MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

88–latek żyje w nieludzkich warunkach. Co na to MOPS?

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 3 października 2012, 11:08
Aktualizacja: Czwartek, 4 października 2012, 10:16
Autor: Angela/SM
Fot. SM Jelenia Góra
Bez wody, prądu, bez tynku na ścianach, bez mebli, z kartonami na podłodze, z nieszczelnym piecem – tak wygląda mieszkanie 88–letniego mieszkańca z ulicy Poznańskiej w Jeleniej Górze. Sprawa nieludzkich warunków, w jakich mieszka wyszła na jaw, bo starszy pan napalił w nieszczelnym piecu i doszło do zadymienia wielorodzinnego budynku. Mężczyzna znajduje się pod opieką jeleniogórskiego MOPS–u.

O starszym mężczyźnie, który mieszka w nieludzkich warunkach strażników miejskich powiadomiła sąsiadka. Mężczyzna napalił w nieszczelny piecu i na klatkę schodową wydostawała się duża ilość dymu. W całym budynku było czuć spaleniznę. Zgłaszająca dodała, że może dojść do pożaru.

- W trakcie prowadzonych czynności okazało się, że mężczyzna znajduje się pod opieką jeleniogórskiego MOPS-u. Z relacji sąsiadów wynika, że nie ma rodziny – informuje Artur Wilimek, rzecznik Straży Miejskiej w Jeleniej Górze. - Razem ze zgłaszającą strażnicy udali się do wskazanego mieszkania. Zastali tam 88-latka, który potwierdził zły stan pieca. Dodał, że utrzymuje się z zasiłku z pomocy społecznej. W mieszkaniu od ubiegłej zimy nie ma wody ani sprawnego WC. Jak się okazało to w związku z zamarznięciem rur. Niestety nikt ich nie naprawił – dodaje Artur Wilimek.

W mieszkaniu wszędzie było czuć spaleniznę. Podłogi oraz tynki na ścianach i suficie są doszczętnie zniszczone ze względu na panującą tam wilgoć. W nieszczelnych oknach brakuje kilku szyb. Lokal aktualnie jest bez prądu. Drzwi wejściowe można zamykać tylko z zewnątrz na kłódkę. Umeblowanie lokalu składa się z kilku starych krzeseł, foteli i uszkodzonego tapczanu. Odzież zalegała w poustawianych na ziemi kartonach.

Na miejscu strażnicy sporządzili dokumentację fotograficzną oraz szczegółowo opisali stan lokalu. Dokumentacja została przekazana odpowiednim urzędom i instytucjom.

Czy MOPS zajmie się 88-letnim mieszkańcem? Ii dlaczego dotychczas w jego sprawie nic nie zrobiono? O tym już niebawem w kolejnym artykule.

Ogłoszenia

Czytaj również

Spotkanie z historią

Studium na początek

Charytatywny piknik  

Komentarze (103) Dodaj komentarz

~exxon 3-10-2012 11:37
W mopsie powiedzą że dużo robili w tej sprawie i zwalą wine na tego człowieka.Kłamstwo i oszustwo wśród instytucji sie rozprzestrzenia.
~......... 3-10-2012 11:42
Oni robią dla siebie ... tak jak i te całe sądy i PeO mówię wam że za niedługo dojdzie do tego że ludzie wyjdą na ulicę i skatują rząd i to wszystko ... Pracujący Polak jest już biedny aa co dopiero ten facet ...
~ 3-10-2012 11:42
STRASZNE WARUNKI
~cd 3-10-2012 11:48
Co na to właściciel lokalu, zakładam że to ZGKiM, dyrektorze Lenard, dyrektorze d/s technicznych za co pobieracie tak wysokie wynagrodzenie? Wstyd,
giersdorf 3-10-2012 11:52
To trzoda chlewna żyje w lepszych warunkach...... 1) najlepiej dla instytucji byłoby aby gościowi by się zmarło - nie ma problema. 2) MOPS pewnie w papierkach ma porządeczek... i będzie wina dziadka, że niby niereformowalny 3) brawa dla sąsiadów - interesują się tylko wtedy gdy chodzi o swój dobytek, jakby dziadek nie napalił, to dalej by w tym chlewie wegetował. 4)dlaczego ten starszy człowiek nie ma emerytury????, dlaczego korzysta z zasiłku???? za komuny nie było, że nie pracował -musiał pracować więc gdzie jest jego emerytura... 5)dlaczego nie jest przeniesiony do Św.Alberta, lub innej takie placówki, która pozwoli na minimum godnego życia...
~Iza 3-10-2012 11:54
czujna sasiadka bala sie pozaru...a smierci glodowej za sciana juz nie???.Ten pan w/g mnie jako niezaradny wiekowo/zyciowo.,powiniem znalezc schronienie np w slynacej z dobroci serca siostr zakonnych domu opieki na terenie Zeromskiego,czy tez na Wolnosci u "alberciakow"..
~binia71 3-10-2012 11:56
ZGKiM to bajzel na kółkach, a Pan Lenard nie wie co to wstyd, ale wie co to kaska na jego koncie. Cały ten ZGKiM to skandal, oni sami nie wiedzą o niczym, potrafią podnosić czynsze i promować patologię umarzając długi ludziom, którzy brzydzą się pracą a potem zasłaniają się brakiem pieniędzy żeby pomóc starym, schorowanym, samotnym ludziom. Może tak w ramach odpracowywania długów czynszowych mogli by tam wysłać ze dwóch chłopa i zrobic remont człowiekowi??? Pewnie płacił podatki, czynsze i składki na ZUS, a teraz żyje gorzej niż kloszard. Ciekawe też czy sąsiedzi jakby nie dym z jego pieca w ogóle by się nim zainteresowali!!!!! Każdy może być na jego miejscu. Czy tak trudno czasem poóc???
~?pytanie? 3-10-2012 12:05
Wychodzi teraz na jaw, jaką instytucją jest MOPS. Czy ktoś wyciągnie z tego konsekwencje?
~cd 3-10-2012 12:09
Czy odpowiednie instytucje stanęły na wysokości zadania i w trybie pilnym zabezpieczyły " ludzkie " warunki egzystencji starszemu Panu? Co zrobili pracownicy MOPS-u, te nieludzkie warunki są wizytówką służb instytucji jeleniogórskich. Panie prezydencie , los wszystkich jeleniogórzan a w szczególności starszych, niezaradnych życiowo, nie potrafiących odnależć się w brutalnej rzeczywistości nie powinien być Panu obojętny. Wystarczy jeden telefon i starszy Pan ma opiekę.
~sssss....... 3-10-2012 12:10
TOTALNA ZNIECZULICA! Poniżej godności człowieka.
~ 3-10-2012 12:16
Ciekawe jest jaki czynsz naliczali za ten lokal?
~ 3-10-2012 12:28
bla bla bla i tak nikt nie poniesie konsekwencji , zamiotą sprawę pod dywan i po problemie "Jelonka " powinna przypilnować tą sprawę i codziennie o tym pisać aż w końcu ktoś beknie za tą sytuację
~Developer 3-10-2012 12:37
Gdzie mógłbym złożyć ofertę kupna tego lokalu?? Trochę się przypudruje i pójdzie za 4 tys/m2. Przyjdzie głupi i kupi...
~ 3-10-2012 12:37
jedni żyją w luksusie w pieknych domach a inni potrzebowaliby tylko skromnego ciepłego pokoju aby normalnie zyć w głowie się nie mieści aby pozostawić starszą osobę ale najważniejsze że panie i panowie z urzędów mają lux ŚMIECHU WARTE
~looker 3-10-2012 12:39
Niby kto ma się tym zająć? Zresztą, tego z ratusza nie widać...
~Taaaaaaaaaaa 3-10-2012 12:43
Są DPS-y dla takich osób, czy jest jakiś poroblem żeby tam umieścić tego pana? Ale to trzeba CHCIEĆ a nie zasłaniać się brakiem miejsc.
~oburzona 3-10-2012 12:49
a my my co robimy czy ktos z nas pomyslał jak temu dzadkowi pomoc?NIE MY TEZ ZWALAMY WSZYSTKO NA INSTYTUCJE moze my tez sprobujmy jakos pomuc
~ja się pytam 3-10-2012 12:53
Będąc członkiem Unii Europejskiej musimy spełniać wymogi chowu kur niosek, długości łańcucha dla psów itp., a gdzie w tym wszystkim są ludzie, myślę o tych niezaradnych życiowo, o tych pozbawionych pracy, niepełnosprawnych...W Polsce z powodu biedy szybko odbiera się rodzicom dzieci /ostatni przykład z Pucka/, a ja się PYTAM za co biorą pieniądze instytucje powołane do pomocy w takich przypadkach...??? czy w tym zakresie nie ma żadnych wymogów w ramach Unii Europejskiej?????????
~do Taaaaaaaa 3-10-2012 12:55
Trzeba chcieć tam iść , tak samo jak i do schroniska.
~Taaaaaaaaaaa 3-10-2012 13:04
Do:03-10-2012 12:55> nie mierz wszystkiego jedną miarką.
~Ekolog 3-10-2012 13:06
Jeśli dowodzący MOPS-em w godzinach pracy odwiedza prywatne mieszkania i tuszuje przestępstwa mimo zgłoszenia, to cóż się dziwić, że w takich przypadkach człowiek żyje poniżej godności.
~jeżozwierz1 3-10-2012 13:07
do Taaaaaaaaaaa z 12.43: problem jest, bo w takim domku pomocy SPOŁECZNEJ trzeba wykazać się kasą , jeśli jej nie ma, to nie ma miejsca. Ten Pan chyba nie ma czasu czekać na godne warunki, to może w ramach dotacji celowych Ratusza wyszykować ciepły, czysty, bezpieczny kąt dla seniora. Ciężko jest żyć kiedy nie ma rodziny i środków do życia. STOP - a może rodzina jest, tylko wstydzi się niedołężnego , smutnego starca. Jest pole do popisu dla urzędów. Jest schronisko Brata Alberta. Są możliwości. A chęci i empatia - są, czy tylko pogadamy?
~Taaaaaaaaaaa 3-10-2012 13:19
Do:~jeżozwierz1 > Tak, masz racje, ale nie wiem czy wiesz, że w takich sytuacjach gmina pokrywa cały koszt. Zastanawiam się tylko czy kasy nie będzie im szkoda.
~Tubylec 3-10-2012 13:26
A MZGL pewnie co miesiąc pobiera czynsz i nie ma wątpliwości co do zasadnosci. Pewnie jest tam też wliczony fundusz remontowy.
~[[[ 3-10-2012 13:36
Śmiechu warte!!!! Ludzie zareagowali, to znaczy hmm sąsiedzi dopiero wtedy kiedy poczuli strach o własną dupę bo bali się pożaru, jak do tej pory mężczyzna tam mieszkał i nikt na jego warunki nie zwracał uwagi, nikogo nie zainteresowało to jak ten pan mieszka. Gratulacje dla sąsiadów!!!! wolałabym w lesie mieszkać niż mieć koło siebie tak * życzliwych ludzi.
~korek 3-10-2012 13:43
pan lenard i reszta bandy ma sie dobrze ma w du..ie reszte ludzi a po co nam radni tez tylko zeby sie nachapac jak sie slyszy co sie dookala dzieje to zgroza i jeszcze tylko po co nam radni ktorzy swoje pielesze maja poza jelenia tylko na wybory dzialaja aktywnie a po wyborach tylko kasa
~jaks 3-10-2012 13:43
---Ten czlowiek , zyje wsrod ludzi !!! prawdopodobnie w duzej mierze katolikow , . Gdzie ta manifestowana ' milosc, dobroc, z rozancami , krzyzami , Radiem Maryja ,naukami w kosciolach ???????? Nikt nic nie widzial ???? nie slyszal ??????? Czy przewielebni chodzac po koledzie tez nic nie widzieli ??????? O ZGROZO !!!!!!!!!!!
~jaks 3-10-2012 13:59
To jest prawda o marszu - Polsko obudz sie !!!! Nic nie robic , nie spojrzec na czlowieka zyjacego obok , ksztusic sie jedynie nienawiscia i checia rozruby . Choragiewka w reke i HHHEEEJJAA w dluga !!!! Przyjze sie , tym ludziom, tam mieszkajacym >>.
~kpo 3-10-2012 14:01
Zeby wystawiać opinie trzeba znać sprawę głębiej i wtedy sie okaże że nie tak to wygląda jak przedstawiają w mediach. Emocje sa złym doradcą. Ten czlowiek ma wolną wolę , jak każdy i Ci co zamieszczają takie jak wyżej komentarze- też. Pani Angela mało wnikliwie zbadała sprawę skoro zadaje takie pytania.
~bart 3-10-2012 14:06
Mops liczy na mroźną zimę i będzie miał problem z głowy.
~DUCH GÓR 3-10-2012 14:08
,,P''-rawda ,,O''-traktowaniu ludzi,pewnie walczył o tą Polskę budował ją bo musiał pracować,a teraz musi dogorywać, bo nie nazwał bym tego życiem przykre!!!
~o ho ho 3-10-2012 14:18
SZOK ! i Takie rzeczy mają miejsce w centrum miasta ? nie mogę uwierzyć w to co zobaczyłem na tych zdjęciach . gdzie jest Prezydent tego miasta ?albo jego urzędasy ? ul. Poznańska znajduje się dwie minutki spacerem od ratusza !!!!!
~ZORRO1 3-10-2012 14:43
Normalnie SZOK po co ten MOPS utrzymywać bandę darmozjadów ludzie wegetują w nieludzkich warunkach idzie zima zamarznie a potem powiedzą że nic o nikim i niczym nie wiedzieli znam podobny przypadek jak człowiek chory zamarzł w tamtym roku w własnym mieszkaniu i umyli ręce od wszystkiego robiąc z niego alkoholika i lumpa cała POLSKA :(
~............ 3-10-2012 14:45
Ciekawe która z paniusiek odpowiedzialna jest za ta tego pana ?! Pewnie dupy leniwej jej się nie chciało ruszyć, żeby sprawdzić co dzieje się z jej podopiecznym !!! Dyrektor MOPS-u też dostanie za tą sytuację po tyłku. Postaramy się o to :)
~s. 3-10-2012 14:56
Coraz wiecej urzędników, coraz mniej ludzi. Ciekawe ile lat by przeżył ten człowiek za miesięczną pensje tfu... celebryty lub innego darmozjada.
~wow 3-10-2012 15:00
Po co jest MOPS? Dla przypomnienia: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/252307,wojcieszow-pracownica-mops-u-wyplacila-sobie-100-tysiecy,id,t.html?cookie=1
~anku14 3-10-2012 15:14
Człowiek mieszka w centrum miasta w takich warunkach. SZOK. Pewnie Pani z MOPS-u nawet nie ruszyła się z z za biurka żeby zobaczyć jak ten człowiek żyje. Znieczulica w takiej instytucji. Brakuje słów.
~oburzony 3-10-2012 15:16
Tak nie może być! W tym kraju urzędnicy nie ponosza żadnej odpowiedzialności. Nie wiem czy jest taka możliwość ale najlepiej byłoby złożyć zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienie przestępstwa bo w wyniku czyjegoś niedopatrzenia, lesertwa i obojętności ten człowiek mógł umrzeć.
rymcycymka 3-10-2012 15:30
.. / ~ anku14 / .. tak, znieczulica ! Czlowiek .. nie ma odwagi powiedziec,ale czy bylby wysluchany ??
CН.W.D.P. 3-10-2012 16:13
KONKRETNIE SIĘ GOŚCIU ZAPUŚCIŁ... CZŁOWIEK POTRAFI!! BO CZŁOWIEK, TO BRZMI DUMNIE...
~o ho ho 3-10-2012 16:24
W tym mieszkaniu nie ma nawet sprawnego pieca żeby ten człowiek mógł się ogrzać w czasie zimy gdzie mrozy dochodzą w jeleniej nawet do -30 stopni w zimie i to wszystko w centrum miasta stolicy Karkonoszy . Panie prezydencie ktoś ze stołków powinien polecieć za zaistniałą sytuację . MOPS organizuje festyny a u tego dziadka ani pieca ani okien ani tynku ani mebla . Pytam się czy MOPS nie mógł postarać się zainstalować w tym mieszkaniu pieca i okien ? a może ZGL miał obowiązek to zrobić ?
prawolewo 3-10-2012 16:37
Bezdusznosc i znieczulica ludzka zabija. A jak by tak poprosic tych najbardziej zamoznych miasta zeby wykazali sie inicjatywa i zrobili pozytek z nadwyzki budzetowej??? To byloby cos? Nieprawda? Troche "grosza z sercem" to chyba niezbyt wygorowana cena za przywrocenie godnosci i ludzkich warunkow do zycia tego Pana?
~klin 3-10-2012 16:43
Piszecie szok znieczulica,nikt nie widział.Kazdy podczas załatwiani spraw w ZGLM słyszy płacz zdesperowanych kobiet i furie pani prezes .Myslalem ze jestem w kinie na filmie ze scenami przesluchan.Moze właczyc glosna muzyke jak w placowkach UB.
~ 3-10-2012 16:49
Wstyd mi za sasiadow.,za MOPS ,za wiele innych organizacji ktore powolane zostaly do pomagania ludziom,gdzie jest kosciol ktory tak chetnie mowi o pomocy,litosci,tolerancji,czyzby szanowny ksiezolek nie chodzil na tej ulicy z oplatkiem.Czy szanowni sasiedzi nie widzieli tego ,,nieszczescia"za sciana ?
~ted 3-10-2012 17:17
Artykuł rodem z Faktu, czyli zero faktów za to pełno grania na tanich emocjach.
~zainteresowa 3-10-2012 17:32
Jaki wniosek? Już czas zainteresować się w/w instytucją,czyli MOPS-em, Wsparcie finansowe otrzymują osoby,którym np.brak na fryzjera,na paliwo do samochodu lub na doładowanie telefonu!!!!! Jest to prawda, Proszę sprawdzić ,szczególnie młode kobiety,
~dj.stinka 3-10-2012 17:50
Mops tylko pijakom i ćpunom pomaga a tacy ludzie sa nieważni jak i matki z dziećmi...
~witek-53 3-10-2012 18:07
co tam mops gdzie jest wydział lokalowy razem z panią nietykalną naczelnik i kierownikiem wydziału kto odpowiada za lokale miejskie ich stan i z porządek sanitarny ZGKIM wraz z paniami które powinny pilnować stanu technicznego lokali knują i załatwiają tylko interesiki a pan prezydent daje pełne pozwolenie na takie działania za taki stan lokalu odpowiednie władze powinny to zgłosić do prokuratury przecież ta sytuacja zagraża życiu i zdrowiu mieszkającemu tam człowiekowi jak i innym mieszkańcom ale układziki panujące w ratuszu nie pozwolą na zrobienie krzywdy te klice MORZE PRZECZYTA TO OSOBA KTÓRA JEST prawnikiem i zainteresuje odpowiednie władze bo na klike prezydenta nie ma co liczyć ---jest wiele takich faktów
~do witek 53 3-10-2012 18:23
* Witek !!!! To jest normalnie skandal!!! Jak można napisać może przez "RZ" i to jeszcze CapsLockiem. Ja się pytam jak półanafabeta niewiedzący co to jest interpunkcja, wielka litera, ortografia ma wstyd i odwagę pisać jakiekolwiek teksty. Ja nie muszę pytać, ale sobie daję rękę obciąć przy samym barku, że jesteś głębokim wyznawcą PIS, że czytasz biuletyn partyjny Gazeta Polska i słuchasz RM.
~Anonim1 3-10-2012 18:25
WSTYD! XXI Wiek, tyle kasy idzie z podatków na tych darmozjadów z instytucji pomocy wszelakiej i co? Pisanie, że pan "jest pod opieką ośrodka pomocy społecznej" jest robieniem z ludzi czytający ten tekst idiotów, a z płacących podatki współprzestępców, którzy utrzymują ten niecny proceder w postaci łożenia na ośrodek pomocy społeczeniej...
~Anonim1 3-10-2012 18:34
i jeszcze jedno - do tych, co niby znają fakty... To, że pana przymusowo się nie ulokuje w DPSie, czy innym ośrodku, to rozumiem, ale żeby od 88-letniego człowieka oczekiwać, że sam sobie poradzi z zamarzniętą rurą, z grzybem na ścianie i pewnie robactwem w łóżku, to właśnie od tego przede wszystkim powinna być opieka społeczna, aby samotny, może i nieporadny człowiek mógł przynajmniej odejść z tego świata w godnych warunkach. Bo zdjęcia mówią o FAKTACH i każde próby tłumaczenia przyrośniętych do siedzeń urzędasów wzmagają tylko żal i wściekłość na to, gdzie w rzeczywistości idą nasze pieniądze.
~o ho ho 3-10-2012 18:35
Halo Viki z Niemiec jeśli czytasz ten artykuł to powiem Ci że dziś nie mam żadnych argumentów na obronę Mojego zas...go kraju ., w Niemczech to takie rzeczy naprawdę nie do pomyślenia .
~yyy 3-10-2012 18:45
Może jak MOPS będzie następny festyn robił to zaproszą staruszka i dadzą mu chociaż kiełbaskę z grilla żeby było fajnie i radośnie?
~...piotr 3-10-2012 19:05
Polska to taki kraj gdzie nie dba się o ludzi starszych i niepełnosprawnych za to na każdym kroku uczy się tolerancji dla pederastów i innych pokemonów
~jajcarz 3-10-2012 19:11
szefem mopsu jest facet który juz był tez szefem pogodnej jesieni i ma wszystko w d
~Moniol 3-10-2012 19:15
Aż ciężko uwierzyć , w jakich warunkach muszą żyć obywatele tego kraju , nie mogę uwierzyć w to że nasi włodarze są takimi samolubami i egoistami. To się w głowie nie mieści , wstyd dla władz miasta , urzędów mających nieść pomoc WSTYD mi za ten kraj !!!!!!!!!!!!!!
~do wow 3-10-2012 19:42
wypłaciła se i ma się dobrze, nawet b. dobrze.
~xxx 3-10-2012 19:43
MOPS w Jeleniej Górze pomaga bardzo niewielu osobom, a jeśli już komuś to członkom rodziny bądź znajomym osób pracujących w owej administracji. Nie posiadając znajomości w tej instytucji, nie załatwi się zupełnie nic. A ten pan do ostatnich swoich dni, będzie żył w nieludzkich warunkach, nie mogąc liczyć na jakąkolwiek pomoc od miasta i państwa - Polski Socjal. Niech więcej takich spraw wyjdzie na jaw to w reszcie będzie pełny obraz warunków w jakich funkcjonuje jakiś procent polskiego społeczeństwa. Może w końcu coś się w tym kraju zmieni.
~populacja 3-10-2012 19:46
Tak 90% polaków od lat żyje,w kraju gdzie koszty utrzymania wyższe są od zarobków.Panie prezydencie Zawiła pani dyrektor od opieki i pan dyrektor lokalówki powinni stracić stanowiska,stanie się pan wiarygodny.Tak czy siak jak dalej się w ten sposób losy polaków toczyć się bedą kolejna rewolucja nieunikniona,nie wszyscy chcą z kraju wyjechać.
~xxx 3-10-2012 19:47
MOPS w Jeleniej Górze pomaga bardzo niewielu osobom, a jeśli już komuś to członkom rodziny bądź znajomym osób pracujących w owej administracji. Nie posiadając znajomości w tej instytucji, nie załatwi się zupełnie nic. A ten pan do ostatnich swoich dni, będzie żył w nieludzkich warunkach, nie mogąc liczyć na jakąkolwiek pomoc od miasta i państwa - Polski Socjal. Niech więcej takich spraw wyjdzie na jaw to w reszcie będzie pełny obraz warunków w jakich funkcjonuje jakiś procent polskiego społeczeństwa. Może w końcu coś się w tym kraju zmieni.
~andree 3-10-2012 19:51
lNAJLEPSZYM ROZWIĄZANIEM BYŁOBY ABY WYPUDROWANE PANIUSIE Z MOPSU POMIESZKAŁY W POKOJU TEGO PANA PRZEZ TYDZIEN I UŚWIADOMIŁY SOBIE ŻE NIC NIE ROBIĄ DLA TAKICH BIEDNYCH LUDZI A JEDNAK CO MIESIĄC WYPŁATĘ BIORĄ.TEMAT NADAJE SIĘ DO TV
~Kałuża 3-10-2012 20:02
Na Placu Radiotechników Pod jeleniami jest taka trybuna apelowa, mieszka tam od niedawna niepełnosprawny, młody człowiek wraz z ojcem. Identyczne warunki co u 88-latka ale oni nawet tego pieca nie mają...
~hmmm 3-10-2012 20:20
podobno żyjemy w państwie nadopiekuńczym...
~ja 3-10-2012 20:32
Rozumiem, że Dyrektor MOPS-u już nie jest dyrektorem??!!! No chyba, że ma dobry układ w "ratuszu" ???
~hd 3-10-2012 20:48
tak właśnie pracują w naszym MOPS-ie ,zatrudniani są tam ludzie nieodpowiedni,Pracują bo gdzieś trzeba ,potrzeba tam osób wrażliwych na ludzką krzywdę i niedolę.Sama niejednokrotnie zwracałam się z prośba o pomoc osobom,które tej pomocy potrzebują to pani z mops kazała mi dzwonić do Warszawy.Taka jest prawda o pracownikach MOPS.
~ 3-10-2012 20:51
DOLNOŚLĄZAK. Zanim zacznę użalać się nad losem 88-latka konieczne są dodatkowe informacje. II Wojna Światowa - facet miał ok. 20 lat Może był volksdeutschem. Za Stalina facet miał ok. 26 lat. Może był UB-ckim tyranem. W 1969 r. za Gomółki - facet miał ok. 45 lat może dowodził plutonem milicji na gdańskim wybrzeżu. Rok 1981 być może w oddziale milicji pod kopalnią Wujek. Po 1989 r. niewykluczone, że w naszym kraju, na przykładzie tego faceta dokonała się sprawiedliwość dziejowa. Moim zdaniem jest on potraktowany godnie i po chrześcijańsku.
~ 3-10-2012 21:08
Szok kiedy patrze na to co sie dzieje u nas w miescie. Urzędasy siedzą i grzeją dupe za biurkami i biora za to niezła kase,a taki starszy schorowany czlowiek co wie wiecej o prawdziwym zyciu niz te skur..... zyje jak pies,baa pies w schronisku ma lepiej. Ten cały MOPS ten nasz Pan Zawiła to sie nadaja na tarcie chrzanu ale sami na niego glosowaliscie wiec prosze;/ W tym kraju nie ma sprawiedliwosci przeciez ten czlowiek pracowal gdzie jest jego emerytura? Po to zapier... w pracy zeby teraz tak go traktowano jak psa? Proponuje aby władze ratusza i panie/panowie z MOPS-u pomieszkali w takich warunkach przez tydzien. Pomocy nie ma ale pieniądze to jest brac komu. Dziękuje
~mano mano 3-10-2012 21:12
Godna starość-czy władze mopsu i ratusza chciałyby takiej starości???
~ 3-10-2012 21:33
CZY JEST W TYM MIEŚCIE JAKAŚ INSTYTUCJA KTÓRA MOGŁA BY SIĘ ZAJĄC MOPSEM I DOBRZE I RZETELNIE PRZEŚWIETLIĆ WSZYSTKO I WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Jel... 3-10-2012 22:16
jak zwykle tylko osądzacie - sprawę należy poznać a potem osądzać.Znam starszych samotnych ludzi którzy dbają o mieszkanie,sprzątają i też mają dziadowskie emerytury ale mieszkają czysto.....
~Jel... 3-10-2012 22:18
jak zwykle tylko osądzacie - sprawę należy poznać a potem osądzać.Znam starszych samotnych ludzi którzy dbają o mieszkanie,sprzątają i też mają dziadowskie emerytury ale mieszkają czysto.....
~o ho ho 3-10-2012 23:08
do DOLNOSLĄZAK 20:51 ten 88-latek w czasie wojny został wywieziony na roboty przymusowe do Niemiec gdzie był zmuszany do niewolniczej pracy . Wcześniej mieszkał w budynku przy ulicy Powstańców Śląskich , budynek ten został zburzony i następnie człowiek ten trafił do widocznego na fotkach lokalu przy ulicy Poznańskiej ,gdzie zamieszkuje prawdopodobnie od dziesięciu lat . Jest to człowiek w podeszłym wieku schorowany który ledwo widzi na oczy . Jeśli chce się dodatkowych informacji to trzeba wyjść z domu i tylko popytać ludzi w naszym mieście. Trzeba by było chyba sprowadzić do naszego miasta niemiecką telewizję RTL aby nakręciła reportaż jak mieszkają w Polsce, byli przymusowi robotnicy w hitlerowskich Niemczech .
~taaa.. 3-10-2012 23:27
taaa.. najważniejsze to być rzetelnym i odpowiedzialnym za swe słowa dziennikarzem internetowym. Całe szczęście że jest Angela bo pewnie bez Niej MOPS nic by w tej Jeleniej nie robił..
~taaa.. 3-10-2012 23:37
W zasadzie, dla niewtajemniczonych, to troszeczkę szydera oczywiście..
~Takie tam 4-10-2012 0:45
A we mnie patrząc na Jelenią Górę,na placówki jak albert (przeludnione), na Jeleniogórskich emerytów zbierających puszki z braku na utrzymanie (nie mówię tu o alkoholikach), na Jeleniogórzan pracujących dla zagranicznych firm jak w obozach (monitorowani itd.) trzepiących dla nich kasę, jak niewolnicy. Kiedyś Patriota, teraz to krew się we mnie gotuje i podziwiam inne Narody, które mają jaja i nie dają sobą pomiatać kil-kum cwaniaczkom. A na starość wielu moich rówieśników podzieli losy z dziadkiem albo upadnie jeszcze niżej, już się mówi że nie będzie kasy na emerytury itd. Sprzedali Kraj a wielu z nas zniszczą podatkami ,odsetkami , itd. Jak już nie zniszczyli. I zostaną nam zamiast jaj to zbuki. Ale jak to Polak mówi będzie lepiej (TYLKO W KTÓRYM STULECIU)????????????????????????????????
~TOSIA 4-10-2012 7:43
Zabija nas grzyb – alarmuje jeleniogórzanin, wychowujący samotnie dwie córeczki. PRZEDSTAW NAS JELONKO C.D. TEJ HISTORII. To nie powieniem być PROBLEM !!!! http://www.jelonka.com/news,single,init,article,40880
~Pietr 4-10-2012 8:32
Mops tylko kase bierze i taka jest prawda za siedzenie
~witek-53 4-10-2012 8:40
prawda boli do bólu nawet oszołoma
~Cb. 4-10-2012 8:42
Szkoda że nie napisali gdzie to jest dokładnie bo poznańska jest długa mógł bym może w jakiś sposób pomoc temu człowiekowi. Podziwiam go ja na pewno nie dał bym rady.W dodatku to jest 88 letni dziadek...... To jest po prostu masakra...
~kiro 4-10-2012 8:54
MOPS jest po to aby urzędasy miały ciepłą posadkę,dobrą pensyjkę i żeby nic nie robić.Tak jest w Piechowickim MOPS.Utrzymywani są młodzi,zdrowi i zdolni do pracy,daje im się pieniądze na wino,papierosy.Całkowity brak wywiadu środowiskowego.Ci ludzie są sponsorowani z pieniędzy podatników po to aby nie okazało się że za dużo pań zatrudnionych w MOPS nie ma co robić.Jest to tzw tworzenie sztucznej atmosfery że coś się robi.Natomiast ludzie potrzebujący naprawdę pomocy są olewani.Nikt z MOPS do nich nie dotrze bo po co?A oni sami niejednokrotnie wstydzą się swojej biedy i nie pójdą po prośbie,natomiats lumpy od lat uchylający się od pracy biegną "po swoje" co sił.Może nareszcie jakiś organ państwowy przyjrzałby się temu co się wyrabia w Piechowickim MOPs-e?
~beim 4-10-2012 9:10
jakie zdziwienie ,jakie zgorszenie ... jestem pewien że jakby przeszukał okoliczne wioski lub nawet miasto to takich przypadków jest na kopy powody są różne mniej lub bardziej pogmatwane. A obciążanie winą za to urzedasów to tylko upraszczanie sprawy bo przepisami to se można...
~@ 4-10-2012 9:17
Ty dolnoślązak tym wpisem udowodniłeś ,że jesteś tylko małą glizdą przypadkowo zwanym człowiekiem
~D. 4-10-2012 9:21
Wszelkie instytucje użyteczności publicznej , pomocy ludziom biednym niezaradnym \" zasiedlone \" od lat przez tych samych \"dobrych \" urzędników. Panie i panowie dostali dobry , ciepły odremontowany budynek . Cóż im każe opuścić to dobre , przytulne gniazdko , no co???. Nic, bo po co ? Kto sprawdzi niedouczonego , leniwego urzędnika ?!!!!!!!!!. Świat się zmienia , rozwija tylko ten urzędnik pozostaje jako skamielina czasów zaprzeszłych , o taki mutant lenistwa i braku kompetencji , taki mały niedouczony człowieczek . Ktoś zapomniał go obdarzyć rozumem i sercem , za to dał długopis , biurko i papiery do wypełnienia .Natrudzi się ten biedaczyna aby tam wszystko \" grało\" , to na prawdziwa pomoc brak czasu . a tu jeszcze zimno się robi jak wyjść w teren do potrzebujących . No jak ??????????
~emeryt 4-10-2012 9:25
gdzie jest rodzina,gdzie jest emerytura ,a dopiero mops
~negus 4-10-2012 9:28
standard, przecież to MOPSiaki mają gdzieś ludzi, niech sami pomieszkają w takich warunkach Panie Prezydencie proszę wyciągnąć konsekwencje wobec pańskich pracowników, widać że nie tylko w Pucku źle się dzieje a w naszym mieście także. Kary dla pańskich pracowników i pomoc dla tego pana, niech Pan będzie człowiekiem
~WRÓZKA 4-10-2012 10:11
POLICJA POWINNA ZAWIEŚĆ TAM NA MIEJSCE ZAWIŁĘ I PAPAJA I LEONARDA "najważniejszą trójcę" w mieście ZAMKNĄĆ NA 24 GODZINY W TYM WYCHODKU W JAKIM MIESZKA ten STARY CZŁOWIEK.
Nοstradamus 4-10-2012 11:07
Aby było śmiesznie, ZGL nalicza mu czynsz. ZA CO?! Facet może i nie dba o te mieszkanie, ale TYNKÓW PRZECIEŻ NIE ZEŻARŁ, skoro odpadły TO WYNAJMUJĄCY MA JE POŁOŻYĆ NA NOWO!
~jeżozwierz1 4-10-2012 11:39
do Taaaaaaaaaaa: Może i będzie szkoda, ale nasze podatki to nie haracz dla Gminy, ale pieniądze przeznaczane dla miasta i jego infrastruktury, więc nie wolno włodarzom dowolnie w każdym przypadku decydować na co pójdzie kasa. Oczywiście są plany i realizacje, ale nigdy nie można traktować człowieka jak odpad. Panie Prezydencie uroczego Miasta Jeleniej Góry, ma Pan pole do popisu, do kolejnych wyborów coraz mniej czasu, albo zależy Panu na wyborcach, albo na ludziach w tym mieście żyjących. Niech Pan wybiera. Ten 88-letni staruszek , niedołężny, niedowidzący, żyjący w brudzie i głodzie jest wizytówką miasta. Łatwo chwalić się osiągnięciami za naszą kasę, niech Pan pochwali się współczuciem dla człowieka. Chciałby Pan dożyć takiej starości? Jeśli nie - to do roboty. Angelo i SM - co dalej?
~ 4-10-2012 11:49
MOPS to jeden wielki bałagan,brak tam ludzi kompetentnych.Jestem na etapie składania dokumentów o zasiłek rodzinny,po moim pytaniu do jednego z pracowników usłyszałam odpowiedz A wie pani że nie wiem... Więc sama sprawdziłam wszystko co chciałam wiedzieć w internecie.A pracownicy MOSS/u niech się wstydzą a wraz z nimi Pan Kierownik Świadczeń Rodzinnych.Szanowni Państwo bądzcie cierpliwi i nie dajcie się.
~ 4-10-2012 11:53
MOPS to jeden wielki bałagan,brak tam ludzi kompetentnych.Jestem na etapie składania dokumentów o zasiłek rodzinny,po moim pytaniu do jednego z pracowników usłyszałam odpowiedz A wie pani że nie wiem... Więc sama sprawdziłam wszystko co chciałam wiedzieć w internecie.A pracownicy MOSS/u niech się wstydzą a wraz z nimi Pan Kierownik Świadczeń Rodzinnych.Szanowni Państwo bądzcie cierpliwi i nie dajcie się.
~Obywatel 4-10-2012 15:48
To ludzie doprowadzili tego dziadka do takiego stanu a nie on sam. Żyjemy w XXI w. a zachowujemy się nadal jak zwierzęta tolerując upadlającą selekcję naturalną zwaną znieczulicą, szczególnie przez urzędników siedzących często w klimatyzowanych biurach. To jest chore by ktoś kto dostaje pieniądze za pomoc ludziom potrzebującym pierdzi w stołek i nie dopuszcza do siebie myśli empatycznych swoich podopiecznych!
~Czytelnik 4-10-2012 19:51
Ludzie zastanówcie się co piszecie w komentarzach. Na miejscu dyrektora MOPS po przeczytaniu niektórych wytoczyłbym proces o pomówienia. Wbrew pozorom nikt tu nie jest anonimowy. Starając się zachować obiektywizm uważam, że należy dogłębnie poznać sprawę aby kogoś oceniać. Z pewnością o wielu sprawach Angela nie napisała. Przedstawiając rzetelnie sprawę tego starszego pana nie wzbudziłaby tylu emocji. Należy mieć świadomość, że ten człowiek prawdopodobnie nie jest ubezwłasnowolniony i nikt /oprócz sądu/ nie ma prawa decydować za niego i kierować go do domu opieki. A może mu to proponowano, a on nie wyraził zgody. Może ZGKiM podejmował działania lecz dotychczas instytucje nie miały możliwości wypowiedzieć się w opisanej sprawie.
~ 4-10-2012 21:24
Ad.~o ho ho i ad.~@. Prowokacyjnie nakreśliłem zmyśloną biografię tego nieszczęśnika, gdyż w swoim 88-letnim życiorysie w autentycznych wydarzeniach historycznych mógł on uczestniczyć. Nie znajduję odpowiedzi na pytanie, czym ten starzec zasłużył sobie na wyalienowanie ze społeczeństwa. Czy ma on jakąś rodzinę? Od jak dawna w takich warunkach wegetuje? Zdarzenie "godne" jest ujęcia w księdze Guinesa. Nie można wykluczyć, że starzec świadomie żyjąc w takich warunkach, znalazł receptę na długowieczność. DOLNOŚLĄZAK
~ 5-10-2012 9:19
Ja bym tam przesiedlił Zawiłe wraz z żoną z muzeum niech mops go utrzymuje i już!
~wrazliwa 7-10-2012 21:01
w Piechowicach było gorzej,bo jak już zabrano kobiete ( żyjącą w podobnych warunkach )do szpitala z powodu zagłodzenia i innych chorób-ta zmarła po kilku dniach.MOPS piechowicki wiedział w jakich warunkach żyła ta pani.
~witek-53 8-10-2012 9:31
wydział lokalowy pod pełną aprobatą prezydenta miasta i jego zgodom potrafił doprowadzać lokale w centrum miasta do stanu gorszego jak pokazuje jelonka lokal w centrum miasta wysypiskiem śmieci zagrażający chorobą i życiu mieszkających tam ludzi pozostawia w takich warunkach osobe niepełnosprawną narażając człowieka na pogorszenie stanu zdrowia ta ekstremalne warunki trwają przez lata a wydział lokalowy dalej rozgrywa swoje interesy bo jest nietykalny brak nadzoru i przyzwolenie ratusza pozwala na takie bezprawie co na to pan rzecznik prezydenta --
~ 8-10-2012 11:09
A ten Pan zyje wsrod ludzi, ktorzy co niedziele biegaja do kosciola, chadzaja do spowiedzi i daja ksiedzu na tace. Co robili dotychczas??? czemu nikt z sasiadow- albo najlepiej cala grupa- nie poszla do MOPS-u i nie zrobila zadymki? BO ICH CZYJS LOS GOWNO OBCHODZI. Katolicki kosciol- co zrobili dla tego Pana? Zaniosl mu ktos miske zupy? przeciez ta wiara nakazuje, by pomagac biednym i potrzebujacym? Brzydze sie nimi, tymi moherami jeleniogorskimi. Tfu!
~ 8-10-2012 12:05
Nie,nie,nie! Nie dla pracownika MOPSu ktory bierze co miesiac pensje... za co? BO PRACUJE ? Nawet jesli, to jego praca nie daje absolutnych wynikow. To biurodziad i pierdzistolek. Ta osoba powinna byc ukarana i wydalona z tej pracy. Nawiasem, p.Wojtku, to panska podwladna, ja znam pana osobiscie i to prawie cale zycie i wiem ze pan jest uczciwym i porzadnym facetem, a o tym fakcie nikt pana nie powiadomil. Teraz ma pan sygnal, Ze czas zajac sie aktywnoscia pracy zasiedzialych pracownikow pana urzedu. Wychodzi ze uczeszczaja ta niby do pracy, a tak naprawde robia to nieliczni, reszta to zwykli bracze kasy za FREE !
~ 8-10-2012 18:32
Wstyd! a koscioly w niedziele pelne. Wyfiokowane damusie padaja na kolana, a dzieci ksziedzu liza kolana. A tu czlowiek zyje w takich warunkach. pozwoliliscie sobie, to teraz macie. Rzadzi wami ten, kogo wybieracie. Dobrze wam tak. Nic nie dzieje sie przypadkowo.
~lii 11-10-2012 12:39
W tym bloku /nad nim/ mieszka znajomy mojego syna. Osoba z I grupą inwalidztwa. Ma nie lepsze warunki mieszkaniowe od tego Pana 88 letniego. Brak minimum sanitarnego. Tynki odpadaja ze ścian, grzyb na ścianach, wyhodek - nie wc bo tego nie można nazwać toaletą na korytarzu, wiszące kable energetyczne na klatce schodowej itd... A ZGKiM podwyższa im czynsz w zamian nic nie robi. Ten budynek powinien byc rozebrany. Popieram - trzeba wezwać TV niemiecką. Niech zrobią program. Zycie ludzi w centrum miasta
~cieplik to j 11-10-2012 20:23
ja mam propozycje ,niech każdy co się tu pocił zaniesie temu człowiekowi coś od siebie,masło chleb,cukier ,odzież ,opał,co? potraficie,czy tylko krytykować,sprawdż siebie samego,pozdrawiam ludzi o wielkim sercu,dołączmy do nich
~ALICJA. 15-10-2012 22:17
Doczekaliśmy się czasów -godność biednych się nie liczy ,oni mają wydatki z takich pensji co mają i tak ciągle malo im a co tam biedny staruszek , ile jest też samotnych matek z dziećmi , brakuje biednym na chleb a gdzie opał .Dla alkoholików cpunów .jest kasa , bo oni bardzo chorzy jakoś ,na zachodzie z socjalu mogą wyżyc i wychowywać dzieci ,a u nas złotowka przekroczy ,biedna mama już zasilku na dziecko nie dostanie ,a ile zachodu ,papierkowej pracy ,zeby mamusia jałmużna 40 czy 60 zł dostała. To kraj - którym mafia rządzi.i o czym mówimy ,czy piszemy , tym i tak nikt się nie przejmuje.
~ 25-10-2012 15:39
dokładnie XXI wiek!!! i zeby w takich warunkach mieszkał człowiek to to jest normalnie paranoja ;( :( wstyd to mało powiedziane.... nawet nie chce mi sie pisac co o tym mysle,bo zabraknie mi słow do tego co sie w tym kraju dzieje....

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Odznaczenia PZN  

O rozpadających się górach

Wypadek przy baniakach  

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Usłyszał zarzut zabójstwa

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
116
Tak
64%
Nie
34%
Nie wiem
2%