MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Aroniowa w Jeżowie jak czołgowisko

Wiadomości: Jeżów Sudecki
Niedziela, 26 lutego 2017, 7:31
Aktualizacja: Poniedziałek, 27 lutego 2017, 9:04
Autor: Mikołaj Bachur
Fot. Czytelnik1
– Mam samochód z napędem na cztery koła, ale mam problem, żeby wydostać się ze swojej ulicy – skarży się mieszkaniec Jeżowa Sudeckiego. Opowiada o głębokich koleinach i wielkich kałużach po deszczu. – W gminie remontuje się ulice, a o naszej zapomina. Jak długo to jeszcze potrwa – pyta mężczyzna Dodaje z rozgoryczeniem, że wójt nie reaguje.

Na dowód mieszkaniec Jeżowa Sudeckiego przysłał zdjęcia. To nie jest głos odosobniony. Otrzymaliśmy maila podobnej treści i zdjęcia od innego mieszkańca. – Po tej drodze nie tylko nie można jeździć, trudno tędy przejść. Czy takie powinny być drogi w XXI wieku w Europie? – pyta.

Obaj Czytelnicy podkreślają, że w Jeżowie Sudeckim wyremontowano drogi, które były w o wiele lepszym stanie. Pieniądze pochodziły ze środków przeznaczonych na usuwanie skutków powodzi w 2013 roku. Między innymi została wyasfaltowana sąsiednia ulica Malinowa. - Nie była ona w najgorszym stanie, ale tu ma pole wójt – twierdzą rozgoryczeni mieszkańcy.

- Podjęliśmy już działania, by poprawić stan ulicy Aroniowej – powiedział nam w piątek (24.02) wójt Edward Dudek. – Wczoraj mój zastępca tam był. Zamierzamy remontować tę ulicę – podkreślał. – Kiedy? - Natychmiast - zapewnił wójt Edward Dudek

Ogłoszenia

Czytaj również

Młodzi przeciw zmianom klimatycznym

Ruszył proces sprawców tragedii drogowej

Zmarł ks. Józef Stec

Komentarze (36) Dodaj komentarz

~olo2580 26-02-2017 7:58
czyli podobnie jak "domek w karkonoszach". jak kupowałeś działkę to nie widziałeś w jakim stanie jest droga? pewnie tanio było i okazyjnie! a jak twoje "auto z napędem na cztery koła" nie daje rady to kup sobie za zaoszczędzone na cenie działki pieniądze auto z napędem na sześć kół.
~LL 26-02-2017 8:27
Ja uważam tak samo. Koszt budowy drogi czasem na wsi to nawet 300 000 zł do kilku domów. A cwaniaki kupują działke z beznadziejnym dojazdem bo tanio i zdziwieni ze jest jak jest. A przecież podatki płacę. Tylko policz ile lat trzeba zeby droge zrobic z tych twoich podatków. Zaoszczedziłeś na dziełce to kup tłuczeń z sąsiadami i zainwestuj proste.
~ 26-02-2017 9:04
To tak jak z mieszkaniami na osiedlu "Pod Jeleniami".
~jelegorzanin🃏 26-02-2017 9:09
Znaczy sie ze macie na tej ulicy ,, syberyjskie drogi,,. W wiejskich i bezludnych kresach Rosji na wiosne i jesien bloto po osie aut, w lecie koleiny ze sie pojazdy zawieszaja na tych wykrotach, tylko w zimie jak mroz chwyci drogi jako tako przejezdne.Widzialem takie obrazki w niemieckich kronikach wojennych ,, Tageswoche,, jak Wermacht byl w 1941 pod Moskwa.
~ 26-02-2017 10:04
w takim razie zapraszamy do centrum miasta ,tu nie ma problemów z błotem
~cieplicc 26-02-2017 10:50
Zgadzam się z przedmówcami w 100% procentach !
~Malina 26-02-2017 11:08
Jak gmina zatwierdza plan zagospodarowania pod zabudowę jednorodzinna to co sie dziwić ze ludzie kupują działki i budują domy? Te komentarze piszą nieudacznicy co nigdy nie zbudują domu. To jest tylko i wyłącznie wina gminy, która nie dba o swoich mieszkańców, którzy płaca niemałe podatki. To nie jest jedyna droga w Jeżowie w tak tragicznym stanie. Sypanie tłucznia to tylko załatanie problemu na chwile, do kolejnych deszczów. Wiele razy mieszkańcy sie składają i sypia tłuczeń ale to syzyfowa praca. A w gminie kwitnie kolesiostwo.
~Hehehe 26-02-2017 12:24
Jeżów to wieś, a na wsi w odróżnieiu od miasta ,żeby był ten klimat to drogi muszą być takie właśnie aby turysta mógł powiedzieć , że jest na wsi:) Do tego jeszcze zapach siana i nawozu i już wiesz że to wieś:)
~prawdas 26-02-2017 12:50
Z programu schetynówki wyremontowano i zbudowano wiele dróg. Teraz obowiązuje program 500 plus. A więc mamy co chcieliśmy. ZA dwa lata wybory wybór zależy od nas.
~Pani Pomocna 26-02-2017 13:14
W celu rozwiązania problemu proszę się przeprowadzić. Pozdrawiam
~max 26-02-2017 13:41
A dwa lata do władzy wrócą złodzieje pieniędzy z OFE i ekipa z "Operacji AmberGold" przestanie się ciągać po sądach. Prędzej w całym Jeżowie będą piękne asfaltowe drogi z ledowym oświetleniem niż w Polsce do władzy dostana się uczciwi ludzie.
~Miecio 26-02-2017 16:12
koscioly sa wazniejsze , pieniadze z ratusza wydaje sie na remonty kosciolow a drogi ? a kogo to obchodzi ?
~ 26-02-2017 16:48
To są uroki mieszkania na wsi.Chcieliście tam mieszkać to trzeba było pomysleć jak drogi wyglądają,a teraz my stali mieszkańcy Jezowa mamy Wam naprawiać drogi.
~moderarator 26-02-2017 17:02
trzeba nasypac grubego tłucznia a nie podsypki i cały problem
kazimierzp 26-02-2017 17:03
Wiele osób podnieca się wysokością podatków lokalnych w różnych miejscach. Przez pewien czas wiele osób pokupowało działki siedliskowe (niby rolnicze) w sąsiednich gminach. Tam było taniej, podatki mniejsze, obciążenia za wodę itp prawie żadne. Kiedy domy powstały to okazało się że nowi chcą dojechać po polu, chcą mieć czystą wodę w kranie, nie wywalające szamba na działce, przedszkole, a potem szkołę w pobliżu, dobrą komunikację z najbliższymi marketami, urzędami... a to wszystko kosztuje. Więc gmina zaczyna uchwalać nowe podatki bo żądania nowych mieszkańców trzeba zaspokoić, oni też są wyborcami... Za chwilę okaże się że mieszkanie w Jeleniej Górze kosztuje taniej niż w Jeżowie, Dziwiszowie, Mysłakowicach, Łomnicy, Podgórzynie, Słonecznej Dolinie... Jakoś im nie współczuję!!?!
~jelegorzanin🃏 26-02-2017 17:03
Polska to dziwny twor i polacy to dzwilolongi. Potrzeba tu wszystko znienic. Chyba czekaja nas kolejne rozbiory. Nie chcial bym bo na tym bym stracil. Zaborcy chyba by mi by mi emerytury bo nie dla nich pracowalem a dla PRL ani RP.
~do : 17:03 | ~jelegorzanin🃏 26-02-2017 17:41
Jak czytam 17:03 | ~jelegorzanin🃏, że " Polska to dziwny twor i polacy to dzwilolongi " to myślę, że nie kumamco to są dzwilolongi, ale prawdziwy dziwoląg to jest jelegorzanin🃏. I też się boję, że będą rozbiory, tzn. jeleniogórzanin się rozbierze. Brrr
~janek 26-02-2017 17:54
Jeżeli w planie zagospodarowania gminy zgadzają się na budowę gett domków jednorodzinnych to łaski nie robią i muszą doprowadzić tam normalne drogi. Swoją drogą żal wiejskiego krajobrazu zmienionego przez nienaturalną zabudowę. Za samo to powinny być w takich miejscach karne podatki przynajmniej x3.
~janek 26-02-2017 17:56
Jeżeli w planie zagospodarowania gminy zgadzają się na budowę gett domków jednorodzinnych to łaski nie robią i muszą doprowadzić tam normalne drogi. Swoją drogą żal wiejskiego krajobrazu zmienionego przez nienaturalną zabudowę. Za samo to powinny być w takich miejscach karne podatki przynajmniej x3.
kazimierzp 26-02-2017 18:16
@~janek! Kiedy ktoś kupuje "ileś" tam hektarów na "działkę siedliskową" to ma zgodnie z prawem możliwość wybudowania "sadyby" czyli domu z wszelkimi udogodnieniami i gmina nic nie może zakazać. Po prostu w tym momencie nie ma nic do gadania. Kiedy już "sadyba" powstanie to lokator-właściciel tejże może żądać udogodnień i jak widać żąda...
~chche 26-02-2017 18:22
Poprzednia ekipa wg obecnej kradła na potęgę ale drogi budowała. Obecna chyba tylko kradnie bo dróg i niczego już nie buduje.
~ 26-02-2017 20:17
Nawet wiem który to cwaniak ,dopiero chatę postawił i się wprowadza."Byzmesnen" z kaczego dołka....
~rere 26-02-2017 20:38
pomylka ja juz dlugo mieszkam
~sajmon 26-02-2017 20:52
Biedni ludzie :) ubóstwo nie pozwala utwardzić im drogi by jeepem przejechać :) Konia polecam :) albo do roboty i parę groszy wydać na utwardzenie :)
~jan 26-02-2017 21:09
Nie wiem czy pan kazimierzp mieszka w poniemieckim bunkrze czy domku jednorodzinnym, ale razem z pozostałymi osobami uświadomcie sobie, że w Jeleniej Górze oraz pozostałych miastach Polski, Europy i świata rozrost miasta następuje w około a nie do środka miasta. Budowanie się w Jeżowie Dziwiszowie Mysłakowicach, Podgórzynie, Wojcieszowie itp (pomijam Słoneczną Dolinę bo to jest budowlana tragedia) wynika z tego, że tam są wolne działki, a w mieście ich nie ma. A jeśli są to są trudne do zabudowy czytaj bardziej kosztowne - wilgotne, nierówne, z drogami wewnętrznymi. Błędem Jeżowa jest pozostawienie zbyt wąskich dróg przejazdowych między działkami. Odnośnie Jeleniej Góry plany zagospodarowania przestrzennego dla nowobudowanych osiedli to jest architektoniczna tragedia. Chaos budowlany.
~Mietek67 26-02-2017 21:13
Bo Jeżów powinien się nazywać Czołgowisko Sudeckie, nie wiem co was ciągnie do Jeżowa wiocha z wąskimi dróżkami, ktoś kto miał tam sporo ziemi zrobił dobry PR a teraz z Was się śmieje :)
~super 26-02-2017 21:38
A to Polska właśnie. Tu droga błotnista , tam wierzby przy drodze ,niebawem przylecą bociany. Sielski krajobraz za który trzeba płacić .W Europie tego już nie ma ! To widoki jak z obrazów Chełmońskiego .A durne polaki chcieliby wszystko zabetonować i wyasfaltować !Gdzie będziesz jeździć tym swoim cudem techniki na cztery koła (szkoda , że nie na pięć) jak w Jeżowie zbudują autostradę . Wygoda i luksus , szpanerstwo i koniec naszego normalnego świata!!!!!!!!!!!!
~adios tuteg 26-02-2017 22:30
placa podatki to droga powinna byc zrobiona. a gadacie tak bo to was nie dotyczy a takich drog w gminie jezow sudecki jest wiecej ale niedlugo wybory i baju baj
~delfinek 27-02-2017 8:50
Witam.Też by się przydało zrobić drogę w stronę góry szybowcowej?Nie da rady tam chodzić po zimie.Niech Prezydent Miasta się wezmie się za to?Lepiej by było tam położyć warstwę asfaltu do końca drogi w stronę Góry Szybowcowej?Mamy nadzieję że Prezydent się Wykaże z tego.Pozdrawiamy Pana Prezydenta Naszego Miasta?????
~widząca 27-02-2017 10:36
Polecam lekturę "Wanny z kolumnadą" pana Filipa Springera. I wielu innych jego i nie tylko książek o obco dla Polaka brzmiących hasłach jak "przestrzeń" "urbanistyczny" "ład przestrzenny".
~do : delfinek 27-02-2017 11:12
do : delfinek Asfalt ? A dlaczego nie betonową czteropasmówkę ? Nie chodzić lub ubrać kalosze !
~Rak 27-02-2017 12:43
Asfalt w stronę Góry Szybowcowej??? A dla kogo? Lepiej hycla za to opłacić - może porządek by zrobił.
~Rozgoryczony 27-02-2017 15:19
Na osiedlu Leśne Zacisze w Dziwiszowie ulica Kaczawska wygląda jeszcze gorzej z tym że mieszka tu kilkadziesiąt osób a nie tak jak w Jeżowie trzy rodziny. Brawo za rozsądek dla wójta Dudka, zamiast zrobić drogi na osiedla dla ludzi, planuje drogę asfaltową na Łysą Górę , a dla pozostałych nie ma pieniędzy w budżecie chociaż płacą podatki. Proponuję zmienić nazwę obydwóch ulic na aleje im. Wójta Dudka :).
~4kółka 27-02-2017 21:19
LL+olo2580 weźcie 7 koło i walnijcie się w czoło!!!Przeczytajcie komentarz Maliny, może to Wam oczy otworzy!!!
~Ela 27-02-2017 23:14
Zgadzam się z "Rozgoryczonym" - droga na Leśnym Zaciszu w Dziwiszowie jest w stanie drastycznie katastrofalnym, z tym że z tą różnicę że jest to duże osiedle i mieszka tu wiele rodzin i walka z gminą o drogę trwa wiele lat. Natomiast ta droga na ul. Aroniowej prowadzi dokładnie do 3 domów, więc śmieszny jest ten artykuł. Pewnie piszący ten materiał to kumpel jednego z tych 3 domów - prywata!
~aroniowa 28-02-2017 9:52
Nie lepsza droga jest z drugiej strony Aroniowej połączonej ze Sportową i to od wielu lat a mieszkańców jest tu ok 60 osób, wieczny problem podziurawionej drogi i błota, niejednokrotnie mieszkańcy mieli uszkodzenia samochodów miski olejowe itd. a już nie wspomnę o chodzeniu tą drogą łatanie dziur na własny koszt efekt na 5minut i znowu to samo składki łatanie itd.bez końca.To już powyżej 10lat czekania na wsparcie z gminy, aby można było normalnie się przemieszczać czy pieszo czy samochodem.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Chcą powtórki wyborów!

To grozi tragedią  

Rok niespełnionych obietnic

Miejsce piknikowe wkrótce w Karpaczu

Rozrywki tu nie będzie, powstanie market

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
544
Tak
22%
Nie
69%
Nie wiem
9%