MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Apel Dolnośląskiego Kuratora Oświaty o pomoc w przeprowadzeniu egzaminów

Wiadomości: Region
Sobota, 6 kwietnia 2019, 14:17
Aktualizacja: Środa, 10 kwietnia 2019, 11:00
Autor: DKO
Szanowni Państwo! Bardzo proszę o pomoc w przeprowadzeniu egzaminu gimnazjalnego i egzaminu ósmoklasisty – apeluje Roman Kowalczyk, dolnośląski kurator oświaty.

W dniach 10 – 12 kwietnia 2019 r. odbędzie się egzamin gimnazjalny, natomiast w dniach 15 – 17 kwietnia 2019 r. egzamin ósmoklasisty. Zgodnie z przepisami na miesiąc wcześniej w szkołach zostały powołane zespoły nadzorujące przebieg egzaminów.

Organizacji egzaminów zagraża akcja protestacyjna pracowników oświaty. Na podstawie zmian do rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego, egzaminu ósmoklasisty oraz egzaminu maturalnego podpisanych 2 kwietnia 2019 r. możliwe jest zaangażowanie w organizację egzaminów osób z zewnątrz posiadających kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela, w tym emerytowanych nauczycieli i nauczycieli akademickich.

Chęć udziału w zespole nadzorującym można zgłaszać poprzez formularz zgłoszenia dostępny na stronie internetowej https://edu.kuratorium.wroclaw.pl/egzaminy/ albo bezpośrednio w siedzibie Kuratorium Oświaty we Wrocławiu lub delegaturach znajdujących się pod wskazanymi poniżej adresami:

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
plac Powstańców Warszawy 1
Godziny pracy: od 7.45 do 15.45

Delegatura w Jeleniej Górze
ul. Piłsudskiego 12,
Godziny pracy: od 7.45 do 15.45

Delegatura w Legnicy
ul. F. Skarbka 3
(wejście od ulicy Bankowej)
Godziny pracy: od 7.45 do 15.45

Delegatura w Wałbrzychu
Aleja Wyzwolenia 22-24
Godziny pracy: od 7.00 do 15.00

W skład zespołu nadzorującego danego dnia nie może wchodzić osoba posiadająca kwalifikacje kierunkowe zgodne z przedmiotem, z którego w tym dniu przeprowadzany jest egzamin.

Terminy egzaminów:

I. Egzamin gimnazjalny:
- 10 kwietnia 2019 r. (środa) część humanistyczna (z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie oraz z zakresu języka polskiego)
- 11 kwietnia 2019 r. (czwartek) część matematyczno-przyrodnicza (z zakresu przedmiotów przyrodniczych i z zakresu matematyki)
- 12 kwietnia 2019 r. (piątek) język obcy nowożytny

II. Egzamin ósmoklasisty:
- 15 kwietnia 2019 r. (poniedziałek) język polski
- 16 kwietnia 2019 r. (wtorek) matematyka
- 17 kwietnia 2019 r. (środa) język obcy nowożytny

Każda osoba, która zgłosi swój akces, otrzyma informację zwrotną dotyczącą udziału w pracach zespołu we wskazanej szkole. Dyrektor szkoły rozstrzygnie wątpliwości, dotyczące kwalifikacji kandydata do zespołu nadzorującego, w oparciu o posiadane przez niego dokumenty i podejmie ostateczną decyzję o powołaniu do zespołu.

Dodatkowe pytania proszę kierować na adres e-mail egzamin2019@kuratorium.wroclaw.pl lub na nr tel. 502 097 536.

Roman Kowalczyk Dolnośląski Kurator Oświaty

Twoja reakcja na artykuł?

12
20%
Cieszy
1
2%
Dziwi
1
2%
Nudzi
0
0%
Smuci
16
27%
Złości
30
50%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Listy eurokandydatów

Ginące zawody w zasięgu ręki

Wybory coraz bliżej. PiS apeluje

Komentarze (73) Dodaj komentarz

~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 14:24
No i dobrze. A Ci co strajkują, to niech sobie strajkują do emerytury. Najlepiej do tej którą wprowadzili POKOpani, czyli do 67 roku życia. I żadnych wypłat!
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 21:17
do: ~Pewność i Stabilizacja (14:24)
To są propozycje rządu, ale im ciągle mało: Nauczyciel dyplomowany po wprowadzeniu zmian otrzymałby w kolejnych latach, w wariancie pensum 22 h w 2020 – 6128 zł, 2021 – 6653 zł, 2022 – 7179 zł, 2023 – 7704 zł. W przypadku ustalenia pensum na poziomie 24 h (poziom średniej OECD) nauczyciel dyplomowany mógłby liczyć średnio na następujący wzrost wynagrodzenia 2020 – 6335 zł, 2021 – 7434 zł, 2022 – 7800 zł, 2023 – 8100 zł. POnury Broniarz POgrzebie POlską szkołę.
~Oli 6-04-2019 22:43
do: ~Pewność i Stabilizacja (21:17)
Tak jak teraz mają po 5000 według rządu..tylko na paskach 1700 albo 2400....myślisz że mając 5000 strajkowali by? Tlumy by walily do pracy w szkole...moha sąsiadka jest nauczycielką ..ma 2400 na rękę, pracuje 12 lat w szkole ma mianowanego...dalej wierzycie rządzącym ...poza nimi nikt normalnie nie zarabia w tym kraju
~ 7-04-2019 10:38
do: ~Oli (22:43)
Według poprzedniego rządu też tyle zarabiali.Minister Edukacji w rządzie PO-PSL Joanna Kluzik-Rostkowska w 2015 roku również mówiła, że 60% nauczycieli zarabia 5 tys. zł.
~xq 7-04-2019 11:50
do: ~Oli (22:43)
Nie mów ze wierzysz ze nauczyliele zarabiaja 1700PLN.
~Pewność i Stabilizacja 7-04-2019 14:05
do: ~xq (11:50)
Jak mówili o tym w TVNie, to każdy leming w to wierzy.
~Księgowa 7-04-2019 22:57
do: ~Oli (22:43)
Wygląda na to, że koleżanka kłamie, albo ma 1/2 etatu
~pff 8-04-2019 9:48
do: ~Pewność i Stabilizacja (14:05)
Chryste , jaki ty jestes irytyjący politruku z nadmiarem wolnego czasu.Ja prdl, wszystko wiesz najlepiej.Lada chwila zaczniesz nas uswiadamiac w kwestiach pytań stawianych przez wspolczesną fizykę kwantową i prostowac zakręty chemii molekularnej.
~ 6-04-2019 14:26
A ile Patologia i Skrzywienie płaci?
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 14:29
do: ~ (14:26)
Możesz dostać te 13 milionów co to je Łużniak na remoncie teatru zaoszczędził.
~W 6-04-2019 15:44
Jeżeli egzamin mojego dziecka będą pilnować osoby bez kwalifikacji, nigdy w szkole nie pracujące to od razu zgłoszę wniosek o unieważnienie egzaminu! Czy dobrze zakodują prace? Czy egzamin odbędzie się zgodnie z procedurami? Osoby, które nigdy tego nie robiły nie są gwarantem prawidłowego przeprowadzenia egzaminu.
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 15:49
do: ~W (15:44)
Czytać ze zrozumieniem! Poszukują osób z odpowiednimi kwalifikacjami. Jak komuś nie pasuje to niech mu egzamin przeprowadzi POnury Broniarz.
~Sanescobar 6-04-2019 16:47
do: ~Pewność i Stabilizacja (15:49)
Biedny trollu nawet w soboty ci kazali PISać?Wykończysz te swoje krzywe paluchy od trollowania
~ 6-04-2019 19:28
do: ~Pewność i Stabilizacja (15:49)
Też to zauważyłem, nie tylko na tym, ale na różnych forach, że ci przeciwnicy obecnego rządu, niby tak dobrze wykształceni, niby tacy inteligentni, a bardzo często nie potrafią prostego tekstu ze zrozumieniem przeczytać.
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 19:32
do: ~ (19:28)
Im tylko nagadali, że są wykształceni, a tak naprawdę to im słoma z walonków wystaje. Vide Cimoszewicz i bydło jakie zostawił w wynajmowanej leśniczówce.
~Pip pip 9-04-2019 19:55
do: ~W (15:44)
Kodują dzieci, zespół tylko sprawdza poprawność.
~Sanescobar 6-04-2019 16:44
Żadnego strajku nie będzie bo populiści przed wyborami sobie na to nie mogą pozwolić.Choć by mieli zadłużyć kraj jak Grecy to zapłacą,utrzymać koryto to priorytet.
~ 6-04-2019 19:06
do: ~Sanescobar (16:44)
Ale przecież Schetyna już zapowiedział, że jak tylko PO wróci do władzy to da nauczycielom 1000 zł podwyżki.500+ na pierwsze dziecko i 13. emerytura to też przecież wg. Schetyny, Rostowskiego i Kopacz pomysły PO tylko PiS im je podstępnie przejął.Więc co, czyżby Platforma Obywatelska to również byli populiści chcący wrócić do koryta zadłużyć Polskę i zrobić drugą Grecję?!
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 19:24
do: ~ (19:06)
Skoro PiS przejął program platfonsów, Platforma Oszustów zostanie rozwiazana, a platfonsi bądą masowo zapisywać się do PiSu :)
~ 12-04-2019 1:27
do: ~ (19:06)
A ten koleś ,styropianowy chłoptaś, co o własnych siłach muru nie przeskoczył, tylko za tyłek go przerzucali przez mur, coś tam kiedyś każdemu obiecał i w związku z tym, z procentami, Bolek jest mi winny 100 mln. I Schetyna też może obiecać. A co mu tam ! I pisie też ! A co !
~grot 6-04-2019 16:48
PIS ma pieniądze tylko na inne cele!!!!!!!!!!!Dla nich najwazniejsze!!!!!!!$
~Venloks 6-04-2019 17:42
Kuratorze - to chyba na tym polega strajk, że ma brakować nauczycieli, prawda? Może trzeba do nich apelować i się dogadywać?
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 18:29
do: ~Venloks (17:42)
Próbowali się dogadać, ale POnury Broniarz nie chciał. Towarzycho z ZNP chce zadymy. To są ludzie nienawidzący Polski i Polaków. Ich POlityka to: im gorzej w Polsce, tym lepiej dla nich. Jest taka chińska bajka o dwóch matkach. Prawdziwej i fałszywej. Cesarz miał rozsądzić czyje jest dziecko. Obie mówiły, że są matką tego dziecka. Władca użył podstępu i powiedział, że skoro obie się przyznają do tego dziecka to zostanie ono przecięte na pół. I wtedy prawdziwa matka, która kochała swoje dziecko, wolała ustąpić byleby tylko dziecko żyło. Oczywiście cesarz przyznał dziecko prawdziwej matce. A tą która kłamała, zajął się POnury Broniarz sorry POnury Żniwiarz :)
~Bambo 6-04-2019 18:59
do: ~Pewność i Stabilizacja (18:29)
A ja to czytałem w Księdze Salomona... On był królem Żydowskim... Może Ty zasiądziesz w komisji egzaminacyjnej?.... Masz podany kontakt? No i poznasz Kuratora Oświaty...
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 19:07
do: ~Bambo (18:59)
Pisałem z pamięci. Niewykluczone, że jest to przypowieść żydowska. Niemniej morał jest ten sam: Prawdziwy opiekun nigdy nie da zrobić krzywdy swoim podopiecznym. A ci co opuszczają swoich uczniów w potrzebie, nie zasługują na nasz szacunek. Co do komisji to niestety nie mam uprawnień, ale gdybym miał to pierwszy bym się zgłosił.
~Kog 6-04-2019 20:47
do: ~Pewność i Stabilizacja (18:29)
Wez juz umyj zeby i idz sie dotlen.Cienko z tobą
~Bambo 6-04-2019 20:49
do: ~Pewność i Stabilizacja (19:07)
No masz rację. A ci co opuszczają/zaniedbują swoich pracowników?.... Itd., itd... Jest takie powiedzenie: "Złe to pikę, które własne gniazdo kale". Z drugiej strony "wart jest robotnik strawy swojej"... A nauczyciele mają dzieci, rodziny i nie zarabiają ileś tam tysięcy miesięcznie... Ponadto, pielęgniarki, są złe bo odeszły od łóżek, lekarze są źli bo odeszli od ...., itd.... Pomyśl nad tym co piszesz, bo to PIS-owska propaganda. Trzeba jasno powiedzieć kłamliwa!!! Ja jestem za PIS, ale jak są pieniądze dla ludzi, to trzeba im dać. Wiesz obiecanki cacanki... Nie wiadomo co będzie w przyszłości. Wobec tego, że są pieniądze, to dlaczego ich nie dać tej grupie administracji? Skoro tylko tak można coś wywalczyć, w demokratycznym państwie prawa, to niech i będzie sprawiedliwie.
~Pewność i Stabilizacja 7-04-2019 14:12
do: ~Bambo (20:49)
Piszesz: jak są pieniądze dla ludzi to trzeba je dać. No niby tak. Ale czemu tylko 1000zł? Niech zażądają PO 5000zł, albo 10000zł. Przecież im się należy. Zwłaszcza tym starym POlitykierom. ZNP to jest przybudówka SLD. Im nie chodzi o żadne pieniądze. Im chodzi o zadymę. Żeby było tak jak było. Głodne dzieci w szkole i Jurny Stefek oferujący szczaw i mirabelki.
~Bambo 7-04-2019 16:33
do: ~Pewność i Stabilizacja (14:12)
Błędy lekarzy (gdy popełni taki) są na cmentarzu, a błędy nauczycieli siedzą m.in. w Sejmie - m.in. w PIS-ie też.!!! Bo czego Janek się nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał!!!! A o pieniądzach, że są mówił Morawiecki. Ja tylko powtarzam ta informację. A ty nie słyszałeś? Dlaczego program "5"- tka, a nie "6" - tka (trzeba było by jeszcze wkalkulowywać nauczycieli? Więc skoro są i są rozdawane, dlaczego nauczycielom nie dać?
~Pewność i Stabilizacja 7-04-2019 16:42
do: ~Bambo (16:33)
Trzeba słuchać wszystkich mądrych ludzi. Jan Vincent Rostowski wyraźnie przecież tłumaczył. "Piniędzy" nie ma. Dlaczego nie słuchasz swojego guru?
~Bambo 7-04-2019 17:48
do: ~Pewność i Stabilizacja (16:42)
Czytam i nie dowierzam. Jesteś błędem nauczycieli. Widzisz napisałem prawdę!!! PIS ci z mózgu zrobił sieczkę. No chyba słyszałeś, że piekło jest dobrymi intencjami wybrukowane?
~Pewność i Stabilizacja 7-04-2019 18:03
do: ~Bambo (17:48)
Zgodnie z logiką twojego wpisu, coś jest nie tak z polską szkołą. Jeżeli widzisz, że ja jestem błędem nauczycieli, a także, że błędy nauczycieli siedzą w sejmie, to chyba należy reformować szkołę, a nie dorzucać tylko pieniędzy. Jeżeli jesteś za tym, żeby dać podwyżkę dla nauczycieli, to sprecyzuj ile i komu. Bo według mnie nie wszyscy są jednakowo obarczeni pracą. I nie wszyscy przedstawiają taki sam poziom wyedukowania. Widziałeś artykuł o debacie nad szkołą? Widziałeś ilu przyszło nauczycieli? Tu nie chodzi o pieniądze, uczniów i szkołę. To jest strajk POlityczny. A co powiesz o kondycji intelektualnej ludzi, którzy twierdzą, że ciężko pracują w szkole i mają małe wynagrodzenia. Dlaczego nie zmienią pracy?
~Bambo 7-04-2019 18:40
do: ~Pewność i Stabilizacja (18:03)
Jeśli umiesz kojarzyć fakty - to sam pomyśl (w szkole tego kiedyś uczyli). 1. Kto wpadł na "genialny pomysł" zmieniania systemu nauczania i finansowania? 2. Kto kiedyś finansował pensum nauczycieli? Ile wynosi czas pracy nauczycieli? 3. Kto wygadywał, że jest ileś tam (duża kwota) w budżecie (niedawno)? Odnośnie strajku politycznego! 1. Pielęgniarki strajkowały politycznie? 2. Lekarze rezydenci strajkowali politycznie? 3. Inne grupy pracownicze (nie chce mi się przypominać) strajkowały politycznie? Co do ile moim zdaniem powinno wynosić wynagrodzenie!!! Godny jest robotnik swojej strawy. Tyle ile chcą nauczyciele. Twoje wyliczenia z innego wpisu - absurd - polityczny (lubisz tą składnię). A kto zagwarantuje, że w przyszłości tyle - wg obliczeń zaczerpniętych przez ciebie - nauczyciele dostaną? Dlaczego jest 5 -tka Kaczyńskiego, a nie np. 6 - tka? Sam ten "brzydki i niedobry" szef ZNP mówił, że gdyby nie zapomniano w tych programach prezentowanych na jakiejś tam konwencji PIS, zasiedli by do rozmów na które miały by wpływ nieprzedstawione propozycje... Dlaczego dzisiaj o 19:00 mają zasiąść do rozmów? Czy ty wiesz jaki to problem dla rodziców mających dylemat czy do szkoły puścić dziecko, czy nie (w razie strajku)? To co rodzice mają siedzieć po nocy, bo może coś powiedzą? To się nazywa opieszałość rządu i lekceważenie. I jeszcze jeden cytat z Pisma Świętego: "Złodziej przychodzi nocą; błogosławiony ten, który czuwa i pilnuje szat swoich, aby nie chodzić nago i aby nie widziano sromoty jego".... Czy inaczej nie można było panie zwolenniku PIS-u?
~Bambo 7-04-2019 18:42
do: ~Pewność i Stabilizacja (18:03)
Czy w tak ważnych sprawach niedziela to dobry dzień do rozstrzygania takich spraw? No chyba jest dniem odpoczynku. (10 przykazań nie zna wyjątków). Chyba.
~Bambo 7-04-2019 18:48
do: ~Pewność i Stabilizacja (18:03)
Kondycją intelektualną się nie zajmuj. Najpierw wyjmij belkę ze swojego oka... Dlatego napisałem ci: "Błędy lekarzy (gdy popełni taki) są na cmentarzu, a błędy nauczycieli siedzą m.in. w Sejmie", a czego się Janek nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał". Nie sadź innych, aby taką samą miarą nie osądzili ciebie. A ty?.... Zakładasz klapy na oczy i nawijasz coś o strajku politycznym. To nie jest strajk polityczny. Nie rozróżniasz?... Kto doprowadził do takiej sytuacji? Te błędy przeszłości wychodzą dzisiaj. I pytanie do ciebie - kolejne... Są te pieniądze, czy ich nie ma, o których mówił Morawiecki?... To oczywiście pytanie retoryczne, bo znasz odpowiedź tak jak ja język Indian Navacho!!!
~Bambo 7-04-2019 18:57
do: ~Pewność i Stabilizacja (18:03)
Widziałem przeto wielu nauczycieli. I ten problem (nauczania, zarobków, obciążenia nauczycieli znam od podszewki)... U mnie w rodzinie jest nauczyciel. Dlaczego nie odejdą? Bo i miejsca na kasach w sklepach, są zajęte!!! Zastanawiałeś się jaka to strata kasy dla budżetu - kształcić nauczyciela, lekarza, itd. a potem zatrudnić takiego przy zupełnie innej pracy? Moja odpowiedź na to pytanie jest prosta i zwięzła. Dlatego!!! Niech strajkują i niech wywalczą uczciwe pieniądze za swoją pracę, skoro te pieniądze - ponoć są... To nie moje słowa, ale cytowane przez twojego guru!!!
~Pewność i Stabilizacja 7-04-2019 19:25
do: ~Bambo (18:57)
Miejsc na kasach ci u nas dostatek. Ale dlaczego uważasz, że nauczyciel nadaje się tylko na kasę w sklepie? Można wyjechać za granicę, zmienić zawód, albo pójść do szkoły prywatnej. Piszesz, że wykształcenie nauczyciela to ogromny wydatek dla budżetu. Owszem, ale jest tak też z w przypadku innych studiów. A tak naprawdę ilu ludzi pracuje w wyuczonym zawodzie? Denerwuje mnie to, że uważają się za uprzywilejowaną grupę zawodową i terroryzują społeczeństwo. Podobnie zresztą jak lekarze, pielęgniarki i policjanci. To sa zawody zaufania społecznego. Jak im się nie podoba, to wynocha. Widziały gały co brały. Nie mów też, że rząd ich olał, bo dostali pierwsze podwyżki od paru lat. A tu są następne propozycje: Nauczyciel dyplomowany po wprowadzeniu zmian otrzymałby w kolejnych latach, w wariancie pensum 22 h w 2020 – 6128 zł, 2021 – 6653 zł, 2022 – 7179 zł, 2023 – 7704 zł. W przypadku ustalenia pensum na poziomie 24 h (poziom średniej OECD) nauczyciel dyplomowany mógłby liczyć średnio na następujący wzrost wynagrodzenia 2020 – 6335 zł, 2021 – 7434 zł, 2022 – 7800 zł, 2023 – 8100 zł. Ja uważam, że dla niektórych nauczycieli to i tak o wiele za dużo.
~Bambo 7-04-2019 19:35
do: ~Pewność i Stabilizacja (19:25)
To oczywiście z tymi kasami to przykład.. No to dlaczego ty nie wyjedziesz zagranicę?... Zacytuj co proponowały ZNP.... Też ustąpiły. Powinieneś mieć nick tutaj "Pływanie i stagnacja"... Bredzisz w tym co piszesz. To twoja rzecz. Nie odniosłeś się merytorycznie do tego o co ciebie pytałem... Widać walisz jak grochem o ścianę!!!
~Bambo 7-04-2019 19:38
do: ~Pewność i Stabilizacja (19:25)
To co piszesz oznacza zwolnienia nauczycieli. Nie pogrążaj PIS-u!!!
~Pewność i Stabilizacja 7-04-2019 21:10
do: ~Bambo (19:35)
Słusznie piszesz. Walę grochem o ścianę, a ściana dalej nic nie rozumie. Ja w swoim życiu nigdy nie pomyślałbym o tym, żeby wymuszać wysokość mojej pensji przez strajk. Jak za mało zarabiałem to zmieniałem pracę na inną. Za granicę też wyjeżdżałem. Mam wyuczone dwa zawody: jeden jako technik, drugi jako inżynier i co najmniej pięć potrafię wykonywać, bo je poznałem praktycznie. Mam różne uprawnienia, starałem się rozwijać w wielu kierunkach. Powiedz dlaczego nauczyciele są świętymi krowami. Przecież jak zaczynali studia to wiedzieli ile zarabia nauczyciel. Idąc ich tokiem rozumowania, niech mechanicy samochodowi podadzą cenę za naprawę, a później gdy klient odda samochód, niech podwyższą stawkę i zagrożą, że nie oddadzą samochodu. I tak samo mogą robić inne grupy społeczne. Przecież to jest chore.
~Bambo 7-04-2019 23:02
do: ~Pewność i Stabilizacja (21:10)
Nauczyciele też mają po kilka specjalizacji - fakultetow. No cóż programy PIS 500+, 1000 +, sobie i wieprzowina +, nauczyciel -. A tak swoją drogą ja mam też wyuczone zawody kilka i w nich pracuje na swojej działalności. Kilka umiejętności nabytych z odrębnych zawodów. Ciebie bym jednak u siebie nie zatrudnił. Jak nie rozumiesz spraw nauczycieli to po co się wypowiadasz?
~Pewność i Stabilizacja 8-04-2019 0:29
do: ~Bambo (23:02)
Widzę, że do ciebie trafia tylko program wieprzowina+. A szkoda bo wydawałeś się inteligentnym dyskutantem. Niestety w JG jest z tym problem.
~Bambo 8-04-2019 6:15
do: ~Pewność i Stabilizacja (0:29)
Do mnie gdy widzę co się dzieje chociaż to trafia. Do Ciebie nic. Nawet wieprzowina.
~ 12-04-2019 0:57
do: ~Bambo (18:40)
Wszystko mundzre i fajnie. Lekarze strajkowali i dostali, i miało być fajnie, bo praca zależy od płacy. Ile to ostatnio młodych istnień pod czujnym okiem konowałów z SOR-u w niebiosa się udało ?Piniąchy znikąd się nie biorą. Biorą się z mojej też kieszeni, a ja bardzo nie lubię, gdy chamówa chce robić ze mnie frajera. Podwyżki dla nauczycieli ? Jestem za , ale wtedy i tylko wtedy, gdy zbierze się całkiem godziwa sumka po rozliczeniu korków. Przez fiskusa. Będzie za co godne wypłaty roszczeniowcom wypłacać!
~ 12-04-2019 1:14
do: ~Bambo (18:42)
DOPRAWDY ? Aaaaa zbieranie na tacę , to nie praca ?
~ 12-04-2019 1:17
do: ~Bambo (18:40)
Bambo ! Oczadziałeś ? I to zapiekły zwolennik pisdzielców tak mówi ? Chyba, Bambo to nie ty !
~Maksymilian 6-04-2019 18:03
Wystarczą kwalifikacje pedagogiczne? Nikt nie wymaga zaświadczenia lekarskiego? Zaświadczenia o niekaralności? Nikt nie bierze pod uwagę sytuacji, w której jakiś desperat w trakcie egzaminu wyciągnie broń i zacznie strzelać do dzieci?
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 18:18
do: ~Maksymilian (18:03)
Ten twój koment jest naprawdę desperacki :)
~Maksymilian 6-04-2019 18:31
do: ~Pewność i Stabilizacja (18:18)
Wiem, że przykład drastyczny, ale nie niemożliwy. Pokazuję tylko, do czego może doprowadzić powoływanie komisji egzaminacyjnej "z łapanki".
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 18:39
do: ~Maksymilian (18:31)
A kto bada obecnie uczących nauczycieli pod kątem zaburzeń psychicznych? Już samo to, że strajkują, dyskwalifikuje ich jako osoby mające się opiekować dziećmi.
~Floka 6-04-2019 18:23
Ten "Pewność i Stabilizacja" to albo psychol albo bardzo potrzebuje pieniędzy. Zasuwa jak jakiś jakby był akordowy i Mróz z Papajem płacili mu do sztuki głupiego wpisu. Jak można tak się w życiu pogubić?
~Mikir 6-04-2019 18:40
do: ~Floka (18:23)
Zapewne masz racje zdradza wyrażne cechy przemęczenia .
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 19:19
do: ~Floka (18:23)
Koleżko: "Floka", "Filomena", "KlonJesion" jak Ci tam? Dobrze płacą. Im częściej dyskutuję z POKOpanymi, tym bardziej wychodzi ich miałkość.
~zaboberek 6-04-2019 18:38
Czy p.minister Oświaty też będzie pomagała podczas egzaminów,jest przecież kwalifikowanym pedagogiem.
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 18:41
do: ~zaboberek (18:38)
Słuszny postulat.
~Filomena 6-04-2019 18:52
do: ~zaboberek (18:38)
Zalewska już się schowała i nigdzie się nie pokazuje nawet w TVP-PiS.
~Filomena 6-04-2019 18:53
Nie bądźcie ŁAMISTRAJKAMI! bo to wstyd.
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 18:54
do: ~Filomena (18:53)
Wstyd to być POKOpanym.
~ktos32 6-04-2019 18:59
..... pracują z5 miesięcy w roku reszta wolnego oczywiście wszystko 100% płatne i jeszcze im mało
~Pewność i Stabilizacja 6-04-2019 20:20
do: ~ktos32 (18:59)
To są propozycje rządu, ale im ciągle mało: Nauczyciel dyplomowany po wprowadzeniu zmian otrzymałby w kolejnych latach, w wariancie pensum 22 h w 2020 – 6128 zł, 2021 – 6653 zł, 2022 – 7179 zł, 2023 – 7704 zł. W przypadku ustalenia pensum na poziomie 24 h (poziom średniej OECD) nauczyciel dyplomowany mógłby liczyć średnio na następujący wzrost wynagrodzenia 2020 – 6335 zł, 2021 – 7434 zł, 2022 – 7800 zł, 2023 – 8100 zł.
~ 6-04-2019 22:25
do: ~ktos32 (18:59)
idąc twoim tokiem myślenia strażacy pracują tylko podczas interwencji,wojskowi tylko w czasie wojny itd.itd.użyj czasami głowy nie tylko do noszenia kapelusza...
~xq 7-04-2019 11:58
do: ~ (22:25)
pensum 18 godz tygodniowo daje 72/h miesiecznie.Raz w msc. zebranierodziców 2h.sprawdziany 10h ,rada nauczycieli 2h.Nich się uzbiera i 100h msc.Przeciętny pracownik ma 168roboczych i 30 dni urlopu .Nauczyciel ,w tym roku wakcje zaczynaja sie 21.06 wiec 2,5msc ,ferie zimowe 2 tygodnie,przerwa świątenonoworoczna,wielkanocna.Kolejne 2 tygodnie.Nauczyciel pracuje w roku max 9msc.Dodatkowo urlopy zdrowotne 1 rok 100%płatny.Zarabiaja adekwatnie do przepracowanych godzin i jakości wykonywanej pracy.
~ 7-04-2019 17:26
do: ~xq (11:58)
Teraz podlicz strażaków (powinni mieć płacone od interwencji),wojsko ,policję itd.Jak tak im wszystko wyliczasz zabierz dzieci ze szkoły ucz je sam masz taki wybór
~xq 8-04-2019 9:04
do: ~ (17:26)
Strażak ,policjant,lekarz,pielegniarka,zołnierz itp.Wykonują swoja pracę w formie dyzuru.Przez ten czas prebywają w swojej jednostce posterunku,szpialu przychodni.Nauczyciel niestety nie ,prosta róznica której nie potafisz zrozumieć
~ 6-04-2019 19:03
katecheci nie strajkują ,wyszedł dekret od rydzyka ....
~Kapitan 6-04-2019 23:37
Nie wiem czy może być większa obelga dla człowieka honoru niż nazwanie go łamistrajkiem. Prędzej na PiS zagłosuje, niż zgłoszę się do takiej komisji. Łamistrajk to największe dno moralne jakie może być!
~Pewność i Stabilizacja 7-04-2019 14:05
do: ~Kapitan (23:37)
Najgorzej to być byłym Kapitanem SB.
~ 8-04-2019 6:28
do: ~Pewność i Stabilizacja (14:05)
Albo jeszcze gorzej, być PISOWSKIM PROKURATOREM.
~ 7-04-2019 12:32
Jeszcze powinien być apel do lekarzy żeby leczyli państwowo a nie prywatnie , ich rozliczajcie to wam włosy dęba staną jaką kasiorę zbijają
~wolfi33 8-04-2019 8:49
ten APEL to szukanie frajerów czy zdrajców? emeryci z wiedzą sprzed 20 lat czy absolwenci wieczorowych prywatnych pseudo-studiów, no może jeszcze tzw. "krety"... oto skład komisji dla ósmoklasistów na egzaminy!
~ 12-04-2019 1:06
do: ~wolfi33 (8:49)
Wiedza sprzed 20 lat to była jeszcze całkiem rzetelna wiedza. Ta wiedza obejmowała takie przeżytki jak logarytmy, liczenie pochodnych, jakies tam całki i jeszcze takie dziwactwa jak różniczki. Albo rachunki prawdopodobieństwa. I ta wiedza nie pasi ? A pasi taka wiedza,rodem ze starożytnego Rzymu i Grecji, gdzie nauczyciel mówił i mówił bo innych pomocy naukowych nie miał ?
~emerytka 8-04-2019 13:26
Tak mi się dziwnie zaczyna kojarzyć partia rządząca. Był kiedyś, bodajże w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku, taki facet nazywał się Polpot (pewnie jakoś inaczej się to nazwisko pisało) przywódca czerwonych khmerów i bardzo nie lubił ludzi wykształconych. Co z nimi zrobił to pewnie większość wie. Partia rządząca naszym krajem też nie lubi ludzi wykształconych, było już poniewieranie i opluwanie sędziów, lekarzy rezydentów, teraz przyszła kolej na nauczycieli, ktoś jeszcze został? Wszystko to nie dlatego tylko że ich nie lubi, nie lubi ich bo potrafią myśleć samodzielnie a tacy nie zagłosują na PiS po tych trzech latach ich rządów.
~mieszkanka Jeleniej Gory 12-04-2019 12:20
Jestem załamana, jak można wykorzystywać egzaminy i dzieci do strajku politycznego. Bo niestety on inny nie jest. Tu nie chodzi o zarobki , bo w stosunku do innych ludzi ciężko pracujących są naprawdę duże i propozycje również chciałabym takie mieć a pracuję też w takich służbach. Tu chodzi tylko o skłócenie ludzi już doszczętnie i awanturę prze wyborami. O nic innego, patrzę, widzę , słucham oglądam i naprawdę , strajk tylko i wyłącznie polityczny niestety. Dziwie się, że właśnie nauczyciele tacy wykształceni ludzie tego nie widzą. Chyba ,że są zastraszani. Nic innego, skończą się wybory i skończy się strajk. Nam teź nikt przez poprzednie lata nie dawał pieniędzy, teraz każdy dostaje cokolwiek. Wtedy nikt nie strajkował. Bo by go na bruk wyrzucili a teraz nagle wszystko można. Chciałabym mieć takie Związki Zawodowe o i le to są związki. boje się, że to się naprawdę bardzo źle skończy i nikt niczego nie dostanie. Ludzie zastanówcie się co wy robicie. Naprawdę się zastanówcie. Bo to jakaś masakra w tym kraju, taka nienawiść człowieka do człowieka , niczym dobrym się nie skończy. A wylewa się z każdego konta. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Matury – czas start!

Konferencja PiS: Wybory i lokalne połączenia

Jubileusz koła PTTK

Lemowisko odmienione

Bezpłatny kurs operatora koparki–ładowarki

Sonda

Wg. rządu najlepiej zarabiający mają finasować 500+ dla osób niepełnosprawnych. Czy to jest słuszne?

Oddanych
głosów
380
Tak
34%
Nie
61%
Nie mam zdania
6%