MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Awantura przy wycince chorych drzew przy ul. Łazienkowskiej

Wiadomości: Jelenia Góra/Sobieszów
Piątek, 23 listopada 2012, 6:37
Aktualizacja: Sobota, 24 listopada 2012, 10:24
Autor: Angela/AP
Fot. TED
Wiele emocji wzbudziła przycinka konarów i wycinka drzew przy ulicy Łazienkowskiej w Sobieszowie. Przeciwne wykonywaniu tych prac były trzy osoby, które próbowały przeszkodzić w realizacji zadania. Zdaniem okolicznych mieszkańców i radnego Janusza Wojtasa, na wniosek którego wykonano roboty, drzewa zagrażały bezpieczeństwu ludzi.

- Po interwencji mieszkańców z ulicy Łazienkowskiej, skierowałem wniosek o przycięcie gałęzi na tym odcinku drogi oraz usunięciu jednego chorego drzewa zagrażającego bezpośrednio mieszkańcom – tłumaczy radny Janusz Wojtas.

Komisja z ochrony środowiska z Jeleniej Góry i Wrocławia potwierdziła zasadność przeprowadzenia tych prac i po oględzinach stwierdziła, że muszą być usunięte jeszcze trzy inne drzewa, które znajdują się blisko stacji transformatorowej.

- Na tym odcinku rosną stare topole i brzozy, które latami nie były przecinane i pielęgnowane, dlatego tak się rozrosły, że ich gałęzie zwisają bezpośrednio nad jezdnią i chodnikiem oraz liniami energetycznymi – mówią mieszkańcy.

Po każdym większym wietrze suche konary spadały na drogę i chodnik.

- Nie rozumiem o co ta wrzawa – mówi pan Andrzej mieszkający przy ul. Łazienkowskiej. - Przeciwnicy tej wycinki nawet nie mieszkają na naszej ulicy i nie wiedzą z czym musimy się borykać. Było to niepotrzebne, tylko wszyscy się zdenerwowali. Jeśli zależało by to ode mnie, to wyciąłbym wszystkie te stare, schorowane drzewa i nasadził nowe – dodaje mieszkaniec z Łazienkowskiej.

Ogłoszenia

Czytaj również

SiaDkarska Integracja  

Droga po remoncie

Rok niespełnionych obietnic

Komentarze (49) Dodaj komentarz

~ 23-11-2012 7:51
To na pewno byli Radiomaryjowcy,algo inne bojówki od Macierewicza albo Kaczyńskiego
~kogut 23-11-2012 7:59
debile
Bluszcz 23-11-2012 8:22
Byłem tam wczoraj i akurat trwała wycinka. Wydaje mi się ( nie jestem w tej chwili tego pewien) że te drzewa to nie były topole i brzozy tylko wycięto dorodne jesiony. Muszę to sprawdzić. Teraz to już jest wódka po zakąsce ale może wystarczyłoby tylko usunąć chore konary i uformować tak by niie stanowiły zagrożenia? Drzewo Każdy kto patrzy na nie widzi co innego. Stolarz widzi stół i krzesła cieśla dach, Właściciel kominka widzi skaczące po jego konarach płomyki . . A ja???? W leżącym na ziemi pniu widzę trumnę w której grzebie się marzenia o pięknym i czystym świecie ....... i w jednej z kolejnych nas... oskar591@interia.pl.
~zielona 23-11-2012 8:35
najłatwiej wszystko wyciąć, bo idzie sezon palenia w piecu...nikt się nie zastanowi nad tym, żeby zadbać o drzewo jak zaczyna się z nim dziać coś złego, zgadzam się z Bluszczem. Na wiosnę czeka nas kolejna porcja ludzi, którzy świetnie się bawią z piłą spalinową w ręce... Jedno drzewo tej wielkości co przy ul. Łazienkowskiej produkuję tlen dla 5 dorosłych osób/ na dobę. Może odrobinę wyobraźni....
~Edzio 23-11-2012 9:09
Teraz co powinno się wyciąć to tych urzędasów ze stołków,, żadnego pożytku gdy zamiast mózgu myślą własnym portfelem... Za dużo mamy już tych chwastów w Polsce..
~sumienie 23-11-2012 9:22
Sluchajcie pieniacze ci z lewe jak i prawej strony ;SĄjuż przyrządy,urządzenia do sprawdzania stanu pnia !! Miasto powinno mieć coś takiego i po sprawie .Są skanery na lotniskach ,georadary itp.
~snake 23-11-2012 9:30
Na łomnickiej wycieli dęby a inne co w kominku się słabo palą zostawili , dziwne to trochę .
~ 23-11-2012 9:34
Chore drzewa najlepiej utylizować w kominkach dzialaczy
~Byniu 23-11-2012 9:38
Śmieszą mnie ludzie którzy uważają, że wycięcie drzewa to coś bardzo złego. Stare drzewo także oddycha i także pobiera tlen z atmosfery. Stare drzewa zużywają więcej tlenu niż same produkują, więc jak ktoś mówi że jeżeli wytniemy kilka czy kilkanaście starych drzew to będzie mniej tlenu do oddychania to ja się zwijam ze śmiechu. Jak komuś na samochód czy na głowę spadnie gałąź to byłaby wrzawa iż drzewa nie były przycinane. Swoją drogą zawsze jak jelonka porusza temat wycinki to pojawiają się wielcy przeciwnicy.
~sumienie 23-11-2012 9:40
Sluchajcie pieniacze ci z lewe jak i prawej strony ;SĄjuż przyrządy,urządzenia do sprawdzania stanu pnia !! Miasto powinno mieć coś takiego i po sprawie .Są skanery na lotniskach ,georadary itp.
~ 23-11-2012 9:41
Te drzewa zagrażały zarówno mieniu jak i ludziom. Kiedyś mi gałąź z jednego z tych drzew przed nosem spadła. Tamtędy wracam z przystanku do domu i nie mam ochoty narażać życia. Awantury nie widziałam, więc się w tym temacie nie wypowiem. Popieram pomysł z nasadzeniem nowych drzew - to nie jest tak, że stare, nie pielęgnowane i już schorowane nasadzenia są niezastąpione.
~K_asia1 23-11-2012 9:51
Ja jestem okolicznym mieszkańcem i mnie nikt nie pytał o zgodę. Jako że nie byłam wśród wymienionej 3-ki to jest nas już 4-ka. A z rozmów z sąsiadami wiem, że znacznie więcej. Ps, Drewno już na miejscu było cięte w kawałki pasujące do kominka.... Ciekawe czyjego?
~K_asia1 23-11-2012 9:55
I jeszcze jedno. Pan Wojtas na mój i mojej rodziny głos w następnych wyborach niech nie liczy.
~ 23-11-2012 9:56
Znam te wasze pielęgnacje drzew przy samych korzeniach. A co zamówienie było na drewno odpowiedniego gatunku ?
~K_asia1 23-11-2012 10:02
w ogóle to zdecydowałam, iż będę głosować na wycięcie drzew po sam chojnik !
~K_asia1 23-11-2012 10:09
do osoby z godz. 10:02 Nie podszywaj się, to chamstwo.
~do Byniu 23-11-2012 10:16
Prosze uzupełnić braki w edukacji, chociaż już chyba za późno. W Jeleniej Górze wycina sie drzewa bez opamietania oraz ogołaca z gałęzi. Nigdzie w Polsce nie ma tego zjawiska. Sterczą takie kikuty i obumierają. Zastanawiam się, czyja to firna nusi na tym wszystkim zarobić. Chyba wszyscy decydenci sie uparli, żeby to miasto do końca oszpecić. Nie dość, że się wyludnia, to paskudnieje - perła Karkonoszy ! Żart - kiepski !
~xxx 23-11-2012 10:34
DRZEWA DO LASU
~do Bluszcz 23-11-2012 10:37
Sam jesteś kuźwa "jesion", o ile nie "dębil". Ironizując, brzóz tez nie powinno się wycinać, bo przecież brzoza jest drzewem narodowym - symbolem tragedii, żałoby, i pod każdą brzozą powinno się zapalać znicze.
~jeż 23-11-2012 10:47
Tym razem, dość przypadkowy radny p. Wojtas niech nie liczy na głosy sporej grupy mieszkańców Sobieszowa.Wymiarem jego postawy jest brak konsultacji i opini na temat , niestety juz dokonanej wycinki
rymcycymcy 23-11-2012 10:50
Jeden człowiek może zepsuć powietrze którym oddycha pięciu ! :) ...spadająca gałąź na głowy przechodniów ratuje świat przed zepsuciem ! :)
~kollaa 23-11-2012 12:07
do osoby z godz.09:51 a dlaczego ma cie ktos pytac o zgode? walni sie w leb jak z takimi argumentami tu wchodzisz.Najlepiej idzicie sie wszyscy wyrzalic nad tym drzewem i postawcie se tam swieczki z listami.
Biegaj 23-11-2012 14:33
Właściwa pielęgnacja drzew a rzeź pod pretekstem "zagrożenia" - to dwie różne sprawy. Ogławianie powinno być karane. Niszczenie miejskiej zieleni - również. A wciskanie kitu o "zagrożeniu" - dobre dla naiwnych lub nierozumiejących tematu. Dopuszczono się zaniedbania (jak i w całej Polsce - nagminnie) i "poradzono" sobie z problemem. Liści nie trzeba zamiatać, opał jest a i nawalony w "mordercę" już nie trafi. "Oto Polska właśnie.."
~ 23-11-2012 14:55
Stare drzewo także oddycha i także pobiera tlen z atmosfery. Stare drzewa zużywają więcej tlenu niż same produkują, PROSZE O UDOWODNIENIE TEJ PSEUDONAUKOWEJ WYPOWIEDZI....
~kollla 23-11-2012 15:02
do 14:55 masz internet to se urzyj go do szukania
~pan 23-11-2012 15:11
błazny pseudoekolodzy z wioski sobieszów - chociaż jakąś akcje mieli w tym zadupiu
~do kollla 23-11-2012 15:14
do15:02 masz internet, to się naucz pisać !!!
~rumcajs54 23-11-2012 15:29
Za drzewa w pasie drogowym odpowiada generalnie zarządca drogi. Chore drzewa trzeba ścinać, konary przycinać w myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć (czyt. płacić za szkody ludzkie i w mieniu). Inna rzecz to systematyczna pielęgnacja zieleni ozdobnej (krzewy, drzewa).Jeszcze inna to drzewa w strefie tzw. ochrony konserwatorskiej a Sobieszów jest taką strefą. Czy zatem Pan Kapałczyński wydał stosowną zgodę? Czy była opinia dendrologiczna? W wymiar drewienka jak nic pod kominek. Normalnie to negocjuje się z wykonawcą cenę usługi biorąc pod uwagę pozyskany (przez kogo ?) materiał. Reasumując: kto za to drewno zapłacił i czy zapłacił?
~Dostawca 23-11-2012 17:54
Pewniakiem to Agnieszka I Brukowa z klanu.
~- 23-11-2012 18:11
Chyba wiem,gdzie trafiło drewno/ miedzy innymi/.Rano była dostawa.wielkość pni wygląd no i gałęzie,grubość w sam raz..Macie racje.Vipy palą.Mam nadzieję ze placą za to.
jgajewski 23-11-2012 18:56
Moi Drodzy ! Z tymi wycinkami drzew, to ostatnio dziwna sprawa !!! Nasilają się przed sezonem grzewczym !!!! W przebiegu moich prawie trzech kadencji w Radzie Miejskiej, wielokrotnie /na wniosek konkretnego mieszkańca/, wystepowałem o pozwolenie na wycięcie drzewa. Ani razu - powatarzam, ani razu nie udało mi się załatwic pozytywnej opinii. Był przypadek, gdzie mieszkanka wręcz blagała chociażby o przycięcie wiszącej potężnej gałęzi, bo się boi spać !!! Nic z tego - albo drzewo zdrowe, albo nie ma pieniędzy !!! No tak, ale chodziło o jedno dzrzewo - nie opłaci się zawracać sobie głowy. Co innego cała aleja /jak na Łazienkowskiej/, to już biznes !!!! Myslę , że dość tego ! Na poniedziałkowej sesji zapytam o decyzje w tej spr. i jak rozliczane jest drewno: pozdrawiam Józef Gajewski
~sztuczny 23-11-2012 19:42
zieloni do piachu a drzewo do pieca
~ 23-11-2012 19:57
przybijać ekologów za łby do tych drzew. To są ludzie którzy świadomie blokując wycinki narażają zdrowie i życie innych ludzi powinni dostać zarzut narażania zdrowia i życia. Może medialny pan prokurator powinien się tym zająć.
~rydzyk 23-11-2012 21:51
DO PANA GAJEWSKIEGO! w poniedziałek na sesji przedłożę pana pismo które kierował pan do MZDIM w Jeleniej Górze wnioskował pan o wycięcie drzew na ulicy gdzie pan mieszka! ul.AGNIESZKOWSKA! tam tez wycieli kilkadziesiąt drzew i to pan wnioskował! I CO BYŁ BIZNES!?JEST PAN ... PANIE GAJEWSKI.NIECH PAN POWIE O TEJ KOBIECIE KTÓRA ROBIŁA ZDJĘCIA W SOBIESZOWIE I BYŁA PRZECIWNA WYCINCE KIM ONA DLA PANA JEST BO JA WIEM
~do rydzyk 23-11-2012 23:05
Szanowny Panie czy tez Pani,co zlego jest w tym aby dokladnie było wiadomo co się dzieje z drewnem z wycinki ,która w Jeleniej przybiera coraz większe rozmiary. Miasto nie ma pieniędzy więc niech je sprzedaje.Drewno lisciaste jest drogie.Jasne zasady sprzedaży iokreslenia pozyskanej ilości sa jak najbardziej pożadane.Jeśli miasto wskaże gdzie jest drewno, pokaże faktury to nie będzie biznesu.W innym przypadku należy powiadomic UKS bo ktoś uzyskal nieopodatkowane swiadczenie,a to jest przestępstwo. Należy skończyć skończyć z uwlaszczaniem się na publicznym mieniu.Jeśli ktos nie zna zasad uczciwego to nie nadaje sie do rządzenia,to nie jest prywatny folwark.Chociaż tak to funkcjonuje.Prywatne wycieczki pod adresem p.Gajewskiego bardzo nie na miejscu.Odbiega Pan/i od problemu
~jesion 24-11-2012 3:08
Jak drzewa mogły być chore Nie miały gorączki, nie miały L-4.
~sas 24-11-2012 7:51
pozabijajcie sie o te chore drzewa:-) nadgorliwi...
~mako 24-11-2012 7:58
Tak najlepiej wszystko wyciac i zalac betonem...zalosne- jak jakis inteligent napisal powyzej.drzewa do lasu-to ja dopisuje burki do zagrody
~Ach... 24-11-2012 9:33
Tak na prawdę cała ta aleja nadaję się dziś do wycięcia i uporządkowania i ponownego nasadzenia, nikt latami o nią nie dbał i dziś zagraża bezpieczeństwu korzystającym z tego odcinka drogi. Niektórzy, tu piszący piszą totalne bzdury a do nich dołączył J.Gajewski. Była to planowana przycinka konarów drzew, w tym wycięcie chorego drzewa i dwóch znajdujących się bezpośrednio w obrębie stacji transformatorowej. Grupka pań popierana przez J.Gajewskiego szumi śmieszy fakt , że nawet nie są mieszkańcami tej ulicy. Ja i moja rodzina,dziękuję za interwencje radnemu J.Wojtasowi.
~dendrolog 24-11-2012 9:36
Kochani Krzykacze, pewnie, że trzeba bronić zieleni, ale z rozsądkiem.Te drzewa pewnie zagrażają bezpieczeństwu, może by wystarczyło przykrócić korony.Trzeba sadzić młode drzewka gdzie się da, a najbardziej to zajmijcie się kasztanem obok przystanku autobusowego Zeby go nie obwieszali ogłoszeniami.
~Sobiesz... 24-11-2012 9:43
A ja proszę radnych J.Wojtasa i J.Gajewskiego, aby złożyli wniosek o wycięcie, tak wycięcie topoli rosnących na terenie byłej szkoły rolniczej - koło pętli siódemki. I przycięcie wszystkich lip na terenie sobieszowskiego cmentarza. To jest zagrożenie i czy trzeba tragedii. Z drugiej strony jak można mieć pretensje, że się przecina gałęzie to się powinno robić co roku, choćby w ramach dbania o estetykę.
~Mam pytanie 24-11-2012 10:13
do ...pani Kasi i tego pana co tak krzyczy. Wasze wypowiedzi są kierowane w obronie przyrody i środowiska! A wypalanie gałęzi i liści na własnych posesjach to jest ekologiczne? ! A tak na marginesie, przycinka gałęzi nie szkodzi drzewom a usuwanie schorowanych drzew jest normą. Jeszcze jedno - drzewo bezpośrednio ścięte, nie nadaję się do palenia w kominku :)
~do jeż 24-11-2012 10:44
Jeśli konsultacja, nie została przeprowadzona bezpośrednio z Tobą , to oznacza , że jej nie było! W artykule wyraźnie pisze, że takowe były i komisja zdecydowała. Ja po przeczytaniu artykułu uważam, że pan J.Wojtas postąpił zgodnie z prawem i zdrowym rozsądkiem. Dziwi postawa w tym temacie J.Gajewskiego!
~do 23:05 24-11-2012 12:28
Ha, wszystkich chce się rozliczyć, a może zacząć by od siebie ;)
~do 12.28 24-11-2012 15:51
czytaj ze zrozumieniem.Między rozliczaniem a stosowaniem się do uczciwych zasad jest róznica.Reszta zdania po przecinku całkiem z kapelusza.Pozdrawiam :)
~marek. 24-11-2012 18:29
PILNOWAĆ SWOICH DUP!!!Byl wniosek byla komisja jest decyzja jest wykonane zadanie.O co chodzi tym wszystkim co tak klepią jęzorami Moze przy wszystkich planowanych inwestycjach w JELENIEJ pan Prezydent ma pytac ciemnogród o zdanie?
~heniek maryniak 24-11-2012 18:40
Ja to bym to zglosil do milicji bo to nie legalne to wszystko to mafia i banda a te co wydajo te pozwolenie to tysz mafia ja mom pile motorowo ale mnie nik nie pyto czy chcem wycionc sobie a wiom jak sio tnie
~kris1 2-12-2012 14:49
*klient.box3.pl (78.9.*.*) Konsultacji z mieszkańcami nie było - to że ktoś tak napisał nie znaczy, że to fakt. I tylko głupek porównuje palenie gałęzi na własne posesji z wycinaniem drzew.
~do kris 4-12-2012 19:17
Twierdzisz , że konsultacji nie było, bo ty w nich nie uczestniczyłeś ! Jeśli jesteś takim wielkim ekologiem, to palenie liści i gałęzi na ogrodzie powinno Ci też przeszkadzać, swoją drogą jest to w tej chwil zabronione. Nie ma innej metody pozbycia się chorych drzew jak wycinka i nasadzenie w to miejsce nowego. Można takie drzewa ratować, ale trzeba sukcesywnie o nie dbać , a tu latami o to nie dbano. W tej chwili były zagrożeniem. A tak na marginesie, jest takie powiedzenie: Kto kogo przezywa, tak się sam nazywa!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Radosne Mikołajki

Taśmą pod pod kolej linową na Kopę

Magiczny wieczór z Cleo i Pectus

Dzieją się cuda

Janowice za zmianą nazwy powiatu

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
831
Tak
21%
Nie
70%
Nie wiem
9%