowalczyk. Ci co mają umiejętności i robią to dla pasji jest mniejszość. Nie muszę przypominać, że kultura tych drugich jest o wiele wyższa. Dlatego wina leży po stronie Stowarzyszenia, które nie potrafi ogarnąć nowej sytuacji. Zamiast zakazywać ruchu pieszego na określonych szlakach, wystarczyło by podzielić trasy na część dla biegaczy a część dla pieszych, odseparować jakimiś taśmami. Przypomnijmy, że trasy poza Polaną nie są własnością ani narciarzy ani Stowarzyszenia! Każdy ma prawo poruszać się po tych trasach, każdy!
~ 13-01-2020 9:09
do: ~Kopernik (20:54)
trasy w Jakuszycach to nie szerokie nartostrady, miejsca jest tam akurat na dwa tory w jedna i druga stronę i pośrodku dla łyżwowców. Pieszo można spacerować w wielu innych miejscach. Ciekawe, czy piesi byliby tacy tolerancyjni, gdyby latem bez przerwy mijali ich i tarasowali drogę nartorolkarze, przecież tez mają prawo, tak? Jak się okazuje myślenie i kultura wymaga wysiłku, dla wielu zdecydowanie ponad normę.
~Kopernik 13-01-2020 12:56
do: ~ (9:09)
Nie? Trasa Dolny Dukt koński ma z tego co pamiętam trzy trasy... Poza tym żaden problem to rozwiązać robiąc na wyższych trasach jeden kierunek, powiedzmy zjeżdzasz Górnym Faktem, a wjeżdzasz Dolnym. W ten sposób masz i trasę dla narciarzy, jak i trasę dla pieszych. Tylko trzeba pomyśleć a nie robić uprzywilejowaną jedną grupę. Powtórzę jeszcze raz - Góry Izerskie są wspólne dla wszystkich, a więc dotyczy to wszystkich tras!
~Kopernik 13-01-2020 12:56
do: ~Kopernik (12:56)
Miało być na węższych trasach.
~STACH 13-01-2020 12:59
do: ~ (9:09)
Gdybyś troszeczkę pomyślał to zauważyłbyś że latem na tych trasach jest tyle samo rowerzystów a może i więcej niż pieszych i jakoś atmosfery takiego chamstwa jak zimą nie ma. Może latem po prostu z gór korzystają spokoiejsi i mądrzejsi ludzie.
~Hose 12-01-2020 21:09
Promocja biegania na nartach doprowadziła do zapchania tras w Jakuszycach. Dotyczy to głównie łikendów. Biznes parkingowy i wypożyczalni jest tam priorytetowy.
~biegacz 13-01-2020 10:47
Wszystko zależy od ludzi. Na każdym odcinku zrobione są dwa tory, więc ruch do klasyka w obu kierunkach jest zapewniony.Obowiązuje ruch jak na drogach w Polsce PRAWOSTRONNY. Turyści z Londynu proszeni są o przypomnienie sobie przepisów.Pomiędzy torami do klasyka jest szeroki pas przeznaczony do stylu dowolnego oraz dla pieszych na którym swobodnie miną się np. pieszy z "łyżwiarzem" , pieszy z pieszym czy "łyżwiarz" z "łyżwiarzem". Niestety na śniegu trudno maluje się pasy i nikt ich nie namaluje więc każdy musi optycznie podzielić sobie tę przestrzeń na połowę , dokładnie tak jak na drodze.Należy tu zaznaczyć , że nie istnieje większa połowa jak niektórzy twierdzą. Podsumowując wystarczy , że wszyscy : narciarze klasyczni , piesi nawet z pieskami ale tylko na smyczy i narciarze dowolni będą poruszać się jeden za drugim a dla każdego znajdzie się miejsce. Do tego należy używać swojego pięknego uśmiechu i zwykłego pozdrowienia np.Hej. Pomagajmy też sobie na trasie . Ostatnio spotkałem Panią , która mocno zmęczona ( wracała już od Stanisława z Orlego a On nie szczędzi rumu do herbaty) próbowała zapiąć nartę czubem do tyłu.Inny Pan wypożyczył kije bez pętli i dziwił się , że mu to bieganie nie idzie ( co 50 m gubił kij) . Trochę życzliwości będzie dobrze. Do zobaczenia na trasie HEJ. P.S. Myślę , że jeden wywiad z duszą tego miejsca Panem Komandorem Julianem Gozdowskim załatwiłby temat raz na zawsze. Przy okazji Pozdrawiam Pana Juliana.
~Wilek 13-01-2020 18:47
Niestety - oto Polska właśnie. Sprawa tak oczywista, że o czym dyskutować. Jeżeli piesi mają łazić po torach zgodnie z prawem, to po co zawracać sobie głowę i ponosić koszty na zakładanie torów. Zostawić w diabły i niech się narciarze z pieszymi pałują. Jeżeli nie ma zawodów, zawodnicy i wyrypiarze nie mają żadnych przywilejów - jak sobie jakiś neofita człapie na biegówkach, to niestety należy go grzecznie wyprzedzać. Wystarczy trochę logiki.
~Logika 13-01-2020 20:20
Nie ma żadnych przepisów regulujących kwestię niezadeptywania śladów czytaj nie można za to karać - to kwestia poziomu i inteligencji. Stowarzyszenie niech się zastanowi - albo wpuszcza ludzi na trasy albo zakazuje wstępu i tutaj jest już bat na niesfornych i praca dla policji. Wystarczy troszkę się zastanowić i rozwiązanie z pewnością sie znajdzie, tylko trzeba chcieć i się postarać...
~STACH 14-01-2020 8:06
do: ~Logika (20:20)
Z tą inteligencją to jest coś nie tak. Piszesz że nie ma przepisów a jednocześnie policja ma karać za wchodzenie na trasy (do lasu). Stowarzyszenie nie jest właścicielem ani dzierżawcą terenów po których zaznaczone są te szlaki a więc nie ma tytułu prawnego a więc nie może wprowadzić skutecznych zakazów może tylko apelować. Lasy też nie mogą zakazać wstępu do lasu tylko pieszym bo zagrożenie niszczenia lasu przez pieszych jest takie same a nawet mniejsze niż przez narciarzy no i chyba można byłoby to uznać jako działanie niekonstytucyjne.
~Logika 14-01-2020 17:32
do: ~STACH (8:06)
Właśnie, coś jest nie tak - proponuję zacząć od siebie. Brak jest przepisów na zadeptywanie śladów, zwłaszcza jak jest dozwolony ruch pieszych. Trasy jakuszyckie są zorganizowanym terenem narciarskim, zarządca (stowarzyszenie które ma podpisaną stosowną umowę z LP) decyduje o oznakowaniu i zasadach na nim panujących - czytaj ustawa. Jeżeli stowarzyszenie jako zarządca zadecyduje o zamknięciu ruchu pieszych na trasach, a jest do tego uprawniony, oznakuje odpowiednio te trasy, to poruszanie się po nich jest zabronione i tutaj właśnie jest praca dla policji (tak troszkę z automatu, jako oczywisty strażnik przepisów). Więc zamiast pisać bzdury o wstępie do lasu, powszechnym dostępie proponuję najpierw zagłębić się w przepisy lub zapytać kogoś kto ma pojęcie, a tych swoją drogą niewielu ...
~STACH 14-01-2020 18:30
do: ~Logika (17:32)
Stowarzyszenie na zasadzie porozumienia może tylko korzystać z terenów leśnych na takiej samej zasadzie jak przysłowiowy kowalski natomiast nie ma żadnego tytułu prawnego (dzierżawy albo własności) który można byłoby wykorzystać do karania pieszych. Twoje wnioski są zatem niezasadne i bzdurne. Gdyby było to takie proste jak sugerujesz to dawno już policja i inni uprawnione osoby dawno sypałyby mandaciki. Trochę pomyśl.
~Kopernik 14-01-2020 19:42
do: ~Logika (17:32)
Twoja Logika jak sugerować się nickiem jest mocno pokręcona, no cóż zapewne zdanie narciarza. W każdym razie jak napisał Stach, to co piszesz to bzdury do kwadratu. Stowarzyszenie tylko korzysta z tych tras, które leżą na terenach Nadleśnictwa Szklarska Poręba i którymi oni zarządzają zgodnie z odpowiednimi ustawami. Stowarzyszenie nie ma żadnych tytułów własności do tych terenów, więc nie mają najmniejszego prawa, żeby komukolwiek cokolwiek zakazywać. I tyle w temacie.
~nemo 14-01-2020 19:59
do: ~Logika (17:32)
Stowarzyszenie nie jest zarządcą!!!!
~Logika 15-01-2020 7:30
Proponuję jednak poczytać... A czy Sudety Lift są właścicielem gruntu? Zajrzyjcie do ustawy którą ktoś mądry tutaj przytoczył powyżej, taką o zorganizowanych terenach narciarskich ... tam jest napisane kto to jest zarządcą terenu narciarskiego. A logiką dla was jest obrażanie kogoś, bo ma tylko inne zdanie- brawo wy, taki poziom naszego społeczeństwa właśnie
~STACH 15-01-2020 19:12
do: ~Logika (7:30)
Właścicielem nie jest ale płaci określonych umów za tereny wykorzystywane do celów prowadzenia działalności gospodarczej i to jest jej tytuł do wprowadzenia ograniczeń. Jest to spółka (podmiot gospodarczy). Stowarzyszenie jeżeli cokolwiek płaci to wyłącznie za tereny w samych Jakuszycach natomiast do terenów leśnych nie ma żadnego tytułu i za ich wykorzystywanie nie płaci. To tyle kolego w tym temacie "logika".
~nemo 15-01-2020 19:18
do: ~STACH (19:12)
W sedno , na tym to polega.
~nemo 15-01-2020 19:26
Plac budowy na Jakuszycach został przekazany Marszałkowi Dolnego Śląska .
~Logika 16-01-2020 15:43
Skoro prawda pisana do was nie dociera, ustaw czytać nir chcecie/nie potraficie, to proponuję zadzwonić do Stowarzyszenia Bieg Piastów i zapytać czy są zorganizowanym terenem narciarskim - ja to zrobiłem i potwierdziła :) A jak i to za trudne, to żyjcie w błogim przeświadczeniu o swojej nieomylności :)
~Placek 17-01-2020 15:23
Zero szacunku i wzajemnej tolerancji. Jeżdżę i chodzę tam i muszę powiedzieć iż są narciarze ale i piesi którzy nie szanują innych, ale są też tacy co zjadą lub zejdą! ludzie więcej szacunku i wyrozumiałości bo góry są dla wszystkich!
~obcy 19-01-2020 0:51
Jednak Polacy to nacja durna. Stoją tablice, ale nagle piesi czytać nie potrafią. Jakby pisało, że PIWO DARMO to każdy by zrozumiał. 5 km na południe i ludzie potrafią się zachować, za wyjątkiem wielu przyjezdnych z północy.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Palił części samochodowe

Takie schronisko

Drogowe światełko w tunelu

Problem bezdomności  

Pracodawcy na spotkaniu w KSON

Sonda

Rząd przyznaje, że pomimo 500+ dzietność spada. Czy to świadczenie zlikwidować?

Oddanych
głosów
119
Tak
48%
Nie
47%
Nie wiem
5%