MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Będzie rondo u zbiegu Rataja i Cieplickiej

Wiadomości: Jelenia Góra
Niedziela, 8 lutego 2015, 7:32
Aktualizacja: Wtorek, 10 lutego 2015, 7:49
Autor: Angela
Fot. AP
Obecnie Miasto ma już dokumentację projektową przebudowy skrzyżowania ulic Rataja i Cieplickiej w Jeleniej Górze. Wiadomo też, że w tym miejscu powstanie rondo. W budżecie zarezerwowano pieniądze na tę inwestycję, która według kosztorysu inwestorskiego może kosztować około 1,5 mln zł. Roboty mają rozpocząć się wiosną. Na czas prowadzonych prac ruch w tym miejscu będzie utrudniony.

Dokumentację wraz z kosztorysem przygotowała wyłoniona w drodze przetargu Pracownia Projektowa Trasko ze Szczecina. Początkowo pod uwagę brano dwa warianty przebudowy tego jednego z najniebezpieczniejszych skrzyżowań w Jeleniej Górze. Poza przyjętym do realizacji rondem, rozważano budowę zwykłego skrzyżowania trzywlotowego.

- Ostatecznie podjęto decyzję, że będzie to skrzyżowania z ruchem okrężnym - mówi Jerzy Bigus, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze. – W tym miejscu zmieniona zostanie oczywiście organizacja ruchu, ale także wymieniona zostanie nawierzchnia. Trzeba tam będzie również dobudować kanalizację deszczową i przebudować sieć gazową biegnącą przez skrzyżowanie – dodaje J. Bigus.

Na tym skrzyżowaniu niemal co miesiąc dochodzi do wypadków i kolizji. O jego przebudowę od wielu lat wnioskowali okoliczni mieszkańcy, ale przede wszystkim dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 6 i rodzice dzieci. O konieczności wykonania tego zadania przekonywała także Rada Cieplic.

Film Telewizji StrimeoTV

Ogłoszenia

Czytaj również

Estakada poczeka na remont

Tłumy za krzyżem

ZNP do maturzysty: "Proszę zmienić szkołę"

Komentarze (68) Dodaj komentarz

~abc... 8-02-2015 7:51
Rada Cieplic może jednak niech zajmie się czymś innym. Przespacerujcie się Państwo szanowni po tej dzielnicy. Zauważcie bród smród i bałagan kipiący z każdego kąta Cieplic. Ta dzielnica to jedna wielka żenada zawna uzdrowiskiem. A sprawy organizacji ruchu drogowego pozostawmy fachowcom.
~2+2=4 8-02-2015 7:52
Rada Cieplic,podczepiła się POd pomysł mieszkańców. I znów pieniądze pójdą poza województwo ,co we Wrocławiu nie ma uczelni i zdolnych studentów .Jak to dobrze wydaje się nie swoje pieniądze.
~2+2=4 8-02-2015 7:53
abc ,,byleś szybszy o włos!!
~Wies 8-02-2015 8:16
Rondo dla "kierowcow"
~MKIUU 8-02-2015 8:47
żeby tylko za te pieniądze nie powstało takie samo rondo jak na ul. TABAKI
~ 8-02-2015 9:17
Jak debile nie nauczą się jezdzić to rondo nie pomorze
~ 8-02-2015 9:26
Myślę że to świetny pomysł. Mieszkam tam od dziecka i wiem co się czasami dzieje.jest tam bardzo niebezpiecznie, szczególne jadąc od strony jeleniej I skrecajac na Cieplice. Jest ram fałszywe lustro i żywopłot zaslaniajacy widoczność. Bardzo kibicuję temu pomysłowi.
~ 8-02-2015 9:30
brawo,rondo ma byc i tyle,kto nie jejżdzi niech sie uaktywnia
~rumcajs54 8-02-2015 9:30
Nareszcie!
~ 8-02-2015 9:33
dobry pomysł, ale rondo w pierwszej kolejności powinno powstać na skrzyżowaniu Os. Robotniczego z Mostową i Podwalem. Tam tworzą się korki.
~Arno 8-02-2015 9:35
Panie Bigus, WAŻNE!!! Tylko żeby studzienki były wykonane zgodnie z normą(pańską), czyli 5 cm poniżej jezdni!!
~kiero 8-02-2015 9:56
Strach się bać co tam fachowcy wybudują.
~xxx 8-02-2015 10:13
niemal co miesiąc dochodzi tam do wypadków haha fajnie ale od 10lat może były tam 2 stłuczki, nie rozumiem jest to naprawdę proste skrzyżowanie. Poza tym nasza kochana władza najpierw zrobiła by most na Cervi który zawęzili, bo nie długo od świata zostanie odcięta część Cieplic, most zwężony z drugiej strony utrudnienia bo rondo będą budować, gratuluje a my mieszkańcy przez wały będziemy jeździć.
~1! 8-02-2015 10:24
Niech nasza drogówka ustawi się tam nieoznakowanym radiowozem, a na pewno zbiorą żniwo w tym miejscu. Kierowcy nawet nie wahają się dodać gazu do dechy w tamtym miejscu, nie mówiąc o łaskawym zatrzymaniu się na przejściu dla pieszych prowadzącym do SP nr 6.
~ 8-02-2015 10:26
W środku ronda powstanie złoty pomnik kompleksa.
~bolekgruby 8-02-2015 10:29
Ewidentne wywalenie kasy publicznej w błoto - czyli zrobienie dobrze kilkunastu matołom, którzy nie umieją jeździć. To skrzyżowanie jest jak najbardziej prawidłowe; nic tam nie ma niebezpiecznego ani trudnego. Dla kierowcy-analfabety każde skrzyżowanie będzie niebezpieczną pułapką.
~e 8-02-2015 10:30
Co jakaś informacja to 10 krzyczy że:
~aa 8-02-2015 10:33
W koncu... Super pomysl
~tip 8-02-2015 11:00
Ja jak widzę komentarze typu,, do czego to rondo '', itp, to dochodzę do wniosku po co wy żyjecie, bo i tak na nic więcej was nie stać jak marudzenie.Skoro jesteście tak doskonali to proponuje startować do wyborów a nie tylko marudzić będziecie. Rondo to bardzo dobre rozwiązanie! Gdyby ktoś jeździł trochę dalej niż do kościoła w niedziele to byście wiedzieli do czego służą.....
~ 8-02-2015 11:15
@ 08-02-2015 11:00 | ~tip | Akurat kościoły omijam z daleka i jeżdżę dalej niż myślisz. W tym miejscu rondo jest zbyteczne, ronda powinno się stawiać na skrzyżowaniu obydwu ruchliwych ulic, a tam jest tylko jedna taka ulica, a w ogóle teraz nie czas na takie inwestycje, są inne ważniejsze wydatki.
~tip 8-02-2015 11:24
Zawsze będą ważniejsze i mniej ważne... ..
~bolekgruby 8-02-2015 11:29
Ewidentne wywalenie kasy publicznej w błoto - czyli zrobienie dobrze kilkunastu matołom, którzy nie umieją jeździć. To skrzyżowanie jest jak najbardziej prawidłowe; nic tam nie ma niebezpiecznego ani trudnego. Dla kierowcy-analfabety każde skrzyżowanie będzie niebezpieczną pułapką.
~hahah 8-02-2015 11:31
1.5 mil??? wystarczy ten trawnik zmniejszyć ,zrobić z niego koło postawić znaki i podlać tr asfaltu.50 tyś zł !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~ 8-02-2015 11:53
Jak jeszcze istniała fampa, kort tenisowy, to jadąc od strony Rataja i skręcając na Cieplice rzeczywiście nie było nic widać, czy coś jedzie od Sobieszowa, mowa tu o łuku. Drugi problem to to, że jest znak STOP i lustro, ale ludzie jadący od Cieplic są w strefie oszałamiających 40km/h i przed sama krzyżówka są pasy, nie mogą jechać szybko, wiec w czym tu problem?. Teraz dodatkowo po wyburzeniu ogrodzenia jest dobra widoczność. Chyba prośba o rondo jest od tych co nie potrafią dynamicznie ruszyć z miejsca i im auto gaśnie :)
~321 8-02-2015 11:53
fontanna za 1 mln, rondo 1,5 mln, ja pier...... ,ale jelenia bogata. przebudowac ten skwer gora 500tys zalosne te wasze wladze.
~Twoje_Sumienie 8-02-2015 12:01
08-02-2015 11:31 | ~hahah | reszta hajsu w walizce pod stołem;)
~kursant77 8-02-2015 12:33
Skrzyżowanie jest najprostsze jakie może być. Czy nie lepiej byłoby zainstalować tam progi spowalniające i sygnalizację wzbudzaną? Dla pieszych byłoby to najlepsze rozwiązanie. I jeszcze dołożyć tam kamerę monitoringu to może wreszcie wielu cwaniaków zaczęłoby normalnie jeździć a nie pajacować.
~Antyanonim 8-02-2015 12:49
Teraz tylko trzeba czekać na zwycięzcę przetargu na wykonanie. Tandem Bigus i Kółko rolnicze Siedlęcin gwarancją sukcesu, takiego jak nowa nieczynna pętla autobusowa za Osiedlem XX-lecia, na którą fatalny wjazd jest nawet autem osobowym.
~ 8-02-2015 12:59
Jak jeszcze istniała fampa, kort tenisowy, to jadąc od strony Rataja i skręcając na Cieplice rzeczywiście nie było nic widać, czy coś jedzie od Sobieszowa, mowa tu o łuku. Drugi problem to to, że jest znak STOP i lustro, ale ludzie jadący od Cieplic są w strefie oszałamiających 40km/h i przed sama krzyżówka są pasy, nie mogą jechać szybko, wiec w czym tu problem?. Teraz dodatkowo po wyburzeniu ogrodzenia jest dobra widoczność. Chyba prośba o rondo jest od tych co nie potrafią dynamicznie ruszyć z miejsca i im auto gaśnie :)
~ 8-02-2015 13:03
dolaczam do 9;26 ; znasz sie na rzeczy !
~mjb 8-02-2015 13:06
Rondo to same plusy - naturalne spowolnienie, brak korków. To jest wielkie ułatwienie, czy dla cytuję "matołów" czy dla wspaniale wyszkolonych kierowców. Zapraszam wszystkich do Szczecina, same ronda - tam się nie stoi. Pozdrawiam
~Beka 8-02-2015 13:39
Do |09:17| Tobie to już w życiu nic nie pomoRZe. Chyba ze chodziło Ci o pomorze, ale po co mieszać w to Pomorze skoro jesteśmy w górach... Śmieszni Ci ludzie bez wykształcenia :)
~SpEjsON 8-02-2015 13:56
Popieram, trzeba dać szansę nadmorskim przedsiębiorcom któży to pracują od maja do września sprzedając pamiątki,wynajmując kwatery czy pracując w nadmorskich jadłodajniach. Pan zawiły zleci robotnikom z olsztyna wybudowanie im motelu bo gdzieś muszą mieszkać i w taki sposób funkcjonuje jelenia góra. A te co miesięczne wypadki to chyba tylko jeden z udziałem gówniarza,babci i dziewczyny która go prowokowała do patrzenia we wsteczne lusterko w wyniku czego doszło do smiertelnego wypadku. A może ktoś jechał ulicą Juszczaka w ostatnim czasie ? Tam to jest rondo, enduro rondo.
~SpEjsON 8-02-2015 14:15
a poza tematem co słychać u ratowników z term? Często jeżdżą do domu? A mieszkania dostali w Cieplicach?
~tyle w temacie 8-02-2015 14:47
Głupota.
~Adijos 8-02-2015 14:54
Bardzo dobrze, że coś się robi w kwestii poprawy bezpieczeństwa i jakości dróg bo gdy nic nie robią to lament, gdy robią to jeszcze większy a bo to zły pomysł, zła firma wykonawcza, za tanio to znaczy będzie lipnie, za drogo znaczy przepłacone itp. Mieszkam na Orlim od ponad 30tu lat i od ładnych kilkunastu jest wieczny problem z L-kami, w którą drogę się nie wjedzie tam kilka eLek cofa, parkuje, blokuje drogę bo tego nie można nazwać jazdą a blokowaniem. Teraz, gdy powstanie rondo to większość eLek będzie się kierować i "krążyć" po rondzie i osiedlu bo to najbliższe dobre pole manewru dla początkujących kierowców. Wiem, że ludzie muszą się uczyć, wiem bo każdy kierowca przez to przechodził i czy to bylo niedawno czy dziesiątki lat temu ale czy każda eLka musi obwarowywać Orle? i rondo?
~ 8-02-2015 14:55
Do "Arno": święte słowa. Nawet po świeżych inwestycjach woda omija studzienki, np. w Sobieszowie, wcześniej os. Orle. To jest dramat, szczególnie, kiedy są roztopy.
~ 8-02-2015 15:15
Jak najwięcej rond! :)
rymcycymcy 8-02-2015 15:16
Szkoda kasy ...skrzyżowanie bardzo łatwe, eliminuje z drogi tylko najsłabszych gamoni :) Przeciętny pokonuje je z zamkniętymi oczami. Jedyny cel jaki może spełniać, to pomoc w szkoleniach eLkowych :)
~szofer 8-02-2015 15:39
Do zarządu Spółdzielni "Ostoja" wprowadzić status ulic osiedlowych i zakaz wjazdy elek, tak jak jest w Czechach
~cabaret_politica 8-02-2015 16:37
Oczywiście wykonawcą projektu będzie Kółko Rolnicze Siedlęcin. Na plac budowy wjedzie ciężki sprzęt, czyli traktory Ursus C-30, z przyczepami, zostawiającymi cztery ślady jezdne, koparka z 1978 roku. No i siła żywa, czyli ludzkie brygady z naostrzonymi łopatami wyczynowymi, rozmiar 120, w kufajkach i gumiakach. Ci w beretach będą układać krawężniki, ci w pilotkach rozsypywać, i ubijać gorący żużel. Robota pójdzie, jak w czasach współzawodnictwa junackich batalionów.
~cerber 8-02-2015 16:59
A centra przesiadkowe na XX-lecia i Łomnickiej po odbiorze 15 grudnia 2014 do tej pory nieczynne może w myśl przepisów unijnych będą uruchomione po 5-ciu latach od oddania.
~ 8-02-2015 18:49
Rondomania, jak nic! Nie wiem, po co komu potrzebne jest rondo w tym miejscu - szkoda pieniędzy.
~mich 8-02-2015 20:46
Proponuje przywrócić rondo na skrzyżowaniu ul.Rózyckiego i ul. Oginskiego.Duże natężenie ruchu na obu kierunkach i korki coraz dłuższe na ul Oginskiego i ul Rózyckiego. Jest tam bardzo dużo miejsca.
~ 8-02-2015 20:56
Ogólnie rondo to piękna sprawa... :) Jednak na tym skrzyżowaniu jest jedynie troszkę kijowo skręcając od strony WORDu na centrum Cieplic. Są w Jeleniej skrzyżowania gdzie rondo dużo bardziej by się przydało... No i jeszcze ta kwota... :)
~Ach... 8-02-2015 21:12
Ronda są potrzebne i przydałyby się jeszcze w wielu miejscach , choćby w Sobieszowie skrzyżowanie Cieplicka - Romera, na Lubańskiej do Goduszyna ale w Jeleniej Górze nie lubią je budować :(
~tip 8-02-2015 21:16
Do tych co nie rozumieją po co są ronda....?! sprawdźcie ile ich np. jest we Francji...., podpowiem mnóstwo!!! I jeszcze raz tyle! Na każdym osiedlu każdej drodze krajowej, wszędzie! po co? żeby nie stać w korkach! ale nie ma to jak ponarzekać?!
~zgadzam sie 8-02-2015 21:31
tip ma racje we francji z ronda sie wyjezdza i juz drugie rondo,nawet w małej wiosce.Ale po co lepiej jakąś durną fontanne zrobić bezdomni beda mieli sie gdzie myc latem.Widocznie pisza to osoby które nie maja prawa jazdy
~ 8-02-2015 21:36
Na tym skrzyżowaniu niemal co miesiąc dochodzi do wypadków i kolizji. Skąd autor artykułu otrzymał taką informację. Przecież to ewidentne kłamstwo. O co tu chodzi?
~franek1 8-02-2015 22:01
Drugie rondo Wolności -Pogórzyńska -Cervi kolejne pseudo obwodnica JG z 2 stron od W.pola i od Sudeckiej.Dziwne że budujac nie zrobino tego od razu.Widać "fachowość"MZDiM z jego szefem na czele
~R 8-02-2015 22:19
NARESZCIE
~Kunegunda 8-02-2015 22:31
A może przedłużyć Sobieszowską do Romera, podobno było to kiedyś planowane, i osiedle Orle zostanie sobie spokojne i ciche z boku.
~xxx menkaa. 9-02-2015 0:37
Na rondo pieniądze są . A na most koło term to już nie.. Ciekawe. Na rzeczy mniej potrzebne zawsze kase się znajdzie, ale na most który grozi zawaleniem , prawdopodobnie dość poważnym skoro są postawione barierki, to już nie ma Bezpieczeństwo jest nie ważne widzę... Skoro sa koło sp6 wypadki, to może po prostu jest to kwestia tylko i wyłącznie braku kontroli prędkości na tej trasie ? Jeżeli rzeczywiscie kierowcy by jeździli 40km/h , to małe prawdo podobieństwo żeby doszło do wypadku, no chyba że jak to często bywa pieszy włazi ni z stąd prosto pod koła.. , albo ogólnie wtarga na jezdnię..
~rattlehead 9-02-2015 1:33
Rondo nie ma prawa powstać w tym miejscu, a na pewno nie za 1,5mln zł . Pozdrawiam urzędników , którzy oszacowali wartość inwestycji. P.S , wszystko rozchodzi się o to, że w pobliżu znajduje się szkoła; podejrzewam , że pomysł pochodzi od dyrektora placówki . Od kiedy pamiętam to jeden wypadek na tym skrzyżowaniu widziałem .
~rattlehead 9-02-2015 1:35
P.P.S czy sugeruję, łapówkarstwo ? - absolutnie nie !
~ 9-02-2015 8:34
popieram to rondo...
czlowiekpuszcza 9-02-2015 9:02
1,5 mln to nie wiem co tam będzie na tym rondzie. Rozebranie wysepki i położenie nowej łaty asfaltu plus oznakowanie to chyba 300-500 tys powinno być aż nadto. Skąd te horrendalne kwoty? W Dani wybudowano most o długości 12 km za 50 mln euro a u nas na A1 most który ma 400m za 200mln złotych. Skąd te kosmiczne kwoty? Może rzeczoznawca powinien wcześniej wycenić taką budowę jak rondo, gdzieś z innej części Polski a nie nasi urzędnicy....
~goska 9-02-2015 10:42
Bardzo dobty pomysl. Przechodzac po pasach przy Lidlu, nie widać czy zza zakrętu jedzie jakies auto od ul. Sobieszowskiej.
~POPIERAM 9-02-2015 10:57
Bardzo dobra inwestycja i to pod katem nawet tych dobrych kierowców, gdyż często widoczność przy skręcie w lewo na cieplicka jest znikome. W pobliżu szkoła, więc dziwi mnie fakt negatywnych opinii. Jednak co by się nie robiło, nawet w tak ważnej kwestii bezpieczeństwa to i tak nie dogodzi się pesymistom, którzy na wszystko mówią złe !!! Żenada.
~ 9-02-2015 19:12
Gdzie na XX-lecia jest CENTRUM PRZESIADKOWE???? Na naszych drogach ogromnym problemem przede wszystkim sa krzaki zarośla żywopłoty i inne badziewie uniemozliwiajace widoczność .Własnie to jest przyczyna wypadków.Po chodniku nie mozna przejśc bo to zarasta a w samochodzie siedząc to już nic nie widać.Dlaczego żywopłoty muszą być tak wysokie?? Po co je hodowac jak nie ma kasy na strzyżenie?Na wszystkich skrzużowaniach krzaków ,drzew multum a drogi nieszerokie
~Skąpiec 9-02-2015 19:51
Łatwo się wydaje nie swoje pieniądze. 1,5 mln za rondo w tym miejscu ??!! Wystarczyłoby chyba, jak przedmówcy, 300-500 tys...Pewnie jest tak: dokumentacja, projekt, uzgodnienia itp. srututtutu (2 lata) z 0,5 mln (bo prywatna firma musi "złoić" ile się da.. - bo to samorząd płaci, więc co się będziemy obcyndalać; wykonawca(y)-- też z 1 mln, bo też trzeba wyciągnąć ile się da... A przetarg na to był ??
~rdo 10-02-2015 8:26
Poco tam rondo, żeby się autobusy musiały przeciskać. Rondo skrzyżowanie dla idiotów, a i tak niektórzy nie umieją z niego korzystać. Pieniądze znowu wydane na to co niepotrzebne.
~Asik 11-02-2015 16:54
Fantastyczny pomysł, będzie bezpieczniej również dla pieszych, a z resztą nie jeden wypadek tam był. A reszta niech się nie wypowiada, jakby potracono wam dziecko to inaczej byście się rozpisywali
~Wiktor 13-02-2015 17:01
Do skąpca - Wybuduj rondo za 300 000,najlepiej za swoje a wszyscy którzy popieraja ten pomysł w tym i ja,wybierzemy Ciebie na człowieka roku :-)
~. 13-02-2015 21:41
....Gdyby tak komuna,czy potem panowie z sld inwestowali w miasto,w rozbudowe a nie w nierobów w postaci zapomóg czy dopłat do czynszów,to teraz były by pieniądze na inne cele.No ale przeciez socjalizm-studnia bez dna-przyszłe pokolenia niech sie martwia.Na całe szczescie komuna upadła.Tak na marginesie,warto by było rozliczyć panów Kusiaka,Sarzyńskiego,Pawlikowskiego i innych kolesiów z partii z podatków od ludzi,którzy je płacili.
~AD966 14-02-2015 20:40
2141>>> hej expercie a zastanowiłeś się ILE kosztowały nas ,budżet państwa wizyty/było ich 9/ papieża Wojtyły? A komisja majątkowa ije przekręciła ? Ile pieniążków nas kosztuje KONKORDAT i katecheci? Może jak by ICH nie było były by fundusze na nasze życie .
~rodzic sp nr 6 cieplice 16-02-2015 15:08
bardzo dobra wiadomość i wreszcie starania szkoły i chyba jednej byłej pani przewodniczącej Rady Rodziców nie poszły na marne. I tak dobrze,że udało się znalężć środki na przeprowadzaczy- ale tutaj także była determinacja szkoły i RR 2 lata temu. Dobrze ,ze Urząd Miasta w końcu chciał wysłuchać argumentów, bo za poprzednich kadencji to tylko było" potem "" a może" i będzie rondo
~ 3-03-2015 10:43
Mysle ze kolejny innowatorski projekt(wypociny) betonowych wladcow inzynierstwa w miescie, nie spowoduje rozpruwania autobusow MZK Bo cos tam sie nie udalo. Taki bubel z za biuka juz istnieje toszke dalej. Dobrze ze kierowcy moga podnosic pojazdy z "klawisza", co jesli zapomna? takiej czynnosci na drodze sie nie wykonuje, no chyba gdzies na syberii. Za co placi sie pierdzielom -paprakom? mlodzi inzynierowie nie maja dostepu do tych zmurszalych koryt.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Tu też ryzykują życie?

Każdy maluch był zwycięzcą!

ZNP zaprasza na "czarny marsz"

Konferencja Kobiet

Pociągiem pojedziemy do Skalnego Miasta

Sonda

Czy wszystkie torby foliowe powinny być płatne?

Oddanych
głosów
718
Tak
66%
Nie
31%
Nie wiem
3%