MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Ani prośby, ani groźby – tylko blokada

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Piątek, 22 sierpnia 2008, 13:42
Aktualizacja: 20:46
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Kierowcy, którzy parkują w niedozwolonym miejscu przy ul. Kasprowicza i utrudniają ruch pojazdom pracujących tam ekip drogowców, będą musieli zapłacić za odblokowanie swoich pojazdów. Nalot na niepokornych urządzili dziś strażnicy miejscy.

– Prosiliśmy kierowców, aby tu nie parkowali. Uprzedzaliśmy, że skończy się to założeniem blokad. Nie pomogły ani prośby, ani groźby. W końcu zdecydowaliśmy się na zablokowanie samochodów, których właściciele złamali przepisy – mówią stróże miasta, których zastaliśmy dziś w akcji.

Przed nimi: front robót. Ulica Kasprowicza jest nieprzejezdna na fragmencie przy skrzyżowaniu z ul. Bolesława Chrobrego. Trwają tam prace przy budowie instancji podziemnych. Panuje wzmożony ruch ciężkich maszyn. Kierowcy nie zauważają tego i na siłę wjeżdżają oraz parkują tam, gdzie nie powinni.

Jeśli nauczka w postaci blokady nie pomoże, strażnicy miejscy będą prosić policję o usuwanie aut należących do niepokornych zmotoryzowanych. Odzyskanie ich będzie wiązało się z większymi kosztami.

Ogłoszenia

Czytaj również

Rozrywki tu nie będzie, powstanie market

Magiczny wieczór z Cleo i Pectus

„Rzemiosła” razem z MZK

Komentarze (32) Dodaj komentarz

~to nic 22-08-2008 14:19
Straż Miejska powinna być zlikwidowana i zastąpiona przez Policjantów lepiej wyszkolonych, mających dużo większe uprawnienia.
~Pan 22-08-2008 14:55
To to oni akurat potrafią. Ale żeby zająć się łapaniem grasujących wieczorami po mieście wandalami to nie ma komu.
~Devil 22-08-2008 15:06
Ps podejrzewam ze co niektórzy strażnicy są lepiej wyszkoleni jak policja:):) Pozdrawia
~on32 22-08-2008 16:05
ludzie-skoro tak uwazacie idzice sami do pracy w SM to zobaczycie jaka jest rzeczywistosc ja bym tam nawet nei chcial prcowac za 3tys na reke za to co musza robic a wy jeszcze narzekacie. idzcie tam do pracy i po nocy ryzykujcie zdrowie i nawet czasami zycie za marne grosze, łatwo jest pojezdzic po kims.
kwakwa 22-08-2008 16:15
w/w artykuł zawiera poważny błąd rzeczowy, sm także ma prawo odholowania samochodu w przedmiotowym przypadku i pomoc policji jest tu zbędna,rozwiązać sm? i kto tam przyjedzie? dzielnicowy czy drogówka?
~wezyr 22-08-2008 16:27
nie muszą prosić policji sami holują co do budowy to sam kilka razy dzwoniłem na policje i przyjeżdżała straż miejska i znowu temat - likwidacji "to nic" któa to twoja juz ksywa
~Jola 22-08-2008 17:58
i bardzo dobrze na tej ulicy nie ma jak przejść nawet gdy nie ma tam budowy a co dopiero teraz.Powinni od razu odholowywać takie jest moje zdanie. Pewnie teraz sie na mnie rzuca kierowcy którzy nie znają znaków i parkują gdzie sie da lub handlarze z Flory dla których jest wyznaczony parking na targowisku lecz z niego nie korzystają. A i zgadzam sie powyższymi komentarzami-nie jest sztuka coś zlikwidować tylko to ulepszyć,w tym wypadku wynagrodzenie.Policja nie będzie sie zajmowała takimi pierdołami-maja ważniejsze sprawy.
kwakwa 22-08-2008 18:09
więc to ty jesteś jednym z tych co to płacą podatki(i absolutnie nie korzystają z ulg,nie nie), drą ryja przez telefon i tuptają nóżkami jak dziecko po stracie lizaka,gadać każdy potrafi,zapraszam do sm i zobaczymy jak słowo obraca się w czyn,daję ci pół roku...
~do wezr 22-08-2008 18:22
chyba 100-y ??????????? może 5000-y??????? A CO ???????
~do 18.22 22-08-2008 20:07
umówię cie z lekarzem da się to chyba leczyć, pewnie strażnicy się zrzucą to sanatorium jakieś wpadnie
~kierowiec 22-08-2008 20:38
Jeśli SM blokuje koła oznacza to że ruch w tym miejscu może się odbywać normalnie, a zatem celem nie jest udrożnienie przejazdu lecz ukaranie kierowcy, poprzez stworzenie zasadzki w postaci bzdurnego oznakowania.
~xena11 22-08-2008 21:26
Popieram akcję SM
~ 22-08-2008 22:10
kwakwa 22-08-2008 22:18
zablokowanie auta oznacza że stoi ono w miejscu zabronionym i nie stwarza zagrożenia dla ruchu drogowego,zgłoszenie pracowników lub kierownika budowy o trudnieniu przejazdu skutkowało by odholowaniem samochodu,pan kierowiec nie zna przepisów UPRD,proponuje ponowny kurs na prawo jazdy o co do oznakowania reklamacje do MZDIM
~Zabobrzanin 22-08-2008 22:44
Ja też popieram SM tylko jak na razie nie są w stanie wyegzekfować zakazu parkowania pod salonem RENAULT ! Widać wszyscy wobec prawa są lub maja inne zdanie i interpretacje. Od samego rana rozstawia się na chodniku choć wykupione ma tyko dwa miejsca parkingowe. Lepiej przyczajówke zrobić z blokadką niż profilaktycznie zaglądnąć pod salonik RENAULT i wyegzekfować prawo. Między nami kolegami jest inna wykładnia przepisów.
~Drogi kwakwa 22-08-2008 23:27
Gratuluję! Może i jesteś SM, ale z taką kulturą, to chyba uważasz, że jak założysz mundur, to ludzie niegodni zbliżać się do ciebie i prosić o cokolwiek... Nie daj boże podejdzie staruszka i o coś poprosi i będę jeszcze musiał pracować...
~ 22-08-2008 23:29
Dosyć robienia z SM tytanów pracy! Skoro auta blokują teren i utrudniają pracę drogowcom, jaki jest sens blokować tam te auta na ulicy? Czy jak chcę otworzyc sobie drzwi od komórki, to zakładam sobie kłódkę?
~... 22-08-2008 23:53
bardzo dobrze! ..ale faktycznie dobrym pomysłem jest aby straż miejska została zastapiona przez policję. Myślę, że wszystkim to byłoby na rękę
~abcde3 23-08-2008 0:05
popieram akcie SM. Niech sie naucza parkowac
~kaspor 23-08-2008 1:03
debile a co nieznacie się na znakach. zapraszam do WORD-u oni was tam szybko nauczą. zgadzam się z tobą ;;JOLA;; i ;;KWAKWA;; codziennie widze jak cymbały pchaja sie w Kasprowicza i za chwilę zawracają pomimo że znaki mówią wyraznie ,,ślepa droga bez przejazdu,, a zwłóaszcza jeden debil z OPLA OMEGI KOMBI który wjezdża a po chwili wyjeżdża jak wariat z piskiem opon ~~ZSTANÓW SIĘ CHŁOPIE A GDYBY TAM NAGLE WYBIEGŁO DZIECKO???
kwakwa 23-08-2008 8:51
mylisz pojęcia,holuje się auto na zgłoszenie poszkodowanego któremu ono blokuje lub utrudnia przejazd,wjazd w podwórko(auto musi stać w pasie drogo publicznej w miejscu zabronionym) a co do staruszek to wole się nimi zajmować niż debilami którzy jeżdżą i parkują jak chcą "płacą podatki" i "ja tu tylko na chwilkę" wiecznie to samo...
~kierowiec 23-08-2008 9:28
Przepisy prawa drogowego mają nam ułatwić poruszanie się po mieści, nikt mnie nie przekona że zablokowany samochód nie utrudnia ruchu i nie wydłuża czasu trwanie tego utrudnienia. Skoro zależy nam wszystkim na płynności ruchu drogowego to BLOKOWANIE KÓŁ JEST BEZ SENSU. Problem leży w bzdurnym oznakowaniu miasta, nie adekwatnym do wymogów płynności ruchu i w następstwie tego ślepe egzekwowanie przepisów. Natomiast strażnikom wypowiadajcym się autorytawnie w tej sprawie oprócz kursu prawa proponuję lektur konstytucji z uwzględnieniem preambuły, gdzie poznają "ducha" polskiego prawa.
kwakwa 23-08-2008 13:01
przepisy uprd są wykładnią zachowania kierowców i pieszych w pasie drogi publicznej,jedne ułatwiają inne utrudniają życie,więc powyższa teza jest błędna,konstytucja podobnie jak uprd jest zbiorem obowiązków i praw człowieka i proponuję kierowcy przypomnieć sobie te pierwsze,tak bardzo przez niego zapomniane a błędne oznakowanie ponownie proponuję zgłosić do mzdim,oni są tu decydntem,przypadki blokowania kół i holowania pojazdów określają przepisy uprd i po ich przeczytani a nie przed, zapraszam do rozmowy
kwakwa 23-08-2008 13:17
kursu prawa...sm są szkoleni podobnie jak policjanci zgodnie z ustawami i w zakresie określonej nią kompetencji, ustawy te są zgodne z ustawą zasadniczą i precyzują to,co ta ogólnikowo określa lub tłumacza luki,podobnie jak inne przepisy o prawnej mocy ustawy,nadzór merytoryczny nad sm mają właściwe terytorialnie kwp( w której zdawane są egzaminy na sm) więc tam proszę składać reklamacje
~kierowiec 23-08-2008 14:04
Po co nam sądy i TK skoro przepisy uprd(lliwe) są wykładnią? Odnośnie zgłaszania złego oznakowania to SM powinna mieć rozeznanie i obowiązek jego zgłaszania (jest jednostką miasta, podobnie jak mzdim). Widać że w ramach UM i jego jednostek brak jest faktycznej koordynacji działań.
kwakwa 23-08-2008 15:31
jak ci się nie podobają przepisy to oddaj prawko,sprzedaj samochód(jak masz) i jeździj mzk,tanio i bezstresowo(przepisy),sm ma inne obowiązki niż zgłaszanie do instytucji za obywateli ich wszystkich bolączek,jak sami widzimy to co innego, masz problem ze znakami(interpretacja potrzeby jego bycia) obok domu to zadzwoń do mzdim i przedstaw problem,jak nie załatwią poskarż się wandzlowi lub do prezydenta,sm to nie koncert życzeń poza tym co na to dzielnicowy,to też jego obowiązek
~kierowiec 24-08-2008 6:49
Dlatego taka straż jest w mieście niepotrzebna i należy ją zlikwidować, szkoda naszych podatków.
kwakwa 24-08-2008 11:43
oczywiście,trzeba ją rozwiązać,przecież policja na skinienie palcem będzie robić wszystko to,co te nieroby,dzielnicowy nie będzie się ociągał,pogoni ćpaków,zmobilizuje zarz zgl i miasto do sprzątania podwórek,zlikwiduje źle parkujące auta i bezpańskie psy,policjanci przyjadą na każdy telefon,wysłuchają i załatwią problem od ręki,jak to ma miejsc obecnie
~ 24-08-2008 12:21
a propos podatków,wszyscy je płacimy,na pensje,emerytury,drogi,diety poselskie a z niczego ni jesteśmy zadowoleni,drogi dziurawe(o ile są)posłowie zajęci nie wiadomo czym(jest głosowanie e kuluary puste)emerytury niskie a podatki wysokie a z nich pensje na:pensje na leniwą sm,niewidoczną policję,wadliwą i skorumpowana służbę zdrowia,upierdliwych celników i tak długo można by wymieniać,zlikwidujmy wszystko co marnotrawi twoje i moje podatki i co dalej?
~jaro 25-08-2008 21:37
Do kwakwa...myślę, że niepotrzebnie strzępisz sobie język(a w zasadzie palce).Twojego adwersarza nie interesują zasady prawne obowiązujące w kraju.Kierowiec stosuje zasadę, że przepisy są po to by je łamać, i w związku z tym wasza dyskusja jest jałowa.Po co fatygować się osobiście do MZDiM.Tam trzeba mieć merytoryczne argumenty,...no i nie jest się anonimowym.pozdrawiam
kwakwa 26-08-2008 8:29
do jaro,również pozdrawiam,może i masz rację ale zawsze trzeba spróbować...
~ 27-01-2009 15:30
fajny budynek hehe :D

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

O jeleniogórskim rynku

Paczki od Mikołajów z powiatu

Młodzi przeciw zmianom klimatycznym

Karpacz rezygnuje z fajerwerków

Mikołaj nie zawiódł

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
778
Tak
22%
Nie
70%
Nie wiem
9%