MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Będą karać kierowców stających na zakazach

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 8 listopada 2010, 11:57
Aktualizacja: 11:57
Autor: Angela
Kierowcy jak ognia unikają strefy płatnego parkowania i chcąc zaoszczędzić pozostawiają swoje auta w miejscach niedozwolonych. Wojnę im wypowiedzieli stróże prawa.

Dziś rano policjanci i strażnicy ruszyli w teren, by sprawdzić jak parkują zmotoryzowani i ukarać, tych, którzy świadomie łamią przepisy. Nie będzie pobłażania dla kierowców, którzy wbrew zakazom pozostawiają swoje auta w miejscach niedozwolonych oraz na kopertach przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych – ostrzegają stróże prawa. Akcja ma być powtarzana cyklicznie.

Policjanci jeleniogórskiej drogówki wspólnie z funkcjonariuszami straży miejskiej będą dyscyplinować kierowców parkujących w miejscach niedozwolonych, poza strefą płatnego parkowania i na zakazach. Pojazdy te będą blokować, a także usuwać na koszt właściciela, wszędzie tam, gdzie znajduje się o tym informacja. Działania te prowadzono w centrum Jeleniej Góry w obrębie ulic Bankowej, Matejki, Curie-Skłodowskiej i okolicznych w godzinach od 8.00 do 11.00 - mówi podinsp. Edyta Bagrowska, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze.

Strażnicy miejscy natomiast akcję będą prowadzić cały dzień i jak mówią, nikomu nie będą pobłażać. Do godziny 11.00 już ukaranych zostało kilkunastu kierujących, część z nich parkowała również na miejscach przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Wyniki dzisiejszej akcji poznamy jutro.

Czytaj również

Karty tak, kolory nie

Kończy się referendum strajkowe

W trosce o zwierzęta złamał prawo?

Komentarze (46) Dodaj komentarz

~Policmajster 8-11-2010 12:38
Tylko czekać na komentarze ;) że nie mają co robić biednych ludzi sie czepiają itd. A tak na poważnie to bardzo dobrze może się cwaniaków nauczy że nie warto oszczędzać 2 czy 3 zł.
~mp51 8-11-2010 12:56
no tak ale czy za 2-3 zł należy zakładać od razu blokady na koła-ja jestem przeciwny, chociaż staram się unikać łamania przepisów
~kara . . . 8-11-2010 13:06
A czy któraś ze służ zacznie w końcu zauważać i karać kierowców parkujących poza znakiem końca parkingu u zbiegu ulic Okrzei i Klonowica ? Często parkował tam Citroen C3, teraz chyba właściciel zmienił markę, bo nadal tam parkuje skutecznie zasłaniając skrzyżowanie ! ! ! Czekacie na jakiś porządny dzwon ? ! ?
~wołosz 8-11-2010 13:19
Albo na górze ul.Kochanowskiego na krzyżówce stają czasem po dwa lub trzy busy obok siebie i z Uroczej wyjeżdża sie po omacku.....ale pomoc drogowa pod ręką
~olo 8-11-2010 13:38
A ktoś pomyślał oo tych co pracują po 8-10 godz i pod ich miejscem pracy postawiono taki parkomat, w miesiącu około 400 zł leci z kieszeni. A co do strazy miejskiej to tylko czają sie na kierowców a jak jakas rozruba to nie ma nikogo a jak są to omijają takie zdarzenie szerokim łukiem.
~ 8-11-2010 13:38
oczywiście, lećcie i karzcie tych wszystkich, Włamywacza do mojego auta nie ma kto szukać, ale parkujących na zakazie to całe akcje robią. Polska rzeczywistość
~Grześ 8-11-2010 14:00
Jak zwykle . Za wszystko karać, karać i jeszcze raz karać. Jest takie powiedzenie że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Przepraszam za kolokwializm. Tak mi się jednak skojarzyło. Liczmy na otrzeźwienie policji i straży miejskiej. Chodziło o odciążenie od parkujących ścisłego centrum miasta. I to się dzieje. A bezmyślna złośliwość - tego się nie wybacza. Szczególnie w kontekście wyborów ... panie Obrębalski. wierzę że nowy prezydent oby nie Pan nie zmusi do tekiego egzekwowania prawa.
Smisiu 8-11-2010 14:20
" co do strazy miejskiej to tylko czają sie na kierowców " - tak olo, czają się na ciebie za każdym rogiem. Każdy z nich lepszy niż Inspektor Gadżet! Ja tylko przypominam, że dostanie się do centrum średniej wielkości miasta nie wymaga użycia samochodu. A tym bardziej parkowania nim na skwerach, rabatach, kopertach dla inwalidów, żeby iść do bankomatu lub żabki.
~debile 8-11-2010 14:50
tak, ale jak ja mieszkm w miescie i mam jakis debilny zakaz od 11-17 a akurat wtedy jestem w pracy i nie potrzebuje auta, to co mam na caly dzien na parkomacie go trzymac?!?
~... 8-11-2010 14:52
Będą karać akurat. Na naszej dzielnicy koło cieplickiej giełdy co tydzień od kilku lat są pozastawiane wjazdy na podwórka setki aut zaparkowanych gdzie popadnie pomimo strefowego zakazu parkowania. S.M. się temu przyglada i nikogo nie karze. Dzielnicowy ma to w nosie. Nie pomagają zebrania pisma, telefony.... Auta są zaparkowane wszędzie nawet na wałach przeciw powodziowych. Interwencje mieszkańców bezskuteczne. Jak zdarzy sie dramat i karetka nie będzie mogła wjechać na Ksiązęcą-wtedy może coś z tym zrobią
~ 8-11-2010 14:52
Rzeczywiście jak ktoś musi dojechać do pracy do centrum z 10 km i ma płacić za 8 godzin to trochę nieciekawie. o takich ludziach nikt nie pomyślał. Albo np. Okrzei, Klonowica, Pocztowa itd. Co z mieszkańcami, mamy płacić za to by postawić auto pod domem? przecież to jakaś porażka....
~ 8-11-2010 14:57
Rzeczywiście jak ktoś musi dojechać do pracy do centrum z 10 km i ma płacić za 8 godzin to trochę nieciekawie. o takich ludziach nikt nie pomyślał. Albo np. Okrzei, Klonowica, Pocztowa itd. Co z mieszkańcami, mamy płacić za to by postawić auto pod domem? przecież to jakaś porażka....
~Greg 8-11-2010 15:13
I nastał czas terroru.
Menes 8-11-2010 15:38
Droga władzo instalując blokadę w moim aucie, możecie się z nią od razu pożegnać. Kłódkę przetnę, blokadę wrzucę na pakę i wywiozę do lasu zakopać, a wy się wejście za bandytów, ewentualnie kierowców zawalających drogi tzw. "ciapciuchów" i innych piratów drogowych (nie mylić z kierowcami którzy wiedzą gdzie można depnąć i kiedy) w przeciwnym razie, nie zasługujecie nawet na miskę ryżu. DARMOZJADY!!! Ps. Ja parkuję nie stwarzając utrudnienia i zagrożenia w ruchu drogowym.
~xxx 8-11-2010 15:59
niech sobie pan prezydent pod ratuszem postawi parkomat
~wołosz 8-11-2010 16:05
Parkomaty na Podgórzu !!!
ebee 8-11-2010 16:06
W pełni popieram tą akcję. Przepisy bowiem trzeba przestrzegać. Ciekaw jedynie jestem, czy policja i Straż Miejska zainteresuje się autami stojącymi pod ratuszem. Jedynie kilka z tych aut ma za szybą tabliczkę " Zezwolenie na parkowanie" Reszta stoi za darmo i bezprawnie. Ale są toa auta decydentów. Gdybym choć raz zobaczył tam blokady, niewątpliwie moje negatywne nastawienie do SM uległo by zmianie. Pozdrawiam, EBEE
~i dobrze 8-11-2010 16:19
super akcja, karac cwaniakow, a tych co tak dbaja o kierowcow ktorzy parkuja na platnych miejscach na caly dzien ze wzgledu na miejsce pracy, wbijcie sobie do glowy ze mozna zalatwic sobie bilet miesieczny, niedoinformowani rycerze sprawiedliwosci...
~ja 8-11-2010 16:37
walić Polskie prawa!!!
~adwokat 8-11-2010 16:52
Skoro postawiliście parkomat na ulicy Grottgera i chcecie kasy z opłat pracowników sądu i aresztu to czemu taki sam nie stoi na ulicy Bankowej tuż przy wejściu do sądu?. Jest tam kilka miejsc gdzie od rana ochrona sądu biega ze śmiesznymi słupkami i je blokuje dla "swoich". teren chyba również miasta?! Równi i równiejsi?. Nie wspominając o parkingu przed ratuszem.
~ 8-11-2010 17:11
Właśnie, przed ratuszem auta stawiają nie tylko decydenci, ale również szeregowo pracownicy. Są więc w takiej samej sytuacji jak ludzie pracujący gdzie indziej. Czemu więc nie płacą za parkowanie?
~do Menes 8-11-2010 19:44
Podaj gdzie będziesz stał i jakim samochodem. A blokadę masz jak w banku jeżeli oczywiście będzie podstawa do jej założenia. A jeżeli zrobisz tak jak piszesz to zobaczysz jak to się skończy. Wartość blokady przekracza 250 zł ;) - więc jej zniszczenie kwalifikuje się jako przestępstwo.
~Agrest 8-11-2010 19:56
Taki właśnie zakaz postawiono na mojej ulicy, nie mam prawa postawić samochodu przed własnym domem i to przez siedem dni w tygodniu (parkomaty obowiazuja przez 5). Gdzie logika?...
~Kierowca 8-11-2010 19:57
Przydało by się czasem zerknąć stróżom prawa na róg ulicy Chrobrego i Poznańskiej.Nie dość że stoją auta na zakazie to jeszcze na skrzyżowaniu.Nie raz widziałem jak policja i straż miejska przejeżdża obojętnie tamtędy i nic sobie z tego nie robi,może w końcu przydało by się?
~Agrest 8-11-2010 20:01
Taki właśnie zakaz postawiono na mojej ulicy, nie mam prawa postawić samochodu przed własnym domem i to przez siedem dni w tygodniu (parkomaty obowiazuja przez 5). Gdzie logika?...
Tomy M. 8-11-2010 20:02
Nie można ani zakładać blokad ani wywozić samochodów które mimo złamania zakazu NIE STWARZAJĄ ZAGROŻENIA. Panowie Strażnicy ... przestudiujcie Kodeks Drogowy.
~Agrest 8-11-2010 20:10
Taki właśnie zakaz postawiono na mojej ulicy, nie mam prawa postawić samochodu przed własnym domem i to przez siedem dni w tygodniu (parkomaty obowiazuja przez 5). Gdzie logika?...
~mieszkanka 8-11-2010 20:13
Jest super. Strefę rozszerzyli,a gdzie strefy nie ma - nastawiali nowych zakazów,po to tylko,żeby łazić i szukać frajerów. Na Mickiewicza na przykład czają ją się non stop na rodziców,którzy idą tylko zaprowadzić lub odebrać swoje pociechy do/z przedszkola. Dziwne mamy miasto - zamiast dla ludzi to przeciwko nim.
~taka prawda 8-11-2010 20:15
pełne poparcie dla SM- precz z cwaniactwem i egoizmem prakujących
~Agrest 8-11-2010 20:37
Panie I Dobrze, chciałby Pan wpłacić miesięcznie powyzej 200zł za parking przed własnym miejscem pracy?... nie sądzę...
~ja 8-11-2010 20:40
a co z placem ratuszowym moze struze tez tam beda zakladac klipsy jak demokracja to demokracja
~Brawo 8-11-2010 21:06
Brawo, Brawo, Brawo. Może w końcu zapanuje normalność jak na całym świecie. W centrach miejskich się nie parkuje. A jak już ktoś bardzo chce to drogo kosztuje.
~ZORRO 8-11-2010 21:31
SM Cwaniaki jak jest rozróba to w długa dają że się kurzy za nimi ale do kierowców to chojraki że ho ho A jak chcą karać kierowców to im znajdę ofiary np. pod ratuszem od jutra wydzwaniam na SM jak sprawiedliwość to wszędzie :)
~Apollon 8-11-2010 21:59
Nie rozumiem tych naszych decydentów. Zabrakło im na odprawy, że muszą zbierać już w taki haniebny sposób? Nie pojmują, że PARKING jest to coś innego niż ulica. Za używanie ulicy płacę podatek w paliwie. Pobieranie kolejnego haraczu za używanie ulic kwalifikuje się do napisania skargi do Rzecznika Praw Obywatelskich. Czy nie jest to naruszenie zasad konstytucyjnych?. PARKINGI jak władzunia wybuduje to TAK, POWINNA TAM POBIERAĆ OPŁATY ZA PARKOWANIE. ALE TYLKO NA PARKINGU, A NIE ZA UŻYWANIE ULICY. Żyjemy CHYBA W JAKIMŚ KRAJU RZĄDZONYM PRZEZ NIEUDACZNIKÓW I CWANIAKÓW. Dzisiaj ktoś w mediach powiedział: Prawo u nas to jest jak płot. Żmija się prześliźnie, lis przeskoczy, a bydło wie gdzie jego miejsce. A tych żmij i lisów to możemy szukać przed Ratuszem, pod Urzędem Miejskim, pod Sądem na Bankowej. A pieski latają i zaganiają bydło za płotek. No bo trzeba zbierać na odprawy....
~do zorro 8-11-2010 22:09
zorro szacun !!!! dzwoń tam i daj im odetchnąć zasrańcom !!
~Jel... 8-11-2010 22:20
i bardzo dobrze - kierowcy nauczcie się wreszcie a nie stawiacie po podwórkach mimo zakazu,Od kiedy postawiono parkomat na mojej ulicy to mamy spokój.Niech no który zaparkuje na podwórku...zadzwonimy z przyjemnością do straży miejskiej.
~kmj 8-11-2010 22:29
A kto dziś postawił zaporę na środku drogi między ul.Szkolną,a Krótką ? Co się dzieje w tym mieście nie mam jak dojechac do domu na ul Długą - parkowałem z tyłu domu
~Sławek 8-11-2010 23:50
Apollon w 100 % popieram. To co się w naszym kraju wyprawia to już żart jakiś . W jelonce też.
~Egon 9-11-2010 5:50
Następna wielka zapowiedz straży miejskiej i policji, które już dawno słyszeliśmy na wolności od Curie Skłodowskiej do Piułsudzkiego jak parkowali na zakazie tak dalej parkują blokując jeden pas ruchu. Też były chuczne zapowiedzi na łamach jelonki przez odpowiednie służby, a efektów nie widać żadnych.
~mieszkanka 9-11-2010 7:21
Jest super. Strefę rozszerzyli,a gdzie strefy nie ma - nastawiali nowych zakazów,po to tylko,żeby łazić i szukać frajerów. Na Mickiewicza na przykład czają ją się non stop na rodziców,którzy idą tylko zaprowadzić lub odebrać swoje pociechy do/z przedszkola. Dziwne mamy miasto - zamiast dla ludzi to przeciwko nim.
~Jareckii 9-11-2010 7:31
A może troszkę samokrytyki, znam parę osób które do pracy mają 5 minut piechotą ale jeżdżą samochodem a i po zakupy nawet małe wybierają się pojazdem. Na zachodzie Europy wjazd do ścisłego centrum i tam parkowanie słono kosztuje dlatego też ludzi korzystają z innych środków masowego transportu. Sam osobiście chodzę do pracy na piechotę bez względu na porę roku czy też aurę, przejście z Kiepury do centrum zajmuję maksymalnie 25 minut. Pozdrawiam
~Stefanek 9-11-2010 7:36
A mnie to cieszy może w końcu będzie mozna normalnie chodzic po deptaku a nie wiecznie uważac na jeżdzące po nim samochody
~dewastator 9-11-2010 7:40
Pierwsze koty za płoty, poczekajmy parę miesięcy i się do sytuacji przyzwyczaimy. A Polacy to taki naród ponarzekać trzeba ;) Jestem za karaniem cwaniaków którzy wszelkimi środkami i sposobami próbują zrobić w konia resztę społeczeństwa. Brawo dla Policji i Strażników.
~diabelek 9-11-2010 16:31
tym, którzy maja miejsce zameldowania pod którym każą im placić za parkowanie, a miejsc parkingowych nie wydzielono im np na podwórzu, radze pisac od razu do Marszałka Województwa. Miejsce do parkowania sie należy bezpłatnie. i do UM od razu z wnioskami o wyznaczenie miejsca do parkowania poza strefą płatnego. lub o bezpłatne dla mieszkańca w strefie. Prawo budowlane zapewnia, na jaki procent lokali mieszkalnych przypada miejsce postojowe... wystarczy sie wyedukować. Albo z sąsiadami sie "skrzyknąć" i dać zarobić adwokatowi. POLECAM. bo wszyscy, policja, s.m, mieszkańcy maja racje. A problemy wynikają z niedołężności WŁADZ miasta. proste
~mieszkanka 9-11-2010 17:29
Jest super. Strefę rozszerzyli,a gdzie strefy nie ma - nastawiali nowych zakazów,po to tylko,żeby łazić i szukać frajerów. Na Mickiewicza na przykład czają ją się non stop na rodziców,którzy idą tylko zaprowadzić lub odebrać swoje pociechy do/z przedszkola. Dziwne mamy miasto - zamiast dla ludzi to przeciwko nim.
~mieszkanka 9-11-2010 21:26
Jest super. Strefę rozszerzyli,a gdzie strefy nie ma - nastawiali nowych zakazów,po to tylko,żeby łazić i szukać frajerów. Na Mickiewicza na przykład czają ją się non stop na rodziców,którzy idą tylko zaprowadzić lub odebrać swoje pociechy do/z przedszkola. Dziwne mamy miasto - zamiast dla ludzi to przeciwko nim.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Brakuje rodzin zastępczych

Pożar w opuszczonym hotelu

Wszyscy za strajkiem

Zwłoki w strumieniu w Karpnikach

Głosy za strajkiem?

Sonda

Czy wszyscy młodzi do 26. roku życia powinni być zwolnieni z podatku PIT?

Oddanych
głosów
1091
Tak
38%
Nie
54%
Nie mam zdania
8%