MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Będą łapać leśnych wandali

Wiadomości: Region Jeleniogórski
Środa, 19 listopada 2008, 19:09
Aktualizacja: 19:10
Autor: Mar
Fot. Mar
Kradzieże drewna z lasów oraz pędzący na oślep przez leśne dukty motocykliści i kierowcy quadów mają być łapani o wiele skuteczniej niż dotychczas. Zagwaranotwać ma to porozumienie podpisane dzisiaj w komendzie miejskiej policji w Jeleniej Górze

Podpisali się pod nim przedstawiciele Karkonoskiego Parku Narodowego, Policji oraz nadleśnictw: Śnieżka w Kowarach, Szklarska Poręba oraz Kamienna Góra.

-Już od dawna współpracowaliśmy ze sobą, ale teraz, dzięki porozumieniu będziemy działać skuteczniej -–tłumaczył komendant miejski policji Zbigniew Ciosmak – mamy zamiar postawić tamę wandalizmowi i innym przestępstwom popełnianym na terenach zarządzanych przez nadleśnictwa i KPN.

- Bez pomocy policji wiele naszych działań nie miałoby takiej mocy sprawczej – zgadzał się z komendantem policji dyrektor KPN, Andrzej Raj – Policja dysponuje lepszymi możliwościami operacyjnymi oraz dostępem do informacji.

Bogdan Szumowski, szef nadleśnictwa Śnieżka w Kowarach mówił o olbrzymich stratach powodowanych przez wandali i złodziei. Nie są to jedynie straty w utraconym drewnie, ale wielka dewastacja przyrody. Dewastują ją kierowcy pojazdów motocyklowych i samochodów terenowych, ścigających się w lesie.
- Szkółka leśna, przez którą przejedzie samochód traci nawet kilkadziesiąt procent roślin – mówił Bogdan Szumowski.
Policjanci obiecali też ściślejszą współpracę w ściganiu kłusowników, których nadal wielu jest na naszym terenie. Jednym z najważniejszych skutków porozumienia, jest możliwość występowania jego sygnatariuszy do unijnych funduszy po pieniądze które posłużą do wyposażenia wszystkich, policji i służb leśnych w nowoczesny sprzęt.

Ogłoszenia

Czytaj również

Nabór wniosków na wymianę pieców

Spór o edukację seksualną

60 – lecie Towarzystwa Karkonoskiego  

Komentarze (52) Dodaj komentarz

~pytający? 19-11-2008 19:35
czyli chodzi tylko o obszar kpn-u...moze ktos zapodac jakis link albo napisac jaki to jest obszar? bo niestety nie oritnuje sie jaki zakres ma kpn
~Spity Gonzales 19-11-2008 19:56
Pytający , nie klej głupa ! Kup sobie mapę Karkonoszy. A zakresów szukaj w odbiorniku radiowym.
~ 19-11-2008 20:22
niech sie za klusownikow wezma a nie motory im w glowach
~rowerzyści 19-11-2008 20:23
Nareszcie.
~Maślana 19-11-2008 20:34
wszędzie wycinają nawet na kapeli powycinane........
~gość1 19-11-2008 20:36
łapać motocrosowców a jak, łapać i karać tylko to potrafią,ale wytyczyć jakąś trasę żeby było można legalnie pojezdzić to nie można bo po co. tylko zakazy i nakazy najlepiej zróbcie cały nasz teren parkiem narodowym będzie lepiej nie będzie można nawet pierdnąć bo ukarzecie.Nasza władza jest super.....aby tak dalej
~turysta 19-11-2008 20:43
POPIERAM KARAC TYCH LUDZI NISZCZĄ LASY PŁOSZĄ ZWIERZYNĘ. NIEKTÓRE TERENY ZIELONE KOŁO JELENIEJ GÓRY SĄ TAK ZDEWASTOWANE PRZEZ TYCH PSEŁDO RAJDOWCÓW. MOŻNA TEŻ ZOBACZYC JAK OKOLICZNI MIESZKAŃCY WYCINAJĄ BESKARNIE DRZEWA. ŁAPAC I KARAC TAKICH
~ 19-11-2008 20:43
jak tak dalej pójdzie to KPN będzie wszechobecny,zresztą i tak juz jest,obszar KPN-u z roku na rok sie powiększa,kaska płynie ale tylko dla KPN-u,gminy wolą CZECHOM odsprzedawać budynki bo wiedzą że i tak nic na turystyce w okolicach KPN-u nie zwojują...
~dot .art. 19-11-2008 20:59
Spotkanie oficjalne ,podobno ekolodzy a na stołach fajki leżą.Trochę panowie mało ekologiczni są.Poprawcie się
~QUAD SKŁAD KARKONOSZE 19-11-2008 21:01
CZYTAJ UWAŻNIE CHODZI O KILKA NADLESNICTW I KPN OZNACZA TO TYLE ŻE NIGDZIE LEGALNIE NIE WJEDZIESZ I APEL DO WSZYSTKICH NIEDRAŻNIĆ LWA WOLNIEJ I NIE NISZCZYĆ KRZACZKÓW A JAKOŚ TO BĘDZIE A TAK POZATYM TO SIĘ SMIECIAMI W TYCH LASKACH ZAJELI WSPÓLNIE I TYCH CO JE TAM WWIEZLI
~Sabath 19-11-2008 21:04
i dobrze las trzeba chronić przed zniszczeniem bo człowiek idzie do lasu aby odpocząć od huku ale las zaczyna przemieniać się powoli w miasto
~bike 19-11-2008 21:34
najwyższa pora zabrać się za tych na motocyklach i quadach. las to nie miejsce dla nich.
~do gosc 1 19-11-2008 21:47
las nie jest od jezdzenia na komarku. Jak stac cie na komara to i pewnie cie stac zeby sobie podjechac na tor do Siedlecina, czy Lubiechowej, albo Nowego koscioła czy Olszyny . i tu masz odpowiedz na Twoja trase. Mało ?
~ 19-11-2008 21:50
jak potraficie to mnie złapcie na swoich komarkch 50 ccm buhahahah az się wiosny nie moge doczekać,w koncu będzie prwdziwa zabawa
~gośc1 19-11-2008 21:54
te turysta a sam jak śmiecisz i ogniska palisz to ok zapytaj co płoszy zwierzynę myśliwych to ci powiedzą, napewno nie motory!rowerzyści są też bez winy a te pokopane hopy na ścieżkach to motorami !!!!!!
~koniara 19-11-2008 21:56
Jeżdżę konno po Karkonoszach z turystami,którzy podziwiaja nasze tereny z grzbietu końskiego.Mówie wam jak wyleci harańcza motocyklistów,albo guadów to jest nie do opisania to trzeba przezyć.!!! Wiem,że to jest hobby dla co niektórych osób.Rozumiem to ,bo ja też mam hobby.Zróbmy coś wspólnymi siłami,żeby wszyscy byli zadowoleni i czerpali przyjemność(odpowiednie trasy dla motocyklistów,guadów,czy nawet jakis szlak konny )Mamy tak piękny teren że aż żal nie wykorzystać do podziwiania i szanować naturę!!!! konnych).My mieszkańcy musimy zadziałać!!!
~ulcia 19-11-2008 21:57
sami leśnicy robią syf a puzniei czepiają się najlepiej na las nie patrzeć bo to może kpn
~gość1do anonima 19-11-2008 22:02
a do siedlęcina to pchać nie każdy jest tak bogaty jak ty.Jak bym był takim przedstawicielem lasów lub radnym to napewno.Morze jesteś jednym z nich siedzieć uchwalać kasę brać
~gość1 do koniara 19-11-2008 22:54
komentaż o.k.ale jeszcze się nie urodził taki co pogodzi wszystkich.Motocykliści chcieli by kawałek trasy po polach i nieużytkach to by po lasach nie jezdzili,na konikach można po leśnych ścieżkach śmigać turyści by nie nażekali i ci na rowerkach.Ale jest zawsze ktoś kto te zasady złamie.takich karać !!.tylko trzeba zrobić takie trasy .Obawiam się że nigdy nic takiego nie powstanie i będzie jak do tej pory.
~mlody tata 19-11-2008 22:56
Brawo. Ja mieszkam przy drodze dojazdowej do lasu. Droga pod moimi oknami jest bardzo lubiana przez kierowców motocrossów i quadów. Jeśli zrobią z nimi porządek, to może moje dziecko po raz pierwszy prześpi w spokoju jakieś popołudnie.
~ 19-11-2008 23:51
jutro wpadam do kpnu bo mam nową oponke :D
~koniara do gość1 20-11-2008 1:33
Wiem jak to jest!Prowadzę Turystykę konną i to też przeszkadza naszym mieszkańcą.Pomimo tego,że przyciągam tym wielu turystów w nasze region i gmina ma korzyści z mojej działalności.Dlatego walczmy wspólnie o jakieś trasy,żeby nie niszczyć przyrody(jeżdżąc konno też co niektórzy twierdzą,że niszcze podłoże leśne).Koło Lubania jest świetna motocrosowa trasa i wiem,że wielu turystów z tego korzysta.Pomyślmy o tym,żeby coś takiego powstało u nas w naszym regionie.Pozdrawiam.
~kik 20-11-2008 2:25
Też mieszkam pod lasem i wkurzają mnie motocrosowcy i ci na quadach bo rozjeżdżają mi drogę o którą dbam sam
~piecyk 20-11-2008 2:29
do 19-11-2008 20:59 | ~dot .art. | Ty zobacz dokładnie matole to nie fajki leżą na stole tylko pieczątki, z których jedna stoi. Na 4 zdjęciu facet przybija nią dokument.
~ha 20-11-2008 7:54
Moze jakies konkrety, a nie ze same porozumienie. Straz Lesna to istnieje jeszcze ? przeciez maja uprawnienia itd. To porozumienie podejzewam tylko na wymiani einformacji bedzie polegalo bo nie sadze aby zapracowani policjanci jeszcze po lasach sie czaili.
~kłuje w oczy 20-11-2008 9:14
Może przy okazji uda się złapać "oszczędnych" co śmieci wywożą do lasków i okolicznych zagajników zamiast podpisać umowę na wywóz śmieci.
~Rally79S. 20-11-2008 9:23
Lasy są piękne, uwielbiam w nich odpoczywać od miasta. Śmigam po lasach rowerem i wiem że największymi mordercami pięknych lasów są ci którzy w lasach śmiecą. W głowie się nie mieści jak w tak pięknym miejscu można choćby mały papierek zostawić!!! Co do crosów i quadów to bez przesady... nie są groźne kiedy zbytnio nie zapuszczają się poza główniejsze leśne ścieżki a kierowcy wykazują się rozsądkiem. Jedynymi WIELKIMI MINUSAMI tych maszyn jest nadmiar decybeli i spaliny. Trzeba odszukać jakiś "złoty środek"
~do gość 1 20-11-2008 9:28
Ile Ty masz lat 12 ? Nieużytków już dawno nie ma, każdy teren do kogoś należy, a nie każdy będzie się zgadzał na to żebyś jezdził mu swoim komarkiem po terenie. Jak Cię nie stać na jazdę po torze to se kup rower i jeżdzij ścierzką do Łomnicy i spowrotem. Tak to już jest że tym sprzętem jezdzi się po torze a nie po nieuzytkach, a po lasach jezdzą tylko pajace co kupili sobie 125 ccm na kreche i brakuje na paliwo. Jak Cię nie stać na profesjonalizm to se odpuść i nie zatruwaj innym życia.
~Rally79S. 20-11-2008 9:50
Zapomniałem! Tego kogoś co się nazywa "gość 1" to proszę nie wpuszczać do lasu!!! Naturalnym środowiskiem dla buraków jest "szczere pole"
~OFF-ROAD 20-11-2008 10:45
O to od wiosny będzie jeszcze lepsza zabawa w lesie i co z tego że policja weźmie udział w tej akcji jak i tak Nas to nie rusza zróbcie nam w Jeleniej jakiś tor to załatwi sprawę nawet gdyby policja dostała jakieś crossy łącznie ze strażą leśną to nie dadzą nam rady bo są za cieńcy pozdro... dla wszystkich off-roadowców
~quadowiec 20-11-2008 14:02
jak jeździsz quadem czy crosem po polnych i leśnych drogach, a nie zapuszczasz się w teren parku czy ostoje leśne zwierząt to nikomu nic się nie dzieje, sam jeźdzę quadem po takich drogach to zwierzęta takie jak sarny, jelenie nic sobie z tego nie robią. Najgorsi są ci co przyjadą autem osobowym z rodziną do lasu i wyrzucają śmieci, czasem odpady z budowy, to jest już przegjęcie Można zrobić akcję Quadowcy sprzątają las to może wtedy włdze na nas inaczej spojrzą.
~pawels 20-11-2008 16:04
Gdyby nie my, to już dawno byście do lasu nie weszli ! To dzięki nam wszystkie ścieżki w lasach są przejezdne, inaczej poprostu by pozarastały !
~Q 20-11-2008 17:29
Znam ja paru tych quadowców z Czarnego. Wnuki bawić!
~Spity Gonzales 20-11-2008 18:02
"Koniaro", że zapytam. Czy Ciebie koń uczył pisać?
~velvet acid christ 20-11-2008 18:27
Wreszcie - tylko kary walić maksymalne !!! W cywilizowanych krajach nie możesz jeździć po lasach, parkach narodowych itd - a u nas bezmózgi dorwały się do maszynek robiących masę hałasu i rozjeżdżają ostatnie ostoje przyrody płosząc zwierzęta. Ostatnio było głośno o tym że niedźwiedzie budzą się ze snu zimowego przez tych niezbyt mądrych ludzi. Ciekawe jakby po ich domach/mieszkanach codziennie ktoś jeździł taki quadem ???
~xxx 20-11-2008 18:41
ktoś napisał ze las zamienia się powoli w miasto, no bez przesady!! czasami ktos przejedzie quadem lub crossem i co z tego. wieksze szkody robia ci co wyrzucają smieci w lasach lub przy drogach polnych. za tych by sie wzieli, a nie. to jest okropne jak ide sobie na spacer a tu wielka kopa smieci!!!
~gość1 20-11-2008 19:42
brawa dla quadowiec my motocrosowcy też chętnie do takiego sprzątania się przyłączymy,dajcie znać kiedy!Ciekawe czy ci miłośnicy przyrody co tak na nas psioczą wzieli by udział w takiej akcji,podejżewam że nie bo oni tylko nażekać potrafią.
~gość1 20-11-2008 19:51
do tego głąba z 20-11-2008 09:28 mało jesteś zorjentowany co do nieużytków są i będą nie każdy jest profesjonalnym zawodnikem tak jak może ty niektóży jeżdzą rekreacyjnie,poprostu jesteś palantem!!!! Podejżewam że tatuś cię sponsoruje i dlatego tak pyszczysz do innych.
~do goscia1 20-11-2008 21:38
Chłopie nieuzytek to gleba niczym nie zasiana ani zasadzona, ale nadal do kogos nalezy, wiec nie zdziw sie jak jakiemus włascicielowi nie spodoba sie wlazenie goscia na jego teren i cos ci sie stanie. Powodzenia pajacu !!!
~do ~velvet acid christ 20-11-2008 22:01
Bezmózg miałeś mieć na imię ale ksiądz się nie zgodził!! Znalazł się obrońca uciśnionych w d..e dajcie nam więcej miejsc do śmigania to skończy się problem najbliższy tor jest w Siedlęcinie i co może mamy nieść nasze maszyny na plecach chyba że zasponsorujesz nam transport na swój koszt
~velvet acid christ 21-11-2008 0:32
do 20-00-2008 22:01 Jestem nie wierzący - więc księdza i wiary w to nie mieszaj. Tak zgadza się, jestem obrońcą przyrody i gratuluje podejścia takiego jak Ty i reszta która gdzieś ma przyrodę ( rozjeżdża lasy, płoszy zwierzęta ) oraz niszczy trawniki, boiska dla dzieci i pędzi ponad 100km/h ulicami Zabobrza, nie zważając na ludzi i przepisy. Za jakiś czas dzikie zwierzęta zobaczysz w zoo albo na zdjęciach. Nie obchodzi mnie Twój koszt - brak kasy nie jest powodem do jeżdżenia po lasach lub wbrew przepisom - jakoś niektórzy potrafią załadować quada na przyczepę. A jak nie masz przyczepy to jedź na tor ale zgodnie z przepisami. Co do miejsc do śmigania
~do ~velvet acid christ 21-11-2008 8:38
Mam nadzieje że w tym zoo zobacze też ciebie zamkniętego z dzikami akuratnie nie jeździmy po zabobrzu bo nie interesuje nas jazda ulicami
~velvet acid christ 21-11-2008 17:01
Widzę że Twoim jedynym argumentem jest obrażanie przeciwnej strony - zero konkretów. EOT z mojej strony ….
~Liberek 21-11-2008 18:00
ja przedstawię wam mój punkt tej sprawy .Mam quada i jeżdżę co Weekend po lesie tym pomiędzy jg i siedlecinem tam jest jedna wielka wycinka drzewa , robią to na pewno legalnie cały las jest zniszczony przez ciężki sprzęt tam pracujący, leśnicy którzy tam pracują zostawiają masę butelek po napojach tego jestem pewien ,resztki drzewa zostają spalone na miejscu, ognika pala się do nocy bez nadzoru na pewno jeżdżą tamtędy ci na corsach i quadach na tor w siedlecinie co do tych ostatnich wydaje mi się ze nawet leśniczy jeździ na jednym z nich ale nie wiem na pewno !! jak dla mnie to jego ślady są na każdej drodze teraz widać to dobrze bo błoto które tam jest zamarzło i zostały ślady opon które są montowane i takich pojazdach jak na pan leśniczy
~~do ~velvet acid christ 21-11-2008 20:20
mylisz się kolego ja w przeciwieństwie do niektórych interesuje się przyrodą ale popatrz z innej strony my też chcemy realizować swoje hobby tylko niektórym to nie pasuje zostawcie nas w spokoju bo my nie śmiecimy w lesie a to że przejedziemy co weekend przez las to chyba nic strasznego nie sądzisz?? potrzebujemy jak wielu ludzi trochę swobody i relaksu a to że lubimy jazdę na crossie tak samo jak ty masz inne hobby
~~do ~velvet acid christ 21-11-2008 20:22
a poza tym zgadzam się w 100% z Liberkiem popatrzcie co robią ludzie pracujący w lesie jak niszczą drogi swoimi LKT
~velvet acid christ 22-11-2008 1:22
Temat nie jest o śmieciach w lesie ( też mega problem ) a o różnego rodzaju środkach transportu rozjeżdżających nasze lasy lub jak w topicu park narodowy. Powiedz mi po co jeździsz po tym lesie ?? Nie możesz po nim pospacerować ?? Musisz tam wjeżdżasz maszyną która robi masę hałasu i zostawia spalin a nie raz olej ??? Zrozum jeżdżenie motocyklami lub qudami po lesie nie jest czymś normalnym. A twoje tłumaczenie że realizujesz swoje hobby raz na weekend wjeżdżając do lasu jest nader dziwne. Skoro twierdzisz że to nic złego, to za Tobą pójdą następni ze swoimi maszynami i za jakiś czas jedynie co będzie można spotkać w lesie to setki crossów, quadów i samochodów terenowych. Las kojarzy mi się z naturą, spokojem, miejscem odetchnięcia od cywilizacji - uszanuj ją, uszanuj zwierzęta i ludzi którzy właśnie chcieli przez chwilę zaznać spokoju a nie słyszeć ryk silnika i uciekać ze ścieżki na widok crossa. Macie masę pól, nieużytków- czemu LAS ???
~Tee 22-11-2008 12:29
do postu z 20:20: Nie wszyscy maja ochote słuchać hałasu z Waszych "maszyn" i wąchać wasze spaliny akurat w lesie. I nie przechwalajcie się, że dzięki waszym przejazdom są przejezdne ścieżki w lesie. Quadami jeździcie od niedawna. A ścieżki w lesie były całe wieki wcześniej niż wtargnęliście nimi do lasów waszymi. Realizujcie gdzie indziej Wasze pseudohobby. Las zostawcie w spokoju. Są drogi polne, po których i tak jeżdżą samochody i motory. Po nich możecie jeździć ile Wam się podoba. A drzewa w lesie przypadkiem Wam nie przeszkadzają?
~Liberek 22-11-2008 14:17
chciałbym coś dodać bo może to nie wynika z mojej wcześniejszej wypowiedzi .Ja jeżdżę po drogach które tam były i będą bo gdy zaczynają zarastać LKT od razu je rozjeździ w tym waszym "świętym" lesie w którym jedynie kogo spotykam to leśników i ludzi wycinających drzewa nielegalnie bo nie maja pieniędzy na opal w zimie ani razu nie widziałem osoby która by spacerowała a ze nie jeżdżę pod np waszymi oknami to chyba dobrze co to za różnica czy moje spaliny są w lesie czy 200m dalej na łące po której także jeżdżę ?? i jeszcze jedno pytanie mam czy jest jakaś różnica pomiędzy niszczeniem lasu przez leśników którzy robią sobie nowe drogi żeby łatwiej wywozić drzewo,A moimi małymi śladami które jeżdżę po drogach które oni i tak wcześniej zrobili
~Tee 22-11-2008 18:14
Do Liberek: zdarzało mi się biegać po lesie. Wierz mi, usłyszeć nagle ryk quada nie jest wtedy czymś przyjemnym. Co innego, jak go widać z daleka na polnej drodze. Przecież i dla Was drogi polne sa chyba lepsze do jeżdżenia niż ścieżki między drzewami, z którymi możecie się nagle zderzyć jak nie wyrobicie na zakręcie. A quadowcy jeżdzą nie tylko po ścieżkach, lecz także tam gdzie nie ma ścieżek. Niszczenie lasu przez leśników też nie jest niczym wspaniałym. Samochody w lesie również należy tępić, bo mogą zostawiać resztki oleju lub innych łatwopalnych substancji. To nie chodzi o małe ślady lecz hałas który robia quady.
~Liberek do Tee 23-11-2008 10:37
rozumiem twój punkt widzenia i podoba mi się twoja ostatnia wypowiedz .Rozumiem takich ludzi jak w po wyższej wypowiedzi opisałeś i staram się zapobiegać aby takie sytuacje nie miały miejsca zwalniając przy np grzybiarzach nawet do znikomych prędkości a drogi po których jeżdżę jeszcze raz napisze są robione przez lkt i dżipa i quada leśników naraz wiec tam z pewnością w najszerszym miejscu można by zrobić 2 pasmowa drogę :P
~ 23-04-2009 21:43
to co leśnicy zrobili i dalej robią w lesie za osiedlem Zabobrze w kierunku góry szybowcowej przechodzi ludzkie pojęcie .Wycinają drzewa nie tylko chore ale również zdrowe.chodzę tamtędy codziennie na spacer od trzydziestu lat ale takiego stanu lasu nie widziałam.To co nie wytną to porozjeżdżają ciągnikami .Czy tego nikt nie kontroluje .daje się ludziom piły a Oni się wyżywają tak nie może być.Palą również gałęzie w lesie.Drzewa jest tak mało że po lesie jeżdżą autami.Leśnicy chrońcie las.nie niszcie go.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Będzie referendum w Jeleniej Górze?

Energetyczny prolog!

Radny KO: Szyszko już, a kiedy reszta?

Danuta Sadownik o uzależnieniach

Tajemnice Książa

Sonda

E-papierosy są lepsze od zwykłych?

Oddanych
głosów
731
Tak
15%
Nie
65%
Nie wiem
21%